ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • مات
    عضو فعال
    • Aug 2011
    • 5650

    #136

    عرضه محصولات ایرانخودرو با شرایط جدید پیش فروش

    بابایی همچنین درباره اینکه افزایش هزینه خودروساز نسبت به سال گذشته چه مقدار بوده است؟گفت: اگر جلوی افزایش قیمت مواد اولیه گرفته میشد مطمئنا خودروساز الان دغدغهای نداشت.


    مدیر فروش ایرانخودرو تاکید کرد که هزینههای ایرانخودرو به شدت افزایش یافته است.

    بابایی - مدیر فروش ایرانخودرو - در گفتوگو با ایسنا در مورد وضعیت فروش ایرانخودرو اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر فروش تمام محصولات ایرانخودرو در وضعیت باز قرار دارد و سعی کردیم که با اعمال یک سهمیهبندی جدید و ارایهی طرح هر کد ملی، یک خودرو، از بروز بازار سیاه خودرو جلوگیری کنیم.

    او درباره اینکه چرا دوباره به سیستم پیش فروش مدتدار برگشتهاید؟گفت: در این سیستم جدید فروش، خودروها در اختیار دلالان قرار نمیگیرد، امکان خرید عمده را متوقف کردهایم و به نوعی همهی تلاش ایرانخودرو این است که با توجه به وضعیت فعلی بازار بتواند محصول را به دست مصرفکننده نهایی برساند و دلالیها را کاهش دهد.

    وی درباره این که سیستم جدید پیش فروش را از چه خودروهایی آغاز کردهاید؟ تاکید کرد: در حال حاضر پژو پارس را با شرایط جدید پیشفروش عرضه میکنیم. تلاش ما در استقرار این سیستم جدید پیشفروش این است که نگرانی مردم را از افزایش مداوم قیمت خودروها در ماههای آینده برطرف کنیم؛ چرا که ما به عنوان خودروساز به دنبال افزایش مجدد قیمت خودرو نیستیم.

    او ادامه داد: پیشفروشهای سیستم جدید در ایرانخودرو با قیمت قطعی خواهند بود، به این ترتیب خریداران میتوانند هنگام پیشفروش اطمینان داشته باشند که قیمت محصولی که میخرند تغییر نخواهد کرد و حتی اگر قیمت هم تغییر کند تاثیری روی خودروی خریداری شده توسط آنها نخواهد داشت. به این ترتیب هم در بازار آرامش به وجود میآید و هم مردم مطمئن میشوند که خودروساز به دنبال افزایش قیمت نیست.

    بابایی درباره اینکه سیستم جدید پیشفروش خودرو تا چه حد مشکل سرمایه در گردش ایرانخودرو را برطرف کرده است؟خاطرنشان کرد: در این خصوص اول باید بررسی شود که خودروساز نسبت به سال گذشته نیاز به چه حجمی از سرمایه در گردش دارد. یک حساب سرانگشتی به ما میگوید که وقتی 10 درصد سهم پرداختی خودروساز برای دریافت سرمایه در گردش از بانکها 24 برابر شده است و بانکها از ابتدای سال تا به حال هم ریالی به ما پرداخت نکردهاند، به همین دلیل خودروسازان مجبور شدند منابعی را فراهم کنند که مسالهی سرمایه در گردش را از راههای دیگری برطرف کنند.

    او درباره اینکه سیستم جدید پیشفروش توانسته است مشکل خودروساز را برطرف کند؟ تاکید کرد: خوشبختانه توانستهایم با این سیستم جدید بخشی از مشکل را برطرف کنیم.

    وی افزود: خودروساز به دنبال افزایش قیمت نیست اما از شورای سیاستگذاری هم به خاطر تصمیمات جدیدی که گرفته است تشکر میکنیم؛ چرا که به خودروساز کمک کردند تا مقداری از مشکلات را برطرف کند.

    بابایی همچنین درباره اینکه افزایش هزینه خودروساز نسبت به سال گذشته چه مقدار بوده است؟گفت: اگر جلوی افزایش قیمت مواد اولیه گرفته میشد مطمئنا خودروساز الان دغدغهای نداشت.

