اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

Collapse
به این موضوع پاسخ داده شده است.
X
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • EURASIA
    عضو فعال
    • Jan 2022
    • 1253

    #15016
    پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

    در اصل توسط EHSANI پست شده است View Post
    درود
    گریبکس
    در گریبکس مثل ترانسفورماتور تناسب قدرت و سرعت ، مثل ولتاژ و آمپر به نحوی ثابت میمونه

    به به احسانی اقا نازنین

    افرین

    کاملا درست است


    فقط یک اصلاح

    در گیربکس رابطه سرعت و گشتاور است ( یعنی به جای قدرت بگوییم گشتاور )

    هم در ترانسفور ماتور و هم در گیر بکس قدرت ثابت است

    اما نسبت عناصر قدرت تغیر می کنند

    توان برقی = ولتاژ ضربدر جریان

    توان مکانیکی = سرعت ضربدر گشتاور

    در اتومبیل در دنده 1 سرعت کم است اما گشتاور بالا است ( مردم می گویند قدرت بالا است اما قدرت ثابت است گشتاور بالا است )

    و در دند بالا سرعت زیاد و گشتاور کم است

    تراسفور ماتور هم در خطوط انتقال ولتاژ بالا است حدود 400/000 ولت و جریان نا چز است و در خانه ها ولتاژ کم 380 است و جریان بالاتر است.
    زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

    نظر

    • امیدازاد
      عضو فعال
      • Sep 2020
      • 3745

      #15017
      پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

      در اصل توسط EURASIA پست شده است View Post
      دوستان اگر علاقه داشتند تو این بحث شرکت کنند


      یک سوال دیگر برای تحریک مغزی

      به نظر شما ترانسفورماتور در مهندسی برق به کدام دستگاه در مهندسی مکانیک شباهت دارد؟

      مثلا اگر اتومبیل معمولی بنزینی را در نظر بگیریم ترانسفورماتور به کدام دستگاه اتومبیل شباهت دارد. و چرا ؟

      البته منظور اتومبیل معمولی بنزینی است نه خودرو برقی
      سلام ...من که از برق چیزی سردرنمیارم اما به نظر عملکردش شبیه گیربکس باشه

      نظر

      • EURASIA
        عضو فعال
        • Jan 2022
        • 1253

        #15018
        پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

        در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
        سلام ...من که از برق چیزی سردرنمیارم اما به نظر عملکردش شبیه گیربکس باشه
        سلام بر امید اقا

        همین طور جواب ان گیربکس است.

        جالب است

        اما در مورد خودروهای برقی


        چون کنترل سرعت موتور برقی از طریق کنترل فرکانس با دستگاه های مدرنی چون درایو های کنترل سرعت ( از طریق اینورتور و کنورتور ) انجام می گردد استفاده گیر بکس دیگر نیاز نباشد.
        زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

        نظر

        • linux_linda
          عضو فعال
          • Jun 2014
          • 3356

          #15019
          پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

          در اصل توسط EURASIA پست شده است View Post
          سلام بر امید اقا

          همین طور جواب ان گیربکس است.

          جالب است

          اما در مورد خودروهای برقی


          چون کنترل سرعت موتور برقی از طریق کنترل فرکانس با دستگاه های مدرنی چون درایو های کنترل سرعت ( از طریق اینورتور و کنورتور ) انجام می گردد استفاده گیر بکس دیگر نیاز نباشد.
          لوسید از موتورهای الکتریکی سه فاز استفاده میکنه
          برای هرچرخ یه موتور سه فاز گذاشته
          بخاطر همین شتاب صفر تا صد لوسید سافیر شده 2.1 ثانیه
          گشتاور در لحظه زیر پای پدال راننده هست وقتی پدال رو فشار میده موتورها جریان بیشتری میکشن گشتاور در لحظه زیاد میشه
          بش میگن دایرکت درایو
          منحنی نیرو به وزن ماشین های برقی رو ببینی خیلی خطی عمل میکنن

          نظر

          • گالیور
            عضو فعال
            • Sep 2020
            • 8507

            #15020
            پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

            در اصل توسط EURASIA پست شده است View Post
            دوستان اگر علاقه داشتند تو این بحث شرکت کنند


            یک سوال دیگر برای تحریک مغزی

            به نظر شما ترانسفورماتور در مهندسی برق به کدام دستگاه در مهندسی مکانیک شباهت دارد؟

