سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • نیکا
    ستاره‌دار (۲)
    • Nov 2011
    • 2127

    #1261
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
    الان یک سال شده که هی میگن این میاد اون میاد!

    شریک خارجی به خاطر بازار خودرو داخلی ایران انگیزه داره که بیاد،

    وگرنه برای فروش به کشورهای دیگه یا همون صادرات در منطقه که شما میگید اونها مشکلی ندارن که بخوان بیان با خودروسازهای ایرانی شریک بشن تا محصول رو از ایران صادر کنن به کشورهای منطقه !
    سلام بخاطر قیمت تمام شده پایین ودسترسی ببازار ها و خطوط اماده

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35714

      #1262
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      در اصل توسط نیکا پست شده است View Post
      سلام بخاطر قیمت تمام شده پایین ودسترسی ببازار ها و خطوط اماده
      دوست عزیز ما خودمون ذسترسی به بازارهای منطقه نداریم ! یه نیمچه بازار عراق هم با یه شلوغ بازی داعش از دست رفت! که البته یکی از اهداف این حرکت در عراق همین بود که به راحتی محقق شد !

      اون چیزی که مدنظر شماست نیازمند توافقات سیاسی اولیه و بعد اعتماد غرب و ایران به هم و بعد از اون تثبیت اوضاع سیاسی در منطقه و تسهیل شرایط در دسترسی به بازارها و .... هست، که بعیده در کوتاه مدت انجام بشه حتی اگه هر دو طرف برای رسیدن به این اهداف آماده باشن و عزم جدی داشته باشن، بازهم زمان زیادی خواهد برد

      نظر

      • Hessam
        عضو فعال
        • Aug 2012
        • 1240

        #1263
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد:
        تولید 60 درصد محصولات با برند سایپا
        مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دومین گردهمایی و ‌هم‌اندیشی قطعه‌سازان گروه خودروسازی سایپا با رویکرد مشارکت در توسعه محصول با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید خودرو در ۳ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: این میزان رشد تولید در مقایسه با میانگین سالانه شاهد افزایش ۵۰ درصدی در تولید بوده که تلاش می‌کنیم این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یابد و لازمه آن فعال‌سازی بخش‌های متوقف شده است.
        کد خبر: ۴۳۴۰۷۶
        تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 13 September 2014
        مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دومین گردهمایی و ‌هم‌اندیشی قطعه‌سازان گروه خودروسازی سایپا با رویکرد مشارکت در توسعه محصول با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید خودرو در ۳ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: این میزان رشد تولید در مقایسه با میانگین سالانه شاهد افزایش ۵۰ درصدی در تولید بوده که تلاش می‌کنیم این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یابد و لازمه آن فعال‌سازی بخش‌های متوقف شده است.

        به گزارش سایپانیوز مهندس سعید مدنی با اشاره به برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه در امسال در گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: از این میزان 58 هزار دستگاه با هدف صادرات تولید خواهد شد ضمن این که تولید خودرو در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

        وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات پیش آمده توانستیم پروژه های متوقف شده را به چرخه تولید بازگردانیم.

        وی با بیان این که ورود ۴ محصول جدید وانت سایپا 151،‌تیبا ۲، سراتو و آریو( (S300 در امسال از سوی این مجموعه نشان از عزم جدی سایپا برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال برای قطعه سازان در آینده نزدیک دارد،‌افزود: در همین حال پروژه طراحی پلت فرم خودرو با نام SP100 یک پروژه ملی است که در آینده در خصوص آن اطلاع رسانی بیشتری صورت خواهد گرفت.

        مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح ویژگی‌های پلت فرم SP100 تصریح کرد: استفاده از متخصصان داخلی در تمام مراحل طراحی در کنار طراحان خارجی از ویژگی‌های بارز این محصول است. ضمن آن که این پلتفرم در حال طراحی کاملا ایرانی است و تمام قطعات موتور، گیربکس، اکسل و تریم آن با همکاری سازندگان داخلی خواهد بود.