    او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که قیمتها در بورس بسیار سریع تغییر میکند. آلومینیوم، پلیمر، مس و مانند آن بسیار سریع دچار افزایش قیمت میشوند ولی خودروساز مجبور است قیمت را ثابت نگه دارد. دغدغه اصلی ما در حوزهی مواد اولیه است. برای مثال 700 تومان ورق به 1800 تومان رسیده است؛ آلومینیوم 1800 تومانی به 2200 تومان رسیده است و مس 9 هزار تومانی به 24 هزارر تومان رسیده است. همهی اینها بر تغییر هزینه خودروساز تاثیرگذار بوده است اما به نسبت خودروساز افزایش درآمدهای معقولتری داشته است.

    به گفته او خوشبختانه هدف ما که بازگرداندن آرامش به بازار بوده در حال حاضر محقق شده است. شاید مردم ما تعجیل داشته باشند که زودتر به خودرو برسند. این تعجیل باعث شده است که بازار آزاد به وجود بیاید اما در شرایط فعلی بهتر است که کمی حوصله داشته باشند.

    او همچنین درباره اینکه آیا برنامههای پیشفروش شما ادامه خواهد داشت؟ گفت: پیشفروش را تا جایی که استقبال بشود ادامه خواهیم داد.

    وی درباره اینکه فکر میکنید مدلهای بعدی که به صورت پیشفروش عرضه خواهند شد چه خودروهایی هستند؟افزود: پارس، سمند، 405 و خودروهای دیگری که لازم است تا برای آرامش بازار به این صورت عرضه شوند را پیشفروش خواهیم کرد.
    الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
    اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
    اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #137
      در هفتهای که گذشت؛
      شکاف قیمت خودرو افزایش یافت
      » سرویس: اقتصادي - خودرو
      کد خبر: 91081307817
      شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

      در هفتهای که گذشت شکاف قیمت رسمی و بازار برخی خودروهای پرتیراژ داخلی باز هم افزایش یافت. توقف عرضه از سوی برخی خودروسازان سیر صعودی قیمتها را ادامهدار کرده است.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت سایپا 111 به حدود 13 میلیون و 600 هزار تومان رسید البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.

      قیمت سایپا sl 131 نیز در حالی به حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان و sx 131 نیز به حدود 13 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی sl 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و sx 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

      تیبا نیز در حالی به قیمت حدود 16 میلیون و 600 هزار تومان به فروش میرسید که قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان است. قیمت تندر90 مدل e2 پارس خودرو نیز در حالی به حدود 26 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت که قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

      مگان 2000 اتومات نیز به قیمت حدود 61 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است.

      قیمت ماکسیما نیز در حالی به حدود 92 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. برخی نمایندگیهای فروش نیز در حالی قیمت تیانا فول را بیش از 100 میلیون تومان اعلام میکردند که قیمت رسمی این خودرو حدود 80 میلیون تومان است.

      در این هفته در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگیهای فروش موجود نبود. پژو 206 صندوقدار نیز در مدل v9 آن به قیمت حدود 42 میلیون تومان و مدل v8 نیز حدود 32 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشد. این در حالی است که قیمت رسمی مدل v9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل v8نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان تعیین شده است.

      اما تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e1 آن به قیمت حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان و مدل e2 نیز 25 میلیون و 300 هزار تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 e1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل e2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

      قیمت پژو 405 نیز به حدود 20 میلیون تومان رسید. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. در این میان اما پژو پارس سال با کاهش قیمت جزئی مواجه و قیمت آن به حدود 29 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافت. البته قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان است.

      سمند ef7 نیز در حالی به قیمت حدود 21 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشد که قیمت رسمی آن حدود 21 میلیون تومان است.

      باید توجه کرد که قیمتهای یاد شده نسبی بوده و با توجه به عدم عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگیهای فروش مختلف همراه است.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • حامد
        عضو فعال
        • Feb 2011
        • 1490

        #138
        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان تا دو هفته آینده خبر داد.

        بهروز نعمتی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تنها راه برون رفت از بحران فعلی در بازار خودرو حمایت از قطعه سازان است به نشست های متعدد کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان اشاره کرد و گفت: در این جلسات حمایت از قطعه سازان به مسئولان مربوط انتقال داده شد.

        نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات مشترک کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان مسائل مدنظر نمایندگان هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مسئولان ارائه شد افزود: ما باید قطعه ساز را فعال کنیم چرا که با فعال شدن قطعه ساز مسائل خودروسازان نیز حل می شود.

