ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج اکبری
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 10934

    #1516
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در پایان گروه خودرویی بورس نیز که طی هفته گذشته اغلب روندی صعودی را سپری کرده بود امروز در حالی وارد روند نزولی شد که خبرها حکایت از رشد حدوداً 31 درصدی تولیدات این شرکت ها در سه ماهه سوم سال نسبت به سه ماهه اول دارد چراکه امروز اعلام شد شرکت های خودرویی طی 9 ماهه سال جاری موفق به تولید 426 هزار و 674 دستگاه خودروی سواری شده اند و این در حالی است که این میزان در 6 ماهه اول سال 247 هزار دستگاه گزارش شده بود. به عبارت دیگر سه ماهه اول و دوم امسال به طور میانگین خودروسازان 123 هزار دستگاه خودرو تولید کرده اند در حالی که این میزان در سه ماهه سوم به 179 هزار دستگاه رسیده است.

    اهالی تالار معتقدند روند این گروه پس از اعلام گزارشات 9 ماهه که البته چنگی هم به دل نخواهد زد و نیز خبر اجرای اولین گام از توافقات ژنو با تغییر محسوسی در جهت مثبت مواجه خواهد شد. البته فعلاً روند ایران خودرو و زیرمجموعه هایش با توجه به فروش بلوک بانک پارسیان از کل گروه جدا است.
    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #1517
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      مدیرعامل ایران خودرو:
      جایگاه ها قادر به عرضه بنزین یورو 4 در سطح وسیع نیستند


      تهران - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: عرضه سوخت مناسب با درجه اکتان بالا نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی خودروها دارد و محصولات ایران خودرو قابلیت تامین استاندارد یورو 4 را دارند اما جایگاه های سوخت هنوز قادر به عرضه بنزین با این استاندارد در سطح وسیع نیستند.

      به گزارش ایرنا از ایکو پرس، هاشم یکه زارع در نشست مشترکی با استانداری تهران، افزود: چنانچه بنزین یورو 4 به حد کافی عرضه نشود و بنزین یورو 2 یا بنزین مخلوط یورو 2 و 4 در موتورهایی که برای یورو 4 کالیبره شده اند مورد مصرف قرار گیرند، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

      وی کاهش 40 درصدی عمر کاتالیست، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور را از جمله مشکلات مصرف بنزین یورو 2 در موتورهای یورو 4 به است.

      یکه زارع در این دیدار محصولات و فرآیندهای تولیدی در ایران خودور را دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: بهره گیری از قوای محرکه مدرن در راهبرد ایران خودرو جایگاه مهمی دارد.

      وی توسعه موتور ˈایکس.یو.امˈ را از اقدامات کاهش مصرف سوخت محصولات برشمرد و اظهار داشت: این موتور با تغییر 70 درصدی قطعات اصلی و مجموعه های موتوری طراحی و ساخته شده و علاوه بر توان و گشتاور بالاتر، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز دارد.

      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از قابلیت انطباق فرآیندهای تولیدی این مجموعه با استانداردهای زیست محیطی خبر داد و افزود: واحدهای مختلف ایران خودرو تاکنون بارها از سوی سازمان محیط زیست تقدیر شده اند.

      در این نشست، استاندار تهران 60 درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشارکت مجدد ایران خودرو و سایر خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودروها از ناوگان حمل و نقل شد.

      سیدحسین هاشمی بر ضرورت طرح خروج خودروهای فرسود تاکید کرد و یادآور شد: به طور قطع با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی هوای پایتخت کاسته می شود.

      وی با تاکید بر اینکه نگرانی های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا در استان وجود دارد، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در استانداری آلودگی هوای تهران است.

      استاندار تهران با اشاره به نقش تمام سازمان ها در کاهش آلودگی هوا، تاکید کرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تاثیر گذار است و باید تمام ارگان ها با همفکری و همکاری برای این معضل تصمیم گیری کنند.

