اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3556
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    پژو غرامت قرارداد قبلی را به ایران می‌پردازد








    محمدرضا نجفی‌منش گفت: ایران چندین شرط را برای خودروسازان خارجی قرار داده که اگر بخواهند با خودروسازان داخلی شراکت کنند، حتما باید آن را بپذیرند. بر این اساس برای تولید خودرو در کشور، باید حداقل ساخت داخل ۴۰ درصد درنظر گرفته شده و ظرف مدت مشخصی به ۸۰ درصد برسد.



    عضو شورای سیاستگذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر افزود: مبنای همکاری مشترک خودروسازان خارجی با ایرانی‌ها نباید بر مبنای واردات CKD باشد بلکه حتما باید ساخت خودرو به مفهوم واقعی در کشور صورت گیرد.



    وی تصریح کرد: بر این اساس حداقل ۳۰ درصد از محصولاتی که در ایران تولید می شود، باید به بازارهای جهانی صادر شود و از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت در قراردادهای خارجی خودرو شرط کرده است که سرمایه‌گذاری برای ورود دانش فنی به کشور باید صورت گیرد.



    به گفته نجفی‌منش، هر شرکت یا کشوری این شرایط را بپذیرد، از نظر ایران واجد شرایط برای همکاری است و ما فرش قرمز هم برایش پهن می‌کنیم.



    وی در خصوص مذاکره با خودروسازان آمریکایی نیز گفت: هیچ مذاکره‌ای با خودروسازان آمریکایی در جریان نیست و برای کشورهای آسیایی نیز این شرایط عمومی را قرار داده‌ایم که اگر آن را بپذیرند، حاضر به همکاری با آنها هم هستیم.



    نجفی‌منش در ادامه در خصوص قرارداد پژو که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به امضا رسید، گفت: پژو تمام شروط ایران را پذیرفته و هم قرار است داخلی‌سازی قطعات را صورت دهد و هم پذیرفته که صادرات را بپذیرد، حتی در مورد صادرات، پژو این قید را هم گذاشته که اگر صادرات کمتر از میزان مشخص شده در قرارداد باشد، به همان میزان تولید هم کاهش می‌یابد.



    وی اظهار داشت: پژو هم در بازار ایران منفعت دارد و در این بازار هم آنها سود می‌برد و هم ما منتفع می‌شوند؛ همه این منافع به صورت مشترک دیده شده است؛ در نهایت قرارداد به نحوی انجام پذیرفته است که ایران‌خودرو هم به عنوان طرف ایرانی، منافع خود را از اجرای این پروژه تولید مشترک ببرد.



    عضو شورای سیاستگذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پژو به ایران غرامت می‌پردازد و خسارت نیز جبران شده است، بنابراین پژو تمام شروطی را که ایران گذاشته، پذیرفته است و قرار هم هست رقمی که به عنوان خسارت پرداخت شده است، به طور کامل به ایران پرداخت شود.

    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • Alain Delon
      Banned
      • Dec 2014
      • 628

      #3557
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      مجمع فوق العاده سایپا امروز در ساعت 10 صبح برگزار شد:

      در مجمع سايپا اعلام شد

      برنامه ها برای خروج از ماده 141 قانون تجارت
      ١ - واگذاري و فروش دارايي ها
      ٢ - افزايش سرمايه از محل واگذاري
      ٣ - اصلاح ساختار سرمايه
      ٤ - فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع

      افزايش سرمايه ي مگاموتور از محل واگذاري ٤٢٠٠ ميليارد ريال دارايي ها

      افزايش سرمايه شركت زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو:
      از محل واگذاري ٧٦٠٠ ميليارد ريال دارايي
      مثلا ٥٠ درصد شركت سايپا كاشان

      مذاكره سايپا با ٢ خودرو ساز خارجي که به نتیجه نهایی رسیده است

      تامین مالی خارجی سایپا یوزانس را از ٢ هفته پیش اجرایی کردند و اعلام کردن حدود ٥٠-٦٠ میلیون یورو از بخش بازرگانی تامین شده است

