ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • naderi1
    ستاره‌دار(26)
    • Sep 2020
    • 792

    #5431
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
    تا آخر این ماه قطعا می خوان پالایشگاه شازند رو عرضه کنند ... این خبر قطعی قطعی هست
    سلام اینکه تا اخر ماه عرضه میشود یا نه را نمیدانم اما بکاربردن عباراتی مانند قطعی قطعی انهم در این کشور و وضعیت از یک فرد باتجربه بعید است. هیچ قطعیتی وجود ندارد و بر فرض اینکه تصمیمی هم گرفته شده باشد هر لحظه ممکن است زمانش تغییر کند. تا اخر ماه هم زمان زیادی باقی نیست و هنوز گویا نمادش هم درج نشده. البته احتمال عرضه هم تا اخر ماه است اما با اون قسمت قطعی قطعی تا اخر ماه(آذر) منظورم بود. قبلا هم در مواردی با عبارات قطعی مطالبی رو داشتید که برخی به وقوع نپیوستند. البته مصادیق الان خاطرم نیست و فرصتی هم برای جستجو نیست. ایرادی هم ندارد مطلبی بگوییم و نشود. خود مسولان روزی ده جور مصاحبه میکنن اما بکاربردن الفاظی که نشان از قطعیت دارد صحیح نیست
    اگر جرات زدن حرف حق را نداری لااقل برای کسانی که حرف ناحق می زنند دست نزن

    نظر

    • naderi1
      ستاره‌دار(26)
      • Sep 2020
      • 792

      #5432
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
      آره اون هایی که امروز 500 میلیون حجم اونم در نزدیک سقف کانال خریدند چیزی بارشون نبود،فقط شما بلدید. همین مقدار رو میتونست فردا جمع کنه ولی امروز خرید ،بنظرتون چرا؟! همین ها یه سال دیگه بالای با دویست درصد سود تقدیم میکنند به شماها که منتقدید.
      سلام سهم میتواند بالا برود خود من هم ممکن است بخرم. اما عمده دلیل بالا رفتن نه تحلیل بلکه سفته بازی و رانت و خواست بالایی هاست. همانطور که سال پیش اراده کردند و برند بالا و کسانی که بازیشان را خواندن استفاده کردن و همراه شدن. سهم به سود هم برسد باز خواستشان خواهد بود با یک بخشنامه و یا تغییراتی در نرخ و... . میزان خرید حقیقی و یا حقوقی هم زیاد در عمل کارساز نبود که اگر بود ایران خودرو (و کلی سهم دیگر بازار) از بالای 800 تومان که تا زیر200هم سقوط کرد ان حجم ها و صفهای میلیاردی خریدش نباید اجازه میداد به اینجاها سقوط کند(با این استدلال)
      اگر جرات زدن حرف حق را نداری لااقل برای کسانی که حرف ناحق می زنند دست نزن

      نظر

      • orumbourse
        ستاره دار (1)
        • Nov 2011
        • 10189

        #5433
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        یک ساعت آخر بازار امروز رو از دست دادم ولی خودرو در محدوده 197 تا 192 تومن حمایت معتبری داره فکر میکنم فردا میتونه سهم از این فشار فروش خلاص بشه.
        چه خوشمون بیاد چه نیاد این روزها نقش خودرو در بازار، نقش یه لیدر و رهبره ،پس با توجه به اینکه قیمت بقیه سهام بازار هم خیلی خیلی ارزنده و جذاب برای خرید هستند ،خودرو میتونه با این اخبار مثبت یه لیدر خوب برای بازار باشه پس بیایید اجازه بدهیم هم خودرو خودش بالا بره، هم کمک کنه تا بقیه سهام بالا برند.
        ببینیم فردا چی میشه؟
        "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

        نظر

        • اشکان2010
          عضو فعال
          • Dec 2010
          • 684

          #5434
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
          تخمین سودسازی سال 1401 ایران خودرو برحسب قیمتهای جدید و بهای تمام شده :

