كشتيراني درياي خزر (حخزر)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • m.hossein
    Banned
    • Nov 2013
    • 3031

    #166
    پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

    ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۰:۲۲ 30 کد خبر:930708049833

    کشورهای حوزه خزر از حق عبور آزاد بهره مند شدند

    کشتی های پنج کشور ساحلی خزر (جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ) از حق عبور آزاد بین دریای خزر و دیگر دریاها برخوردار شدند.

    به گزارش مانا بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه در چهارمین نشست سران کشورهای حوزه دریای خزر امضا شد کشتی های پنج کشور ساحلی خزر(جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ) از حق عبور آزاد بین دریای خزر و دیگر دریاها برخوردار شدند.
    بر اساس این بیانیه، « این کشورها فعالیت خود را در دریای خزر بر اساس این اصول انجام خواهند داد: دریانوردی در دریای خزر در انحصار کشتی هایی است که با پرچم کشورهای ساحلی حرکت می کنند، حق عبور آزاد به سوی دریاهای دیگر و اقیانوس بر اساس مقررات و اصول حقوق بین الملل و تفاهم بین کشورها و با در نظر گرفتن حق ترانزیت مشروع کشورها انجام خواهد شد.
    بر اساس اين گزارش پنج کشور ساحلی همچنین اصول « تقسیم منابع بستر و زیر زمینی دریای خزر را بر اساس اصول و مقرارت حقوق بین الملل و تضمین حاکمیت ملی خود » مشخص کردند.

    نظر

    • m.hossein
      Banned
      • Nov 2013
      • 3031

      #167
      پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)


      ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۹:۴۶ 13 کد خبر:930708049831

      مراودات بانکي ایران و کشورهای حاشیه خزر افزايش مي يابد

      رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به مذاکرات با روس ها برای فعال شدن بانک هایی در ۵ کشور حوزه دریای خزر برای انتقال پول بین این کشورها گفت: بانک مرکزی طی ۲ ماه آینده در رابطه با جایگزینی روبل و ریال به جای ارزهای دیگر تصمیم می گیرد.

      به گزارش مانا ، اسدالله عسگراولادی در نشست امروز اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: انتقال پول در بین بانک های ایجاد شده در 5 کشور حوزه دریای خزر مبادلات مالی ایران را 3 تا 5 روز کاهش خواهد داد.
      وی با اشاره به این که مراودات مالی در این طرح با نرخ ارز آزاد صورت می گیرد تاکید کرد: بانک مرکزی طی 2 ماه آینده در رابطه با جایگزینی روبل و ریال به جای ارزهای دیگر تصمیم گیری کارشناسی خود را انجام خواهد داد.
      رئیس اتاق ایران و چین در ادامه یادآور شد: روس ها خریدار انواع محصولات کشاورزی، لبنی، دریایی، دامی و گوشتی ایران هستند و فروشندگان ایرانی باید همت بیشتری کنند.
      عسگراولادی با بیان اینکه 5 جلسه در آستاراخان روسیه برگزار شد، گفت: در جلسه کارآفرینان 5 کشور حاشیه دریای خزر بحث حمل و نقل بسیار پراهمیت بود که البته 3 کشور با یکدیگر روادید ندارند. مقرر شد تا 3 روز روادید بین 5 کشور حاشیه دریای خزر ارائه شود.
      وی یادآور شد: 5 کشور تعهد کردند در حمل و نقل دریایی کمک کنند و این در حالی است که به طور مستقل 25 مایل به هر کشور داده شده است.
      رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: پرواز هوایی از ایران به قزاقستان باید در کنار پرواز از شمال ایران به جنوب روسیه تقویت شود که ظرف یک ماه آینده این پروازها شروع خواهد شد.
      عسگراولادی در پایانی گفت: جلسه بعدی اتاق های بازرگانی 5 کشور حاشیه دریای خزر در شمال ایران تشکیل خواهد شد.

