اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • hamid-reza
    عضو فعال
    • Apr 2011
    • 367

    #1591
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    بورس نیوز قدیمی‌ترین پایگاه خبری حوزه بورس و بازار سرمایه ایران


    ارسال قطعات خودرو و هواپیما به ایران از فرانسه
    فرانسوا نیکولو سفیر اسبق فرانسه در تهران از حمل قطعات خودرو و هواپیما به ایران توسط شرکت های فرانسوی ظرف چند هفته آینده خبر داد.


    به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه بلومبرگ آمریکا به نقل از سفیر اسبق فرانسه در تهران از احتمال حمل قطعات هواپیما و خودرو به ایران از سوی شرکت های فرانسوی ظرف چند هفته آینده خبر داد.


    فرانسوا نیکولو که بین سال های 2001 تا 2005 سفیر فرانسه در تهران بوده است روز گذشته در تماسی تلفنی با این شبکه با اشاره به حضور نمایندگان شرکت های فرانسوی در تهران و رایزنی های آنها برای از سرگیری تعاملات خود با ایران گفت: توافقات اولیه بین ایران و شرکت های فرانسوی ظرف چند روز آینده یا چند هفته آینده انجام خواهند شد.


    ارزش این قراردادها از سوی این شبکه میلیون ها دلار اعلام شده است.


    شایان ذکر است شرکت های فرانسوی در تلاش برای بازگشت به بازار ایران بعد از کاهش تحریم ها علیه ایران هستند و در همین راستا طی روزهای گذشته هیئتی متشکل از 100 شرکت و تاجر فرانسوی وارد تهران شدند.




    در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
    سفیر سابق فرانسه در ایران:

    تهران و پاریس طی چند هفته آتی به توافق تجاری خواهند رسید

    تهران - ایرنا - ˈفرانسوا نیکولاˈ، سفیر سابق فرانسه در ایران در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری آمریکایی ˈبلومبرگ نیوزˈ از احتمال آغاز روند انتقال قطعات توسط شرکت های خودروسازی و هواپیمایی فرانسوی به ایران طی هفته های آتی خبر داد.

    نظر

    • hamid-reza
      عضو فعال
      • Apr 2011
      • 367

      #1592
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      جایزه به خودروسازان داخلی با افزايش تعرفه واردات
      بورس نیوز قدیمی‌ترین پایگاه خبری حوزه بورس و بازار سرمایه ایران

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #1593
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        بازم يک خبر خوب براي گروه خودرو
        ................................................
        .................................................. .............................................
        كدخبر: ۱۱۶۸۴۷تاريخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ نسخه چاپي
        ارسال به دوستانجایزه به خودروسازان داخلی با افزايش تعرفه واردات
        براساس مصوبه روز گذشته مجلس تعرفه واردات خودرو‌هاي سواري 5 درصد افزايش يافت. اين در حالي است كه اكثر كارشناسان با همين تعرفه فعلي هم مشكل داشتند و معتقدند كه اين تعرفه‌ها باعث ايجاد حاشيه امن رقابتي براي خودروسازهاي داخلي شده است. اين كار مجلس در اصل پاداشي به خودروسازان داخلي است كه خودرو بي‌كيفيت و گران مي‌سازند و در اين بازار انحصاري جولان مي‌دهند.


        به نوشته «تهران امروز»، دولت دهم براي اجبار خودروسازها به كاهش قيمت‌ها و افزايش كيفيت تعرفه واردات را كاهش داده بود و بر اساس يك برنامه 5 ساله قرار بود اين تعرفه‌ها سالانه 5 درصد كاهش يابد. اما با اين مصوبه مجلس اين روند متوقف و برعكس شد. البته توجيه مجلس براي اين كار افزايش درآمدهاي دولت است. قرار بر آن بود ‌به دليل افزايش بي‌رويه بهاي خودرو در سال‌هاي گذشته كه منجر به اعتراض شديد مصرف‌كنندگان شد عوارض و تعرفه واردات خودرو به مرور زمان و در پنج سال، سالانه ۵ درصد كاهش پيدا كند، ‌دولت نه تنها در سال‌جاري كاري در اين زمينه ‌نكرد، بلكه با حمايت‌هاي وزارت صنعت از خودروسازان، موضوع افزايش بهاي خودرو ‌براي چند صباحي ‌پيش كشيده شد كه اگر فشار رسانه‌اي و افكار عمومي نبود، چه بسا تاكنون باز هم شاهد افزايش بهاي خودرو بوديم!