      هاشمی با اشاره به ضرورت تولید خودرو با سوخت یورو4، تاکید کرد: البته وزارت نفت نیز همزمان با تولید این نوع خودروها باید تامین سوخت مورد نیاز را به طور جدی پیگیری کند.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • جعفرزاده
        عضو فعال
        • Dec 2010
        • 5833

        #1518
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        در اصل توسط 6500400 پست شده است View Post
        بالای 110 میل معامله بشود / مقاومت 360 شکسته خواهد شد/
        رالی جدید مبارک /:.wubsmiley.:/

        نظر

        • شبندر
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 3598

          #1519
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط persepolis پست شده است View Post
          اين پست جناب شبندر اوايل مرداد ارسال شده!!!....اون زمان خاذين 100 تومن معامله ميشد و الان بالاي 300 تومن!!!....با مراجعه به گذشته ي هر تاپيك چيزهاي زيادي دستگير مون ميشه!....افرين جناب شبندر!....مرحبا...!
          ممنونم امروز كارشناسهايم روند طوفاني براي گروه خودرو پيش بيني كرده اند كه توي اواخر دي و اوايل بهمن ماه شاهد رشد چند صد درصدي گروه خودرويي خواهيم بود ابتدا قطعات رشد 10برابري دارند و سپس خودروسازها رشد 5برابري خواهند داشت خصوصا زامياد !!!!!!!!بدونيد كه زامياد ناگهان از 300تومان به 1000تومان خواهد پريد
          دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

          نظر

          • کيانوش
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 6613

            #1520
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            ايران خودرو با شکست محکم 360تومان راه خودش را پيدا کرد.چشم انداز 1000تومان
            منتظر افزايش سرمايه خودرو از محل تجديد ارزيابي دارايي بمانيم.اگر اين افزايش سرمايه بالاي 300درصد بشه چي ميشه.
            .................................................. .................................................. .................................................. ...........
            خودرو-خاور-خپارس-سايپا هر 4تا افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي دارند.
            ولي فعلا شرکت خاور براي افزايش سرمايه380درصدي از محل تجديد ارزيابي دارايي درخواست زده است.
            يعني 1سهم ميشه 4.8سهم که اگر بعد از افزايش سرمايه دوباره قيمت 150تومان راببينه.ما صاحب 720تومان خواهيم شد.
            لذا فعلا حرکت خاور محکمتر از بقيه هست.
            خاور به ازاي هر سهم 2000تومان دارايي دارد.فقط خود کارخونه با دم و دستگاهش 1000ميليارد تومان مي ارزد.

            .................................................. .................................................. .................................................. .......
            پس از جمع اوري سهام سهامداران خرد از بازار و ارايه درخواست افزايش سرمايه هم خپارس و هم سايپا هم مثل خاور ميشند.
            منتظر باشيد.

            نظر

            • Alidadash
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 959

              #1521
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
              ايران خودرو با شکست محکم 360تومان راه خودش را پيدا کرد.چشم انداز 1000تومان
              منتظر افزايش سرمايه خودرو از محل تجديد ارزيابي دارايي بمانيم.اگر اين افزايش سرمايه بالاي 300درصد بشه چي ميشه.
              .................................................. .................................................. .................................................. ...........
              خودرو-خاور-خپارس-سايپا هر 4تا افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي دارند.
              ولي فعلا شرکت خاور براي افزايش سرمايه380درصدي از محل تجديد ارزيابي دارايي درخواست زده است.
              يعني 1سهم ميشه 4.8سهم که اگر بعد از افزايش سرمايه دوباره قيمت 150تومان راببينه.ما صاحب 720تومان خواهيم شد.
              لذا فعلا حرکت خاور محکمتر از بقيه هست.
              خاور به ازاي هر سهم 2000تومان دارايي دارد.فقط خود کارخونه با دم و دستگاهش 1000ميليارد تومان مي ارزد.