            مثلا اگر اتومبیل معمولی بنزینی را در نظر بگیریم ترانسفورماتور به کدام دستگاه اتومبیل شباهت دارد. و چرا ؟

            البته منظور اتومبیل معمولی بنزینی است نه خودرو برقی
            این آداپتورهایی که ما روزمره استفاده میکنیم برای تلفن لپتاپ و مبایل و غیره همشون یکجور ترانس هستند.
            سیمپیچ و هسته و القای الکتریکی برای تغییر ولتاژ

            به نظر من گیربکس ماشین این کار را انجام میدهد.
            گیربکس توان موتور را به توانهای متغیر به چرخها منتقل میکند برای سرعتها و شیبها و بارهای مختلف.

            امیدوارم درست باشد.

            نظر

            • EURASIA
              عضو فعال
              • Jan 2022
              • 1253

              #15021
              پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

              در اصل توسط linux_linda پست شده است View Post
              لوسید از موتورهای الکتریکی سه فاز استفاده میکنه
              برای هرچرخ یه موتور سه فاز گذاشته
              بخاطر همین شتاب صفر تا صد لوسید سافیر شده 2.1 ثانیه
              گشتاور در لحظه زیر پای پدال راننده هست وقتی پدال رو فشار میده موتورها جریان بیشتری میکشن گشتاور لحظه در لحظه زیاد میده
              بش میگن دایرکت درایو
              سلام

              اره همین طوره موتورهای سه فاز القایی اسنکرون هستند با تغییر فرکانس به شکل بسیار نرمی و دقیقی کنترل سرعت می شوند .

              ان وسلیه درایو کنترل سرعت است که در درون ان یک مدار کنورتور است

              کنورتور از دو قسمت تشکیل شده

              1- رکتیفایر

              2- اینورتز

              رکتیفایر برق جریان متانوب را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و بعد از طریق سویج زنی ان را قطع وصل می کند و دوباره از طریق اینورتر برق جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند و در این فرایند سویج زنی فرکانس ان را تغییر می دهد

              و در نهایت تغییر فرکانس به تغییر سرعت موتور القایی اسسنکرون می انجامد
              زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

              نظر

              • امیدازاد
                عضو فعال
                • Sep 2020
                • 3745

                #15022
                پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                در اصل توسط EURASIA پست شده است View Post
                سلام

                اره همین طوره موتورهای سه فاز القایی اسنکرون هستند با تغییر فرکانس به شکل بسیار نرمی و دقیقی کنترل سرعت می شوند .

                ان وسلیه درایو کنترل سرعت است که در درون ان یک مدار کنورتور است

                کنورتور از دو قسمت تشکیل شده

                1- رکتیفایر

                2- اینورتز

                رکتیفایر برق جریان متانوب را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و بعد از طریق سویج زنی ان را قطع وصل می کند و دوباره از طریق اینورتر برق جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند و در این فرایند سویج زنی فرکانس ان را تغییر می دهد

                و در نهایت تغییر فرکانس به تغییر سرعت موتور القایی اسسنکرون می انجامد
                چه معلومات جالبی...ممنون ازین توضیحاتتون ...
                فقط خودروهای برقی ..به نظریه ایرادی که ممکنه داشته باشند محدودیت در برد و ظرفیت انرژی که میتوانند ذخیره کنند و همینطور انتقال انرژی درشرایط سخت و موقعیت هایی هست که دسترسی به زیرساخت های شارژ وجود ندارد..
                در حالت عادی میشود تعداد زیادی خودروی احتراقی را با مقداری از سوخت در مکان هایی مثل کویر یا موقعیت های خارج از جاده و کوهستانی را به حرکت دراورد...مثلا یک پیکاپ با یک تانک ۱۵۰۰لیتری میتواند سوخت لازم برای ۲۰ خودرو افرود برای مسافت حداقل ۳۰۰کیلومتر و بیشتر تامین کند ..اما برای خودروی الکتریکی انتقال انرژی به این روش ممکن نیست ..وبه علت وزن زیاد باتری برای تامین انرژی خودروی الکتریکی ...محدودیت برد وجود دارد

                نظر

                • linux_linda
                  عضو فعال
                  • Jun 2014
                  • 3356

                  #15023
                  پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                  در اصل توسط گالیور پست شده است View Post


                  این آداپتورهایی که ما روزمره استفاده میکنیم برای تلفن لپتاپ و مبایل و غیره همشون یکجور ترانس هستند.
                  سیمپیچ و هسته و القای الکتریکی برای تغییر ولتاژ

                  به نظر من گیربکس ماشین این کار را انجام میدهد.
                  گیربکس توان موتور را به توانهای متغیر به چرخها منتقل میکند برای سرعتها و شیبها و بارهای مختلف.

