ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بهرام نامدار
    عضو فعال
    • Oct 2020
    • 9392

    #5356
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    جام خودرو :

    تقریبا همه را بیرون انداخته اند ...

    خالیِ خالی ...


    .

    نظر

    • orumbourse
      ستاره دار (1)
      • Nov 2011
      • 10185

      #5357
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      یه تحلیل بنیادی دیدم که با آزادسازی و فروش با 15 درصد زیر قیمت حاشیه بازار ،سود 27 تومنی برای خودرو محاسبه کرده بود.
      "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

      نظر

      • محمد.
        عضو فعال
        • Dec 2020
        • 810

        #5358
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        اقدام دولت سوریه علیه خودروهای وارداتی از ایران

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #5359
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
          یه تحلیل بنیادی دیدم که با آزادسازی و فروش با 15 درصد زیر قیمت حاشیه بازار ،سود 27 تومنی برای خودرو محاسبه کرده بود.

          قیمت‌گذاری دستوری و تاثیرات آن بر خودرو–خساپا



          قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف به‌خصوص صنعت خودرو از سیاست‌های دولت‌ها بوده است. خودروسازان ایرانی طی سالیان گذشته، میلیاردها تومان زیان انباشته اعلام کرده‌اند و آن را نتیجه سیاست غلط قیمت‌گذاری دستوری می‌دانند. باتوجه به مطرح شدن حذف قيمت‌گذاری دستوری خودرو در روزهای اخیر، تلاش شده تا در این مقاله به تحلیل و بررسی صنعت خودرو و دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا و همچنین تاثیرات این تصمیم بر روند سودسازی این شرکت‌ها پرداخته شود.


          تاثیرات قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد


          همان‌طور که در اکثر بخش‌های اقتصاد کشور به دفعات مشاهده و تجربه شده است، قیمت‌گذاری دستوری نتیجه‌ای جز ایجاد رانت برای دلالان، فراهم کردن زمینه فساد اقتصادی و از بین رفتن ثروت ملی نداشته است و احتمالا در آینده نیز نخواهد داشت. این امر تنها باعث کسب سودهای هنگفت برای دلالان از یک سو و نرسیدن کالا به مشتری و مصرف‌کننده واقعی، با قیمت منصفانه، از سوی دیگر می‌شود. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی کشور، یکی از بزرگ‌ترین موانع تولید، قیمت‌‌گذاری‌های دستوری توسط نهادهای مختلف است.


          از نمونه‌های قیمت‌گذاری دستوری می‌توان به قیمت‌گذاری در حوزه‌های مختلف از فولاد و سیمان گرفته تا نرخ ارز و مواد غذایی اشاره کرد. قیمت‌گذاری‌ها با نام حمایت از مصرف‌کننده و توسعه عدالت انجام می‌گیرد، اما نه تنها باعث گسترش عدالت نمی‌شود و منفعتی برای مردم نداشته است، بلکه باعث شده است به تولیدکننده و به تبع آن به مصرف‌کننده خسارت وارد شود. به این صورت که وقتی تولیدکننده به دلیل پایین بودن قیمت محصول نسبت به بهای تمام شده با ضرر مواجه شود، برای مصرف‌کننده نیز عواقبی مانند کاهش کیفیت محصولات تولیدی، خدماتی و… خواهد داشت.


          اصلاح نظام قیمت‌گذاری


          هر زمان که رویه اشتباه قیمت‌گذاری دستوری اصلاح شود، قدمی به سوی بهتر شدن اقتصاد کشور برداشته شده است. به‌طور مثال در صنعت خودرو که صنعت مورد بحث این مقاله است، تاریخ ۲۸ مهر ماه در جلسه سران قوا، قدم‌های اولیه‌ای در راستای لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو برداشته و مواردی تصویب شد. به این صورت که تا پیش از این، قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین می‌شد، اما در تصمیم‌گیری جدید، این شورا از فرآیند قیمت‌گذاری حذف گردید. بر این اساس، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، لیست هزینه‌های تولید را از خودروسازان دریافت و بررسی کرده و پس از آن پیشنهاد قیمتی خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کند تا تصمیم نهایی در مورد قیمت خودروها گرفته شود. در واقع قیمت‌گذاری نهایی خودروهای داخلی توسط ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.