      جمالی مدیرعامل سایپا اعلام کرد : گشايش ال سي ١٠ درصدي براي سايپا نهايت تا ٧-٨ روز آتي اجرايي ميشود

      نظر

      • خوشبخت
        عضو فعال
        • Jul 2012
        • 5464

        #3558
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        سرمایه‌گذاری اتریش برای تولید مشترک گیربکس اتومات در ایران

        رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری یک شرکت اتریشی فعال در حوزه تولید قطعات خودرو در ایران برای تولید مشترک گیربکس اتومات گفت: ایران آمادگی لازم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با اتریش دارد.
        زندگی بدون تحریم سلام....

        نظر

        • 717
          عضو فعال
          • Apr 2011
          • 596

          #3559
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
          سرمایه‌گذاری اتریش برای تولید مشترک گیربکس اتومات در ایران

          رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری یک شرکت اتریشی فعال در حوزه تولید قطعات خودرو در ایران برای تولید مشترک گیربکس اتومات گفت: ایران آمادگی لازم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با اتریش دارد.
          كدوم شركت داره شراكت ميكنه؟

          نظر

          • خوشبخت
            عضو فعال
            • Jul 2012
            • 5464

            #3560
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط 717 پست شده است View Post
            كدوم شركت داره شراكت ميكنه؟

            به گمونم ایران خودرو باشه
            زندگی بدون تحریم سلام....

            نظر

            • محمد شریفی
              عضو عادی
              • Jul 2015
              • 71

              #3561
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
              به گمونم ایران خودرو باشه
              اتریشیها چند روز بود که در تبریز بودن و دنبال شریک تجاری. ولی با کدام شرکت تبریزی ؟

              نظر

              • ایرانی
                ستاره دار(1)
                • Jun 2011
                • 2579

                #3562
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مجمع فوق العاده سایپا:

                با اصلاح ساختار مالی، نقدینگی بالای 80 درصد برای گروه سایپا ایجاد خواهد شد


                تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

                مدیر عامل گروه سایپا گفت: با اصلاح ساختار مالی قطعا اکثر شرکت های بزرگ گروه از ذیل ماده 141 خارج می شوند و برای شرکت های گروه بالای 80 درصد نقدینگی ایجاد خواهد شد.

                در راستای برنامه اصلاح ساختار مالی شرکت های گروه خودرو سازی سایپا، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سایپا با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شد.

                در این برنامه، ابتدا معاون مالی و اقتصادی گروه خودرو سازی سایپا، گزارشی از عملکرد و خلاصه وضعیت مالی شرکت های گروه ارائه داد و گفت: با توجه به وضعیت مالی شرکت های گروه طرحی ارائه شد که در آن ضمن واگذاری دارایی های مازاد و انجام افزایش سرمایه باعث ایجاد سرمایه در شرکت های گروه خواهد شد و در این اقدام بناست که از محل واگذاری دارایی ها و انجام افزایش سرمایه از این محل و سپس کاهش سرمایه تا مرز حذف زیان انباشته نسبت به اصلاح سرمایه شرکت های گروه اقدام شود.

                در ادامه دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن تبریک دهه مبارکه فجر، گفت: با توجه به اینکه فجر امسال از ابتدا با رفع تحریم ها بین المللی شروع شد، سرآغاز فصل جدیدی برای کشور و نظام است.

                وی ضمن تقدیر از سهامداران در همراهی و تحمل سختی ها جهت ایجاد فرصت مناسب برای رشد سایپا گفت: از ابتدای حضور در سایپا سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کردیم و امروز پس از گذشت هفت ماه بارقه های اولیه امید در احیای مجدد سایپا را می بینیم.
                جمالی خاطر نشان کرد: در هر مجموعه بزرگ سه ذی نفع اصلی، سهامداران، کارکنان و مصرف کنندگان وجود دارد و بر اساس استراتژی تعریف شده این مسیر در ابتدا از همه مشتریان به دلیل کیفیت محصولات عذر خواهی کردم و در جهت افزایش و بهبود کیفیت تعهد دادم.