              .................................................. .................................................. .................................................. .......
              پس از جمع اوري سهام سهامداران خرد از بازار و ارايه درخواست افزايش سرمايه هم خپارس و هم سايپا هم مثل خاور ميشند.
              منتظر باشيد.
              کیانوش وارد میشود.../:.grlim:./
              سهامداری کنید تا رستگار شوید...

              شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #1522
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                صادرات قطعات منفصله سمند به ونزوئلا سود مناسبي دارد

                به گزارش بورس نیوز به نقل از ايكوپرس، مهندس علي علمي اظهار كرد: همكاري گروه صنعتي ايران خودرو با ونزوئلا در حال حاضر بر اساس تامين قطعات منفصله بوده و محصول نهايي ((CBU به اين كشور صادر نمي شود.
                وي افزود: شركت ونيراتو با سرمایه گذاری مشترک ايران و ونزوئلا تشکيل شده و در ونزوئلا شرکتی دولتی محسوب مي شود و از ارز دولتي استفاده مي كند؛ به همين دليل محصولات خود از جمله سمند را در مقايسه با توليدات ساير شركت ها با قيمت ارزان تري به بازار عرضه مي كند.

                مهندس علمي با بيان اين كه ارزان بودنسمند در ونزوئلا نسبت به توليدات ديگر كشورها به معناي ارزان فروشي ايران خودرو نيست، اضافه كرد: ايران خودرو قطعات منفصلهسمند را با قيمتي به ونزوئلا صادر مي كند كه علاوه بر تامين منافع و سود شركت و كشور، امكان رقابت با ديگر شركت ها را نيز داشته باشد.
                لازم به ذکر است، نرخ برابري دلار دولتي به بوليوار – واحد پول ونزوئلا- يك به 6.3 است اما اين عدد در بازار آزاد اين كشور حدود يك به 63 است.
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • Gestapo
                  عضو عادی
                  • Feb 2013
                  • 131

                  #1523
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                  ممنونم امروز كارشناسهايم روند طوفاني براي گروه خودرو پيش بيني كرده اند كه توي اواخر دي و اوايل بهمن ماه شاهد رشد چند صد درصدي گروه خودرويي خواهيم بود ابتدا قطعات رشد 10برابري دارند و سپس خودروسازها رشد 5برابري خواهند داشت خصوصا زامياد !!!!!!!!بدونيد كه زامياد ناگهان از 300تومان به 1000تومان خواهد پريد
                  قراره از الان تا اول بهمن هر روز با 12% گره بالا برن که چند صد درصد بشه ؟؟؟؟؟؟؟
                  کارشناسا وال استریتو با tsetmc اشتباه گرفتن انگار /:.yead.:/

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #1524
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    ۱۵ دي ۱۳۹۲ (۱۵:۳۰ب.ظ)

                    شايسته به موج اعلام کرد:
                    مذاکره ايران خودرو براي فروش سهام بانک پارسيان

                    مدير عامل سابق بانک پارسيان از مذاکرات ايران خودرو براي فروش سهام مديريتي خود در بانک پارسيان خبر داد.
                    علي سليماني شايسته مدير عامل سابق بانک پارسيان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد انتشار اخباري مبني بر فروش سهام مديريتي ايران خودرو در بانک پارسيان گفت: تا امروز سهام پارسيان و گروه آن فروخته نشده است.
                    وي افزود: ايران خودرو سهامدار عمده بانک پارسيان است و اگر قرار باشد سهام خود را در بانک پارسيان بفروشد، به ما به عنوان مجري ربطي ندارد.
                    مديرعامل سابق بانک پارسيان در عين حال اظهار داشت: حتما ايران خودرو مشتري پيدا کرده و مي خواهد به آنها بفروشد؛ من هم مثل شما شنيدم که درحال مذاکره هستند اما چيزي از بابت قطعيت فروش نشنيدم و کسي هم با من در اين باره مشورتي نکرده است.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • "heydar"
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 7493

                      #1525
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      سرمایه گذاری سمند حدود 9میل خرید داشته

