سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • حاج مهدی
    عضو عادی
    • Jun 2013
    • 37

    #541
    آخه الان وقت شفاف سازی بود که فرستادید؟

    بابا سهم داره رو باد هوا داره ترلیاردی معامله میشه اونوقت سفته بازهای قهار بعلت اینکه باید امروز تسویه میکردند سهم را عرضه کردند ولی در کمال تعجب دیدن که سهم صف فروش نشد .

    حالا با ترفند شفاف سازی میخواهند فروشنده بیارند تو ماشین.

    بابا مگه تو پلی اکریل شفاف سازی نکردید پس چرا داره با قدرت میره بالا؟

    فسرب شرکتش تعطیل شده نماد باز هست وداره رو باد هوا معامله میشه؟

    احتمالا تا آخر هفته همه خودروسازها را برای شفاف سازی ببندند البته نه سازمان بورس بلکه وزیر دستور بده.

    چون سرعت بالا رفتن قیمتشان کند است.

    تبریک میگه به مسئولین سازمان بورس برای این شفاف سازی به موقع

    ان شاال... با سرعت بیشتری سهم صعود خواهد کرد تا چشم سازمان بورسیها دربیاد بره زیر کفشهاشون

    آخه مرک نفهم چرا میگذاری مردم سهام زیان انباشته دار را ترلیاردی معامله کنند که بعد مثل صدرا شد بیان جلو سازمان بورس تظاهرات راه بندازند بعد بدنت مثل بید بلرزه؟

    تو که شبندر را متوقف کردی گفتی ابهام داره خوب این خودروییها با این همه زیان انباشته را برای چه میگذاری ملت بیان بخرند بعد ضرر کنندکه بیان اعتراض کنند.

    کاملا از سبک معاملات و عرضه و تقاضا مشخص هست که یک باند قوی داره با همکاری سازمان بورس قیمتها را بالا پایین میکند.

    سهام عرضه میشه بعد نامه شفاف سازی میاد و یا صف خرید عجیب غریب میشه و بعد نماد متوقف میشه و یک شبه با 100 یا 200 درصد افزایش قیمت بازگشایی میشود.

    ما که به اینجور کثافتکاریهای سازمان بورس عادت کردیم و با همه چیزش میسوزیم و میسازیم.

    اینجا ایران است با شاخصهای کذایی و قوانین من درآوردی مسئولین سازمان بورس

    حجم مبنا را کم میکنند و یکسری شرکتها 4 درصد و یکسر 5 درصد و یکسری هر قیمتی که دلتان خواست معامله نمایید تا فقط این سر شاخص من درآوردی رو به بالا باشد.

    شرکتها بدون اینکه نقدینگی جدیدی وارد شرکت شود رو باد هوا افزایش سرمایه میدهند و بعد از مدتی که دوباره دلار بجای اول برگشت باید کاهش سرمایه بدهند.

    نظر

    • seyedmahdi
      عضو جدید
      • Jul 2013
      • 19

      #542
      سایپا طی اطلاعیه ای اعلام کرده سود شرکت دست خوش تغییرات قابل ملاحظه نخواهد شد و اتفاق بنیادی خاصی در شرکت رخ نداده است و رشد قیمتی اتفاق افتاده صرفا دستکاری قیمت می باشد.

      نظر

      • rajabnejad
        عضو فعال
        • Jan 2012
        • 4331

        #543
        شفاف سازی "خساپا"


        شرکت سایپا طی نامه ای به مدیریت اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار اعلام کرد، اطلاعات ارسال شده در تاریخ 1392،4،31 در خصوص پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 1392،12،29 کماکان مورد تایید این شرکت می باشد و هیچگونه رویداد با اهمیتی که باعث تغییر پیش بینی گردد، تاکنون رخ نداده است.
        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

        نظر

        • Qhaased
          عضو عادی
          • Jul 2013
          • 175

          #544
          با سلام
          سایپا امروز بسته میشه...
          [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