                وی گفت: بر همین اساس اولین گام های اجرایی در حوزه خدمات پس از فروش برداشته شد و باید این خبر را اعلام کنم که این برنامه جامع و فراگیر در حال اجرا است.

                مدیرعامل گروه سایپا افزود: دومین گام افزایش، بالابردن روحیه کارکنان بود که در این مسیر نیز در همان ابتدا اقدامات مناسبی در جهت رفع مسائل رفاهی کارکنان انجام شد.

                وی تصریح کرد: تعهد شده بود که وضعیت سهام و نقدینگی گروه سایپا مورد باز بینی و اصلاح قرار گیرد و این برنامه پس از گذشت 7 ماه با انجام مطالعات و برگزاری بیش از 200 جلسه مستمر و بررسی کارشناسانه همه ابعاد انجام شد.

                جمالی کمبود نقدینگی را عاملی موثر در ایجاد رکود دانست و گفت: در ماه های اخیر کمبود نقدینگی به حدی بود که تامین محصول و قطعات سایپا به صورت روزانه انجام می شد و راهی به جز اصلاح ساختار مالی وجود نداشت.

                وی تاکید کرد: با اصلاح ساختار اکثر شرکت های بزرگ گروه از ذیل ماده 141 خارج می شوند و برای شرکت های گروه بالای 80 درصد نقدینگی ایجاد خواهد شد.

                مدیرعامل گروه سایپا گفت: با اصلاح ساختار مالی خواهیم توانست در آینده نزدیک با ال سی 10 درصدی اقدام به خرید و جذب نقدینگی از سیستم بانکی کنیم.


                وی در خصوص روند مذاکرات با شرکای خارجی تصریح کرد: سال آینده، سال پررونقی برای سایپا است و اعتقاد داریم در مذاکرات با شرکای خارجی با تأنی و مدیریت و حفظ منافع کشور و سایپا حرکت کنیم و این روند در حال اجراست.

                مدیرعامل گروه سایپا افزود: 50 درصد ظرفیت سایپا مربوط به محصولات ملی و گروه است و 50 درصد نیز با برندهای معتبر بین المللی تولید خواهد شد که مذاکرات با شرکت های خودروساز خارجی درحال انجام است و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

                در پایان با اکثریت آراء سهام داران طرح جامع اصلاح ساختار مالی شرکت های گروه سایپا و خروج از ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت به تصویب رسید.

                نظر

                • نجاT...
                  عضو فعال
                  • Dec 2013
                  • 2639

                  #3563
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط Alain Delon پست شده است View Post
                  مجمع فوق العاده سایپا امروز در ساعت 10 صبح برگزار شد:

                  در مجمع سايپا اعلام شد

                  برنامه ها برای خروج از ماده 141 قانون تجارت
                  ١ - واگذاري و فروش دارايي ها
                  ٢ - افزايش سرمايه از محل واگذاري
                  ٣ - اصلاح ساختار سرمايه
                  ٤ - فروش ملک وردآباد به مساحت یک میلیون متر مربع - فروش ملک پلاسكو به مساخت 52 هزار متر مربع - فروش ملک اندیشه به مساحت 5 هزار مترمربع

                  افزايش سرمايه ي مگاموتور از محل واگذاري ٤٢٠٠ ميليارد ريال دارايي ها

                  افزايش سرمايه شركت زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو:
                  از محل واگذاري ٧٦٠٠ ميليارد ريال دارايي
                  مثلا ٥٠ درصد شركت سايپا كاشان