          1- محصولات اصطلاحا پرتیراژ : طبق بررسی که داشتم در 3 ماهه دوم امسال بهای تمام شده هردستگاه در گروه پژو 146 میلیون تومان بوده که
          احتمالا درحال حاضر بیشتر وشاید حدود 155 تومن باشه و قیمتهای مصوب فروش کنونی نشون میده فروش 206 و سمند و 405 و پارس
          درمجموع همچنان زیانده خواهد بود ولی موضوع اینه که 405 تقریبا از خط تولید خارج شده و مدتهاست دربرنامه های فروش از سمند معمولی
          و حتی 206 خبری نیست (یک ماه پیش مجبورشدن قطره چکانی 500 تا 206 بفروشن!) و دراین گروه فقط پارس تو برنامه های قبلی زیاد بوده
          که به نظر میرسه فروشش زیان ده هست... توضیح اینکه در برنامه های فروش چندماه گذشته به جای 206 مدلهای مختلف 207 بوده
          که به نظر میرسه با توجه به قیمتهای اخیر فروشش همراه با سود باشه همچنین به چای سمند بیشتر سورن پلاس فروختن که اون هم
          احتمالا سود ده هست.خلاصه کنم تو اینایی که گفتم با مدیریت فروشی که داره اعمال میشه میتونن به جالت یربه یر در بهای تمام شده و فروش برسن...

          2- رانا : بهای تمام شده هردستگاه در سه ماهه دوم 154.7 میلیون تومن بوده که الآن احتمالا بین 165 تا 170 تومنه و قیمت مصوب فعلی برای فروش
          راناپلاس 186 و راناپلاس پانوراما 200 تومنه وبه نظرمیرسه ازاین به بعد فروش هر دستگاه رانا با سود حداقل 20 میلیون تومنی همراه باشه.توضیح اینکه
          فروش این محصول در 6 ماهه اول امسال وحتی قبل از افزایش قیمت 18 درصدی قعلی با سود همراه بوده...در 3 ماهه دوم امسال بارشد چشمگیر نسبت
          به 3 ماهه اول 8850 دستگاه رانا فروخته شده...باافزایش تولید رانا احتمالا درسال 1401 حدود 50 هزار دستگاه رانا با سود ناخالص حداقل 1000 میلیارد
          تومنی به فروش میرسه.

          3- دنا :در برنامه های تولید وفروش کاملا مشخصه متمرکز شدن روی دناپلاس توربودستی و اتوماتیک...در 3 ماهه دوم امسال بهای تمام شده هردستگاه
          دنا (عمدتا پلاس !) 234 میلیون تومن بوده که هم اکنون شاید حدود 255 الی 260 میلیون تومن باشه و قیمت مصوب فروش برای مدلهای مختلف دنا پلاس
          بین 198 تا 338 میلیون تومنه که با توجه به تمرکزی که روی تولید و فروش مدلهای توربو دنا هست وقیمت فروش دو مدل توربو دنا 297 و 338 تومنه شابد
          یشه میانگین فروش رو حدود 290 و میانگین سود هر دستگاه رو حدود 30 تومن در نظر گرفت.در 3 ماهه دوم امسال 11272 دستگاه بازهم بارشد نسبت
          به 3 ماهه اول فروخته شده و در اکثر برنامه های فروش هم دنا توربو هست وتولیدش قطعا رو به افزایش خواهد بود و احتمالا در سال 1401 شاهد فروش
          50 الی 60 هزار دستگاه دنا ( عمدتا توربو) با سود ناخالص 1500 الی 1800 میلیاردی خواهیم بود...

          4- هایما : در 3 ماهه اول درصورتهای مالی فروش 1286 دستگاه تحت نام سایرمحصولات اومده که تقریبا همه اش هایما بوده ( 2 عدد تارا هم داشتیم!)
          بابهای تمام شده هر دستگاه 337 میلیون تومن.درآمار 6 ماهه بهای تما شده هر دستگاه تحت نام سایر محصولات افت محسوسی داشته و به 299 تومن
          رسیده که به خاطر افزایش تولید وفروش تارا بوده.برای تحمین بهای تمام شده کنونی هایما بیشتر به 3 ماهه توجه میکنم و اگه نزدیک به 20 درصد هم
          بهش اضافه کنیم احتمالا بهای تمام شده کنونی هردستگاه هایما حدود 400 تومنه.هم اکنون هایما S5 حدود 522 و S7 حدود 592 به فروش میرسه (سهم کارخونه بدون
          مالیات و ...) فروش هردستگاه هایما به طور میانگین سود خداقل 130 تومنی به همراه داره.امسال میخواستن 14 هزار تا هایما بفروشن که به نظر میرسه نتونن!...اگه سال بعد
          بتونن 20 هزار تا هایما با سود هر دستگاه 130 تومن بفروشن 2600 میلیارد سود ناخالص خواهد داشت...

