كشتيراني درياي خزر (حخزر)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • m.hossein
    Banned
    • Nov 2013
    • 3031

    #136
    پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

    این قیمتها خرید محسوب میشه نه فروش. به خرید حقوقی اگر توجه داشنه باشید همه ی خریدهاش بالای 5350 ریال هستش.

    بنابراین فقط نگاه میان مدت . بلند مدت در نظر گرفته شود. نوسانگیری ممنوع.

    نظر

    • m.hossein
      Banned
      • Nov 2013
      • 3031

      #137
      پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

      با سلام . زمان عرضه اولیه این سهام در تاریخ 18/ 1/ 93 حدودا 54میلیون بوده که بقیمت 535تومان قیمت خورد .

      از ان تاریخ تا به الان حدودا 25 میلیون حقوقی خریداری نموده. الباقی انهم حدودا 29 میلیون در دست حقیقی میباشد.

      به نظر من خرید دراین قیمت مناسب میباشد. البته با توجه به زمان میان مدت . و بلند مدت.مناسب است. بررسی وتحقیق کنید.

      بعد خریداری شود. بهترین رنج خرید 5350 ریال 5450 مانند خوده حقوقی . موفق باشید. نوسانگیری ممنوع.

      نظر

      • m.hossein
        Banned
        • Nov 2013
        • 3031

        #138
        پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

        ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ۱۶:۵۳ 20 کد خبر:930616049482

        کوهساري:
        300 میلیارد تومان در بندر انزلی سرمايه گذاري شده است

        مدیر کل سابق بنادر و دریانوردی گیلان از سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی در بندر انزلی خبر داد و گفت: بندر انزلی هر روز در حال توسعه است.

        به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، فرهاد منتصرکوهساری امروز در مراسم تودیع خود اظهار داشت: از سال 69 بندر سنتی انزلی را تحویل گرفتم و طرح جامع خشکی و دریایی در این بندر اجرایی شده است.
        وی با بیان اینکه موج‌شکن بندر انزلی از یک کیلومتر به هفت کیلومتر افزایش پیدا کرده است، افزود: در این مدت بندر انزلی از 30 به 120 هکتار توسعه یافته است.
        این مسئول از افتتاح اسکله بزرگ بندر انزلی در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این نخستین اسکله بزرگ بندر انزلی است که امکان پهلوگیری کشتی‌های 13 هزار تنی در بندر انزلی را فراهم می‌کند.
        وی استحصال 15 هکتار زمین از دریا در بندر آستارا را از جمله اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در مدت فعالیت خود عنوان کرد و افزود: روزانه یک کشتی در بندر آستارا پهلو می‌گیرد.
        منتصرکوهساری با اشاره به اینکه نخستین انبار 12 هزار تنی در بندر انزلی ساخته شده است، افزود: با ساخت این انبار واردات گندم از طریق این بندر آغاز شده است.
        وی ظرفیت اسمی بندر انزلی را 7 میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: سالانه 9 میلیون و 600 هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری می‌شود.
        مدیر کل سابق بنادر و دریانوردی گیلان از سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی در بندر انزلی خبر داد و گفت: بندر انزلی هر روز در حال توسعه است.
        وی پذیرش کشتی‌های بزرگ را برند بندر انزلی دانست و افزود: بندرانزلی به بندر درجه یک در دریای خزر تبديل می‌شود.

        نظر

        • m.hossein
          Banned
          • Nov 2013
          • 3031

          #139
          پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

          ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ۱۵:۵۷ 29 کد خبر:930616049480

          اتاق فکر درياي خزر تشکيل مي شود

          مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از تشکیل اتاق فکر دریای خزر در آینده نزدیک خبر داد.

          به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، علی‌اکبر غنچی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جديد بنادر و دریانوردی گیلان توجه به دریای خزر را حائز اهمیت دانست.
          وی با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و امنیت برای کشورهای حاشیه این دریا است، از تشکیل اتاق فکر دریایی خزر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آينده نزديك مي توانيم اتاق فكر درياي خزر را با كمك يكديگر تشکيل داده و ازاين رهگذر بتوان درياي صلح و امنيت را براي كشور فراهم کنيم.
          وي اهميت به دریای خزر را از اولویت هاي کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: امنیت غذایی امروزه يکي از مهمترين چالش ها و موضوع‌های مهم جمهوری اسلامی ایران بوده است.
          به گفته مديرعامل کشتيراني دریای خزر درياي خزر مي تواند قطب دوم اقتصادی کشور باشد.
          مراسم توديع و معارفه مدير کل جديد بنادر و دريانوردي گيلان صبح امروز با حضور دكتر جهانديده معاون امور بندري ومنطقه ويژه سازمان بنادر و عضو هيأت عامل ، معاون استاندار گيلان ، فرماندار بندر انزلي ، امام جمعه اين شهرستان و فرمانده منطقه چهارم دريايي كشو برگزار شد.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #140
            پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

