دو کلام حرف حساب
Collapse
X
-
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان (عج)
قسمت نشد که گاه به گاهی ببینمت
حتی به قدر ِ نیم نگاهی ببینمت
تکلیفِ بیقراری این دل چه میشود؟!!!
اصلاً شما اگر که نخواهی ببینمت...
ای کاش یک سه شنبه شبی قسمتم شود
در راهِ جمکران سر راهی ببینمت
یا که مُحَرَمی شود و بین کوچهای
در حالِ کار ِ نصبِ سیاهی ببینمت
آقا خدا نیاوَرَد آن روز را که من
سرگرم میشوم به گناهی ببینمت
با این دلِ سیاه و تباهم چه دلخوشم
بر این خیالِ کهنه يِ واهی: ببینمت!
دارم یقین که روز ِ وصالِ تو میرسد
ذکر ِ لبم شده که الهی ببینمت
اللهم عجل لولیک الفرج !
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
السلام علیک یا مرتضی علی (علیه السلام) !
دیوانه ی تو کار ندارد به جهنم
کفر است اگر پا بِگُذارد به جهنم
جبریل اگر پیر عبادت شده باشد
بی مهر علی روی میارد به جهنم
گر دشمن خود را نَسِپاری تو علی جان
زهرای تو حتما بسپارد به جهنم
ما اهل توایم ، عبد توایم ، اهل بهشتم
هر کس که تو را دوست ندارد به جهنم
اللهم العن الجبت و الطاغوت...
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
امام صادق (ع) ميفرمايند ، يك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد :
1⃣ خانه وسيع
2⃣ سواري خوب
3⃣ لباس زيبا
4⃣ چراغ پر نور
شخصي پرسيد ما كه نداريم چه كنيم؟
حضرت فرمودند: اين حديث باطن هم دارد :
1⃣ منظور از خانه وسيع، صبر است كه بيان گر روح بزرگ است.
2⃣ مركب خوب، عقل است.
3⃣ لباس زيبا، حيا است.
4⃣ چراغ پر نور، علم است كه ثمره آن بندگي است.
منبع: كافي، جلد ٦،
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان مبارک باد...!
امشب شده است فرش زمين گيسوان حور
درمقدم خجسته يک کهکِشانِِ نور
برسجده سرنهاده خديجه به اشک شوق
لبخندمهرو عاطفه دارد به عشق و شور
سيـــــمای احمد است درآئينه دلش
يل فاطمه است دردل دريايي ازبلور
مشـــــکوه نور گشته غمين خانه نبي
گويـــــا بهشت آمده درسرزمين طور
گل غنچه هاي خنده به لبهاي احمد است
نقش است بر حريم دلش وادي السرور
شعرم اگرچه لايق فيض حضور نيست
شــــايد شود، دم مــردن چـــــراغ گور
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
☘«سیزده بدر»☘
روزی سلیمان انگشتری خود را به کنیزکی سپرد و به گرمابه رفت؛ دیوی از این واقعه باخبر شد، درحال خود را به صورت سلیمان درآورد و انگشتری را از کنیزک طلب کرد، کنیز انگشتری به وی داد و او خود را به تخت سلیمان رساند و بر جای او نشست و دعوی سلیمانی کرد و خلق از او پذیرفتند (از آنکه از سلیمانی جز صورتی و خاتمی نمی دیدند) و چون سلیمان از گرمابه بیرون آمد و از ماجرا خبر یافت گفت سلیمان حقیقی منم و آنکه برجای من نشسته دیوی بیش نیست امّا خلق او را انکار کردند و سلیمان که به ملک اعتنایی نداشت و در عین سلطنت خود را «مسکین و فقیر» می دانست، به صحرا و کنار دریا رفت و ماهیگیری پیشه کرد...
☘☘☘☘☘☘
امّا دیو چون به تلبیس و حیل بر تخت نشست و مردم انگشتری با وی دیدند و ملک بر او مقرر شد، روزی از بیم آنکه مبادا انگشتری بار دیگر به دست سلیمان افتد آن را در دریا افکند تا بکلّی از میان برود و خود به اعتبار پیشین بر مردم حکومت کند...
...بتدریج ماهیّت ظلمانی دیو برخلق آشکار شد و جمله دل از او بگردانیدند و در کمین فرصت بودند تا او را از تخت به زیر آورند و سلیمان حقیقی را برجای او نشانند...
☘☘☘☘☘☘
...در این احوال سلیمان همچنان بر لب بحر ماهی می گرفت، روزی ماهیی را بشکافت و از قضا خاتم گم شده را در شکم ماهی یافت و بر دست کرد...
