اخبار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #41296
    پاسخ : اخبار

    ديپلماسي اعتدال سناريوي‌ ضد ايراني هولوکاست را در اروپا خنثي کرد

    مقابله رم با مظلوم‌نمايي تل‌آويو

    روحاني خوراک احمدي‌نژاد براي صهيونيست را زهر کرد








    گروه سياسي: از جنگ جهاني دوم به اين سو «هولوکاست» دست مايه‌اي براي صهيونيست‌ها شده است تا با تمسک جستن به آن دست به هر اقدامي‌بزنند و بر جنايت‌هايي که مرتکب مي‌شوند سرپوش بگذارند.وقتي تاريخ معاصر را مطالعه مي‌کنيم متوجه مي‌شويم هر چقدر از جنگ جهاني فاصله مي‌گرفتيم ديگر حناي «هولوکاست» صهيونيست‌ها براي افکار عمومي‌جهان رنگ نداشت تا اينکه در اين لنگه دنيا فردي به نام «محمود احمدي‌نژاد» پا به عرصه سياست گذاشت.احمدي‌نژاد با ناشي‌گري تمام و بدون درنظر گرفتن اصول ديپلماتيک در زمين صهيونيست‌ها بازي کرد و خوراک آنها براي احياي سناريوي رو به موت «هولوکاست» را تهيه کرد.احمدي‌نژاد آنقدربر اشتباه خود پافشاري کرد تا سبب شد صهيونيست‌ها از اين فرصت استفاده کنند و در کنار احياي سناريوي«هولوکاست» اين موضوع را بهانه‌اي براي ايران هراسي و هجمه‌هاي گسترده رسانه‌اي عليه ايران قرار دهند.اما در 24خرداد 92 آراي مردم ايران معادلات را تغيير داد.ايرانيان به اعتدال و عقلانيت راي دادند تا ديگر شاهد اقدامات احساسي در عرصه سياسي کشور نباشيم.پر واضح است سفر روحاني به قاره سبز تنها معطوف به حجم گسترده قراردادهاي تجاري نيست بلکه آغاز فصل نويني از روابط ديپلماتيک ايران با دنيا را نشان مي‌دهد که يکي از اولين پيامدهاي آن تقابل ايتاليا در مقابل اسرائيل است.زيرا صهيونيست‌ها از سفر روحاني به ايتاليا عصباني شده و انتقادات شديدي کردند و پاسخي که از رم شنيدند اين بود:«با شما موافق نيستيم» . «پائولو جنتيلوني» وزير امور خارجه ايتاليا با رد قضاوت رژيم صهيونيستي در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: با قضاوت اسرائيل در خصوص «برجام» موافق نيستم.به گزارش ايرنا، جنتيلوني در گفت و گو با روزنامه «لاستمپا» در پاسخ به اينکه «خاخام يهوديان، سفر آقاي روحاني به ايتاليا را در روز سالگرد هولوکاست غير قابل تحمل خوانده است»، گفت: سفر آقاي روحاني ربطي به اين روز ندارد . من نگراني اسرائيل را درک مي‌کنم، اما با قضاوت اسرائيل در خصوص توافق هسته‌اي موافق نيستم زيرا فکر مي‌کنم که برجام نه تنها باعث ايجاد تهديد نمي‌شود بلکه از آن جلوگيري کرده است. در ماه‌هاي آينده خواهيم ديد همانطور که اميدوارم، ديپلماسي نتايج مثبت خود را در منطقه ايفا مي‌کند.

    وزير خارجه ايتاليا سپس با اشاره به سفر سه روزه حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ‌ايران به رم و در پاسخ به اين سوال که ايتاليا چه دورنمايي از روابط با ايران دارد؟ گفت: معني سياسي اين سفر بسيار روشن است. روحاني ايتاليا را به عنوان نخستين کشور در سفر به غرب انتخاب کرد و اين يک اتفاق نبود بلکه پيامد روابطي است که از 60 سال پيش آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد. وي در عين حال گفت: البته اين اولويت در جايي که همه در رقابت براي اين بازار هستند، کافي نيست، اما ايتاليا از يک امتياز کوچک برخوردار است. جنتيلوني درباره مذاکرات سوريه نيز گفت: آغاز مذاکرات سوريه، هنوز بسيار مقدماتي است. به اين معني که کميسر سازمان ملل بين طرفين که با هم ديدار نمي‌کنند، رفت و آمد مي‌کند. راه مذاکرات سخت است و تنش ميان کشورهاي کليدي مانند ايران و عربستان نيز آن را غير قابل نفوذتر کرده است اما راه ديگري براي مقابله کردن با شديدترين بحران بشري سالهاي اخير، وجود ندارد.

    وي همچنين به اوضاع ليبي اشاره کرد و افزود: يک پيشنهاد جديد تا هفته آينده ارائه خواهد شد و طرفين ليبيايي بايد مذاکرات را قبول کنند زيرا بدون آن، کمک به ثبات در ليبي حتي براي جامعه بين‌المللي نيز دشوار خواهد شد.

    وزير امور خارجه ايتاليا خاطر‌نشان کرد اگر اين تلاش با شکست منجر شود، طرفين ليبيايي از هر اميد امنيتي و از سرگيري کنترل اراضي صرف نظر مي‌کنند و بدين صورت بجاي يک ليبي با ثبات يک سومالي عظيم خواهيم داشت که آن سوي کانال سيسيل قرار دارد. طبيعتا اگر کشوري احساس تهديد کند، حق دفاع از خود را دارد و مي‌تواند تصميم به مقابله با داعش با روش‌هايي که مورد تاييد جامعه بين‌المللي است بگيرد. وي همچنين در خصوص تحريم‌هاي روسيه و امکان لغو آن گفت: اگر در ارزيابي‌هاي ماه ژوئن ببينيم که شرايط اجراي توافق مينسک کافي است، خوشحال خواهيم شد که تحريم‌ها عليه روسيه را لغو يا تعديل کنيم اما فعلا ارزيابي آن زود است .