        اين فشار‌ها از يكسو منجر به آن شد كه مانور‌ها براي افزايش بهاي خودرو كاهش يابد و از سوي ديگر، دولت و وزارت صنعت، مجبور شدند‌ موضوع تعرفه واردات خودرو و خواسته كاهش آن را مسكوت بگذارند، در حالي كه تناقض‌گويي‌ها در رابطه با اين موضوع در بدنه دولت و وزارت صنعت ادامه داشت. اما جالب آنكه اين همه سكوت در برابر تعرفه واردات خودرو نه براي تصميم‌گيري در ‌اجرايي كردن مصوبه قانوني كاهش تعرفه بود‌ و نه براي آنكه دست‌كم در سال‌جاري، تعرفه‌‌ همان تعرفه گذشته بماند حالا با مصوبه روز گذشته مجلس تلاش‌هاي نعمت‌زاده براي حمايت از خودروسازها به نوعي در حال تحقق است. حالا معلوم مي‌شود خودروسازان با چه پشتوانه حمايتي وقتي قيمت دلار كاهش يافت و از آن طرف هم تحريم‌هاي بخش خودرو معلق شد حاضر به كاهش قيمت نبودند و در ضمن تلاش مي‌كردند مجوز افزايش قيمت هم بگيرند. هر چند از درون دولت هم صداهايي براي لزوم كاهش قيمت شنيده مي‌شد اما آنها پشت شان گرم بود.


        با پولش آمبولانس مي‌خرند!


        توجيه جالب نمايندگان مجلس در موافقت با افزايش تعرفه واردات خودرو اين است كه با درآمد حاصل از آن قرار است برخي تجهيزات مورد نياز از جمله آمبولانس وارد كشور شود و در شرايط فعلي اين افزايش تعرفه 5 درصدي تاثير چنداني بر كيفيت و قيمت خودروهاي داخلي ندارد. حسين گروسي از نمايندگان عضو كميسيون صنايع كه هميشه از كيفيت پايين خودروهاي داخلي انتقاد كرده در اين باره به تهران امروز مي‌گويد: نمايندگان براي افزايش درآمدهاي دولت جهت جبران برخي هزینه‌ها و امكان واردات آمبولانس كه از نيازهاي امروز است چاره‌اي جز اين كار نداشته‌اند. البته او پيشنهاد مي‌كند اين 5 درصد عوارض از خودروهاي داخلي هم همزمان گرفته شود كه البته مجلس با اين پيشنهاد موافق نبوده است. توجيه هر چه باشد و اين افزايش تعرفه به نام هرچه صورت گرفته باشد بالاخره به كام توليد كنندگان خودرو داخلي و به ضرر مصرف‌كنندگاني تمام شده كه ظاهرا قرار نيست حالا حالاها اجازه اين را داشته باشند که خودرویی سوار شوند كه حداقل استاندارد‌هاي لازم را داشته باشد.


        در كنار آن تردد خودرو‌هاي بي‌كيفيت داخلي به افزايش آلودگي هوا هم دامن مي‌زند. آلودگي هوا به حدي رسيده که حسن روحاني رئيس‌جمهور را هم به واكنش تند وا داشته است. بخش بزرگي از اين آلودگي هم مربوط به غيراستاندارد بودن خودروهاست. اما همين دولت وقتي پاي افزايش درآمدهايش در ميان باشد از افزايش تعرفه حمايت مي‌كند.


        بازي با تعرفه


        ساليان سال است كه تعرفه واردات خودرو در كشور، مصرف كننده ايراني را با قيمتي نزديك به دوبرابر ديگر كشورها روبه رو مي‌كند. ايراني‌ها براي خريد خودرو كه در كشورهاي اروپايي، آمريكاي شمالي يا آسياي شرقي با قيمتي بسيار كمتر امكان‌پذير است، هزينه‌اي را مي‌پردازند كه شايد پرداخت آن، آنچنان هم به صرفه نباشد با افزايش چندباره قيمت خودروها، كاهش توليد و افزايش واردات و البته فشار بر مردم، رسانه‌ها و سياست گذاران، ابتدا نمايندگان خودروسازان داخلي كه تعرفه واردات براي حمايت از آنها قرار داده شده است، به مجلس فراخوانده شدند.


