اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #1681
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به احیای کند صنعت خودروی ایران با وجود لغو تحریم‌ها، ۲ برابر شدن قیمت خودرو و در نتیجه نصف شدن قدرت خرید مردم را یکی از عوامل داخلی رکود در صنعت خودروی ایران برشمرد.

    به گزارش تسنیم، فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: وقتی این ماه قطعه سازان ایرانی به یک نهار کاری با مقامات ارشد دولتی دعوت شدند انتظار داشتند این اطمینان را دریافت کنند که دولت برای حفظ صنعت خودروسازی پس از کاهش تحریم ها به صورت جدی تلاش می کند.
    اما وقتی 22 مقام دولتی و قطعه ساز دعوت شده، در این دیدار که به همت اتحادیه قطعه سازان خودروی ایران برگزار شده بود، شرکت نکردند، این انتظارات به واقعیت نپیوست.
    صدها قطعه ساز از حدود 2000 شرکت قطعه سازی در ایران در طی دو سال گذشته به دلیل تبعات تحریم ها یا ورشکسته شده اند و یا به کار در دیگر حوزه های تولید روی آورده اند. ثمره این وضعیت بیکار شدن تعداد زیادی از کارکنان شاغل در این بخش بوده است.
    تحریم ها موجب کاهش جدی واردات شده و شرکت های پژو سیتروئن و رنو را ناگزیر به خروج از بازار خودروی ایران کرده است.
    دستور اجرایی سال گذشته اوباما در زمینه تحریم صنعت خودروی ایران ضربه آخر را به صنعتی که یک منبع درآمد مهم برای ایران بود، زد.
    صنعت خودروسازی ایران همچنین از مقررات وضع شده در دولت سابق مبنی بر عدم افزایش قیمت محصولات آسیب دیده است. عدم امکان افزایش قیمت ها موجب شد تا نتوانند از پس تامین هزینه قطعات یدکی برآیند.
    در نتیجه، میزان تولید خودرو، که بزرگترین صنعت غیرنفتی اقتصاد ایران است، در یک سال منتهی به مارس 2013، به 920 هزار دستگاه کاهش یافت، در حالی که این رقم در یک سال قبل از آن 1.6 میلیون دستگاه بود. در طی 10 ماه گذشته، تعداد خودروی تولید شده باز هم کاهش یافته و به 576 هزار دستگاه رسیده است.
    این گزارش افزود: تولیدکنندگان امیدوارند با کاهش موقت تحریم های بخش خودروسازی، صنعت خودروی کشور که حدود نیم میلیون نفر در آن مشغول به کارند، مجددا احیا شود.
    شرکت رنو، که تا قبل از تحریم ها سالانه حدود 100 هزار دستگاه خودرو در بازار ایران می فروخت، به محض کاهش تحریم ها به فکر از سرگیری ارسال قطعات به ایران افتاده است.
    پژو، رقیب شرکت رنو، که در سال 2011، 458 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخت نیز قصد بازگشت به بازار این کشور را دارد که زمانی دومین بازار فروش محصولات این شرکت پس از فرانسه محسوب می شد.
    محمد رضا نجفی منش، عضو اتاق صنایع و معادن تهران گفت، تحولات جدید «قطعا انرژی جدیدی به بخش خودروسازی تزریق کرده است.»
    اما در حالی که نشانه های مثبت و پتانسیل عظیمی در این بخش دیده می شود، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که تغییر سیاست های قبلی و جبران زیان ناشی از تحریم ها ممکن است چند سال به طول بینجامد.
    نجفی منش معتقد است، دولت برای نجات این صنعت باید به آن کمک مالی پرداخت نماید. در نشست اخیر، قطعه سازان نه تنها از عدم حضور مسئولان عصبانی بودند، بلکه از اینکه دولت نرخ بهره و جریمه دیرکرد وام ها را پایین نیاورده نیز نا امید بودند. برآوردهای غیر رسمی رقم بدهی بخش خودروسازی ایران به بانک ها را 4 میلیارد دلار معادل 100 تریلیون ریال ارزیابی می کند.
    فرهاد بهنیا، عضو انجمن قطعه سازان گفت: «فشاری که بانک ها بر قطعه سازان وارد می کنند، خیلی بیشتر از سازمان مالیاتی است.» وی افزود: «از 860 عضو انجمن، 20 درصد کارخانه های خود را تعطیل کرده اند. در همه جای دنیا، دولت ها نرخ های بانکی را برای حمایت از تولید کنندگان پایین می آورند.»
    بر اساس این گزارش تاثیرگذاری نرخ بالای تورم بر قدرت خرید مشتریان ایرانی، بحران در صنعت خودروسازی این کشور را تشدید کرده است. قیمت خودروی پراید از 75 میلیون ریال در دو سال قبل به 180 میلیون ریال رسیده است.
    سعید لیلاز، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: «تقاضا 35 تا 40 درصد کاهش یافته، زیرا بسیاری از مردم دیگر نمی توانند خودرو بخرند.»
    علی‌رغم نارضایتی خودروسازان، لیلاز همچنان به آینده امیدوار است. وی افزود: «در طی چند سال آینده تولید سالانه خودرو در ایران مجددا به 1.6 میلیون دستگاه خواهد رسید.»