        مهندس مدنی ادامه داد: از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه ترکیب تولیدات گروه در افق 1404 ، رسیدن تولیدات داخلی به 60 درصد با برند داخلی است اما ظرف 5 سال آینده 70 تا 75 درصد تولیدات این گروه با برند داخلی بر روی پلتفرم‌های SP100، X200 و X100 خواهد بود. حدود 15 تا 20 درصد محصولات گروه سایپا نیز محصولاتی با درصد ساخت داخل دست کم 40 درصد با برندهای معروفی نظیر رنو، نیسان و کیا که پیش از این نیز سابقه همکاری با آن‌ها را داشته‌ایم نیز خواهد بود.

        وی در خصوص سهم چینی‌ها در تولیدات گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: میزان حضور چینی‌ها در تولیدات گروه حدود 5 تا 10 درصد خواهد بود با توجه به عملکرد اروپایی‌ها باید منتظر باشیم و شرایط را بسنجیم تا در صورت فراهم نشدن شرایط حضور آن‌ها، بتوانیم از تولیدات چینی‌ها که بیشتر از 10 درصد هم نخواهد بود، استفاده کنیم.

        مهندس مدنی در خصوص تولیدات سایپا کاشان با ظرفیت تولید 150 تا 180 هزار دستگاه در سال اظهار کرد: علاوه بر خودرو سایپا 111 و تیبا، تولید محصولی از شرکت شانگان را پیش‌بینی کرده‌ایم که این شرکت یکی از تولیدکنندگان با کیفیت خودرو است، ضمن این که همکاری با شرکت برلیانس، تولید خودرو آریو (S300) ‌ و همچنین کیا سراتو که تولید انبوه آن از 15 شهریور آغاز خواهد شد، از دیگر برنامه‌ریزی‌های این گروه خودروسازی برای توسعه محصولات خود است.

        وی با اشاره تلاش های این مجموعه در ۲ سال گذشته اظهار کرد: غیر سیاسی کردن فعالیت ها و تصمیم گیری ها در گروه، تلاش برای انتصاب مدیران توانمند، به روز کردن قراردادها و خارج کردن آن‌ها از زیان‌دهی از جمله مهم ترین اقداماتی بوده که خوشبختانه به آن‌ها جامه عمل پوشانده شد.

        وی با اشاره به راه‌اندازی دوباره شورای سیاست‌گذاری خودرو اظهار کرد: در این شورا که به صورت هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود مسائل و مشکلات صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌های خود را با سیاست‌های کلی کشور هماهنگ و اعلام می‌کنیم.

        مهندس مدنی با بیان این که در ۲ سال گذشته نیز چنین همایشی برگزار شد و همگان بر این تصور بودند که صنعت خودرو زمین خوردنی است، گفت: مطالبات سازندگان به رقم‌های نجومی رسیده بود پرداخت با تاخیر همراه بود و شرایط ویژه‌ای به خصوص در گروه خودروسازی سایپا به وجود آمده بود.

        وی ادامه داد: همواره معتقد بوده ایم که می‌توان با همدلی و خرد جمعی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد که این اتفاق افتاد. شاید اگر برخی از بی‌تدبیری‌ها که باعث نابودی و اخلال در نظام اقتصادی می‌شود، اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستیم در اسفند ماه سال ۹۱ ، شاهد تعالی صنعت خودرو در کشور باشیم. اما در آن زمان طی ۴ ماه دچار بحران شدیدی شدیم اما با وجود مطالبات زیاد باز هم سازندگان به کمک آمدند و توانستیم به جایگاه خوبی برسیم اما دوباره با تحریم‌های جهانی شدیم که در نهایت این مشکلات حل شد و قطار به ریل تولید بازگشت.

        مهندس مدنی ادامه داد: درحال‌حاضر صنعت خودرو به اندازه‌ای بزرگ شده و از نظر توان تولید، فناوری تولید، مهندسی تولید و همچنین ظرفیت تولید مورد تایید خودروسازان دیگر کشورها است که در صورت رفع مسائل سیاسی می‌توان شاهد مشارکت‌های خوبی در این زمینه بود.

        مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به قیمت محصولات این گروه اظهار کرد: تلاش های زیادی برای معقول و منطقی شدن قیمت ها انجام شده اما در کنار مساله قیمت،‌ اظهار نظرهای مختلف باعث توقف کار می‌شود که بیشترین ضربه را به صنعت خودروسازی وارد می‌کند.

