ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بهرام نامدار
    عضو فعال
    • Oct 2020
    • 9392

    #5311
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    .

    نظر

    • بهرام نامدار
      عضو فعال
      • Oct 2020
      • 9392

      #5312
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد...





      ببینیم این صف خرید فردا به صف فروش تبدیل می شود ؟!

      در آن صورت اعتماد به کل بازار از بین خواهد رفت ....

      مدعی
      مدیریت جهانی هم هستند ..!




      .

      نظر

      • بهرام نامدار
        عضو فعال
        • Oct 2020
        • 9392

        #5313
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        امروز (۲۱ آبان ۱۴۰۰) بازار ...



        مدل خودرو قیمت (تومان)
        سمند LX (ساده) 235.000.000
        سمند LX (ساده) 1400 255.000.000
        پژو 405 GLX 237.000.000
        پژو پارس ساده 272.000.000
        پژو پارس (ساده) 1400 305.000.000
        پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) 241.000.000
        پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1400 255.000.000
        پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) 296.000.000
        پژو ۲۰۶ صندوقدار v8 290.000.000
        پژو ۲۰۶ صندوقدار( v8(1400 303.000.000
        پژو ۲۰۷ اتوماتیک 420.000.000
        پژو ۲۰۷ اتوماتیک(1400) 450.000.000
        پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 315.000.000
        پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 1400 330.000.000
        تندر90 E2 400.000.000
        رنو تندر پلاس اتوماتیک 535.000.000
        رانا LX 242.000.000
        رانا پلاس (1400) 278.000.000
        دنا معمولی (رینگ فولادی) 315.000.000
        دنا معمولی (رینگ فولادی)1400 337.000.000
        دنا پلاس دنده ای توربو 440.000.000
        هایما s7 توربو 785.000.000
        سایپا ۱۱۱ 162.000.000
        سایپا ۱۳۱ 143.000.000
        سایپا ۱۳۲(1398) 137.000.000
        ساینا 163.000.000
        ساینا 1400 169.000.000
        تیبا(رینگ فولادی ) 150.000.000
        تیبا(رینگ فولادی )1400 158.000.000
        تیبا ۲(رینگ فولادی ) 162.000.000
        تیبا ۲(رینگ فولادی ) 1400 170.000.000
        کوییک دنده ای 166.000.000
        کوییک دنده ای 1400 181.000.000
        کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) 935.000.000
        ام وی ام 315 هاچ بک 370.000.0000
        ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت(1399) 410.000.000
        .

        نظر

        • بهرام نامدار
          عضو فعال
          • Oct 2020
          • 9392

          #5314
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          پارس را شرکت مجبور بشه بفروشه 140 از جیب سهامدار ...


          بازار 300


          مدیریت جهانی کمونیستی همینه ...
          .

          نظر

          • Amir.tala
            ستاره دار (2)
            • Dec 2015
            • 3147

            #5315
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            فقط و فقط در یک خودرو آزادسازی اون هم محدود داشتیم.

            ایران خودرو گفته 206 تیپ 2 برای من همراه با 8درصد سود در میاد 184...............

            همین ماشین الان بیرون 260 هست که تا 184 حباب مثبت داریم.

            این حباب باید از بین بره


            چجوری؟

            عرضه زیاد و به روز........

            حالا قیمت دستوری قبل چند بوده؟128...............

            قیمت دستوری الان منتفی شده چند بو ده؟149

            نظر

            • امیدازاد
              عضو فعال
              • Sep 2020
              • 3769

              #5316
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
              طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد...





              ببینیم این صف خرید فردا به صف فروش تبدیل می شود ؟!

              در آن صورت اعتماد به کل بازار از بین خواهد رفت ....

              مدعی
              مدیریت جهانی هم هستند ..!




              مسخره تر ...اینکه اعلام شده ..گویا این طرح فروش فوری این هفته ..با همان قیمت های قبلی اجرا خواهد شد !!!یک دهن کجی آشکارتر..ما که سهام خودرویی نداریم ولی حداقل بیان همین تولیداتش را به خود سهامداران بفروشند ...