    نظر

    • جعفرزاده
      عضو فعال
      • Dec 2010
      • 5833

      #1682
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      روند تولید و فروش شرکت زامیاد در 6 ماهه دوم سال 92 مناسب تر بوده است ولی این به معنای رفع همه موانع فروش و تولید نمی باشد.

      مدیر مالی شرکت زامیاد با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بودجه برآوردی شرکت در سال 92 به ازای هر سهم به طور کامل محقق خواهد شد و با توجه به چشم انداز مثبت از آینده صنعت و بهبود شرایط بین المللی در صورت انجام اقدامات عملی در این بخش از صنعت پتانسیل تعدیل سود هر سهم برای شرکت های فعال در این گروه وجود خواهد داشت.

      فرهنگ در خصوص گزارش پیش بینی شرکت های گروه خودرو برای سال 93 اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریمی و بحث رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور در سال گذشته شرکت های گروه خودروسازی و قطعات با کاهش تیراژ تولیدی و حتی زیان انباشته رو به رو گردیدند لذا انتظار گزارش های مناسب را تا زمان مشاهده اقدامات عملی در کاهش تحریم ها در این صنعت نمی توان داشت بنابراین شرکت ها در بودجه بندی باید حداکثر احتیاط را لحاظ گردانند و نمی توانند تنها به حرف ها بسنده کنند.

      وی افزود: با تمام اقدامات و تلاش های صورت گرفته در حوزه بین المللی از طرف دولت و شرکت ها به نظر می رسد این تلاش ها در آینده نزدیک به نتایج خوبی برسد که در این صورت شرکت های گروه خودرو توانایی افزایش تیراژ تولید و به تبع آن افزایش سودآوری را تجربه خواهند کرد.

      این مقام مسئول در شرکت زامیاد پیرامون محصولات سبک و سنگین شرکت ابراز داشت: در محصولات سبک، شرکت برنامه افزایش تیراژ تولید را در برنامه دارد که می تواند بر افزایش سودآوری شرکت تأثیرگذار باشد ولی در مورد محصولات سنگین شرکت به دلیل وجود تحریم ها و افزایش نرخ ارز با مشکل تأمین قطعات روبه رو است لذا اقدام به کاهش تولید این محصولات نموده است.

      مدیر مالی شرکت زامیاد پیرامون راهکارهای خروج صنعت از وضعیت فعلی اظهار کرد: شرکت های این صنعت باید بر روی قیمت تمام شده، تغییر تکنولوژی قدیمی و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی برای کشف بازارهای دیگر اقدامات جدی صورت دهند.

      وی خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات شرکت ها در بحث تأمین مالی و اخذ تسهیلات با نرخ بهره بالای 25 درصد که اکثر شرکت ها را با افزایش هزینه و حتی زیان مواجه گردانیده است بنابراین لزوم حمایت همه جانبه از این صنعت هم از طرف سرمایه گذاران و هم از طرف دولت احساس می گردد تا با تأمین مالی مناسب شرکت ها بتوانند در مسیر توسعه و کاهش هزینه های تولید گام بردارند.