    مردم سالاری
    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • hamid888
      عضو فعال
      • Oct 2013
      • 1207

      #41297
      پاسخ : اخبار

      در اصل توسط anahita پست شده است View Post
      وارد میکنیم ، دوست داریم :)
      برو همون برنج هندی بخور این موهای سرخ پوستی پرفایلت هم بریزه:.thumbsupsmileyanim
      هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

      نظر

      • احتشام
        عضو عادی
        • Mar 2011
        • 158

        #41298
        پاسخ : اخبار

        در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
        دسته گل آخوندی در قرارداد ایرباس

        دولت بهار: در حالی که خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی «‌ای ۳۸۰» ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می‌رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه‌ای به این خط داد!


        به گزارش دولت بهار، دنیای اقتصاد نوشت: پیش از امضای قرارداد خرید 118 هواپیمای ایرباس و قرارگرفتن هواپیمای «ای 380 » در لیست هواپیماهای خریداری‌شده «دنیای اقتصاد» در گزارشی اعلام کرده بود که در سال 2015 هواپیمای «ای 380 » سفارش خرید نداشته است. دلیل آن نیز به میزان مصرف سوخت این هواپیما و عدم توجیه اقتصادی به دلیل ظرفیت بالای این هواپیما برمی‌گردد چراکه تکمیل این ظرفیت دشوار است. از سویی باید زیرساخت‌های فرودگاهی برای ورود این هواپیمای غول‌پیکر وجود داشته باشد.

        حال با رونمایی از مدل هواپیماهای خریداری شده از ایرباس، بلومبرگ طی گزارشی نوشت: در حالی که خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی «‌ای ۳۸۰» ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می‌رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه‌ای به این خط دمیده خواهد شد. توافق غیرمنتظره ایران برای خرید هواپیماهای «ای 380» گروه ایرباس دومین قرارداد جدید این شرکت برای فروش سوپرجامبوهایش طی 3 هفته اخیر است و به این شرکت هواپیماسازی کمک خواهد کرد تا فعلا مشکلات خط تولید این محصول خود را حل کند. این در حالی است که طی 3 سال گذشته ایرباس حتی نتوانسته بود یک ایرلاین جدید برای فروش این محصولش بیابد. سفر رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه، خرید 4 مدل هواپیمای ایرباس را برای ایران به دنبال داشت. «ایسنا» طی گزارشی ویژگی‌های اصلی این چهار هواپیما را بررسی کرده است.

        خانواده ایرباس 320 که ایران از آن 45 فروند سفارش داده آخرین مرحله از توسعه و بهسازی را در سال 2015 پشت‌سر گذاشته و از این‌رو جزو به‌روزترین هواپیماهای شرکت ایرباس به حساب می‌آید. در مدل جدید این هواپیما که ایرباس آن را neo 320 نام‌گذاری کرده، طراحی جدیدی از موتورهای هواپیما به کار رفته که مصرف سوخت را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و در نتیجه هزینه پرواز را پایین می‌آورد. کاهش آلودگی صوتی نیز از دیگر مسائلی بوده که در نوع جدید ایرباس 320 لحاظ شده است. ایرباس 320 در دو کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و ظرفیت مسافرگیری بین 168 تا 184 مسافر خواهد داشت. با توجه به نیاز جدی ایران به هواپیماهایی با برد متوسط که مسافرانی در حدود 150 نفر را جابه‌جا می‌کنند، به نظر می‌رسد ایرباس 320 می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیازهای صنعت هوایی ایران را برای پروازهای داخلی برطرف کند.

        خانواده ایرباس 330، هواپیمایی دو موتوره است که جزو مدل‌های پهن‌پیکر ایرباس به‌حساب آمده و قابلیت پروازهای دور برد را دارد. این دومین هواپیمایی است که ایرانیان به آن علاقه زیادی نشان داده و در سبد 118 فروندی خود، 45 فروند از آن را جای داده‌اند. این هواپیما نخستین پرواز خود را در سال 1992 ثبت کرده و پس از آن در سال 1994 وارد پروازهای رسمی شده است. این هواپیما نیز مانند مدل قبلی فرآیند بهبود و ارتقای موتور را پشت‌سر گذاشته و از این‌رو مدل جدید آن‌که 330neo نام‌گذاری شده در سال‌های گذشته طرفداران زیادی داشته است. مسافت طولانی و ظرفیت مسافرگیری بالای این هواپیما آن را برای سفرهای بین‌المللی متناسب می‌کند. مدل قدیمی ایرباس330، توان انتقال بیش از 330 مسافر و نوع جدید آن در دو کلاس پروازی، ظرفیتی بین 280 تا 440 مسافر را پشتیبانی می‌کند.