                  مذاكره سايپا با ٢ خودرو ساز خارجي که به نتیجه نهایی رسیده است

                  تامین مالی خارجی سایپا یوزانس را از ٢ هفته پیش اجرایی کردند و اعلام کردن حدود ٥٠-٦٠ میلیون یورو از بخش بازرگانی تامین شده است

                  جمالی مدیرعامل سایپا اعلام کرد : گشايش ال سي ١٠ درصدي براي سايپا نهايت تا ٧-٨ روز آتي اجرايي ميشود
                  در اصل توسط خوشبخت پست شده است View Post
                  سرمایه‌گذاری اتریش برای تولید مشترک گیربکس اتومات در ایران

                  رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری یک شرکت اتریشی فعال در حوزه تولید قطعات خودرو در ایران برای تولید مشترک گیربکس اتومات گفت: ایران آمادگی لازم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با اتریش دارد.
                  در اصل توسط 717 پست شده است View Post
                  كدوم شركت داره شراكت ميكنه؟
                  خمحرکه و خچرخش گیربکس تولید می کنند.
                  انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                  نظر

                  • Dr.boursi
                    عضو فعال
                    • Oct 2012
                    • 1348

                    #3564
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                    خمحرکه و خچرخش گیربکس تولید می کنند.
                    خچرخش خودش با المان قرار داد داره و بخشی از تولید ال 90 رو بر عهده گرفته 17% سهام خچرخش هم المانی ها اند.... احتمال هست یک سهامدار دیگر خارجی به جمع خچرخشی ها اضافه شود؟
                    بعد از گرفتن دکترا من دارم ماهی گیر میشم !!!

                    لذتی که در خرید سهم در منفی هست، در بخشش هم نیست!!! /.:biggrinsmiley.:/

                    نظر

                    • نجاT...
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 2639

                      #3565
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
                      خمحرکه و خچرخش گیربکس تولید می کنند.
                      در اصل توسط Dr.boursi پست شده است View Post
                      خچرخش خودش با المان قرار داد داره و بخشی از تولید ال 90 رو بر عهده گرفته 17% سهام خچرخش هم المانی ها اند.... احتمال هست یک سهامدار دیگر خارجی به جمع خچرخشی ها اضافه شود؟
                      همه چیز احتمال داره همانطور که خساپا داره با چانگان و رنو قرارداد میبنده...
                      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3566
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        گروه خودروسازی "کاماز" روسیه در راه ایران






                        شرکت سازنده خودورهای سنگین کاماز روسیه در نظر دارد پس از 6 سال، خط مونتاژ محصولات جدید خود را در ایران راه اندازی کند.
                        «کاماز،» معروفترین شرکت خودروهای سنگین روسیه در نظر دارد تا شش ماه آینده مونتاژ محصولات جدید خود را در ایران از سر بگیرد.

                        به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «راشا تودی»؛ کاماز که به خاطر خودورهای متفاوتش، دارنده سیزده عنوان پیروزی در رقابتهای رالی داکار است، در سال 2010 ایران را ترک کرده بود و اینک با گذشت 6 سال قرار است بار دیگر فعالیت خود را در حوزه خودورهای سنگین آغاز کند.

                        «رافائل رافی اف،» مدیرکل شرکت تجارت خارجی کاماز، در اجلاس خودورسازی «تیاف» گفت: ما در شرایط رقابتی سختی وارد ایران شدیم؛ ولی در حال حاضر چشم انداز ما نسبت به بازار ایران تغییر کرده است. تا 5 سال آینده ، ایران به یکی از مقاصد استراتژیک کاماز تبدیل می شود. حدود شش ماه زمان برای ثبت گواهینامه های ضروری روسیه و اروپا نیاز است و تا سال 2017 خط مونتاژ محصولات جدید این شرکت در ایران راه اندازی می شود.

                        وی در ادامه گفت: سالانه 12 هزار کامیون در ایران فروخته می شود که به نظر می رسد تا 20 هزار دستگاه افزایش یابد. کاماز قصد دارد سالانه 2500 تا 3000 دستگاه از خودروهای سنگین خود را در ایران به فروش برساند.

