ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • سرمایه گذار
    عضو فعال
    • Jun 2013
    • 1925

    #4411
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط علیرضا حسنی پست شده است View Post
    اگه ده سال سابقه واسه قدیمی بودن کافی به حساب میاد من حرف شما رو تایید نمیکنم.
    نه به نظرم 10 سال شما سابقه نداری و الا سابقه گذشته سهام دیگر را بیاد میآوردی
    خساپا12/2/94 با قیمت 249 توام رفت مجمع افزایش سرمایه بعد با 56 درصد مثبت بازگشایی شد
    همین پارسال وتجارات زیان ده و وبصادر زیان ده را که یاد دارید اگر آن موقع تو بورس فعال بوده باشید با چه قیمتی باز شدند 42 یا 43 تومان الان چقدر سود به سهامدار داده نزدیک 85 درصد
    مثال زیاده بهتره کمی به سوابق نمادهای زیان ده سر بزنی اطلاعیه افزایش سرمایه و زمان بازگشایی و قیمت های یک سال بعد را مطالعه بعد اظهار نظر بفرمایید.
    البته پست های شما را می خوانم همه ساز مخالف دارند.
    آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

    نظر

    • علیرضا حسنی
      عضو فعال
      • Mar 2019
      • 1642

      #4412
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط سرمایه گذار پست شده است View Post
      نه به نظرم 10 سال شما سابقه نداری و الا سابقه گذشته سهام دیگر را بیاد میآوردی
      خساپا12/2/94 با قیمت 249 توام رفت مجمع افزایش سرمایه بعد با 56 درصد مثبت بازگشایی شد
      همین پارسال وتجارات زیان ده و وبصادر زیان ده را که یاد دارید اگر آن موقع تو بورس فعال بوده باشید با چه قیمتی باز شدند 42 یا 43 تومان الان چقدر سود به سهامدار داده نزدیک 85 درصد
      مثال زیاده بهتره کمی به سوابق نمادهای زیان ده سر بزنی اطلاعیه افزایش سرمایه و زمان بازگشایی و قیمت های یک سال بعد را مطالعه بعد اظهار نظر بفرمایید.
      البته پست های شما را می خوانم همه ساز مخالف دارند.
      شما فرمودید
      «شرکت های زیان ده همواره به پاس خرید سهامداران به آنها همواره پاداش می هند.»
      البته واقعا نیاز به سابقه طولانی نیست برای رد چنین ادعایی، مطمئنم خودتونم سر فرصت بدون تعصب مطلبی که نوشتید رو مرور کنید متوجه میشید که تا چه اندازه بیان همچین عبارتی میتونه غیر منطقی باشه.