        سپس نمايندگان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش، شوراي رقابت با چانه زني‌هاي فراوان خودروسازان راي به افزايش قيمت خودروهاي داخلي دادند. با افزايش قيمت ارز و حذف ارز مرجع و راه‌اندازي ارز مبادله اي، نمايندگان دولت تصميم گرفتند تا تعرفه واردات خودرو را به نصف كاهش دهند. گفته شد كه اين تعرفه از 90 درصد به 45 درصد كاهش يافته و البته واردات خودروهاي بالاي 2500 سي‌سي نيز ممنوع شده است به يك باره با افزايش بيش از دوبرابري خودروهاي داخلي و رسيدن قيمت پرايد به 20ميليون تومان، بازار چنان گرماي سوزاني گرفت كه همه رسانه‌ها و مردم را شوكه كرد.


        خودروسازان كه با بهانه‌هاي نگرفتن ارز مبادله اي، كمبود قطعات، تحريم، افزايش قيمت مواد اوليه و كاهش توليد براي افزايش قيمت تلاش مي‌كردند، حتي فروش بيست ميليوني پرايد را نيز ضرر مي‌دانستند.


        تعرفه بيش از صددرصد در يك دهه


        ايران، كشوري كه اكنون عضو سازمان تجارت جهاني نيست و به همين خاطر با دست باز به اعمال محدوديت‌هاي تجارتي، همچون ممنوعيت صادرات و واردات برخي كالاها يا اعمال تعرفه‌هاي سنگين گمركي بر برخي كالاها و محصولات مي‌پردازد، در صنعت خودرو سال‌هاست كه قوانين يكساني را در پيش گرفته است؛ پشتيباني از صنايع داخلي و واردات. نزديك به پنج دهه از عمر صنعت خودروسازي در كشور مي‌گذرد كه در بيشتر آن محدوديت‌هاي تعرفه‌اي اعمال شده است. در طول بيش از يك دهه گذشته تعرفه واردات خودرو حتي تا بيش از 100درصد بوده و هر بار تلاش‌هايي براي كاهش ميزان آن با شكست روبه رو بوده است.


        دولت در لايحه بودجه سال 88 و 89 هر بار درخواست كاهش تعرفه واردات را مطرح كرد و اين تعرفه در برخي خودروها از 120 درصد كاهش يافت و به نود درصد رسيد. دولت در بودجه 89 پيشنهاد كرد كه با توجه به گذشت زمان بسيار از حمايت خودروسازان تعرفه از 90 درصد به 70 درصد برسد كه اين مصوبه پس از مدتي و با رايزني‌هاي نمايندگان خودروسازان لغو شد.


        اگرچه بنا به مصوبه دولت تعرفه واردات خودرو در نهايت براي نيمه دوم سال 91 و از آغاز سال 92 به 45 و 40 درصد رسيده و قرار است طي پنج سال آينده هر سال پنج درصد كاهش پيدا كند، اما قيمت ارز به بيش از سه برابر رسيده و در واقع در قيمت خودروهاي وارداتي تغييري ديده نشده است.


        تعرفه واردات خودرو در ديگر كشورها


        تعرفه در سازمان تجارت جهاني، اتحاديه اروپا، شرق آسيا و آمريكا، سازوكاري دارد كه متفاوت از روند حمايتي در كشور ماست. هرچند سال‌هاست كه خودروسازان ايراني با پيش آوردن سخن تحريم، نبود قطعه، رشد بيكاري و كاهش توليد جلوي افزايش تعرفه را گرفته‌اند اما باز هم اين رقم در مقايسه با ديگر كشورها قابل مقايسه نيست.


        تعرفه واردات خودرو در ميان كشورهاي اتحاديه اروپا صفر است و البته هيچ كشوري حق ندارد در صورت نياز تعرفه‌اي بيشتر از 10درصد اعمال كند. اوكراين براي سال 2013 تصميم گرفت تا براي حمايت از صنعت داخلي تعرفه واردات خودرو را از 6 و نيم درصد به 13 درصد برساند كه با واكنش تند سران اتحاديه روبه رو شد و اين كشور تهديد به اعمال تحريم‌هايي شد.