      فرهنگ پیرامون تأثیر نرخ ارز و کاهش قیمت آن بر این صنعت عنوان کرد: واضح است که هرچه قیمت ارز پایین تر باشد برای صنعت خودرو که مقداری از مواد مورد نیاز خود را وارد می کند مناسب تر خواهد بود، به طور کل کاهش نرخ ارز به نفع شرکت های تولیدکننده می باشد.

      مدیر مالی شرکت زامیاد پیرامون حوزه صادراتی برای محصولات شرکت اظهار داشت: با توجه به منابع مالی ضعیف و سرمایه پایین در شرکت های خودروساز مثل زامیاد تمرکز بر بازار داخلی بوده است متأسفانه در خصوص صادرات جایگاه خاصی در نظر گرفته نشده است.

      وی خاطر نشان کرد: به نظر اینجانب می توان از طریق ارتقای کیفی، توسعه محصولات فعلی و عرضه محصولات با قیمتی رقابتی در بازار می توان در بلندمدت برای بازارهای صادراتی برنامه ریزی نمود.

      فرهنگ با اشاره به تغییر مناسب استراتژی شرکت زامیاد برای کاهش هزینه های مالی ابراز داشت: در حال حاضر اکثر شرکت های خودروساز با زیان انباشته رو به رو شده اند واین به دلیل فروش اعتباری و عدم بازپرداخت و برگشت منابع مالی اتفاق افتاده است. ولی شرکت زامیاد با تغییرات استراتژی در سال 91 در جهت کاهش فروش اعتباری شرکت و به تبع آن کاهش تولید توانست در نقطه سر به سری حرکت کند و از مواجه شرکت با زیان جلوگیری به عمل آورد.

      وی در خصوص بدهی ارزی شرکت عنوان کرد: بدهی مذکور مربوط به تسهیلات ارزی دریافتی شرکت در سال 90 بوده است که اختلاف بر سر نرخ ارز دریافتی با سیستم بانکی تقریباً به سرانجام رسیده است و شرکت توانست با ارایه دلایل و مستندات سیستم بانکی را برای دریافت این مبلغ با ارز مرجع مجاب گرداند لذا این تهدید از شرکت برداشته خواهد شد.

      این مقام مسئول در شرکت زامیاد تصریح کرد: با توجه به رکود اقتصادی و رشد منفی حاکم بر وضع اقتصاد کشور و طبیعتاً کاهش تولید صنایع روند کاهش در حجم حمل و نقل طبیعی می باشد بنابراین برای خروج از رکود باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری صورت گیرد که این موضوع نیاز به زمان دارد.
      در خاتمه مدیر مالی شرکت زامیاد در خصوص چشم انداز صنعت خودرو اظهار داشت: با توجه به گشایشات بین المللی صورت گرفته و پذیرش ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در منطقه شاهد خروج کشور از حالت انزوا می باشیم که این موضوع به جهت آمادگی برای همکاری با سایر کشورها حائز اهمیت می باشد. بنابراین در حال حاضر زمینه های توسعه همکاری ها در حال احیا می باشد که در صورت ادامه این روند می توان به تغییر روند تولید در کشور علی الخصوص صنعت خودرو امیدوار بود.

      نظر

      • مسعود اب
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 1502

        #1683
        پاسخ : اخبار گروه خودرو










        بمنظور موفقیت
        تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

        نظر

        • zafar3000
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 1243

          #1684
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          افزايش 11.2 درصدي توليد گروه خودروسازي سايپا در بهمن ماه تمامي محصولات گروه خودروسازي سايپا در بهمن امسال نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته با رشد توليد همراه بوده است.
          با وجود شرايط سخت توليد خودرو در كشور، گروه خودرو سازي سايپا توانسته در بهمن ماه امسال عملكرد مثبتي در روند توليد ايجاد كند و نرخ توليد محصولات خود را نسبت به ماه گذشته با رشد مناسبي افزايش دهد.