      نظر

      • رادین1
        عضو فعال
        • Dec 2018
        • 4719

        #4413
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        سلام به همه
        ما بیسوادیم درست ! نمیشه که در برخی سهام ما بیاییم ملاک ارزیابی امون p به e و eps باشه اما به سهام زیان ده دهی نظیر خودرو
        با ۶۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سهم شناور و مجموع بیش از ۳۰۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد سهم که رسید داستانمون عوض بشه !چرا چون ممکنه ما خودمون این سهم را داشته باشیم! سال۹۹ سال رکود اقتصادی خواهد بود چه خوشمان بیایید و چه نیایید . اقتصاد ایران قویتر از آلمان و فرانسه و آمریکا و خیلی از کشورها نیست! به نظر من دیدن و درک چیزی به این ساده گی برای هر مدعی نیاز به درک بالایی از ریاضی ندارد کمی فهم نیاز دارد الحمدالله !
        مطلوبیت افزایش از محل تجدید ارزیابی داراییها برای سهام سنگینی نظیر خودرو در این بوده و هست که علاوه بر رقیق کردن قیمت بتواند زیان انباشته سالها سوء مدیریت را نیز رقیق نماید! که البته به دلیل سنگین بودن زیان باز هم آنطور که باید نشد . خودرو بعد از این افزایش سرمایه سنگین باز هم جزو سهام زیانده سنگین بازار است و از خیلی از سهام موجود وضعیت به مراتب بدتری دارد . چه خوشمان بیاید چه نیایید! چه این سهم را داشته باشیم یا نداشته باشیم! و اما چند نکته!
        ۱- هر سهمی روزهای خوب و بدی داشته و خواهد داشت بازار بالا و پایین دارد. اما سهمی مثل خودرو با ۶۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ شناور
        و ۳۰۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سهم صرفنظر از قیمتش و البته با زیان ۳۷۷ ریالی! در روزهای که فقط نسیمی از یک خبر بد برای بورس به مشام برسد از همین حالا می شود صفهای فروش چند میلیاردی(البته بهتر است بگویم چندین میلیاردی) را دید.
        ۲- زیان انباشته خودرو قبل از افزایش سرمایه ، یک سرماخورده گی ساده نبود که با دوتا قرص سرماخورده گی و یک هفته استراحت تمام شود، چشمامون را باز کنیم و آبی به صورتمان بزنیم بلکه از خواب خوش و رویاهای به دور از واقعیتمان بیدار شویم. زیان مربوط به سوء مدیریت سالهای گذشته و شرایط و سیاستهای اقتصادی دوران بود. الان بعد از افزایش سرمایه نه شرایط اقتصادی بهتر شده است که بدتر هم شده است و البته مدیران کنونی هم تفاوت آنچنانی به مدیران قبلی ندارند.
        ۳- زیان خودرو جای دوری نرفته است همین جاست! ۳۷۷×۳۰۱= ۱۱۳۴۷۷ میلیارد ریال( ۱۱۳/۴۷۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) حالا شرکت ایران خودرو چه زمانی بتواند از این زیان خارج شود الله اعلم . چیزی که تا الان بازار مشاهده کرده است انباشته شدن روز به روز زیان در سالهای گذشته بوده است
        ۴- باز هم معتقدم در بازار گاوی ممکن است عده ای برای نوسانگیری وارد سهم شوند و سهم مثبت هم شود لیکن از نظر من با شرایط کنونی مثبتها فقط فرصت خروج و تعویض با سهام به مراتب بهتر بازار است .
        ۳- باور دارم زمان بهترین داور در بورس است تا تحلیلها و نظرات افراد را مورد آزمایش قرار دهد. شش ماه دیگر نگاهی به این سهم خواهیم انداخت (امروز ۱۵ فروردین ۹۹ است قیمت سهم ۵۸۷ ریال و زیان سهم ۳۷۷ ریال)

        القصه هیچ تحلیلی مصون از خطا و اشتباه نیست ممکن است مقدار خطا کم و زیاد داشته باشد بنابراین هر فردی با برداشت و تحلیل شخصی خودش باید تصمیم بگیرد تحلیل افراد فقط برای گشودن دریچه های احتمالا نادیده شده است و نگاه از زوایایی دیگر!

        نظر

        • iligal
          مدیر(ستاره دار 11)
          • Sep 2012
          • 4103

          #4414
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط علیرضا حسنی پست شده است View Post
          با دو طرفه شدن بازار باید فرهنگ اظهار نظر منفی در مورد سهام در تاپیکشون در بازار جا بیفته.

          این هم وظیفه ما سهامدارا ها و هم وظیفه مدیران سایت هایی مثل بورسی هست که در توسعه این فرهنگ کوشا تر باشیم.

          باید کار فرهنگی بشه، میشه به نوعی تحلیل های منفی در مورد سهام رو تشویق کرد حالا نمیدونم چطوری ولی باید این فرهنگ جا بیفته.

          اینجا باز خیلی خوبه تو تالار بقلی باور نمیکنید هر تحلیلی در مورد سهم و گروهی بکنید که به مذاق سهام دارانش خوش نیاد آخرش به فحاشی ختم میشه.

          باید همگی تلاشمون رو بیشتر کنیم و فرهنگ معامله گری خودمون رو مطابق با واقعیت و نیاز زمانه ارتقا بدیم.

          اصلا اظهار نظر منفی در مورد سهم حتی مدرک و مستندات هم نمیخواد، همونطور که شخصی حق داره تبلیغ مثبت بکنه برای سهم و یا حتی جو مثبت بده (مثلا این سهم عالیه) دیگران هم حق دارن تبلیغ منفی بکنن در مورد یک سهم و جو منفی بدن (مثلا این سهم افتضاحه) به همین سادگی.

          اگه سود شخصی در بالا رفتن قیمت سهمه ممکنه سود دیگری در پایین اومدن و حقوق طرفین در استفاده از ابزار ها برای کسب سود برابر.

          اصلا بحث آلارم و هشدار و خیرخواهی دیگران هم نیست، سود من اینه که قیمت سهم بیاد پایین همونطور که سود شخص دیگه ممکنه در بالارفتن قیمت سهم باشه.

