سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • hamed2014
    عضو عادی
    • May 2014
    • 123

    #1216
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
    مصاحبه قشنگي هست احتمالا فردا سايپا هم مثبت بشه.تو بورس نيوز
    .................................................. .................................................. ..................
    صفحه نخست » سرویس بورس
    معاونت مالی و اقتصادی خبر داد:
    از افزایش سرمایه 70 درصدی تا تولید چهار خودروی جدید سایپا
    طی دو سال گذشته برنامه های توسعه محصول را در پیش گرفتیم و سرمایه گذاری های لازم در این رابطه انجام شد و از این پس سرمایه گذاری های مذکور به بار خواهد نشست. بطوریکه آنچه هم اکنون در بخش معرفی محصولات جدید مشاهده می شود، حاصل سرمایه گذاری های انجام شده طی دو سال اخیر است. بدین ترتیب امسال طبق وعده های قبلی، خودروی تیبا 2 به مرحله تولید انبوه رسیده و در مرحله فرآیند شماره گذاری به سر می برد و آثار ناشی از تولید آن در بوجه سال جاری لحاظ شده است.
    شرکت خودروسازی سایپا سهامداران خود را پیرامون تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و نیز تصویب صورت های مالی سال 92 در تاریخ 93.4.31 به مجمع عادی سالیانه و عمومی فوق العاده صاحبان سهام فراخوانده که هنوز گزارش توجیهی برنامه افزایش سرمایه منتشر نشده است.
    افزایش سرمایه در انتظار مجوز سازمان بورس

    در همین راستا معاونت مالی و اقتصادی شرکت خودروسازی سایپا به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تهیه شده و با تأیید حسابرس قانونی، برای دریافت مجوز به سازمان بورس ارایه شده است. اما در این رابطه نقطه نظراتی وجود داشت و اصلاحاتی نیاز بود که از سوی شرکت اعمال شده است.

    حسن امیری افزود: در فاز اول سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به میزان 70 درصد معادل 700 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و پس از آن در نظر داریم در ماه های آتی تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را اجرایی کنیم. فاز دوم افزایش سرمایه با هدف کاهش بهای تمام شده محصول فروش رفته است؛ چراکه یکی از اجزای بهای تمام شده تولید، هزینه مالی می باشد و فاز دوم افزایش سرمایه بابت کاهش این متغیر در نظر گرفته شده است.

    وی در خصوص زمان اعلام صورت های مالی عملکرد پایان دوره سال مالی 92 اظهار داشت: برای ارایه گزارش عملکردی پایان دوره بایستی صورت های مالی تلفیقی نهایی شود که این امر مستلزم برگزاری مجامع شرکت های فرعی "خساپا" است. از این رو منتظر هستیم تا طی هفته جاری تمامی این مجامع برگزار شود، اما اصلاح و ارایه تعدیل قابل توجه در بودجه سال مالی 92 دور از ذهن است.

    پیرامون نرخ ها بحثی نیست؛ قیمت های جدید روی سایت "خساپا"

    امیری در خصوص اعمال نرخ های جدید مصوب شورای رقابت و مخالفت دولتی ها با آن طی روزهای پایانی هفته گذشته گفت: یک روز پس از اظهار نظر نهایی شورای رقابت پیرامون افزایش نرخ خودرو و با دریافت مصوبه هیأت مدیره، اطلاعیه رسمی "خساپا" در رابطه با قیمت های جدید در سایت این شرکت خودروساز منتشر شد. اما تاکنون اطلاعیه جدیدی به ما ابلاغ نشده که بیان کننده عدم قطعی بودن مصوبه شورای رقابت باشد و در این رابطه هیچ بحثی وجود ندارد.