        وی ادامه داد: زمانی که سعی می کنیم قیمت ارز را ثابت نگاه داریم این امر در کنار تورم بالای موجود، باعث افزایش و غیررقابتی شدن قیمت تمام شده محصولات داخلی با محصولات دیگر کشورها می‌شود. البته امروز محصولات ایکس 100 سایپا بدون نیاز به تعیین تعرفه قدرت رقابت دارند زیرا در ردیف خودروهای 5 هزار دلاری هستند و می‌توانند با خودروهای تولید شده در این قیمت که همگی 800 سی سی هستند،‌رقابت کنند.

        مهندس مدنی افزود: با توجه به فضای کسب وکار موجود پروژه کاهش قیمت تمام شده در گروه خودروسازی سایپا آغاز و هزینه‌های اضافی شناسایی شده که در حال رفع آن هستیم و معتقدیم با روش های خاصی نظیر افزایش بهره وری و بهبود کیفیت می‌توان کاهش قیمت را شاهد باشیم.

        وی افزود: هم‌اکنون در شرکت های خودروسازی برنامه تولید خودروهای لوکس را داریم اما خط تولید تیانا، قشقایی، مگان، پیکاپ خوابیده و سراتو نیز به سختی و با زحمات فراوان راه اندازی شده است.

        مهندس مدنی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا پیشقراول در صادرات خودرو بوده و تاکنون توانسته بیش از 70 درصد ظرفیت صادراتی را به کار گیرد که امسال نیز در نظر دارد این رقم را محقق سازد.

        به گفته وی، راه اندازی سایت تولید با سرمایه گذاری محلی با هدف حفظ ظرفیت تولید و همچنین ارتقای توان قطعه سازان نیز از دیگر برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا است.

        نظر

        • نیکا
          ستاره‌دار (۲)
          • Nov 2011
          • 2127

          #1264
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
          دوست عزیز ما خودمون ذسترسی به بازارهای منطقه نداریم ! یه نیمچه بازار عراق هم با یه شلوغ بازی داعش از دست رفت! که البته یکی از اهداف این حرکت در عراق همین بود که به راحتی محقق شد !

          اون چیزی که مدنظر شماست نیازمند توافقات سیاسی اولیه و بعد اعتماد غرب و ایران به هم و بعد از اون تثبیت اوضاع سیاسی در منطقه و تسهیل شرایط در دسترسی به بازارها و .... هست، که بعیده در کوتاه مدت انجام بشه حتی اگه هر دو طرف برای رسیدن به این اهداف آماده باشن و عزم جدی داشته باشن، بازهم زمان زیادی خواهد برد
          سلام وتشکر . وقتی سرمایه وحمایت باشه و تولید با تکنیک غرب باشد مطمنا آرامش منطقه مهیا میشود ازسرراه سرمایه نیاورده اند و بی جهت نمیایند .

          نظر

          • omid2014
            عضو عادی
            • Aug 2025
            • 63

            #1265
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            سلام دوستان خبر فروش سهم پارس خودرو توسط سایپا درسته؟

            نظر

            • نیکا
              ستاره‌دار (۲)
              • Nov 2011
              • 2127

              #1266
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              در اصل توسط omid2014 پست شده است View Post
              سلام دوستان خبر فروش سهم پارس خودرو توسط سایپا درسته؟
              سلام درست است ولی کو خریدار داخلی ؟؟؟ برای افزایش تولید و راه اندازی ان سرمایه(علاوه برخرید ) و تکنیک روز میخواهد که نیست

              نظر

              • مخبرالدوله
                عضو فعال
                • May 2012
                • 5228

                #1267
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                سايپا اموال غيرراهبردي خود را مي فروشد


                تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/06/22

                مدیر حسابداری مدیریت شرکت سایپا با تایید فروش اموال مازاد این شرکت گفت: این کار مهم مدتی است در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
                حسن احد زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه یکی از کارهای خیلی خوبی که باید انجام می شد و شد همین فروش اموال مازاد بود و امیدواریم ادامه یابد.

                وی گفت : شرکت سایپا تاکنون حدود 700 میلیارد تومان دارایی ، املاک مازاد و غیر راهبردی خود را به فروش رسانده است.

                مدیر حسابداری مدیریت شرکت سایپا گفت:‌ منابع جذب شده حاصل ازفروش اموال مازاد در چرخه زنجیره تولید قرار گرفته است و به جرات می توان گفت یکی ازدلایل اصلی افزایش تولید خودروسازان در نیمه اول امسال همین جذب منابع حاصل از فروش اموال مازاد بوده است.