          خجالت داره مگه؟ نخیر حق من نوعی هست بتونم در مورد سهم اظهار نظر منفی بکنم قیمتش بیاد پایین.

          با سلام مجدد من قبلا هم گفتم و باز دارم تکرار میکنم همونطور که برای اظهار نظر کردن در مورد جو مثبت یک سهم آدم باید نمودار بده یا موارد بنیادی اعلام کنه و صرف اینکه بیاد بگه فلان سهم خوبه و بخرید باعث ورود افرادی میشه که تخصص بورسی ندارن و بعد به ضرر و زیان میفته و آه و ناله افزاد زیاندیده دامن اون شخص رو میگیره و همینطور در خصوص جبنه منفی دادن در خصوص هر سهمی!!!

          و من هیجوقت از بیان نظرات مخالف سهم خودم و یا بقیه سهمها ناراحت نمیشم ولی اینکه بیام تو دل سهامدارای یه سهم رو خالی کنم دور از انصاف میدونم!!!
          بخشنده باش و افتاده و با داشته های خودت فخر نفروش!

          نظر

          • اشکان2010
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 684

            #4415
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            یک تحلیل وپست ازمن بیارین که ملاک ارزیابیم صرفاepsوp/eفعلی سهام باشه همینکه سهم اصلی سبدم خودروست نشون
            میده این برداشت تون کاملاغلطه وبهتره ازعجله توقضاوت خودداری کنید!...

            میخواستم پاسخ تحلیلی ومفصل درمورددلایل ارزندگی خودروبدم ولی چون قبلادرپستهای مختلف دراین سایت ویک سایت
            دیگردلایلش روگفتم ازتکرارش پرهیزکرده وبه قول دوستمون اجازه میدم زمان واتفاقات روی تابلومعاملات نشون بده
            خودرو 587 ریالی ارزنده هست یانیست!...باآرزوی پرسودبودن همه دوستان توصیه میکنم بررسی دقیقی روی خودرو داشته باشین.

            امروز15/1/99قیمت تئوریک بازگشایی خودرو587ریال

            نظر

            • علیرضا حسنی
              عضو فعال
              • Mar 2019
              • 1642

              #4416
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط iligal پست شده است View Post
              با سلام مجدد من قبلا هم گفتم و باز دارم تکرار میکنم همونطور که برای اظهار نظر کردن در مورد جو مثبت یک سهم آدم باید نمودار بده یا موارد بنیادی اعلام کنه و صرف اینکه بیاد بگه فلان سهم خوبه و بخرید باعث ورود افرادی میشه که تخصص بورسی ندارن و بعد به ضرر و زیان میفته و آه و ناله افزاد زیاندیده دامن اون شخص رو میگیره و همینطور در خصوص جبنه منفی دادن در خصوص هر سهمی!!!

              و من هیجوقت از بیان نظرات مخالف سهم خودم و یا بقیه سهمها ناراحت نمیشم ولی اینکه بیام تو دل سهامدارای یه سهم رو خالی کنم دور از انصاف میدونم!!!
              دوست عزیز هیچ فرقی بین توی دل سهام دار خالی کردن و بوق واسه سهمی زدن وجود نداره.

              اگه بنا بر ارایه تحلیل و مستندات باشه که از حالا به بعد اصلا نباید به کسی اجازه بدید در تالار در ارتباط با رشد سهمی اظهار نظر کنه، در شرایطی که سال گذشته تورم ۲۵ درصد بوده و کاهش ارزش ریال هم همین حوالی و سود بانکی هم تقریبا به همین مقدار شاخص کل ۳ برابر و شاخص هموزن ۱۰ برابر شده.

              و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار سقوط کرده و صنایع عمدتا تعطیل و اقتصاد و بورس های دنیا یکی بعد از دیگری شروع به سقوط و فروپاشی کردن پس اصلا کسی اجازه ای نداره در مورد پتانسیل رشد هیچ سهمی اظهار نطر کنه.

              دنبال کدوم مدرک هستین شما کدوم مستندات؟ کدوم تحلیل کدوم نمودار.
              میخواین از الان به بعد هر کسی بدون مستندات در مورد سهمی بوق زد پستش رو در یک تاپیک مجزا بازنشر کنم تا ببینید تقریبا ۹۰ درصد پست های مثبت در واقع همون بوق زدن هست بدون هیچ تحلیلی؟

              البته بنده مخالفتی ندارم بخش مهمی از ذات بورس ایجاد هیجان در معامله گر هستش، چه بپذیریم چه نپذیریم. اصولا رشدی اگه برای بازار در آینده متصور باشیم ناشی از همین جریان هیجانات هست نه بنیاد سهام.

