در اصل توسط taherishahram پست شده است
View Post
پالايش نفت بندرعباس ( شبندر )
Collapse
X
-
در اصل توسط اسمان پست شده است View Postنقل و قول از سايت همسايه
دوستان همشون به فكر 26 درصد هستن . اون كه حذف شد.
دوستان عزيز ماليات بر ارزش افزوده هم با اين مصوبه برگشت داده ميشه سهم تونو دودستي بچسبيد
بريد حالشوه ببريد
نمایندگان همچنین با تصویب جزء 3 بند 4 بخش درآمدی لایحه بودجه 92 مقرر کردند مابه التفاوت قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآورده ها حسب مورد بعلاوه هزینه های انتقال داخلی فرآورده ها و نفت خام معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر شرکت های پالایش نفت به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ثبت می شود.
http://irna.ir/fa/News/80653767/%D8%...C_%D8%B4%D8%AF
چون اگه این حرف شما درست باشه ...فردا شراز و شپنا و شتران هم دست نیافتنی میشن !A man should get to bleed in peace
نظر
-
-
در اصل توسط mobina پست شده است View Postاین 5 درصد حذف نشده و قرار نبود امروز بررسی بشه امروز فقط بحث 26 درصدی بود..اما اونم حذف میشه نگرانی نداره ..
مابهالتفاوت قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده بهمصرفکنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآوردهها حسب مورد بهعلاوه هزینههای انتقال داخلی فرآوردهها و نفت خام معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات برارزش افزوده در دفاتر شرکتهای پالایش نفت به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران ثبت میگردد.
این قسمت یعنی 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده هم حذف شده است که باعث افزایش سود شبندر حدود 50 تومان خواهد شد.. اینم جای تبریک داره.....
وقتی روز بدی دارید همیشه یادتان باشد که کس دیگری روز بدتری داشته است، شکرگزار داشته هایتان باشید ...
نظر
-
با مخالفت مجلس
کاهش ۶درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی رای نیاورد
خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس با پیشنهادی برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد در لایحه بودجه سال ۹۲ مخالفت کردند.
printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان پیشنهاد رضا عبداللهی نماینده مردم ماهنشان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بند 3 ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کردند.
رضا عبداللهی در پیشنهاد خود مطرح کرد که سهم صندوق توسعه ملی از وجوه حاصل از فروش نفت به 20 درصد کاهش یابد و مابهالتفاوت این مبلغ از 20 درصد تا 26 درصد معادل 6 درصد و 66 هزار و 416 میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانکهای دولتی لحاظ گردد. همچنین در این پیشنهاد مطرح شد که بانکهای مذکور موظف شوند 3 برابر مبلغ افزایش سرمایه از این محل را به عنوان تسهیلات به طرحهای تملک داراییهای سرمایهای انتفاعی پرداخت کنند. همچنین بر اساس این پیشنهاد دولت موظف میشد با گزارش بانک مرکزی اقساط بازپرداخت تسهیلات فوقالذکر را به صورت متمرکز در لوایح بودجه سالهای بعد پیشبینی کند.
پس از بیان این پیشنهاد محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که ریاست ساعات پایانی صحن را بر عهده داشت، گفت: پیشنهاد آقای عبداللهی این است که به جای 26 درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز حدود 20 درصد وارد صندوق توسعه ملی شود.
وی ادامه داد: البته در جلسه علنی صبح پیشنهاد این بود که 26 درصد وارد صندوق توسعه ملی نشود اما اکنون پیشنهاد دادند که 6 درصد آن وارد صندوق توسعه ملی نشود که این موضوع مغایر سیاستهای کلی نیست اما با قانون برنامه پنجم مغایرت دارد بنابراین رای دوسوم نمایندگان را میخواهد.
در نهایت نمایندگان مجلس با 102 رای موافق، 67 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد مخالفت کردندكسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Postبا مخالفت مجلس
کاهش ۶درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی رای نیاورد
خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس با پیشنهادی برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد در لایحه بودجه سال ۹۲ مخالفت کردند.
printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان پیشنهاد رضا عبداللهی نماینده مردم ماهنشان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بند 3 ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کردند.