                مدیر ارشد مالی سایپا با بیان اینکه این شرکت در هیچ بانکی سهامی نداشته است افزود‌: این شرکت ، سهامی راکه در برخی شرکتهای متفرقه که پیشترسرمایه گذاری کرده بود و نیز بیشتر اموالی که در زنجیره تامین و تولید نبودند، شناسایی و به فروش رسانده است.

                مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                نظر

                • Hessam
                  عضو فعال
                  • Aug 2012
                  • 1240

                  #1268
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                  چه کسی به سایپا می رود؟ قلعه بانی، نجفیان یا سلیمانی؟
                  شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از افزایش احتمال تغییر مدیرعامل شرکت سایپا دارد.
                  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                  شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از افزایش احتمال تغییر مدیرعامل شرکت سایپا دارد.

                  براساس این گزارش، تا این لحظه سه گزینه اصلی برای تصدی پست مدیرعاملی گروه سایپا مطرح شده است.

                  قلعه بانی مدیرعامل سابق ایدرو، نجفیان مدیرعامل فعلی شرکت دخانیات و عضو پیشین هیئت مدیره ایران خودرو و سلیمانی معاون سابق تولید شرکت ایران خودرو از جمله گزینه های مطرح شده برای پست مدیرعاملی شرکت ساپیا هستند.

                  لازم به ذکر است که سعید مدنی مدیرعامل فعلی ساپیا در سال 91 انتخاب و جانشین نعمت الله پوستین دوز شد.

                  نظر

                  • مخبرالدوله
                    عضو فعال
                    • May 2012
                    • 5228

                    #1269
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    در اصل توسط Hessam پست شده است View Post
                    چه کسی به سایپا می رود؟ قلعه بانی، نجفیان یا سلیمانی؟
                    شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از افزایش احتمال تغییر مدیرعامل شرکت سایپا دارد.
                    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                    شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از افزایش احتمال تغییر مدیرعامل شرکت سایپا دارد.

                    براساس این گزارش، تا این لحظه سه گزینه اصلی برای تصدی پست مدیرعاملی گروه سایپا مطرح شده است.

                    قلعه بانی مدیرعامل سابق ایدرو، نجفیان مدیرعامل فعلی شرکت دخانیات و عضو پیشین هیئت مدیره ایران خودرو و سلیمانی معاون سابق تولید شرکت ایران خودرو از جمله گزینه های مطرح شده برای پست مدیرعاملی شرکت ساپیا هستند.

                    لازم به ذکر است که سعید مدنی مدیرعامل فعلی ساپیا در سال 91 انتخاب و جانشین نعمت الله پوستین دوز شد.
                    اگر قلعه بانی مجددا به ساپا بره....با توجه به کار تیمی ایشون و داشتن تیم مدیریتی در سایپا
                    یقینا سهامداران استقبال خوبی از این سهم و زیر مجموعه ها خواهند کرد....

                    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                    نظر

                    • مخبرالدوله
                      عضو فعال
                      • May 2012
                      • 5228

                      #1270
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:
                      افزایش تولید تیبا2 تا پایان سال

                      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو تیبا2 تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: استقبال از این خودرو در بازار بیش از حد تصورات قبلی بوده است.

                      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                      نظر

                      • farshidu
                        کاربر ویژه بورسی
                        • Apr 2014
                        • 2222

                        #1271
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        Trade Mindfully

                        نظر

                        • جعفرزاده
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 5833

                          #1272
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو تیبا2 تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: استقبال از این خودرو در بازار بیش از حد تصورات قبلی بوده است .



                          مهندس سعید مدنی اظهار کرد: خط تولید خودرو تیبا2 در حال حاضر به طور مستمر در شرکت سایپا فعالیت می کند و با برنامه ریزی های انجام شده تولید این خودرو تا پایان سال افزایش خواهد یافت .



                          وی افزود: با توجه به کیفیت و زیبایی خاصی که این خودرو از آن بهره می برد می تواند نقش یک محصول راهبردی را با برند گروه خودروسازی سایپا ایفا کند .



                          وی تاکید کرد: خودرو تیبا2 بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مشتریان و لحاظ کردن تمامی موارد فنی و ایمنی طراحی و ساخته شده است .