          پس از این خبر، امیدواری زیادی نسبت به اصلاح قیمت‌ها و شیوه قیمت‌گذاری در بخش‌های مختف صنایع بوجود آمد و به تبع آن بازار بورس نیز با واکنشی مثبت نسبت به اخبار به استقبال معاملات خود رفت.


          با اینکه به نظر می‌رسید دولت در این تصمیم‌گیری نقش داشته است، اما ۲۰ آبان ماه بعد از افزایش رسمی قیمت خودرو، رئیس‌جمهور اعلام کرد که افزایش قیمت خودرو منتفی است. ماحصل این تایید و تکذیب‌ها ارائه سیگنال افزایش قیمت به بازار آزاد بود و باعث رشد ده تا پانزده درصدی قیمت‌ها در بازار آزاد شد. از طرف دیگر این احتمال نیز وجود دارد که خودروسازان به بهانه قیمت‌گذاری دستوری و افزایش زیان خود، میزان تولیدات خود را کاهش دهند. کاهش تولید در برابر افزایش تقاضا می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت شود. در ادامه به تاثیرات آزادسازی قیمت خودرو بر دو خودروساز بزرگ می‌پردازیم.


          خودرو خساپا


          شرکت سایپا با توليد و ساخت انواع خودرو سبک و سنگين و اجزاء، لوازم و قطعات آن‌ها و فروش اين فرآورده‌ها و همچنين انجام هر نوع سرمايه‌گذاری و عمليات صنعتی، بازرگانی و خدماتی سودآور، با نماد «خساپا» در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرد.


          ايران خودرو نیز با نماد «خودرو» در قالب يک گروه واحد، در بخش‌های مختلفی از جمله، تامين قطعات، سيستم‌ها و تجهيزات توليدی، خدمات پس از فروش، نيروی محركه و… فعاليت دارد. همچنين ايران‌خودرو در حوزه‌های سرمايه‌گذاری، امور مالی، ليزينگ و توسعه كسب و كار، سرمايه‌گذاری كرده است.


          عمده فروش محصولات کارخانه سایپا خانواده تیبا و برای کارخانه ایران‌خودرو خانواده پژو، سمند و دنا است. اگر بخواهیم بصورت میانگین قیمت‌های بازار را بررسی کنیم به اطلاعات حدودی زیر خواهیم رسید.




          با توجه به قیمت‌های فعلی بازار و نرخ‌های فروش فعلی خودروسازان، معضل قیمت‌گذاری دستوری باعث زیان حدود ۵ و ۳ هزار میلیاردی در شش ماهه نخست امسال به ترتیب برای ایران‌خودرو و سایپا شده است.


          تاثیرات آزادسازی قیمت‌گذاری بر خودرو – خساپا


          اکنون برای تحلیل بنیادی این دو خودروساز بـرای سـال ۱۴۰۱ دو سناریوی آزادسازی قیمت‌ها و فروش با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار و عدم آزادسازی و ادامه روند قیمت گذاری دستوری فعلی در نظر بگیریم.


          در سناریو اول فرض کنیم قیمت خودروها در بازار حدود قیمت‌های فعلی باشند و خودروسازان با آزادسازی قیمت بتوانند محصولات خود را با قیمت‌هایی نزدیک به قیمت بازار به فروش برسانند. همین‌طور میانگین نرخ دلار نیما را برای سال بعد ۲۵ هزار تومان و نرخ افزایش حقوق و دستمزد و تورم را هم در حدود ۳۰ درصد در نظر بگیریم.