            در مدت اخیر سهم کف سازی خوبی با درجا زدن خودش داشته و از اون مهمتر خریدهای حقوقی هست که شناور سهم رو کاهش داده

            بنظر پتانسیل رشد رو پیدا کرده!
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • مصطفی مصری پور
              عضو فعال
              • Mar 2012
              • 6951

              #141
              پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

              در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
              در مدت اخیر سهم کف سازی خوبی با درجا زدن خودش داشته و از اون مهمتر خریدهای حقوقی هست که شناور سهم رو کاهش داده

              بنظر پتانسیل رشد رو پیدا کرده!
              البته یه فروشنده داره که میخواد شیطنت کنه
              بیچاره به درخواست هیدن حساسیت داره:D
              وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

              نظر

              • m.hossein
                Banned
                • Nov 2013
                • 3031

                #142
                پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                با سلام خدمت سهامداران عزیزو گرامی.

                اگر تصمیم به خرید میگیرید فقط میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود. درسته که بازار در حال حاضر منفی هست.

                ولی بیشتر این منفی ها را خودمان باعث هستیم . میگویند بازار سرمایه ما زمانی میتوانیم سرمایه گذاری درست انجام بدهیم.

                که توجه داشته باشید. با اضافه ی پس اندازهامون اینکار صورت بگیردکه نیازی بهش نداشته باشیم. ولی وقتیکه باهمه ی توان ظاهر.

                میشویم نتیجه همین میشود که میبینیم. خرید و فروش عجولانه . درنهایت سعی کنید خودتون تحقیق وبررسی کنید الان زمان فناوری و.

                اطلاعات هست . پس با تمام توان شروع کنید موفق باشید.

                نظر

                • m.hossein
                  Banned
                  • Nov 2013
                  • 3031

                  #143
                  پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                  بهترین حقوقی از ان حخزر هست . با حمایت خوب رشد کاذب به سهم نداده.

                  نظر

                  • تمام
                    عضو فعال
                    • Jun 2011
                    • 14651

                    #144
                    پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                    بنیادیی سهمو کسی بررسی کرده؟؟
                    خدا خواست و ما توانستیم
                    تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                    نظر

                    • MahmoodReza
                      عضو عادی
                      • Jun 2013
                      • 181

                      #145
                      پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                      از 540 میلیون 25 میلیون شناور دارد چیزی حدود 4 درصد.

                      نظر

                      • m.hossein
                        Banned
                        • Nov 2013
                        • 3031

                        #146
                        پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                        این تازه اول راه. یا علی

                        نظر

                        • m.hossein
                          Banned
                          • Nov 2013
                          • 3031

                          #147
                          پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)


                          اقتصادی > انرژی


                          کد خبر: 2365948
                          تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۰۸:۵۱

                          در گفتگو با مهر اعلام شد:
                          آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران- روسیه/ احتمال تهاتر پتروشیمی قوت گرفت
                          دور جدید مذاکرات اقتصادی و انرژی ایران و روسیه امروز در تهران در حالی آغاز می شود که دو کشور بر روی تهاتر محصولات پتروشیمی با کالا و کاتالیست‌های پتروشیمیایی به توافق مقدماتی دست یافته اند.


                          به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید مذاکرات نفتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از امروز به مدت دو روز به میزبانی تهران آغاز می‌شود و این در حالی است که احتمال تهاتر محصولات پتروشیمی، مواد افزودنی شیمیایی و کاتالیست یکی از محورهای مذاکرات دو جانبه است.

                          احتمال تهاتر محصولات پتروشیمی، کاتالیست و مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی در شرایطی قوت گرفته است که بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا هر گونه تهاتر نفت خام با روسیه و یا فروش نفت ایران توسط ایران کشور را تکذیب کرده است.

                          زنگنه به عنوان رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه ایران هیچ محدودیتی برای همکاری با روسیه در زمینه های مختلف ندارد و همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی باید به سطح قابل قبولی برسد، گفت: در سفر هیات روسی به تهران در همه حوزه همچون کشاورزی، حمل و نقل، تجارت، صنعت و معدن، انتقال فناوری و انرژی بحث و گفتگو خواهد شد.

