ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ali110
    عضو فعال
    • Jul 2013
    • 467

    #3406
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    علی لاریجانی 09121483006رسایی09123954156 مرندی09121163968 حداد عادل09391997399 نوباوه09121096553 نبویان09127584450 مهدی کوچک زاده09121208692 نادران09122965082 توکلی09121273532 زاکانی09123209886 خواجه نصیر 09122186723 صحرایی 09123141131 پیامک بخش خبری ساعت 20 شبکه خبر 1000620


    پیامک بزنید واعتراض کنید

    نظر

    • ali110
      عضو فعال
      • Jul 2013
      • 467

      #3407
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد:
      سازمان بورس باید پاسخگو باشد/با متخلفان برخورد خواهد شد

      این روزها شرایط بازار سرمایه تا حدی بی ثبات و ناپایدار است که داد سهامداران به مجلس نیز رسیده است. بطوریکه خبرها از احتمال حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به مجلس طی هفته جاری حکایت دارد / اعتراضات داره جواب میده

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35711

        #3408
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1393/12/29 (حسابرسی شده)شرکت مهندسي خدمات صنعتي ايران خودرو

        12 ماهه 93 نسبت به 92 :

        1- فروش : 73 درصد افزایش
        2- سود ناخالص : 68 درصد افزایش

        3- زیان عملیاتی : 39 درصد افزایش !
        4- خالص درآمدهای متفرقه : 262 درصد افزایش !

        5- سود خالص : 425 درصد افزایش
        6- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 535 ریال
        آخرین ویرایش توسط negarminavi؛ 2015/05/10, 17:28.

        نظر

        • ali110
          عضو فعال
          • Jul 2013
          • 467

          #3409
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          تجمع فعالان بورس / دوشنبه 21 اردیبهشت / ساعت 11 الی 12 / تالار حافظ تهران

          نظر

          • لولی بربط زن
            عضو فعال
            • Nov 2013
            • 1862

            #3410
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            با همکاری شرکای داخل کشور؛
            نگاه از این زاویه به اظهارات پیکات، شاید به باور بسیاری همراه با نوعی توهم آلوده به عناد باشد، اما واقعیت آن است که نگاهی به سوابق این شرکت در بازار خودروی ایران از یک سو و موقعیت‌های فراوانی که برای صنایع ایران به ویژه صنعت خودرو از قبل باز شدن افق‌های سیاست خارجی در آینده نزدیک متصور است، ذهن را مشخصا به این سمت و سو راهبری می‌کند که بار دیگر دندان‌های این شرکت برای فرو رفتن در گوشت بازار خودروی کشور تیز می‌شود؛ باز هم با همکاری شریک داخلی آن.
            کد خبر: ۴۹۹۰۲۳
            تاریخ انتشار:
            ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
            -
            11 May 2015
            این برای اولین بار نیست که طی دو سال گذشته و همزمان با بهبود روابط خارجی ایران از قبل مذاکرات هسته‌ای با غرب، شرکت‌های تولید کننده خودرو، از بازگشت به بازار ایران و شروع دوباره همکاری با صنعت خودروی کشور در پی رفع تحریم‌ها سخن به میان می‌آورند؛ اما در این میان، قصه پژو، داستان متفاوتی است و نگاهی به اظهارات اخیر مدیر عامل این شرکت، به خوبی نشان می‌دهد ‌این شرکت فرانسوی چگونه قصد دارد ‌با همکاری با شرکای وفادار خود در ‌ایران، از وضعیت پیش آمده، بیشترین بهره را ببرد‌ و چگونه بازار و صنعت خودروی کشور، بازیچه این شرکت برای کسب و سود و منفعت است.

            به گزارش «تابناک»، این موضوع کاملا طبیعی است که اقتصاد ایران از قبل رفع تحریم‌ها و باز شدن دروازه‌های سرمایه‌گذاری خارجی به ‌بازاری سود‌آور و پر رونق برای شرکت‌های خارجی تبدیل خواهد شد. جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، ‌بازار بسیار مناسبی ‌برای هر شرکت خارجی و داخلی که توان بهره برداری از آن را داشته باشد، تشکیل می‌دهد و این موضوع در عین حال می‌تواند ضمن رفع بخش مهمی از نیاز‌های داخل کشور، خود سکوی پرتابی برای رشد اقتصادی ایران باشد.

