کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
پیش بینی سود سال 93 زامیاد یک ریال اعلام شد که در مقایسه با آخرین پیش بینی سود سال 92 کاهش 97درصدی رو نشون میده .
اما افزایش حجم تولید از 33هزار دستگاه به 48هزار دستگاه از نکات قابل توجه این گزارش می باشدلیکن بدلیل افزایش 20درصدی هزینه تولید ،بهای تمای شده کالای فروش رفته 86درصد مبلغ فروش رفته رو بخود اختصاص داده که باعث شده علیرغم افزایش 46درصدی مبلغ فروش ،سود هر سهم با کاهش مواجه بشه
"مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"
دوستان عزیز سهام دار گروه خودرویی
ابتدا عرض می کنم که من خودرو- زامیاد - خاذین و خزر دارم و بهیچ وجه هم فروشنده نیستم تا سال93.
همه بحث خودرو بر می گردد به وضعیت سیاسی کشور و مذاکرات 1+5 که با روندی که پیدا کرده قریب به یقین به نتیجه می رسد و توافق کلی و نهایی بدست می اید.در این شرایط تحلیهای تکنیکال و بنیادی برای این گروه بی معنی است و همه چیز بر می گردد به اراده ای که برای پایان دادن به بحران سیاسی و هسته ای در سران کشور و همچنین در 1+5 وجود دارد.درغیر اینصورت باید منتظر نابودی کشور در یک جنگ نابرابر و خانمانسوز باشیم. بنظر می رسد حاکمیت به این نتیجه قطعی رسیده که باید با جامعه جهانی به تعاملی پایدار برسد و در این مسیر آمادگی دارد که اگر غرب و اروپا فشار بیاورند کل پرونده هسته ای را ببندد و از ان صرفنظر کند.چون راه حل دیگری وجود ندارد.امروز همه مسئولان کشور به این حقیقت واقفند که ملت تحمل بیشتر تحریم و یا گرفتار شدن در جنگی دیگر را ندارند و لذا دیوانگی محض است که بخواهند به لج بازیهای احمقانه خود ادامه دهند.بنابراین امید به آینده بهتر وجود دارد و کشورهای غربی و اروپایی هم امادگی حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران را با تمام وجود دارند و بسیار بعید است که از این فرصت استثنایی پیش آمده درست بهره برداری نکنند.با این اوصاف از سال 93 به بعد گروه خودرو به رشد و توسعه ای چشمگیر خواهد رسید و ایران بازار مشترک تولیدات خودرویی در منطقه خواهد شد. در نتیجه علی رغم وضعیت بسیار وخیم امروز صنعت خودرو سهام آن ارزشمند است و نگهداری و اضافه کردن به آن خالی از ریسک و نگرانی است.
سلام دوست عزیز
واقعا مطالبتون شجاعانه و پر محتواس
1 تشکر و می طلبید
اگرمیخواهی محال ترین اتفاق زندگیت رخ بدهد .... باور محال بودنش را عوض کن!!!!
شبندرنظرت درباره خکمک چیه ؟/// امروز در منفی خریداری شد
قطعاتي هايي كه اصلاح خوبي داشتند قاعدتا بايد رشد خوبي هم داشته باشند به نظرم خكمك كفش 200تومان باشه اگر امروز خاذين 250 يا بالاتر باز بشه خيلي بنفع گروهه و به سرعت كل گروه جمع ميشه، اونوقت خكمك -خشرق-ختراك صف خريد ميشند
دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند
شاید نظر بنده کمی ثقیل باشه....ولی میتونه یک نظر متفاوت باشه....<br>گروه خودرو بدلیل جو موجود جامعه ایجاب میکنه که گزارشات واقعی و امیدوارانه خودشون رو فعلا ارائه ندن!!!<br>مثلا در گزارش خکاوه جلوی سود عملیاتی چند میلیاردی قید شده بدلیل تولید خودروهای ولو بعداز رفع تحریم....<br>منتهی در ذیل آن هزینه مالی شرکت را زیانده کرده!!!!<br><br>
شاید نظر بنده کمی ثقیل باشه....ولی میتونه یک نظر متفاوت باشه....<br>گروه خودرو بدلیل جو موجود جامعه ایجاب میکنه که گزارشات واقعی و امیدوارانه خودشون رو فعلا ارائه ندن!!!<br>مثلا در گزارش خکاوه جلوی سود عملیاتی چند میلیاردی قید شده بدلیل تولید خودروهای ولو بعداز رفع تحریم....<br>منتهی در ذیل آن هزینه مالی شرکت را زیانده کرده!!!!<br><br>
كارشناس بنده حداكثر سود براي سايپا ديزل را براي سال 93 را 779ريال ديده است كه به نظرم خيلي محتاطانه و كم در نظر گرفته به نظر بنده سود خكاوه سال بعد ميتونه تا 200تومان هم باشه،فردا خكاوه روي 130تومان الي 150 تومان باز ميشه
دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند
سال قبل خیلی سهمها قیمتشان کمتر از سود امسالشان بود و بعد ..........