              نظر

              • پروواز
                ستاره‌دار(6)
                • Sep 2020
                • 5236

                #5317
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                سهامداران خودرویی به استناد به فتوای زیر میتونن از شرکت ایران خودرو ‌و سایپا شکایت کنند، حق گرفتی هست، دادنی نیست.
                دفتر آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه در پاسخ به یک استفتاء بورسی نوشت: «
                مسئولین هیئت مدیره در فروش محصولات شرکت باید رعایت مصالح سهامداران را بنمایند و دستور به فروش به قیمت پایین‌تر جایز نیست.»

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #5318
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  قیمت‌های ایران‌خودرو به نرخِ پیش از افزایش، بازگشت/مبالغ مازاد دریافتی، مسترد می‌شود

                  در پی دستور رئیس‌جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروهای داخی، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از بازگشت قیمت‌ محصولات مشمول افزایش به نرخ‌های پیش از آبان خبر داد و اعلام کرد «قرعه‌کشی بیست و پنجمین فروش فوق‌العاده به همان نرخ‌های قبلی برگزار خواهد شد».


                  از چهارشنبۀ هفته‌ای که گذشت (۱۹ آبان)، قیمت محصولات خوردوسازان داخلی باتوجه به اتمام دوره شش‌ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و بر همین اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد.


                  همان چهارشنبه‌شب، سهیل معمارباشی - مدیرکل دفتر حمل‌ونقل وزارت صمت - از محول شدن تنظیم بازار خودرو به وزارت صمت و سازوکار افزایش قیمت خبر داد و گفت: هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم در زمینه افزایش قیمت خودروها اخذ شده است. سازوکاری که برای قیمت گذاری خودرو اتخاذ شده، این است که قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه خواهد شد، با احتساب قیمت تمام‌شده و سود قانونی که به تأیید نهاد ناظر خواهد رسید، محاسبه خواهد شد. در این میان، نکته مهم این است که برای تعهدات خودروسازان تا پایان سال، این افزایش قیمت اعمال نخواهد شد. تنها افزایش قیمت از محل تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده است، اعمال می‌شود.


                  اما شب گذشته (پنجشنبه‌شب) به یکباره همه‌چیز تغییر کرد و رئیس‌جمهور به لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی دستور داد. طبق دستور سید ابراهیم رئیسی، باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز اخیر مشمول افزایش قیمت شدند، به قیمت‌های قبل بازگردانند.


                  ایران‌خودرو: قیمت‌ها به نرخ قبلی بازگشت و دعوتنامه‌های آبان مجدد صادر می‌شوند


                  پس از منتفی شدن اعمال افزایش قیمت محصولات خودروساز، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از بازگشت قیمت محصولات به نرخ‌های فروش پیش از اول آبان‌ماه خبر داد. در این اطلاعیه اعلام شده است که براساس تصمیمات اتخاذ شده، محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به نرخ‌های قبلی بازگشته و افزایشی در آن اعمال نخواهد شد؛ برهمین اساس دعوتنامه مشتریان با موعد تحویل آبان‌ماه مجددا صادر خواهد شد. همچنین قرعه‌کشی بیست و پنجمین فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو (که از همان روز چهارشنبه اجرا شد) فردا (شنبه، ۲۲ آبان) بر اساس قیمت‌های قبلی محصولات برگزار خواهد شد.


                  گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین اعلام کرده است: مبالغ مازادی که توسط مشتریان پرداخت شده است نیز طی هفته آینده به حساب آنان مسترد خواهد شد.


                  با این حساب، احتمالا مشابه چنین اطلاعیه‌ای توسط گروه خودروسازی سایپا نیز ارائه خواهد شد و قیمت محصولات افزایش‌یافته باید به نرخ‌های پیش از آن بازگردد.