                          احمد مهدوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران هیچ گونه محدودیتی برای صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری به بازار جهانی ندارد، گفت: اخیرا مذاکراتی بین شرکت‌های ایرانی و روسی برای تهاتر محصولات پتروشیمی با برخی از کالاها انجام گرفته است.

                          دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در قبال فروش برخی از محصولات پتروشیمی به روسیه برخی از کالاها همچون انواع کاتالیست و یا مواد افزودنی شیمیایی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی را وارد کنند.

                          این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون چندین مذاکره بین شرکت‌های ایرانی و روسی برای تهاتر محصولات پتروشیمی با انواع کالاها انجام گرفته است، اظهار داشت: در شرایط فعلی اختلاف اساسی بین دو طرف برای عملیاتی کردن این توافق وجود ندارد.

                          مهدوی با یادآوری اینکه هم اکنون شرکت‌های ایران و روسیه برای عملیاتی کردن این معامله به توافق کلی دست یافته اند، تاکید کرد: ایران و روسیه می توانند در صنایع پتروشیمی و انرژی به دو شریک استراتژیک تبدیل شوند.

                          اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو پیشتر در گفتگو با مهر با اعلام اینکه فایناس روسیه برای ساخت نیروگاه و شبکه برق در ایران می تواند بخشی از قرارداد تهاتر نفت و کالا بین دو کشور را شامل شود، تصریح کرده بود: جزئیات و حجم نهایی تامین فاینانس از سوی روسیه در مذاکرات آتی تعیین و نهایی خواهد شد.

                          اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم بهمن ماه سال گذشته درباره جزئیات مذاکرات نفتی ایران-روسیه برای تهاتر نفت و کالا و راه اندازی طرح سوآپ معکوس نفت در جمع خبرنگاران، گفت: با روس‌ها بحث‌هایی برای مبادله حجم بالایی از منابع نفت و دریافت کالا در ازای آن مطرح کردیم که عده‌ای نسبت به این مسئله اعتراض کردند ولی باید بگوییم اگر به ایران وارد نشوید، افراد دیگری در این بازار حاضر می‌شوند و جایی برای شما نمی‌ماند.

                          مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه هم پیشتر در گفتگو با دیلی کومرسانت با تایید مذاکرات تهران و مسکو برای تهاتر نفت در برابر کالا، گفته است: روسیه می‌تواند در قبال خرید نفت از ایران، دومین رآکتور نیروگاه بوشهر را بسازد ضمن انکه روسیه می‌تواند برای پرداخت پول نفت ایران به این کشور کامیون، ریل راه‌آهن یا کالاهای دیگر صادر کند، یا برای این کشور پالایشگاه‌های کوچک بسازد.

                          نظر

                          • m.hossein
                            Banned
                            • Nov 2013
                            • 3031

                            #148
                            پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                            کد خبر: 2280005
                            تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۲/۸ - ۱۱:۲۵

                            اقتصادی > انرژی نتایج سفر وزیر روسی به تهران؛


                            با توافق ایران و روسیه به منظور امضای 10 میلیارد دلار قرارداد جدید برقی، گام نهایی برای معامله بزرگ 20 میلیارد دلاری نفتی دو کشور برداشته شد تا روس‌ها با دریافت طلای سیاه ایران، فاینانس پروژه‌های نیروگاهی کشور را تامین کنند.
                            مهمترین ویژگی نفت اورال روسیه آن است که این طلای سیاه در مقایسه با نفت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران شیرین تر و هزینه حمل آن ارزان تر است.

                            اخیرا روس‌ها یک خط لوله جدید نفتی به نام "خط لوله دوستی یا دراژبا" طراحی و راه اندازی کرده اند که با بهره‌برداری دولت مسکو از این شاه لوله نفتی به عنوان طولانی ترین خط لوله نفت جهان، جا برای طلای سیاه روسها در قاره سبز بیش از گذشته باز شده است.

                            در همین حال ، روسیه به منظور تثبیت بازارهای نفت خود در اروپا و با توجه به کاهش تولید نفت در برخی از میایدن قدیمی اخیرا یک سیاست جدید نفتی در دستور کار قرار داده است به طوری‌که دولت مسکو نفت کشورهای آذربایجان و قزاقستان را خریداری کرده و با مخلوط کردن با نفت اورال خود تحت عنوان نفت "اورال" به بازار اروپا عرضه می کند.