رضا عبداللهی در پیشنهاد خود مطرح کرد که سهم صندوق توسعه ملی از وجوه حاصل از فروش نفت به 20 درصد کاهش یابد و مابهالتفاوت این مبلغ از 20 درصد تا 26 درصد معادل 6 درصد و 66 هزار و 416 میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانکهای دولتی لحاظ گردد. همچنین در این پیشنهاد مطرح شد که بانکهای مذکور موظف شوند 3 برابر مبلغ افزایش سرمایه از این محل را به عنوان تسهیلات به طرحهای تملک داراییهای سرمایهای انتفاعی پرداخت کنند. همچنین بر اساس این پیشنهاد دولت موظف میشد با گزارش بانک مرکزی اقساط بازپرداخت تسهیلات فوقالذکر را به صورت متمرکز در لوایح بودجه سالهای بعد پیشبینی کند.
پس از بیان این پیشنهاد محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که ریاست ساعات پایانی صحن را بر عهده داشت، گفت: پیشنهاد آقای عبداللهی این است که به جای 26 درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز حدود 20 درصد وارد صندوق توسعه ملی شود.
وی ادامه داد: البته در جلسه علنی صبح پیشنهاد این بود که 26 درصد وارد صندوق توسعه ملی نشود اما اکنون پیشنهاد دادند که 6 درصد آن وارد صندوق توسعه ملی نشود که این موضوع مغایر سیاستهای کلی نیست اما با قانون برنامه پنجم مغایرت دارد بنابراین رای دوسوم نمایندگان را میخواهد.
در نهایت نمایندگان مجلس با 102 رای موافق، 67 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد مخالفت کردند
نظر
-
-
در گفتگو با مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی عماد بررسی شد:
آخرین وضعیت شرکت های پالایشی
طی تصمیمات گرفته شده در صحن علنی مجلس شرکت های پالایشگاهی خصوصی از پرداخت سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی معاف شدند و شرکت های پالایشی اعم از پالایش نفت بندرعباس و لاوان نیز با حذف نامشان از لیست شرکت های موجود از قانون بودجه مشمول این طرح خواهند شد.
بعد از ماه ها بحث و گفتگو پیرامون برنامه حذف دریافت سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای صادراتی شرکت های پالایشگاهی، بالاخره با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس طی روز جاری، شرکت های پالایشگاهی که در روند خصوصی سازی قرار گرفتند از پرداخت سهم مذکور معاف شدند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی عماد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طی تصمیمات گرفته شده در صحن علنی مجلس شرکت های پالایشگاهی خصوصی از پرداخت سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی معاف شدند و شرکت های پالایشی اعم از پالایش نفت بندرعباس و لاوان نیز با حذف نامشان از لیست شرکت های موجود از قانون بودجه مشمول این طرح خواهند شد.
همایون شریفیان با اشاره به ارایه گزارش های مثبت و اخبار اعلامی در حوزه پالایشی گفت: یکی از مسائلی که با اندکی دقت در این صنعت می توان به آن پی برد نوسان موجود در ارایه گزارش های مالی شرکت ها و همچنین اخبار گوناگون همانند خبر افزایش تولید و قیمت بنزین تولیدی پالایشگاه ها است؛ به گونه ای که در برهه ای از زمان عملکرد این شرکت ها بسیار مثبت بوده و در بازه ای دیگر چندان قابل توجه نیست.
وی اضافه کرد: بازی با چنین اخباری که بر حوزه صنعت پالایشی اثر دارد، نیز از دیگر مسائلی است که به طور قطع باید به آن توجه کرد، چراکه مؤید همین امر است که روند قیمتی سهام شرکت های پالایشی در وهله اول از سیاست گذاری های کلان اقتصادی تبعیت می کند.
این رابط شرکت های صنعت فرآورده های نفتی در خصوص وضعیت کوتاه مدت بازار سرمایه و روند حرکتی سهام شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی و پالایشی اظهار داشت: به نظر می رسد روند قیمتی سهام شرکت های مذکور تا پایان هفته جاری حرکتی مثبت را در پیش گیرد. حال آنکه با نزدیک شدن به روزهای تصمیم گیری شورای نگهبان در خصوص تأیید یا عدم تأیید کاندیداهای ریاست جمهوری، می توان افزایش ریسک بازار و رشد عرضه سهام توسط سرمایه گذاران را شاهد بود.