          5- تارا : در 3 ماه اول که دودستگاه تارا دستی به فروش رسید بهای تمام شده هر دستگاه 155 میلیون تومن بوده (فروش 254.6 ) والآن شاید بهای تمام شده تارا دستی
          بین 170 تا 180 تومن و تارا اتوماتیک 250 تا 270...قیمت مصوب فروش تارا دستی واتوماتیک به ترتیب 254.6 و 365 تومنه (برای کارخونه نه مصرف کننده!)وبه نظرمیرسه میانگین
          سود فروش هردستگاه تارا 90 تومنه.امسال میخواستن 50 هزار تا تارا تولید وفروش داشته باشن و توخبرها برای سال 1401 حتی 150 هزارتا هم مطرح شده.اگه برای
          سال 1401 بتونن 80هزار تا تارا باسود ذکرشده بفروشن 7200 میلیارد تومن سود ناحالص بدست میاد...

          6-قطعات ولوازم : فروش شون در 6 ماهه اول امسال حدود 1500 میلیارد تومن سودناخالص داشته وبا کمی افزایش احتمالا در سال 1401 بیش از 3500 میلیارد سودناخالص خواهدداشت...

          7-سودزیرمجموعه ها و سرمایه گذاریهایی همچون ایران خودرو شهرستانها و خگستر و سرسمند وغیره :تخمینش سخته!!!

          خلاصه : با تداوم شرایط کنونی و با کمی مدیریت بهتر و توجه به تولید وفروش بیشتر اتومبیل های سود ده همچون تارا و هایما
          و دناپلاس توربو وسایر مدلهای پلاس میتونن در سال 1401 به سودناخالص بین 16 الی 20 هزار میلیارد تومنی دست پیدا کنن...
          اگه سیاستها به سمت آزادسازی قیمت فروش بره قطعا سودسازی بسیاربهتر شده ومیتونه حتی بیشتر از 30 هزار میلیارد تومن هم باشه...
          دوستان به دوبخشنامه اخیرفروش ایران خودرو توجه کنن :

          1- https://esale.ikco.ir/Home/GetGoyaFile/4410
          2- https://esale.ikco.ir/Home/GetGoyaFile/4412

          طبق توضیحات مفصلی که در پست بالا دادم دراولی که پیش فروش با موعد تحویل سال بعده همه شون سود سازن...
          دردومی هم که فروش فول العاده باتحویل حداکثر 3 ماهه است 7 محصول توش هست که 6 تای اول لیست
          سودوزیان شون یربه یر میشه و هفتمی یعنی تارا دستی باعث میشه این بخشنامه هم همراه باسودباشه...

          به نظرمیرسه برخلاف انتظار! شاهدافزایش تعقل وبرنامه ریزی خوب درمدیریت فروش به سمت سودساز شدن ایران خودرو هستیم...
          ----------------------------------------------------------------
          دوستان!...افزایش قیمت اخیر قطعی است وباهمراهی روسای قوا صورت گرفته که صدالبته کمتر از انتظار بوده...
          به صحبتهاواقدامات صرفا پوپولیستی توجه نکنید!