                          مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود به افزایش تولید محصولات پلتفرم ایکس 200 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این برنامه با سرعت در حال پیشرفت است و تولید خودروهای ایکس 100 در سایپا به طور محسوسی جای خود را به تیبا و تیبا2 داده و تلاش می کنیم تا پایان سال تولید خودرو ساینا را نیز آغاز کنیم .



                          مهندس مدنی در خاتمه ضمن تاکید مجدد بر تولید حداقلی خودروهای چینی در سبد محصولات سایپا گفت: بیشتر تولیدات گروه سایپا را محصولات با برند سایپایی شکل خواهند داد و خودروهای چینی کمتر از 10 درصد تولیدات را در اختیار خواهند داشت.

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #1273
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            صادرات محصولات سایپا به غنا







                            به گزارش سایپا نیوز، نخستین محموله خودروهای شرکت سایپا که مجموعه کاملی از محصولات این شرکت از خودروهای خانواده تیبا و خانواده X 100 را شامل می شود به کشور غنا صادر شد. صادرات به این بازار پس از انجام مطالعات و نهایی شدن مذاکرات طولانی با متقاضیان نمایندگی و دستیابی به توافقات در خصوص سیاست های فروش و خدمات پس از فروش آغاز شد و پیش بینی می شود شرکت سایپا در اولین سال فعالیت در این بازار به فروش حداقل 1000 دستگاه از محصولات خود نایل شود. کشور غنا عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (ECOWAS ) است و250 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی در بین کشورهای غرب آفریقا برخوردار است. با توجه به بالا بودن قیمت سوخت در این کشور و اهمیت میزان مصرف سوخت خودرو به نظر می رسد با توجه به مزیت های رقابتی محصولات شرکت سایپا یعنی قیمت رقابتی، پائین بودن مصرف سوخت، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی با قیمت مناسب محصولات سایپا بتواند بازار مناسبی در این کشور به دست آورد. علاوه بر این اضافه شدن خودروهای وانت سایپا 151 و تیبا 2 به سبد محصولات شرکت سایپا در سال 93 امکان ارائه تنوع بیشتری از محصولات از نظر قیمت و نوع کاربری به مشتریان را فراهم کرده و فرصت مناسبی برای حضور خودروهای سایپا در این بازار 24 میلیون نفری ایجاد شده است. اگرچه به دلیل محدودیت های بین المللی استفاده از این فرصت با تاخیر در حال انجام می باشد اما با اتخاذ سیاست های صحیح بازاریابی به خصوص با تاکید بر ارائه خدمات پس از فروش رقابتی می توان به سهم مناسبی از بازار خودرو غنا که سالیانه حدود 50 هزار دستگاه خودروی نو و دست دوم در آن به فروش می رسد، دست یافت و همچنین بخشی از بازار قطعات یدکی این کشور را در اختیار گرفت. گفتنی است شرکت سایپا مقام اول صادرات خودرو کشور را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده و تاکنون 7 بار به عنوان صادر کننده نمونه در کشور انتخاب شده و علاوه براین تنها خودروسازی است که 2 بار به مقام صادرکننده ممتاز کشوری دست یافته است.
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • Hessam
                              عضو فعال
                              • Aug 2012
                              • 1240

                              #1274
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              حضور رئیس هیات تحقیق و تفحص در سایپا
                              دکتر علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور با حضور در شرکت سایپا در نشستی با مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به بیان نکته نظرات و راهکارهای برون رفت این صنعت از رکود کنونی پرداخت.
                              کد خبر: ۴۳۴۶۱۴
                              تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ - 15 September 2014
                              دکتر علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور با حضور در شرکت سایپا در نشستی با مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به بیان نکته نظرات و راهکارهای برون رفت این صنعت از رکود کنونی پرداخت.