          با این مفروضات خواهیم داشت:




          همان‌طور که ملاحظه شد در صورت حذف قیمت‌گذاری دستوری نه تنها این شرکت‌ها می‌توانند از ضرر و ادامه این چرخه زیان‌بار خارج شوند بلکه با حذف فاصله قیمت کارخانه تا بازار، فرصت کسب سود از دلالان گرفته شده و با افزایش عرضه برای تقاضای حقیقی، می‌تواند منجر به تعادل قیمتی در بازار شود و مصرف‌کننده واقعی نیز با قیمت منصفانه‌تری به کالای مورد نظر دسترسی داشته باشد. اما با ادامه این رویه در حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان برای این دو خودروساز و با احتساب زیان ۸ هزار میلیاردی برای شرکت‌های دیگر نظیر پارس خودرو، گروه بهمن و زامیاد، عددی در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از حساب مردم خارج و به جیب دلالان سرازیر می‌شود.

          منبع : enigmainvesting.ir
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #5360
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            فردا جلسه ستاد تنظیم بازار + تصویب لیست قیمتهای جدید خودروهای داخلی


            ? جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار چهارشنبه هر هفته به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل میشود.


            ? با توجه به اینکه تعیین قیمت جدید خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است انتظار می رود که در جلسه فردای ستاد تنظیم بازار ، لیست قیمت های جدید خودرو به تصویب برسد و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ شود.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بهرام نامدار
              عضو فعال
              • Oct 2020
              • 9392

              #5361
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
              دولت و کارگزاری ها و حقوقی های متصل به دولت , حباب های بزرگی در بازار ساختند برای خالی کردن و آوار شدن ...!

              ارزش بازار زاگرس 1/5 برابر
              غول تولید کننده ی خودروی خاورمیانه
              ( نماد خودرو )







              در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post



              بهار 1402 : 1500 تومان ...



              در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
              هیچ سهمی تا ابد زیان ده و هیچ سهمی تا ابد سود ده نخواهد ماند.
              سهام امروزی که ما الان زیان ده میبینیم روزگاری نه چندان دور حدود 15-20 سال قبل سود ده و بنیادی محسوب میشدند ولی زمان اون رسیده که این سهام پله پله به سودهای سالیان قبل برسند.
              با روند نجنگیم.
              orumbourse
              17 آبان 1400
              در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
              بدیهی است که جنس سوپرایز های بنده تکنیکالی باشد ...

              ابتدا از کلیه خوانندگان محترم
              تقاضا دارم , این نوشته ها را مبنای تصمیم گیری در معاملات قرار ندهند ...


              ..................................................


              اما سوپرایز تحلیلی :


              نسبت شاخص گروه خودرو به شاخص کل , 15 ماه با خط مقاومتی مهمی درگیر بود ...

              یعنی در این 15 ماه
              شاخص کل بهتر از شاخص گروه خودرو عمل کرد ...


              بالاخره در 14 آبان 1400 توانست بر این
              مقاومت سنگین غلبه کند ...


              منفی ها صرفا پولبک به خط مقاومتی رسم شده هستند ...


              ترجمه ی جمله ی فوق به این معنی است : گروه خودرو
              بازدهی بهتری از شاخص کل خواهد داشت ...


              مثبت های بقیه بازار از
              جنس نوسان است و مثبت های گروه خودرو , بخشی از روند است که آغاز شده است ...

              امیدوارم
              خداوند بنده و خوانندگان
              را شامل الطاف خود بنماید ...








              .