          نظر

          • Qhaased
            عضو عادی
            • Jul 2013
            • 175

            #545
            از دوستان کسی اخبار رانتی نداره؟
            مثبت باز میشه یا نه؟
            [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

            نظر

            • amirabbas2012
              Banned
              • Oct 2012
              • 286

              #546
              تكذیب حساب سازی توسط خودرو سازان

              در بیانیه‌ای داود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودرو سازان ایران تحلیل و برداشت ناصحیح از اظهارات وی مبنی بر حساب سازی توسط شركت‌های خودروسازی را نادرست خوانده و آن را تكذیب كرده است.

              نظر

              • vet
                عضو فعال
                • Nov 2011
                • 1504

                #547
                به نظرم امواج اصلاحی بعد از موج 5 از امواج الیوتش شروع شده
                نظرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                فواره چون بلند شود سرنگون شود

                نظر

                • Qhaased
                  عضو عادی
                  • Jul 2013
                  • 175

                  #548
                  جمع آوری 17.5 میلیونی سهم معنی دار است... آن هم قبل از بستن
                  [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

                  نظر

                  • Qhaased
                    عضو عادی
                    • Jul 2013
                    • 175

                    #549
                    وقتی خبر خاصی پشت سهم باشه امواج الیوت کاربردی نداره...
                    [SIZE=5][COLOR=#000000]qh[/COLOR][COLOR=#0000ff]aa[/COLOR][COLOR=#ffffff]s[/COLOR][COLOR=#008000]e[/COLOR][COLOR=#ff0000]d[/COLOR][/SIZE]

                    نظر

                    • vet
                      عضو فعال
                      • Nov 2011
                      • 1504

                      #550
                      در اصل توسط vet پست شده است View Post
                      به نظرم امواج اصلاحی بعد از موج 5 از امواج الیوتش شروع شده
                      نظرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                      در اصل توسط Qhaased پست شده است View Post
                      وقتی خبر خاصی پشت سهم باشه امواج الیوت کاربردی نداره...
                      به هر حال فعلا جو و نمودار خودرویی ها خوب نیست
                      هر چند سایپا مطمئن !!!

                      فردا کف قیمتیش روی یک مقاومت خوبه به نظرم اگه بشکنه نمیدونم چی میشه ولی اگه بر گرده خوب میشه
                      آخرین ویرایش توسط vet؛ 2013/08/19, 11:13.
                      فواره چون بلند شود سرنگون شود

                      نظر

                      • mohsen ho
                        ستاره دار(1)
                        • Feb 2013
                        • 11251

                        #551
                        حجم بالای خرید امروز کف محکمی برای این سهم روی این قیمت بسته است
                        خریداران امروز برندگان اصلی هستند
                        قیمت بازگشایی پس از مجمع بالای 200 خواهد بود
                        این گروه امسال بازار را شکفت زده می کند