                  ایسنا

                  کد: 143539

                  تاریخ انتشار: 21 آبان 1400 ساعت 19:32





                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #5319
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    ۷ ابهام تصمیم جدید رئیس جمهوری/ تب و تاب ناتمام قیمت‌گذاری خودرو

                    اگرچه سه‌شنبه هفته جاری بنا به تصمیم وزارت صمت و مجوز ستاد تنظیم بازار، قیمت خودرو دستخوش تغییر شد اما شب گذشته به خودروسازان دستور داده شد به قیمت‌های قبلی بازگردند.


                    سه شنبه هفته جاری دو خودروساز بزرگ کشور _ایران‌خودرو و سایپا_ بنا به تصویب شورای هماهنگی سران قوا در ۲۸ مهر ماه و تصمیم وزارت صمت به عنوان متولی جدید قیمت‌گذاری خودرو، اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کردند.


                    در ادامه نیز مدیران عامل این دو شرکت خبر از فک رهن خودروهای فروخته شده دادند (پیش از این خودروی فروخته شده به مدت یک سال فک رهن نمی‌شد) و تاکید کردند که با توجه به اصلاح قیمت، عرضه خودرو افزایش خواهد یافت و مردم منتظر تغییرات باشند.


                    با این حال شب گذشته، رئیس جمهوری به موضوع افزایش قیمت خودروها ورود کرد و در همین رابطه نیز وزیر صمت به خودروسازان دستور بازگشت به قیمت‌های قبلی را داد.


                    ٧ ابهام بزرگ تصمیم جدید رئیس جمهوری


                    این رفت و برگشت افزایش قیمت خودرو آن هم با دخالت مستقیم رئیس جمهوری در حالی است که حذف قیمت‌گذاری دستوری بنا به تصمیم شورای هماهنگی سران قوا با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه، اجرایی شد.


                    نکته دوم اینکه گفته شده علت مخالفت رئیس جمهوری، عدم تصویب در ستاد تنظیم بازار است. این در حالیست که اطلاعات منتشر شده از شرکت سایپا در کدال نشان می‌دهد که خودروسازان با مجوز مستقیم ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند. و از طرف دیگر نیز معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت چهارشنبه شب در صدا و سیما اعلام کرد که هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم برای افزایش قیمت خودرو اخذ شده و موضوع قیمت‌گذاری و تنظیم بازار خودرو به وزارت صمت سپرده شده است.


                    مساله بعدی اینکه ستاد تنظیم بازار زیرمجموعه وزارت صمت و دبیر این ستاد معاون وزیر است؛ بنابراین چگونه ممکن است این ستاد بدون هماهنگی فاطمی امین وزیر صمت، اقدامی انجام دهد؟


                    از سویی دیگر نیز فاطمی امین حتی قبل از نشستن بر کرسی وزارت بر زیان‌ده بودن خودروسازان و لزوم افزایش عرضه خودرو به بازار تاکید داشت و حتی چند روز پیش اعلام کرد که از هفته بعد ۷۰۰ دستگاه خودرو بیشتر از قبل به بازار عرضه خواهد شد و طی هفته‌های آینده خودروهای مانده در کف پارکینگ نیز تکمیل و روانه بازار خواهند شد. سوال اینجاست که با توجه به لغو قیمت‌های جدید، این سیاست وزارت صمت چگونه جامه عمل خواهد پوشید؟


                    همچنین با توجه به اینکه بازار خودرو به شدت هیجانی است، از روز اعلام قیمت‌های جدید دچار تب و تاب قیمتی شده است؛ حال وقتی قرار بر عدم اعمال قیمت‌های جدید کارخانه است، وضعیت بازار چه می‌شود؟ چراکه تجربه نشان داده قیمت‌ها در بازار با پالس افزایش قیمت، بالا می‌رود و در همانجا می‌ماند و دیگر پایین نمی‌آید.