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #1526
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        عامل توقف افت تولید فروش دارایی‌ها یا دستور وزیر؟
                        روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۰۴ بازدید: 464 بار کد خبر: DEN-777057
                        گروه خودرو- آمار تولید خودرو در 9 ماه منتهی به آذر ماه امسال در حالی از توقف روند کاهشی تیراژ تولید خودروسازان خبر می‌دهد که به نظر می‌رسد شرایط نامساعد مالی خودروسازان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
                        هرچند مشاهده چنین آمار مثبتی از تولیدات خودروسازان بعد از مدت‌ها سقوط تیراژ بسیار امیدوار‌کننده است، اما در کنار این امیدواری و با توجه به شرایط فعلی خودروسازان، موضوع «توقف روند کاهشی تولید خودرو» جلب توجه می‌کند.
                        خودروسازان چگونه موفق به توقف روند کاهش تولید به واسطه رشد تیراژ شده‌اند در شرایطی که نه کمکی از سوی دولت به آنها رسیده است و نه بانک‌ها در سیاست خود برای همکاری با آنها تغییری ایجاد کرده‌اند؟
                        در کنار این سوال شبهه‌ای هم ایجاد می‌شود؛ اینکه آیا خودروسازان طی تمام مدتی که با برشمردن مشکلات گوناگون سعی در توجیه افت شدید تولیداتشان داشته اند، می‌توانسته‌اند تولیدشان را حفظ کنند و نکرده‌اند؟
                        هرچند دبیر انجمن خودروسازان با شبهه‌ای که آن را مطرح کردیم مخالف است و می‌گوید هم افت تولید خودروسازان واقعی بوده و هم افزایش تیراژ آنها، اما سوال اصلی همچنان پابرجاست، اینکه خودروسازان چگونه موفق به بهبود تیراژ تولید خود با وجود تمام مشکلات شده‌اند؟
                        رشد تولید خودروسازان آن هم در شرایطی که نه در فضای کلی کسب‌و‌کار کشور گشایشی حاصل شده است و نه سیاست‌های دولتی و بانکی برای اختصاص نقدینگی به خودروسازان تغییری یافته است، در حالی رخ داده است که خودروسازان همچنان بدهی‌های معوق فراوانی به قطعه‌سازان دارند. این نکته از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که افزایش تولید خودروسازان ارتباط مستقیمی با تولیدات قطعه‌سازان دارد.
                        رشد تولید با درخواست وزیر
                        محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ورودش به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستوراتی در جهت بهبود وضعیت صنعت خودرو صادر کرد، براي مثال مذاکره با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نیز در دستور کار وزیر قرار گرفت، مذاكراتي كه البته مورد توجه بانك‌ها قرار نگرفت. با این شرایط به نظر می‌رسد خودروسازان اهمیت ویژه‌ای برای دستورات وزیر قائل هستند تا آنجا که عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان یکی از عوامل اصلی موفقیت خودروسازان برای متوقف کردن روند افت تولید را نتیجه دستور وزیر برای این کار ارزیابی می‌کند.
                        محمد رضا نجفی منش در رابطه با چگونگی رشد تولیدات خودروسازان با توجه به شرایط فعلی می‌گوید: به‌طور مسلم در این میان اتفاق خاصی در رابطه با بهبود شرایط سخت خودروسازان رخ نداده است، اما به هر حال زمانی که وزیر از خودروسازان برای افزایش تولید درخواست کرده است، مجموعه خودروسازی نیز نهایت سعی خود را برای برآورده کردن این درخواست به‌کار بسته است.
                        بر اساس آمار طی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال‌جاری تولید انواع خودرو در کشور به ۵۰۲ هزار و ۲۷۳دستگاه رسید که در این میان توليد پراید نسیم و صبا با تيراژ ۱۴۰‌هزار و۲۱۱ دستگاه از سایر محصولات پیشی گرفت. در مدت یاد شده تولید خودروهای سواری بالغ بر426 هزار و 674 دستگاه گزارش شده است.
                        این میزان تولید طی 9 ماه ابتدایی امسال در حالی است که آمار تجمعی 8 ماهه خبر از تولید 331 هزار و 452 دستگاه خودروی سواری می‌دهد. به این ترتیب هر چند تولید خودرو نسبت به سال گذشته همچنان با افت همراه است، اما به نظر می‌رسد دستور وزیر برای جلوگیری از افت بیشتر تاثیرگذار بوده تا آنجا که آمار از رشد 95 هزار و 222 دستگاهی تولید خودروی سواری طی یک ماه گذشته خبر می‌دهد.
