پاسخ : اینجا همه چی درهمه...جستاری برای مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی
به به احسانی اقا نازنین
افرین
کاملا درست است
فقط یک اصلاح
در گیربکس رابطه سرعت و گشتاور است ( یعنی به جای قدرت بگوییم گشتاور )
هم در ترانسفور ماتور و هم در گیر بکس قدرت ثابت است
اما نسبت عناصر قدرت تغیر می کنند
توان برقی = ولتاژ ضربدر جریان
توان مکانیکی = سرعت ضربدر گشتاور
در اتومبیل در دنده 1 سرعت کم است اما گشتاور بالا است ( مردم می گویند قدرت بالا است اما قدرت ثابت است گشتاور بالا است )
و در دند بالا سرعت زیاد و گشتاور کم است
تراسفور ماتور هم در خطوط انتقال ولتاژ بالا است حدود 400/000 ولت و جریان نا چز است و در خانه ها ولتاژ کم 380 است و جریان بالاتر است.
در اصل توسط EHSANI پست شده است
View Post
به به احسانی اقا نازنین
افرین
کاملا درست است
فقط یک اصلاح
در گیربکس رابطه سرعت و گشتاور است ( یعنی به جای قدرت بگوییم گشتاور )
هم در ترانسفور ماتور و هم در گیر بکس قدرت ثابت است
اما نسبت عناصر قدرت تغیر می کنند
توان برقی = ولتاژ ضربدر جریان
توان مکانیکی = سرعت ضربدر گشتاور
در اتومبیل در دنده 1 سرعت کم است اما گشتاور بالا است ( مردم می گویند قدرت بالا است اما قدرت ثابت است گشتاور بالا است )
و در دند بالا سرعت زیاد و گشتاور کم است
تراسفور ماتور هم در خطوط انتقال ولتاژ بالا است حدود 400/000 ولت و جریان نا چز است و در خانه ها ولتاژ کم 380 است و جریان بالاتر است.
نظر