...سلیمان به شهر نیامد امّا مردم از این ماجرا خبر شدند و دانستند که سلیمان حقیقی با خاتم سلیمانی بیرون شهر است؛ پس در سیزده نورزو بر دیو بشوریدند و همه از شهر بیرون آمدند تا سلیمان را به تخت بازگردانند و این روز بخلاف تصوّر عام روزی فرخنده و مبارک است و به حقیقت روز سلیمان بهار است و نحوست آن کسی راست که با دیو بسازد و در طلب سلیمان از شهر بیرون نیاید:
☘☘☘☘☘☘
وقت آنست که مردم ره صحرا گیرند
خاصه اکنون که بهار آمد و فروردین است
☘☘☘☘☘☘
و شاید رسم خوردن ماهی در شب نوروز تجدید خاطره ای از یافتن نگین سلیمان و رمزی از تلاش انسان برای وصول به اسم اعظم عشق باشد که با نوروز و رستاخیز بهار همراه است...
☘☘☘☘☘☘
برگرفته از کتاب «مقالات»
به قلم حسین الهی قمشه ای
➖➖➖
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
? میزنم سبزه گره تا گره ای وا گردد
? سالمان سال ظهور گل زهرا گردد
? میزنم سبزه گره نیتم اینست خدا
? یوسف گمشده ی ارض و سما برگردد
? میزنم سبزه گره سبز شود دست دعا
? وانکه رفتست ز دستم به دعا برگردد
? غیبت یار سفر کرده بلایی ست عظیم
? عاشقان، سبزه ببندید بلا برگردد
? روز جمعه ست بیایید فقط
? به دعا دست بر آریم که تا برگردد
???? اللهم عجل و سهل فرج مولانا صاحب الزمان ????
نظر
-
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
?من غُلام اَدَب عَبّاسَم
?خاک پای حَرَم عَبّاسَم
?غير اَز مَردانِگيَش حَرف مَزَن
?من به عَبّاس عَلی حَسّاسَم
?من به زَهرای سه ساله سوگَند
?نکُنَم پُشت به این اِحساسَم
?جای مَن بوده هَمیشه هِیئَت
?غیر عَبّاس کَسی نَشناسَم
?من حُسینی اَم و زَهرایی نَصَبم
?من به این اَصل و نَصَب حَسّاسَم
?تا که جان اَست به تَن می گویَم
?من غُلام اَدَب عَبّاسَم
❤السَلام عَلَیک یا اَبوالفَضل العَبّاس(ع)❤
نظر
-
-
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
دکتر علی شریعتی در این مورد میگوید(5):
اثبات یک "نظم علمی ریاضی"در ترکیب قرآن، امروز از طریق تحقیقات علمی جدید امکانپذیر شده است. بر مبنای تحقیقات انجام شده، آیات نازل شده در مکه کوتاه، و آیات نازل شده در مدینه بلند میباشد، مسائل توصیفی با جملات کوتاه و مسائل تحلیلی با جملات بلند، همچنین مجموع کلمات قرآن 66600 کلمه و مجموع آیات قرآن 6660 میباشد که به طور متوسط طول معدل هر آیه 10 کلمه میباشدو از نظر شماره کلمات نازل شده هر سال به نسبت مشابهی افزایش مییابد. به عبارتی در هر سال حدود 500 کلمه بر مقدار کلمات نازل شده سال قبل افزوده میشده است.
همچنین جان دیوپورت در خصوص ویژگیهای این کتاب عظیم میگوید: قرآن به اندازهای ازنقائص مبرا و منزه است که نیازمند کوچکترین تصحیح و اصلاحی نیست و ممکن است از او تا به آخر آن خوانده شود، بدون آنکه انسان کمترین ناراحتی از آن احساس کند.(6)
وی در ادامه میگوید: همه این معنی را قبول دارند که قرآن با بلیغترین و فصیحترین لسان و به لهجه قریش که نجیبترین و مودبترین عربها هستند نازل شده است. قرآن کتابی است مملو از درخشندهترین اشکال و محکمترین تشبیهات که از معجزات این کتاب عظیم میباشد(7).
اینکه قرآن در وصف خود و ذکر ویژگیهایش، بعنوان کتابی محکم و استوار یاد میکند، یکی از علل آن، همین موزونیت و هماهنگی در استفاده وکاربرد کلمات و حروف میباشد. چنانچه یکی از راز و رمزهای این کلام خدا که در پیچیدگی و ابهام فراوانی قرار دارد حروف مقطعه قرآن هستند.