      نظر

      • m.hossein
        Banned
        • Nov 2013
        • 3031

        #168
        پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

        1393/07/09 - 11:54 تاريخ انتشار: 828 تعداد بازديد: 22338 كد خبر:

        توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با محوریت بورس کالا
        راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با محوریت بورس کالا در نشست تخصصی منطقه آزاد انزلی بررسی شد.
        راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با محوریت بورس کالا در نشست تخصصی منطقه آزاد انزلی بررسی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ در این نشست تخصصی کارکردهای بالقوه بورس کالا منطقه ، مزایای استقرار نظام انبار داری و معاملات گواهی سپرده، فرآیندهای گمرک استان به منظور تسریع در امور مرتبط با صادرات ، ظرفیت ها و امکانات جدید بندری و افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی خزر به منظور توسعه مبادلات با روسیه بررسی شد. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: هم افزایی بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های بورس کالا در جهت افزایش حجم و میزان صادرات محصولات کشاورزی استان و تشکیل کارگروهی با حضور نهادهای ذی ربط و بخش خصوصی فعال برای توسعه مبادلات تجاری ایران با کشور های حاشیه دریای خزر از دیگر مباحث مطروحه در این نشست تخصصی بود. رضا مسرور افزود : در این نشست بر ضرورت اتصال تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی به بورس کالای کشورهای حاشیه دریای خزر و ایجاد خطوط ارتباطی منظم تجاری با بنادر این کشورها و معرفی کریدور نوستراک " شمال-جنوب" و کریدور جدید تجاری ایران – چین به بازرگانان کشورهای اطراف دریای خزر در دستور کار قرار گرفت. در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان ، مدیر کل بنادر و دریانوردی، ناظرگمرکات گیلان، دبیراتاق بازرگانی استان، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، مدیران کارگزاری بورس کالای منطقه آزاد انزلی و معاون و مدیران اقتصادی این سازمان حضور داشتند.

        نظر

        • m.hossein
          Banned
          • Nov 2013
          • 3031

          #169
          پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

          ۱۳۹۳/۰۶/۱۵, ۱۰:۴۶ #137
          m.hossein

          عضو فعال
          تاریخ عضویت آبان ۱۳۹۲
          ارسال 302
          تشکر 229
          تشکر شده 507 بار در 211 ارسال



          پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

          با سلام . زمان عرضه اولیه این سهام در تاریخ 18/ 1/ 93 حدودا 54میلیون بوده که بقیمت 535تومان قیمت خورد .

          از ان تاریخ تا به الان حدودا 25 میلیون حقوقی خریداری نموده. الباقی انهم حدودا 29 میلیون در دست حقیقی میباشد.

          به نظر من خرید دراین قیمت مناسب میباشد. البته با توجه به زمان میان مدت . و بلند مدت.مناسب است. بررسی وتحقیق کنید.

          بعد خریداری شود. بهترین رنج خرید 5350 ریال 5450 مانند خوده حقوقی . موفق باشید. نوسانگیری ممنوع.

          نظر

          • m.hossein
            Banned
            • Nov 2013
            • 3031

            #170
            پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

            هنوز شش ماه و اعلام نکرده ؟ پس فروش در این قیمتها اشتباه . بیشتر گروههای بورس گذارش ای پی اس و دادن. پس لطفا صبور باشین.

            نظر

            • ali30
              عضو فعال
              • Aug 2013
              • 1940

              #171
              پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)



              تجهیز ناوگان تجاری استاندارد در بنادر شمالی

              معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی از پرداخت تسهیلات جهت تجهیز ناوگان تجاری در بنادر شمالی خبر داد.

              هادی حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه تقویت بنادر برای رشد و توسعه کشور ضروری است، افزود: برای این منظور تسهیلات مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید و ساخت ناوگان تجاری اختصاص یافته است.
              وی با اشاره به اینکه چشم انداز توسعه 20 ساله کشور در زمینه بنادر و دریانوردی بسیار روشن است، گفت: افزایش ناوگان کشتی های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر از جمله اهداف مهم سازمان است.
              معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بنادر و دریانوردی آینده بندر امیرآباد را خوب توصیف کرد و آن را رو به رشد دانست و افزود: فاز نهایی ساخت اسکله در بندر امیر آباد 34 پست اسکله است که 2 پست تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و تعداد اسکله‌های بندر امیر آباد به 14 پست افزایش می یابد.
              وی از رشد دو برابری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور خبر داد و اظهار داشت: این رشد در زمینه کانتینر 6 برابر بوده است.
              حق شناس بندر امیر آباد را نسل سوم بنادر کشور دانست و خاطرنشان کرد: پتانسیل های بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی آن بسیار زیاد است.
              تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

              نظر

              • ali30
                عضو فعال
                • Aug 2013
                • 1940

                #172
                پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)



                در آینده نزدیک انجام می شود:
                الحاق کشتی های جدید به ناوگان کشتیرانی دریای خزر

                مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر گفت : با ملحق شدن کشتیهای جدید بزودی تعداد کشتیها و ظرفیت حمل ناوگان این شرکت افزایش خواهد یافت .