                        شرکت کاماز روسیه برای نخستین بار در سال 2002 میلادی وارد بازار خودورهای سنگین ایران شد و سال 2010 با اتمام مدت زمان قرارداد، خط مونتاژ خود در ایران را جمع کرد. در سپتامبر سال 2015، کاماز و شرکت چینی Hawtai، سرمایه گذاری مشترکی را در ایران اعمال کرده اند که با ایجاد یک کارخانه جدید تحت عنوان کاماز فعالیت خود را آغاز کنند.

                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • خوشبخت
                          عضو فعال
                          • Jul 2012
                          • 5464

                          #3567
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          هفته نامه خودرو امروز منتشر کرد:

                          دوئل هاچ بک های فرانسوی در ایران







                          عصر خودرو: رقابت رنو ساندرو با پژو ۲۰۷i، آزمایش فنی جدیدترین خودرو شرکت کارمانیا، جزئیات کامل قرارداد ایران خودرو و پژو و ده ها مطالب خواندنی دیگر در جدیدترین شماره از هفته نامه خودرو امروز منتشر شد.


                          به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، "سایه روشن قراردادهای جدید با پژو"، مطلب هفته نامه در خصوص سفر رئیس جمهور به فرانسه و اتفاقات بعد از آن در صنعت خودرو ایران است. این مطلب به تشریح قرارداد جدید ایران خودرو و پژو می پردازد.
                          در بازار این هفته به بررسی بازار شمع و وایر خودروهای مختلف در بازار ایران می پردازیم و از جدیدترین قیمت های این محصولات مطلع خواهیم شد.
                          جهان خودرو این هفته را پورشه باکستر 718؛ نسل جدید کیا کادنزا؛ جی ام سی آکادیا و مفهومی اوپل GT می گذرانیم و فرش قرمز هفته را پیش پای ستاره های شرقی تازه وارد به بازار ایران پهن می کنیم. هاوال که با 4 شاسی بلند جدید به ایران آمده است، در ایران با نمایندگی عظیم خودرو عرضه می شود. این محصولات که در بازه قیمتی 92 تا 240 میلیونی ارائه می شوند در بهترین شرایط فروش در حال عرضه به متقاضیان هستند.
                          "مهم ترین نکاتی که برای خرید تجهیزات دست دوم سیستم صوتی باید بدانید" در بخش سیستم صوتی اطلاعات مورد را به خریداران محصول مورد نظر می دهد.
                          "اقتدار چینی ها از دیار کرمان می آید" گزارشی جامع از رونمایی BYD S6 در نمایشگاه خوردو کرمان است که در روز دوم این نمایشگاه اتفاق افتاد.
                          در صفحه لوکس این هفته به بررسی پورشه 911 کررا 4 کبریولت در بازار اتومبیل های لوکس اسپرت دست دوم می پردازیم و موتورسیکلت سواران این هفته هم با ششمین برند معتبر جهان که در راه رسیدن است آشنا می شوند.
                          در جست و جوی رقیبی برای ام جی، به بررسی فنی خودروی MG GS، می پردازد، خودرویی که نخستین تجربه MG در تولید خودرو های کراس اوور است و این شرکت امید زیادی به موفقیت آن دارد.
                          باور می کنید خودروسازان دورغ های بزرگ بگویند؟ اگر پاسختان منفی است شما را به مرور مطلبی با عنوان "8 دروغ بزرگ" دعوت می کنیم، مطلبی که به مرور دروغ خوروسازان بزرگ در مورد محصولاتشان می پردازد.
                          در نهایت در بخش عیب یابی خودرو به زبان ساده، به بررسی عیوب ناشی از شاسی خودرو پرداخته شده است
                          زندگی بدون تحریم سلام....