        ایرباس350 هواپیمایی است که این شرکت فرانسوی آن را در رقابت با بوئینگ 777 و 787 طراحی و عرضه کرده و در طول سال‌های گذشته به‌خصوص در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مشتریان زیادی داشته تا جایی که یک ایرلاین قطری در یک مرحله، 60 فروند از این مدل را به‌طور یکجا خریده است. البته ایرباس به دلیل انتقادهایی که از سوی برخی ایرلاین‌ها مطرح شد، طرح بهبود این مدل را در دستور کار قرار داد و هزینه قابل‌توجهی برای آن متحمل شد. این هواپیما در دو کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و با توجه به ظرفیت مسافرپذیری 280 تا 360 نفره و البته توان پروازهای طولانی‌مدت می‌تواند برای اهداف بین‌المللی ایران مورد استفاده قرار گیرد. طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در قرارداد اخیر ایران سفارش خرید 16 فروند ایرباس 350 را ارائه کرده است.

        سبد خرید بزرگ ایران، تنها پر سر و صداترین هواپیمای مسافرتی جهان را در خود کم داشت. ایرباس380، هواپیمای چهار موتوره، پهن‌پیکر و دور برد ایرباس به حساب می‌آید و از حیث حجم و ظرفیت مسافرگیری بزرگ‌ترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود. این هواپیما که سال گذشته به‌طور نمادین در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمد، به دلیل بزرگی غول آسای خود تنها در تعداد کمی از فرودگاه‌های جهان توان نشست و برخاست دارد و در این بین فرودگاه‌ امام‌خمینی(ره) ایران نیز جزو همین فرودگاه‌های محدود به حساب می‌آید. این هواپیمای دو طبقه در سه کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و در صورت مجزا شدن کلاس‌ها بیش از 520 مسافر و درصورت استفاده بدون کلاس پروازی بیش از 850 مسافر را جابه‌جا می‌کند. این هواپیمای غول پیکر که کار طراحی‌اش در سال 2005 به پایان رسیده و از سال 2007 استفاده تجاری از آن کلید خورده است، برای رقابت با خاطره بوئینگ 747 ساخته شد و در آن چهار کشور فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس مشارکت داشته‌اند. بناست 12 فروند از این نوع هواپیما در آینده نزدیک به ناوگان هوایی کشور بپیوندد.


        نهایی شدن قرارداد ATR ایتالیا

        پس از قرارداد ایران با شرکت فرانسوی ایرباس برای خرید 118 فروند هواپیما، خبرها حاکی از مذاکرات جدید برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی است. در این راستا مسوولان ذی‌ربط از نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای ATR طی هفته جاری در تهران خبر می‌دهند. البته پیش از این رویترز از تفاهم ایران با شرکت ATR برای خرید 40 فروند هواپیما خبر داده بود. اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی درخصوص قرارداد خرید هواپیما از شرکت ATR به خبرگزاری تسنیم گفت: در ایتالیا دراین‌باره مذاکره کردیم ولی قرار است در تهران این قرارداد اعلام و نهایی شود. وی با بیان اینکه در قراردادها در رابطه با اصول اولیه تفاهم می‌‌کنند، اظهار کرد: پس از آن مهندسان و کارشناسان حقوقی، مالی و فنی به بررسی جزئیات می‌پردازند. در ایتالیا تفاهمات اولیه در این زمینه صورت گرفته است. هفته جاری قرارداد با شرکت هواپیماسازی ATR در تهران نهایی می‌شود. روسیه نیز از مذاکره با ایران برای فروش هواپیمای «ام سی 21» خبر داده است. روسیه اعلام کرده است که با ایران برای تولید مشترک قطعات هواپیمای «ام سی 21» با امکان خرید این هواپیمای مسافری، همچنین سوخو سوپرجت 100 در حال مذاکره است. به گزارش «ایرنا» «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» این مطلب را بیان کرده است.

        http://www.dolatebahar.com/view/2147...A8%D8%A7%D8%B3
        14 هزار پست زدی همهشون رو هم یک قرون نمیارزه
        ااکه همین پستای تو رو از اینترنت حذف کنن سرعت اینترنت ایران 2 برابر میشه
        [COLOR="#FF0000"][B]اکثر مردم ترجیح می دهند فرشتگانی سقوط کرده باشند تا شامپانزگانی تکامل یافته، به همین سبب به مذهب بیشتر از علم علاقه مندند [/B][/COLOR]

        نظر

        • bahary
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 2510

          #41299
          پاسخ : اخبار

          در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
          افشاگری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

          خرید "ایرباس۳۲۰" با دوبرابر قیمت


          قابل توجه دلواپسان عزیز که مشتاق افشاگری و پیگیر ان هستند ، لطفا یه افشاگری هم در مورد میلیاردها دلاری که سالانه در لبنان و سوریه و یمن و بحرین و فلسطین هزینه می شود بکنید تا امت همیشه در صحنه در جریان قرار گیرند.

          یه سوال؟
          اون بازار ازادی که فرمودند با نصف قیمت می شه ایرباس خرید کجاست ؟ بفرمایید تا شاید بتونیم چند فروند بخریم و خودمون یه شرکت هواپیمایی راه بندازیم و ملت همیشه در صحنه را با بلیط نیم بها ببریم به عتبات عالیات و مشهد و مکه و سوریه و لبنان حالشو ببرند!!

          نظر

          • anahita
            عضو فعال
            • Jan 2013
            • 769

            #41300
            پاسخ : اخبار

            توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان که با توجه به زمان زادآوری پلنگ، مشاهده توله پلنگ تازه متولد شده در این زمان از سال رخدادی غیرمعمول است.

            به لطف دولت تدبیر و امید وضعیت محیط زیست کشور هم بهتر خواهد شد .