شریفیان در خاتمه بار دیگر به سیاست های کلان موجود در کشور اشاره کرد و گفت: تحلیل محیطی در شرایط فعلی بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت خواهد بود. از همین رو توجه به سیاست گذاری ها و پیگیری آنها می تواند این سیگنال را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد که شاید بعد از برگزاری انتخابات روند حرکتی شرکت های پالایشی همانند ماه های اخیر ادامه پیدا نکند و سهام این شرکت ها با کاهش قیمت مواجه شوند!كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر
-
دوستان دقت کنند 26درصد حذف نشده بعضی ها برای اینکه فردا صبح خالی کنند الکی جو می دهند
صحن - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
امروز صورت گرفت
پایان بررسی بخش درآمدی نفت و گاز لایحه بودجه 1392
نمایندگان در نشست امروز بخش درآمدی لایحه بودجه 1392 در بخش نفت و گاز را بررسی و به پایان رساندند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی بخش درآمدی حوزه نفت و گاز لایحه بودجه سال 1392 کل کشور را تایید و به پایان رساندند.
براساس این گزارش بند 3 که مربوط به بخش درآمدی حوزه های نفت و گاز است به شرح زیر اصلاح و تکمیل شده است:
1-3- بهمنظور اجرای احکام قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت(خزانهداری کل کشور) و وزارت نفت چهارده و نیم درصد(5/14%) از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) صادراتی و میعانات گازی تحویلی به مجتمعهای پتروشیمی و سایر شرکتها و مبالغ واریزی بابت خوراک پالایشگاههای داخلی براساس قیمت فرآوردههای نفتی به قیمت فروش داخلی سال 1392 بهعنوان سهم آن شرکت تعیین میشود. همچنین بهمنظور تحقق مفاد ماده(229) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مازاد منابع ارزی ناشی از افزایش قیمت و مقدار صادرات نفت خام و میعانات گازی نسبت به مبانی محاسباتی موضوع این بند پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی در سقف هفت میلیارد(7.000.000.000) دلار از ابتدای سال 1392 و در مقاطع سه ماهه صرفاً بهمنظور سرمایهگذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشترک معاف از مالیات و تقسیم سود سهام در اختیار این شرکت قرار میگیرد. وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است معادل هشتاد و پنج و نیم درصد(5/85%) بقیه ارزش مواد مذکور(بهاستناد فروش مازاد مذکور در این جزء) را به حساب بستانکار دولت (خزانهداری کل کشور) منظور و بهشرح مقررات این بند با دولت (خزانهداری کل کشور) تسویه حساب نماید. وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط میتواند از محل سهم خود، قراردادهای لازم را با شرکتهای عملیاتی تولید نفت و گاز براساس قیمت تمامشده و در چهارچوب بودجه عملیاتی منعقد نماید.
قیمت نفت صادراتی از مبادی اولیه، قیمت معاملاتی یک بشکه نفت صادراتی از مبادی اولیه در هر محموله و قیمت نفت عرضه شده در بورس، متوسط قیمت نفت صادراتی در یکماه شمسی از مبادی اولیه و همچنین برای نفت تحویلی به پالایشگاههای داخلی و مجتمعهای پتروشیمی اعم از دولتی و خصوصی، نود و پنج درصد(95%) متوسط بهای محمولههای صادراتی نفت مشابه در هر ماه شمسی است.
تبصره- به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط اجازه داده میشود در سقف هفتمیلیارد (7.000.000.000) دلار مازاد درآمد ارزی ناشی از افزایش قیمت و مقدار صادرات نفت خام و میعانات گازی موضوع جزء(1-3) نسبت به تهاتر نفت خام، میعانات گازی و فرآوردههای نفتی با پیمانکاران داخلی و خارجی، سازندگان کالا و تأمینکنندگان تجهیزات و کالا بابت مطالبات آنها اقدام نماید. مقدار و ارزش ارزی و ریالی هر محموله توسط وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابع ذیربط جهت اعمال حساب به خزانه داری کل کشور اعلام می شود.