                              به گزارش سایپا نیوز، دکتر علی علیلو نماینده مردم شبستر در حاشیه این نشست به خبرنگار سایپا نیوز گفت: سایپا طی انجام مراحل تحقیق و تفحص همکاری بسیار خوب و ارزنده‌ای با هیات تحقیق و تفحص داشته و در طول این مدت یار و همراه این گروه بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

                              وی ادامه دادن این راه را بسیار مهم دانست و گفت: در تنظیم گزارش تحقیق و تفحص فعالیت‌های تحقیقی و می‌دانی گسترده‌ای صورت گرفته است، یقینا در این خصوص نیاز به دریافت اطلاعاتی بوده که سایپا در این مورد همکاری خوبی با ما انجام داده است ولی مسلم آنکه اجرای موارد اصلاحی که در گزارش مطرح شده، به انجام تغییر و تحولات اساسی در نگرش و عملکرد مدیران ارشد نیاز دارد و این امر بسیار مهم می‌باشد.

                              علیلو این نشست را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: موارد مطرح شده در این جلسه مورد تائید مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا بود و در این جلسه مقرر شد که کار گروهی مشترک با حضور کار‌شناسان دو طرف تشکیل و جزئیات موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسب و تحول ساز به منظور خروج از وضعیت نامطلوب فعلی ارائه گردد.

                              وی افزود: ادامه سکون و رکودی که در صنعت ایجاد شده باعث تغییر ماهیت آن خواهد شد و شفافیت عملکردی صنعت در صورتی که این روند پیش رود از بین خواهد رفت و ادامه این وضعیت به اساس صنعت لطمه وارد خواهد کرد. رئیس هیات تحقیق و تفحص عملکرد صنایع خودروسازی کشور، سوء تدبیر‌ها و بی‌انظباطی‌هایی که در چند دهه گذشته و در مقاطع مختلف در صنعت ایجاد شده را عامل مشکلات به وجود آمده در صنعت دانست و گفت: مدیریت امروز این صنعت وارث این موضوعات بوده و ادامه این روند با این باری که به دوش می‌کشد قطعا به سیستم و صنعت ضربه خواهد زد مگر اینکه عزم جدی بر تغییر و تحول در این زمینه وجود داشته باشد. وی افزود: البته اصولا انجام تغییرات برای سطح مدیریت و بدنه، سخت و انرژی‌بر است ولی با نگاه و دیدگاه مثبتی که مدیر عامل گروه گروه خودروسازی سایپا در این زمینه دارد، با لطف و عنایت الهی زمینه را برای تغییر و اصلاح مهیا می‌بینیم. البته در انجام این اقدام، زمان محدود است و محیط کسب و کار که بازار نیز جرئی از آن به شمار می‌رود نیاز به اعمال این تغییرات در مدتی کوتاه دارد و لذا باید سریعا به این وضعیت پایان دهیم و رونق را به این صنعت برگردانیم تا مجددا اطمینان مردم به این صنعت زیاد شود لذا باید انجام این تغییرات سریع‌تر باشد که با برگزاری جلسات کار‌شناسی و نشست‌های تخصصی با نگاه پویا سازی صنعت خودرو اقدام خواهد شد.

                              نماینده مردم شبستر قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت را مغایر با وظایف مصرح قانونی این شورا دانست و گفت: بر اساس قانون، شورای رقابت صرفا مجاز به تعیین چارچوب و دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر اساس شرایط و مولفه‌های تاثیر گذار است و تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت خارج از ضوابط کاری این شورا است. وی افزود: با استناد به مفاهیم پایه علم اقتصاد، قیمت تمامی محصولات برحسب قانون عرضه و تقاضا و با لحاظ میزان رضایت مشتری از شاخص‌های کیفی محصول مورد نظر، توسط بازار تعیین می‌شوند و این مشتری است که بر اساس توان اقتصادی و میزان انتظار خود از کیفیت محصول تعیین کننده حجم بازار و در نتیجه قیمت محصول می‌باشد.

                              دکتر علیلو خاطر نشان کرد: مجلس به این نحوه قیمت گذاری اعتراض دارد و امیدواریم بر اساس اصول منطقی و در یک فضای مناسب و شفاف بر مبنای معیار‌های کمی وکیفی، قیمت خودرو با توجه به نظر مردم مشخص شود.

