کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
دوستان در نظر داشته باشید خیلی از سایت ها در مورد رفع تحریم ها از ایران فقط قصد گمراهی سهامداران را دارند تا سهام خود را جابه جا کنند . بنده به صراحت عرض می کنم گروه پالایشی , پتروشیمی و بانکی گروهی بسیار خوب می باشند . اما در صورت برداشتن تحریم ها پیشتاز و لیدر بورس فقط و فقط و فقط گروه خودردیی است و تک سهم هایی مانند صدرا ( البته در مورد صدرا به شرط حل شدن مشکلات سپاه با شرکت ) که تحریم ها آنها را از عرش به فرش آورده .چه از لحاظ فاندامنتال و چه از لحاظ تکنیکال . این همه سهم تو بازار با سود های بالا مفت ریختن ولی چرا بالا نمیرن اما خودرویی ها ....؟؟؟ . جالب اینجاست تمامی کسانی که از گروه خودرویی بد می گفتند در حال پر کردن خود از گروه خودرویی هستند.
سهام گروه خودرو را مفت از دست ندید .
حجم معاملات و حجم صفهای خرید
تنها حقوقیها نیستند حجم خرید حقیقیها هم خیلی بالاست
گویا خبرهای مثبت هسته ای خیلی قوت گرفته@};-@};-@};-
دفعه قبل هم همینطور شد، بعد از ریزش بازار معلوم شد که فقط حجم و ارزش معاملات رو در یک مقطعی بالا بردند تا بازار رو فریب بدن و بازار فکر کرد که پول جدید وارد شده!
در حالیکه انجام معاملات متعدد در نمادها فقط با هدف جذب پول سرمایه گذاران و هیجانی کردن آنها برای تصمیم گیری بدون فکر ! روشی هست که در مقاطع مختلف در دیگر بازارهای مالی دنیا هم اجرا شده و آثار مخرب بدی را به جا گذاشته.
در مورد مسایل مذاکرات و هسته ای هم فرض کنیم در بهترین حالت شرایط یک شبه برگردد به زمان قبل از تحریمها، هم قیمت دلار هم بحث رد و بدل شدن پول هم واردات و صادرات و . . . آن موقع سود خودرویی ها چقدر بود؟ قیمت هر سهمشان چقدر بود؟ حالا فرض که 2 واحد هم p/e بالاتر بدیم؟؟؟ آیا این قیمتهایی که برخی دوستان الان چند ماهه هی میگن منطقی هست؟ به فرض که به اون قیمتها هم برسه ! میشه مثل پارسال که از 100 تومان ایرانخودرو رو با همین حرفها و خبرهایی که هیچکدوم تا الان هم محقق نشده ! رسوندن به 400 تومان ! بعدش برگشت به 200 تومان !
دفعه قبل هم همینطور شد، بعد از ریزش بازار معلوم شد که فقط حجم و ارزش معاملات رو در یک مقطعی بالا بردند تا بازار رو فریب بدن و بازار فکر کرد که پول جدید وارد شده!
در حالیکه انجام معاملات متعدد در نمادها فقط با هدف جذب پول سرمایه گذاران و هیجانی کردن آنها برای تصمیم گیری بدون فکر ! روشی هست که در مقاطع مختلف در دیگر بازارهای مالی دنیا هم اجرا شده و آثار مخرب بدی را به جا گذاشته.
در مورد مسایل مذاکرات و هسته ای هم فرض کنیم در بهترین حالت شرایط یک شبه برگردد به زمان قبل از تحریمها، هم قیمت دلار هم بحث رد و بدل شدن پول هم واردات و صادرات و . . . آن موقع سود خودرویی ها چقدر بود؟ قیمت هر سهمشان چقدر بود؟ حالا فرض که 2 واحد هم p/e بالاتر بدیم؟؟؟ آیا این قیمتهایی که برخی دوستان الان چند ماهه هی میگن منطقی هست؟ به فرض که به اون قیمتها هم برسه ! میشه مثل پارسال که از 100 تومان ایرانخودرو رو با همین حرفها و خبرهایی که هیچکدوم تا الان هم محقق نشده ! رسوندن به 400 تومان ! بعدش برگشت به 200 تومان !