          نظر

          • orumbourse
            ستاره دار (1)
            • Nov 2011
            • 10189

            #5435
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

            نظر

            • الکساندر آلخین
              ستاره‌دار(4)
              • Jun 2013
              • 828

              #5436
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              در فروش فوق العاده ی ایران خودرو که از امروز شروع شده قیمت های جدید فروش لحاظ شده.. برای مثال پژو پارس تیو فایو که قبلا 145 بود الآن شده 171 که دقیقا میشه 18 درصد افزایش...!!
              هر چه گفتیم جز حکایت دوست......... در همه عمر از آن پشیمانیم

              نظر

              • orumbourse
                ستاره دار (1)
                • Nov 2011
                • 10189

                #5437
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                در اصل توسط اشکان2010 پست شده است View Post
                تخمین سودسازی سال 1401 ایران خودرو برحسب قیمتهای جدید و بهای تمام شده :

                1- محصولات اصطلاحا پرتیراژ : طبق بررسی که داشتم در 3 ماهه دوم امسال بهای تمام شده هردستگاه در گروه پژو 146 میلیون تومان بوده که
                احتمالا درحال حاضر بیشتر وشاید حدود 155 تومن باشه و قیمتهای مصوب فروش کنونی نشون میده فروش 206 و سمند و 405 و پارس
                درمجموع همچنان زیانده خواهد بود ولی موضوع اینه که 405 تقریبا از خط تولید خارج شده و مدتهاست دربرنامه های فروش از سمند معمولی
                و حتی 206 خبری نیست (یک ماه پیش مجبورشدن قطره چکانی 500 تا 206 بفروشن!) و دراین گروه فقط پارس تو برنامه های قبلی زیاد بوده
                که به نظر میرسه فروشش زیان ده هست... توضیح اینکه در برنامه های فروش چندماه گذشته به جای 206 مدلهای مختلف 207 بوده
                که به نظر میرسه با توجه به قیمتهای اخیر فروشش همراه با سود باشه همچنین به چای سمند بیشتر سورن پلاس فروختن که اون هم
                احتمالا سود ده هست.خلاصه کنم تو اینایی که گفتم با مدیریت فروشی که داره اعمال میشه میتونن به جالت یربه یر در بهای تمام شده و فروش برسن...

                2- رانا : بهای تمام شده هردستگاه در سه ماهه دوم 154.7 میلیون تومن بوده که الآن احتمالا بین 165 تا 170 تومنه و قیمت مصوب فعلی برای فروش
                راناپلاس 186 و راناپلاس پانوراما 200 تومنه وبه نظرمیرسه ازاین به بعد فروش هر دستگاه رانا با سود حداقل 20 میلیون تومنی همراه باشه.توضیح اینکه
                فروش این محصول در 6 ماهه اول امسال وحتی قبل از افزایش قیمت 18 درصدی قعلی با سود همراه بوده...در 3 ماهه دوم امسال بارشد چشمگیر نسبت
                به 3 ماهه اول 8850 دستگاه رانا فروخته شده...باافزایش تولید رانا احتمالا درسال 1401 حدود 50 هزار دستگاه رانا با سود ناخالص حداقل 1000 میلیارد
                تومنی به فروش میرسه.

                3- دنا :در برنامه های تولید وفروش کاملا مشخصه متمرکز شدن روی دناپلاس توربودستی و اتوماتیک...در 3 ماهه دوم امسال بهای تمام شده هردستگاه
                دنا (عمدتا پلاس !) 234 میلیون تومن بوده که هم اکنون شاید حدود 255 الی 260 میلیون تومن باشه و قیمت مصوب فروش برای مدلهای مختلف دنا پلاس
                بین 198 تا 338 میلیون تومنه که با توجه به تمرکزی که روی تولید و فروش مدلهای توربو دنا هست وقیمت فروش دو مدل توربو دنا 297 و 338 تومنه شابد
                یشه میانگین فروش رو حدود 290 و میانگین سود هر دستگاه رو حدود 30 تومن در نظر گرفت.در 3 ماهه دوم امسال 11272 دستگاه بازهم بارشد نسبت
                به 3 ماهه اول فروخته شده و در اکثر برنامه های فروش هم دنا توربو هست وتولیدش قطعا رو به افزایش خواهد بود و احتمالا در سال 1401 شاهد فروش
                50 الی 60 هزار دستگاه دنا ( عمدتا توربو) با سود ناخالص 1500 الی 1800 میلیاردی خواهیم بود...