                        اما محمدرضا نجفی منش در کنار درخواست وزیر از خودروسازان برای افزایش تولید «تشکیل جلسات شورای سیاست‌گذاری» را نیز در بهبود شرایط خودروسازان موثر می‌داند و می‌گوید: جلسات شورای سیاست‌گذاری از این جهت برای خودروسازان مفید بوده که در آن راهکارهایی با حضور وزیر و دست‌اندرکاران صنعت خودرو برای مشکلات این صنعت اندیشیده می‌شود.
                        نجفی منش یکی دیگر از دلایل بهبود تولیدات خودروسازان را تزریق نقدینگی خودروسازان به قطعه‌سازان به واسطه فروش برخی دارایی‌هایشان می‌داند.
                        تزریق نقدینگی خودروسازان به قطعه‌سازان به واسطه فروش دارایی‌ها را احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز تایید می‌کند و به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: مدتی است که خودروسازان با توصیه وزیر فروش دارایی‌های مازاد خود به‌منظور تامین نقدینگی را آغاز کرده‌اند؛ زیرا به هر حال دولت و بانک‌ها آب پاکی را روی دست ما ریختند و گفتند که برای جلوگیری از رشد تورم به خودروسازان نقدینگی نمی‌دهند.
                        نعمت بخش در ادامه می‌گوید: مدیر عامل گروه خودروسازی ایران خودرو در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو در گزارشی اعلام کرد که این شرکت 90 درصد کارهای فروش سهام بانک پارسیان را به پایان رسانده است، که این خود به معنای تزریق نقدینگی است.
                        به گفته نعمت بخش؛ هاشم یکه زارع، مدیر‌عامل ایران خودرو علاوه بر اعلام نهایی شدن فروش سهام بانک پارسیان، در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری از فروش بیش از 300 میلیارد تومان از دارایی‌های این شرکت نیز خبر داده است.
                        تغییر شرايط، بهبود تولید
                        تغییر مدیریت، یکی از دلایلی است که از نظر کارشناسان و فعالان صنعت خودرو تاثیر زیادی در بهبود تیراژ تولیدات خودروسازان داشته است.
                        سعید لیلاز یکی از کارشناسانی است که عقیده دارد بهبود نسبی تولیدات خودروسازان نمی‌تواند دلیلی جز تاثیر بی چون و چرای تغییرات مدیریتی جدید داشته باشد.
                        او در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با اشاره به تغییرات مدیریتی شکل گرفته در دولت جدید می‌گوید: این توقف در روند کاهشی تولیدات خودروسازان نشان‌دهنده سهم مدیریت یک مجموعه است و می‌تواند نمونه‌ای باشد برای اینکه ما بدانیم اگر برای نقش مدیریت اهمیت قائل باشیم می‌توانیم نتیجه‌اش را به خوبی مشاهده کنیم.
                        لیلاز عقیده دارد با روی کار آمدن دولت یازدهم فضای کسب‌و‌کار به واسطه امیدی که ایجاد شد با بهبود نسبی همراه بود و همین موضوع نیز به صورت مستقیم در عملکرد مدیران اثر گذاشته است.
                        بهتر شدن تولیدات خودروسازان بعد از تغییرات مدیریتی موضوعی است که دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز به آن معتقد است. نعمت بخش در این رابطه می‌گوید که بعد از تغییر مدیریتی که در ایران خودرو رخ داد، ما شاهد رشد تولیدات خودروسازان بودیم که این موضوع تاثیر شیوه‌های مدیریتی را بر میزان تولید نشان می‌دهد.
                        رشد تولید مدیون قطعه‌سازان
                        ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان توقف روند کاهشی تولیدات خودروسازان را به صورت مستقیم با همکاری بیشتر قطعه‌سازان با خودروسازان ارتباط می‌دهد. او در این رابطه می‌گوید: اینکه روند تولیدات خودروسازان نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده درست است و می‌تواند دلایل زیادی هم داشته باشد، اما مهمترین دلیل آن همکاری بیشتر قطعه‌سازان با خودروسازان بوده است.
                        قربانی در ادامه برای نقش مدیریتی نیز اهمیت ویژه‌ای قائل است و می‌گوید: البته روش‌های مدیریتی فعلی که در حال اعمال است منجر به کاهش فشارها و بهتر شدن فضا شده است.
                        قربانی در رابطه با اقدامات قطعه‌سازان در استفاده از توان خود برای افزایش تولید قطعات می‌گوید: قطعه‌سازان به هر حال از اعتبار خودشان در سیستم بانکی و همچنین فضای بین‌المللی استفاده می‌کنند تا تولیدات به روند قبلی خود بازگردند، زیرا بقای صنعت خودرو و قطعه به یکدیگر وابسته است اما باید توجه داشت که توان قطعه‌سازان نیز حدی دارد.
                        هنوز مشکل اصلی حل نشده است
