**** افسانه تامکت ****

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Captain Nemo
    مدیر
    • Dec 2010
    • 2934

    #706
    عملیات فتح المبین

    عملیات فتح المبین در روز ۲ فروردین ۱۳۶۱ با رمز یا زهرا علیها السلام در جبهه جنوب در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مربع انجام می شود.
    این عملیات با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه با استعداد ۳۵ گردان ارتش و ۱۰۰ گردان از سپاه، جمعا به تعداد حدود صد هزار نفر نیرو صورت گرفت و در مقابل ارتش عراق
    از استعداد ۷ تیپ زرهی، ۲۰ تیپ پیاده، ۱۰ گردان توپخانه معادل با حدود ۸۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ نیرو برخوردار بود.



    درنهایت عملیات با پیروزی قاطع نیروهای ایران و آزادسازی
    حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده توسط عراق به پایان رسید. تلفات نیروهای ایران حدود ۳۰۰۰۰ نفر و
    تلفات نیروهای عراق ۲۵۰۰۰ نفر به علاوه ۱۵۰۰۰ اسیر می باشد.












    روحشان شاد ....
    یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

    شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
    مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

    نظر

    • Captain Nemo
      مدیر
      • Dec 2010
      • 2934

      #707
      عملیات فتح المبین


      هنوز مدت زمان زیادی از عملیات طریق القدس و شهادت برادران قربانعلی سگوند و سلطانعلی قاسمی نگذشته بود که
      دوباره موقع اعزام نیرو به جبهه ها فرا رسید٬این بار نیروهایی از برادران ویژه و فعال بسیج اعزام شدند٬ما هم که طبق معمول
      از مدرسه که می آمدیم کتاب هایمان را می انداختیم خانه و یک راست می رفتیم بسیج٬شب عید و اول فروردین ۱۳۶۱ بود که
      صدای آتش توپخانه خیلی شدید به گوش می رسید٬فورا تعدادی از برادران از جمله حاج آقا محمدی از روحانیون اعزامی ازقم که
      آن روزها در بسیج حضور داشتند سوار ماشین شدیم و به بیرون شهرک رفتیم چون از آنجا بهتر می شد منطقه را دید٬دیدیم بله
      شدت آتش زیاد و کاملا مشخص بود و فهمیدیم که عملیات شده و آن شب همه دعا کردیم تا خداوند رزمندگان را در آن عملیات پیروز کند .

      صبح آن روز از رادیو شنیدیم که رزمندگان اسلام عملیات بزرگی با نام فتح المبین و با رمز مقدس یا زهرا(س) را آغاز کرده اند
      و طی این عملیات بود که شهرهای دزفول٬اندیمشک و شوش از تیر رس مستقیم توپخانه عراق خارج شدند.
      یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
      دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

      شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
      مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

      نظر

      • Captain Nemo
        مدیر
        • Dec 2010
        • 2934

        #708
        یادمان لاله های سفر کرده :




        سرتیپ دوم خلبان جلال آرام پس از سولو شدن توسط دوستانش خیس میشود!

        در این عکس قهرمانی از قهرمانان جاوید الاثر دیده میشود :
        شهید امرالله اسعدی یساقی (نفر سمت چپ عکس)
        که در هشتم مهر ماه 1359 در دهلران به معراج رفت.


        یادش گرامی و روحش شاد باد . . .
        آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2012/03/22, 01:27.
        یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
        دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

        شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
        مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

        نظر

        • Captain Nemo
          مدیر
          • Dec 2010
          • 2934

          #709
          مبارزه سوخوی 35 روسی با اف 15 آمریکایی


          یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
          دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

          شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
          مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

          نظر

          • Captain Nemo
            مدیر
            • Dec 2010
            • 2934

            #710
            فیلم شلیک و برخورد موشک سجیل به دهانه اقیانوس هند :




            یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
            دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

            شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
            مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

            نظر

            • roohe-khashen
              عضو فعال
              • Apr 2011
              • 2270

              #711
              خوب این هم از یک تست مخصوص خلبانان امریکایی باید مربع قرمز رنگ رو از دست اشکال ابی رنگ نجات دهید بدون اینکه به دیواره مربع بزرگ برخورد کنید و یا با اون اشکال ابی رنگ اگر بتونین 18 ثانیه مربع قرمز رنگ رو نجات دهید شما یک نابغه هستید میگویند خلبانان امرکایی 2دقیقه این بازی رو میتونن انجام دهند!!

              البته این هم رکورد من بالای 18 ثانیه که نشون میده اوس مهدی هم نابغه هستش جالب اینکه بار سوم این رکورد رو زدم!!!:D


              دستم بگرفت و پا به پا برد...

