سهام برتر تا مجامع... (تحلیل تکنیکال)
Collapse
X
-
(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postاسی جان ما در بورس نمیتونیم 5 موج ایمپالسیو رو به سمت پایین بگیریم چون در سایکل های بالاتر به قیمتهای منفی میرسیم ( ببخشید دخالت کردم )
خیلی خوش آمدی آقا اگه وقت کردید یه سر به تاپیک شاخص کل بزنید و نظرتونو در مورد وضعیت شاخص کل بنویسید.
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postاسی جان ما در بورس نمیتونیم 5 موج ایمپالسیو رو به سمت پایین بگیریم چون در سایکل های بالاتر به قیمتهای منفی میرسیم ( ببخشید دخالت کردم )(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
در اصل توسط pani پست شده است View Postتشکر فراوان از جناب آریو و میسون که پاسخ سوالمو دادند
پس مشکل اخابر پی بر ای بالای سهمه.با این حساب اخابر سنگین ترین وزنه افت شاخص خواهد بود
گفته ميشود برخي از سرمايه گذاران خارجي ديروز عرضه هاي سنگين خود را براي خارج سازي نقدينگي آغاز كردند كه اين امر به صف فروش سنگين برخي از نمادهاي موثر از جمله مخابرات ايران منجر شد.
با سپاسهیچ کاری برای انسان سخت تر از فکر کردن نیست. منتسب به آلبرت اینشتین
نظر
-
در اصل توسط esi_mohammadi پست شده است View Postخوب مسلم جان به نظره شما بعد از یه abc چه حالتی باید در نظر گرفته شود ؟
اما عرض من این هست که ما فقط در فارکس مجازیم موج ایمپالسیو به سمت پایین داشته باشیم
شما فرض کن 5 موجه شما در قیمت 87 که در نظر گرفتی تموم شد خوب بعدش یه abc داریم به سمت بالا
خوب حالا بعدش چی؟
بعدش دوباره یک موج ایمپالسیو 5 تایی داریم به سمت پایین ! ..
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postبعد از abc به طور معمول یک موج ایمپالسیو داریم همونطور که شما در تصویر نشون دادید
اما عرض من این هست که ما فقط در فاکس مجازیم موج ایمپالسیو به سمت پایین داشته باشیم
شما فرض کن 5 موجه شما در قیمت 87 که در نظر گرفتی تموم شد خوب بعدش یه abc داریم به سمت بالا
خوب حالا بعدش چی؟؟!
بعدش دوباره یک موج ایمپالسیو 5 تایی داریم به سمت پایین ! ..(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
در اصل توسط esi_mohammadi پست شده است View Postممنون از راهنماییتون حالا به نظره شما با این وضعیت سهم را چگونه موج شماری میکنید؟
دیتام 3 ماهی هست که بروز نیست اما تا جایی که یادمه موج قبلی یک 5 موجه بوده که موج 3 گسترش یافته بوده که اگه کلش رو 1 فرض کنیم الان در موج 2 بزرگ هستیم
البته این نظر منه و نظر شما دوستان دیگه درستتر هست اگه نیاز بود بفرمایید دیتاشو آپدیت کنم و بیشتر بحث کنیم
نظر
-
در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Postپانی جان با سلام و تشکر از بابت تحلیل ها و زحماتت
اگر وقت کردی تحلیلی از رتکو هم انجام بده.
با تشکر
در حال حاضر در کمترین قیمت تاریخ حضورش در بورس قرار داره با پی بر ای پایین
بنظر خودم که در صورت برگشت نسبی بازار جزو اولین سهم هایی باشه که بالا بره.
شفارس رو راستی امروز بست برای تعدیل که احتمالا مثبت باشه هرچند در این بازار تعدیل مثبت معنی نداره!!
کمرجان هم بست تعدیل مثبت 37درصدی داد و امروز تحت تاثیر جو بازار تعدیلش سوخت.
من که ازاین باز و بسته شدن سریع کمرجان سر در نیاوردم ولی خیلی بد موقع تعدیلش رو اعلام کردند.انشالله 660 رو نشکنه.
و اما رتکو:
واقعا باورنکردنی رتکو دو حمایت قویشو شکسته.دو نمودار زیر رو ببینید:
البته هنوز ضلع پایین کنج(در نمودار اول) کامل شکسته نشده مگه سهم مجدد خودشو بالای 265 بکشونه(اهمیت دیگه 265 قرار گرفتن در فیبوی 38.2 پروجکشن)
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
اگه سهم خودشو بالای 265 بکشونه صعود بسیار خوبی در انتظارشه(با توجه به نمودار تعدیل شده ) و در صورت افت بیشتر 255 و 245 و 235 دیگر حمایتهای سهم خواهد بود.آخرین ویرایش توسط pani؛ 2011/11/28, 01:49.
