پاسخ : امروز چه کردید؟ چرا؟
نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران صنعت خودرو کشور
ما سالیان سال است با سختترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفتهترین سیستمهای ایمنی، وسیعترین برنامه بازاریابی، پرهزینهترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید میکنیم و با این حال دائما تحت فشار مصرفکننده برای تولید محصولات با کیفیتتر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانه به شانه رقابت کنیم. اگر مدیریت شرکتهای خودروسازی ایران ما را قبول کنند، حضور محترمشان رسیده و این سوالها را از محضرشان خواهیم پرسید:
یک - چطور ٦ ماه قبل تحویل ماشین از مشتری پول میگیرید؟
دو - چطور آنها پول میدهند؟!
سه - اینکه میگویند در ایران ثبات مدیریتی وجود ندارد به چه معناست؟ اینجا یک پیچ و مهره گم میشود، گم ات میکنند!
چهار - چه وردی میخوانید که مشتری بعد از ٦ ماه، ماشین نقرهای را به جای ماشین سفیدرنگ (که ثبتنام کرده بود) قبول کرده و صدایش در نمیآید؟
پنج - میآیید کشورهایمان را عوض کنیم؟
با احترام و تعجب. مانفرد شفن هاخن. مدیرعامل مرسدس بنز
ما سالیان سال است با سختترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفتهترین سیستمهای ایمنی، وسیعترین برنامه بازاریابی، پرهزینهترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید میکنیم و با این حال دائما تحت فشار مصرفکننده برای تولید محصولات با کیفیتتر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانه به شانه رقابت کنیم. اگر مدیریت شرکتهای خودروسازی ایران ما را قبول کنند، حضور محترمشان رسیده و این سوالها را از محضرشان خواهیم پرسید:
یک - چطور ٦ ماه قبل تحویل ماشین از مشتری پول میگیرید؟
دو - چطور آنها پول میدهند؟!
سه - اینکه میگویند در ایران ثبات مدیریتی وجود ندارد به چه معناست؟ اینجا یک پیچ و مهره گم میشود، گم ات میکنند!
چهار - چه وردی میخوانید که مشتری بعد از ٦ ماه، ماشین نقرهای را به جای ماشین سفیدرنگ (که ثبتنام کرده بود) قبول کرده و صدایش در نمیآید؟
پنج - میآیید کشورهایمان را عوض کنیم؟
با احترام و تعجب. مانفرد شفن هاخن. مدیرعامل مرسدس بنز
نظر