              همونطور که عرض کردم در بازار دو طرفه همه باید بپذیرن همونطور که هر کسی حق داره در مورد سهمی اظهار نظر مثبت بکنه همونقدر دیگران حق دارن در مورد سهم اظهار نظر منفی کنن و چون امکان درخواست مدرک و مستند و تحلیل و نمودار از بوق زن ها وجود نداره و کلا هیچ کس هم رعایت نمیکنه و منطقی هم نیست، منفی باف هام خیلی نیازی به بیان تحلیل در منفی بافی هاشون ندارن هر چند که هر استدلالی چه مثبت چه منفی اگه همراه با تحلیل و مبنای منطقی باشه طبیعتا تاثیر گزار تر خواهد بود.

              کلا عرضم اینه منفی بافی رو به عنوان یک حق بپذیریم، نه اینکه اگه نپذیریم اتفاق خاصی میفته، خیر بازار مسیر خودش رو میره. صرفا خودمون متضرر میشیم از اینکه نمیتونیم خودمون رو با واقعیت بازار تطبیق بدیم.
              آخرین ویرایش توسط علیرضا حسنی؛ 2020/04/03, 20:04.

              نظر

              • رادین1
                عضو فعال
                • Dec 2018
                • 4719

                #4417
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                قابل توجه کسانی که قصد ورود به سهام ایرانخودرو را دارند!!!
                بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟


                فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو در سال ۹۹ اظهار داشت: به نظرم بازار سال ۹۹ به دو قسمت تقسیم خواهد شد؛ قسمت اول مربوط به دورانی است که کرونا سایه‌اش در بازار هست؛ در این دوران شاهد رکود خواهیم بود و معاملات رونقی نخواهد داشت و احتمالا زودتر از خرداد نشانه‌های رونق در بازار دیده نمی‌شود. به شرط مهار بیماری و بازگشت به شرایط عادی، معاملات باید از خرداد کم‌کم در بازار افزایش پیدا کند. در عین حال، تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد و بی‌پولی مضاعف دولت در تزریق نقدینگی باعث می‌شود کل سال ۹۹ بازار کم‌رمق باشد.
                (هیچکدام از کشورهای صنعتی زودتر از پایان سال ۲۰۲۰ رهایی از شر کرونا را محتمل نمی دانند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود . بنابراین به احتمال بسیار زیاد امسال هم زیانی به زیان سالهای قبل خودرو افزوده خواهد شد .به دو دلیل
                الف) احتمال کاهش تولید به دلیل شیوع گسترده تر کرونا
                ب) کاهش قدرت خرید مردم به دلیل رکود و بیکاری پیش رو .

                آخرین ویرایش توسط رادین1؛ 2020/04/06, 02:11.

                نظر

                • trojan
                  ستاره دار(1)
                  • Nov 2013
                  • 881

                  #4418
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  در اصل توسط رادین1 پست شده است View Post
                  قابل توجه کسانی که قصد ورود به سهام ایرانخودرو را دارند!!!
                  بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟


                  فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو در سال ۹۹ اظهار داشت: به نظرم بازار سال ۹۹ به دو قسمت تقسیم خواهد شد؛ قسمت اول مربوط به دورانی است که کرونا سایه‌اش در بازار هست؛ در این دوران شاهد رکود خواهیم بود و معاملات رونقی نخواهد داشت و احتمالا زودتر از خرداد نشانه‌های رونق در بازار دیده نمی‌شود. به شرط مهار بیماری و بازگشت به شرایط عادی، معاملات باید از خرداد کم‌کم در بازار افزایش پیدا کند. در عین حال، تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد و بی‌پولی مضاعف دولت در تزریق نقدینگی باعث می‌شود کل سال ۹۹ بازار کم‌رمق باشد.
                  (هیچکدام از کشورهای صنعتی زودتر از پایان سال ۲۰۲۰ رهایی از شر کرونا را محتمل نمی دانند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود . بنابراین به احتمال بسیار زیاد امسال هم زیانی به زیان سالهای قبل خودرو افزوده خواهد شد .به دو دلیل
                  الف) احتمال کاهش تولید به دلیل شیوع گسترده تر کرونا
                  ب) کاهش قدرت خرید مردم به دلیل رکود و بیکاری پیش رو .