                4- هایما : در 3 ماهه اول درصورتهای مالی فروش 1286 دستگاه تحت نام سایرمحصولات اومده که تقریبا همه اش هایما بوده ( 2 عدد تارا هم داشتیم!)
                بابهای تمام شده هر دستگاه 337 میلیون تومن.درآمار 6 ماهه بهای تما شده هر دستگاه تحت نام سایر محصولات افت محسوسی داشته و به 299 تومن
                رسیده که به خاطر افزایش تولید وفروش تارا بوده.برای تحمین بهای تمام شده کنونی هایما بیشتر به 3 ماهه توجه میکنم و اگه نزدیک به 20 درصد هم
                بهش اضافه کنیم احتمالا بهای تمام شده کنونی هردستگاه هایما حدود 400 تومنه.هم اکنون هایما S5 حدود 522 و S7 حدود 592 به فروش میرسه (سهم کارخونه بدون
                مالیات و ...) فروش هردستگاه هایما به طور میانگین سود خداقل 130 تومنی به همراه داره.امسال میخواستن 14 هزار تا هایما بفروشن که به نظر میرسه نتونن!...اگه سال بعد
                بتونن 20 هزار تا هایما با سود هر دستگاه 130 تومن بفروشن 2600 میلیارد سود ناخالص خواهد داشت...

                5- تارا : در 3 ماه اول که دودستگاه تارا دستی به فروش رسید بهای تمام شده هر دستگاه 155 میلیون تومن بوده (فروش 254.6 ) والآن شاید بهای تمام شده تارا دستی
                بین 170 تا 180 تومن و تارا اتوماتیک 250 تا 270...قیمت مصوب فروش تارا دستی واتوماتیک به ترتیب 254.6 و 365 تومنه (برای کارخونه نه مصرف کننده!)وبه نظرمیرسه میانگین
                سود فروش هردستگاه تارا 90 تومنه.امسال میخواستن 50 هزار تا تارا تولید وفروش داشته باشن و توخبرها برای سال 1401 حتی 150 هزارتا هم مطرح شده.اگه برای
                سال 1401 بتونن 80هزار تا تارا باسود ذکرشده بفروشن 7200 میلیارد تومن سود ناحالص بدست میاد...

                6-قطعات ولوازم : فروش شون در 6 ماهه اول امسال حدود 1500 میلیارد تومن سودناخالص داشته وبا کمی افزایش احتمالا در سال 1401 بیش از 3500 میلیارد سودناخالص خواهدداشت...

                7-سودزیرمجموعه ها و سرمایه گذاریهایی همچون ایران خودرو شهرستانها و خگستر و سرسمند وغیره :تخمینش سخته!!!

                خلاصه : با تداوم شرایط کنونی و با کمی مدیریت بهتر و توجه به تولید وفروش بیشتر اتومبیل های سود ده همچون تارا و هایما
                و دناپلاس توربو وسایر مدلهای پلاس میتونن در سال 1401 به سودناخالص بین 16 الی 20 هزار میلیارد تومنی دست پیدا کنن...
                اگه سیاستها به سمت آزادسازی قیمت فروش بره قطعا سودسازی بسیاربهتر شده ومیتونه حتی بیشتر از 30 هزار میلیارد تومن هم باشه...
                درود بر شما
                اگر 16 هزار میلیارد تومن سود ناخالص رو حساب کنیم به سود 53 تومنی ناخالص برای هر سهم میرسیم که 25 درصد هم برای هزینه ها حساب کنیم به 40 تومن سود خالص به ازای هر سهم میرسیم ولی اگه 30 هزار میلیارد تومن سود ناخالص رو حساب کنیم به سود ناخالص 100 تومن و با کسر هزینه ها به سود خالص 75 تومنی برای هر سهم میرسیم البته برای سال 1401 .
                پس حداقلش ما یه سود 40 تومنی برای سال 1401 داریم.
                فعلا تنها مشکل خودرو اینه که زیان انباشته داره که برای به صفر رسوندن اونم باید کمی از دارایی هاش از جمله بلوک پارسیان رو بفروشه.
                "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                نظر

                • meysam_sh_2020
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 20673

                  #5438
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  ? بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم طرح اصلاح قیمتی وزیر صمت را پذیرفتند

                  - محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت برای حفظ تولید و جلوگیری از زیان خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش اصلاح قیمت خودرو نداشت و تصمیم درستی گرفت.
                  @majalleh_khodro
                  Instagram.com/majallehkhodro
                  ///

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #5439
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    دولت پایش را از صنعت خودرو بیرون بکشد


                    عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در توئیتی تاکید کرد؛ دولت نباید در جایگاه تنظیم گریِ بازار خودرو بنشیند.