2-3- وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است کلیه دریافتیهای حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی اعم از صادرات سال جاری و سالهای قبل را به هر صورت، پس از کسر بازپرداختهای بیع متقابل بهعنوان علیالحساب پرداختهای موضوع این بند و تسویه بندهای متناظر در قوانین بودجه سالهای قبل بلافاصله از طریق حسابهای مورد نظر و مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حسابهای مربوط در خزانهداری کل کشور واریز نماید. بانکمرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سهم وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط را به حسابهای آن شرکت مورد تأیید خزانهداری کل کشور در داخل و مورد تأیید آن بانک در خارج ازکشور برای پرداخت به پیمانکاران و سازندگان و عرضهکنندگان مواد و تجهیزات مربوط طرف قرارداد و هزینههای جاری ارزی شرکت واریز و برای قراردادهای تسهیلات مالی خارجی توثیق نماید. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از وجوه حاصله هر ماهه بهطور متناسب، چهارده و نیم درصد(5/14%) سهم وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط (با احتساب بازپرداخت های بیع متقابل )، بیست و شش درصد(26%) سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد(2%) سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق(بابت پرداخت عیدانه سال 1391) را به حساب مربوط واریز و پنجاه و هفت و نیم(5/57%) درصد را با اعلام خزانهداری کل کشور و با فروش مبالغ ارزی به نرخ روز حداکثر معادل مبالغ مندرج در ردیفهای درآمدی 210101 و 210109 جدول شماره(5) این قانون لحاظ و مازاد وجوه حاصله نسبت به سقف ردیفهای یادشده را با درنظر گرفتن جزء(1-3) این بند مبنی بر اختصاص معادل هفت میلیارد(7.000.000.000) دلار به وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط جهت تحقق مفاد ماده(229) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی به حساب ذخیره ارزی واریز نماید.
تبصره 2- در راستای اجرای قسمت اخیر جزء(1) بند(ح) ماده(84) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بیست و شش درصد(26%) صادرات گاز طبیعی پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز نماید. مبلغ واریزی از ماه یازدهم سال، محاسبه و تسویه میشود.
3-3- وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط موظف است تا پایان هرماه بهای ماه قبلِ خوراک نفت خام و میعانات گازی و خوراک معادل اکتان افزا و نفت گاز پتروشیمی تحویلی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران را بر مبنای احکام اجزای(1-3) و (4-3) این بند به خزانهداری کل کشور واریز نماید.
وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاهها و پتروشیمیها را وصول و ماهانه به خزانهداری کل واریز نماید. درصورت عدم واریز، در پایان هرماه خزانهداری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از حسابهای شرکت ملی نفت ایران بهصورت علیالحساب برداشت خواهد نمود. همچنین درصورت عدم واریز بهای فرآوردههای نفتی و خوراک پالایشگاهها و پتروشیمیها به حساب خزانهداری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت رأساً نسبت به برداشت از حساب شرکتهای بدهکار و واریز آن به حساب خزانه اقدام نماید.
4-3- مابهالتفاوت قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده بهمصرفکنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآوردهها حسب مورد بهعلاوه هزینههای انتقال داخلی فرآوردهها و نفت خام معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات برارزش افزوده در دفاتر شرکتهای پالایش نفت به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران ثبت میگردد.
5-3- بازپرداخت تعهدات سرمایهای شرکتهای دولتی تابعه وزارت نفت از جمله طرحهای بیع متقابل که به موجب قوانین مربوط، قبل و بعد از اجرای این قانون ایجاد شده و یا میشوند و همچنین هزینههای صدور و فروش نفت با احتساب هزینههای حمل و بیمه(سیف) بهعهده شرکتهای یادشده است.
تبصره- وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط میتواند از سهم خود نسبت به بازپرداخت تعهدات بیعمتقابل نفتی و گازی منعقده سالهای قبل، از محل تولید یا عواید همان میدان و درصورت عدم امکان از محل عواید سایر میادین با تأیید وزیر نفت اقدام نماید.
6-3- تبصره- شرکتهای دولتی تابعه وزارت نفت میتوانند پس از کسر کلیه پرداختهای قانونی، سود خالص خود را به حسابهای اندوخته قانونی و افزایش سرمایه دولت در آن شرکتها منظور نمایند.
7-3- شرکتهای دولتی تابعه وزارتخانههای نفت و نیرو مکلفند کلیه درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حسابهای متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانهداری کل کشور به نام آنها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح میشود واریز نمایند.
تبصره - منابع حاصل از فروش انشعابات برق، گاز، آب و فاضلاب توسط شرکتهای توزیع دولتی به حساب جداگانهای که با مجوز خزانه توسط این دستگاهها افتتاح میشود واریز شود.
8-3- واردات و فروش فرآوردههای نفتی وارداتی با رعایت کیفیت و استانداردهای عرضه هر فرآورده در کشور در حدود قوانین و مقررات مربوط توسط بخش خصوصی مجاز است.