        وی تصریح کرد: صنعت خودرو در حق قطعه سازان اجحاف می کند خودروسازان اعلام می کردند حداکثر مطالبات قطعه سازان تا ۳۲ روز بوده و پرداخت می شده است ولی بسیاری از قطعه سازان مطالبات خود را تا ۳ ماه از خودروسازان طلب دارند.



        بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست

        رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع با اظهار تأسف از اینکه خودروسازان به رسالت اصلی خود عمل نمی کنند تصریح کرد: بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نیست.

        وی تأکید کرد: خودرو ساز باید به رسالت اصلی خود که در اساسنامه آمده است عمل کند و حمایت از قطعه سازان را بیش از پیش دنبال کند.

        نعمتی یادآور شد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از درآمد هدفمندی باید به بخش تولید اختصاص می یافت اما این مهم محقق نشد و حمایتی از قطعه سازان در اجرای قانون هدفمندی صورت نگرفت علاوه بر این تسهیلات بانکی نیز به قطعه سازان اختصاص نیافت.

        عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دو خودروساز سایپا و ایران خودرو گفت: هر چند این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما امیدواریم همین روند به خودروسازان اختصاص یابد و طبق آخرین اخبار تا ۲ هفته دیگر مراحل اداری پرداخت هزار میلیارد تومان طی می شود و این رقم به خودروسازان اختصاص می یابد.
        زنجیر عادت سبک تر از آن است که حس شود،
        اما رفته رفته سنگین شود که پاره نتوان کرد،

        نظر

        • سلطان زمان
          کاربر فعال
          • Jan 2011
          • 176

          #139
          غني سازي متوقف شد


          کد خبر: 91081307771
          شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
          در گفتوگو با ایسنا مطرح شد؛

          آصفری: در مقابل اقدامات اعتمادساز ایران، باید سریعا تحریمها لغو شود
          سرویس : سياسي - مجلس
          haste.jpg

          یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود، اقدامات اعتمادساز انجام داده است، انتظار میرود که طرفهای ما در گروه 1+5 تحریمها را لغو کنند.

          محمدحسن آصفری در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با شرایط و استراتژی که گروه 1+5 در دستور کار خود قرار داده است هیچ خروجی مثبت برای مذاکره آینده با گروه 1+5 وجود ندارد ولی باز هم جمهوری اسلامی برای اثبات حسن نیت خود در فعالیتهای هستهییاش به این مذاکرات تن میدهد.

          وی افزود: البته گروه 1+5 در مذاکرات قبلی خود همواره اظهارات و برنامههایش را مبتنی بر بستههایی ارائه میکرد، بستههایی که با دستور آمریکا و صهیونیست تهیه شده بود؛ این موضوع به خوبی نشان میدهد که این گروه اختیاری برای تصمیمگیری از خود ندارد چرا که هرگاه این مذاکرات به نتیجهای منتهی میشد و یا جمهوری اسلامی پیشنهاد جدیدی را مطرح میکرد آنها ادامه جلسات را به آینده موکول میکردند.

          این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: گروه 1+5 باید بداند که اگر قرار باشد در مذاکرات آینده نیز رویکرد افزایش تحریمها را در پیش بگیرد، هیچ نتیجهای نخواهد گرفت چرا که جمهوری اسلامی توانسته تحریمها را پشت سر بگذارد و در آینده نیز چنین رویکردی را ادامه خواهد داد.

          آصفری در عین حال گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت، غنیسازی 20 درصد را کنار گذاشته است انتظار میرود که گروه 1+5 دست از تحریمهای خود بردارد چرا که رخ ندادن چنین امری باعث میشود که ایران از رویه قبلی خود برای دستیابی به انرژی صلحآمیز هستهیی را در پیش بگیرد.
          وی با تاکید بر اینکه دنیا از نداشتن سلاح هستهیی در ایران آگاهی دارد، گفت: کشورهای غربی میدانند که جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح هستهیی و سلاح کشتار جمعی نیست به طوری که این موارد را در مذاکرات خود در سطوح مختلف بارها مطرح کرده است، مشکل اصلی آنها با ایران، وجود انقلاب اسلامی است.

          نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: مشکل اصلی کشورهای غربی با ایران برنامه هستهییاش نیست، آنها به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که متاسفانه در دوران اصلاحات ایران در سایتهای هستهییاش را پلمپ کرد ولی باز هم کشورهای غربی قانع نشدند و بهانه دیگر را به نام حقوق بشر علم کردند، تمامی این موارد نشان میدهد تا زمانی که ما از انقلاب اسلامی دست برنداریم آنها تهدیدات خود را همچنان بر علیهمان ادامه خواهند داد.