    آثار نرخ های جدید بر سودآوری "خساپا"

    معاونت مالی و اقتصادی "خساپا" از مشخص نبودن آثار افزایش نرخ های فروش بر بودجه سال مالی 93 سخن گفت و تأکید کرد: آثار مصوبه اخیر شورای رقابت بر سودآوری "خساپا" در حال ارزیابی و محاسبه بوده و در حال حاضر نمی توان پیرامون آن اظهارنظر قطعی کرد. چراکه تاریخ اعمال نرخ های جدید بسیار اهمیت دارد و برای بررسی آثار آن محاسبات بیشتری لازم است. بطوریکه شرکت اطلاعیه ای منتشر کرده مبنی بر اینکه تحویل خودرو تا تیر ماه بر مبنای قیمت های قبلی خواهد بود؛ از این رو نتیجه بررسی آثار این مصوبه بر سودآوری "خساپا" نیاز به محاسبات دقیق تری دارد. اما در صورتیکه سود برآوردی در بودجه پیش بینی شده سال مالی جاری نیازمند تعدیل باشد، از طریق سایت کدال به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

    وی ادامه داد: البته با توجه به زیان ده بودن شرکت اصلی و نیز شرکت های زیرمجموعه تأمین کننده قطعات "خساپا" تا پایان سال 92، آثار افزایشی نرخ های فروش بیشتر از جنبه جبران زیان زنجیره تولیدی است. چراکه الویت این مجموعه در مرحله اول خروج از زیان و پشتیبانی از تولید است و در مرحله بعدی قصد داریم با تولید بیشتر به رشد سودآوری دست یابیم.

    اعلام عملکرد 12 ماهه با کمترین انحراف

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه بودجه برآوردی سال 92 با حداقل انحراف محقق می شود، در خصوص برنامه افزایش تولید طی سال 93 اظهار داشت: در سال جاری افزایش تولید در الویت های کاری مجموعه قرار دارد و طی سه ماهه نخست امسال بخشی از این برنامه محقق شد. البته انتظار می رود این روند رو به رشد همچنان ادامه یافته و در شش ماهه دوم به دلیل کاهش تعطیلات و در نتیجه افزایش توان تولید و نیز رشد تقاضای خودرو، میزان تولید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

    امیری افزود: در چند ماه گذشته از طریق پیش فروش محصولات، منابع نقدینگی جدیدی را به مجموعه تزریق کردیم که به رشد تولید منجر شد. اما آثار مربوطه بلافاصله در فرآیند تولید منعکس نشده و طی چند ماه آتی می توان ثمرات مثبت آن را مشاهده کرد.

    چهار خودروی جدید در راه خطوط تولید

    وی در خصوص تولید و عرضه محصولات و خودروهای جدید به بازار طی سال جاری گفت: طی دو سال گذشته برنامه های توسعه محصول را در پیش گرفتیم و سرمایه گذاری های لازم در این رابطه انجام شد و از این پس سرمایه گذاری های مذکور به بار خواهد نشست. بطوریکه آنچه هم اکنون در بخش معرفی محصولات جدید مشاهده می شود، حاصل سرمایه گذاری های انجام شده طی دو سال اخیر است. بدین ترتیب امسال طبق وعده های قبلی، خودروی تیبا 2 به مرحله تولید انبوه رسیده و در مرحله فرآیند شماره گذاری به سر می برد و آثار ناشی از تولید آن در بوجه سال جاری لحاظ شده است.

    امیری ادامه داد: تولید نمونه اولیه خودروی سراتو نیز انجام شده و طی سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید. ساینا نیز دیگر محصول جدید "خساپا" است که یک خودروی کاملاً جدید خواهد بود و اواخر امسال خط تولید آن به بهره برداری می رسد. در نهایت تولید خودروی آریو نیز از دیگر برنامه های امسال "خساپا" می باشد.

    چشم انداز خودرویی ها پس از مذاکرات هسته ای

    امیری در خاتمه، ارزیابی خود را در خصوص مذاکرات هسته ای و نتایج آن بر صنعت خودروسازی چنین بیان کرد: بحث مذاکرات بین المللی و نتایج آن می تواند بر فضای عمومی کسب و کار مؤثر واقع گردد. صنعت خودرو نیز به عنوان صنعتی پیشرو و پرپتانسیل می تواند تحت تأثیر فضای مثبت حاکم بر مذاکرات وضعیتی رو به رشد را اتخاذ کند. اما شرایط منفی در فضای عمومی کسب و کار، شرایط صنعت خودرو را همانند سال های 91 و 92 نامساعد می سازد و زیان سنگین ناشی از کاهش تولید نیز نتیجه حاکمیت این فضا بر اقتصاد بود. به هر ترتیب بایستی منتظر نتایج جلسات نهایی این دور از مذاکرات ماند تا بتوان نگاهی دقیق تر نسبت به چشم اندازهای آتی صنایع داخلی کسب کرد.