                به گزارش مانا مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر در مراسم گرامیداشت هفته دولت که با حضور مقامات بندری , گمرکی , استان گیلان,نماينده گان مجلس و صاحبان کالا و تجار در اداره کل گمرکات انزلی برگزار شد با بيان تبریک فرارسیدن هفته دولت به خدمتگزاران دولت تدبیر و امید با اشاره به اهميت شعار سال كه اهميت اقتصاد و فرهنگ در آن بارز است اين دو موضوع را از عوامل اصلي ايجاد امنيت در كشور دانست و خواستار تلاش تمام دستگاههاي استان گیلان شد.
                مهندس علي اکبرغنجي با تاكيد اینکه سیاست های بحری, جزء سیاست های کلان کشور نیست واین جایگاه هم اکنون در اختیار سیاست های بری است و دریا جایگاه خاص خود را ندارد گفت: البته اخيرا با تدبيررياست جمهوري رويکردها به سمت دريا در حال تغيير است اما ناوگان ملي و به تبع آن کشتیرانی دریای خزر نيازمند نگاه خاص خصوصا در مجلس شوراي اسلامي است .
                وي تاکيد کرد : انشالله با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همدلی مجریان دلسوز دولت شاهد توسعه , رشد و ثروتمند شدن استانهای مرزی کشور بویژه استانهای مرزی دریایی باشیم .
                وي ادامه داد : در حال حاضر کشتیرانی دریای خزر مالکیت 22 فروند کشتی با ظرفیت حمل 94 هزار تن را در اختیار دارد که با ملحق شدن کشتیهای جدید بزودی تعداد کشتیها و ظرفیت حمل افزایش خواهد یافت .
                مدیرعامل کشتیرانی دریای خزرضمن برشمردن پناسيلهاي استان گيلان گفت : ناوگان کشتیرانی دریای خزر با عرضه سهام اين شرکت در بورس، رقابت با شرکت های کشتیرانی آذری و روسی و خطوط وارائه خدمات به فعالین و بازرگانان ، موجبات رونق و برکات اين استان شده است.
                وي با اشاره به اشتغال زايي ناوگان کشتيراني درياي خزر در اين استان گفت: تاکنون 380 نفر دریانورد از استانهای شمالی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر و بدون استفاده از بودجه آموزش ديده اند لذا حمایت مدیران استانی از کشتیرانی دریای خزر میتواند به حل مشکلات ناوگان بسیار کمک کند.
                غنجي ادامه داد : پرچم جمهوری اسلامی ایران بر روی ناوگان کشتیرانی دریای خزر اهتزاز دارد و در صحنه های بین المللی , حضور در اتحادیه های دریانوردی و فعالیت در رژیم حقوقی دریای خزر تکالیف ملی را بعهده گرفته است.

                مهندس غنجی در ادامه به افزایش حمل کالا توسط ناوگان اشاره و ادامه داد حمل کالا توسط ناوگان کشتيراني درياي خزر طی 5 ماهه اول سال جاری 13 درصد افزايش يافته است.
                وي گفت : طي پنج ماهه ابتداي امسال نزدیک به یک میلیون تن كالا توسط ناوگان کشتيراني درياي خزر جا به جا شده كه اين ميزان نسبت به دوره مشابه سال قبل 13 درصد افزايش داشته است .
                مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بيان اينکه صادرات كالا توسط ناوگان بيش از 400 هزار تن و واردات حدود 600 هزار تن در مدت مذکور بوده است گفت : محمولات صادراتی شامل سيمان ، کلینکر، کاشی ، سراميك ، سنگ ، شیشه ، مصالح ساختمانی ، تجهیزات ، ماشین آلات و کانتینری و کالاهای وارداتی شامل غلات، آهن آلات ، چوب ، تخته ، كاغذ، كك نفتي و ماشين آلات بوده اند.
                وي در پايان گفت : سایت اطلاع رسانی کشتیرانی دریای خزر کاملا فعال است و صاحبان کالا میتوانند با برقراري ارتباط مستقیم و نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود روشها اعلام کنند.

                تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                نظر

                • ali30
                  عضو فعال
                  • Aug 2013
                  • 1940

                  #173
                  پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                  برنامه سفر خطوط منظم کشتیرانی دریای خزر منتشر شد

                  دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱ بازدیدها: 21



                  امتیاز کاربر: / 0
                  بدخوب خطوط منظم حمل محمولات صادراتی کشتیرانی دریای خزر در شش ماهه دوم سال جاری از بنادر انزلی , آستارا, نوشهر و امیراباد به بنادر آستاراخان, اکتائو , ماخاچ کالا و ترکمن باشی دائر و فعال میباشد .
                  آقای مهندس غنجی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به مانا گفت: کل محموله‌های حمل شده در شش ماهه اول امسال توسط این شرکت حدود یک میلیون دویست هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش نشان میدهد , وی اضافه کرد عملکرد شش ماهه اول سال 1393 در طول فعالیت این شرکت رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود .

                  آقای مهندس غنجی ادامه داد: ناوگان کشتیرانی دریای خزر در شش ماه نخست امسال حدود 480 هزار تن انواع کالا در بخش صادرات از بنادر شمالی کشور حمل کرده است.

                  مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر افزود: کالاهای صادراتی از بنادر امیرآباد و انزلی به بنادر باکو، ترکمن‌باشی، ماخاچ کالا، اکتائو و آستاراخان حمل گردیده است.

                  مهندس غنجی به کالاهای حمل شده توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: غلات , آهن الات , تخته , کاغذ , سیمان، کلینکر، کربنات، گچ، کاشی، سنگ، شیشه، مصالح ساختمانی، تجهیزات، ماشین‌آلات , موادغذایی , محصولات باغی بصورت کانتینری محموله‌هایی است که توسط ناوگان این شرکت حمل شده است.

                  شرکت کشتیرانی دریای خزر هم اكنون با ناوگاني بزرگ ، مدرن , مجهز و جوان ، مزين به پرچم جمهوري اسلامي ايران متشكل از بيشترين تعداد كشتي ملكي دارای خطوط منظم کشتیرانی به منظور حمل محمولات صادراتی بعنوان تنها ناوگان ملي کشور در صنعت حمل و نقل دريايي در حوزه درياي خزر فعاليت مينمايد .

                  تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                  نظر

                  • ali30
                    عضو فعال
                    • Aug 2013
                    • 1940

                    #174
                    پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                    http://www.khazarshipping.ir/images/...safar/93-1.pdf

                    برنامه حرکت کشتی های خزر


                    این برنامه را حتما با برنامه سال قبل مقایسه کنید . . . . .

                    در ضمن با این قرار داد های جدید احتمالا از این فراتر رود . . . .
                    .
                    تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                    نظر

                    • m.hossein
                      Banned
                      • Nov 2013
                      • 3031

                      #175
                      پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                      با تشکر از شما همکار گرامی ali30 با ارزوی موفقیت های روز افزون.

                      نظر

                      • m.hossein
                        Banned
                        • Nov 2013
                        • 3031

                        #176
                        پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)


                        ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۹:۵۷ 41 کد خبر:930714049910

                        برنامه سفر خطوط کشتيراني درياي خزر اعلام شد

                        برنامه سفر حمل محمولات صادراتی کشتیرانی دریای خزر در شش ماهه دوم سال جاری اعلام شد.

                        مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اعلام اين خبر به مانا گفت: برنامه سفر حمل محمولات صادراتی کشتیرانی دریای خزر در شش ماهه دوم سال جاری از بنادر انزلی, آستارا, نوشهر و امیرآباد به بنادر آستاراخان, اکتائو , ماخاچ کالا و ترکمن باشی انجام خواهد شد.
                        مهندس علي اکبر غنجي ادامه داد : سفر کشتی های اين شركت از ابتدای مهر ماه تا پایان اسفند ماه و به منظور حمل کالاهای صادراتی صادرکنندگان کالا انجام می گیرد.
                        وي افزود : اين برنامه با استفاده از 22 فروند کشتی تحت مالکیت كشتيراني درياي خزر با ظرفيت حدود 95 هزار تن از بنادر انزلی ، نوشهر ، آستارا و امیرآباد به بنادر اکتائو ،آستاراخان ، ماخاچ كالا و ترکمن باشی خواهد بود.
                        مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بيان اينکه تاریخ ورود کشتی ها به بنادر مبدا و مقصد با توجه به وضعیت هوا و دریا تا پنج روز قابل تغییر است افزود : در صورت وجود كالاي صادراتي به ميزان حداقل دو هزار تن ، كشتي مناسب به منظور بارگيري و حمل معرفي مي شود.