                        نظر

                        • کيانوش
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 6613

                          #552
                          نوشته شده توسط کيانوش
                          افاي درخشاني گفت
                          زامياد 150تومان سود خواهد ساخت.
                          ..................................................
                          پي به اي 4ان ميشه 600توماناز محل استفاده از ارز 2477توماني 29تومان تعديل مثبت.
                          از محل فروش 3500تا محصول ساخته شده سال قبل که تو بودجه نيامده است با قيمت تمام شده پارسال و قيمت فروش امسال حداقل 50تومان تعديل مثبت
                          و......
                          .................................................. ....
                          جالب اينکه خپارس هم از محل فروش 20هزار دستگاه ال نود اس ار که تو بودجه نياورده و موجودي اول دوره است و قيمت تمام شده اش 18ميليون تومان هست و قيمت فروشش 37ميليون تومان هست ميتونه 190تومان تعديل سود بده.
                          45تومان هم از محل استفاده از ارز اتاق مبادلات ميشه 235تومان تعديل مثبت سود و......
                          .................................................. ......
                          خاور هم از محل فروش 2722تا دستگاه خودرو ساخته شده پارسالش 150تومان تعديل مثبت سود
                          و استفاده از ارز اتاق مبادلات هم 65تومان تعديل سود خواهد داشت.220تومان تا اينجاي کار ميتونه تعديل مثت سود بده.
                          و..................
                          .................................................. .
                          بريد خودتون خودروايها را بررسي کنيد.
                          از چند زاويه
                          1-خودروهايي که پارسال ساختند با قيمت تمام شده پايين و فروش با قيمت امسال-موجودي ابتداي سال
                          2-استفاده از ارز اتاق مبادلات 2500تومان ولي تو بودجه 3300تومان-خپارس 2750تومان ولي تو گزارش 3ماهش 2500تومان را اعلام کرده است
                          3-فروش محصولات شده 2.5برابر پارسال ولي هزينه ها 2برابر پارسال
                          .................................................. ..........
                          اگر از اين 3زاويه خاور-خپارس-زامياد را بررسي کنيد متوجه ميشيد اين 3سهم چشم اندازشون بالاي 800تومان خواهد شد.
                          لطفا حتما بريد تو کدال و اين موارد را بررسي کنيد.ارزشش را داره.
                          خپارس و زامياد مال سايپاست.

                          نظر

                          • rajabnejad
                            عضو فعال
                            • Jan 2012
                            • 4331

                            #553
                            به گزارش اقتصادی خبرگزاری فارس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا امروز با حضور 87 درصد سهامداران برگزار شد.

                            بنابراین گزارش سایپا به دلیل زیانده بودن سود نقدی تقسیم نکرد و پاداشی برای هیئت مدیره در نظر نگرفته است.
                            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                            نظر

                            • zafar3000
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 1243

                              #554
                              هر جلسه 900000 تومان
                              خدا بده برکت مگر چقدر در این جلسه می نشینند
                              عجب نشیمنگاه طلایی

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #555
                                ۳ دلیل عمده زیاندهی سایپا/ عدم تقسیم سود پس از سالها سوددهی




                                از مهمترین دلایل زیاندهی عملیاتی سایپا، بالا رفتن بهای تمامشده تولید، کاهش ۵۳ درصدی تولید و افزایش قابل توجه سهم سربار در تولید هر خودرو بوده است.

                                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجمع عادی سالیانه به طور فوقالعاده شرکت سایپا در ساعت 9 صبح امروز با حضور 87 درصد سهامداران برگزار شد و طبق اساسنامه شرکت، محمود دودانگه رئیس هیات مدیره، ریاست مجمع را بر عهده داست.

                                بنابراین گزارش فارس، اطلاعات مهم شرکت شامل تولید 306 هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا در سال 1391 که کاهش قابل توجه 53 درصد را نشان میدهد.

                                طبق گزارش مجمع، سهم بازار شرکت به حدود 41 درصد کاهش یافته است؛ با این حال شرکت برای ششمین سال پیاپی به عنوان صادر کننده نخست انتخاب شده است و از سال 89 تاکنون بیش از 100 هزار دستگاه خودرو به کشور عراق صادر شده است و مجموع درآمد صادرات در سال 1391،بیش از 172 میلیون دلار بوده است که رشد 4 درصدی را نسبت به سال 1390 داشته است.

                                فروش پراید 2059 میلیارد ریال کمتر از بهای تمام شده بوده است، بنابراین زیان عملیاتی در سال 91 بیش از 5052 میلیارد ریال است، در حالی که در سال مالی 90 شرکت 1984 میلیارد ریال سود عملیاتی کسب کرده بود.

                                از مهمترین دلایل زیاندهی عملیاتی، بالارفتن بهای تمام شده تولید و کاهش 53 درصدی تولید و افزایش قابل توجه سهم سربار در تولید هر خودرو بوده است.