                  جناب رادین سلام
                  ضمن اینکه فرمایشات شما رو (نقل از فرید زاوه) به صورت کلی رد نمی کنم و احتمال وقوعش رو کم نمی دونم باید یکی دو نکته عرض کنم .
                  نکته اول این هست که رکود ناشی از شیوع این بیماری در صورت قدرت مند شدن ، دامن همه صنایع را خواهد گرفت نه فقط صنایع خودرو سازی را .
                  نکته دوم اما این است که در حال حاضر و طی دو سال گذشته این گونه بوده که قیمت محصولات خودروسازان بر خلاف قیمت دیگر محصولات در صنایع دیگر ، در بازار بالاتر از قیمت کارخانه بوده و همین امر باعث شده تا برای خرید خودرو تقاضای عحیب و غریبی چه از سمت مردم و چه از سمت دلالان و کاسبان وجود داشته باشد که این امر با توجه به رشد قیمت دلار و شرایط تورمی در حال افزایش است نه کاهش . لذا امسال فروش محصول برای خودروسازان راحت تر از گذشته است .
                  نکته سوم تعداد تولید است که با توجه به عمق این بحران جدید ممکن است دستخوش تغییرات اساسی گردد . ولی در بدترین شرایط خیلی بیشتر از سال قبل خواهد بود (اخبار درونی شرکت).
                  اما مهمترین نکته در مورد بازی قیمتها است . در حال حاضر قیمت تئوریک سهم خودرو در حدود 58 تومان است . یک گپ قیمتی بسیار جذاب به وجود آمده و برای افراد با دید بلند مدتی ورود به سهم بازدهی عالی در پی خواهد داشت .
                  نکته آخر : صنعت خودرو سال هاست که زیان ده است اما طی این دوران طولانی قیمت سهام این شرکت ها بین کف و سقف هایی در نوسان بوده و بازی خود را داشته . لذا به نظر می رسه بعد از بازگشایی دو سهم خودرو و خساپا رشد این دوسهم از کف جدید آغاز گردد .

                  نظر

                  • اشکان2010
                    عضو فعال
                    • Dec 2010
                    • 684

                    #4419
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    سرسمندتوزمستون ترکوند!

                    سرسمنددر3ماهه پایانی 98 بیش از 955میلیاردتومن ازفروش سهام سودبرد(قسمت عمده اش مربوط به واگذاری بلوک خودرو)...

                    باتوجه به سودنزدیک به 230 میلیاردتومنی سرسمنددر6ماهه 98 وسودبیش از 81 میلیاردی فروش سهام درسه ماهه پاییز
                    وبااحتساب چندمیلیاردسودسهام دریافت شده در 6 ماهه دوم سال مالی 98
                    سودکسب شده توسط سرسمند در12ماهه 98نزدیک به 1270 میلیاردتومنه که بااحتساب بیش از 45.5میلیاردسودانباشته
                    باقی مانده ازسال مالی 97 سرسمند بیش از 1300میلیاردتومن سودانباشته داره که سهامدارعمده یعنی ایران خودرو
                    میتونه تقسیم سودحداکثری براش درنظربگیره وبیش از 900 میلیاردتومن به طورمستقیم ازسرسمندسودبگیره...
                    توضیح اینکه 70 درصدسزسمندمتعلق به ایران خودرو و30درصدش هم متعلق به خگستره که اون هم زیرمجموعه ایران خودرواست...

                    دوستان!...ایران خودرو فقط توسط سودسرسمند(یکی ازداراییهاش!)میتونه بیش از900 میلیاردتومن اززیان انباشته اش روکاهش بده...

                    ایران خودرو به تدریج برگهای برنده خودش رو رومیکنه وبرگ اصلی وآسش (فروش بلوک پارسیان)روبه وقتش میکوبه رومیز!