            1454592_786.jpg
            *** هرچه در جستن آنی ، آنی ***

            نظر

            • کامل
              عضو فعال
              • Apr 2013
              • 558

              #41301
              پاسخ : اخبار

              طلسم سوئیفت رسما شکست

              محمـود سـعیدی مدیر امور بین‌الملل بانک ملت گفت :امشب تستهای نرم افزاری بانک انجام میشود و از فردا صبح شبکه سوئیفت بانک ملت متصل و عملیاتی خواهد شد .


              11 بهمن

              نظر

              • خوشبخت
                عضو فعال
                • Jul 2012
                • 5464

                #41302
                پاسخ : اخبار

                چرا تصاویر خاتمی و کروبی از صداوسیما پخش شـد؟






                مهر نوشت: مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مورد پخش تصاویری از رئیس جمهور دوران اصلاحات و رئیس مجلس ششم در برنامه مستند «پارلمان» گفت: این تصاویر برای روشنگری افکار عمومی پخش شده است.

                داود نعمتي اناركي در واكنش به اعتراض برخي رسانه ها به پخش تصاويري از رئيس دولت دوره اصلاحات و رئيس مجلس ششم از تلويزيون اين موضوع را بررسي تاريخي‌روند انقلاب دانست و افزود: آنچه در برنامه «پارلمان» به نمايش درآمده، بازخواني تاريخي است و آنچه در مجالس گذشته اتفاق افتاده، بر مبناي ديدگاه هاي افراد مختلف براي روشنگري افكار عمومي پخش شده است.

                وي اضافه كرد: واقعيت اين است كه اين برنامه به عنوان يك مستند گزارشي تلاش مي كند زواياي مختلف وقايع و رويدادهاي انقلاب را به شكل واقع گرايانه بازگو كند؛ بنابراين اقتضاي اين رويكرد ايجاب مي كند كه تصاويري از آن رويدادها در گزارش هاي مستند به نمايش درآيد.

                مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما تصریح كرد: اين اصل بديهي در يك برنامه مستند است. از سوي ديگر مي توان گفت پخش اين تصاوير و بخش هايي از سخنان افراد به معناي همراهي و تاييد سازمان صدا و سيما نيست. بلكه به اقتضاي برنامه و موضوع مورد بحث اين تصاوير پخش شده اند.

                برنامه مستند "پارلمان" كه از شبكه خبر پخش مي شود، مروري بر تاريخچه و عملكرد مجالس قبل دارد.

                زندگی بدون تحریم سلام....

                نظر

                • AEROENGINE
                  عضو عادی
                  • Sep 2013
                  • 25

                  #41303
                  پاسخ : اخبار

                  در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                  افشاگری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

                  خرید "ایرباس۳۲۰" با دوبرابر قیمت


                  قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد



                  رضا نخجوانی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه گفته است: دولت می‌توانست به جای ورود مستقیم به بحث خرید هواپیما، بخش خصوصی را با تضامین لازم وارد چرخه خرید می‌کرد؛ در اینصورت با مبلغ یک دهم رقم فعلی، همین هواپیماها را میتوانستیم خریداری کنیم

                  گروه اقتصادی نسیم آنلاین- رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود دولت به خرید هواپیما، شائبه‌های مختلفی را به وجود آورده درصورتی که دولت باید اعتبار 250 میلیون دلاری متناسب با ساختار و ایمنی ایرلاین‌ها را در نظر می‌گرفت و با تعیین مهلت یکساله، از آنها می‌خواست تا ناوگان خود را ظرف 1.5 سال به سن 10 سال کاهش دهند.

                  ازقرار معلوم، تفاهم نامه اولیه خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه به امضا رسیده است.

                  "رضا نخجوانی" در گفتگوی تفصیلی با نسیم آنلاین، گفته است: تزریق چنین سرمایه هنگفتی توسط دولت، جایی برای رقابت بخش خصوصی با دولت نمی‌گذارد و این اقدام، عدول از سیاست‌های کلان کشور در روند خصوصی‌سازی است.

                  وی افزود: در فرایند خرید 118 فروند هواپیما، قرار شده که از فاینانس خارجی استفاده شود و دولت در واقع تضمین این تعداد خرید هواپیما را بر عهده خواهد داشت و بازپرداخت این مقدار بدهی بر دوش خود شرکت های هواپیمایی خواهد بود.

                  نخجوانی با بیان اینکه برای خرید هر فروند هواپیما دست‌کم 60 میلیون دلار اعتبار صرف خواهد شد، گفته است که با وضعیت اقتصادی کنونی و با نرخ‌های موجود، ایرلاین‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند اقساط آن را بازپرداخت کنند.

                  رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، وجود ناوگان با سن بالا را منجر به ایجاد افزایش هزینه تعمیر و نگهداری و مشکلات ایمنی برای کشور دانست و تاکید کرد که کاهش اصلاح سن ناوگان امری ضروری است.

                  به گفته این کارشناس حمل و نقل هوایی، سن هواپیماها - حتی در آمریکا و یا کشورهای غربی که خود سازنده هواپیما هستند یا حتی کشور امارات متحده عربی- صفر کیلومتر نیست.

                  وی گفته است: بهتر است اعتبار بیش از 20 میلیارد دلاری برای خرید هواپیما در کشور، صرف جوان‌سازی ناوگان هواپیمایی شود تا سن ناوگان را به 10 سال کاهش دهد نه به صفر کیلومتر.

                  نخجوانی، گفت که توجه به زیر ساخت صنعت هواپیمایی تنها با نوسازی ناوگان هواپیمایی محقق نمی‌شود و تصریح کرد که توسعه زیرساخت های فرودگاهی در کنار توسعه ناوگان هواپیمایی شرایط مطلوب را به کل صنعت به دنبال خواهد داشت.