                    به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون صنایع مجلس در توئیتی نوشت:


                    ‏مساله ‎خودرو، این دولت و آن دولت ندارد!


                    تا زمانی که دولت، پایش را از صنعت خودرو بیرون نکشد و در جایگاه تنظیم گریِ بازارِ خودرو ننشیند، اوضاع خودرو همین خواهد ماند...


                    ‎انحصار دشمن اقتصاد است.

                    1400/09/21

                    14:52:04

                    خبرگزاری خانه ملت
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #5440
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      سلیمی: مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است

                      یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در این شرایط با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.


                      حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دریافت مجوز افزایش قیمت از سوی خودروسازی‌ها گفت: ما به عنوان مجلس قانع نشدیم که بر چه اساسی مجوز افزایش قیمت داده شده است. با برخی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع نیز در همین رابطه نشستی داشتیم. این مبنا برای ما روشن نیست. به نظر می‌رسد خودروسازها باید هزینه هایشان را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود.


                      وی افزود: در هر حال مجلس با هرگونه افزایش قیمت در این شرایط مخالف است. بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با این تصمیم این دره عمیق قیمت کارخانه و بازار پر شد؟ آیا جیب دلالها کمتر پر می‌شود؟ زمانی گفته می‌شود ما می‌خواهیم بازار به آرامش برسد و باید تولید را افزایش دهیم. ما هم قبول داریم که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد ولی واقعیت این است که یکسری هزینه‌ها است که خودروسازان می‌توانند آن را مدیریت کنند مثل نیروی مازاد.


                      نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: باید همه چیز در خودروسازیها شفاف شود. کلیه حلقه‌های خرید قطعات و مواد اولیه و فولاد باید شفاف شود و در سامانه ثبت شود. امروز وقتی صحبت از شفافیت می شود، آنچه مجلس می‌خواهد همین است که مردم آسیب نبینند. اگر هزینه‌های مازاد صورت می‌گیرد باید مشخص شود که دلیلش چیست. همچنین دریافتی کلیه مدیران باید روی این سامانه روشن باشد و مشخص باشد حلقه ها و رابط ها چه کسانی هستند؟ آیا مناقصات برگزار می‌شود؟ چرا عده‌ای خاص، خودشان یا شرکتشان یا شرکایشان همیشه در این زنجیره حضور فعال دارند؟ این مباحث باید شفاف شود.


                      سلیمی اضافه کرد: من اعتقاد دارم تنها راه شفافیت است. برای اینکه مردم هم بدانند چه اتفاقی افتاده نیازمند نظارت عمومی هستیم. اگر جایی هزینه مازاد تحمیل می‌شود باید بدانیم اگر این هزینه مازاد کم شود قیمت تمام شده نیز کاهش می‌یابد. این سوال امروز به عنوان یک سوال در ذهن مردم و خود ما وجود دارد که مبنای این تصمیم چه بوده و آیا راه دیگری برای جبران بدهی، خسارت و ضررها وجود نداشت.

                      کد خبر: 1400092116448

                      دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۰۵:۳۴

                      ایسنا

                      لینک خبر :

                      سلیمی: مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است - ایسنا
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #5441
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
                        سلیمی: مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است

                        یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در این شرایط با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است.


                        حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دریافت مجوز افزایش قیمت از سوی خودروسازی‌ها گفت: ما به عنوان مجلس قانع نشدیم که بر چه اساسی مجوز افزایش قیمت داده شده است. با برخی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع نیز در همین رابطه نشستی داشتیم. این مبنا برای ما روشن نیست. به نظر می‌رسد خودروسازها باید هزینه هایشان را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود.