                  امیدوارم درست باشد.

                  به اینها میگن مدارهای کنترل خطی
                  ایراد ترانسفورماتور در وسایل الکترونیکی اینه که راندمانش غیرخطی هست حرارت زیادی همان با تبدیل انرژی تولید میکنه ولتاژ خروجی همیشه کمتر از ولتاژ ورودیش میشه
                  اما در شارژر موبایل ها از خازن های پله ای عدسی شکل همراه با تریستور استفاده شده در نتیجه در خروجی که میشه همون کابل mini usb افت ولتاژ کمتره

                  نظر

                  • EURASIA
                    عضو فعال
                    • Jan 2022
                    • 1253

                    #15024
                    پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                    در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
                    چه معلومات جالبی...ممنون ازین توضیحاتتون ...
                    فقط خودروهای برقی ..به نظریه ایرادی که ممکنه داشته باشند محدودیت در برد و ظرفیت انرژی که میتوانند ذخیره کنند و همینطور انتقال انرژی درشرایط سخت و موقعیت هایی هست که دسترسی به زیرساخت های شارژ وجود ندارد..
                    در حالت عادی میشود تعداد زیادی خودروی احتراقی را با مقداری از سوخت در مکان هایی مثل کویر یا موقعیت های خارج از جاده و کوهستانی را به حرکت دراورد...مثلا یک پیکاپ با یک تانک ۱۵۰۰لیتری میتواند سوخت لازم برای ۲۰ خودرو افرود برای مسافت حداقل ۳۰۰کیلومتر و بیشتر تامین کند ..اما برای خودروی الکتریکی انتقال انرژی به این روش ممکن نیست ..وبه علت وزن زیاد باتری برای تامین انرژی خودروی الکتریکی ...محدودیت برد وجود دارد
                    خواهش می کنم.

                    اره همین طور که بیان کردید محدودیت ذخیره برق مهمترین عیب خوودرو برقی است.

                    به همین دلیل عراق برق را مجبوری از ایران می خره چون قابلیت انتقال برق به خاط تلفات کم است و قابل ذخیره هم نیست

                    یک عیب دیگر قدرت کمتر خودرو برقی در قیاس با خودرو احتراق داخلی است.

                    عیب دیگرش گرانتر بودن ان است. به خصوص برای ایران که مزیت نفت هم داره

                    یعنی یکبار باید در نیروگاه سوخت فسیلی را به برق تبدیل کنیم و دوباره در خودرو برقی به حرکت مکانیکی تبدل کنیم
                    در خودرو بنزینی این مرحله کمتر است.

                    به همین دبیل امریکا دیرتر وارد مصرف خودرو برقی شده
                    زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

                    نظر

                    • linux_linda
                      عضو فعال
                      • Jun 2014
                      • 3356

                      #15025
                      پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                      در اصل توسط EURASIA پست شده است View Post
                      سلام

                      اره همین طوره موتورهای سه فاز القایی اسنکرون هستند با تغییر فرکانس به شکل بسیار نرمی و دقیقی کنترل سرعت می شوند .

                      ان وسلیه درایو کنترل سرعت است که در درون ان یک مدار کنورتور است

                      کنورتور از دو قسمت تشکیل شده

                      1- رکتیفایر

                      2- اینورتز

                      رکتیفایر برق جریان متانوب را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و بعد از طریق سویج زنی ان را قطع وصل می کند و دوباره از طریق اینورتر برق جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند و در این فرایند سویج زنی فرکانس ان را تغییر می دهد

                      و در نهایت تغییر فرکانس به تغییر سرعت موتور القایی اسسنکرون می انجامد

                      الکترونیک صنعتی استفاده از وسایل برقی رو آسونتر کرده

                      نظر

                      • EURASIA
                        عضو فعال
                        • Jan 2022
                        • 1253

                        #15026
                        پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                        در اصل توسط گالیور پست شده است View Post


                        این آداپتورهایی که ما روزمره استفاده میکنیم برای تلفن لپتاپ و مبایل و غیره همشون یکجور ترانس هستند.
                        سیمپیچ و هسته و القای الکتریکی برای تغییر ولتاژ

                        به نظر من گیربکس ماشین این کار را انجام میدهد.
                        گیربکس توان موتور را به توانهای متغیر به چرخها منتقل میکند برای سرعتها و شیبها و بارهای مختلف.