            اما این یک دیدگاه خوشبینانه است که هرچند تمایل زیادی به حفظ این دیدگاه در بطن جامعه وجود دارد، موارد استثنایی نیز در این میان هست که منجر به محو و تیره شدن این دیدگاه خوشبینانه می‌شود؛ از جمله این موارد استثنایی، ‌شرکت خودرو‌سازی فرانسوی پژو است که سابقه آن برای همه روشن است و هیچ کس فراموش نکرده ‌که خروج این شرکت از ایران و قطع همکاری با صنایع مونتاژ خودروی کشور، چگونه منجر به آن شد که یک فاجعه اقتصادی در کشور رقم بخورد؛ فاجعه‌ای که البته مدیران شرکت‌های مونتاژ خودرو نیز در آن کمتر از پژو مقصر نبودند.
            پیش از این، در چند نوبت مدیران این شرکت فرانسوی اعلام کرده بودند که آمادگی بازگشت به بازار خودروی ایران و از‌سر‌گیری همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی در راستای تولید خودرو و قطعات را دارند. البته این اظهار نظرات هیچ یک بازخورد مثبتی ‌در جامعه ایرانی به همراه نداشت، زیرا برای اقتصاد ایران به خوبی مشخص شده بود که این چرب‌زبانی‌های پژو، ناشی از بوی خوش مذاکرات و گشوده شدن دروازه‌های سیاست خارجی ایران است که مشام این شرکت فرانسوی را تیز کرده است.

            اما به تازگی اظهار‌نظر جالب توجهی که «ماکسیم پیکات» مدیر عامل پژو بیان کرده، به خوبی روشن می‌سازد ‌هدف این شرکت و مدیران آن از ورود دوباره به بازار خودروی ایران چیست.

            پیکات امروز با بیان اینکه مذاکرات با مسئولان شرکت ایران خودرو برای همکاری در صورت لغو تحریم‌ها در حال انجام است، اظهار کرده: ما ‌در مورد یک پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو فکر می‌کنیم که از طریق آن می‌توانیم کل زنجیره تأمین قطعات را برای تولید و فروش قطعات یدکی پوشش بدهیم. پیکات گفته که‌ پژو تمایل دارد در میان‌مدت در ایران خودرو تولید کند.

            همچنین وی صراحتا بیان کرده است: پژو که قبلا سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران می‌فروخت، ابتدا مدل‌های گران‌قیمت‌تر را از اروپا به ایران صادر خواهد کرد تا وجهه خود را در ایران تقویت کند و سپس در ‌ایران، خودروهای ارزان‌تر ‌تولید کند.

            اما ‌از‌ سخنان مدیر عامل پژو پیداست که چه نقشه‌ای ‌برای بازار خودروی ایران ـ و البته با همکاری مدیران و مسئولان شرکت ایران خودرو ـ در سر دارد. این شرکت فرانسوی به قدری صریح و بی‌پروا در خصوص اهداف بلند‌پروازانه خود برای ورود دوباره به بازار ایران سخن می‌گوید که جای کمتر شک و شبهه‌ای ‌می‌ماند که هدف نهایی، تنها و تنها قبضه مجدد بازار خودروی ایران با محصولات این شرکت و در ‌‌نهایت خارج کردن سایر رقبا از ایران با یک برنامه ـ به گفته پیکات ـ میان مدت است.

            پژو که اکنون دروازه‌های بازار ایران را به سوی خود باز می‌بیند، در صدد است ‌با یک پروژه سرمایه‌گذاری، کل زنجیره تأمین قطعات را برای تولید و فروش قطعات یدکی پوشش بدهد و این موضوع نا‌خود‌آگاه یاد‌آور خاطرات دهه ۷۰ تا اواسط ۸۰ در صنعت خودروست که چنان بازار خودرو را به حضور این شرکت وابسته کرده بود که خروج یکباره آن از این بازار، منجر به بلایی شد که هنوز مشتریان خودروی کشور تاوان آن را پس می‌دهند.