          آصفری در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی هیچگاه در مقابل تهدیدات دشمنان کوتاه نخواهد آمد و در آینده نیز با سربلندی تحریمها و تهدیدات را پشت سر خواهد گذاشت.

          انتهای پیام
          © Copyright 1998-2012 Iranian Students' News Agency - ISNA
          Powered by ITOrbit Co.
          @};- هميشه 20 درصد نقد جهت نوسان و كنترل قيمت سبد
          پر سود باشيد و سالم @};-

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #140
            در انتظار گزارش ايران خودرو...

            در گروه خودرویی، معامله گران با نگرانی در انتظار گزارش ایران خودرو هستند.

            این شرکت احتمالا در شش ماهه زیان قابل ملاحظه ای را اعلام خواهد کرد که برای سهامداران این شرکت به ویژه شرکتهای سرمایه گذاری میتواند تاثیرات نامناسبی را به همراه آورد.

            شرکتهای رنا، سمند، صندوق بازنشستگی، ملی ایران و صنعت و معدن سهامداران عمده ایران خودرو در میان شرکتهای سرمایهگذاری به شمار میروند.

            منبع : دنیای اقتصاد
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • rad
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 557

              #141
              سلام دوستان
              فقط و فقط در حد شایعه.شنیده شده قراره بلوک بانک پارسیان توسط بانک انصار خریده بشود.
              وبانک انصار قراره به ایران خودرو و خودرودیزل وام بزرگی بدهد.نامه نگاری هم به بورس شده
              اما چرا بورس سکوت کرده نمی دانم.این گفته ازبچه های مالی خورو و سرمایه گذاری سمند شنیده شده است.
              تکرار می کنم فقط وفقط در حد شایعه به آن توجه کنید.ببینیم روزهای آینده این حرف ها درست
              می باشد یا نه؟
              سپاس

              نظر

              • محسن مختاری
                عضو فعال
                • Oct 2011
                • 663

                #142
                در اصل توسط محسن مختاری پست شده است View Post
                بارها دیده شده که وقتی سهمی توو موجهای نزولی قرار میگیره (در واقع از موجشماری سهم میشه نزول رو پیش بینی کرد) سیل خبرهای منفیه که سرازیر میشه
                و وقتی نزول تموم میشه و نوبت صعود میرسه ، آهسته آهسته خبرها و پتانسیل های مثبت سهم شروع به خودنمایی میکنن
                فکر میکنم در مورد ایران خودرو و نیز سایر خودرویی ها چنین پروسه ای طی شده و خواهد شد و قطعیت در معامله ی پارسیان رو اولین خبر مثبت از این دست میدونم و منتظر انتشار خبرهای مثبت مشابهی راجع به خودرویی هایی که پارسیان ندارند هم هستم
                پیرو پست 224 و پست 259 این تاپیک نزول موج (4) در شاخص گروه خودرو و سایپا رو تموم شده میدونم و انتظار روزهای خوبی رو برای کل این گروه دارم(سایپا هم از کانال مذکور خارج شد و انتظار دارم یه پولبک بهش بکنه و سپس صعود کنه)

                و شمارش ایران خودرو رو بدین صورت می دونم :



                زیر موجهای موج (4) :



                انتظار دارم قیمت جهت تکمیل موج (5) طی 14 ماه آتی ابتدا به 270 و سپس به 330 برسه
                پیرو شمارش قبلی از ایران خودرو ، به نظرم در انتهای 2 از (5) به سر میبریم



                هدف 266 تومنی رو طی 6 ماه آتی ازین سهم انتظار دارم

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #143
                  خودروسازان بیش از قیمتهاى مصوب اجازه افزایش قیمت ندارند
                  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت و سازمان حمایت، فراتر از آن مجوزهایی که برای افزایش قیمت به خودورسازان داده شده است، قبول ندارند و اگر گزارشهای تخلفی به 124 اطلاع داده شود، حتما تشکیل پرونده میدهند و تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.



                  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو گفت: خودروسازان بیش از آن چیزی که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به آنها مجوز داده است، اجازه افزایش قیمت ندارند اما متاسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم.


                  وی افزود: برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، مجدداً با خودروسازان جلسه ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت که دریافت کردند، قرار داده شده که یکی از شرط های آن تنظیم بازار خودور است. از آنها خواسته شده است تا خودشان بازار خودرو را مراقبت کنند و این موضوع جزء وظایف آنهاست.