          بر همين اساس در مجموع توليد محصولات گروه سايپا با رشد 11.2 درصدي نسبت به مدت مشابه در دي ماه همراه بوده است به نحوي كه خانواده X100 اين گروه رشد 13.4 درصدي را تجربه كرده است. خودرو تيبا با وجود شرايط توليد مناسب در ماه هاي اخير همچنان رشد داشته و با افزايش 2.2 درصدي همراه بوده است.

          در گروه رنو نيز با توجه به باز شدن فضاي تعامل بين المللي و رفع مشكلات موجود، رشد 23.4 درصدي را در بر داشته است و در محصولات زامياد نيز با افزايش توليد 4.8 درصدي همراه بوده است. در محصولات تجاري سايپا ديزل افزايش چشمگير 82.4 درصدي رشد نسبت به مدت مشابه در دي ماه ديده مي شود.

          بايد اشاره كرد كه افزايش چشمگير رشد توليد در گروه خودروسازي سايپا برگرفته از مديريت هدفمند و كارآمد، تلاش شبانه روزي متخصصان و كاركنان اين گروه در كنار بهره گيري از تكنولوژي مدرن و تجهيزات به روز بوده است.

          نظر

          • rajabnejad
            عضو فعال
            • Jan 2012
            • 4331

            #1685
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            6 دليل براي خوش‌بيني به EPS‌هاي جديد قطعه‌سازان



            در ميان قطعه‌سازان اين شرايط به سمت يك حالت رويايي پيش مي‌رود. برخي افزايش زياد سود پيش‌بيني شده براي سال 93 در بودجه شركت‌ها را در اين صنعت، پديده بازار سهام مي‌دانند. به‌طور نمونه EPS شركت قطعات اتومبيل براي سال جاري 42 ريال اعلام شده بود كه اين ميزان با افزايش 100 درصدي در حال حاضر 84 ريال اعلام شده است. EPSنيرو محركه نيز كه براي سال جاري 114 ريال اعلام شده بود با افزايش حدود 226 درصدي به 372 ريال رسيده است. در شركت سايپا آذين زيان 166ريالي سال 92 به سود 98 ريالي براي 93 تدبيل شده است.
            در توضيح شرايط پيش رو در اين صنعت و همچنين صنعت خودرو كشور، عضو هيات مديره قطعه‌سازان به صراحت مي‌گويد كه خوش‌بيني درست است. او مي‌افزايد: دليل اين است كه از سال 90 تا كنون در كشور، پيوسته با كاهش توليد خودرو مواجه بوده‌ايم به طوري كه ميزان توليدات سالانه از يك ميليون و 650 هزار دستگاه در يك پله تا 900 هزار دستگاه و در مرحله بعد تا 700 هزار دستگاه افت كرده است. اما برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي توليد خودرو در سال آينده يك ميليون و 300 هزار دستگاه است. اين ميزان البته تنها براي خودرو سواري است و در صورتي كه توليدات برنامه‌ريزي شده براي توليد اتوبوس و كاميون را نيز بر آن بيفزاييم، اين ميزان تا يك ميليون و 400 هزار نيز خواهد رسيد؛ اين دليل اصلي بهبود پيش‌بيني‌ها است. محمدرضا نجفي‌منش گفت: صنعت خودرو رسما در سال 2013 تحريم و واردات اجناس و لوازم مورد نياز اين صنعت نيز متوقف شد. اكنون اين تحريم‌ها به حالت تعليق درآمده و فعلا تا 6 ماه مجال فعاليت براي خودرو‌سازان را فراهم كرده است. اميد مي‌رود كه اين 6 ماه به مدت بيشتري تمديد شودتا امكان تحقق همه برنامه‌‌هاي خودرو سازان فراهم شود. سومين دليل كه نجفي‌منش مورد تاكيد قرار داد، امكان دست برداشتن دولت از قيمت‌گذاري خودرو است. به گفته وي طي چند سال اخير خودرو سازان با زيان خودرو توليد كرده‌اند كه در صورت برداشته شدن قيمت‌گذاري دولتي مي‌توان به سود‌آوري بيشتر خودرو سازان اميدوارتر بود. نجفي‌منش اتفاق چهارمي را نيز دراين قضيه دخيل دانست و گفت: واردات اتومبيل‌هاي خارجي با ارز آزاد مي‌تواند ضمن بالابردن قيمت خودرو‌هاي وارداتي، همچنان اقبال به توليدات داخلي را بيشتر كند.
            وي گسترده‌تر شدن فعاليت شركت‌هاي خارجي خودروساز در ايران كه به دليل تحريم‌ها فضاي اقتصادي ايران را ترك كرده بودند دليل ديگري براي اين خوش‌بيني‌ها دانست و تاكيد كرد: گسترده‌تر شدن فعاليت رنو در ايران، از سر‌گيري مذاكرات با پژو و تلاش برخي خودرو سازان آمريكايي براي ورود به بازار ايران نشانه‌هاي مثبتي در اين مسير است. وي دليل ديگر را برنامه‌ريزي براي افزايش صادرات خودرو اعلام كرد.
            نجفي‌منش البته تكميل شدن مراحل حدف تحريم‌ها را شرط تحقق بهتر اين خوش‌بيني‌ها دانست و از مسوولان و سياست‌گذاران خواست تا صنعت خودرو را در مقابل عوامل و تهديدات خارجي و داخلي حمايت كنند.
            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