در مورد حجم معاملات دقت کنید آنجا سقف بود و اینجا کف. اتفاقا قبل از ریزش جریان گردش پول پایین آمد. اندیکاتور MFI گویای همه چیز است.
به عنوان نمونه بنده خساپا را مثال میزنم با سود 67 تومن و پی بر ای 8 قیمت سهم میشود 536 تومان. ضمنا در مورد ایران خودرو باید خدمت شما عرض کنم که علت افت قیمت تا 227 تومان(از ابتدای سال 240درصد سود) همان ریزش شاخص بود که بیشتر سهمها با اون مواجه شدند.
[CENTER][B][FONT=lucida console] [SIZE=4]/:.Heart.:/الیس الله بکاف عبده-آیا خدا برای بندهاش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)[/SIZE][/FONT][/B]/:.Heart.:/
[/CENTER]
در يک نظرسنجي تلويزيوني، مردم از موافقت خود براي بازگشت پژو به ايران خبر دادند. به گزارش خبرگزاري موج، نظرسنجي برنامه ي پايش در هفته ي جاري به موضوع بازگشت پژو به ايران مربوط بود و افزون بر 62 درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي از موافقت خود براي بازگشت پژو به ايران خبر دادند. - See more at: http://mojnews.com/fa/Miscellaneous/....AhFyFqhD.dpuf
برای ایجاد اشتغال که دغدغه دولت و مردم است راهی جز حمایت وتولید خودرو نیست ( باحمایت خارجی بدلیل سرمایه و مدیریت ) . وابستگی خودرو باجامعه تایید این حرف است درصورت برگشت فاتحه خیلی چیزها راباید خواند
خدا خواست و ما توانستیم
تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید
پرشین تحلیل از روند قیمت گروه خودروی برای فردا می گوید
خودرویی ها فردا را نیز با صف خرید شروع خواهند کرد.رشد تولید و حالا افزایش سرمایه شرکت های مهم گروه باعث رشد خوب آنها شده است.در این گروه همچنین تصمیم گرفته شده که دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور از مشاوران خارجی برای ارتقای فرآیند فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود بهره بگیرند
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
جولان خودروسازان داخلي/زماني که در فروش گسترده هم ((ظرفيت تکميل))است
در حالي که ايرانخودرو مدعي فروش گسترده محصولات خود به مناسبت روز پدر شده بود، برخي خريداران پس از انتخاب نوع خودرو و انتخاب تحميلي رنگ، در مرحله انتخاب نمايندگي، با گزينه «تکميل ظرفيت نمايندگيها» روبهرو شده و مجبور به خروج از سايت ميشوند، در حالي که هيچ راه ديگري براي ادامه خريد اينترنتي در نظر گرفته نشده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس گروه صنعتي ايران خودرو، روز 20 ارديبهشت 93 ساعت 10:44 صبح مدعي «آغاز فروش ويژه و گسترده محصولات ايران خودرو» شد.
ايران خودرو علت اين فروش گسترده محصولات خود را، مناسبت سالروز ميلاد باسعادت مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام و گرامي داشت مقام پدر، عنوان کرده و مدعي شده بود، در راستاي مديريت بازار و تأمين نياز مشتريان، اين فروش گسترده و ويژه انجام ميشود.