                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    یادآوری یکی ازپست های قبلی من :

                    آیاایران خودرومیتونه زیان انباشته خودش روامسال یاحداکثرسال 1400صفرکنه؟

                    برای رسیدن به این هدف ایران خودرو دوراه روبه موازات هم بایدپیش ببره.
                    1)سودده شدن که به احتمال زیاد درسال 99رخ میده وبابرنامه ریزی درست میتونه شاهدتداوم وتشدیدسوددهیش
                    درسال 1400باشه ولی سودکسب شده احتمالی برای صفرشدن زیان انباشته کافی نیست!
                    2)فروش داراییهاوسهام مازدگروه ایران خودرو:
                    دراسفند 99این کاربه شدت استارت خورد!...سه گزارش الف داده شد که دوتاش مربوط به فروش نزدیک به 11درصد
                    ایران خودرو توسط دوزیرمجموعه ایران خودرو(سرسمندونگارنصر) به خگستر(زیرمجموعه دیگرش)بودیم.بهای فروش حدود2080میلیارد
                    وبهای تمام شده اش اگه اشتباه نکنم بین 400تا500میلیاردتومن بوده وحدود 1600میلیاردتومن سودخالص
                    ازاین محل نصیب دوزیرمجموعه ایران خودروشدکه میتونه قسمت عمده ای ازاون رو تحت عنوان سودسهام به
                    خودش منتقل کنه.
                    دیگرگزارش الف داده شده فروش بیش از 1600 میلیاردتومن ازاملاک آگهی شده است (که حدود1500میلیاردش رو
                    به زیرمجموعه اش ایساکوداده)که احتمالاسودخالص بیش از 1400میلیاردی برای ایران خودروخواهدداشت.
                    ازهمین 3گزارش الف داده شده وفروش یاانتقال گوشه ای ازاملاک وداراییها بیش از 2500 میلیارد
                    تومن سودمیتونه به ایران خودروبرسه وبه همین میزان زیان انباشته کاسته میشه...
                    چندتادیگه ازاین فروشهاوانتقالهاانجام بده بخصوص آس خودش یعنی بلوک پارسیان گروه ایران خودروبه فروش بره
                    چه بسابتونه زیان انباشته خودش درسال 99 روصفرکنه!...
                    آخرین ویرایش توسط اشکان2010؛ 2020/04/08, 18:06.

                    نظر

                    • اشکان2010
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 684

                      #4420
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      عدم تلاش مدیران ایرانخودرو برای ثبت اف سرمایه قطعاجای انتقادداره(فارغ ازتاثیرمثبت یامنفی برقیمت سهم)
                      اف تجدیدچون حق تقدم نداره قاعدتاروندثبتش نبایدطول بکشه واگه کمی همت میکردن تاحالاثبت میشد
                      گرچه به نظرمیرسه به دلیل شرایط کرونایی خیلی کارهاعقب افتاده ولی درکنارکارهای بسیارخوب
                      وشایسته تقدیری که مدیران جدیدایرانخودروتاکنون انجام دادن دراین موردکم کاری کردن...

                      یادمه سال 94 اف تجدیدخساپاهمون روزمجمع ثبت شدویکی دوروزبعدازمجمع بازگشایی شد
                      اف تجدیدتجارت وصادرات هم فکرنکنم ثبتشون زیادطول کشیده باشه طی روزهای گذشته اف تجدیدغفارس
                      هم که چندروزقبل ازایرانخودرومجمع داشت آگهی ثبتش اومده...

                      عملکردمدیران جدیدایرانخودرورودرزمینه های مختلف عالی میدونم ولی ازبی توجهی شون برای کارهای ثبت اف سرمایه شاکیم...
                      اینکه هنوزحتی قدم اول روبرنداشته ومدارک لازم روبرای ثبت نفرستادن بی توجهی وبی احترامی به سهامداران خردایرانخودروست...

                      بدنیست ازروزشنبه حداقل کاری که میتونیم یعنی تلفن زدن به امورسهام روانجام بدیم وشاکی بشیم
                      ازعدم ثبت اف سرمایه:تلفن : 6- 66947723 فاکس : 66947728

                      نظر

                      • سرمایه گذار
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1925

                        #4421
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
                        عدم تلاش مدیران ایرانخودرو برای ثبت اف سرمایه قطعاجای انتقادداره(فارغ ازتاثیرمثبت یامنفی برقیمت سهم)
                        اف تجدیدچون حق تقدم نداره قاعدتاروندثبتش نبایدطول بکشه واگه کمی همت میکردن تاحالاثبت میشد
                        گرچه به نظرمیرسه به دلیل شرایط کرونایی خیلی کارهاعقب افتاده ولی درکنارکارهای بسیارخوب
                        وشایسته تقدیری که مدیران جدیدایرانخودروتاکنون انجام دادن دراین موردکم کاری کردن...

                        یادمه سال 94 اف تجدیدخساپاهمون روزمجمع ثبت شدویکی دوروزبعدازمجمع بازگشایی شد
                        اف تجدیدتجارت وصادرات هم فکرنکنم ثبتشون زیادطول کشیده باشه طی روزهای گذشته اف تجدیدغفارس
                        هم که چندروزقبل ازایرانخودرومجمع داشت آگهی ثبتش اومده...