            نظر

            • Alidadash
              عضو فعال
              • Jun 2013
              • 959

              #1686
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              تلاش خودروسازان برای تولید خودرو ارزان قیمت داخلی


              به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رشد سه برابری نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت تمام شده و فروش خودروهای داخلی میزان فروش این محصولات در کشور را کاهش داده است.

              بنابراین به گفته کارشناسان شرایط اقتصادی کشور موجب شده که خودروسازان در کنار تولید محصولات فعلی و همچنین محصولات آتی، استراتژی تولید خودروی جدید با قیمت پایین را نیز در دستور کار قرار دهند.
              هماکنون بخشی از مصرفکنندگان داخلی با توجه به تورم رخ داده در دو سال اخیر تا حد زیادی توان خرید بسیاری از خودروها را از دست دادهاند و خودروسازان سعی دارند با تولید خودروهای جدید و ارزان این قشر را مجددا به سبد مشتریان خود اضافه کنند.
              به نظر میرسد که استراتژی خودروسازان در وضعیت فعلی تولید خودرویی در سطح قیمتی بین 20 تا 30 میلیون تومان است. این خودروهای جدید به دلیل تغییر مدل و ظاهر خودرو مشتریان بیشتری نسبت به خودروهای فعلی که در این سطح قیمتی تولید میشوند، خواهند داشت.
              تولید این خودروها امکان فروش بالا در تیراژ چند صد هزار دستگاهی را به خودروسازان خواهد داد و در نتیجه با رشد تیراژ تولید، هزینههای سربار و قیمت تمام شده تولید و فروش این خودروها نیز کاهش مییابد.
              البته اگرچه هماکنون خودروسازان اروپایی نیز به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند اما به نظر میرسد که با توجه به سطح قیمتی بیش از 30 میلیون تومانی محصولات آنها این خودروسازان موفقیت زیادی برای فروش بالا در بازار ایران کسب نخواهند کرد.
              استراتژی خودروسازان برای تولید خودروی ارزان قیمت بر توسعه خودروهای داخلی و استفاده از پلتفرمهای خارجی استوار است. به نظر میرسد که اولین محصول تولید شده براین اساس در سالهای 1394 و 1395 وارد بازار خواهد شد.
              سهامداری کنید تا رستگار شوید...

              شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

              نظر

              • amirabbas2011
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 651

                #1687
                پاسخ : اخبار گروه خودرو





                تفحص مجلس از خودروسازی‌ها نهایی شد



                پرشین خودرو: رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها از نهایی شدن گزارش این تفحص خبر داد.

                به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، علی‌ علی‌لو از نهایی شدن گزارش تفحص از شرکت‌‌های خودروسازی‌ها در این هیئت خبر داد و گفت: این گزارش در هیئت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی نهایی شده و در دو هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

                وی افزود: قرار است پس از تعطیلات مجلس و در دو هفته آینده این گزارش را در جلسه‌ای با اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی مطرح کرده و برای بررسی‌های بیشتر، آن را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.

                رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها با بیان اینکه نمی‌توان ابعاد این گزارش را پیش از قرائت در صحن علنی مجلس در اختیار رسانه‌ها قرار داد، خاطرنشان کرد: البته برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پس از ارائه این گزارش به هیئت رئیسه مجلس در دو هفته آینده، در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، ابعاد آن را برای رسانه‌ها و مردم تشریح کنیم.

                نظر

                • ali141
                  عضو عادی
                  • Feb 2011
                  • 194

                  #1688
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  تحولی که در خودرو اتفاق افتاده شاید کسی دقت نکرده خودرو 10000میلیارد بدهی دارد که در زمان دلار 1000تومنی میشود 10میلیارد دلاریعنی ورشکستگی محض باوجودای پی اس مثبت حتی انموقع با فروش پارسیان فقط 20%بدهی نهایت مستهلک میشد وسیکل ورشکستگی ادامه پیدامیکرد800میلیارد بدهی سالی 20%بهره میشد1800میلیارد
                  ولی الان بدهی دلاری شده 3میلیارد دلاروبافروش پارسیان وداراییها میتواند صفر شودیعنی سهمی 180 یا همان 1800 میلیارد ازبین میرود
                  اگرپارسیان فروش نرودبا فروش حداقل 10000میلیاردی وحاشیه سود 20%براحتی هزینه بهره قابل پرداخت است اما دراین حالت -
                  قضیه تورم واستهلاک ناشی از تورم بدهی ورشد دارایی ها خودرو را به ریل سوداوری برمیگردد

                  نظر

                  • بورس تبریز
                    عضو فعال
                    • Nov 2010
                    • 464

                    #1689
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    سلام دوستان

                    پنجشنبه مجمع افزایش سرمایه چرخشگر بود این شرکت 100 درصد افزایش سرمایه داد بعد از افزایش هم سودشان را 150 ریال قراره به بازار اعلام کنند یعنی قبل افزایش سودشان 300 ریال بوده من موندم چطور اینها 92 ریال اعلام کرده بودند یهو شد 300 ریال ؟
                    در ناامیدی بسی امید است - پایان شب سیه سپید است
                    یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور - کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

                    نظر

                    • مخبرالدوله
                      عضو فعال
                      • May 2012
                      • 5228

                      #1690
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      قیمت یک متر مربع آپارتمان در برخی نقاطع تهران برابر است با قیمت یک پراید.....

                      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                      نظر

                      • Alidadash
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 959

                        #1691
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط بورس تبریز پست شده است View Post
                        سلام دوستان

                        پنجشنبه مجمع افزایش سرمایه چرخشگر بود این شرکت 100 درصد افزایش سرمایه داد بعد از افزایش هم سودشان را 150 ریال قراره به بازار اعلام کنند یعنی قبل افزایش سودشان 300 ریال بوده من موندم چطور اینها 92 ریال اعلام کرده بودند یهو شد 300 ریال ؟
                        دقیقا در مورد خاذین هم همینطوره. سود خیلی پایینتر اعلام شده.
                        سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                        شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                        نظر

                        • Mesbah68
                          عضو فعال
                          • Sep 2013
                          • 346

                          #1692
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          علی داداش حالا اینهای که میگید + هست ؟؟؟

                          نظر

                          • Alidadash
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 959

                            #1693
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            بله. طبق بررسی های برادر ظفر٬ صورت های مالی برخی قطعه سازها دستکاری شده و سود رو کمتر اعلام کردن. خودرویی ها ریسک بالایی دارن اما اگه پیش بینی ها رنگ واقعیت بگیرن عالی میشه.
                            سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                            شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                            نظر

                            • Alidadash
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 959

                              #1694
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              مثل اینکه خودرویی ها دوباره توسط بازار کشف شدن. البته بعد از این ریزشهای خفن باید هم مورد توجه باشن. خاذین و خکاوه صف خرید.
                              سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                              شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #1695
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                مشاور رئیس ستاد مدیریت سوخت از آغاز مرحله دوم جمع‌آوری خودروهای فرسوده خبر داد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X