حروف مقطعه در آغاز 29 سوره از قرآن آمده است که 26 سوره آن مکی و 3 سوره آن مدنی است.
چنانچه به سورههایی که با این حروف آغاز شدهاند دقت کنیم،(بجز سه سوره که جهت دیگری دارد)بعد از این حروف بلافاصله یا بالفظ قرآن یا کتاب، از قرآن گفتگو میشود(8).
طبه عبارتی در 26 سوره بلافاصله بعد از حروف مقطعه، با بیانی محکم و قاطع از ویژگیهای کتاب خدا سخن گفته شده که به نظر میرسد بین حروف رمز و قرآن یک رابطه و همبستگی خاصی وجود دارد.
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
مرحوم طالقانی(22)
مرحوم طالقانی،مفسر بزرگ قرآن، در زمینه حروف رمز در قرآن، میگوید:
درباره حروفی که اوایل بعضی از سورهها آمده رایها و نظرهایی است که برای تایید بعضی روایاتی آورده شده از مجموع این نظرها و روایات چنین برمیآید که ذکر این حروف برای بیان مقصودی است، و آن مقصود را اجمالا بواسطه یا بدون واسطه میتوان فهمید، یا برای همین است که راه تفکر باز شود و عقلهای ایمانی بکارافتد. و بدین وسیله در این کتاب معجزه آسمانی بیشتر تدبر گردد.
به عبارتی این مفسر بزرگ قرآن تصریح دارد که راز و رمز این حروف برای بشر قابل فهم و بررسی بوده، و خود این حروف، انگیزهای است برای تدبر و تعقل هر چه بیشتر در قرآن.
وی در ادامه، پس از جمع آوری نظرات و دلایل معتبر دیگر مفسران میگوید:
اکنون احتمالاتی که بنظرمیرسد و نظرهای معروف علما تفسیر و روایت توجیه و بیانی که درباره هر نظری میتوان گفت این است که، نامهای سورههایی باشد که بااین حروف آغاز شده، این نظر را میتوان چنین توجیه نمود که این حروف مخصوص، اشاره به آیات مخصوصی باشد که در آن سوره است و حروف اول آن آیات مانند حروف اول سوره میباشد، چون توجه به آن آیات و تامل در آن مورد نظر بوده حروف اول سوره شبیه به آن یا بعض آن آورده شده است.
چنانچه بیت ممتاز یک قصیده را بیتالقصیده گویند و در آغاز قصیده میآوردند یا از مجموع مقاله بحثی جملهای از آن را انتخاب مینمایند و عنوان قرار میدهند مثلا در سوره بقره آیاتی است که با "الم" شروع شده: "المتر الی الذین خرجوا و یا "الم ترالی ملاء من بنیاسرائیل"، یا "المتر الی الذی حاج ابراهیم" ،این آیات در اواخر سوره پی در پی و نزدیک به هم آمده، مانند این مطلب را در سورههای دیگری که با حروف جدا جدا شروع شده میتوان یافت.
همچنین هر یک از این حروف، اشاره به اسم و صفتی از خداوند است یا بعضی روشنبینان گویند، عالم ظهور و صفات و اسماء خداوند است. و هر پدیدهای مظهر یک اسم یا چند اسم میباشد.چنانکه نور بسیط بحسب استعداد اجسام بصورت و رنگی در میآید، یا اعمال و آثار آدمی هر یک ظهور صفت و خلقی از اوست . کسانی گویند که حروف افتتاحیه سورهها اشارات و رموزیست بحوادث آینده مانند: زمان تاسیس و انقراض و مدت حکومتها و بقاء و فناء ملل، بعضی منشاء این پیشگوئیها را ترکیبات عددی از این حروف دانستهاند، و بعضی گویند دلالت بر اسماء و صفاتی دارد که مفاتیح غیب و منشاء آثارند. حوادثی که مربوط به هر موضوعی است.
علماء متخصص در آن به اندازه پی بردن به علل و ظروف میتوانند پیشبینی نمایند، طبیب آیندهِ بیمار و دوران مرض را از جهت شدت و ضعف وبحسب مزاجها تشخیص میدهد. علماء اجتماع و زمین و هواشناسان از تحولات اجتماعی و جوی زمین و مقارنات کواکب و حوادث مربوطه به این تحولات خبر میدهند.کسانی که اخلاق و نفسیات ملل را میشناسند و بخاصیت و آثار انواع حکومتها پی بردهاند، عزت و ذلت و بقاء و فناء ملل و دوام و سقوط حکومتها را در آیندهِ دور یا نزدیک مینگرند، مقدار ضربهای که سنگی بر آب وارد میسازد، یا بمبی که در هوا منفجر می شود، شدت و دوام و مقدار تشعشع و امواج را معین مینماید.