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3568
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            بازار خودرو در هفته جاری

                            رکود به‌دنبال حضور پژو عمیق‌تر شد



                            گروه خودرو: قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو در حالی منعقد شد که بازار خودرو طی هفته جاری به‌دلیل انتظار مشتریان برای ورود خودروهای جدید در رکود عمیق تری فرو رفت. در شرایطی معاملات در بازار خودرو روز‌های نامساعدی دارد که آغاز رکود کنونی بازار خودرو، دو هفته پیش به‌دنبال اجرایی شدن برجام و افزایش حجم انتظارات مشتریان کلید خورد. آنگونه که فعالان بازار می‌گویند، پس از اجرای برجام، به‌دلیل افزایش انتظارات مشتریان، مراجعه برای خرید خودرو در بازار به‌شدت کاهش یافت اما امضای قرارداد پژو با ایران خودرو عمق رکود در این بازار را افزایش داد. آنگونه که به‌نظر می‌رسد، انتشار خبر عرضه 3 خودرو مدل جدید پژو به نام‌های 301، 208 و 2008 در بازار خودروی کشور باعث شده تا مشتریان برای خرید خودروهای قدیمی این شرکت کمتر تمایل داشته باشند.



                            به گفته فعالان بازار، از آنجا که لغو تحریم‌های بین‌المللی، امیدواری در میان مشتریان بازار خودرو را افزایش داده، بخشی از آنها ترجیح می‌دهند فعلا خودرو خریداری نکنند و منتظر بمانند تا محصولات جدید از راه برسند. از سوی دیگر، بسیاری از مشتریان همچنان به افت قیمت خودرو در بازار امید دارند. این امید ظاهرا با اظهارات یکی از اعضای ناظر شورای رقابت که طی هفته جاری با خبرگزاری فارس گفت‌و‌گو کرده بود و تاکید بسیاری بر کاهش قیمت خودرو به‌دنبال اجرایی شدن برجام داشت، بیشتر نیز شده است همچنین روند کاهنده قیمت‌ها در بازار طی سال جاری نیز موجب شده تا این تصور آنها تقویت شود. در شرایطی که قیمت‌ها در بازار به کف خود و در برخی مقاطع به زیر قیمت کارخانه رسیده، اما مشتریان انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند، حال آنکه تجربه رفتار خودروسازان نسبت به توقعات مشتریان نشان‌دهنده آن است که آنها توجهی به تحولات بازار خودرو و انتظاراتی که در آن شکل گرفته است نداشته‌اند.

                            از سوی دیگر، هرچند مشتریان در انتظار ورود خودروهای جدید، دست از خرید کشیده‌اند اما بنا به گفته خودروسازان ورود خودروهای جدید به بازار پروسه‌ای زمانبر است؛ بنابراین مشتریان باید بین یک سال و نیم تا دو سال صبر کنند. در شرایطی در بهمن‌ماه سال جاری به‌دلیل رکود کام فعالان بازار خودرو تلخ شده است که هر ساله با آغاز بهمن‌ بازار خودرو شاهد حضور متقاضیانی بود که قصد خرید خودرو به‌صورت قطعی را داشتند. حال آنکه فعالان بازار تاکید دارند با انتشار خبر ورود خودروهای جدید شرکت پژو طی روزهای اخیر، مراجعه یکی دو نفره مشتریان طی هفته‌های گذشته به صفر تبدیل شده است.


                            افت‌و‌خیز قیمت‌ داخلی‌ها

                            اما به بازار برویم و ببینیم این هفته قیمت‌ها چه تغییراتی را به خود دیده‌اند. آن طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از کاهش قیمت 100 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین مدل صندوقدار 206 با نام V8 نیز که 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، در حال حاضر 37 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو 405 نیز به‌دنبال روند کاهشی که در بازار حاکم شده با کاهش 100 هزار تومانی در حال حاضر 29 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، سمند که طی هفته‌ گذشته ثبات قیمت خود را حفظ کرده بود، این هفته با کاهش 400 هزار تومانی، در حال حاضر 29میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به عدم تغییر قیمتش در هفته جاری، در حال حاضر 32 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، اما دنا طی هفته جاری 100 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که این خودرو هم‌اکنون 43 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. از دنا که بگذریم، این هفته طبق معمول تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته است که با این قیمت خرید و فروش می‌شود و نوسان خاصی را به خود ندیده است. برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. مدل 111 پراید نیز با کاهش 100 هزار تومانی همراه بوده است؛ بنابراین برای خرید این خودرو هم‌اکنون باید 20میلیون و 200 هزار تومان هزینه کرد. از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 75 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت.