                            همزمان با رد و بدل شدن این اظهارنظرهای رسمی، شرکت ملی نفت ایران آماده سازی پایانه نفتی نکا به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران در دریای خزر برای پهلوگیری نفتکش های عظیم تر را آغاز کرده است.

                            نظر

                            • m.hossein
                              Banned
                              • Nov 2013
                              • 3031

                              #149
                              پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                              شرکت کشتیرانی دریای خزر در ابتداي سال 1371 با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملي – تجاري كشور در درياي خزر تاسيس گرديد . برقراري خطوط كشتيراني ايراني به كليه بنادر در حاشيه درياي خزر، توسعه و بهينه‌سازي حمل و نقل دريايي و تثبيت حضور ناوگان ملي جمهوري اسلامي ايران در منطقه با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاري، بازرگاني، اقتصادي در حوزه درياي خزر از اهداف تاسيس كشتيراني درياي خزر مي‌باشد. شرکت در سال 82 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و در سال 85 ثبت در منطقه آزاد بندر انزلی شده است .

                              سهامداران 87.4 درصد از سهام این شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 10 درصد سرمایه‌گذاری کشتیرانی، 2.46 درصد کشتیرانی والفجر و مابقی را سهامداران خرد تشکیل می‌دهند. دارا بودن 22 فروند کشتی شرکت اشاره کرد طوری که بزرگترین شرکت فعال در دریای خزر می باشد .افزایش صادرات از 11 هزار تن در سال 91 به 700 هزار تن در سال 92 نیز قابل توجه بود . از اقدامات انجام گرفته به ترانزیت 700 هزار تن بار ، 2 سر بار نمودن و استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل اشاره کرد

                              اهم اقدامات انجام شده برای مقابله با تحریم ها : تجهیز ، راه اندازی و فعال نمودن بندر سالیانکا در محل آستاراخان روسیه افزایش تعداد کشتی های ملکی به 22 فروند و افزایش ظرفیت حمل ناوگان به 92000 تن خرید تجهیزات و ساخت لوازم یدکی آموزش دانشجویان ایرانی در رشته های عرشه اختصاص بخش عمده ای از ظرفیت ناوگان به حمل محصولات صادراتی استفاده از ظرفیت بندر سالیانکا و ....

                              در مورد بندر سالیانکا این بندر باعث شده که ریسک شرکت کاهش یابد طوری که همیشه باری، برای بارگیری وجود دارد. از مزایای این بندر می توان به ایجاد پایگاه ماندگار و پایانه ای مطمئن برای دپو و تخلیه بارگیری، ایجاد تحول و تسریع در حمل محصولات ترانزیت به دلیل موقعیت مناسب بندر، دارا بودن خطوط ریلی داخل بندر مرتبط به ایستگاه‌های مرکزی قطار شهری آستاراخان و تسهیل و کاهش زمان سفر کشتی ها اشاره کرد . با توجه به آنکه مسیر حمل محصول غلات کشورهای همسایه از جمله قزاقزستان ، روسیه و اکراین از طریق دریای خزر می باشد تنها بندری که از نظر مسافت و هزینه های حمل و نقل به صرفه می باشد بندر سالیانکا در آستاراخان است که از این طریق محصولات غلات این کشور ها که از جمله مهم ترین محصولات صادراتی می باشد به ایران و از انجا به عراق و افغانستان و... صادر می شود .

                              در مورد برنامه های آتی و توسعه ای شرکت : تکمیل سیلوی 73 هزار تنی و راه اندازی سیلوی قدیمی بندر سالیانکا خرید 2 فروند کشتی جنرال کارگو امکان سنجی برای ایجاد دفاتر نمایندگی مطالعه بازار برای آمادگی حضور در حمل و نقل روغن خوراکی

                              نکات قابل توجه::: سوخت کشتی ها از گازوئیل می باشد که مبلغ هر لیتر آن در سال 88 ، 99.5 تومان بوده ( یارانه ای ) و در حاضر 350تومان ( نیمه یارانه ای ) برای هر لیتر می باشد و عنوان شد که در صورت افزایش نرخ حامل های انرزی مبلغ کرایه حمل محصولات نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت و نگرانی از این بابت سود شرکت را تهدید نمی کند. در مورد بدهی های ارزی و ریالی شرکت نیز گفتند که در حال حاضر هیچ گونه بدهی ریالی نداریم و در مورد بدهی ارزی که مربوط به اخذ وام برای خرید 2 فروند کشتی می باشد عنوان شد که که تا کنون شرکت هیچ قسط معوقی از این بابت ندارد و تا پایان سال 95 این بدهی نیز تسویه می شود . کاهش درآمد سال 91 را نیز زیان ناشی از نرخ تسعیر ارز عنوان کردند . در مورد شاخص بالتیک بیان شد با توجه به آنکه دریای خزر جزء آب های آزاد نمی باشد پس تغییرات این شاخص نمی تواند تاثیری بر روی این شرکت داشته باشد .