              نظر

              • Captain Nemo
                مدیر
                • Dec 2010
                • 2934

                #712
                با سلام

                نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول از تاریخ 90.12.28 شروع شده و تا 91.1.15 نیز ادامه خواهد داشت .
                زمان بازدید همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر و 15 الی 18 عصر می باشد.
                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #713
                  تحقیر صدام توسط خلبانان ایرانی

                  صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلوزیون عراق گفت: به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود- حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد و 150 دقیقه بعد از مصاحبه صدام- عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی- نیروگاه بصره را بمباران کردند.

                  با این عملیات جواب گستاخی صدام داده شد و در حقیقت خود صدام تحقیر شد .


                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • roohe-khashen
                    عضو فعال
                    • Apr 2011
                    • 2270

                    #714
                    خوب اگه یادتون باشه چند روز پیش عکسهای گذاشتم مربوط به هواپیمای جاسوسی sr-71 یا همون پرنده سیاه حالا اینم عکس بابای همون هواپیما یعنی هواپیمای جاسوسی yf-12 خداییش از نظر قیافه اینم خیلی شاخ هستش
                    دستم بگرفت و پا به پا برد...

                    نظر

                    • roohe-khashen
                      عضو فعال
                      • Apr 2011
                      • 2270

                      #715
                      خوب لازم شد یه چیزی بهتون بگم بچه ها اونم اینه که اسرائیلی ها یه جنگنده خوب هم ساختن البته الان زیاد ازش استفاده نمیشه و جاش رو به f-15 ایگل داده اما در نوع خودش جنگنده قابل قبولی هستش


                      در حدود سال های 1970، نیروی هوایی اسرائیل، تعداد 50 فروند هواپیمای موفق میراژ 5 را به شرکت داسو برگه فرانسوی سفارش داد. اما به دلیل فشارهایی که از سوی افکار عمومی برای عدم فروش آن ها به فرانسه وارد آمد، رژیم اشغالگر صهیونیستی این جنگنده ها را تحویل نگرفت.

                      پس از آن، اسرائیلی ها در ابعاد وسیعی به تحقیق در مورد طراحی انواع هواپیماهای جنگنده دست زدند که ابتدا به تولید هواپیمای اسرائیلی نشر و سپس کفیر انجامید. پس از مدتی، بر روی بدنه هواپیمای کفیر که شباهت قابل توجهی به میراژ 5 دارد، موتورهای J-79 جنرال الکتریک، یعنی همان موتورهای نصب شده بر روی هواپیمای فانتوم نیز بر روی جنگنده کفیر آزمایش گردید. بدنه این هواپیما برای ایجاد قابلیت نصب موتورهای J-79، ابتدا کوتاهتر و سپس دارای قطر بیشتری شده است و همچنین برای تامین هوای مورد نیاز برای پس سوز موتور، این هواپیما دارای چهار دریچه هوا روی بدنه و یک دریچه روی قسمت عقب بدنه است. همچنین ورودی های موتور این هواپیما به صورت کانال های هوایی با نیم مخروط هایی در وسط آن ها برای مهار امواج ضربه ای و کنترل میزان هوای ورودی به موتور می باشد. این هواپیما، برای کنترل پایداری عرضی خود و همچنین امکان انجام عملیات در ارتفاع پایین، یعنی همان نقطه ضعف هواپیماهای بال دلتایی، دارای یک جفت بالچه مشهور به کانارد در قسمت جلوی هواپیما و در طرفین ورودی های موتور آن است که امکانات بیشتری برای کنترل هواپیما در سرعت های پایین تر به آن می دهند.

                      این جنگنده، که بسیاری آن را یک کپی ناقص از هواپیمای میراژ 5 می پندارند، مجهز به تجهیزات الکترونیکی یا همان اویونیک اسرائیلی و تانک های سوخت بهبود یافته می باشد. این هواپیما، برای دفاع هوایی و مخصوصاً برای حملات زمینی طراحی و تولید شده است و حتی از تسلیحات، یعنی موشک ها و بمب های به کار رفته در هواپیمای میراژ 5 بهره می جوید. این هواپیما دارای طول بدنه ای به میزان 15 متر و دهانه بالی به میزان 8 متر است. این هواپیما، قادر است به کمک موتور J-79 با سرعت هایی بالغ بر 3/2 ماخ نیز دست پیدا کرده و به ارتفاع تا 18 کیلومتر نیز برسد. این هواپیما، با بیشترین وزن برخاست معادل 16 تن، هواپیمایی در کلاس سبک به شمار می آید.
                      همچنین، جنگنده کفیر دارای برد نسبتاً کوتاهی به میزان 770 کیلومتر است که دلیل عمده آن، می تواند استفاده از موتورهای توربوجت پر مصرف J-79 بیان شود، چنانکه این موضوع، در خود هواپیمای فانتوم نیز وجود دارد. البته برای اسرائیل، با مساحت اندک کشورش، این ضعف چندان آشکار نمی نماید. کفیر قادر به حمل انواع موشک های سایدوایندر، پایتون، شفریر، ماوریک و شرایک، در کلاً 9 مقر در زیر بال ها و بدنه می باشد که وزن کل تسلیحات، یعنی مجموع بمب ها و موشک های محوله، می تواند تا 5 تن نیز برسد. ناگفته نماند جنگنده کفیر محصول صنایع هواپیما سازی اسرائیل یا IAI است که در نیروی هوایی آمریکا، اف-21 ای نام گذاری شده است.