يکي از متقاضيان خريد خودرو که خود وارد سايت ايران خودرو شده بود، در اينباره به خبرنگار فارس گفت: بعد از ظهر روز يکشنبه 21 ارديبهشت حدود ساعت 14 وارد سايت خريد ايرانخودرو شدم، اما بعد از انتخاب نوع خودرو و گزينه خريد، براي انتخاب رنگ مورد علاقه خودرو وارد صفحهاي ديگر شدم و زماني که خواستم رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنم، سايت پيام ميداد که «ظرفيت رنگ انتخابي شما تکميل شده است»، يعني در واقع طبق اعلام سايت، در 2 رنگ اصلي و پرمتقاضي «سفيد و خاکستري» ظرفيت تکميل شده بود؛ بنابراين به ناچار و بر خلاف سليقه، رنگي ديگر که از نظر اينجانب چندان مطلوب نبود، را انتخاب کردم.
اين خريدار خودرو گفت: به هر حال وارد صفحه سوم تقاضا براي وارد کردن اطلاعات شخصي شدم و بعد از وارد کردن اطلاعات، وارد صفحه چهارم که انتخاب «يکي از نمايندگيهاي مجاز براي تحويل خودرو و پيگيريهاي بعدي» بود، شدم؛ اما ماني که قصد داشتم يکي از نمايندگيهاي معرفي شده در سايت را انتخاب کنم، با تعجب فراوان مشاهده کردم، در همه 6 صفحهاي که نام و آدرس نمايندگيها و کدهاي آنها در آن درج شده بود، آورده شده است «ظرفيت تکميل».
اين خريدار خودرو ادامه داد: زمان به سرعت در حال سپري شدن بود و من بار ديگر از ابتدا مراحل خريد نقدي اينترنتي را دنبال کردم و باز در صفحه انتخاب نمايندگي مجاز، با مشکل «تکميل ظرفيت» همه نمايندگيها مواجه ميشدم و هيچ گزينه ديگري هم براي رفع اين مشکل پيشبيني نشده بود و نميدانستم بايد چه کاري را انجام دهم، حتي چند بار به شمارهاي که براي پاسخگويي درج شده بود، تماس گرفتم اما کسي پاسخگوي من نبود، بنابراين به ناچار خريد را متوقف کردم و از خير خريد نقدي و اينترنتي خودرو گذشتم.
اعلام «ظرفيت تکميل» نمايندگيها براي خريداران خودرو در مرحله فروش ويژه و گسترده ايرانخودرو
اين خريدار خودرو گفت: اين اولين بار بود که قصد داشتم در طول دوران زندگيم خودرويي را خريداري کنم و تا پيش از اين هيچ خودرويي هم نداشتهام اما متأسفانه ايرانخودرو براي فروش قطرهچکاني خود، روشهاي خاصي دارد که شايد اين مورد هم يکي از اين روشها بود.
به گزارش فارس اصليترين مشکل فعلي مردم در مواجهه با خودروسازان داخلي، بازار انحصاري خودرو است که در دست دو خودروساز داخلي بوده و اين دو غول خودروساز، اجازه نميدهند هيچ برند ديگري در توليد و يا واردات خودرو در کشور رشد کند.
متأسفانه همين بازار انحصاري موجب شده است که به قول قاضي پور يکي از نمايندگان مجلس، خودروسازها حتي قدر باشند، خون مردم را در شيشه کنند.
پس از نوسانات ارزي در سال 91 و افزايش قيمت دلار، دو خودروساز بزرگ کشور به بهانه افزايش قيمت دلار، رشد نرخ قطعات يدکي و افزايش قيمت مواد اوليه نظير ورق، قيمت محصولات خود را افزايش چند برابري دادند و باز هم مدام دم از افزايش قيمت ميزدند، در حالي که کيفيت محصول يعني خودرو بهتر نشد.
حتي با بازگشت آرامش به بازار دلار و تثبيت قيمت اين ارز، دوباره خودروسازها بهانههايي نظير ماليات و عوارض و حتي افزايش نرخ ديه و بيمه شخص ثالث را به دست گرفتهاند و باز دم از افزايش قيمت ميزنند و حتي زماني که خبر از ارائه ارز مبادلهاي به خودروسازان شد، اعلام کردند، دريافت ارز مبادلهاي تأثير چنداني در کاهش قيمت خودروها نخواهد داشتند.