        بنا به گزارش سازمان تجارت جهاني، كه هر ساله گزارش مالي كشورهاي عضو اين سازمان، كشورهاي ناظر و ديگر كشورها را بررسي مي‌كند مي‌توان داده‌هاي تعرفه واردات خودرو، محصولات كشاورزي و غير كشاورزي و ابزارهاي صنعتي و... را بررسي كرد.

        نظر

        • zafar3000
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1243

          #1594
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          سلام و عرض ادب
          1. خکمک ساده و روانش
          9 و12 ماهه 91 حاشیه سود ناخالص را 13 درصد گرفته است
          9 ماهه امسال 13 درصد ولی آخر سال در پیش بینی 8 درصد گرفته است
          حالا اگر مشابه سال قبل همان 13 درصد بگیریم به ازا هرسهم بین 40 تا 50 تومان روی سود پیش بینی شرکت با همین مبلغ فروش می رود

          2. شرکت 9 ماهه سال قبل مصرف 45.6 واحد قطعه (19.7 میلیارد تومان هزینه قطعات ) ،میزان فروش 4.9 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.1 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 6 میلیون قطعه
          اما همین شرکت امسال 9 ماهه با مصرف 68.4 واحد قطعه (22.4 میلیارد تومان هزینه )،میزان فروش 3.4 میلیون قطعه ای بعلاوه موجودی آماده فروش 0/9 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 4.3 میلیون قطعه یاللعجب

          3. در پیش بینی هم همین موضوع را می بینیم
          سال قبل 12 ماهه با مصرف 63.5 میلیون واحد قطعه (26.3 میلیارد تومان ) میزان فروش 7.7 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.4 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 9.1 میلیون قطعه
          داشته است
          امسال پیش بینی 12 ماهه با مصرف 99.8 میلیون واحد قطعه (56 میلیارد تومان ) میزان فروش 7 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.9 میلیون قطعه ای خواهد داشت یعنی حدود 8.9 میلیون قطعه
          یاللعجب
          4. در مجموع شرکت با افت مقدار فروش به نسبت 91 به میزان نزدیک 29.7 درصد و افت 19.9 درصدی موجودی آماده فروش اما مصرف قطعاتش 13.4 درصد رشد داشته است و خرید مواد و قطعاتش 45 رشد نشان می دهد
          جالب اینجا است با وجود افت فروش واضح اما مبلغ فروش 7.1 درصد رشد داشته است حالا اگر به فروش مشابه سال قبل یا متناسب با میزان مصرف قطعاتش برسد سودش چقدر می شود ؟

          نظر

          • zafar3000
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1243

            #1595
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            طبق مصوبه مجلس در بودجه ۹۳
            شرکت‌هایی که ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط شریک خارجی باشد از تصویب مجلس مستثنا شدند

            نمایندگان تصویب کردند شرکت‌هایی که حداقل ۵۰ درصد کل سرمایه‌گذاری توسط شریک خارجی تامین شده باشد نیاز به تصویب مجلس ندارند.
            خبرگزاری فارس: شرکت‌هایی که ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط شریک خارجی باشد از تصویب مجلس مستثنا شدند

            Tweet

            نظر

            • zafar3000
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 1243

              #1596
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              گزارش فارس از مهم‌ترین تحولات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
              آینده بازار از نگاه فعالان/ نگاه ویژه رئیس‌جمهور به بورس/ دوران طلایی بورس

              سؤال 1: کدام صنایع در سال آینده بیشترین پتانسیل را برای رشد دارند؟

              با توجه به ارائه و بررسی بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس و مشخص شده بسیاری از ابهامات مرتبط با صنایع و همچنین اجرایی شدن توافق ژنو از نظر مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی هفته سی و دوم کارگزاری تدبیرگران فردا صنایع بانکداری، خودرو، رایانه (انفورماتیک) و پالایشگاه از پتانسیل بیشتری برای رشد برخوردار بوده‌اند. صنعت پتروشیمی نیز به واسطه افزایش نرخ خوراک با چالشی جدی مواجه شده است.