    .................................................. .................................................. ............................................
    فردا روز ديگريست.
    استاد کیانوش سلام خساپا رو بهتر میدونید یا خودرو؟آیا فردا رو برای میانگین کم کردن تو گروه خودرو مناسب میدانید یا باز هم باید صبر کرد؟

    نظر

    • eslami
      عضو فعال
      • Apr 2012
      • 789

      #1217
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      در اصل توسط eslami پست شده است View Post
      فردا ايران خودرو ميخوره به حمايتش كه اصطلاحا پولبك كنه!!!

      ايران خودرو جمع بشه............كم كم سايپا هم جمع ميشه!!!
      قيمت داخل يه كانادل بازي بازي كرده و اصلا ميلي به رفتن به كف كانال نداره كه هيچ .....زده سقف كانالو هم سوراخ كرده.........و الان در حال پولبك!!!

      پولبك تكميل بشه...........رفتيم حوالي 360...370 تومن!!!

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #1218
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        در اصل توسط hamed2014 پست شده است View Post
        استاد کیانوش سلام خساپا رو بهتر میدونید یا خودرو؟آیا فردا رو برای میانگین کم کردن تو گروه خودرو مناسب میدانید یا باز هم باید صبر کرد؟
        هر دو خوبند ولي خودرو ليدر هست.هم ليدر گروه خودرو هم ليدر و لودر بازار سرمايه.
        .................................................. ..................................................
        ملت از اينکه نميدونند داستان نشست هسته اي چي ميشه نميخواهند باهاش برند مجمع افزايش سرمايه سايپا.
        .................................................. ...............................................
        گروه خودرو براي خريد عالي هست.خودرو-سايپا-وساپا-ورنا و........

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #1219
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          /اختصاصی ایسنا/
          موافقت مدیرعامل سایپا با آزادسازی واردات خودرو


          دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
          madani-1.jpg
          درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس 100 ( پراید ) و تیبا را ندارد، به شرط آنکه فضای کسب و کار کشور نیز از حالت بیمارگونه خارج شود .

          سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را می‌سازد، افزود: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.

          وی با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا اظهار کرد: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره 28 تا 30 درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.

          مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، افزود: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کرده‌اند.

          وی با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محموله‌های صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.

          مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا اظهار کرد: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .

          انتهای پیام
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • ائلشن
            عضو فعال
            • Oct 2012
            • 993

            #1220
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            شرکت پيش بيني سود (زيان) هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/93 شرکت اصلي را با سرمايه 000ر400ر10 ميليون ريال در تاريخ 06/12/92 مبلغ 11 ريال و با سرمايه 306ر443ر17 ميليون ريال ، 9 ريال اعلام نموده است

            نظر

            • ائلشن
              عضو فعال
              • Oct 2012
              • 993

              #1221
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              لازم به ذکراست عليرغم تغييرات بااهميت درسرفصل هاي سود(زيان)بدليل تغييردرتيراژ توليد وفروش و نرخهاي فروش(مطابق مصوبه تيرماه شوراي رقابت)و بهاي تمام شده ، علت تغييرجزئي درسودخالص وهمچنين سودناخالص به فروش ، نسبت به پيش بيني قبلي ، تعديل قيمت خريدموادوقطعات از شرکت هاي تامين کننده گروه که درسال 92 زيان داشته اند ، مي باشد"

              واقعا هدف از درج عبارت فوق در گزارش چیست .با اینکه بوجه بر اساس قیمتهای قبلی بسته شده است.

              قیمتهای اعلامی شورای رقابت ---- قیمت بودجه سایپا برای 9 ماهه باقی مانده

              تیبا اس ایکس 24 میلیون و 183 هزار تومان--- بودجه سایپا 21 میلیون

              پراید به طور متوسط 20 میلیون ---- بودجه سایپا 17/2 میلیون



              در حالتی که اگر فروش تیبا و پراید براساس قیمتهای شورای رقابت باشه برای هر سهم با سرمایه جدید توانایی ساخت حداقل 60 تومان را دارد.


              درضمن قیمت سراتو هم 72 میلیون.