9-3- وزارت نفت ازطریق شرکت تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی یکصد(100) ریال بهعنوان عوارض از مشترکین دریافت و پس از واریز به خزانهداری کل کشور، منابع مذکور بهعنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمیگردد و مشمول مالیات نمیباشد.
وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است تا مبلغ پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال از محل مازاد تراز صادرات و واردات گاز طبیعی در سال 1392 اختصاص دهد.
10-3- به وزارت نفت اجازه داده میشود برای تأمین مصارف سرمایهای از طریق شرکتهای تابعه، منوط به تعهد و بازپرداخت اصل و سود از محل منابع داخلی شرکتهای یادشده و با تشخیص و مسؤولیت وزیر و مدیرعامل شرکت مربوط با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت قوانین و مقررات در سقف ده میلیارد(10.000.000.000) دلار اوراق مشارکت ارزی و یا صکوک نفتی بهفروش برساند.
تبصره- تبدیل وجوه حاصل از اوراق مذکور به ریال ممنوع میباشد و این وجوه میبایست صرفاً به طرحهای سرمایهگذاری اختصاص یابد.
11-3- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است تا مبلغ ده میلیارد (10.000.000.000)دلار از محل منابع ارزی خود در خارج از کشور را به شرکتهای مذکور بهصورت خط اعتباری اختصاص دهد.
12-3- مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آب، برق و گاز با توجه به مالیات و عوارض مندرج درصورتحساب(قبوض) مصرفکنندگان و همچنین نفت تولیدی و فرآوردههای وارداتی، فقط یکبار در انتهای زنجیره تولید یا توزیع آنها بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و دریافت میشود. مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانهداری کل کشور واریز میگردد.
17-3- به وزارت نفت اجازه داده میشود از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذیربط درآمد حاصله از مزایده فروش گازهای تولیدی همراه نفت از کلیه میادین نفتی ایران را که در حال حاضر سوزانده میشود، برمبنای پایه یک سوم قیمت گاز طبیعی تصفیه شده تحویلی به صنایع وصول نماید.
لازم به ذکر است که در بررسی این بند از بخش درآمدی لایحه بودجه در حوزه نفت و گاز، عباراتی همچون "از مالیات" در جزء یک بند 3، "نرخ روز" در جزء 2 بند 3 برای بررسی بیشتر مراعا ماند.
همچنین عبارت "شرکتها و پالایشگاههای غیردولتی، مشمول مفاد جزء(1) بند(ح) ماده(84) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نمیشوند" در گزارش چاپ شده کمیسیون تلفیق هزینه ای اعلام شده بود که با نظر هیات رئیسه برای تغییر این عبارت به بخش درآمد مراعا ماند در ادامه عبارت "صرف طرح های حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و شرکت های تابعه نمایند" در جزء 17 بند 3 لایحه بودجه نیز برای تغییر آن از درآمدی به هزینه ای مراعا ماند./آخرین ویرایش توسط arashvet؛ 2013/05/12, 19:28.
نظر
-
سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد صادراتی پالایشی ها حذف شد
امروز در صحن علنی مجلس پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد صادراتی پالایشی ها به تصویب رسید.
امروز در صحن علنی مجلس پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنیبر حذف سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد صادراتی پالایشیها به تصویب رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد حسننژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب بالا گفت: طی روز جاری مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف 26 درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمد صادراتی پالایشی ها در صحن مجلس مطرح شد و با توجه به اینکه هیچ پیشنهادی بر خلاف پیشنهاد کمیسیون تلفیق مطرح نشد، این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. وی تاکید کرد: البته هیچ اصلاحیهای در مصوبه کمیسیون تلفیق نیز طرح نشده بود، و بر این اساس، از این پس سهم 26 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد صادراتی پالایشی ها حذف شد.
منبع:
-پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا
نظر
-
در اصل توسط taherishahram پست شده است View Postتمامی سایت ها رو هم بگردی چیزی از حذف مالیات نزدن...منبع خبر رو لطف میکنین !
مابهالتفاوت قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده بهمصرفکنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآوردهها حسب مورد بهعلاوه هزینههای انتقال داخلی فرآوردهها و نفت خام معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات برارزش افزوده در دفاتر شرکتهای پالایش نفت به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران ثبت میگردد.
.
نظر
نظر