جزییات فروش بلوک 7.6 درصدی ایران خودرو
در حالی طی روزهای اخیر سهام شرکت سرمایه گذاری رنا با صف خرید مواجه شده است که شینده ها از این شرکت سرمایه گذاری حاکی از تصمیم "ورنا" جهت واگذاری بلوک 7.6 درصدی سهام ایران خودرو در قیمت پایه 330 تومان و به صورت نقدی است که در صورت صحت و با توجه به بهای تمام شده حدود 228 تومانی ایران خودرو در پرتفوی رنا، این واگذاری حدود 36 تومان به EPS رنا خواهد افزود. گفتنی است که شایعات موجود در بازار نیز حکایت از انتشار آگهی فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو توسط رنا طی هفته جاری دارد.
در همین راستا مدیر امور سرمایه گذاری و سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: "ورنا" جهت بازپرداخت بدهی های سررسید شده خود پیشتر تصمیم به فروش برخی از دارایی ها را گرفته بود که از جمله آنها فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو بوده است.
محمودی ادامه داد: اگرچه فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو قبلاً به تصویب هیأت مدیره رسیده است و مذاکراتی نیز در خصوص آن انجام گرفته اما زمان و قیمت عرضه آن هنوز قطعی نشده و این در شرایطی است که به محض قطعیت، جزییات آن بر روی سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) درج خواهد شد.
وی در رابطه با فروش مجتمع مسکونی متعلق به شرکت توسعه گستر برنا نیز گفت: بخش دیگری از بدهی های معوق "ورنا" نیز از محل فروش مجتمع مسکونی متعلق به شرکت فرعی قابل پرداخت است که تأثیر آن در بودجه شرکت پیش بینی شده و فروش واحد مسکونی نیز توسط شرکت مربوطه در حال پیگیری است.
مدیر امور سرمایه گذاری و سهام "ورنا" ضمن برشمردن مشکلات پیش روی صنعت خودرو توضیح داد: بزرگترین مشکل گروه خودروساز پس از مسئله تحریم ها، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش کافی است تا جایی که نبود جریان نقدینگی کافی منجر به تشدید هزینه های مالی شرکت های خودروساز شده است.
وی حذف تحریم ها را به نفع شرکت های فعال در گروه خودرویی دانست و افزود: حذف تحریم ها و ورود خودورسازان بزرگ به کشور می تواند تأثیرات کیفی و کمی بسزایی را در صنعت خودرو داشته باشد.
محمودی در ادامه توضیح داد: حتی در صورت ادامه دار شدن تحریم ها اگر مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت های خودروساز از طریق پرداخت تسهیلات به آنها حل و فصل شود. این شرکت ها قادر خواهند بود تا از طریق افزایش تیراژ تولید هزینه های جذب نشده سربار را حذف نمایند و به سودآوری مناسبی دست یابند.
وی چشم انداز شرکت سرمایه گذاری رنا را منوط به چشم انداز صنعت خودرو دانست و اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری رنا به عنوان یک شرکت هلدینگی به شمار می آید که حدود 90 درصد پرتفوی آن را سهام شرکت های خودرویی تشکیل داده است در همین راستا با توجه به چشم انداز سیاسی پیش رو می توان چشم انداز مثبتی را برای صنعت خودرو و همچنین شرکت سرمایه گذاری رنا متصور شد.
در حالی طی روزهای اخیر سهام شرکت سرمایه گذاری رنا با صف خرید مواجه شده است که شینده ها از این شرکت سرمایه گذاری حاکی از تصمیم "ورنا" جهت واگذاری بلوک 7.6 درصدی سهام ایران خودرو در قیمت پایه 330 تومان و به صورت نقدی است که در صورت صحت و با توجه به بهای تمام شده حدود 228 تومانی ایران خودرو در پرتفوی رنا، این واگذاری حدود 36 تومان به EPS رنا خواهد افزود. گفتنی است که شایعات موجود در بازار نیز حکایت از انتشار آگهی فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو توسط رنا طی هفته جاری دارد.
در همین راستا مدیر امور سرمایه گذاری و سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: "ورنا" جهت بازپرداخت بدهی های سررسید شده خود پیشتر تصمیم به فروش برخی از دارایی ها را گرفته بود که از جمله آنها فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو بوده است.
محمودی ادامه داد: اگرچه فروش بلوکی سهام شرکت ایران خودرو قبلاً به تصویب هیأت مدیره رسیده است و مذاکراتی نیز در خصوص آن انجام گرفته اما زمان و قیمت عرضه آن هنوز قطعی نشده و این در شرایطی است که به محض قطعیت، جزییات آن بر روی سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) درج خواهد شد.
وی در رابطه با فروش مجتمع مسکونی متعلق به شرکت توسعه گستر برنا نیز گفت: بخش دیگری از بدهی های معوق "ورنا" نیز از محل فروش مجتمع مسکونی متعلق به شرکت فرعی قابل پرداخت است که تأثیر آن در بودجه شرکت پیش بینی شده و فروش واحد مسکونی نیز توسط شرکت مربوطه در حال پیگیری است.
مدیر امور سرمایه گذاری و سهام "ورنا" ضمن برشمردن مشکلات پیش روی صنعت خودرو توضیح داد: بزرگترین مشکل گروه خودروساز پس از مسئله تحریم ها، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش کافی است تا جایی که نبود جریان نقدینگی کافی منجر به تشدید هزینه های مالی شرکت های خودروساز شده است.
وی حذف تحریم ها را به نفع شرکت های فعال در گروه خودرویی دانست و افزود: حذف تحریم ها و ورود خودورسازان بزرگ به کشور می تواند تأثیرات کیفی و کمی بسزایی را در صنعت خودرو داشته باشد.
محمودی در ادامه توضیح داد: حتی در صورت ادامه دار شدن تحریم ها اگر مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت های خودروساز از طریق پرداخت تسهیلات به آنها حل و فصل شود. این شرکت ها قادر خواهند بود تا از طریق افزایش تیراژ تولید هزینه های جذب نشده سربار را حذف نمایند و به سودآوری مناسبی دست یابند.
وی چشم انداز شرکت سرمایه گذاری رنا را منوط به چشم انداز صنعت خودرو دانست و اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری رنا به عنوان یک شرکت هلدینگی به شمار می آید که حدود 90 درصد پرتفوی آن را سهام شرکت های خودرویی تشکیل داده است در همین راستا با توجه به چشم انداز سیاسی پیش رو می توان چشم انداز مثبتی را برای صنعت خودرو و همچنین شرکت سرمایه گذاری رنا متصور شد.
نظر