              نظر

              • خسته
                عضو فعال
                • Mar 2014
                • 202

                #1222
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                با این گزارش افتضاحش من رو بیچاره کرد فقط

                نظر

                • ائلشن
                  عضو فعال
                  • Oct 2012
                  • 993

                  #1223
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  در اصل توسط ائلشن پست شده است View Post
                  لازم به ذکراست عليرغم تغييرات بااهميت درسرفصل هاي سود(زيان)بدليل تغييردرتيراژ توليد وفروش و نرخهاي فروش(مطابق مصوبه تيرماه شوراي رقابت)و بهاي تمام شده ، علت تغييرجزئي درسودخالص وهمچنين سودناخالص به فروش ، نسبت به پيش بيني قبلي ، تعديل قيمت خريدموادوقطعات از شرکت هاي تامين کننده گروه که درسال 92 زيان داشته اند ، مي باشد"

                  واقعا هدف از درج عبارت فوق در گزارش چیست .با اینکه بوجه بر اساس قیمتهای قبلی بسته شده است.

                  قیمتهای اعلامی شورای رقابت ---- قیمت بودجه سایپا برای 9 ماهه باقی مانده

                  تیبا اس ایکس 24 میلیون و 183 هزار تومان--- بودجه سایپا 21 میلیون

                  پراید به طور متوسط 20 میلیون ---- بودجه سایپا 17/2 میلیون



                  در حالتی که اگر فروش تیبا و پراید براساس قیمتهای شورای رقابت باشه برای هر سهم با سرمایه جدید توانایی ساخت حداقل 60 تومان را دارد.


                  درضمن قیمت سراتو هم 72 میلیون.





                  سایپا با مخفی کاری 9313674.6 میلیون ریال سود خالص را در پیش بینی خودش نیاورده . به ازای هر سهم با سرمایه جدید در حدود 550 ریال.

                  هدف از این کار چه میتواند باشد؟

                  - فریب سهامداران.

                  - فریب شورای رقابت و نمایندگان

                  - اشتباه شده است

                  ؟
                  آخرین ویرایش توسط ائلشن؛ 2014/07/25, 18:13.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #1224
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    پاسخ سایپا به گزارش تحقیق و تفحص مجلس

                    جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
                    گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو، گزارشی را منتشر کرد.

                    به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن پاسخ سایپا به گزارش تحقیق و تفحص مجلس به شرح زیر است:‌

                    الف) در زمان تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودرو سازی کشور مورخ 6/12/1391 پنج محور اصلی مد نظر قرار گرفته شامل :

                    1- بررسی نحوه تعامل شرکت های خودرو سازی با قطعه سازان ( از نظر قیمت ، کیفیت و شیوه تنظیم قراردادها و پرداختها ) .

                    2- بررسی عملکرد قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی و میزان برنامه ریزی انجام شده جهت بهبود کیفیت خودرو .

                    3- بررسی میزان سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت خودرو در جهت کاهش هزینه ، قیمت تمام شده و استفاده از تکنولوژی پیشرفته .

                    4- بررسی میزان هزینه های غیر مرتبط و غیر ضرور

                    5- بررسی میزان سرمایه گذاری های بی مورد و خارج از چارچوب مقررات شرکتهای خودروسازی

                    اقدامات مثبت و در خور توجه ای در خصوص 5 مورد مذکور در طی چند سال گذشته انجام شده که به نظر میرسد اشاره به آنها در گزارش تحقیق و تفحص می توانست نگاه واقع بینانه به صنعت خودرو را جایگزین اظهارنظر های غیر کارشناسی نماید .آنالیز قیمت ، تعیین شناسنامه کیفی قطعات ، تعیین قراردادهای استاندارد و یکسان با قطعه سازان ،ایجاد رژیم پرداختی منظم ، گذراندن کلیه استانداردهای اجباری ، انجام سرمایه گذاری های مشخص در جهت کاهش هزینه و استفاده از تکنولوژی پیشرفته ، جلوگیری از هزینه های غیرضروری با تشکیل کمیته های کاهش هزینه ، از مدار خارج کردن سرمایه گذاری های بدون بازده و دستوری نمونه ای از اقدامات مثبت و موثر گروه سایپا در جهت محورهای مطروحه در زمان تصویب طرح تحقیق و تفحص می باشد که کلیه مستندات مستدل و معتبر آن موجود است.