                              وی گفت: از صنایع مهمى که ارتباط نزدیکى با صنعت خودرو دارند مى‌توان به صنعت فولاد، آلومینیوم، مس، شیشه، لاستیک، نساجى، الکترونیک، رنگ و مواد شیمیایى اشاره کرد که به عنوان صنایع بالا دستى ورودى صنعت خودرو محسوب می‌شوند و دولت و مجلس به افزایش قیمت نهاده‌های تولید خودرو واقف است، ولی آنچه که بر اساس نتایج تحقیق و تفحص به دست آمده است خودروسازان باید با برنامه ریزی منسجم و واقع گرا نسبت به کاهش هزینه‌های مالی خود اقدام عاجل نموده و شرکت‌های زاید یا غیر مولد و یا زیان ده خود را مدیریت نمایند؛ بدیهی است که زیان و هزینه‌های سربار غیر مولد این شرکت‌ها به طور مستقیم بر روی هزینه‌های شرکت مادر سرشکن شده و در ‌‌نهایت بر قیمت نهایی محصول تاثیر نامطلوبی می‌گذارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی انجام این تغییرات را به جراحی نمودن بیماری تشبیه کرد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به درمان اقدام نماید، البته می‌توان به عنوان مسکن با حمایت‌های فاقد منطق و نابجا تدبیرهای کوتاه مدتی اتخاذ نمود ولی قطعا در آینده و در صورت عدم درمان قطعی و کامل، به جایی خواهیم رسید که دیگر امکان درمان و اصلاح از دست مدیران خارج شده و باید نظاره‌گر مرگ و نابودی این صنعت عظیم ملی باشیم. وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی این هنر مدیریت است که بتواند با قدرت تدبیر و پیاده سازی اصلاحات و رفتارهایی خاص پویایی و بالندگی را برای صنعت ایجاد کند.

                              دکتر علیلو گفت: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم دنیا می‌باشد و کشور ما با پیشینه بیش از پنجاه سال در این صنعت نباید در رقابت با صنایع خودروسازی سایر کشور‌ها عقب بماند و باید با اصلاح هر جه سریع‌تر صنعتی که ملجاء سرمایه‌های عظیم منابع انسانی فنی و مهندسی این کشور هست جایگاه درشان خویش را بیابد. ما اعتقاد راسخ داریم به فضل الهی کشورمان ایران، می‌تواند همانند بسیاری از صنایع غرور آفرین کشورمان در صنعت خودروسازی نیز رکورد دار بوده و در صحنه بین المللی افتخار آفرین باشد.

                              وی در خصوص این نشست گفت: این نشست اولین جلسه مشترک پس از ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص با خودروسازان بود، بنده از برگزاری این جلسه بسیار خوشحالم و از این رویکرد مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا استقبال می‌کنم چرا که در این جلسه مشترک بسیاری از واقعیت‌ها مطرح و برای تمامی آن‌ها ارائه راهکار شد.

                              نماینده مردم شبستر گفت: گا‌ها شنیده می‌شود برخی بدون اتکا به گزارشات کار‌شناسی مطالبی را مطرح می‌کنند که موجب بروز لطمه به صنایع خودرو می‌گردد، بنده به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور از نمایندگان محترم مجلس درخواست کرده‌ام که در موضوعاتی به بیان نظرات خود بپردازند که گزارشات کار‌شناسی و مستندات کامل در اختیار داشته باشند اما باید در نظر داشت که مطابق قانون نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بیان نظرات خویش کاملا آزاد می‌باشند.

                              وی آینده صنعت خودرو را در صورت وجود نگاه استراتژیک مبنی بر تغییر و تحول مثبت و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم که به زودی و با ایجاد تحولی بنیادین، صنعت خودروسازی کشورمان یکی از صنایع مطرح در سطح دنیا شود.

                              نماینده مردم شبستر عملکرد مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وجود ایشان در سایپا باعث ایجاد بهبود خواهد بود و نگاه ایشان بسیار تحول گراست و بنده از طرف تیم تحقیق و تفحص و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از این نگاه تغییر آفرین و تحول زا حمایت خواهم کرد و قطعا این عملکرد مورد تائید دولت و به خصوص وزیر محترم صنعت معدن و تجارت هم می‌باشد و مدیر عامل سایپا با این نگاه و ایده‌های مثبت زمینه ساز فعالیت بهتر سایپا خواهند بود و موجب پویایی هر چه بیشتر این صنعت خواهد گردید.

                              نظر

                              • ali110ali110
                                Banned
                                • Sep 2014
                                • 71

                                #1275
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                صندوق توسعه بازار با 110 میلیون سهم وارد ترکیب سهامداری سایپا شده است

                                نظر

                                در حال کار...
                                X