ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mohsen ho
    ستاره دار(1)
    • Feb 2013
    • 11252

    #1396
    روی160-170 مدام از ارزندگی این سهم وگروه می گفتیم
    به نظر بنده گروه خودرویی در کوتاه مدت بالایی نخواهند داشت
    خودرو تا پایان سال نهایت 450 را خواهد دید
    سهم هایی با بازدهی بهتر از خودرو وجود دارد

    نظر

    • Alidadash
      عضو فعال
      • Jun 2013
      • 959

      #1397
      در اصل توسط hossenemohsen پست شده است View Post
      روی160-170 مدام از ارزندگی این سهم وگروه می گفتیم
      به نظر بنده گروه خودرویی در کوتاه مدت بالایی نخواهند داشت
      خودرو تا پایان سال نهایت 450 را خواهد دید
      سهم هایی با بازدهی بهتر از خودرو وجود دارد
      اول ژانویه سال آتی میلادی، یعنی بیست روز دیگه مفاد قرارداد ژنو اجرایی میشه و این خودش به تنهایی روند صعودی خودرویی ها رو حمایت میکنه، حالا شناسایی سود از محل فروش دارایی ها، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و احتمال شراکت کمپانی های خارجی بماند.
      سهامداری کنید تا رستگار شوید...

      شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

      نظر

      • مخبرالدوله
        عضو فعال
        • May 2012
        • 5228

        #1398
        تولید تندر 90 افزایش می‌یابد



        » سرویس: اقتصادي - خودرو
        کد خبر: 92092013860
        چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷



        تولید خودروی تندر 90 در حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعمال تحریم صنعت خودرو از ابتدای جولای (تیر ماه امسال) موجب شد که واردات قطعات تندر 90 به کشور با مشکلاتی مواجه شود.
        به دنبال آن تولید خودروی تندر 90 در دو شرکت داخلی نیز در حد قابل توجهی کاهش یافت به‌گونه‌ای که آبان ماه امسال تولید تندر 90 در شرکت ایران خودرو با افت 99 درصدی از 3560 دستگاه در آبان 91 به 37 دستگاه در آبان 92 رسید.
        همچنین تولید تندر 90 در شرکت پارس خودرو نیز با افت 89 درصدی از 4809 دستگاه در آبان 91 به 527 دستگاه در آبان 92 کاهش یافت.
        این موضوع موجب رشد قیمت خودروی تندر 90 در بازار آزاد نیز شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تندر 90 مدل E2 فول در بازار به حدود 37 میلیون تومان افزایش یافته است.
        در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تولید خودروی تندر 90 در کشور مجددا افزایش خواهد یافت.
        با توجه به لغو تحریم صنعت خودرو و با اقداماتی که انجام خواهد شد فرایند واردات قطعات این خودرو تسریع شده و تولید تندر 90 به تدریج افزایش می‌یابد.
        انتهای پیام

        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

        نظر

        • mohsen ho
          ستاره دار(1)
          • Feb 2013
          • 11252

          #1399
          در اصل توسط Alidadash پست شده است View Post
          اول ژانویه سال آتی میلادی، یعنی بیست روز دیگه مفاد قرارداد ژنو اجرایی میشه و این خودش به تنهایی روند صعودی خودرویی ها رو حمایت میکنه، حالا شناسایی سود از محل فروش دارایی ها، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و احتمال شراکت کمپانی های خارجی بماند.
          روی170 عده ای می گفتند این سهم زیان ده است و...............
          بنده حرف های شما را می زدم
          حال میگویم این صنعت 70درصد راه را رفته است عده ای حرف های گذشته بنده را می گویند!

          نظر

          • Alidadash
            عضو فعال
            • Jun 2013
            • 959

            #1400
            در اصل توسط hossenemohsen پست شده است View Post
            روی170 عده ای می گفتند این سهم زیان ده است و...............
            بنده حرف های شما را می زدم
            حال میگویم این صنعت 70درصد راه را رفته است عده ای حرف های گذشته بنده را می گویند!
            من خودرو ندارم. اما سبدم پره از خاور و خپارس ۱۰۰ تومانی. چشم انداز ما واسه تابستون و یا پاییز سال آینده حداقل ۸۰۰ تومانه. خودرویی ها هنوز اول راه هستن. تا اینجای کار صعودشون بیشتر به خاطر جو روانی بوده. خبرهای خوشی در راهه.
            سهامداری کنید تا رستگار شوید...

            شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

            نظر

            • mohsen ho
              ستاره دار(1)
              • Feb 2013
              • 11252

              #1401
              در اصل توسط Alidadash پست شده است View Post
              من خودرو ندارم. اما سبدم پره از خاور و خپارس ۱۰۰ تومانی. چشم انداز ما واسه تابستون و یا پاییز سال آینده حداقل ۸۰۰ تومانه. خودرویی ها هنوز اول راه هستن. تا اینجای کار صعودشون بیشتر به خاطر جو روانی بوده. خبرهای خوشی در راهه.
              به نظر بنده خپارس در بهترین حالت تا 400 خواهد رفت ان ها تا پایان 93
              سهم های بهتری با پتانسیل های بالاتری وجود دارد

              امیدوارم سودبالایی داشته باشید

              نظر

              • Alidadash
                عضو فعال
                • Jun 2013
                • 959

                #1402
                در اصل توسط hossenemohsen پست شده است View Post
                به نظر بنده خپارس در بهترین حالت تا 400 خواهد رفت ان ها تا پایان 93
                سهم های بهتری با پتانسیل های بالاتری وجود دارد

                امیدوارم سودبالایی داشته باشید
                متشکرم. امیدوارم شما هم پرسود باشی. سهامداری میکنیم.
                سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                نظر

                • کيانوش
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 6613

                  #1403
                  تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲
                  با ورود خودروسازان اروپایی و آمریکایی وضعیت چینی‌ها دگرگون می‌شود
                  زمان خروج خودروسازان چینی از ایران فرا رسیده؟
                  با امضای توافق‌نامه ژنو و باز شدن نسبی گره‌ ارتباطات بین‌المللی اما این شرایط کمی تغییر کرده است. چرا که خودروسازان اروپایی و آمریکایی بار دیگر می‌توانند وارد بازار ایران شوند و در بازار پرسود کشورمان فعالیت کنند.
                  شفاف: در طول سال‌های گذشته که صنعت خودروی کشور با دشواری‌های گوناگون روبه‌رو بود خودروسازان چینی بهترین استفاده را از این فرصت و بازار گسترده ایران کردند. پس از اینکه برخی شرکت‌های اروپایی نظیر پژو و رنو هم بازار ایران را ترک کردند دیگر فضا به کلی برای مانور خودروسازان چینی در بازار کشورمان باز شد. اگر دقت کنیم می‌بینیم چین در این مدت خودروهای گوناگونی وارد بازار کشور کرد که از نظر کیفیت آنچنان تعریفی نداشتند اما سودهای کلانی را راهی جیب خودروسازان چینی و نمایندگان ایرانی‌شان کردند.


                  مشتریان و متقاضیان داخل کشور هم در چنین وضعیتی که حق انتخاب آنها در میان خودروهای داخلی کاهش پیدا کرده بود چاره ای جز این نداشتند که گوشه چشمی هم به خودروهای چنینی داشته باشند. چرا که بازار داخل و خودروهایی نظیر پراید آنقدر افزایش قیمت پیدا کرده بودند که می‌شد از آنها چشم پوشی کرد و سراغ ماشین‌های جدیدتر چینی که حداقل از نظر ظاهر پسندیده تر بودند بروند.


                  با امضای توافق‌نامه ژنو و باز شدن نسبی گره‌ ارتباطات بین‌المللی اما این شرایط کمی تغییر کرده است. چرا که خودروسازان اروپایی و آمریکایی بار دیگر می‌توانند وارد بازار ایران شوند و در بازار پرسود کشورمان فعالیت کنند.


                  با ورود خودروسازان اروپایی و آمریکایی به ایران اما وضعیت برای خودروسازان چینی قطعا مثل گذشته نیست. چرا که یکی از اصلی‌ترین دلایل پرفروش بودن خودروهای چینی در کشور نبود حق انتخاب در میان دامنه گسترده‌ای از خودروها بود. حال اگر با ورود خودروسازان دیگر نقاط جهان حق انتخاب مشتریان هم بیشتر شود قطعا کسی سراغی از خودروهای چینی نخواهد گرفت.


                  چرا که خودروهای اروپایی و آمریکایی از نظر کیفیت در سطح بالاتری نسبت به خودروهای چنینی قرار دارند. احتمال تغییر وضعیت برای خودروسازان چینی در چنین شرایطی مورد توجه برخی از فعالان بازار خودرو هم قرار گرفته است.