                    ب) در بخش صاحبان سهام ، گزارش تحقیق و تفحص اشاره درستی به تضییع حقوق کارکنان سایپا به جهت بلوکه شدن سپرده 170 میلیارد ریالی شده است.

                    همچنین در بخش مدیریت مالی، کنترل و نظارت، به موضوعاتی اشاره شده که به نظر می رسد قضاوت صورت پذیرفته به دور از انصاف است. همانطوریکه مستحضرید سازمان حسابرسی بعنوان معتبرترین مرجع حسابرسی کشور، رسالت اظهار نظر راجع به صورت های مالی شرکت های گروه سایپا را عهده دار بوده است این در حالیست که طی سنوات گذشته تاکنون صورت های مالی گروه سایپا همواره دارای شفافیت و قابلیت اتکا بوده و این موضوع به کرات در گزارشات سازمان حسابرسی قید گردیده است . شاید توجه بیشتر به گزارشات حسابرسی سازمان حسابرسی ، گزارش کنترلهای داخلی تهیه شده توسط سازمان حسابرسی، گزارشات واحد حسابرسی داخلی و سایر واحدهای نظارتی می توانست در این خصوص راهگشا باشد.

                    در بخشی دیگر از گزارش تحقیق و تفحص به هزینه‌های مالی اشاره شده که بعنوان عامل مهم در تعیین بهای تمام شده محسوب می‌شود که البته اشاره درستی به این موضوع شده زیرا فضای کسب و کار حاکم بر صنعت کشور منجمله صنعت خودرو در طی 3 سال گذشته مشکلات نقدینگی را بصورت فراگیر افزایش داده و این در حالیست که نرخ تامین منابع مالی نیز در کشور چند برابر خودرو سازان خارجی می باشد و همه این موضوعات دست به دست هم داده و منجر به افزایش هزینه مالی در صنعت خودرو منجمله گروه سایپا گردیده ولی لازمست بدانیم ریالی از هزینه مالی به خریدار منتقل نشده و تمام تاثیرات ریالی افزایش هزینه مالی بعنوان زیان خودروسازان به سهامداران آن تحمیل شده و اینکه در اغلب رسانه ها و سایت های خبری اشاره به تحمیل هزینه مالی به مشتری می باشد صحیح و غیر قابل قبول است.

                    همانطوریکه در بخش محورهای اصلی تحقیق و تفحص نیز گفته شده گروه سایپا کلیه پروژه هایی که فاقد کارایی و اثربخشی می باشد را از مدار سرمایه گذاری خارج نموده و در اینخصوص اقدامات بسیار شایسته ای را انجام داده که جای آن در گزارش تحقیق و تفحص خالی است . ضمناً وجود ظرفیت های خالی تولیدی در طی دو سال گذشته به دلیل فضای کسب و کار حاکم بر صنعت کشور به طور اعم و صنعت خودروی کشور بطور اخص بوده و بر همگان پوشیده نبوده و نیست و انشاالله با اقدامات مدیریتی موثر در سال 1393 این نقیصه نیز در حال مرتفع شدن می باشد .

                    ج) درگزارش تحقیق و تفحص قید شده مبلغ 80.0000 میلیارد ریال حجم مطالبات سر رسید شده در صورتهای مالی دو شرکت سایپا و ایرانخودرو می باشد و اینکه اقدام جدی و اثربخشی در خصوص وصول مطالبات مزبور صورت نپذیرفته است . بر اساس آخرین گزارش حسابرسی و صورتهای مالی منتهی به 29/12/1392 گروه سایپا که در سامانه اطلاع رسانی سازمان بورس جهت اطلاع سهامداران قرار داده شده میزان مطالبات سررسید گذشته گروه سایپا معادل مبلغ5.407 میلیارد ریال و کلیه مطالبات و موجودیهای راکد و سنواتی معادل 3.429 میلیارد ریال می باشد بعبارتی مجموع مطالبات سررسید گذشته و سنواتی گروه سایپا معادل مبلغ 8.836 میلیارد ریال و یا 884 میلیارد تومان می باشد که بسیار با رقم 8000 میلیارد تومان فاصله معنی داری دارد و این در حالیست که اقدامات بسیار مؤثری جهت وصول مبلغ مذکور صورت پذیرفته است.