                              هم اینک از بنادر داخلی دریای خزر چون نوشهر ، فریدون کنار ، انزلی و امیر آباد به بنادر خارجی آستارخان ، ماخاچ کالا ، اکتائو ، باکو ، ترکمن باشی و بنادر حوزه دریای سیاه اقدام به حمل محمولات صادراتی و وارداتی می کند.

                              تا سال 87 بیشتر کشتی های کشتیرانی دریای خزر در خارج از ایران تعمیر می شد اما در حال حاضر با وجود یاردی در نکا و تعمیر کشتی های این شرکت در داخل موجب کاهش 37 درصدی هزینه های فنی شرکت شده است.



                              عضو هیئت مدیره کشتیرانی دریای خزر به عمده مزایای خرید بخش از سهام بزرگترین بندر آستاراخان بنام سالیانکا نیز اشاره کرد و افزود : عمده مزایای خرید سهام این بندر ایجاد پایگاه و پایانه مطمئن برای تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی و نیز محمولات صادارتی ایران ، ایجاد تحول و تسریع در حمل محمولات ترانزیت به دلیل موقعیت مناسب بندر در شاهراه کانال ولگا و قرارگیری در مسیر کریدور شمال-جنوب و تسهیل و کاهش زمان سفر کشتی ها و نهایتا کاهش هزینه سفر ،کاهش قیمت تمام شده کالا و تسریع در پهلوگیری و عملیات تخلیه و بارگیری کالا است.

                              نظر

                              • Prp
                                عضو جدید
                                • Jan 2014
                                • 13

                                #150
                                پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                                بار عرض سلام
                                تحریم روسیه برای ایران موقعیتی عالی برای گرفتن بخشی از بازار روسیه به وجود آورده
                                با تحریم میوه و کالاهای غربی توسط روسیه ، فرصت بسیار مناسبی برای ایران و شرکت کشتیرانی دریای خزر به وجود آمده تا با ارسال و صادرات این محصولات از ایران به روسیه ، سود خود را حداقل 2 تا 3 برابر افزایش دهد
                                مذاکراتی که آخرین خبرهای آن را براتون قرار دادم تایید کننده این گفته هاست.



                                آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران و روسیه
                                17 شهریور 10:26


                                دور جدید مذاکرات اقتصادی و انرژی ایران و روسیه امروز در تهران در حالی آغاز می شود که دو کشور بر روی تهاتر محصولات پتروشیمی با کالا و کاتالیست‌های پتروشیمیایی به توافق مقدماتی دست یافته اند.

                                به گزارش مهر، دور جدید مذاکرات نفتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از امروز به مدت دو روز به میزبانی تهران آغاز می‌شود و این در حالی است که احتمال تهاتر محصولات پتروشیمی، مواد افزودنی شیمیایی و کاتالیست یکی از محورهای مذاکرات دو جانبه است.

                                احتمال تهاتر محصولات پتروشیمی، کاتالیست و مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی در شرایطی قوت گرفته است که بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا هر گونه تهاتر نفت خام با روسیه و یا فروش نفت ایران توسط ایران کشور را تکذیب کرده است.

                                زنگنه به عنوان رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه ایران هیچ محدودیتی برای همکاری با روسیه در زمینه های مختلف ندارد و همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی باید به سطح قابل قبولی برسد، گفت: در سفر هیات روسی به تهران در همه حوزه همچون کشاورزی، حمل و نقل، تجارت، صنعت و معدن، انتقال فناوری و انرژی بحث و گفتگو خواهد شد.

                                احمد مهدوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران هیچ گونه محدودیتی برای صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری به بازار جهانی ندارد، گفت: اخیرا مذاکراتی بین شرکت‌های ایرانی و روسی برای تهاتر محصولات پتروشیمی با برخی از کالاها انجام گرفته است.

                                دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در قبال فروش برخی از محصولات پتروشیمی به روسیه برخی از کالاها همچون انواع کاتالیست و یا مواد افزودنی شیمیایی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی را وارد کنند.