                    از سویی دیگر خودروسازان اعلام کردند به دلیل اصلاح قیمتی قصد افزایش تولید، عرضه و فک رهن را دارند. حال با توجه به تصمیم جدید، آیا این سیاست در شرکت‌های خودروسازی اجرا خواهد شد؟


                    همچنین بر خلاف تأکیدات دولتمردان مبنی بر لزوم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد ایران، اما این تصمیمات یک شبه نه تنها کمکی به پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد نمی‌کند بلکه بیش از پیش موانع بر سر تولید می‌گذارد.


                    مصائب قیمت‌گذاری دستوری


                    در این رابطه آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه باید زودتر شاهد اصلاح قیمت خودرو می‌بودیم، اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری که در دولت قبلی در بخش خودرو انجام می‌شد، زیان‌های هنگفتی به مردم، خودروسازان، قطعه سازان و سهامداران شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز و حتی دولت وارد کرده بود و این زیان وارده سبب شده بود در تمام مراحل تولید قطعه تا خودرو و سپس فروش آن شاهد وارد آمدن ضرر و زیان به همه گروه‌های ذینفع باشیم.


                    محبی نژاد با بیان اینکه مشتریان اصلی خرید خودرو مردم هستند که می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت درب کارخانه خودرو تحویل بگیرند، تصریح کرد: در قرعه‌کشی های قبلی که شاهد هجوم مردم برای ثبت نام قرعه کشی بودند و از هر ۱۱۵ مشتری ایران خودرو و هر ۱۲۱ نفر مشتری سایپا، یک نفر شانس برنده شدن در قرعه کشی را داشت.


                    دبیر انجمن قطعه سازان دسته دیگر از متضرران قیمت گذاری دستوری خودرو را قطعه سازان دانست و تأکید کرد: بسیاری از اعضای زنجیره خودرو که اصولاً قطعه ساز بودند که هم متضرر شده بودند و هم مطالبات معوقه زیادی از خودروسازان داشتند.


                    وی با بیان اینکه با اصلاح قیمت هم خودروساز و هم قطعه ساز انگیزه افزایش تولید می‌یابند، گفت: سود قیمت گذاری دستوری به جیب واسطه‌هایی می‌رود که امکان ثبت نام داشتند ولی مردم نمی‌توانستند به راحتی ثبت نام و در قرعه کشی‌ها شرکت کنند.


                    محبی نژاد دسته دیگر از متضرران از قیمت گذاری دستوری خودرو را سهامداران شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز دانست و تصریح کرد: این زیان وارده به سهامداران، حق الناس بود. اما با اصلاح قیمت، ذینفعان و سهامداران شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز در بورس شاهد خواهند بود که بهبود شرایط اقتصادی شرکت‌های تولیدی و تغییر صورت‌های مالی آنان به نفع سهامداران تمام خواهد شد.


                    دبیر انجمن قطعه سازان خاطرنشان کرد: با لغو قیمت‌گذاری دستوری، هم سهام قطعه سازان رشد می‌کند و هم به اشتغال کمک خواهد شد. چرا که با وجود نقدینگی چهار هزار هزار میلیارد تومانی که به تورم دامن می‌زد، با افزایش رشد بورس، این نقدینگی به بازار سرمایه می‌آید که نه تنها تورم زا نیست بلکه اشتغال زا نیز است.


                    وی با بیان اینکه زمانی اصلاح قیمت خودرو موفق می‌شود و شاهد آرامش در بازار خودرو خواهیم بود که افزایش تولید خودرو نیز همزمان شروع شود، تصریح کرد: قطعه سازان آمادگی افزایش تولید را دارند اما باید خودروساز هم این آمادگی را پیدا کند. البته ظرفیت تولید ما از تولید تیراژ فعلی بیشتر است ولی بستگی به پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان دارد.


                    محبی‌نژاد افزود: باید ظرف دو تا سه هفته آینده پرداخت معوقه قطعه سازان صورت گیرد و ظرف یک ماه این مطالبات تسویه شود. این زنجیره مدیریتی بخش خودرو باید از سوی حاکمیت مورد توجه قرار گیرد.