                  رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، با ذکر مثالی به نسیم آنلاین گفت که چنانچه هواپیمای ایرباس 380 در لیست مذاکرت خرید باشد این هواپیما فقط توانایی نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی(ره) را خواهد داشت و فرودگاه دیگری در کشور وجود ندارد که توانایی نشست و برخاست این‌گونه از هواپیما را داشته باشد.

                  وی افزود که ورود دولت به خرید این تعداد هواپیما برای یک شرکت دولتی چون "هما"، مغایر با اصل خصوصی‌سازی بوده و مفهوم هزینه کردن 20 میلیارد دلار خرید هواپیما برای "هما" این است که دولت خصوصی‌سازی را در صنعت حمل و نقل هوایی به فراموشی سپرده است.

                  رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت که معلوم نیست دولت برای خرید این تعداد هواپیما بر روی چه قیمت‌هایی توافق کرده درحالی که یک فروند هواپیمای ایرباس 320 صفر کیلومتر در کارخانه 80 میلیون دلار است اما همین هواپیما را در بازار آزاد میتوان با نصف قیمت خریداری کرد.

                  وی نتیجه گیری کرد که اگر به جای ورود دولت به بحث خرید هواپیما، بخش خصوصی با تضامین لازم وارد چرخه خرید می‌شد، با مبلغ یک‌دهم رقم مطرح شده، صنعت حمل و نقل زیر و رو می‌شد.

                  نخجوانی، بابیان اینکه، جدای از بحث نوسازی ناوگان - که با مشکلات تحریم مواجه بوده - بحث آموزش نیروی انسانی و تخصیص منابع و مدیریت درست، ارتباطی به موضوع تحریم ها ندارد، افزود: نوسازی ناوگان 20 درصد مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی را حل خواهد کرد و 80 درصد مشکلات مابقی مربوط به سوء مدیریت است، بنابراین چنانچه ناوگان هم نوسازی شود مشکلات قبلی همچنان پابرجاست.

                  وی به نسیم آنلاین گفت که در کنار توسعه ناوگان، دولت باید بر توسعه زیرساخت‌های انسانی و فرودگاهی هم بپردازد، زیرا در ابتدا باید ساختارهای حمل و نقلی آماده باشد و بعد وسیله وارد آن شود. رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت که در دو سال گذشته، دولت تلاش کرده تا مشکلات مذکور را حل کند اما متاسفانه نتایج خوبی در صنعت حمل ونقل هوایی به دست نیاورده است.

                  وی با اعلام اینکه دولت نباید از اصول حاکم بر اقتصاد و رویکردهای مبتنی بر خصوصی‌سازی عدول کند، گفت: دولت با ورود به خرید هواپیما، از این سیاست‌ها عدول کرده و با تزریق چنین پول هنگفتی به خرید بخش دولتی، مغایر اصل خصوصی‌سازی و اهداف کلان اقتصاد کشور رفتار کرده است.

                  نخجوانی با اعلام اینکه با این اقدام دولت، بخش خصوصی توان رقابت را با بخش دولتی نخواهد داشت، گفت: درصورت بی توجهی به توسعه زیرساخت ها، با وجود ورود 118 فروند هواپیما، در 10 سال آتی، مشکلات دیگر همچنان پابرجاست.

                  رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، از عدم توجه دولت به مشورت گرفتن از تشکل های تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در هیچ یک از دستگاههای مربوطه، رویکرد استفاده از نقطه نظرات کارشناسان حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفت در صورتی که با استفاده از نظرات آنها حل مشکلات به مراتب آسان تر می‌شد.

                  http://nasimonline.ir/Content/Detail...8C%D9%85%D8%AA
                  این آقا زمانی که شرکتهای هواپیمایی ، قطعات دسته دوم قابل مصرف هواپیما را از طریق واسطه ها چند برابر قیمت نو خریداری میکردند
                  چرا چیزی نمیگفتند در صورتیکه در مصدر یک سازمان نظارتی بودند؟
                  در ضمن قیمت هواپیماهای شرکتهای سازنده تو سایتشون هست جدید نیست
                  هواپیماهای دست دوم ارزان قیمت بقول ایشان تا 5 سال از نظر سوددهی بازده دارد پس از آن با رسیدن چکهای اصلی و اساسی هزینه بر میشوند و ....
                  شرکتهای هوایی بارتبه بندی بالا کدومشون اینکارو میکنند یا واقعا نفهمند که سفارشات جدید میدهند
                  اینم کارشناسمون ، البته نحوه ریاست این آقا هم در سمت قبلیش جای تامل بسیار دارد .... خدا شانس بده

                  نظر

                  • AEROENGINE
                    عضو عادی
                    • Sep 2013
                    • 25

                    #41304
                    پاسخ : اخبار

                    در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                    افشاگری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

                    خرید "ایرباس۳۲۰" با دوبرابر قیمت


                    قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد



                    رضا نخجوانی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه گفته است: دولت می‌توانست به جای ورود مستقیم به بحث خرید هواپیما، بخش خصوصی را با تضامین لازم وارد چرخه خرید می‌کرد؛ در اینصورت با مبلغ یک دهم رقم فعلی، همین هواپیماها را میتوانستیم خریداری کنیم

                    گروه اقتصادی نسیم آنلاین- رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود دولت به خرید هواپیما، شائبه‌های مختلفی را به وجود آورده درصورتی که دولت باید اعتبار 250 میلیون دلاری متناسب با ساختار و ایمنی ایرلاین‌ها را در نظر می‌گرفت و با تعیین مهلت یکساله، از آنها می‌خواست تا ناوگان خود را ظرف 1.5 سال به سن 10 سال کاهش دهند.