                    - در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص به موضوع زنجیره تامین گروه سایپا در شرکت های مگاموتور، سازه گستر و سهامداری شرکت نیوان ابتکار اشاره شده که علیرغم توضیحات و ارائه مدارک مستند و مستدل مطالب مزبور در گزارش درج گردیده است .لازم به توضیح است ایجاد زنجیره تامین در کلیه خودروسازان دنیا بعنوان یکی از اصلی ترین برنامه های استراتژیک می باشد که در گروه سایپا این زنجیره با رنج و مشقت فراوان در طی سنوات 1375 لغایت 1393 شکل گرفته و بصورت سازمان یافته در کلیه حوزه های قیمت ، کیفیت ، تیراژ ، رژیم پرداخت و .... مشغول ایفای نقش می باشد . هر چند ممکن است در این زنجیره غول پیکر که بیش از هزار قطعه ساز را شامل می شود موارد تخلف مشاهده شود ولی واقعاً نمی توان کلیت این زنجیره را با دلایل همچون افزایش بهای تمام شده ، شبکه های ماتریسی زیر سئوال برد کمااینکه این زنجیره کمک شایانی در کاهش قیمت تمام شده خودرو و افزایش کیفیت و کمیت ایفا نموده است .

                    ضمناً برداشت تیم تحقیق و تفحص از ایجاد شرکت نیوان ابتکار نیاز به اصلاح دارد زیرا هدف از ایجاد شرکت سرمایه گذاری نیوان چابک سازی گروه سایپا و فروش برخی از سرمایه گذاریها بوده و به همین دلیل بخشی از سهام شرکتهای گروه سایپا به این شرکت واگذار تا از طریق فروش سهام شرکت نیوان ابتکار در بورس اوراق بهادار ، هدف چابک سازی محقق شود . مضافاً مراحل پذیرش این شرکت در بورس اوراق بهادار در حال انجام است و همانطوریکه اشاره شد موضوع شرکت نیوان ابتکار هیچ ارتباطی به زنجیره تامین ندارد .

                    - ج) در بخشی از گزارش به تعیین اعضای هیأت مدیره و مدیران میانی از طریق مدیران ارشد سیاسی اشاره شده است . به نظر می رسد آنچه خودرو سازان کشور را در طی چند سال گذشته همواره با چالش مواجه نموده عدم ثبات مدیریت می باشد از زمان طراحی تا تولید انبوه یک خودرو زمانی حدود 4 سال مورد نیاز است که در طی چند سال گذشته عمر مدیران ارشد از دو سال تجاوز نکرده است .

                    ضمناً برخی موارد خاص همانند بحث مشاورین و حقوقی مطروحه در گزارش مربوطه به دوره های مدیریتی گذشته و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده که قطعاً از سوی ایشان پاسخ لازم به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد .

                    به عنوان حسن ختام در عمل به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی به اقدامات کلیدی و موثر گروه سایپا به صورت گذرا اشاره می شود :

                    1- انجام ساخت داخل نمودن قطعات وارداتی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی

                    2- حفظ سطح اشتغال فعلی با افزایش کلیه ظرفیتهای تولیدی با هدف افزایش سود آوری

                    3- چابک سازی گروه با حذف یا غیر فعال نمودن پروژه ها و سرمایه گذاریهای کم بازده

                    4- ایجاد تنوع محصول با بکارگیری از کلیه ظرفیتها و استعدادهای نیروی متخصص داخلی و مراکز علمی

                    5- اقدام جدی در خصوص فروش داراییهای مازاد و کم بازده .

                    انتهای پیام
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • parham82
                      ستاره دار(7)
                      • Jun 2011
                      • 509

                      #1225
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      اگه قیمتهای جدید قطعی بشه
                      بلافاصله باید بسته بشه و با سود 60 تومنی بالای 200 باز بشه
                      طاس اگر نيك نشيند همه كس نراد است
                      @signal1357
                      سیگنالهای خرید روزانه تلگرامی در پرهام سیگنال

                      نظر

                      • عارف
                        عضو عادی
                        • Jan 2013
                        • 229

                        #1226
                        عمل غیراخلاقی شرکت سایپا

                        در حالی که "ساینا" اسم صدها هزار از دختران ایرانی است متاسفانه شرکت سایپا در یک اقدام غیراخلاقی نام خودرو جدید خودشو که قراره جایگزین پراید بشه و از نیمه دوم امسال به بازار بیاد رو "ساینا" گذاشته.