              نظر

              • zafar3000
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 1243

                #1597
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط zafar3000 پست شده است View Post
                سلام و عرض ادب
                1. خکمک ساده و روانش
                9 و12 ماهه 91 حاشیه سود ناخالص را 13 درصد گرفته است
                9 ماهه امسال 13 درصد ولی آخر سال در پیش بینی 8 درصد گرفته است
                حالا اگر مشابه سال قبل همان 13 درصد بگیریم به ازا هرسهم بین 40 تا 50 تومان روی سود پیش بینی شرکت با همین مبلغ فروش می رود

                2. شرکت 9 ماهه سال قبل مصرف 45.6 واحد قطعه (19.7 میلیارد تومان هزینه قطعات ) ،میزان فروش 4.9 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.1 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 6 میلیون قطعه
                اما همین شرکت امسال 9 ماهه با مصرف 68.4 واحد قطعه (22.4 میلیارد تومان هزینه )،میزان فروش 3.4 میلیون قطعه ای بعلاوه موجودی آماده فروش 0/9 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 4.3 میلیون قطعه یاللعجب

                3. در پیش بینی هم همین موضوع را می بینیم
                سال قبل 12 ماهه با مصرف 63.5 میلیون واحد قطعه (26.3 میلیارد تومان ) میزان فروش 7.7 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.4 میلیون قطعه ای داشته است یعنی حدود 9.1 میلیون قطعه
                داشته است
                امسال پیش بینی 12 ماهه با مصرف 99.8 میلیون واحد قطعه (56 میلیارد تومان ) میزان فروش 7 میلیون قطعه بعلاوه موجودی آماده فروش 1.9 میلیون قطعه ای خواهد داشت یعنی حدود 8.9 میلیون قطعه
                یاللعجب
                4. در مجموع شرکت با افت مقدار فروش به نسبت 91 به میزان نزدیک 29.7 درصد و افت 19.9 درصدی موجودی آماده فروش اما مصرف قطعاتش 13.4 درصد رشد داشته است و خرید مواد و قطعاتش 45 رشد نشان می دهد
                جالب اینجا است با وجود افت فروش واضح اما مبلغ فروش 7.1 درصد رشد داشته است حالا اگر به فروش مشابه سال قبل یا متناسب با میزان مصرف قطعاتش برسد سودش چقدر می شود ؟
                خوب برسیم به تغییراتی که می تواند از همین طریق حساب سازیکه انجام داده است برای مخفی کردن سود ، به سودش بیافزاید
                1. سال قبل برای خرید 63.5 میلیون قطعه مبلغ 26.3 میلیارد تومان پول داده در حالیکه گرانترین سال بوده است
                حالا اگر فرض کنیم قیمت های امسال معادل سال قبل و نه کمتر باشد برای خرید 99.8 میلیون قطعه حداکثر 41.3 میلیارد تومان پرداخت کند نه 56 میلیارد تومان که 15 میلیارد تومان تعدیل سود یا 150 تومان به ازا هرسهم می شود
                2. حالا فرض کنیم که واقعا قیمتها ی مواد اولیه از سال قبل به امسال وحشتناک گران شده است و برای 99.8 قطعه باید 56 میلیارد تومان پرداخت کند
                اما می دانیم که در میزان فروش قطعه بیشتر سال قبل کلا 63.5 میلیون واحد قطعه اولیه لازم داشته است که اگر این را با قیمتهای گران تعدیل کنیم می شود 35.6 میلیارد تومان یا 21 میلیارد تومان تعدیل یا 210 تومان به ازا هر سهم
                حالا اگر از هر دو جهت تعدیل دهد چه شود
                یاللعجب
                آخرین ویرایش توسط zafar3000؛ 2014/02/06, 22:27.

                نظر

                • zafar3000
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 1243

                  #1598
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  دوستان سهامدار
                  من کاری به دستکاری واضح قیمت خکمک یا خاذین و یا .....
                  توسط بعضی از سهامداران ندارم
                  اما اگر 3 میلیارد تومان پول می داشتم شک در خرید این سهام در این قیمتها نمی کردم
                  شاد باشید

                  نظر

                  • zafar3000
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 1243

                    #1599
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    بررسی رشد خاذین به نسبت شاخص کل و گروهش


                    بررسی رشد خکمک به نسبت شاخص کل و شاخص گروه

                    نظر

                    • zafar3000
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 1243

                      #1600
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      کل فروش گروه خودرو نزدیک 20 هزار میلیارد تومان است
                      و ارزش بازار این گروه 10 هزار میلیارد تومان یعنی 50 درصد
                      اما در همین گروه خکمک بافروش 80 میلیازد تومان ارزش بازار 21 میلیارد تومانی یا 25 درصدی دارد