                    ازقرار معلوم، تفاهم نامه اولیه خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهوری اسلامی به فرانسه به امضا رسیده است.

                    "رضا نخجوانی" در گفتگوی تفصیلی با نسیم آنلاین، گفته است: تزریق چنین سرمایه هنگفتی توسط دولت، جایی برای رقابت بخش خصوصی با دولت نمی‌گذارد و این اقدام، عدول از سیاست‌های کلان کشور در روند خصوصی‌سازی است.

                    وی افزود: در فرایند خرید 118 فروند هواپیما، قرار شده که از فاینانس خارجی استفاده شود و دولت در واقع تضمین این تعداد خرید هواپیما را بر عهده خواهد داشت و بازپرداخت این مقدار بدهی بر دوش خود شرکت های هواپیمایی خواهد بود.

                    نخجوانی با بیان اینکه برای خرید هر فروند هواپیما دست‌کم 60 میلیون دلار اعتبار صرف خواهد شد، گفته است که با وضعیت اقتصادی کنونی و با نرخ‌های موجود، ایرلاین‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند اقساط آن را بازپرداخت کنند.

                    رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، وجود ناوگان با سن بالا را منجر به ایجاد افزایش هزینه تعمیر و نگهداری و مشکلات ایمنی برای کشور دانست و تاکید کرد که کاهش اصلاح سن ناوگان امری ضروری است.

                    به گفته این کارشناس حمل و نقل هوایی، سن هواپیماها - حتی در آمریکا و یا کشورهای غربی که خود سازنده هواپیما هستند یا حتی کشور امارات متحده عربی- صفر کیلومتر نیست.

                    وی گفته است: بهتر است اعتبار بیش از 20 میلیارد دلاری برای خرید هواپیما در کشور، صرف جوان‌سازی ناوگان هواپیمایی شود تا سن ناوگان را به 10 سال کاهش دهد نه به صفر کیلومتر.

                    نخجوانی، گفت که توجه به زیر ساخت صنعت هواپیمایی تنها با نوسازی ناوگان هواپیمایی محقق نمی‌شود و تصریح کرد که توسعه زیرساخت های فرودگاهی در کنار توسعه ناوگان هواپیمایی شرایط مطلوب را به کل صنعت به دنبال خواهد داشت.

                    رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، با ذکر مثالی به نسیم آنلاین گفت که چنانچه هواپیمای ایرباس 380 در لیست مذاکرت خرید باشد این هواپیما فقط توانایی نشست و برخاست در فرودگاه امام خمینی(ره) را خواهد داشت و فرودگاه دیگری در کشور وجود ندارد که توانایی نشست و برخاست این‌گونه از هواپیما را داشته باشد.

                    وی افزود که ورود دولت به خرید این تعداد هواپیما برای یک شرکت دولتی چون "هما"، مغایر با اصل خصوصی‌سازی بوده و مفهوم هزینه کردن 20 میلیارد دلار خرید هواپیما برای "هما" این است که دولت خصوصی‌سازی را در صنعت حمل و نقل هوایی به فراموشی سپرده است.

                    رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت که معلوم نیست دولت برای خرید این تعداد هواپیما بر روی چه قیمت‌هایی توافق کرده درحالی که یک فروند هواپیمای ایرباس 320 صفر کیلومتر در کارخانه 80 میلیون دلار است اما همین هواپیما را در بازار آزاد میتوان با نصف قیمت خریداری کرد.

                    وی نتیجه گیری کرد که اگر به جای ورود دولت به بحث خرید هواپیما، بخش خصوصی با تضامین لازم وارد چرخه خرید می‌شد، با مبلغ یک‌دهم رقم مطرح شده، صنعت حمل و نقل زیر و رو می‌شد.

                    نخجوانی، بابیان اینکه، جدای از بحث نوسازی ناوگان - که با مشکلات تحریم مواجه بوده - بحث آموزش نیروی انسانی و تخصیص منابع و مدیریت درست، ارتباطی به موضوع تحریم ها ندارد، افزود: نوسازی ناوگان 20 درصد مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی را حل خواهد کرد و 80 درصد مشکلات مابقی مربوط به سوء مدیریت است، بنابراین چنانچه ناوگان هم نوسازی شود مشکلات قبلی همچنان پابرجاست.

                    وی به نسیم آنلاین گفت که در کنار توسعه ناوگان، دولت باید بر توسعه زیرساخت‌های انسانی و فرودگاهی هم بپردازد، زیرا در ابتدا باید ساختارهای حمل و نقلی آماده باشد و بعد وسیله وارد آن شود. رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت که در دو سال گذشته، دولت تلاش کرده تا مشکلات مذکور را حل کند اما متاسفانه نتایج خوبی در صنعت حمل ونقل هوایی به دست نیاورده است.

                    وی با اعلام اینکه دولت نباید از اصول حاکم بر اقتصاد و رویکردهای مبتنی بر خصوصی‌سازی عدول کند، گفت: دولت با ورود به خرید هواپیما، از این سیاست‌ها عدول کرده و با تزریق چنین پول هنگفتی به خرید بخش دولتی، مغایر اصل خصوصی‌سازی و اهداف کلان اقتصاد کشور رفتار کرده است.