به هر حال به نظر ميرسد بازار يکهتازي خودروسازان داخلي گرم است و در اين شرايط که سازمان حمايت از مصرفکنندگان و توليد کنندگان، به قول معروف به سمت توليدکنندگان غش ميکند، تنها مردم هستند که ضرر و زيان اين بازار انحصاري را ميدهند و هر روز گوششان با قيمتهايي جديد و نجومي از خودروي توليد داخل آشنا ميشود؛ خودروهايي که در بازار انحصاري، کيفيت مناسب و خدمات مطلوب به مصرف کننده را کنار گذاشته و تنها در فکر سود بيشتر اقتصادي، خريد املاک و خريد سهام بانکها هستند.
بهترين پيشنهاد در اين بازار انحصاري، اجازه ورود خودروهاي داراي قيمت متوسط از خارج، با برندهاي مختلف و نيز حذف کامل عوارض گمرکي ورود خودروهاي خارجي است.
امروزه همه مردم و مسئولان ميدانند که تحريمهاي غرب عليه ايران، موجب رشد و پويايي کشور شد و اگر همين تحريمها نبود، شايد به دليل فراهم بودن شرايط براي ما، به فکر توسعه نمييافتيم، اما قطعاً درصد بالايي از توسعه و رشد کنوني ايران، مرهون همين تحريمها است که موجب شد خود دست به کار شويم و حتي از تحريمکنندگان در صنعت و توسعه، پيشي بگيريم.
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
در اینکه سهام این گروه بالا میرود حرفی نیست ولی واقعا به حال این خودرو سازهای داخلی و طرز برخوردشان با ملت باید تاسف خورد .
با قیمتهای فضایی فعلی و محصولات بی کیفیت و گران ، حال از روزی که فروش گسترده هم دارند! تا به امروز نه میتوان رنگ مورد علاقه محصول را انتخاب کرد نه نمایندگیها ظرفیت دارند :.thumbsdownsmileyan
هرگونه حمایت دولت از صنعت ورشکسته خودرو خیانت به مردم است اگر مرد است و ادعا دارند باید خودکفا شوند واردات هرگونه خودروی خارجی را ممنوع کنند ببینم انوقت وزرا و مدیران خودرو می روند ماشین المانی و..بخرند بعد این لگنها را بندازند به مردم....
صنعت در پیت خودرو در کشتن نیم ملیون نفر و مجرووح کردن 1.5میلیون نفر نقش داشت این غده سرطانی در معرض نابودی است و بهترین فرصت برای نابودیش است..احمدی نژاد با کاهش تعرفه اینها را در مرز نابودی قرار داد و وزیر بی کفایت صنایع که عقلش برای نیم قرن پیش است و صنعت را فقط 4چرخ می بیند باز تعرفه را15درصد گذاشت بالا...این ملت را حماری می بینند که سواری دادن وظیفه شان است در حالیکه وزیر و خانواده اش بر کوهی از ثروت ملیاردی سوار است
هزنیه ای که این صنعت در پیت با مدیران بی لیاقتش گذاشت براحتی ایران را در صنعت نساجی و غذایی در جهان اولینها میکرد....کل خودرو موجود در ایران 20میلیون است اگر خودروهای دست دوم خارجی که ده برابر داخلی هم کارایی دارد وارد میکردند یکسال درامد نفتی نمی شدیعنی100میلارد دلار در حالیکه سالی بیست ملیارد فقط لوازم ارایشی وارد میکردند و هر سال با کاهش مصرف سوختش ملیاردها دلار درامد داشت سالی 25ملیارد مصرف بنزین است که با کاهش مصرف با خودروی بهتر هزینه ان واردات بدست میامد
نیرنگ خودروسازها این است حکام را خر میکنند که ما اگر نبودیم سالی 20ملیارد ارز از کشور خارج میشد ....لذا ما ارز اوریم..چون جلوی خروج ارز را گرفتیم
با تمام قدرت باید دهن اینها بکوبند چون درغگویند....