            اما جالب‌ترین نکته در خصوص اظهارات پیکات این است که گویا وی خود از موقعیت و وجهه پژو در ایران با خبر است. به همین دلیل است که ابتکار جالبی در سر دارد تا به وسیله آن «وجهه خود را در ایران تقویت کند» و این راهکار چیزی نیست، جز ورود خودروهای گران قیمت‌تر این شرکت به ایران در مرحله اول.


            گویا مدیر عامل پژو نیز به خوبی دریافته ‌که زور شرکت‌های مونتاژ خودرو در ایران برای فشار آوردن بر گرده مشتریان بسیار ‌است و هیچ واهمه‌ای از این موضوع ندارد که تولیدات گران قیمت خود را وارد بازاری کند که سالیانه مدیران مونتاژ خودرو و مجلسی و دولتی، راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو در آن در چنته دارند.

            و همچنین گویا مدیر عالم پژو نیز به خوبی دریافته ‌که همکاری با شرکای خود در ایران می‌تواند منجر به آن شود که به سادگی این شرکت محصولات گران قیمت خود را وارد بازار کرده و از قبل آن سود هنگفتی ‌ـ که شاید نصیب وارد کنندگان خودروهای خارجی می‌شود ـ در یک آن به جیب زده و بعد از آن برای ادامه حضور پر منفعت خود در بازار خودروی ایران، ورود مدل‌های دیگر را نیز در دستور کار قرار دهد تا دوباره به «سلطان مونتاژ خودرو در ایران» تبدیل شود.

            ‌پژو به دنبال دو هدف همزمان است: اول کسب بخش مهمی از درآمد بازار واردات خودرو با ورود خودروهای گران قیمت خود و دوم تسخیر دوباره بازار خودروی ایران در «میان مدت».

            نگاه از این زاویه به اظهارات پیکات شاید به باور بسیاری، همراه با نوعی توهم آلوده به عناد باشد، اما واقعیت آن است که نگاهی به سوابق این شرکت در بازار خودروی ایران از یک سو و موقعیت‌های فراوانی که برای صنایع ایران به ویژه صنعت خودرو از قبل باز شدن افق‌های سیاست خارجی در آینده نزدیک متصور است، ذهن را مشخصا به این سمت و سو راهبری می‌کند که دندان‌های این شرکت فرانسوی، بار دیگر برای فرو رفتن در گوشت بازار خودروی کشور تیز می‌شود؛ باز هم با همکاری شریک داخلی آن.

            البته این موضوع چندان دور از ذهن هم نیست. در جایی که دولت و مجلس نه تنها فکر‌ اساسی برای صنعت مونتاژ خودروی کشور نکرده و نمی‌کنند و نخواهند کرد، چه جای شکایت از شرکتی که یکبار مزه قبضه بازار خودروی ایران را چشیده است؟!



            در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/499023/...B1%D8%A7%D9%86 © www.tabnak.ir
            ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35711

              #3411
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1393/12/29 (حسابرسی شده)شرکت ايران خودرو مازندران

              12 ماهه 93 نسبت به 92 :

              1- فروش : 106 درصد افزایش
              2- سود ناخالص : 187 درصد افزایش

              3- سود عملیاتی : 571 درصد افزایش
              4- تحقق سود خالص

              5- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 54691 ریال

              نظر

              • amir20202000
                عضو عادی
                • Jan 2015
                • 98

                #3412
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                مصوبات جدید شورای پول و اعتبار/ وام مسکن خانه اولی‌ها ۸۰میلیون شد



                بانک مرکزی اعلام کرد: شورای پول واعتبار سقف وام جدید خرید مسکن خانه اولی ها را ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان برای مناطق مختلف کشور تعیین کرد.