                        باید از مدیران این خودروساز پرسید اگه اسم دختر خودشون ساینا بود آیا واقعا حاضر می شدند چنین کاری بکنند؟

                        دوستانی که نسبت به این امر اعتراض دارند از هر راهی که می تونن اعتراضشونو به گوش مدیران این شرکت برسونن تا شاید قبل از تولید انبوه اقدام به تعویض نام کنند.

                        نظر

                        • mary
                          عضو فعال
                          • Jun 2014
                          • 133

                          #1227
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          دوستان گزارش کدال خساپا:
                          سایپا (خساپا) – تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العادهشرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا مورخ ۹۳/۰۴/۳۱ اقدام به برگزاری دو مجمع نمود.یکی عمومی عادی سالیانه برای تصویب صورتهای مالی و دیگری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت.

                          نظر

                          • لولی بربط زن
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 1862

                            #1228
                            پاسخ : عمل غیراخلاقی شرکت سایپا

                            در اصل توسط عارف پست شده است View Post
                            در حالی که "ساینا" اسم صدها هزار از دختران ایرانی است متاسفانه شرکت سایپا در یک اقدام غیراخلاقی نام خودرو جدید خودشو که قراره جایگزین پراید بشه و از نیمه دوم امسال به بازار بیاد رو "ساینا" گذاشته.

                            باید از مدیران این خودروساز پرسید اگه اسم دختر خودشون ساینا بود آیا واقعا حاضر می شدند چنین کاری بکنند؟

                            دوستانی که نسبت به این امر اعتراض دارند از هر راهی که می تونن اعتراضشونو به گوش مدیران این شرکت برسونن تا شاید قبل از تولید انبوه اقدام به تعویض نام کنند.
                            بجای اینکار بهتره پیشنهاد بدید که اسم دخترای ایرانی رو که شرکتهای کاشی و سرامیک روی طرح های جدید سنگ توالت میزارن رو بردارن. مثلا کارخونه طرح جدید توالت فرنگی میزنه اونقوت اسم این طرح رو میزاره نیلوفر !!
                            انصافا اگه اسم مذهبی روش میزاشتن چه کفن پوشایی که توی خیابون نمی اومدن و تا چند نفر رو اعدام نمیکردن دست وردار نبودن. به این میگن تهاجم فرهنگی. منتها از نوع عربی اش با قدمت 1400 ساله. ملتی که تهی از فرهنگ بشه باید بحالش گریست
                            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #1229
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              توضیحات معاون سایپا در مورد قیمت فروش محصولات

                              شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
                              معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد که درباره قیمت فروش محصولات خود تابع نظرات نهادهای قانونی و شورای رقابت هستیم.

                              محمدعلی قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر ابهامات مربوط به قیمت خودروها برطرف شود.

                              وی با بیان این‌که مبنای عمل ما مصوبات و ابلاغیه‌های شورای رقابت به عنوان مسوول قانونی تعیین قیمت خودرو است خاطرنشان کرد: جلسات کارشناسی مربوط به تعیین قیمت تندر 90 برگزار شده اما هنوز شورای رقابت ابلاغیه‌ای در مورد قیمت نهایی این خودرو نداشته است.

                              معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد:‌ هم اکنون تندر 90 را بر مبنای قیمت سال 1392 به اضافه مالیات سال جاری می فروشیم که حدود 36 میلیون و 147 هزار تومان است.

                              قادری از آغاز پیش فروش محصولات این شرکت به مناسبت عید سعید فطر و با تسهیلات تا 15 میلیون تومان خبر داده و خاطرنشان کرد: چند خودروی وارداتی و دیگر محصولات در این طرح پیش فروش عرضه و قیمت آن در زمان تحویل تعیین خواهد شد.

                              به گفته وی، در فروش ویژه عید سعید فطر وانت 151 نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهد شد.


                              انتهای پیام
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • servat
                                عضو عادی
                                • Dec 2013
                                • 25

                                #1230
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                با سلام
                                دوستان در مجمع اخیر سایپا، افزایش سرمایه اعمال شده یا نه؟ اگر اعمال شده، به چه میزان و از چه محلی؟

                                ممنون

                                نظر

                                در حال کار...
                                X