                        عملکردمدیران جدیدایرانخودرورودرزمینه های مختلف عالی میدونم ولی ازبی توجهی شون برای کارهای ثبت اف سرمایه شاکیم...
                        اینکه هنوزحتی قدم اول روبرنداشته ومدارک لازم روبرای ثبت نفرستادن بی توجهی وبی احترامی به سهامداران خردایرانخودروست...

                        بدنیست ازروزشنبه حداقل کاری که میتونیم یعنی تلفن زدن به امورسهام روانجام بدیم وشاکی بشیم
                        ازعدم ثبت اف سرمایه:تلفن : 6- 66947723 فاکس : 66947728
                        فرمایش شما کاملا درست و متین ولی به نظر می رسد این کار عمدا هست چرا که با عرضه اولیه عظیم آریا سوسول و شستا که بازار را تا یه مدتی گیج می کند( حالا عرضه صبا هم بماند) حالا حالا هم حقوقی خودرو و خگستر و خساپا و هم خود سازمان بورس اجازه و یا نظر مثبت درباره ی بازگشایی نداشته باشند.
                        نظر من این هست فعلا 20 روز دیگر خبری نباشد.(
                        وزیر افتصاد تازه گفته از 15 اردیبهشت قراره سهام دولتی واگذار کنند)

                        آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

                        نظر

                        • اشکان2010
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 684

                          #4422
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          دوستان به چندنکته برای پیش بینی بلندمدت قیمت سهام خودروتوجه کنن:

                          1-قبلاتوسط مدیریت وبعضی کارشناسان دارایی خودرو بیش از 12میلیارددلارتخمین زده شده که لینکش بازهااینجاقرارداده شده بود...
                          دلارالان حدود 16تومنه وامیدوارم امسال بیش از25درصدرشدنکنه وحداکثربشه 20 تومن دراینصورت کل داراییهای خودرو
                          درپایان امسال حدود 240هزارمیلیاردتومنه حالت بدبینانه 50هزارمیلیاردش روکم کنیم بابت زیان انباشته وبدهی های دیگه
                          میمونه 190 هزارمیلیاردتومن اصلا خیلی بدبین ومحتاط باشیم و190 نه بگیریمش حداقل 150 هزارمیلیاردتومن ارزندگی خودرو رودرپایان سال 99...
                          خودرو حدود 300 میلیاردسهمه وبنابراین پایان سال 99 بشه 500 تومن وارزش بازارش حدود150هزارمیلیاردتومن بشه اصلااتفاق غیربنیادی رخ نداده...

                          2-خودرو هم یک سهم خودرویی است وهم یک سهم قطعه ساز(علاوه برخودش توسط سرسمندوخگسترتوقطعه سازها سهام زیادی داره)و
                          هم یک سهم بانکی(گروه ایرانخودروبیش از 30درصدوپارس روداره)وهر3 گروه امسال ازلحاظ تکنیکی وبنیادی جای رشدبالایی دارن.
                          سهمی بااین خصوصیت که ازرشد سه گروه کاملا منتفع باشه نداریم!

                          3-همه میدونیم کفگیردولت خورده به ته دیگ وخیلی روی کاهش کسری بودجه به کمک بازارسهام حساب کرده
                          بنابراین امسال هم به احتمال زیادشاهدتداوم صعودبازاربورس خواهیم بود.نکته مهم تراینکه خودروجزوسهم هایی
                          است که دولت قصدواگذاریش روداره(بلوک حدود14درصدی) وقطعامیخوادواگذاریش درکاهش قسمتی ازکسربودجه موثرباشه...
                          بنابراین دولت هم قطعاازهرچه بالاتررفتن سهام خودرو استقبال میکنه وتوسط وزارت صمت وایمیدرووسازمان بورس
                          میتونه کمک کنه به رفتن قیمت سهام خودروبه سمت ارزش ذاتی خودش که بین 150 تا200 هزارمیلیاردتومنه...

                          4-استارت خوردن واگذاری بلوک پارسیان بعدازرشدکردنش میتونه کاتالیزوری باشه برای رشدسهام خودروکه ممکنه درسال 99 رخ بده...

                          5-خودروامسال اگه تولید600هزاردستگاهش اجرایی بشه(وکرونابزاره!)وبااتمام تعهدات قبلی وهمچنین واگذاری بعضی داراییهای
                          مازادمیتونه به سوددهی خوبی برسه...