                            سری هم به خانواده تندر90 بزنیم که اعضای آن به جز یکی، کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. به گفته فعالان بازار، قیمت تندر-90 مدل E2 نه ارزان شده و نه گران بنابراین برای خرید این خودرو باید 39‌میلیون تومان هزینه کرد. با این وجود، پارس‌تندر که طی هفته گذشته با حفظ قیمت معامله می‌شد، در هفته جاری با کاهش 200 هزار تومانی 39میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوقش تغییر کرده است، اما از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو کاهش را تجربه کرده است بنابراین در حال حاضر برای خرید آن باید 46میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، تندر اتومات طی هفته جاری 200 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده است.


                            سیر صعودی قیمت وارداتی‌ها

                            بازار خودروهای وارداتی اما در وضعیت مبهمی به‌سر می‌برد. از یک سو قیمت برخی از خودروها توسط شرکت‌های نمایندگی افزایش یافته است، حال آنکه در بازار قیمت‌ها ثبات خود را حفظ کرده‌اند. به این ترتیب، هم‌اکنون در بازار خودروهای وارداتی مدل 2016، هیوندایی توسان با قیمت 162 میلیون تومان به فروش می‌رسد. النترا نیز قیمتی برابر با 130میلیون تومان دارد. هیوندایی سوناتا که تنها مدل 2015 آن در بازار موجود است، قیمتی برابر با 165میلیون تومان دارد. برای خرید کیا اپتیما باید 165 میلیون تومان هزینه کرد. سراتو نیز هم‌اکنون با قیمت 126میلیون تومان به فروش می‌رسد. محصولات تویوتا نیز در مدل 2016 به‌دلیل نبود تقاضا در بازار همچنان ثبات قیمت خود را حفظ کرده‌اند؛ به‌طوری‌که تویوتا کمری هیبریدی به قیمت 190 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت قبلی کمری در مدل بنزینی 180میلیون تومان بود که مدل بنزینی این خودرو دیگر وارد کشور نمی‌شود. یاریس هاچ‌بک در مدل 2016 نیز 112 میلیون تومان قیمت دارد.



                            Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz3zKBuBv8N

                            نظر

                            • خوشبخت
                              عضو فعال
                              • Jul 2012
                              • 5464

                              #3569
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              دو شرط رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم صنعت خودرو






                              اقتصاد > صنعت - اقتصادنیوز از قول مشاور ارشد رئیس جمهور نوشت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن را ایجاد کنیم.

                              مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور گفت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن ایجاد کنیم.

                              اکبر ترکان با اشاره به این موضوع که ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار منتفی نشده است، گفت: بحث ایجاد قطب سوم خودورسازی در دوره تحریم ها شکل گرفت از این رو شرکت‌هایی وارد مذاکره می‌شدند که دارای مشخصات مورد نظر ما برای تولید خودرو نبودند به همین خاطر چون می خواستیم بزرگان صنعت خودرو دنیا را در این کار شریک کنیم صبر کردیم تا تحریم ها لغو شود.

                              مشاور رئیس جمهور افزود: ما درحال حاضر به دنبال بهترین برندها برای سرمایه گذاری هستیم و قصد داریم با ایجاد قطب سوم خودروسازی هم رقیبی جدی برای دو خودروساز بزرگ کشور به وجود آوریم و هم اینکه الگویی جدید را در صنعت خودرو تجربه کنیم.