                به گزارش خبرگزاری مهر، تصميمات شوراي پول و اعتبار جهت کمک به رونق توليد در بخش مسکن و تقويت قدرت خريد مسکن خانوارها اعلام شد. در راستاي کمک به رونق توليد در بخش مسکن و ارتقاء قدرت خريد خانوارها و تشويق پس‌انداز متقاضيان مسکن و به منظور تحقق سياست‌هاي تنظيمي دولت جهت خروج غيرتورمي اقتصاد از رکود، شوراي پول و اعتبار در يکهزار و دويستمين جلسه مورخ ۱۳۹۴.۰۲.۲۹، موارد ذيل را تصويب نمود:


                ۱- حساب صندوق پس‌انداز مسکن يکم (خانه اولي‌ ها) از محل سپرده‌گذاري واجدين شرايط با حداقل دوره انتظار يکسال جهت اعطاي تسهيلات خريد مسکن از محل اين حساب تشکيل می شود.

                ۱-۱- سقف فردي تسهيلات خريد مسکن به خانه اولي‌ ها از محل اين طرح در «شهرتهران»، «شهرهاي بزرگ بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت» و «ساير مناطق شهري» به ترتيب به ميزان ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ ميليون ريال تعيين می شود.

                ۱-۲- نرخ سود تسهيلات اعطايي از محل اين حساب ۱۴ درصد تعيين می شود.

                ۱-۳- بانک مسکن در پذيرش سپرده‌گذاران و اعطاي تسهيلات ملزم به‌ رعايت تعادل منابع و مصارف حساب است.

                ۱-۴- دوره باز پرداخت تسهيلات حساب صندوق پس انداز مسکن يکم حداکثر ۱۲ سال است.

                تبصره ۱: دستورالعمل اجرايي اين مصوبه و نحوه تسهيم منابع در ميان مناطق شهري توسط بانک مسکن تهيه و به تصويب بانک مرکزي خواهد رسيد.

                ۲- شوراي پول و اعتبار ضمن لغو ممنوعيت اعطاي تسهيلات خريد مسکن توسط بانک ها (لغو ماده ۱۲ مجموعه سياست‌ هاي پولي، اعتباري و نظارتي نظام بانکي مصوب دي ماه ۱۳۹۰) موافقت نمود، امکان اعطاي تسهيلات خريد و ساخت مسکن توسط کليه بانک‌هاي دولتي و خصوصي از محل منابع خود در قالب سقف‌هاي ذيل فراهم شود:

                شهر تهران ۶۰۰ ميليون ريال به ازاي هر واحد مسکوني

                شهرهاي بزرگ بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت ۵۰۰ ميليون ريال به ازاي هر واحد مسکوني

                ساير مناطق شهري ۴۰۰ ميليون ريال به ازاي هر واحد مسکوني

                تبصره: نرخ سود اين تسهيلات براساس مصوبات شوراي پول و اعتبار تعيين می شود. اعطاي تسهيلات ساخت با رعايت سقف مشارکت مدني بانک‌ها (حداکثر۸۰ درصد) خواهد بود.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35711

                  #3413
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1393/12/29 (حسابرسی شده) شرکت طراحي مهندسي وتامين قطعات خودروقشم

                  12 ماهه 93 نسبت به 92 :

                  1- فروش : 115 درصد افزایش
                  2- سود ناخالص : 341 درصد افزایش

                  3- شناسایی سود عملیاتی
                  4- سود خالص : 28 درصد کاهش

                  5- سود محقق شده برای هرسهم در 12 ماهه : 7524 ریال

                  نظر

                  • negarminavi
                    عضو فعال
                    • May 2013
                    • 35711

                    #3414
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    نظر

                    • mba
                      عضو عادی
                      • Nov 2014
                      • 266

                      #3415
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      کسی از دوستان در خصوص این رنو کپچر که در سایت ایرانخودرو جزء محصولات جدید درج شده و بیلبوردهای تبلغاتیش هم در سطح شهر دیده میشه اطلاعاتی داره ؟ پیش فروشش کی شروع میشه ؟ تو چه محدوده قیمتی هست ؟!!