                      نظر

                      • مخبرالدوله
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 5228

                        #1601
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        ایجاد کانال بانکی برای مراودات خودرویی ایران و فرانسه
                        عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از امکان ایجاد یک کانال بانکی برای انجام مراودات خودرویی بین ایران و فرانسه خبر داد.
                        محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جریان سفر هیات اقتصادی فرانسه به ایران مذاکراتی بین شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی دو طرف صورت گرفت.
                        وی با بیان این‌که در این زمینه بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای تعامل با شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی فرانسه تاکید شد، خاطرنشان کرد: در این مذاکرات دو طرف به این نتیجه رسیدند که باید یک کانال بانکی برای واردات مواد اولیه و قطعات خودرویی از فرانسه ایجاد شود.
                        عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد:‌ نمایندگان اقتصادی حاضر در هیات فرانسوی قول دادند که در بازگشت به فرانسه و در تماس با مقامات مسوول در این کشور برای ایجاد یک کانال بانکی بین دو طرف تلاش کنند.
                        وی افزود: در حال حاضر نبود کانال بانکی مستقیم مهمترین مشکل در مراودات بین قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی با شرکای فرانسوی خود است که بعضا قطع برخی همکاری‌ها را به دنبال داشته است.
                        نجفی‌منش با بیان این‌که اعضای هیات فرانسوی حاضر در ایران به شدت نسبت به آغاز همکاری‌های دو طرف مشتاق بودند، تصریح کرد: با توجه به جو مثبت مذاکرات فکر می‌کنیم که در آینده نزدیک این همکاری‌ها آغاز خواهد شد.

                        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                        نظر

                        • vet
                          عضو فعال
                          • Nov 2011
                          • 1504

                          #1602
                          Re: اخبار گروه خودرو

                          اول تو خودرویی ها خپارس بر میگرده اگه بخواد برگرده
                          چون حجمش صف فروشش خیلی کمتر از بقیه هست
                          فواره چون بلند شود سرنگون شود

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #1603
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            وقتشه كه تمام گروه جمع بشه
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #1604
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              افزایش یک تا دو میلیون تومانی بهای خودروهای مدل ۹۳

                              در صورتی که مدل‌های جدید خودرو (نودو سه) به بازار عرضه شود نرخ آن‌ها از یک تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

                              رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با عرضه خودروهای مدل ۹۳ از هفته آینده بهای این خودرو‌ها یک تا دو میلیون تومان رشد می‌کند.

                              غلامحسین قاسمیان، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هر ساله در هفته اول اسفند ماه خودروهای مدل جدید به بازار عرضه می‌شد این در حالی است که امسال شاهد عرضه زود هنگام این خودرو‌ها به بازار هستیم و گویا از هفته پایانی بهمن ماه این خودروها عرضه می شوند.

                              وی ادامه داد: البته در سالهای گذشته اداره راهنمایی و رانندگی مقاومت‌هایی در خصوص سند زدن مدل‌های جدید در پایان سال داشت که به نظر می‌رسد امسال از این مقامت کاسته شده باشد.

                              قاسمیان خاطر نشان کرد: در صورتی که مدل‌های 93 خودرو به بازار عرضه شود نرخ آن‌ها از یک تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

                              در این میان برخی كارشناسان معتقدند رویه عرضه خودروهای مدل جدید همه ساله از پانزدهم بهمن آغاز می شود و این موضوع تغییری در قیمت نهایی خودروهای مدل جدید نخواهد داشت البته ممكن است برخی از نمایندگی های خودرو در این راه تخلف كنند و قیمت‌ها را افزایش دهند.

                              به گزارش ایلنا، در سالهای گذشته خودروهای تولیدی كه از اواسط اسفند ماه به بازار عرضه می‌شد در سند آنها معمولا مدل ساخت سال بعد قید می‌شد البته این موضوع در سال گذشته به دلیل آنچه مشكلات استانداردی گفته می‌شد از سوی پلیس راهنمایی متوقف شد اما در سال جدید و با توجه به مشكلاتی كه خودروسازان در زمینه قیمت خودروهای تولیدی دارند با اجرای این روند از نیمه بهمن ماه قصد دارند تا با افزایش نسبی قیمت خودروها كمی زیان خود را جبران كنند.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #1605
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                دبیر انجمن خودروسازان ایران از کاهش زیان خودروسازان به دلیل رشد تولید و کاهش نرخ ارز خبر داد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X