                        رشد تولیدات خودروسازان در شرایطی که هنوز بسیاری از مشکلات آنها حل نشده باقی مانده است، به هر حال در آمار تولید خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده است، اما فعالان صنعت خودرو عقیده دارند با ادامه پیدا کردن مشکلات خودروسازان ثبت دوباره این رشد در آمار هیچ تضمینی نخواهد داشت.
                        دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه قطعه‌سازان به عنوان بخش کلیدی در تولید خودرو در حال افزایش ظرفیت تولید خود با استفاده از آخرین انرژی‌ها هستند می‌گوید: اگر مشکل نقدینگی خودروسازان حل نشود، این میزان از تولید نیز ماندگار نخواهد بود زیرا قطعه‌سازان در حال استفاده از تمام ظرفیت‌های اعتباری و ارتباطی خود برای افزایش تولیداتشان هستند.
                        افزایش میزان ظرفیت تولید قطعه‌سازان را در آمار نیز می‌توان مشاهده کرد، زیرا خودروهایی که بالاترین میزان داخلی‌سازی قطعات را دارند، بر اساس آمار با رشد همراه بوده‌اند، خودروهایی مانند پراید، پژو پارس و رانا از این دست خودروها هستند.
                        البته رشد این خودروها کاملا طبیعی است، زیرا خودروهایی که تولید آنها وابستگی بیشتری به قطعات خارجی دارند، عملا در حجم انبوه امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس با نگاهی به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان متوجه بیشتر بودن تیراژ تولیداتی شد که میزان داخلی‌سازی آنها بیش از خودروهایی مانند تندر-90 است.
                        آمار 9 ماهه تولید خودرو نشان می‌دهد که طی این مدت پراید نسیم و صبا به تعداد 140هزار و211 دستگاه و پژو پارس به تعداد 69 هزار و 292 دستگاه به تولید رسیده‌اند.
                        پژو 405 خودرویی است که با تولیدی بالغ بر 44 هزار و 122 دستگاه در جایگاه بعدی تولید قرار می‌گیرد.
                        سمند که خودرویی ملی است، اما از نظر تیراژ در جایگاه سوم قرار دارد و به تعداد 41 هزار و 580 دستگاه تولید شده است. با توجه به اینکه خودروسازان محصولات خود را بر اساس تقاضای مشتریان به تولید می‌رسانند، به نظر می‌رسد تقاضای خودروی سمند از دو خودرویی که در مقام بالاتر قرار دارند کمتر بوده است.
                        «تیبا» که خودرو ملی سایپا است به تعداد 26 هزار و 211 دستگاه تولید شده است و پژو 206 در مقام بعدی قرار دارد، این خودرو که تولید نمونه‌های داخلی‌سازی شده آن بعد از خروج پژو از ایران در خطوط تولید ایران‌خودرو آغاز شد طی 9 ماه ابتدایی سال‌جاری به تعداد 23 هزارو 310 دستگاه به تولید رسيده‌است.
                        رانا، دومین خودرو ملی ایران خودرو به تعداد 21 هزار و 250دستگاه، تندر90 به تعداد 14 هزار و 867 دستگاه و سایر محصولات رنو نیز به تعداد 12 هزار و 621 دستگاه تولید شده‌اند.
                        این میزان از تولیدات خودروسازان در حالی است که قربانی بر خلاف نجفی منش و نعمت‌بخش عقیده دارد افزایش تولید خودروسازان به تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان بازنمی‌گردد؛ بلکه به اهتمام قطعه‌سازان برای افزایش تولید مربوط می‌شود.
                        اما در نهایت از گفته‌های خودروسازان می‌توان اینطور برداشت کرد که آنها در حال افزایش تولید با تکیه بر توان خود هستند، در حالی که اگر به زودی مشکلات نقدینگی آنها حل نشود، نمی‌توان به افزایش مجدد تولیدات امیدی داشت. به گفته ساسان قربانی چنانچه مشکلات مالی خودروسازان به واسطه تزریق نقدینگی حل نشود، رفع کامل تحریم‌های خودرو نیز نمی‌تواند وضعیت خودروسازان را بهتر کند، زیرا با رفع تحریم‌ها آنها برای سفارش‌گذاری‌های جدید به نقدینگی نیاز دارند
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #1527
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          با سلام به نظر می رسد که تمام مقدمات فروش بانک پارسیان فراهم شده و آمار تولید هم در 3 ماه سوم خوب بوده نماد خودرو با واگذاری پارسیان و کاهش زیان بابت تعدیل بسته می شود سهم اگر با این صف خرید و دریافت تفاهم نامه ژنو و رفع تحریم ها خودرو در قیمت 500 تومان بسته شود بعد از باز گشای اصلاح p/e می شود یا در قیمت 700 تومان باز گشای می شود !! با تشکر
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • صرافی
                            عضو عادی
                            • Oct 2013
                            • 132