اولا خودشان سالی چند ملیارد دلار واردات دارند خودشان نداشته باشند زیر مجموعه ها قطعه ساز دارند تولید صفر در تحریم این دروغ را اشکار کرد
دوما وقتی واردات باشد با 10هزار دلار تویوتا ....وارد می شود بهترین خودرو وارد میشود که قابل قیاس با این تولید داخلیها نیست..یعنی با سالی10ملیارد دلار می تواند یک ملیون کمری اقلا وارد کرد...که در عدم تحریم ده درصد درامد نفتی نمی شود....
سوما انچه صرف تولید این خودروها میشود خودش را میتوان صادر کرد و ارز اورد..مثل ورق فولاد و....
چهارم هزینه فرصت از دست رفته مهم است می توان با همین سرمایه کشاورزی یا ..فرش نساجی..تجهیزات نفتی ...را گسترش دادو به اندازه ملیاردها دلار درامد کسب کرد
پنجم از23هزار کشته سالانه تصادفات اقلا10هزارتاش به دلیل ایمن نبودن خودرو است ...هزینه بیمه اینها فقط سالانه1500ملیارد تومان است معادل500ملیون دلار بماند هزینه مجروحان و خسارات مالی به خودرو...
مجلس تحقیق و تفحصی از اینها انجام داد بخشیش اعلان شد و بزودی باقیش در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد تا فساد اینها اشکار شود...لذا دارندگان بجای خبر لغو تحریم حواسشان به خبر تحقیق تفحص باشد که البته بعد از خبر مذاکرات است
https://www.facebook.com/profile.php?id=10001066806953
tom cruise in face book
قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان هفته آینده در مجلس
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی از قرائت این گزارش درهفته آینده در صحن علنی مجلس خبر دادو گفت:ماموریت اصلی هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودورسازی برای تحقیق و تفحص، به اتمام رسیده است.
علی علیلو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مراحل نهایی است و هفته آینده در کمیسیون صنایع و بلافاصله در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با یادآوری اینکه بر اساس تبصره 6 ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس ارائه و انتشارهرگونه اطلاعات مربوط به تحقیق و تفحص به هرشکل و عنوان از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی و اعضای هیأت تحقیق و تفحص تا زمان چاپ گزارش جهت قرائت در صحن علنی ممنوع میباشد، گفت: جزئیات نتایج این گزارش بعد از قرائت در صحن علنی مجلس اطلاع رسانی خواهد شد.
گفتنی است: تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، در آبان سال 91 و با رای نمایندگان مجلس کلید خورد و در اسفند 91 نیز هیات تفحص در کمیسیون صنایع با انتخاب 15 عضو تشکیل و از 6 مهر 92 به صورت رسمی کارش را آغاز کرد.
تحقیق و تفحص در 4 اسفند 92 به اتمام رسیده و گزارش آن رسما به اطلاع رئیس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی رسیده است و گزارش نهایی آن هفته آینده در مجلس ارائه خواهد شد.
یادآور می شود: رویکرد اصلی تحقیق وتفحص آسیبشناسی صنعت خودرو است و تلاش دارد موانع جدی و بازدارنده در رشد این صنعت را شناسایی و در جهت رفع مشکلات، پیشنهادات لازم را ارائه کند./
خودرویی ها فردا را نیز با صف خرید شروع خواهند کرد.رشد تولید و حالا افزایش سرمایه شرکت های مهم گروه باعث رشد خوب آنها شده است.در این گروه همچنین تصمیم گرفته شده که دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور از مشاوران خارجی برای ارتقای فرآیند فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود بهره بگیرند (( پرشین تحلیل ))
نظر