مجدد تکرار این موضوع را در قطعه سازان الان می بینیم
توصیه می کنم بخرید بندازید یک گوشه حداقل 3 ماه حداکثر یک سال بازار را رصد نکنید
شاد باشید
شبندرنظرت درباره خکمک چیه ؟/// امروز در منفی خریداری شد
شبندر جان خکمک گزارش داده تعدیل مثبت بالای 50 درصدی اون هم با احتیاط کامل که کلی مخفی کاری در گزارش دیده میشود/ نماد سهم بسته میشود بنطرت با چه قیمتی باز بشود برای خرید مناسب است
دبیر انجمن خودروسازان گفت: وزیر صنعت امسال از خودروسازان خواست، قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمتهایی را اعمال کنیم.
احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت مواد پتروشیمی و فولادی در سال آینده آیا قیمت خودرو نیز متأثر از این موضوعات افزایش خواهد یافت یا خیر؟ اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته با وجود اینکه قیمت دلار کاهش پیدا کرده بود اما قیمت ارز در فرمول شورای رقابت ارز مبادلهای تعیین شده در حالی که خودروسازان از ارز آزاد استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه ایران خودرو در 6 ماهه اول امسال 450 میلیارد تومان زیان دیده است، افزود: کاهش نرخ ارز باعث شد تا این شرکت در 9 ماهه امسال زیان 475 میلیارد تومانی را تجربه کند بر همین اساس ایران خودرو در سه ماهه اخیر 25میلیارد ضرر کرده است که این امر نشان از زیان مستمر خودروسازان دارد.
دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن وتجارت امسال از خودروسازان درخواست کرد که قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمت هایی را انجام دهیم.
نعمت بخش با گلایه از اینکه تمام اقشار مختلف مردم افزایش قیمت کالاها را قبول دارند اما چرا در مقابل افزایش قیمت خودرو موضع گیری می کنند در پاسخ به پرسش که با وجود افزایش قیمت آیا خودروسازان برنامه ای برای کسب رضایت مشتریان خود دارند یا خیر؟ گفت: خودروسازان قبول دارند که کیفیت خودروهای قدیمی مطلوب نیست زیرا در شرایط تحریم خودروسازان امکان توسعه محصولات خود را نداشتند اما با رفع تحریم ها که هنوز به طور کامل اجرایی نشده با توسعه محصولات و ورود خودروهای جدید به بازار در صدد کسب رضایت بیشتر مشتریان خود هستیم.
هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت ایران خودرو دیزل با 160 میلیارد تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 مبلغ 992 ریال زیان خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (1376 ریال زیان) کاهش 28 درصدی داشته است.
"خاور" که برای خرید مواد اولیه وارداتی 42 درصدی و فروش صاداراتی محصولات 7 درصدی نرخ دلار را 2800 تومان در نظر گرفته علت بهبود وضعیت سودآوری را افزایش تعداد و تغییرات ترکیب فروش اعلام کرده است.
شرکت فنر سازی زر با سرمایه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان به ازای هر سهم در سال مالی93 مبلغ 167 ریال زیان پیش بینی کرده که نسبت به سال مالی قبل (مبلغ 314 ریال زیان) 47 درصد کاهش زیان داشته است.
"خزر" علت کاهش زیان در سال 93 نسبت به سال قبل را افزایش تناژ فروش و همچنین نرخ محصولات اعلام کرده و نرخ هر دلار برای خرید مواد اولیه 23 درصدی و فروش محصولات 22 درصدی را 3 هزار تومان در نظر گرفته است.
شرکت سایپا دیزل با 210 میلیارد تومان برای هر سهم در سال 93 مبلغ 436 ریال زیان بودجه کرده که در مقایسه با زیان 1673 ریالی سال مالی قبل 74 درصد کاهش داشته است.
"خکاوه" دلیل کاهش زیان را تولید و فروش محصولات ولوو به دلیل برداشتن تحریم ها عنوان کرده و این در حالیست که نرخ یورو برای خرید مواد اولیه 98 درصدی را 36 هزار و 345 ریال در نظر گرفته است.
هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....
لیلاز کاهش قیمت خودرو با توجه به شرایط خودروسازان را کاملا منتفی میداند و ثبات قیمت خودرو روی نرخهای فعلی را تنها در شرایطی ممکن میداند که رشد تولید خودروسازان به بالای 50 درصد برسد و نرخ ارز نیز کاملا ثابت باقی بماند. پیش از این هاشم یکهزارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز اعلام کرده بود افزایش قیمتها در سال آینده جزئی خواهد بود.
لیلاز با اشاره به این موضوع که با سه برابر شدن نرخ ارز، شرایط هم برای تولیدکنندگان خودرو سخت شد و هم مصرفکنندگان میگوید: مصرفکننده و تولیدکننده چارهای ندارد، جز اینکه خود را با شرایط جدید وفق دهد تا از بحران فعلی عبور کنیم.
او همچنین تصمیمهاي دولت را نیز بر افزایش قیمت خودرو تاثیرگذار میداند و میگوید: اخیرا با تصمیم دولت 2 درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده و 2 درصد نیز به حقوق گمرکی کالا اضافه شده است که همین موضوع ناخودآگاه قیمت یک خودروی 30 میلیون تومانی را حدود یک میلیون تومان افزایش میدهد، خودروساز نیز مجبور است چنین افزایش قیمتی را از مشتری دریافت کند.
نظر