                  غضنفری تصریح کرد: پیش از این هم وظایف آنها همین بود که متاسفانه در عمل دیده شده آنچنان که دلخواه دولت و مردم است، در تنظیم بازار موفق نبوده اند.


                  وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال اظهار داشت: آنها مطرح می کنند به دلیلی که نتوانسته اند مانند سالهای گذشته سرمایه در گردش دریافت کنند، این باعث شده است که تولید آنها کاهش پیدا کند و عنوان می کنند که متاسفانه مبارزه با افزایش نقدینگی و مدیریت برای کاهش نقدینگی تبدیل به یک موضوع ضد تولید شده است.


                  وی خاطر نشان کرد: بانکها فعلا سرمایه در گردش واحدها را به آنها نمی دهند و موضوع مدیریت نقدینگی چالشی را برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایجاد کرده که بیش از سالهای گذشته نیاز دارند. ما جلسات متعددی نیز با بانکها گذاشته ایم و امیدواریم هر چه سریعتر این سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار بگیرد.


                  غضنفری در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ بورس به برخی از خودروسازان اجازه بدهد تا سهام بانکی را که در اختیار دارند به فروش برسانند و تبدیل به سرمایه در گردش کنند.


                  وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر این زنجیره اقداماتی که اثرات منفی بر روی تولید خودرو می گذارند با کمک بانکها مدیریت شود، در نهایت منجر به تولید مناسب خودور و مدیریت بازار خواهد شد.


                  وی در پایان تاکید کرد: علی رغم تمام این مشکلات و مسائل، ما به عنوان وزارت صنعت و سازمان حمایت، فراتر از آن مجوزهایی که برای افزایش قیمت به خودورسازان داده ایم، قبول نداریم و اگر گزارش های تخلفی به 124 اطلاع داده شود، حتما تشکیل پرونده می دهند و تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • rad
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 557

                    #144
                    [quote="hatef"]سلام دوستان
                    فقط و فقط در حد شایعه.شنیده شده قراره بلوک بانک پارسیان توسط بانک انصار خریده بشود.
                    وبانک انصار قراره به ایران خودرو و خودرودیزل وام بزرگی بدهد.نامه نگاری هم به بورس شده
                    اما چرا بورس سکوت کرده نمی دانم.این گفته ازبچه های مالی خورو و سرمایه گذاری سمند شنیده شده است.
                    تکرار می کنم فقط وفقط در حد شایعه به آن توجه کنید.ببینیم روزهای آینده این حرف ها درست
                    می باشد یا نه؟
                    سپاس





                    کاربران محترم حقوقی و یا حقیقی محبت کنید شایعه بالا رابررسی کنید.
                    اگه آشنا داری در قسمت مالی خودرو یا خاور پرس و جوکنید به ما هم خبر دهید.
                    اگه شایعه ورود سپاه و بانک انصار به خودرو خاور و بانک پارسیان واقعیت داشته باشه
                    ما تصمیمات بهتری درباره پرتفوی خود بگیریم.
                    سپاس

                    نظر

                    • 13661366
                      عضو عادی
                      • Sep 2011
                      • 243

                      #145
                      غضنفری در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ بورس به برخی از خودروسازان اجازه بدهد تا سهام بانکی را که در اختیار دارند به فروش برسانند و تبدیل به سرمایه در گردش کنند.

                      دوستان عزیز این قسمت مصاحبه همه چیز رو مشخص کرده. همه راضی هستن این بلوک واگذار بشه. ببینم کی اخر از طرف بورس تایید میشه که از اون ببعد ...............
                      امروز خیلی حرفا داشت این حجم......

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #146
                        وزیر صنعت با انتقاد از افزایش قیمتها در حاشیه بازار:

                        خودروسازان به شروط افزایش قیمت عمل نکردند

                        خبرگزاری فارس: وزیر صنعت با بیان اینکه خودروسازان در مدیریت بازار موفق نبودهاند، گفت: مدیریت بازار جزء وظایف خودروسازان است ولی متأسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم.