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postمن فقط چون دیدم چند تا از موج شماری شما به این سبک هست جسارت کردم و این نکته رو اینجا گفتم و الا موج شماری شما از لحاظ ساختار کاملا درست هست و ایرادی نداره
دیتام 3 ماهی هست که بروز نیست اما تا جایی که یادمه موج قبلی یک 5 موجه بوده که موج 3 گسترش یافته بوده که اگه کلش رو 1 فرض کنیم الان در موج 2 بزرگ هستیم
البته این نظر منه و نظر شما دوستان دیگه درستتر هست اگه نیاز بود بفرمایید دیتاشو آپدیت کنم و بیشتر بحث کنیم
منم ابتدا فکر میکردم کل حرکت در حقیفت یک 5 موجی بوده اما الیوت اسیلاتور یا مکدی روی موج های سه و پنج سهم واقعا تحلیلگر را به شک میندازه
اگرم روزی این سهم نزدیک به کف در یکی از تراز های طلایی فیبوناجی متوقف شد و در جهات مخالف روند شتاب گرفت واقعا بین این که آیا تک موج آخره موج 5 از 5 بزرگ ناقص شده یا به قول شما موج دوم تمام شده شک و گمان ایجاد میشه
به هر حال ممنون و تشکر از وقتی که گذاشتی(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
سایپا
اگه یک بنیادی بندازیم رو تحلیل تکنیکی سایپا شاید بهتر جواب بگیریم:
سه سوال:
1- آیا وضعیت سودآوری سهم نسبت به مثلا 6-7 سال گذشته دچار افت محسوسی شده؟
2- آیا این امکان وجود داره سایپا و در کل صنعت خودرو سازی در آینده با رکود بسیار وحشتناکی مواجه شوند و یا اصولا ورشکست شود؟
3- آیا برعکس پس از سال جاری وضعیت شرکت در آینده رو به بهبود خواهد رفت؟
فکر کنم پاسخ به این سه سوال خیلی از ابهامات رو در مورد سایپا برطرف کنه.
نظر
-
در اصل توسط pani پست شده است View Postسایپا
اگه یک بنیادی بندازیم رو تحلیل تکنیکی سایپا شاید بهتر جواب بگیریم:
سه سوال:
1- آیا وضعیت سودآوری سهم نسبت به مثلا 6-7 سال گذشته دچار افت محسوسی شده؟
2- آیا این امکان وجود داره سایپا و در کل صنعت خودرو سازی در آینده با رکود بسیار وحشتناکی مواجه شوند و یا اصولا ورشکست شود؟
3- آیا برعکس پس از سال جاری وضعیت شرکت در آینده رو به بهبود خواهد رفت؟
فکر کنم پاسخ به این سه سوال خیلی از ابهامات رو در مورد سایپا برطرف کنه.
پانی جان من چندتا نکته در مورد سایپا فقط میگم شاید کمک کنه البته در غالب سوالاتی که پرسیدید
سه سوال:
1- آیا وضعیت سودآوری سهم نسبت به مثلا 6-7 سال گذشته دچار افت محسوسی شده؟
بله وضعیت سایپا نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده ...هزینه های مالی شرکت سال به سال به شکل تصاعدی در حال افزایشه و در سال 92 به همینشکل سایپا در بخش عملیاتی زیان ده میشه مانند ایران خودروی دوسال پیش و من این رو بارها گفتم سایپا باید از ایران خودرو درس میگرفت که نگرفته.سایپا یه خوبی که داره زیر مجموعه هایی داره که تا حدودی دوره های گذشته براش سودآور بوده مثل زامیاد .خپارس ..رایان و وساپا اما با گزارش های شش ماهه ای که دیدیم چه از سایپا و چه از زیر مجموعه ها سرنوشتی مشابه در انتظار زیر مجموعه هاست
2- آیا این امکان وجود داره سایپا و در کل صنعت خودرو سازی در آینده با رکود بسیار وحشتناکی مواجه شوند و یا اصولا ورشکست شود؟
با توجه به افزایش نرخ ارز و ارز بر بودن این صنعت که با افزایش فقط10 درصد در نرخ ارز بودجه ،سود شرکت ها خودرویی30 تا 50 درصد انحراف منفی میخورن باعث میشه که کم کم از جهت عملیاتی نیز هزینه های شرکت های این گروه افزایش پیدا کنه و برای جبران این هزینه ها سایپا مجبوربشه نرخ محصولات خودشو افزایش بده.اما این افزایش نرخ خودرو مثل سالیان گذشته به اندازه افزایش هزینه ها نیست و این یعنی کاهش سال به سال حاشیه سود و تقریبا از بین رفتن اون ...از طرفی صنعت خودرو همیشه یه صنعت خاص تو کشور بوده اما واقعا واقعا تا جایی میشه این صنعت رو به مردم تحمیل کرد. بازار واقعا دیگه کشش این قیمت محصولات سایپا رو نداره و همینطور سایر محصولات خودرویی