              نظر

              • آريانا
                عضو فعال
                • Nov 2010
                • 599

                #5362
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                درود
                بهرام خان 2 تا سئوال:

                1- آیا هنوز تک سهم خمهر هستید؟

                2 - اثرات آزادسازی واردات خودرو را بر گروه خودرو چگونه ارزیابی میکنید؟

                سپاس

                نظر

                • رادین1
                  عضو فعال
                  • Dec 2018
                  • 4719

                  #5363
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  درخواست قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص: اجازه دهید صنعت خودرو نفس راحتی بکشد




                  نظر

                  • ایرانی
                    ستاره دار(1)
                    • Jun 2011
                    • 2579

                    #5364
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    البته منظورش واردات خودرو است که این موضوع به ضرر و زیان خودروسازان داخلی است.:)

                    درخواست قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص: اجازه دهید صنعت خودرو نفس راحتی بکشد

                    قالیباف با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو در توییتی نوشت: ‏مجلس یازدهم بر ‎شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادراتِ عمدتاً قطعات یا خودروی مازاد، در راستای کاهش قیمت همزمان با تقویت صنعت خودرو گام بلندی برداشته است.

                    قالیباف در ادامه نوشت: از شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص تقاضامندیم تا با موافقت خود اجازه دهند صنعت خودرو نفس راحتی بکشد.

                    نظر

                    • بهرام نامدار
                      عضو فعال
                      • Oct 2020
                      • 9392

                      #5365
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      در اصل توسط ایرانی پست شده است View Post

                      البته منظورش واردات خودرو است که این موضوع به ضرر و زیان خودروسازان داخلی است.:)


                      جناب ایرانی ...

                      پاسخ آن کامنت شما را اینجا می دهم ...

                      نه تنها آدرس را اشتباه آمده اید , بلکه
                      آدرس اشتباه هم می دهید ...

                      .................................

                      خدمت شما عرض کنم :

                      بهانه می گرفتند که در شرایط انحصاری و بازار غیر رقابتی چرا قیمت بالا برود ؟

                      این بهانه با آزادسازی واردات گرفته شد ...

                      دلاری وجود ندارد که بخواهند خودروی خارجی وارد کنند ...!

                      هدف این فیلم و سناریو افزایش قیمت و آزادسازی نرخ خودرو است تا توجیه پذیر تر شود ...


                      .

                      نظر

                      • بهرام نامدار
                        عضو فعال
                        • Oct 2020
                        • 9392

                        #5366
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
                        دولت و کارگزاری ها و حقوقی های متصل به دولت , حباب های بزرگی در بازار ساختند برای خالی کردن و آوار شدن ...!

                        ارزش بازار زاگرس 1/5 برابر
                        غول تولید کننده ی خودروی خاورمیانه
                        ( نماد خودرو )


                        در اصل توسط بهرام نامدار پست شده است View Post
                        آنهایی که میلیاردی خریدند ...

                        زیان نخواهند کرد , چون شبیه فراکاب ها بسته شدند ...

                        تا آنها زیان نبینند ...

                        ممکنه خودرو مثبت و حتی صف خرید باز بشه ...

                        بستن سهم هم مشکوک بود ( پس خریدهای قدرتمند میلیاردی ))


                        ( شاخص خودرو نسبت به شاخص کل )








                        پیش بینی دقیق بود ...






                        .

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #5367
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          آماده باش برای اعلام قیمت جدید خودرو


                          درحالی بیش از ۱۰روز از لغو افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو از سوی رئیس‌جمهور می‌گذرد؛که براساس شنیده‌ها قرار است بازگشت قیمت‌ها امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی شود. منابع آگاه می‌گویند روز دوشنبه جلسه‌ای میان مدیران خودروساز و وزیر صمت برگزار شده و قیمت‌های جدید مورد موافقت قرار گرفته است.

                          ظاهرا تغییری در قیمت‌ها داده نخواهد شد و میزان و نحوه افزایش قیمت‌ها، مطابق همان مصوبه‌ای است که توسط رئیس‌جمهور متوقف شده بود.


                          اما داستان افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو چه فراز و فرودی را طی کرد؟

                          دو خودروساز بزرگ کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه سال ‌جاری، لیست قیمت‌های جدید خود را منتشر کردند. در حالی که همه‌چیز آماده بود تا خودروسازان، محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های جدید عرضه کنند و حتی ایران‌خودرو از ۲۵طرح فروش فوق‌العاده خود همزمان با انتشار لیست قیمت‌های جدید محصولاتش رونمایی کرده بود، ناگهان شامگاه ۲۰ آبان‌ماه خبر رسید که ابراهیم رئیسی یک‌تنه مصوبه افزایش قیمت خودرو در مبدا را وتو کرده است.