                    نخجوانی با اعلام اینکه با این اقدام دولت، بخش خصوصی توان رقابت را با بخش دولتی نخواهد داشت، گفت: درصورت بی توجهی به توسعه زیرساخت ها، با وجود ورود 118 فروند هواپیما، در 10 سال آتی، مشکلات دیگر همچنان پابرجاست.

                    رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، از عدم توجه دولت به مشورت گرفتن از تشکل های تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در هیچ یک از دستگاههای مربوطه، رویکرد استفاده از نقطه نظرات کارشناسان حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفت در صورتی که با استفاده از نظرات آنها حل مشکلات به مراتب آسان تر می‌شد.

                    http://nasimonline.ir/Content/Detail...8C%D9%85%D8%AA
                    احتمالا شرکتهایی تو بازار هستند که وام خرید هواپیما گرفتند و چون اصل پول وامو لازم داشتند هواپیمای نو رو نصف قیمت میفروشند تا به پول برسند ... ( مثل وام خرید خودرو خودمون ) باید بگردیمو این شرکتهای ... رو پیدا کنیم

                    نظر

                    • خوشبخت
                      عضو فعال
                      • Jul 2012
                      • 5464

                      #41305
                      پاسخ : اخبار

                      پیشنهاد 4میلیارد دلاری سرمایه گذاری در ایران






                      سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت های «لینده» آلمان و «میتسویی» ژاپن با مشارکت یکدیگر در نظر دارند در چند طرح پتروشیمی ایران به مبلغ چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.
                      مرضیه شاهدایی درباره مذاکره با شرکت های بین المللی در روزهای پس از لغو تحریم ها، افزود: شرکت هایی که پیش از اجرایی شدن برجام با ما مذاکره کرده و درباره وضعیت صنعت پتروشیمی ایران بررسی هایی را انجام داده بودند، در این روزها پس از لغو تحریم ها آمدند و مذاکره های تکمیلی را برگزار کردند.

                      این مقام صنعت پتروشیمی در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: از جمله آنها، شرکت لینده آلمان است که در نظر دارد با همکاری شرکت میتسویی ژاپن در چند طرح پتروشیمی ایران از جمله پتروشیمی دماوند سرمایه گذاری کند.
                      سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این دو شرکت آلمانی و ژاپنی حدود چهار میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری خواهند کرد که البته پروژه های مربوط به آنها نهایی نشده است.
                      به گزارش ایرنا، ایران اکنون ظرفیت تولید سالانه60 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد و به دنبال آن است تا سال 1404 این ظرفیت را به 180 میلیون تن برساند.
                      برآورد می شود که برای تحقق این هدف، ایران باید سالانه هفت تا 10 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی جذب کند که بخش عمده ای از آن از طریق سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.
                      پس از لغو تحریم ها، شرکت های بین المللی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند؛ این شرکت ها افزون بر تامین منابع مالی، تمایل دارند که فناوری های جدید را نیز به ایران منتقل کنند.
                      «کریستین بروش» عضو هیات مدیره شرکت لینده آلمان نیز پیش از این در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران که آذرماه در تهران برگزار شد، اعلام کرده بود که این شرکت پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، وارد بازار پتروشیمی ایران می شود.
                      به گفته این مقام شرکت لینده، ایران می تواند با استفاده از فناوری های مختلف، توسعه صنعت پتروشیمی را به صورت زنجیره ای ادامه دهد تا نوسانات بازار در این صنعت کمتر تاثیر بگذارد.
                      وی در دسترس نبودن ابزار مالی فاینانس و نبود شفافیت در قوانین سرمایه گذاری ایران را از جمله چالش های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان خوانده و افزوده بود: ایران می تواند تولید خود را تا سه برابر افزایش دهد.
                      عضو هیات مدیره شرکت لینده آلمان با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به پتانسیل های بی نظیر خود می تواند پیشتاز توسعه اقتصادی این کشور باشد، اضافه کرده بود: ایران می تواند تا سال ٢٠٢٥ سهم عمده بازار پتروشیمی دنیا را در اختیار بگیرد.

                      زندگی بدون تحریم سلام....

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #41306
                        پاسخ : اخبار

                        علی اکبر صالحی، یکی از مفاخر دانشگاه آمریکایی بیروت در 150 سال گذشته +عکس











                        دانشگاه آمریکایی بیروت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را از مفاخر خود معرفی کرد.

                        به گزارش «انتخاب»، پرویز اسماعیلی با انتشار عکسی از "علی اکبر صالحی" در صفحه اینستاگرامش نوشت:

                        دانشگاه آمریکایی بیروت بمناسبت 150 سال فعالیت، فارغ التحصيلان برجسته سالها و مقاطع مختلف خود را به عنوان "مفاخر دانشگاه" معرفی کرده است و با بیلبوردهایی در اطراف مسیرهای منتهی به دانشگاه، آنها را با تصویر همان زمان و البته شرح مختصر موقعیت های بعدی و فعلی شان تبلیغ کرده است.

                        این دانشگاه؛ مختصرا دکتر صالحی را دانشمند، سیاستمدار(مدیر)، دیپلمات، وزیر خارجه سابق و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی کشورمان معرفی کرده است.

                        دکتر علی اکبر صالحی در دوره لیسانس و سال 1971 (45 سال پیش) دانشجوی برتر این دانشگاه بوده است. سپس به دانشگاه MIT رفتند و آنجا هم جزو فارغ التحصيلان ممتاز بودند.