هر اندازه فکر بر اسباب، ارتقاء یابد و روح در افق بلندتری احاطه نماید، حوادث و مسببات را بیشتر و در دامنهِ پهناورتری مینگرد.
هر اندازه قدرت تاثیر و چگونگی آن در نفوس واخلاق افراد و دستجات و ملل مختلف بیشتر ادراک شود، پیش بینی نسبت به آینده دقیقتر و وسیعتر میگردد. پس میتوان گفت حروف اوائل سور که جزء قرآن است، رموزی از حوادث یا علل آن یا صفات مخصوص پروردگار باشد، که با توجه و درک آن میتوان هر چه بیشتر حوادثی که مرتبط به تاثر قرآن است، پیش بینی نمود. چنانکه آیاتی از قرآن و احادیثی که از رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) و دیگرائمه علیهمالسلام موجود است، اخبار صریح از بعضی حوادث آینده است. این بیان تنها برای توجیه نظرها و روایاتی است که حروف اوائل سورهها را درباره حوداث آینده دانسته، اما غیبی که منشاش وحی یا الهام است بحث دیگر است.
محقق طنطاوی گوید(23)
عدد 28 و نصف آن در نظام کامل موجودات هم مشهود است.استخوانهای مفاصل هر دست مهرههای بالا و پایین پشت حیوانات تام الخلقه، شهپرهای بال پرندگان، منازل شمالی و جنوبی قمر، در لغت عرب 14 حرف در کتابت نقطه گذاری میشود. 14 حرف بی نقطه است و حرف "ی" بتنهایی بینطقه و در وسط نقطهدار است. در آغاز سورههایی از قرآن نیز 14 حرف آورده است. 14 حرف مسکوت مانده، این تطابق قرآن با وضع لغت و خلقت نشانه آن است که همه، آیات خداوند است. که بصورتهای گوناگون تجلی نموده، وبا حساب و اعداد مخصوصی صورت پذیرفته خصوصیت عدد 28 در میان اعداد این است، که اجزاء هر عددی یا کمتر یا بیشتر از آن عدد است، جز این چند عدد مثلا 28 نصفش 14 ربعش، 7، مخرج نصف 2، مخرج ربع 4، مخرج 28-1، مجموع همان 28 است.
نظر
-
پاسخ : دو کلام حرف حساب
اگر تمام رمز ها رو بدوني چه كار ميكني ؟؟ به چه مسيري دنيا رو حركت ميدي ؟؟
به سورههایی که با حروف رمز آغاز شده اند دقت کنید:
1- الم ذالک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین بقره
2- الم اللهلاالهاللههوالحیقیوم نزلعلیکالکتاببالحقمصدقا آلعمران
3- المص کتاب انزل الیک فلا یکن فی صدرک...اعراف
4- الر تلک الکتاب الحکیم یونس
5- الرکتاب احکمت آیاته ثم فصلت من لدن حکیم خبیرهود
6- الرتلک آیات الکتاب المبین یوسف
7- الرتلک آیات الکتاب و الذی انزل الیک...رعد
8- الرکتاب انزلناه الیک لتخرج الناس من الظلمات...ابراهیم
9- الر تلک آیات الکتاب و قرآن مبین حجر
10- کهیعص ذکر رحمت ربک عبده زکریا مریم
11- طه ما انزلنا علیک القران لتشقی طه
12- طسم تلک آیات الکتاب المبین شعراء
13- طس تلک آیات القران و کتاب مبین النمل
14- طسم تلک آیات الکتاب المبین القصص
15- الم احسب الناسان یترکواان یقولوا...العنکبوت
16- الم غلبت الروم الروم
17- الم تلک آیات الکتاب الحکیم لقمان
18- الم تنزیلالکتابلاریب فیه من ربالعالمین سجده
19- یس والقران حکیم یس
20- ص و القران ذی الذکر ص
21- حم تنزیل الکتاب منالله العزیز العلیم...غافر
22- حم تنزیلمن الرحمنالرحیم فصلت
23- حم عسق کذالکیوحیالیکوالی...شوری
24- حم والکتاب المبین الزخرف
25- حم و الکتاب المبین الدخان
26- حم تنزیلالکتابمناللهالعزیزالحکیمجاثیه
27- حم تنزیلالکتابمناللهالعزیزالحکیماحقاف
28- ق و القران المجیدق
29- ن والقلم و مایسطرونقلم
نظر
-
نظر
نظر