                          رئیسی در نامه خود اعلام کرده بود که خودروسازان مجوز افزایش قیمت را از ستاد تنظیم بازار نگرفته‌اند؛ بنابراین اجازه ندارند قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند. البته این دلیل با توجه به انتشار نامه‌های دو خودروساز درباره افزایش قیمت خودرو در سایت کدال سازمان بورس و نوشته شدن نام ستاد تنظیم بازار به عنوان مرجع صادر‌کننده مجوز، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

                          بعد از دستور رئیس‌جمهور، سیاستگذار خودرویی به‌ناچار دستور صادرشده را به خودروسازان ابلاغ کرد. اما به فاصله ۴۸ساعت، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعیین قیمت‌های جدید خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است.

                          این صحبت‌های فاطمی‌امین در کنار اظهارات مجید عشقی، رئیس سازمان بورس از لغو دستور رئیس‌جمهور خبر می‌داد. آن‌طور که رئیس سازمان بورس گفت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی جلسه‌هایی با رئیس‌جمهور و وزیر صمت درباره قیمت خودرو برگزار کرده و طی این جلسه‌ها مقرر شده است که اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار نهایی شود. اما بیش از یک هفته از صحبت‌های عشقی می‌گذرد و همچنان خبری از اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار نیست.


                          احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان به «دنیای‌اقتصاد» گفت: انجمن خودروسازان از بررسی قیمت کارخانه‌ای خودرو در ستاد تنظیم بازار خبر ندارد. وی ادامه داد: دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو در مبدا علاوه بر اینکه خودروسازان را متضرر کرده، سبب زیان سهامداران دو خودروساز بزرگ کشور در بورس نیز شده است.


                          بر اساس اظهارات نعمت‌بخش، جلوگیری از افزایش قیمت خودرو از سوی رئیس‌جمهور باعث شده تا ایران‌خودرو در آبان‌ماه حدود هزار میلیارد تومان زیان در کارنامه خود ثبت کند.


                          دبیر انجمن خودروسازان پیش‌بینی می‌کند، در صورت بلاتکلیف ماندن قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار تا پایان ماه جاری این خودروساز حداقل یک زیان‌ هزار میلیارد تومانی دیگر نیز از این ناحیه متحمل شود.


                          نعمت‌بخش تعلل بیشتر در زمینه اصلاح قیمت خودرو در کارخانه را نه‌تنها به زیان دو شرکت بزرگ خودروساز کشور، بلکه به زیان مصرف‌کنندگان واقعی می‌داند. نعمت‌بخش تاکید می‌کند برنده این وضعیت تنها دلالان و واسطه‌های بازار خودرو هستند. وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است ستاد تنظیم بازار درباره اصلاح قیمت خودرو تصمیم‌گیری کند، می‌گوید در این باره هیچ مشورتی با انجمن نشده و مشخص نیست ستاد تنظیم بازار قرار است چه زمانی در این خصوص تشکیل جلسه بدهد.

                          منبع: دنیای اقتصاد

                          کدخبر: 219720

                          ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۰۷:۲۷:۱۹
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • رادین1
                            عضو فعال
                            • Dec 2018
                            • 4719

                            #5368
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            این یعنی یک برنامه ای هست ! اگر قرار بود قیمتها تغییری نداشته باشند همین امروز اعلام بازگشایی می شد !
                            به اطلاع فعالين محترم بازار مي رساند؛ طبق اطلاعيه منتشره در تارنماي كدال به نشاني codal.ir جهت بررسي وضعيت اطلاعاتي ناشر، نماد معاملاتي شركت ايران‌ خودرو (خودرو1) حداكثر تا تاريخ 1400/09/17 تعليق شد. مديريت عمليات بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #5369
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              در اصل توسط رادین1 پست شده است View Post
                              این یعنی یک برنامه ای هست ! اگر قرار بود قیمتها تغییری نداشته باشند همین امروز اعلام بازگشایی می شد !