                  احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان با اشاره به چنین موضوعی گفته:«در نخستين همايش بين‌المللي صنعت خودرو،نماينده‌هاي برندهاي معتبر خارجي از جمله رنو و پژو از توافقات هسته‌اي انجام شده ابراز رضايت كرده و منتظر هستند كه كاهش فشارها از سوي دولت‌هاي شان به آنها ابلاغ شود تا به بازار برگردند.» او مي‌گويد: با مجموع اين شرايط مي‌توان پيش‌بيني كرد با ورود برندهاي مطرح اروپايي شركت‌هاي ايراني مجبور مي‌شوند در همكاري با شركت‌هاي چيني تجديدنظر كنند و اگر منافع‌شان تامين نشود به همكاري شان با آنها پايان دهند.


                  .................................................. .................................................. .................................................. ..........................................
                  قبل از انقلاب خپارس کمپاني تخصصي توليد خودروي امريکايي و خاور کمپاني تخصصي توليد خودروي الماني بود.
                  چشم انداز من تا مجمع خاور و خپارس 800تومان هست.
                  خاور مال خودرو و خپارس مال سايپاست.ارزش دارايي خپارس را اقاي نادرعلي 1500تومان به ازاي هر سهم گفته اند.
                  اگر ساختمانيها را دارند براي ارزش دارايي انها ميخرند لذا 70درصد خپارس ميشه 1250تومان
                  و ارزش دارايي خودرو 5000تومان هست که 70درصد ان ميشه 3500تومان
                  و سايپا و............

                  نظر

                  • کيانوش
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 6613

                    #1404
                    تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲
                    با ورود خودروسازان اروپایی و آمریکایی وضعیت چینی‌ها دگرگون می‌شود
                    زمان خروج خودروسازان چینی از ایران فرا رسیده؟
                    با امضای توافق‌نامه ژنو و باز شدن نسبی گره‌ ارتباطات بین‌المللی اما این شرایط کمی تغییر کرده است. چرا که خودروسازان اروپایی و آمریکایی بار دیگر می‌توانند وارد بازار ایران شوند و در بازار پرسود کشورمان فعالیت کنند.
                    شفاف: در طول سال‌های گذشته که صنعت خودروی کشور با دشواری‌های گوناگون روبه‌رو بود خودروسازان چینی بهترین استفاده را از این فرصت و بازار گسترده ایران کردند. پس از اینکه برخی شرکت‌های اروپایی نظیر پژو و رنو هم بازار ایران را ترک کردند دیگر فضا به کلی برای مانور خودروسازان چینی در بازار کشورمان باز شد. اگر دقت کنیم می‌بینیم چین در این مدت خودروهای گوناگونی وارد بازار کشور کرد که از نظر کیفیت آنچنان تعریفی نداشتند اما سودهای کلانی را راهی جیب خودروسازان چینی و نمایندگان ایرانی‌شان کردند.


                    مشتریان و متقاضیان داخل کشور هم در چنین وضعیتی که حق انتخاب آنها در میان خودروهای داخلی کاهش پیدا کرده بود چاره ای جز این نداشتند که گوشه چشمی هم به خودروهای چنینی داشته باشند. چرا که بازار داخل و خودروهایی نظیر پراید آنقدر افزایش قیمت پیدا کرده بودند که می‌شد از آنها چشم پوشی کرد و سراغ ماشین‌های جدیدتر چینی که حداقل از نظر ظاهر پسندیده تر بودند بروند.


                    با امضای توافق‌نامه ژنو و باز شدن نسبی گره‌ ارتباطات بین‌المللی اما این شرایط کمی تغییر کرده است. چرا که خودروسازان اروپایی و آمریکایی بار دیگر می‌توانند وارد بازار ایران شوند و در بازار پرسود کشورمان فعالیت کنند.


                    با ورود خودروسازان اروپایی و آمریکایی به ایران اما وضعیت برای خودروسازان چینی قطعا مثل گذشته نیست. چرا که یکی از اصلی‌ترین دلایل پرفروش بودن خودروهای چینی در کشور نبود حق انتخاب در میان دامنه گسترده‌ای از خودروها بود. حال اگر با ورود خودروسازان دیگر نقاط جهان حق انتخاب مشتریان هم بیشتر شود قطعا کسی سراغی از خودروهای چینی نخواهد گرفت.


                    چرا که خودروهای اروپایی و آمریکایی از نظر کیفیت در سطح بالاتری نسبت به خودروهای چنینی قرار دارند. احتمال تغییر وضعیت برای خودروسازان چینی در چنین شرایطی مورد توجه برخی از فعالان بازار خودرو هم قرار گرفته است.