                                رشد تسهیلات دریافتی به دلیل کمبود سرمایه در گردش و افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش سپرده ضمانت نامهها از 10 درصد به 130 درصد در نهایت منجر به رشد 54درصدی هزینه مالی شد و هزینه مالی شرکت به رقم 5162 میلیارد ریال ( بالغ بر 496 ریال به ازای هر سهم ) افزایش یافته است.

                                همچنین برخی از خریدهای خارجی به صورت نقدی صورت گرفته که این موضوع نیز در افزایش هزینه مالی شرکت موثر بوده است.

                                درآمد سرمایهگذاریهای سایپا نیز به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

                                بیش از 3045 میلیارد ریال اقساط معوق فروش اقساطی شرکتهای سایپا دیزل و رایان سایپا مربوط به سالهای 90 و قبل از آن است که در بند 4 حسابرسی بیان شده است و با وجود نظر حسابرس، ذخیرهای در این خصوص لحاظ نشده است.

                                البته شرکت معتقد است، که به دلیل در رهن بودن خودرو ها و عدم انتقال سند آنها به خریدار و همچنین اخذ ضمانت کافی از جمله چک و سفته، این مطالبات قابل وصول است.

                                همچنین 531 میلیارد ریال از ماشین آلات خطوط تولید محصولات تولید چیرمن، کوراند و فیات در شرکت زیرمجموعه بلااستفاده مانده است.

                                بدهی ارزی شرکتهای فرعی به ارزش 221 میلیون یورو و 170 میلیون یوان چین، به نرخ ارز مرجع تسعیر شده است.

                                البته پرداخت بابت اقساط در سال مالی 92 بر اساس ارز منشا داخلی صورت گرفته است که بالاتر از نرخ مرجع است؛ از این بابت تنها 80 میلیارد ریال مربوط به استاندارد 16 است.

                                همچنین سرمایهگذاری در شرکت سرمایهگذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، پپیشگامان بازرگانی ستاره تابان و تجارت الکترونیک خودرو تابان، بیش از 937 میلیارد ریال صرف خرید سهام شرکت سایپا در سالهای قبل کردهاند.

                                سوال و جوابها در این جلسه، برخلاف رویه مجامع به صورت کتبی صورت گرفت.

                                علاوه بر بند توضیحی 11 حسابرس در خصوص عدم پرداخت سود سالهای 88 تا 90 برخی از سهامداران عمده، رقم مصوب تقسیمی اما پرداخت نشده به سهامداران به رقم 6854 میلیارد ریال میرسد و برخی از سهامداران حقوقی به عدم پرداخت سود نقدی خود در مهلت قانونی ماده 240 قانون تجارت اعتراض کردند.

                                طبق یادداشت توضیحی، 1-19 و بند گزارش حسابرسی 1-11، این شرکت اعلام کرده که تفاهم با سهامدار عمده برای پرداخت سود نقدی تنظیم کرده است.

                                نماینده یکی از سهامداران حقوقی، به عدم پرداخت سود سهام خود اعتراض کرد و اعلام داشت که این رویه، سبب خروج حقوقیها و عدم حمایت آنها از سهام سایپا خواهد شد.

                                همچنین بر اساس اعلام مدیران شرکت در مجمع، ورود سایپا کاشان که قرار بود 2 سال پیش وارد بازار بورس شود، از دستور کار خارج شده است.

                                همچنین، با توجه به زیان امسال و سود انباشته فعلی، شرکت هنوز مشمول ماده 141 قانون تجارت (نصف سرمایه اگر از بین برود باید مجمع برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص انحلال یا ادامه فعالیت تشکیل شود) نشده است، اما در صورت ادامه روند زیاندهی، شرکت مشمول این ماده میشود.

                                خط تولید ریو به طور کامل متوقف شده است و خط سراتو نیز نیمه تمام مانده است.

                                شرکت رنو در تولید خودرو تندر 90 همچنان با شرکت پارس خودرو همکاری میکند، اما همکاری کافی نیست و تولید ال-90 هاچ بک به دلیل عدم ورود قطعات امکان پذیر نیست و شرکت منتظر ورود قطعات است.
                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X