                    وی خاطرنشان کرد: وقتی تولید خودرو زیاد شود، در مدت زمان کوتاهی عرضه و تقاضا برابر شده و به تدریج قرعه کشی حذف می‌شود. ما در کشور به اندازه کافی توان تولید خودرو داریم و ظرفیت تولید آن دو برابر تیراژ فعلی است اما چون ارزش خودرو برای تولید کننده به شدت پایین و حتی منفی بود، شاهد کاهش تیراژ بودیم.


                    دبیر انجمن قطعه سازان در مورد حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو و بازگشت آن به وزارت صمت، اظهار کرد: شورای رقابت، فرمول‌هایی پیاده کرد که باعث به خاک نشستن مردم و خودروسازان شد. در این سه سال شورای رقابت کاری کرد که مردم خودرو را با دو برابر قیمت بخرند.


                    وی تصریح کرد: نتیجه قیمت گذاری دستوری در شورای رقابت، توزیع رانت ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از شکاف قیمت درب کارخانه با بازار بود. از سوی دیگر دو خودروساز بزرگ کشور ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته پیدا کردند.


                    محبی نژاد تأکید کرد: البته با قیمت گذاری دستوری از سوی وزارت صمت هم مخالفم و آن را اشتباه می دانم اما از فرمول‌ها و ساز و کارهای شورای رقابت بهتر بوده و برای خودروساز و مردم نتیجه بهتری را در پی دارد.


                    مهر

                    کد: 143535

                    تاریخ انتشار: 21 آبان 1400 ساعت 16:31
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بهرام نامدار
                      عضو فعال
                      • Oct 2020
                      • 9392

                      #5320
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
                      طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد...





                      ببینیم این صف خرید فردا به صف فروش تبدیل می شود ؟!

                      در آن صورت اعتماد به کل بازار از بین خواهد رفت ....

                      مدعی
                      مدیریت جهانی هم هستند ..!







                      مدیریت جهانی ...!






                      .

                      نظر

                      • لیورپول
                        عضو فعال
                        • Sep 2020
                        • 552

                        #5321
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        با سلام و احترام بهرام جان عزیزم
                        دوتا اصلاح خودروییها میخورن بعد برمیگردن
                        از زحماتت ممنون
                        از شما به ما رسیده

                        نظر

                        • رادین1
                          عضو فعال
                          • Dec 2018
                          • 4720

                          #5322
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          یعنی به نظرم تو این بازار واقعا سهامدارانی پیدا می شوند که حتی حاضر باشند نه تنها در قیمت صفر سهامشان را بفروشند بلکه حتی حاضر باشند یک چیزی هم از جیب مبارک بگذارند و زیر صفر بفروشند که فقط از شر سهامشان راحت شوند !!!

                          نظر

                          • اسد-ص
                            ستاره دار(5)
                            • Feb 2011
                            • 683

                            #5323
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            خودرو دارم نمیفروشم

                            نظر

                            • بهرام نامدار
                              عضو فعال
                              • Oct 2020
                              • 9392

                              #5324
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط لیورپول پست شده است View Post
                              با سلام و احترام بهرام جان عزیزم
                              دوتا اصلاح خودروییها میخورن بعد برمیگردن
                              از زحماتت ممنون
                              از شما به ما رسیده

                              درود ...

                              بازار بدون خودرو , جایی نخواهد رفت ...
                              .

                              نظر

                              • وحید خزایی
                                عضو فعال
                                • Jul 2020
                                • 1260

                                #5325
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
                                درود ...

                                بازار بدون خودرو , جایی نخواهد رفت ...
                                ارادت.....منظورت از بازار ، شپنا و شبندر و فولاد و فملی و وبملت است؟!
                                قرار نیست تاوان ترید بدت رو باقی بازار بده بهرام خان....?....بازار راه خودش رو می‌ره

                                نظر

                                در حال کار...
                                X