                    احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان با اشاره به چنین موضوعی گفته:«در نخستين همايش بين‌المللي صنعت خودرو،نماينده‌هاي برندهاي معتبر خارجي از جمله رنو و پژو از توافقات هسته‌اي انجام شده ابراز رضايت كرده و منتظر هستند كه كاهش فشارها از سوي دولت‌هاي شان به آنها ابلاغ شود تا به بازار برگردند.» او مي‌گويد: با مجموع اين شرايط مي‌توان پيش‌بيني كرد با ورود برندهاي مطرح اروپايي شركت‌هاي ايراني مجبور مي‌شوند در همكاري با شركت‌هاي چيني تجديدنظر كنند و اگر منافع‌شان تامين نشود به همكاري شان با آنها پايان دهند.


                    .................................................. ..........................................
                    خپارس و خاور-امريکا-المان

                    نظر

                    • کيانوش
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 6613

                      #1405
                      قیمت تندر 90 و انواع پژو افزایش می یابد سیبنا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از احتمال افزایش قیمت تندر90 و انواع پژو حداکثر به میزان 5 درصد براساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.


                      سیبنا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از احتمال افزایش قیمت تندر90 و انواع پژو حداکثر به میزان 5 درصد براساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

                      هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سئوال که با توجه به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت کدام خودروها افزایش خواهد یافت؟ گفت: احتمال افزایش قیمت تندر90 و انواع پژو با توجه به ارزبری آنها در بازار وجود دارد.

                      مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: البته تمام تلاش ما این است که خودروها با افزایش قیمت زیادی در بازار مواجه نشوند، اما به دلیل تغییر نوع ارز از مبادله ای به آزاد برای انواع خودروها احتمال افزایش قیمت برای این دو محصول وجود دارد.

                      به گفته وی، حداکثر افزایش قیمت تندر 90 و انواع پژو 5 درصد خواهد بود. به گزارش مهر وی در پاسخ به این سئوال مهر مبنی بر اعلام پژو در خصوص ضرر و زیان هنگفت از تحریم ایران خاطر نشان کرد: به هر حال بازار ایران، بازار بزرگی برای پژو به شمار می آید.

                      یکه‌زارع در خصوص مذاکرات با سایر کشورها برای تولید خودروهای مشترک بیان کرد: کشورهای زیادی برای تولید خودرو با ایران ابراز تمایل کردند که به هر حال بازار ایران را برای منافع خود مناسب می بینند.
                      .................................................. .................................................. ............

                      نظر

                      • کيانوش
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 6613

                        #1406
                        شركت ايران خودرو ديزل ، تشكيلات سازمان يافته اي است كه ابتدا با نام گروه صنعتي خاور، فعاليت خود را با مونتاژ روزانه يك دستگاه كاميون آغاز نمود و در سال 1343 با توجه به افزايش روز افزون تقاضاي خودرو در كشور، با احداث سالن هاي مناسب و تجهيز خطوط توليد ، آموزش و جذب نيروهاي كارآمد و ارتقاء كيفيت محصولات ، موفق به افزايش توليد و ساخت تيپ هاي مختلف كاميون تحت ليسانس شركت معظم مرسدس بنز گرديد.

                        در سال 1378 شركت ايران خودرو با خريد سهام عمده گروه صنعتي خاور و الحاق خطوط توليد اتوبوس و ميني بوس خود، شركت ايران خودرو ديزل را تاسيس نمود و با طراحي و اجراي پروژه عظيم ساخت تاسيسات و راه اندازي خطوط توليد بر ضرورت توسعه صحه گذاشته و حيات حرفه اي نويني را پيش روي اين صنعت قرار داد تا از اين پس ايران خودرو ديزل به عنوان نقطه عطف توليد و ارائه خدمات خودرو هاي سنگين در حيطه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در داخل كشور و نيز در برخي از كشورها شناخته شود. شركت ايران خودرو ديزل به موازات بازسازي و بهينه سازي محيط درون سازماني ، تلاش نمود تا با تقويت و گسترش شركت هاي اقماري تحت پوشش خود شامل: ايدم ، گواه ، تاپ سرويس ، تاپ خودرو، چرخشگر ، توليد قطعات خاور ، توليد محور خودرو، توسعه خودروكار و اپكو ، شرايط مطلوبي را براي افق هاي آينده خود متبلور سازد . همچنين اين شركت با انجام طرح هاي توسعه و با راه اندازي بزرگترين خط توليد اتوبوس در خاورميانه، همچنين ظرفيت توليد ساليانه بيش از بيست هزار دستگاه انواع اتوبوس ، كاميون ، ون و ميني بوس افتخار دارد تا بعنوان طلايه دار سازندگان خودروهاي كار و همسو با محيط زيست همچون ميني بوس و اتوبوس گازسوز شهري ، علاوه بر كمك به كاهش آلودگي هوا ، با توليد محصولات كيفي مطابق با استانداردهاي بين المللي ، جلوه گاه غرور ملي جامعه قدرشناس ايراني در عرصه صنعت باشد و مي رود تا با اجراي برنامه هاي راهبردي و توليد در كلاس جهاني، سهم بيشتري از بازار خودروهاي كار را در داخل و خارج از كشور به خود اختصاص دهد. همچنين شركت ايران خودرو ديزل در تحقق اهداف توسعه اقتصادي ، با صدور توليدات خود به كشورهاي ارمنستان ، قزاقستان ، تركمنستان ، آذربايجان ، اوكراين ، عربستان، عراق ، اردن ، كويت ، امارات متحده عربي ، سوريه ، ليبي ، سودان ، بروندي ، بوركينافاسو ، ساحل عاج، سنگال ، گينه ، گامبيا و غنا گام هاي اثربخشي را در امر صادرات برداشته است.