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #3416
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        فروش دومین محصول رنو در ایران‌خودرو+قیمت

                        دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

                        گروه صنعتی ایران خودرو محصول جدید رنو کپچر را از سه‌شنبه 12 خرداد به صورت فروش فوری تا تکمیل ظرفیت، به صورت پیش‌فروش عرضه می‌کند.

                        به گزارش ایسنا، قیمت رنو کپچر معادل 105 میلیون تومان تعیین شده که البته به مناسبت نیمه شعبان برای 120 دستگاه فروش فوری این محصول قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

                        موعد تحویل در فروش فوری 45 روزه است و با توجه به محدودیت سقف خرید در شبکه شاپرک تا مبلغ 50 میلیون تومان، از مشتریان خواسته شده برای پرداخت کل وجه در روز ثبت‌نام، از دو کارت بانکی استفاده کنند، به‌طوریکه ابتدا در ثبت نام 50 میلیون تومان پرداخت و سپس 48 میلیون و 900 هزار تومان مابه‌التفاوت قیمت خودرو را از سایت فروش اینترنتی، دستگاه‌های کارت خوان یا از طریق موبایل پرداخت کنند.

                        موتور رنو کپچر مجهز به توربوشارژر و مصرف آن 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این موتور علاوه بر 120 اسب توان، 190 نیوتن متر گشتاور در دور 2000 تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوبل EDC مجهز است. کاهش مصرف روزانه سوخت در این خودرو با استفاده از مود Eco² و سیستم اطلاع رسانی سفارشی آن ممکن می‌شود.

                        در شرایط پیش فروش عادی مبلغ مابه‌التفاوت، در زمان صدور دعوتنامه بر اساس قیمت مصوب شرکت در موعد تحویل و پس از محاسبه سود مشارکت و هزینه‌های قانونی به مشتریان اطلاع داده می‌شود. این خودروها از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل برخوردار خواهند بود.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35711

                          #3417
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 1393/12/29 (حسابرسی نشده)

                          12 ماهه 93 نسبت به 92 :

                          1- فروش : 98 درصد افزایش
                          2- سود ناخالص : 158 درصد افزایش

                          3- سود عملیاتی : 123 درصد افزایش
                          4- خالص درآمدهای غیرعملیاتی : 50 درصد کاهش

                          5- شناسایی سود خالص
                          6- سود شناسایی شده برای هرسهم در 12 ماهه : 481 ریال

                          نظر

                          • ali110
                            عضو فعال
                            • Jul 2013
                            • 467

                            #3418
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            سود هر سهم سال مالی اسفند ۹۳ ایران خودرو به دلیل کاهش هزینه های مالی،۲۹.۵ درصد رشد کرد و فردا نماد معاملاتی آن بسته می شود

                            نظر

                            • nacir44
                              عضو عادی
                              • Feb 2014
                              • 48

                              #3419
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              توجه:
                              پیش بینی سود 371 ریالی هر سهم " خودرو" در عملکرد 9 ماهه عمدتا" به دلیل کاهش هزینه های مالی حدود هزار میلیارد تومانی ( از 2.2 هزار به 1.1 هزار میلیارد تومان) به 481 ریال رسیده است
                              در صورت های مالی اعلام شده فروش و بهای تمام شده 16 و 19 درصد افزایش و هزینه های مالی 8 درصد کاهش یافته است.

                              با این اوصاف نماد این شرکت بزرگ در معاملات فردا بسته می شود و در صورت فراهم شدن شرایط و انجام تنظیمات در معادلات حجم مبنا، همان فردا بدون دامنه نوسان 5 درصدی باز می شود . در غیر این صورت بازگشایی نماد " خودرو" به روز دوشنبه و حداکثر سه شنبه موکول می شود.

                              نظر

                              • iligal
                                مدیر(ستاره دار 11)
                                • Sep 2012
                                • 4103

                                #3420
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                به اطلاع مي رساند،نماد معاملاتي شركت ايران خودرو با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم،متوقف شد.مديريت بازار
                                بخشنده باش و افتاده و با داشته های خودت فخر نفروش!

                                نظر

                                در حال کار...
                                X