                                این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون چندین مذاکره بین شرکت‌های ایرانی و روسی برای تهاتر محصولات پتروشیمی با انواع کالاها انجام گرفته است، اظهار داشت: در شرایط فعلی اختلاف اساسی بین دو طرف برای عملیاتی کردن این توافق وجود ندارد.

                                مهدوی با یادآوری اینکه هم اکنون شرکت‌های ایران و روسیه برای عملیاتی کردن این معامله به توافق کلی دست یافته اند، تاکید کرد: ایران و روسیه می توانند در صنایع پتروشیمی و انرژی به دو شریک استراتژیک تبدیل شوند.

                                اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو پیشتر در گفتگو با مهر با اعلام اینکه فایناس روسیه برای ساخت نیروگاه و شبکه برق در ایران می تواند بخشی از قرارداد تهاتر نفت و کالا بین دو کشور را شامل شود، تصریح کرده بود: جزئیات و حجم نهایی تامین فاینانس از سوی روسیه در مذاکرات آتی تعیین و نهایی خواهد شد.

                                اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم بهمن ماه سال گذشته درباره جزئیات مذاکرات نفتی ایران-روسیه برای تهاتر نفت و کالا و راه اندازی طرح سوآپ معکوس نفت در جمع خبرنگاران، گفت: با روس‌ها بحث‌هایی برای مبادله حجم بالایی از منابع نفت و دریافت کالا در ازای آن مطرح کردیم که عده‌ای نسبت به این مسئله اعتراض کردند ولی باید بگوییم اگر به ایران وارد نشوید، افراد دیگری در این بازار حاضر می‌شوند و جایی برای شما نمی‌ماند.

                                مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه هم پیشتر در گفتگو با دیلی کومرسانت با تایید مذاکرات تهران و مسکو برای تهاتر نفت در برابر کالا، گفته است: روسیه می‌تواند در قبال خرید نفت از ایران، دومین رآکتور نیروگاه بوشهر را بسازد ضمن انکه روسیه می‌تواند برای پرداخت پول نفت ایران به این کشور کامیون، ریل راه‌آهن یا کالاهای دیگر صادر کند، یا برای این کشور پالایشگاه‌های کوچک
                                بسازد.



                                هیات بلندپایه تجاری روسیه فردا
                                در ایران


                                17 شهریور
                                روس‌ها در قالب یک هیات تجاری بلندپایه فردا به تهران می آیند و پای میز مذاکره با همتایان خود در بخش خصوصی ایران می‌نشیند.


                                وس‌ها در قالب یک هیات تجاری بلندپایه فردا به تهران می آیند و پای میز مذاکره با همتایان خود در بخش خصوصی ایران می‌نشیند. در این هیات، فعالانی در حوزه خودروسازی و تامین قطعات نیز به چشم می خورند. به گزارش خبرنگار مهر، هیات تجاری بلندپایه تجاری فردا سه شنبه همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه به تهران سفر خواهند کرد تا بتوانند مذاکرات خود را در بخش های گوناگون با تجار و فعالان اقتصادی ایران پیش برند. این هیات تجاری فردا سه شنبه در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران حضور خواهند یافت و تجار و فعالانی از روسیه در آن حضور دارند که در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، لوله های پلی اتیلن، انواع خودرو، ماشین سازی، حمل و نقل، راه آهن، ماشین آلات کشاورزی، تراکتور و کمباین سازی، فراورده های کشاورزی، دام و طیور، صنایع غذایی، ریخته گری، ساختمان و بانکی فعالیت می کنند.

                                اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این رابطه به مهر گفت: مذاکرات برای صادرات انواع میوه، خشکبار، مواد غذایی از ایران به روسیه صورت گرفته است که امیدواریم با مساعدت دولت و طرح مشکلات و موانع بر سر توسعه تجارت دو کشور، حل شود.وی اظهار داشت: مسائل و مشکلات بانکی همچنان وجود دارد و باید دولت برای نقل و انتقال پول میان دو کشور چاره اندیشی کند که امیدواریم در این کمیسیون مشترک این مسائل حل و فصل شود. عسگراولادی گفت: بانک مشترک ایران و روسیه نیز در مسکو راه اندازی شده است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم

                                یازدهمین کمیسیون میان دولتی همکاری های تجارتی و اقتصادی روسیه و ایران کار خود را آغاز کرد

                                خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2014_09_08/277018978/
                                آخرین ویرایش توسط Prp؛ 2014/09/09, 09:03.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X