بحث تحریم ها رو نباید فراموش کرد که میتونه پاشته آشیل این صنعت باشه
3- آیا برعکس پس از سال جاری وضعیت شرکت در آینده رو به بهبود خواهد رفت؟
به شخصه وضعیت سایپا رو تیره میبینم ..این نگین خودرویی ها این روز ها حال روز خوبی نداره و حتی درگیر مسائل حاشیه ای هم شده
ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
نظر
-
در اصل توسط آریو پست شده است View Postبا سلام و درود
پانی جان من چندتا نکته در مورد سایپا فقط میگم شاید کمک کنه البته در غالب سوالاتی که پرسیدید
سه سوال:
1- آیا وضعیت سودآوری سهم نسبت به مثلا 6-7 سال گذشته دچار افت محسوسی شده؟
بله وضعیت سایپا نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده ...هزینه های مالی شرکت سال به سال به شکل تصاعدی در حال افزایشه و در سال 92 به همینشکل سایپا در بخش عملیاتی زیان ده میشه مانند ایران خودروی دوسال پیش و من این رو بارها گفتم سایپا باید از ایران خودرو درس میگرفت که نگرفته.سایپا یه خوبی که داره زیر مجموعه هایی داره که تا حدودی دوره های گذشته براش سودآور بوده مثل زامیاد .خپارس ..رایان و وساپا اما با گزارش های شش ماهه ای که دیدیم چه از سایپا و چه از زیر مجموعه ها سرنوشتی مشابه در انتظار زیر مجموعه هاست
2- آیا این امکان وجود داره سایپا و در کل صنعت خودرو سازی در آینده با رکود بسیار وحشتناکی مواجه شوند و یا اصولا ورشکست شود؟
با توجه به افزایش نرخ ارز و ارز بر بودن این صنعت که با افزایش فقط10 درصد در نرخ ارز بودجه ،سود شرکت ها خودرویی30 تا 50 درصد انحراف منفی میخورن باعث میشه که کم کم از جهت عملیاتی نیز هزینه های شرکت های این گروه افزایش پیدا کنه و برای جبران این هزینه ها سایپا مجبوربشه نرخ محصولات خودشو افزایش بده.اما این افزایش نرخ خودرو مثل سالیان گذشته به اندازه افزایش هزینه ها نیست و این یعنی کاهش سال به سال حاشیه سود و تقریبا از بین رفتن اون ...از طرفی صنعت خودرو همیشه یه صنعت خاص تو کشور بوده اما واقعا واقعا تا جایی میشه این صنعت رو به مردم تحمیل کرد. بازار واقعا دیگه کشش این قیمت محصولات سایپا رو نداره و همینطور سایر محصولات خودرویی
بحث تحریم ها رو نباید فراموش کرد که میتونه پاشته آشیل این صنعت باشه
3- آیا برعکس پس از سال جاری وضعیت شرکت در آینده رو به بهبود خواهد رفت؟
به شخصه وضعیت سایپا رو تیره میبینم ..این نگین خودرویی ها این روز ها حال روز خوبی نداره و حتی درگیر مسائل حاشیه ای هم شده
واقعا ممنون از اینکه به این زیبایی پاسخ همه سوالات رو دادید.
در مورد جواب سوال دوم یک مسئله ای توجهمو جلب کرده :
چیزیکه تا به حال دیدیم دولت از صنعت خودروسازی داخلی به هر شکلی شده حمایت میکنه که نمونش تعرفه سنگین واردات خودروهای خارجی هست.
به هر جهت نمیشه انکار کرد که بیش از 70% جامعه جزو قشر بسیار متوسط جامعه هستند که توان خرید خودروی خارجی با این تعرفه سنگین رو ندارند بنابراین بازار خودروی داخلی همچنان داغ باقی خواهد ماند.
ولی حقیقتا نمیشه کاهش تولیدات چند وقت اخیر رو نادیده گرفت.
یک مسئله:
با افزایش نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی داره افزایش پیدا میکنه و بنظرم تا حدی افزایش قیمت خودروی داخلی هم توجیه پذیر بوده و بنظر من با این نرخ تورم سنگین که حتی قیمت یک بسته پفک نمکی رو 30-40 درصد افزایش داده. افزایش قیمت خودروی داخلی برای جبران مسئله ارزبر بودن این صنعت خیلی هم جنجال براگیز نباشه
البته همانطورکه قبلا گفتم بنیادی کار نیستم و صرفا نظراتم استدلال شخصی بود.
بازم خوشحال میشمنظرات دوستان رو بدونم.
نظر
-
پانی جان این روزها بازار تحلیل داغه و سر شما هم حسابی شلوغ. یک نگاهی به مرقام بیاندازید ممنون میشم. به نظر من الان رو کف کانال صعودی هست و مستعد صعود به سقف کانال صعودی تا 400 در میانمدتما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست
نظر
نظر