                          خلاصه:به نظرم خودرو درپایان سال 99 میتونه به 400 الی 500 تومن برسه وفارغ ازقیمت بازگشایی بهتره روش سهامداری کنیم...
                          باورکنیداین قیمت روبدون روشن کردن گازپیک نیکی میگم!...بررسی وتحلیل دقیق باخودتون چون شایدهم کاملااشتباه میکنم!

                          نظر

                          • اشکان2010
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 684

                            #4423
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            عضو هیأت مدیره سازمان بورس با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی بورس گفت: فعلا مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس در مورد نوسان 20 و 50 درصدی سهام تعلیق شده و هم‌چنین قرار است باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بزرگ به صورت واحدهای صندوق‌های قابل معامله در بورس ارائه شود.


                            یک جمله بسیارکلیدی ومهم درمتن این خبروجودداره خوب خوب دقت کنیدبه این جمله:
                            ...وی در مورد ارزش دارایی‌های قابل واگذاری دولت گفت:‌ حجم واگذاری‌ها بستگی به قیمت دارد...

                            دولت ووزارت اقتصادبه خوبی میدونن ارزش ذاتی ایرانخودرو همچنانکه قبلامن وسایردوستان اشاره کردیم
                            بین 150 الی 200 هزارمیلیاردتومنه واینجاهم علناتاکیدشده که دولت سهامش رومفت نمیفروشه وقیمت فروش براشون مهمه!
                            کسری بودجه سنگین دولت روهم که همه میدونن!
                            نتیجه گیری اینکه قیمت خودرو امسال چقدرممکنه بشه باخودتون!

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #4424
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              به شخصه بعید میدونم خودرو زیر قیمت اسمی بازگشایی بشه که اگر شد خریداران زیادی میتونه داشته باشه
                              هرچند که در بین چند نماد این گروه که افزایش از تجدید داشتن(خگستر، خساپا، خودرو) اولویت من مورد اول بود اما اگر ناظر ابطال نکند جهش قابل توجهی در بازگشایی همگی اینها خواهیم داشت.
                              هیچ توصبه ای به خرید/فروش/ نگهداری ندارم.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • اشکان2010
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 684

                                #4425
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                                به شخصه بعید میدونم خودرو زیر قیمت اسمی بازگشایی بشه که اگر شد خریداران زیادی میتونه داشته باشه
                                هرچند که در بین چند نماد این گروه که افزایش از تجدید داشتن(خگستر، خساپا، خودرو) اولویت من مورد اول بود اما اگر ناظر ابطال نکند جهش قابل توجهی در بازگشایی همگی اینها خواهیم داشت.
                                هیچ توصبه ای به خرید/فروش/ نگهداری ندارم.
                                سلام...باتقاضای سنگینی که امروزدرسقف قیمت 100 درصدواردسیستم شدوفردانیزاحتمالاشاهدهمین اتفاق
                                شایدهم باقدرت بیشتربرای بازگشایی خگسترخواهیم بودبه نظرمن هیچ شکی دربازگشایی خودرو درسقف قیمت 100درصدیعنی
                                قیمت 1174 ریال وجودنداره
                                وبعیدمیدونم حتی به اندازه یک دهم تقاضا عرضه کننده درسقف قیمت برای خودرو وجودداشته باشه...
                                یک نکته کوچک بگم واون اینکه اگه فرداناظراذیت نکنه وخگستر 100 درصدبخوره باتوجه به مالکیت مستقیم 45.6درصدی خودرو
                                درخگستر حدود 2300 میلیاردتومن به ارزش پورتفوی خودرو(وارزش ذاتیش)افزوده میشه...توپست های قبلیم گفتم خودرو
                                علاوه براینکه یک سهم خودرویی است یک سهم قطعه ساز وهمچنین بانکی هم هست وازچندجناح قابلیت رشدش تشدید میشه...
                                سال 98 خودرو نسبت به خگستر بیش از 100 درصد ازلحاظ رشدعقب افتاد وامسال این عقب ماندگی رشد رو جبران خواهدکرد.
                                خگستربسیارارزنده بوده وسال 99 نیزرشدعالی خواهدداشت ولی بازدهی خودرو رودرسال 99 بین 50 تا 100 درصدبیشترازخگسترمیدونم...6/2/99...

                                نظر

                                در حال کار...
                                X