                      البته چه اسم عجیبی داره کفیر ادم یاد اون نوشیدنی خوشمزه شرکت کاله میفته که اسمش کفیر هست!!!اما خوب در هر صورت قیافه باحالی داره به خصوص شکل بالهاش
                      دستم بگرفت و پا به پا برد...

                      نظر

                      • سپه
                        كاربر فعال
                        • Dec 2010
                        • 790

                        #716
                        در اصل توسط roohe-khashen پست شده است View Post
                        خوب این هم از یک تست مخصوص خلبانان امریکایی باید مربع قرمز رنگ رو از دست اشکال ابی رنگ نجات دهید بدون اینکه به دیواره مربع بزرگ برخورد کنید و یا با اون اشکال ابی رنگ اگر بتونین 18 ثانیه مربع قرمز رنگ رو نجات دهید شما یک نابغه هستید میگویند خلبانان امرکایی 2دقیقه این بازی رو میتونن انجام دهند!!

                        البته این هم رکورد من بالای 18 ثانیه که نشون میده اوس مهدی هم نابغه هستش جالب اینکه بار سوم این رکورد رو زدم!!!:D


                        http://up.vatandownload.com/images/1...5ex9pv97hi.jpg


                        این 18 ثانیه بعد از چند بار تلاش قابل قبول است ؟؟
                        هرچه مطابق میل وارزوهای باطنی ماست ، به نظر ما حقیقت محض میرسد

                        نظر

                        • roohe-khashen
                          عضو فعال
                          • Apr 2011
                          • 2270

                          #717
                          در اصل توسط سپه پست شده است View Post
                          این 18 ثانیه بعد از چند بار تلاش قابل قبول است ؟؟
                          والا راجب چند بارش نمیدونم اما من که بعد از بار سوم رفتم و جالب اینکه امروز تا 22 ثانیه هم رفتم!!اما خداییش خلبانای امریکایی اگه تا 2 دقیقه هم برن واقعا خلبان نیستن ابر رایانه هستن چون خیلی حرکت اجسام تند میشه!!!!
                          دستم بگرفت و پا به پا برد...

                          نظر

                          • سپه
                            كاربر فعال
                            • Dec 2010
                            • 790

                            #718
                            من هم 21.9 اخرین کوردمه

                            ولی اگر کسی بالای 30 ثانیه بره خداییش باید مدرک خلبانی را بدهند بهش
                            2 دقیقه کار خداس دیگه
                            هرچه مطابق میل وارزوهای باطنی ماست ، به نظر ما حقیقت محض میرسد

                            نظر

                            • Captain Nemo
                              مدیر
                              • Dec 2010
                              • 2934

                              #719
                              در اصل توسط سپه پست شده است View Post
                              من هم 21.9 اخرین کوردمه

                              ولی اگر کسی بالای 30 ثانیه بره خداییش باید مدرک خلبانی را بدهند بهش
                              2 دقیقه کار خداس دیگه
                              سلام
                              هر کسی خواست حضوری مسابقه میدیم
                              منتهی هر کسی باخت باید همه بچه های این تاپیک
                              را ناهار نایب ساعی مهمون کنه ...
                              بسم ا...
                              (البته من 2-3 سالی هست با این برنامه شب ها را صبح میکنم )
                              یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                              دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                              شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                              مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                              نظر

                              • Captain Nemo
                                مدیر
                                • Dec 2010
                                • 2934

                                #720

                                کجایید ای مردان بی ادعا :



                                آخرین ویرایش توسط Captain Nemo؛ 2012/04/01, 13:04.
                                یاری اندر کس نمی​بینیم یاران را چه شد
                                دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

                                شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
                                مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد

                                نظر

                                در حال کار...
                                X