                        وي در ادامه به کل محمولات حمل شده در شش ماهه اول امسال توسط کشتيراني درياي خزر اشاره کرد و افزود: محمولات حمل شده در شش ماهه ابتداي سال جاري حدود یک میلیون دویست هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش نشان می دهد.
                        مهندس غنجي با بيان اينکه عملکرد شش ماهه اول سال 1393 در طول فعالیت این شرکت رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود ادامه داد: ناوگان کشتیرانی دریای خزر در شش ماه نخست امسال حدود 480 هزار تن انواع کالا در بخش صادرات از بنادر شمالی کشور حمل کرده است.
                        مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر افزود: کالاهای صادراتی از بنادر امیرآباد و انزلی به بنادر باکو، ترکمن‌باشی، ماخاچ کالا، اکتائو و آستاراخان حمل شده است.
                        مهندس غنجی به کالاهای حمل شده توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: غلات , آهن الات , تخته , کاغذ , سیمان، کلینکر، کربنات، گچ، کاشی، سنگ، شیشه، مصالح ساختمانی، تجهیزات، ماشین‌آلات , موادغذایی , محصولات باغی بصورت کانتینری محمولاتي است که توسط ناوگان این شرکت حمل شده است.

                        نظر

                        • ali30
                          عضو فعال
                          • Aug 2013
                          • 1940

                          #177
                          پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                          سلام دوستان
                          یک نکته در مورد حکشتی.که بدر این حخزر است
                          اگر بی به ای این سهم را نگاه کنید متوجه میشود که حدودا19 هست................
                          ولی این سهم حخزر مادر مرده حدودا13 است...............
                          حالا اگر برسونه خودش رو به به باباش.....................قیمت سهم میشه حدودا900تا1000 هزارتومان.
                          6 ماه اول 15 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزاریش حمل کالا داشته....................خوب سودش حدودا چقدر میتونه رشد داشته باشه؟
                          تمام ناتمام من با تو تمام ميشود...../:.Heart.:/

                          نظر

                          • m.hossein
                            Banned
                            • Nov 2013
                            • 3031

                            #178
                            پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                            پی ای این سهم الان 12/45 هست . در ضمن گزارش 3 ماه و 6 ماه اعلام نکرده . پی ای گروه 12/27 در صورتیکه پی ای حکشتی 18/45 با 16 میلیارد سهامدار . 540 میلیون کجا و این کجا . با قیمت 3095 صف خرید هست.

                            نظر

                            • علیرضا123
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1605

                              #179
                              پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                              تحلیل این سهم اصلا بر اساس پی بر ای بنظر بنده درست نیست....بحث فقط انحصار خدمات این شرکت هستش ...ارزش مپنا و حخزر و پکرمان و امثالهم خیلی بیشتر از این حرفهاست ..بخاطر اینکه بازار انحصاری دارند تقریبا....ای پی اس حخزر پایینه بخاطر اینکه فعلا مارکت نداره...اونم بموقع درست میشه....بموقع شرکت سود های خوبی اعلام میکنه....سرمایه گذاری کشتیرانی وتوسعه مالی مهر ایندگان احمق نیستند اینهمه سهم از کف بازار جمع کنند...این هم در بازاری که سهم شرکت هایی با پی بر ای زیر 4 هم پیدا میشه.
                              رشد جند روز اخیر بخش کوجکی از رشد این سهم بود....باید صبور بود و سهامداری کرد...بموقع این پست را میارم بالا...اصلا هم کاری به نوسانات روزانه و صف خرید و فروش شدن سهم ندارم.

                              نظر

                              • m.hossein
                                Banned
                                • Nov 2013
                                • 3031

                                #180
                                پاسخ : كشتيراني درياي خزر (حخزر)

                                این سهم به نظر من یکی از بهترینها ست . اول از اینکه ما سهمو با گروهش مقایسه میکنیم با همردیف خودش . نه با سهام برقی کاری داریم نه

                                با امثالهم. دوم ازاینکه وقتی سهمی را خریداری میکنید در وحله ی اول پی ای و ای پی اس مورد توجه قرار میگیرد .بعد بنیاد سهم. و سوم
                                بیشتر بازار از سال 93


                                منفی بوده شما اگر این سهمو زیر نظر قرار میدادید متوجه میشدید در یه رنجی نوسان میکرد . یعنی حفظ سرمایه . مورد بعدی به نظر من هنوز رشدی نکرده تازه اول راه . تا بعد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X