                        به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو اظهار داشت: وزارت صنعت و سازمان حمایت،قیمتهای بیشتر از نرخهای مصوب خودرو را نمیپذیرد و و اگر گزارش تخلفی به 124 ارائه شود، تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد. وی ادامه داد: خودروسازان بیش از آن چیزی که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به آنها مجوز داده اجازه افزایش قیمت ندارند، اما متأسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم. وی افزود: برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، مجدداً با خودروسازان جلسه ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت که دریافت کردند، قرار داده شده که یکی از شرط های آن تنظیم بازار خودرو است و از آنها خواسته شده تا خودشان بازار خودرو را مراقبت کنند و این موضوع جزء وظایف آنهاست. غضنفری تصریح کرد: پیش از این هم وظایف آنها همین بود که متاسفانه در عمل دیده شده آنچنان که دلخواه دولت و مردم است، در تنظیم بازار موفق نبوده اند. وی اظهار داشت: خودروسازان مطرح می کنند به دلیل اینکه نتوانسته اند مانند سالهای گذشته سرمایه در گردش دریافت کنند، تولیدشان کاهش یافته است که متأسفانه مبارزه با افزایش نقدینگی و مدیریت برای کاهش نقدینگی تبدیل به یک موضوع ضد تولید شده است. وی خاطر نشان کرد: بانکها فعلاً سرمایه در گردش واحدها را به آنها نمی دهند و موضوع مدیریت نقدینگی چالشی را برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایجاد کرده که بیش از سالهای گذشته نیاز دارند. وی تصریح کرد: جلسات متعددی نیز با بانکها داشتهایم که امیدواریم هر چه سریعتر این سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار گیرد. غضنفری اظهار امیدواری کرد بورس به برخی از خودروسازان اجازه بدهد تا سهام بانکی را که در اختیار دارند به فروش برسانند و تبدیل به سرمایه در گردش کنند. وی تصریح کرد: اگر این زنجیره اقداماتی که اثرات منفی بر روی تولید خودرو می گذارند با کمک بانکها مدیریت شود، در نهایت منجر به تولید مناسب خودور و مدیریت بازار خواهد شد.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • iranchekad
                          Banned
                          • Jul 2025
                          • 7

                          #147
                          واردات خودرو موقتا ممنوع شد/ تصمیم رفع ممنوعیت با کارگروه ارزی
                          دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از ارزبری کالاهای لوکس، واردات خودرو را موقتا ممنوع کند، این در شرایطی است که هم اکنون سیستم ثبتسفارش بر روی کلمه "خودرو" قفل است.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #148
                            بالاترین جایزه کیفیت به ایران خودرو اعطا شد


                            به گزارش خبر خودرو، درمراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران ، گروه صنعتی ایران خودرو در بین 19واحد صنعتی مورد ارزیابی ، چهار تقدیرنامه اشتهار به کیفیت سه ستاره،دو ستاره، یک ستاره و تندیس برنزین را برای پنج محصول در سال تولیدملی ،حمایت از کارو سرمایه ایرانی به خود اختصاص داد.
                            جايزه ملي کيفيت ايران هر سال برگزارمي شود و موسسات داوطلب در زمينه محصول و فرآيند هاي توليد توسط ارزيابان ، مورد بررسي قرار مي گيرند و براساس امتيازهايي که به دست مي آورنددرسطوح گوناگون اين جايزه را دريافت مي کنند. درمراسم نهمین دوره جايزه ملي کيفيت که روز 17 آبان ماه سال جاری با حضو ر مهندس تقی پوروزیرارتباطات و فن آوری اطلاعات ، مهندس برزگری رئیس سازمان ملی استانداردایران و صاحبان شرکت هاي صنعتي درسالن همایش های صداوسیمابرگزارشد ،گروه صنعتی ایران خودرو چهارتقديرنامه اشتهاربه کيفيت و تندیس برنزین جایزه ملی کیفیت ایران را کسب کرد. دراین گزارش آمده است ، شركت ايران خودرو براي نهمین سال پياپي با رويكردارزش آفريني براي سازمان، در مراسم جايزه ملي كيفيت حضور يافته است. اين شركت با معرفي پنج محصول به انجمن كيفيت ايران اقدام به ارزيابي محصولات خود با هدف بهبود كيفيت آن كرده است. محصولات تندر90، موتور EF7، TU5 و خدمات لجستيك و مونتاژ مواردي بودندكه درمراسم جایزه ملی كيفيت حضوريافته و هريك موفق به دريافت تندیس برنزین و تقدیرنامه شده اند. براساس این گزارش ،معاونت تندر90ایران خودرو براي اولين باربرای محصول تندر90 موفق به اخذ تنديس برنزین شده است. اين اولين تنديسي است كه ايران خودرو در جايزه ملي كيفيت دريافت مي كند.معاونت نیروی محرکه ایران خودرو برای موتور TU5 موفق به دريافت گواهينامه اشتهاربه کیفیت سه ستاره شد،اين محصول در سال گذشته گواهي نامه اشتهار دو ستاره دريافت كرده بود. همچنین موتور EF7 كه يكي از دستاوردهاي مهم ايران خودرو و حاصل زحمات كارشناسان و متخصصان اين شركت است از ديگر محصولاتي است كه براي نخستين بار در جايزه ملي كيفيت امسال شركت كرد و موفق به اخذ گواهينامه اشتهاربه کیفیت يك ستاره شده است. معاونت سیستم جامع تولیدبرای خدمات برنامه ریزی ، تامین ، تولید و خدمات پس از فروش و خدمات لجستيك موفق به دريافت گواهي نامه اشتهاربه کیفیت دو ستاره شد،این معاونت در سال گذشته گواهينامه اشتهار به کیفیت يك ستاره دريافت كرده بود. شرکت ایران خودرو خر اسان برای خدمات مونتاژ محصول گراندو یتارا موفق به دريافت گواهي اشتهار به کیفیت سه ستاره شد. اين محصول توانست چهار مرحله ارتقا را هم زمان در اولين بارحضور خودبراي دريافت جايزه ملی كيفيت ایران طي کند. گفتنی است شرکت ایران خودرو اولین شرکت صنعتی است که توانسته تندیس جایزه ملی کیفیت ایران را به خود اختصاص دهد.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #149
                              ایران خودرو در واکنش به خبر فارس:

                              سود مشارکت را حذف کردیم تا قیمت خودرو را تغییر ندهیم

                              خبرگزاری فارس: ایران خودرو در واکنش به خبر فارس با عنوان «سود مشارکت و انصراف از قرارداد فروش محصولات ایران خودرو حذف شد» اعلام کرد: در ازای حذف سود در پیشفروش، قیمت خودرو را تغییر نمیدهیم.




                              به گزارش خبرگزاری فارس در توضیح اداره اطلاع رسانی ایران خودرو در واکنش به خبر فارس آمده است: معمولاً پیش فروش محصولات ایران خودرو به دو صورت انجام میشود که در روش اول با نام پیش فروش قطعی، مبلغی از مشتری دریافت میشود و مابقی در هنگام تحویل خودرو اخذ میشود. در این نوع فروش، قیمت خودرو هنگام ثبت نام مشخص و قطعی است و در صورت افزایش قیمت در ماههای آینده، این افزایش قیمت شامل حال مشتریان نمیشود. در ادامه توضیح ایران خودرو آمده است: در نوع دوم پیش فروش با نام عادی با سود مشارکت، قیمت خودرو در هنگام تحویل به روز حساب میشود، یعنی در صورتی که بهای خودرو افزایش یابد این موضوع شامل حال مشتریان خواهد شد و سود مشارکت نیز در این نوع پیش فروش به مشتریان تعلق میگیرد. به گزارش فارس بنابر اعلام ایران خودرو، پیش فروش قطعی به مشتریان اطمینان خاطر میدهد که قیمت خودرو به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت.

                              توضیح فارس:


                              ایران خودرو در حالی در توضیح خود در خصوص «پیشفروش عادی با سود مشارکت» مدعی شده قیمت خودرو به روز محاسبه میشود در حالی که تاکنون افزایش قیمتهای مصوب مشمول خودروهای فروختهشده قبلی نشده و سازمان حمایت همواره بر لزوم محاسبه قیمت خودروهای پیشفروش شده قبلی با همان نرخهای سابق تأکید کردهاست. همچنین در خبر فارس به نقل از یکی از نمایندگیهای ایران خودرو به این موضوع اشاره شده بود که در قراردادهای جدید ایران خودرو، سود مشارکت و انصراف صفر شده ولی قیمت خودرو قطعی تلقی میشود.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #150
                                در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
                                مثل اینکه سقوط ازاد ایران خودرو را مشاهده خواهیم کرد. تا نظر دوستان چه باشد.
                                با توجه به شرایط ایران خودرو و صحبتهای زیان اعلام کردن سود برای سال 91 احتمالا قیمت سهام ایران خودرو تا محدوده 85 - 90 ریزش کند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X