                            #1528
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            در اصل توسط Gestapo پست شده است View Post
                            قراره از الان تا اول بهمن هر روز با 12% گره بالا برن که چند صد درصد بشه ؟؟؟؟؟؟؟
                            کارشناسا وال استریتو با tsetmc اشتباه گرفتن انگار /:.yead.:/
                            ولش کن از این حرفا اقای شبندر زیاد میزنه laughingsmiley/:.yead.:/

                            نظر

                            • علی علیزاده
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1159

                              #1529
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط صرافی پست شده است View Post
                              ولش کن از این حرفا اقای شبندر زیاد میزنه laughingsmiley/:.yead.:/
                              من واقعا به حرفای اقای شبندر اعتقاد دارم ...تالا هر سهمی رو گفته حداقل 150 درصد رشد کرده تو دو سه ماه کمتر مثل خاذین100 تومانی/خودرو120 تومانی و .....
                              یا غنی....

                              نظر

                              • sabz
                                عضو عادی
                                • May 2013
                                • 52

                                #1530
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                خوشحالم از خوشحالی شما سهامداران
                                من زیاد اینجا سر نمیزنم اما همیشه هدفم کمک به سهامداران حقیقی است
                                اونروزی که گفتم نماد برای تعدیل بسته میشه نمیتونستم به دلایلی شفاف تر بگم چون ممکن بود مشکلاتی برام پیش بیاد
                                همیشه سبز باشید

                                نظر

                                در حال کار...
                                X