                              با سلام

                              چه برنامه ای ؟ً!!!

                              امروز که نمی تونستند بازگشایی کنند وقتی هنوز قیمت توسط شورای رقابت تایید و مصوب نشده !!؟

                              خب مهلت 10 روز تعلیقی که روی کدال گذاشته بودند تا تاریخ 1400/09/02 بوده و امروز یا باید 10 روز کاری بعدی را ابلاغ می کرد روی کدال که کرد ! یا با نظر سازمان اقدام به بازگشایی می کرد و چون هنوز قیمت خودرو ها توسط شورا تایید نشده ، خب مجبور به تمدید تا 10 روزکاری دیگه تعلیق کردند .

                              این بدین منظور نیست که سهم خودرو حتماً حتماً تا 10 روز کاری دیگه بسته می مونه

                              معمولاً جلسات شورا و مرکز ملی رقابت چهارشنبه های هر هفته هست ...

                              اگر امروز توی جلسه شورا قیمتها تصویب بشه ، خودرو می تونه همین شنبه هم بازگشایی بشه

                              تا زمانی که قیمتها مصوب نشه ، خودرو و خساپا را باز نمی کنند و می توانند حتی 10 روز کاری دیگه هم علاوه بر 1400/09/17 مجدداً تمدید کنند تا تاریخ 1400/10/02
                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • رادین1
                                عضو فعال
                                • Dec 2018
                                • 4719

                                #5370
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
                                با سلام

                                چه برنامه ای ؟ً!!!

                                امروز که نمی تونستند بازگشایی کنند وقتی هنوز قیمت توسط شورای رقابت تایید و مصوب نشده !!؟

                                خب مهلت 10 روز تعلیقی که روی کدال گذاشته بودند تا تاریخ 1400/09/02 بوده و امروز یا باید 10 روز کاری بعدی را ابلاغ می کرد روی کدال که کرد ! یا با نظر سازمان اقدام به بازگشایی می کرد و چون هنوز قیمت خودرو ها توسط شورا تایید نشده ، خب مجبور به تمدید تا 10 روزکاری دیگه تعلیق کردند .

                                این بدین منظور نیست که سهم خودرو حتماً حتماً تا 10 روز کاری دیگه بسته می مونه

                                معمولاً جلسات شورا و مرکز ملی رقابت چهارشنبه های هر هفته هست ...

                                اگر امروز توی جلسه شورا قیمتها تصویب بشه ، خودرو می تونه همین شنبه هم بازگشایی بشه

                                تا زمانی که قیمتها مصوب نشه ، خودرو و خساپا را باز نمی کنند و می توانند حتی 10 روز کاری دیگه هم علاوه بر 1400/09/17 مجدداً تمدید کنند تا تاریخ 1400/10/02

                                با سلام
                                برای مصوب نشدن قیمتها که لازم نبود کاری انجام بشه ! اگر قرار بر این بود قیمتها مثل سابق بماند خوب کاری نداشت با دو خط نامه موضوع تمام شده می بود اعلام می کردند قیمت به روال سابق خواهد بود ! اما اینکه باز هم بازگشایی به تاخیر می افتد و تا الان خبری نشده به نظر میاد پشت پرده رایزنیهایی در حال انجام باشه ! معمولا نورچشمی ها که انبانشون پر شد با یک خبر خوشحالشون می کنند ! به نظر من حتما یک تغییری در روند قیمت گذاری انجام خواهد شد حالا کم و زیادش معلوم نیست لیکن به روال سابق صنعت خودرو نابود مطلق خواهد شد .

                                نظر

                                در حال کار...
                                X