                        وی افزود: در هر حال مجلس با هرگونه افزایش قیمت در این شرایط مخالف است. بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با این تصمیم این دره عمیق قیمت کارخانه و بازار پر شد؟ آیا جیب دلالها کمتر پر می‌شود؟ زمانی گفته می‌شود ما می‌خواهیم بازار به آرامش برسد و باید تولید را افزایش دهیم. ما هم قبول داریم که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد ولی واقعیت این است که یکسری هزینه‌ها است که خودروسازان می‌توانند آن را مدیریت کنند مثل نیروی مازاد.


                        نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: باید همه چیز در خودروسازیها شفاف شود. کلیه حلقه‌های خرید قطعات و مواد اولیه و فولاد باید شفاف شود و در سامانه ثبت شود. امروز وقتی صحبت از شفافیت می شود، آنچه مجلس می‌خواهد همین است که مردم آسیب نبینند. اگر هزینه‌های مازاد صورت می‌گیرد باید مشخص شود که دلیلش چیست. همچنین دریافتی کلیه مدیران باید روی این سامانه روشن باشد و مشخص باشد حلقه ها و رابط ها چه کسانی هستند؟ آیا مناقصات برگزار می‌شود؟ چرا عده‌ای خاص، خودشان یا شرکتشان یا شرکایشان همیشه در این زنجیره حضور فعال دارند؟ این مباحث باید شفاف شود.


                        سلیمی اضافه کرد: من اعتقاد دارم تنها راه شفافیت است. برای اینکه مردم هم بدانند چه اتفاقی افتاده نیازمند نظارت عمومی هستیم. اگر جایی هزینه مازاد تحمیل می‌شود باید بدانیم اگر این هزینه مازاد کم شود قیمت تمام شده نیز کاهش می‌یابد. این سوال امروز به عنوان یک سوال در ذهن مردم و خود ما وجود دارد که مبنای این تصمیم چه بوده و آیا راه دیگری برای جبران بدهی، خسارت و ضررها وجود نداشت.

                        کد خبر: 1400092116448

                        دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۰۵:۳۴

                        ایسنا

                        لینک خبر :

                        سلیمی: مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است - ایسنا

                        فقط به افزایش قیمت خودرو قانع نیستید!!!

                        این همه چیز تو این مملکت گران شده و قیمتش سر به فلک زده ...

                        چرا به افزایش هزینه های دولت جدید در بودجه 1401 ایراد نمی گیرید ؟
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • orumbourse
                          ستاره دار (1)
                          • Nov 2011
                          • 10189

                          #5442
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          در بودجه سال 1401 ،دولت برای جبران کسری بودجه خود، سراغ شرکت های بورسی هم اومده که اگه تصویب بشه میتونه روی سود برخی شرکت های بزرگ بورسی تاثیر بذاره ،این موارد عبارت هست از 1_حذف معافیت مالیاتی صادرکنندگان مواد خام و نیمه خام فولادی و پتروشیمی 2_افزایش نرخ سوخت شرکت های پالایشی و فولادی و پتروشیمی از 30 درصد به 100 درصد نرخ خوراک پتروشیمی ها.
                          اما اینکه بخاطر تحمیل نظرات سهامداران عمده شرکت های فولادی و پتروشیمی ،نماد خودرو به گروگان گرفته بشه برای من قابل پذیرش نیست.کلی اخبار خوب حوالی خودرو میچرخه،سهامداران خودرو نباید گول صف فروش ساختگی برای منفی کردن بازار و تحت فشار گذاشتن دولت و نمایندگان مجلس برای تغییر دو تا مورد بالا را بخورند.از حذف معافیت مالیاتی صادرکنندگان یا افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها به خودرو چه مربوط،که حالا صف فروش بشه؟مگه وقتی اون شرکت های بورسی،سودهای هزار میلیارد تومنی در میاوردند و بین سهامدارانش تقسیم میکردند برای خودرو هم ریالی دادند؟!
                          خودرو تازه داره تغییر بنیادی مثبتی داخلش اتفاق میفته و باید راهش رو از بازار جدا کنه و معاملات خودش رو پی بگیره.
                          نهایت اگر فعلا در این مقطع زمانی هم نمیخواد بالا بره نیازی به صف فروش چند صد میلیون حجمی نیست میتونه شناور مثبت معامله بشه تا بقیه سهام بزرگ تکلیف خودشون رو با بودجه 1401 روشن کنند.
                          "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                          نظر