                        آدرس شرکت: تهران خیابان آزادی بعد از ایستگاه صنعتی شریف نبش کوچه شهید حبیب زادگان پلاک1 کدپستی 1458887851
                        تلفن شرکت: 66052582
                        وب سایت شرکت: http://www.ikd-co.com
                        وب سایت شرکت: http://www.ikd-co.com
                        پست الکترونیک شرکت: info@ikd-co.com
                        تلفن امور سهام: 66082770
                        آدرس کارخانه: کیلومتر 14 کمربندی اتوبان تهران کرج
                        تلفن کارخانه: 552555800
                        نمابر کارخانه: 55255611

                        نظر

                        • dpi
                          عضو فعال
                          • Oct 2012
                          • 578

                          #1407
                          در حال حاضر شرکتهای خودروسازی با ظرفیت حدود 30 درصد و البته بعضی دیگر زیر 30 درصد فعالیت می کنند یعنی 70 درصد ظرفیت خالی دارند که در آینده نزدیک با توافق جامع هسته ای و رفع تحریم های بین المللی و ورود شرکتهای خارجی و تامین قطعات،توسط این شرکتها،میزان تولید شرکتهای خودروسازی ایرانی به ظرفیت اسمی خود نزدیک خواهد شد این پتانسیل فقط در گروه خودرویی وجود دارد و بدون اینکه هزینه پرداخت کنند می تواند تولیدات خود را افزایش دهند.
                          نکته دیگر که گروه خودروسازی را در کانون توجه مدیران پرتفوی صندوق های قرار داده است تخصیص ارز مبادله ای است(به گفته آقای نوبخت دلار در بودجه 93 رقم 2470 تومن بسته شده است و در صورت لزوم این رقم تا 2600 تومان افزایش می یابد یعنی رقم پیش فرض همان 2470 تومان است)،در سال 91 و 6 ماهه اول 92 شرکتهای خودروسازی غالبا ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین می کردند ولی منبعد ارز مبادله ای به شرکتهای خودروسازی تعلق خواهد گرفت.
                          نکته دیگری که ورود جریان پول را به این گرفت جذاب کرده،نگاه وزیر صنایع جناب آقای نعمت زاده است ایشان به شدت به صنعت خودرو متعقد هستند و شخصا مسائل این گروه را پیگیری می کنند.
                          تخصیص 1000 میلیارد تومان خط اعتباری توسط بانک مرکزی اتفاق مبارک دیگری است که به مدیریت شخص وزیر و توسط شرکتهای خودروسازی در حال پیگیری است و اخبار،حاکی از آن است که این اتفاق به زودی روی خواهد داد.
                          با این گروه سهامداری کنید.

                          نظر

                          • dpi
                            عضو فعال
                            • Oct 2012
                            • 578

                            #1408
                            در گروه خودرویی خبرهایی مبنی بر فروش دارایی ها و افزایش سرمایه و همچنین ورود گروه سنگین حقیقی به این سهم شنیده می شود

                            نظر

                            • محمد حقانی
                              عضو فعال
                              • Apr 2011
                              • 447

                              #1409
                              سلام کیانوش عزیز . وقت عالی بخیر.
                              البته قبلا من و دوستان دیگر با شما مشورت نمودیم و پاسخهای جامع و تحلیلی ارایه نمودید.یک سوال دارم. اگر شنبه شما بخواهید یک سهم خودرویی خریداری کنید کدام را در اولویت نخست قرار خواهید داد؟
                              با سپاس

                              نظر

                              • BETA
                                عضو فعال
                                • Jan 2013
                                • 447

                                #1410



                                تار و پود هستي ام بر باد رفت اما نرفت / عاشقي ها از دلم ديوانگي ها از سرم

                                نظر

                                در حال کار...
                                X