                        قطعا آنها که ایشان را از نزدیک می شناسند؛ گواهی میدهند که مراتب فضل و مکارم اخلاقی ایشان فراتر از موقعیت علمی است. قدرشناس سرمایه های ملی باشیم.

                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • خوشبخت
                          عضو فعال
                          • Jul 2012
                          • 5464

                          #41307
                          پاسخ : اخبار

                          زندگی بدون تحریم سلام....

                          نظر

                          • AEROENGINE
                            عضو عادی
                            • Sep 2013
                            • 25

                            #41308
                            پاسخ : اخبار

                            در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
                            علی اکبر صالحی، یکی از مفاخر دانشگاه آمریکایی بیروت در 150 سال گذشته +عکس

                            حالا ما میخواهم ایشون رو تو راکتور اراک با سیمان .... ( تجدید خاطره با حمام فین کاشان )

                            اینجوری ازش تقدیر کنیم











                            دانشگاه آمریکایی بیروت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را از مفاخر خود معرفی کرد.

                            به گزارش «انتخاب»، پرویز اسماعیلی با انتشار عکسی از "علی اکبر صالحی" در صفحه اینستاگرامش نوشت:

                            دانشگاه آمریکایی بیروت بمناسبت 150 سال فعالیت، فارغ التحصيلان برجسته سالها و مقاطع مختلف خود را به عنوان "مفاخر دانشگاه" معرفی کرده است و با بیلبوردهایی در اطراف مسیرهای منتهی به دانشگاه، آنها را با تصویر همان زمان و البته شرح مختصر موقعیت های بعدی و فعلی شان تبلیغ کرده است.

                            این دانشگاه؛ مختصرا دکتر صالحی را دانشمند، سیاستمدار(مدیر)، دیپلمات، وزیر خارجه سابق و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی کشورمان معرفی کرده است.

                            دکتر علی اکبر صالحی در دوره لیسانس و سال 1971 (45 سال پیش) دانشجوی برتر این دانشگاه بوده است. سپس به دانشگاه MIT رفتند و آنجا هم جزو فارغ التحصيلان ممتاز بودند.

                            قطعا آنها که ایشان را از نزدیک می شناسند؛ گواهی میدهند که مراتب فضل و مکارم اخلاقی ایشان فراتر از موقعیت علمی است. قدرشناس سرمایه های ملی باشیم.

                            نظر

                            • احمدخان
                              عضو فعال
                              • Jan 2011
                              • 2032

                              #41309
                              پاسخ : اخبار

                              اکثر مسولین یا انگلیس و یا امریکا درس خواندند

                              نظر

                              • خوشبخت
                                عضو فعال
                                • Jul 2012
                                • 5464

                                #41310
                                پاسخ : اخبار


                                "سوئیفت" برقرار شد










                                همانطور که اخیرارئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که 9 بانک ایرانی تا امروز-دوشنبه- به شبکه سوئیفت(جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) متصل می شوند، این اتصال از اواخر شب گذشته برقرار شده است. بر این اساس اکنون در کنار بانک مرکزی، بانکهای تجارت، ملی،ملت، صنعت و معدن، پست بانک، سپه، توسعه صادرات و بانک رفاه به سوئیفت متصل شده‌اند.



                                به گزارش ایسنا، گرچه اتصال سوئیفت برقرار شده و دیگر منانعی از این طریق وجود ندارد، ولی استفاده بانکها از سوئیفت چند روزی زمانبر خواهد بود. آنطور که حکیمی-مدیرکل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی – در این باره توضیح داده است، اتصال از سمت سوئیفت و از لحاظ بین‌المللی برقرار شده ، اما با توجه به این‌که بانک‌ها باید نرم‌افزارهای داخلی را متصل کرده و آموزش کافی داشته باشند، بستگی به سرعت عمل آنها حدود دو تا سه روز و حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا بتوانند از طریق سوئیفت کارهای خود را انجام داده و پیام ارسال کنند.



                                وی با اشاره به این‌که بانک‌هایی که قبلا در لیست تحریم بوده و براساس برجام تحریم آنها لغو شده به سوئیفت متصل شده‌اند افزود: این بانک‌ها در حدود چهار سال گذشته اتصال‌شان به سوئیفت قطع بوده، ولی اکنون از نظر سوئیفت مشکلی وجود نداشته و گواهینامه‌های لازم را دریافت کردند.



                                حکیمی، همچنین در رابطه با این‌که چرا بلافاصله بعد از اجرایی شدن برجام بانک‌های ایرانی به سوئیفت متصل شدند، اظهار کرد: در حالت عادی برای اتصال به سوئیفت فرآیندی حدود دو تا سه ماهه لازم است به‌طوری که این شبکه در دوره‌های مختلف سیستم را قطع کرده و بانک‌های جدید را به آن اضافه می‌کند، اما برای اتصال بانک‌های ایرانی یک فاصله دو هفته‌ای ایجاد شد و این شبکه خارج از عرف خود، فرایند اضافه کردن بانکهای ایرانی را انجام داد که حدود دو هفته ای طول کشید.



                                وی این را هم گفت که تا پیش از این برخی بانک‌ها گر چه به سوئیفت متصل نبودند، اما کارهای خود را به شیوه‌های دیگر و با هزینه‌های بالاتری انجام می‌دادند که از این پس هزینه مبادلات آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.



                                این در حالی است که به دنبال اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، شبکه سوئیفت نیز تحریم های خود علیه بانکهای ایرانی را در 27 دی ماه امسال (اولین روز بعد از اجرایی شدن برجام) پایان یافته اعلام کرده بود
                                زندگی بدون تحریم سلام....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X