                              او افزود: رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم خودرو در چابهار دو شرط گذاشته‌اند، نخست آنکه 51 درصد قطعاتدو شرط رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم صنعت خودرو

                              اقتصادنیوز از قول مشاور ارشد رئیس جمهور نوشت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن ایجاد کنیم.

                              مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور گفت: ایجاد سومین مرکز خودروسازی کشور در منطقه آزاد چابهار مدتی مسکوت مانده بود تا پس از لغو تحریم ها بتوانیم با مشارکت خودروسازان معتبر آن ایجاد کنیم.

                              اکبر ترکان با اشاره به این موضوع که ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار منتفی نشده است، گفت: بحث ایجاد قطب سوم خودورسازی در دوره تحریم ها شکل گرفت از این رو شرکت‌هایی وارد مذاکره می‌شدند که دارای مشخصات مورد نظر ما برای تولید خودرو نبودند به همین خاطر چون می خواستیم بزرگان صنعت خودرو دنیا را در این کار شریک کنیم صبر کردیم تا تحریم ها لغو شود.

                              مشاور رئیس جمهور افزود: ما درحال حاضر به دنبال بهترین برندها برای سرمایه گذاری هستیم و قصد داریم با ایجاد قطب سوم خودروسازی هم رقیبی جدی برای دو خودروساز بزرگ کشور به وجود آوریم و هم اینکه الگویی جدید را در صنعت خودرو تجربه کنیم.

                              او افزود: رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم خودرو در چابهار دو شرط گذاشته‌اند، نخست آنکه 51 درصد قطعات تولیدی در آن کارخانه ساخت داخل باشد و دیگر هم 30 درصد از محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر و در بازارهای رقابتی عرضه شود.

                              ترکان گفت: مطمئنا در قراردادی که با شریک تجاری مان برای ایجاد قطب سوم خواهیم بست این ملاحظات رئیس جمهوری را در نظر خواهیم گرفت تا محصولی در چابهار به تولید برسد که هم با حداکثر توان ساخت داخل تولید شده باشد و هم اینکه قابلیت صادراتی به سایر نقاط دنیا را داشته باشد.

                              ترکان گفت: مطمئنا در قراردادی که با شریک تجاری مان برای ایجاد قطب سوم خواهیم بست این ملاحظات رئیس جمهوری را در نظر خواهیم گرفت تا محصولی در چابهار به تولید برسد که هم با حداکثر توان ساخت داخل تولید شده باشد و هم اینکه قابلیت صادراتی به سایر نقاط دنیا را داشته باشد.

                              زندگی بدون تحریم سلام....

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35715

                                #3570
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                خودروهای سنگین در سراشیبی افت تولید



                                تولید انواع کامیون در دی ماه امسال 79.3 درصد کاهش یافت.

                                به گزارش خبرنگار ایسنا، دی ماه امسال تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل با افت صد درصدی از 1021 دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                                در این مدت تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش 73.9 درصدی از 199 دستگاه در دی 1393 به 52 دستگاه کاهش یافت.

                                دی ماه امسال تولید انواع کامیون در سایپا دیزل با کاهش 83.2 درصدی از 862 دستگاه در دی 1393 به 145 دستگاه کاهش یافت.

                                در این مدت تولید انواع کامیون در کاریزان خودرو با کاهش صد درصدی از 232 دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                                دی ماه امسال تولید انواع کامیون در گروه بهمن با کاهش 35.4 درصدی از 709 دستگاه در دی 1393 به 458 دستگاه کاهش یافت.

                                در این مدت تولید انواع کامیون در آذهایتکس با کاهش صد درصدی از هشت دستگاه در دی 1393 به صفر رسید.

                                دی ماه امسال تولید انواع کامیون در ماموت با کاهش 89.9 درصدی از 268 دستگاه در دی 1393 به 27 دستگاه کاهش یافت.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X