                          • اشکان2010
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 684

                            #5443
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            روندمعاملات امروز تابلو معاملات خودرو کاملا بیانگر دستکاری قیمتی و هل دادنش به سمت پایین
                            توسط سبدگردانهای بعضی کارگزاریهاست که میخوان بااینکار کلیت بازاربورس روبه زیربکشن...

                            کارگزاریها وصندوقهایی که دارین اینکار رو میکنین بدونین فقط زمان برگشت خودرو روکمی تغییر داده و جز این هیچ غلطی نمیتونین بکنین!

                            به جای اینکارها سواد بورسی تون رو بالا برده و سبدها تون رو کمی اصلاح کنین اون هم تدریجی ونه با تخریب بازار...
                            چندصد میلیون دیگه خودرو دارین که برای تخریب با رنج منفی بریزین تو بازار؟
                            اونایی که ارزشش رو میدونن همه اش رو میبلعن و تو میمونی و سبدهای افراد حقیقی که بخاطربازی کثیف تون بیش از پیش منفی میشن...

                            بعید میدونم پتانسیل کش دادن این بازی کثیف رو داشته باشن وهمین امروز یا حداکثر فردا شاهد برگشت قوی خودرو خواهیم بود...
                            ازاین حراجی که در گروه خودرو صورت گرفته بخصوص در خودرو و خگستر نهایت بهره رو باید برد...

                            نظر

                            • baran
                              عضو فعال
                              • May 2011
                              • 704

                              #5444
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              شنيده ها حاكي از اين است كه بعد از دستور وزير صمت مبني بر تجميع سهام دولت در ايران خودرو و احتمال بالاي واگذاري آن گروه كروز با عواملشان در راستاي تخريب سهم هماهنگ شده و يكي از علت چيدن مرتب درخواست هاي فروش چند ميليوني در صف فروش ايران خودرو كه كار عوامل گروه كروز است ارزان خري و به نوعي بز خري سهام دولت از طريق خريد بلوك سهام ايران خودرو مي باشد .... از مسئولين و مديران سازمان بورس كه اميدي نيست و بخاري بلند نخواهد شد جا دارد وزارت اطلاعات به اين مهم ورود كرده و كد هاي خاص فروشنده درشت حقيقي كه مرتبط با گروه كروز هستند را با دقت بررسي كنند تا جلوي اين فساد سازمان يافته گرفته شود

                              نظر

                              • riskman
                                عضو عادی
                                • Sep 2011
                                • 208

                                #5445
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                در اصل توسط baran پست شده است View Post
                                شنيده ها حاكي از اين است كه بعد از دستور وزير صمت مبني بر تجميع سهام دولت در ايران خودرو و احتمال بالاي واگذاري آن گروه كروز با عواملشان در راستاي تخريب سهم هماهنگ شده و يكي از علت چيدن مرتب درخواست هاي فروش چند ميليوني در صف فروش ايران خودرو كه كار عوامل گروه كروز است ارزان خري و به نوعي بز خري سهام دولت از طريق خريد بلوك سهام ايران خودرو مي باشد .... از مسئولين و مديران سازمان بورس كه اميدي نيست و بخاري بلند نخواهد شد جا دارد وزارت اطلاعات به اين مهم ورود كرده و كد هاي خاص فروشنده درشت حقيقي كه مرتبط با گروه كروز هستند را با دقت بررسي كنند تا جلوي اين فساد سازمان يافته گرفته شود
                                قيمت بلوك بيرون از بورس و در مذاكرات مستقيم تعيين مي شود .
                                گفته شده رقم پيشنهادي كروز 480 تومان بازاي هر سهم است.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X