کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
گروه: یادداشت منتشر شده در چهارشنبه, 21 آبان 1393 11:31 بازدید: 3 کدخبر: 3284
از آنجا که معادن معمولا در جاهای دور از دسترس قرار دارند، بیشک توسعه حملونقل جادهای به شکل شاهراه،بزرگراه و حتی جادههای روستایی بر حملونقل این مواد اثرگذاری بالایی دارد.عامل دیگری که بر صادرات و حملونقل مواد معدنی به دلیل ویژگیهای شکلی خاصی که دارند،موثر است وسایل حملونقل این مواد است.
علاوه بر این دو، نوع بارگیری مربوط به کالایی که قرار است بارگیری شود باید متناسب باشد. اما با وجود اینکه کشور از یک سو به لحاظ نوع و میزان مواد معدنی جزو کشورهای غنی محسوب میشود و از سوی دیگر موقعیت سوق الجیشی ایران باعث شده است، ظرفیت قرار گرفتن در مسیر کالاهای ترانزیتی سایر کشورها را داشته باشیم،اما در شرایط واقعی فراهم نبودن زیرساختهای حملونقل نه تنها چنین موقعیتی را از ما گرفته بلکه باعث شده است برای صادرات کالاهای خود با مشکلات زیادی مواجه باشیم. موضوع دیگر قیمت تمام شده بالای هزینه حملونقل در کشور است که این مسئله را میتوان با تشکیل یک ناوگان منظم حملونقل برطرف کرد. در واقع کشورهایی که در زمینه ترانزیت کالا موفقتر از ما عمل کردهاند، تلاش کردهاند با قرار دادن سوبسید بر تجهیزات حملونقل هزینه حمل و نقل را کاهش دهند. در شرایطی که برای مثال کشور ترکیه سود صفر درصد برای خرید کامیون قرار میدهد تا ناوگان حملونقل خود را مجهز کند در ایران این سود تا ۲۸ درصد وجود دارد. اعطای تسهیلات ویژه و وامهای مربوط به خرید کامیون،باعث ترغیب سرمایهگذاری در این راستا خواهد شد.در واقع ما با سرمایهگذاریهای به نسبت اندک در زمینه تجهیز ناوگان حملونقل و همچنین توسعه راههای خود میتوانیم به نوعی سرمایهگذاری بلندمدت داشته باشیم، به این شکل که با توسعه راهها و کاهش هزینه حملونقل زمینه صادرات مواد اولیه و کالاهای خود را هم به خارج از کشور فراهم میکنیم و هم از این راه میتوانیم زمینه ساز انتقال مواد مورد نیاز کارخانههای داخل کشور به مناطق مورد نیاز با هزینه کمتر باشیم که در هر دوی این موارد هزینه تمام شده تولید کاهش یافته و این باعث میشود قدرت رقابت ما در مقایسه با بازارهای جهانی بالا برود.
سیده فاطمه مقیمی - نایب رییس کمیسیون حملونقل اتاق بازرگانی
تاریخ ایجاد در جمعه, 28 آذر 1393 11:51
گویا حتوکا با تعدیل مثبت قابل توجهی مواجه خواهد بود همچنین شنیده شده برنامه مرحله دوم افزایش سرمایه به اردیبهشت ماه موکول شده است.
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/12/29 دوره 9 ماهه (حسابرسی نشده)
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت حمل و نقل توکا طی نامه شماره مورخ 1393/10/29 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1393/12/29 با سرمایه 206,148 میلیون ریال مبلغ 395 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.
تعدیل مثبت 9.1 درصدی پیش بینی سود سالیانه و پوشش 85 درصدی سود در 9 ماهه
سایر اطلاعات:
1) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 30/12/91 را در تاريخ هاي 30/11/90 و 16/01/91 (حسابرسي شده) مبلغ 483 ريال، در تاريخ 13/02/91 مبلغ 839 ريال، در تاريخ هاي 19/04/91 و 31/04/91 مبلغ 108ر1 ريال و در تاريخ 01/08/91، 01/11/91 و در تاريخ هاي 09/11/91 (حسابرسي شده)، 02/12/91 و 22/12/91 (حسابرسي شده)، مبلغ 997ر1 ريال اعلام نموده بود که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي نشده و شده، مبلغ 973ر1 ريال محقق گرديده است.
2) مطابق تصميمات مجمع عمومي فوق العاده مورخ 23/09/92، سرمايه شرکت از مبلغ 51،537 ميليون ريال به مبلغ 206،148 ميليون ريال افزايش يافت که در تاريخ 12/05/93، نزد مرجع ثبت شرکتها به ثبت رسيده است.
3) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/92 را با سرمايه 51،537 ميليون ريال در تاريخ هاي 02/12/91 و 22/12/91 (حسابرسي شده)، مبلغ 510 ريال و در تاريخ 31/04/92 و 02/08/92 مبلغ 530 ريال و با سرمايه 206،148 ميليون ريال در تاريخ 27/09/92، 28/10/92، و در تاريخ 21/11/92، مبلغ 133 ريال، در تاريخ 26/12/92، مبلغ 189 ريال، در تاريخ 31/03/93، مبلغ 190 ريال و در تاريخ 19/03/93، مبلغ 189ريال اعلام نموده است که مطابق صورتهاي مالي حسابرسي نشده و شده، مبلغ 187 ريال محقق گرديده است.
4) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/93 را در تاريخ 30/11/92، مبلغ 223 ريال، در تاريخ 26/12/92، مبلغ 226 ريال، در تاريخ 31/01/93 (حسابرسي شده)، مبلغ 225 ريال، در تاريخ 19/03/93، مبلغ 276 ريال، در تاريخ 29/04/93، مبلغ 279 ريال و در تاريخهاي 23/07/93 و 18/08/93 (حسابرسي شده)، مبلغ 362 ريال و مطابق اطلاعات حاضر، مبلغ 395 ريال اعلام نموده است .
اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1394/12/29 (حسابرسی نشده)
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت حمل و نقل توکا طی نامه شماره مورخ 1393/11/28 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1394/12/29 با سرمایه 206,148 میلیون ریال مبلغ 454 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.
سایر اطلاعات:
1) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/93 را در تاريخ 30/11/92، مبلغ 223 ريال، در تاريخ 26/12/92، مبلغ 226 ريال، در تاريخ 31/01/93 (حسابرسي شده)، مبلغ 225 ريال، در تاريخ 19/03/93، مبلغ 276 ريال، در تاريخ 29/04/93، مبلغ 279 ريال، در تاريخهاي 23/07/93 و 18/08/93 (حسابرسي شده)، مبلغ 362 ريال و در تاريخ 2910/93 و همچنين مطابق اطلاعات حاضر، مبلغ 395 ريال اعلام نموده است.
2) شرکت پيش بيني سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/94 را مطابق اطلاعات حاضر، مبلغ 454 ريال اعلام نموده است.
سود عملیاتی شرکت در پیش بینی 94 ، حدود 55% افزایش داشته
پیش بینی سال بعد چیزی حدود 15% تعدیل
پایین ترین pe در گروه
بنیادی ترین سهم در گروه
حمایت 220
مقاومت اول 240
سهم از فروشنده خالی شده . حقوقی هر روز داره مخفی خرید میکنه
سهم فردا یا شنبه حرکتش را شروع میکنه .
دادا اگه اشنا داری تو توکا فولاد.......چند تاحقیقی نمیذارن سهم تکون بخوره که کامل با توکا هماهنگن.........کلید رشد سهم دست این چن تا ملعونه
پست ها اینجانب صرفا نظر شخصیست..نه مبنا برای خرید قرار بدهید..نه فروش..بنده هم حق دارم..نظرم..را هر جند غلط باشه..بگم...درست بود..ارزانی وجود...غلط بود به بزرگی خودتان ببخشید..
دادا اگه اشنا داری تو توکا فولاد.......چند تاحقیقی نمیذارن سهم تکون بخوره که کامل با توکا هماهنگن.........کلید رشد سهم دست این چن تا ملعونه
من که آشنا ندارم . ولی پس حتما همین ها هستن که نه اجازه میده توریل بالا بره نه حتوکا
چقدر این پول کثیف هست که یک عده از قصد اجازه رشد به سهم بنیادی نمیدن . پشت سر این دسته فقط فحش و نفرین هست
حتوکا و توریل هر دو سود سال بعد را تعدیل دادن
هر دو سهم بنیادی . حالا یه عده بی شرف و حروم زاده دارن رو سهم بازی در میارن .
تو این بازار اکثر سهم ها تعدیل منفی دادن و رشد کردن . این دو که تعدیل مثبت دادن منفی هستن
هر حق تقدمی در بورس باز شده یه بازی خیلی خوبی داشته . ولی حق توریل از روزی که محدوده 165 باز شد فقط داره میاد پایین و الان شده 90
یا خود سهم توریل بدبخت تا میاد بشه 220 مجدد چند تا آدم تاپاله از قصد سهم را میفرستن پایین
یا این حتوکا با اون گزارش توپش ، میان بالای سهم را با دستورهای خورد پر میکنن که بازار تحریک بشه و عرضه کنه
در این بازار چند سهم هست مثل همین توریل یا حتوکا یا خبهمن یا .... که صاحباشون جلوی رشد سهم را گرفتن ، یه عده سهم دیگه هم داریم مثلا مثل زامیاد یا کربن یا .... که از سهم حمایت میکنن که صف خرید بشه
///////////////////////////////////////
همیشه در خرید یک اصل خیلی مهم را سعی میکنم رعایت کنم . کلا سهمی که صاحب بدی داشته باشه را سعی میکنم نخرم . ولی بعضی مواقع سهمی را میبینی که خیلی ارزنده هست نمیشه از کنارش گذشت . حالا شده داستان این سهم
////////////////////////////////////
نظر