                        امیدوارم درست باشد.
                        سلام به اقا گالیور

                        شما هم درست بیان کردید

                        همین طوره دقیقا گیربکس اما به جای تغییر توان بهتر بگوییم گشتاور چرا؟

                        توان ورودی به گیربکس ثابت است

                        (چون توان با پدال گگاز ورودی به موتور کنترل میشه)

                        یعنی نسبت سرعت به گشتاور را تغییر می دهد.

                        در مورد ادابتورهای لبتاپ هم قبلا با ترانس بوده و به همین دلیل سنگین وزن بودند اما الان دیکه با مدارهای تریستوری استفاده می شود و وزن انها هم خیلی سبک شده.

                        و در مصرف مس و اهن صرفه جویی شده
                        آخرین ویرایش توسط EURASIA؛ 2024/04/05, 23:56.
                        زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

                        نظر

                        • EURASIA
                          عضو فعال
                          • Jan 2022
                          • 1253

                          #15027
                          پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                          در اصل توسط linux_linda پست شده است View Post
                          به اینها میگن مدارهای کنترل خطی
                          ایراد ترانسفورماتور در وسایل الکترونیکی اینه که راندمانش غیرخطی هست حرارت زیادی همان با تبدیل انرژی تولید میکنه ولتاژ خروجی همیشه کمتر از ولتاژ ورودیش میشه
                          اما در شارژر موبایل ها از خازن های پله ای عدسی شکل همراه با تریستور استفاده شده در نتیجه در خروجی که میشه همون کابل mini usb افت ولتاژ کمتره
                          اره همینطور است. اما در انجا که ابی کردم منظور شما توان خروجی است. که نوشته بودی ولتاژ
                          زنده باد ازادی حقیقت دانش و سپس پیش به سوی پیشرفت

                          نظر

                          • Dexterous
                            ستاره‌دار(35)
                            • May 2012
                            • 694

                            #15028
                            ما جز با رعیت خود دیگر با کسی جنگ نداریم و به اندازه آنها هم توپ داریم



                            عشقی:

                            به مسئولان امنیتی پیشنهاد دادیم حالا که مصلحت نیست به اسراییل پاسخ نظامی دهیم
                            میتوانید با موشک های نقطه زن، سازمان بورس و اوراق بهادر را با خاک یکسان کنید

                            Dexter is to kill killers
                            DEXTEROUS too
                            من خار به چشمان یک عده قرمساقم

                            نظر

                            • ایرانی
                              ستاره دار(1)
                              • Jun 2011
                              • 2577

                              #15029
                              پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

                              جالبه!!!/:.mellowsmiley.:/
                              اینکه امشب، CNN و نیویورک تایمز، واشنگتن پست، دارن همزمان هندونه زیز بغل ایران میگذارن که حمله ایران قطعی و حتمی است و ایران خودش مستقیم حمله میکنه و نه نیروهای نیابتی.
                              و قدرت ایران فلان است./:.rolleyessmileyani
                              به نظرتون یجور دام و تله برای ایران نیست؟ که ایران وارد جنگ مستقیم کنن.
                              به نظرم این تعریف کردن از قدرت نظامی ایران آنهم بصورت دسته جمعی توسط رسانه های اصلی آمریکا، بوی خوبی ازش نمیاد......بوی خون و جنگ میاد... یک نوع فریب و تله برای ایران است.....که در نهایت منتهی بشه به قول خودشون، سر افعی در ایران بزنند./:.hmmsmiley.:/

                              نظر

                              • National
                                عضو فعال
                                • Nov 2018
                                • 630

                                #15030
                                پاسخ : ما جز با رعیت خود دیگر با کسی جنگ نداریم و به اندازه آنها هم توپ داریم

                                در اصل توسط Dexterous پست شده است View Post


                                عشقی:

                                به مسئولان امنیتی پیشنهاد دادیم حالا که مصلحت نیست به اسراییل پاسخ نظامی دهیم
                                میتوانید با موشک های نقطه زن، سازمان بورس و اوراق بهادر را با خاک یکسان کنید

                                این جمله غلطه باید اینطور بگی
                                حالا که توان نظامی برای مقابله نداریم موشکهای نقطه زن را برای سازمان بورس استفاده میکنیم

                                نظر

                                در حال کار...
                                X