اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • جعفرزاده
    عضو فعال
    • Dec 2010
    • 5833

    #2071
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    سید محمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره خصوصی‌سازی صنعت خودرو گفت: نیمه خصوصی بودن شرکت‌های خودروسازی همواره یکی از مشکلات این صنعت به شمار می‌رود و خروج دولتی‌ها از این صنعت اقدامی مفید در پیشرفت خودروسازی کشور خواهد بود .



    این نماینده مجلس ادامه داد: مطمئنا وقتی بخش خصوصی وارد بخش خودرو شود رقابت‌ بیشتر خواهد شد و رقابت‌ بیشتر افزایش کیفیت و تنوع خودروها در بازار، را به همراه خواهد داشت .



    وی افزود: این فرایند علاوه بر اینکه باعث رونق اقتصادی می‌شود به سود مردم خواهد بود چون آنها نیز از خودرو با کیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر بهره‌مند می‌شوند .



    وی اظهار داشت: دولت باید این صنعت را به اهالی آن واگذار کند و سود آن به خاطر مردم چشم‌پوشی کند چون نیمه خصوصی بودن این صنعت طی این چند سال باعث رکود و گرانی بازار شد، بنابراین با واگذاری به بخش خصوصی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .



    وی ادامه داد: دولت می‌تواند از صنعت خودرو خارج شود و در عوض نقش نظارتی بیشتری داشته باشد تا خودروسازان با تکیه بر آن برنامه‌های خود را پیش ببرند .



    وی درباره اینکه چه اقداماتی برای خصوصی‌سازی صنعت خودرو صورت گرفت، افزود: واگذاری بخش زیادی از سهام دولت در صنعت خودرو طبق اصل 44 کلید خورد اما این اقدام هیچ‌گاه عملی نشد در واقع دولت سهم مدیریت خود را که اثرگذارترین سهم است حفظ کرد .



    وی درباره اینکه در شرایط فعلی چگونه می‌توان بازار خودرو را کنترل کرد، گفت: درشرایط فعلی دولت و دستگاههای نظارتی دولتی می‌توانند با فشار بر شرکت‌های خودروسازی برای ارتقای کیفیت درکنار کنترل قیمت‌ها بازار را کنترل کند و ارز مبادله‌ای که برای خودروها در نظر گرفته شد به کمک آن قیمت‌های جدید را اعلام کنند و از همه مهمتر تولید خودرو را در بازار افزایش دهند .



    وی درپایان گفت: در کنار همه این موارد دولت باید به دنبال راهکاری برای مقابله با دلالان و واسطه‌ها باشد چون آنها همیشه با فعالیت‌هایشان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

    نظر

    • mohsenakbari
      عضو عادی
      • Aug 2013
      • 211

      #2072
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      این هدیه من به خپارس ای ها ، بزودی تولید تندر90 به روزی 400 تا میرسد

      رقابت بالا گرفت/ نبرد رنویی ها با پژو برای تولید خودرو در ایران

      نظر

      • S.TRADER
        عضو عادی
        • Feb 2014
        • 299

        #2073
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان عنوان کرد:
        افق روشن خودرویی ها در سایه مذاکرات وین/لزوم خروج دولت از قیمت گذاری
        فروش سالانه دو تا 2.5 میلیون خودرو و وجود بیش از هفت میلیون خودروی فرسوده، بازار مطلوبی را برای حضور شرکای خارجی فراهم می سازد و با توجه به اینکه آنها به این موضوع واقف هستند، می توان در کنار ادامه همکاری ها با شرکت های خودروسازی پژو و رنو، زمینه حضور شرکت های کره ای و ژاپنی را نیز فراهم سازیم.
        چشم انداز صنعت خودرو با کاهش شعله تحریم های بین المللی و ورود شرکت های خودروساز خارجی علاقه مند برای حضور در بازار ایران برای مشارکت، روشن ارزیابی می شود. چراکه بازار ایران برای فعالیت در صنعت مذکور بسیار جذاب است.
        عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: فروش سالانه دو میلیون تا 2.5 میلیون خودرو و وجود بیش از هفت میلیون خودروی فرسوده، بازار مطلوبی را برای حضور شرکای خارجی فراهم می سازد و با توجه به اینکه آنها به این موضوع واقف هستند، می توان در کنار ادامه همکاری ها با شرکت های خودروسازی پژو و رنو، زمینه حضور شرکت های کره ای و ژاپنی را نیز فراهم سازیم.
        فرهاد بهنیا افزود: مطلبی که در حال حاضر آزار دهنده می باشد، عدم وجود زیرساخت های متناسب با تولید کشور است. چراکه شرکت های تولیدی مواد اولیه صنعت خودرو همچون فولاد، پتروشیمی، روی و مس با ارز دولتی فعالیت خود را آغاز کرده اند و رسالت نخست آنها تأمین مواد اولیه واحدها و بنگاه های تولیدی داخلی است. حال آنکه این صنایع با خام فروشی محصولات و فرآورده های تولیدی خود، هزینه و در نتیجه قیمت محصولات تولیدی سایر صنایع همچون خودرو را به شدت افزایش می دهند.
        وی ادامه داد: بدین ترتیب با وجود آنکه وظیفه دولت سوق دادن سرمایه ها به سمت واحدهای تولیدی است، متأسفانه سیاست دولت های قبلی، بیشتر نگاه ها را به سمت بازارهای ارز، مسکن و کالا سوق داده و افزایش بی رویه و سنگین 300 تا 400 درصدی قیمت ها در همه عرصه ها را موجب شده است.
        وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال آن، تخصیص اعتبارات و تسهیلات با نرخ بهره سنگین به تولیدکنندگان نیز باعث شد سرمایه گذاران از واحدهای تولیدی دور شده و به سمت بورس روی آورند. در نتیجه مواد اولیه صنایع نیز به دلیل برخی رفتارهای سفته بازانه، هم اکنون با قیمتی بالاتر به دست واحدهای تولیدی می رسد. از این رو بایستی مسئولین در مؤلفه های ورودی صنایع مختلف به ویژه خودرو تجدید نظر کنند.
        وی نکته بعدی را در نرخ بهره تسهیلات اعطایی به بنگاه های تولیدی از جمله خودروسازها دانست و اظهار داشت: نرخ بهره اعطایی به واحدهای تولیدکننده در دنیا حدود 5.7 درصد است و این رقم در چین و کره جنوبی به ترتیب 6 و 2.75 درصد اعمال می شود. حال آنکه در ایران این میزان با احتساب جرایم دیر کرد حدود 32 تا 37 درصد است، آن هم در صنعتی که حاشیه سود حدود پنج درصد دارد.
        ارز مبادله ای درمان کننده دردهای خودروسازان نیست!
        بهنیا در خصوص تصمیم دولت برای تخصیص ارز با نرخ مبادلاتی به خودروسازان نیز تصریح کرد: در تشریح آثار مالی ناشی از مصوبه اخیر هیأت وزیران برای تخصیص ارز مبادله ای به خودرویی ها می توان به چند مثال اشاره کرد. به عنوان نمونه، دو خودروی سمند و پژو به صورت تقریبی نزدیک به 1200 تا 1300 یورو ارزبری دارند، همچنین برای وانت پیکان 900 یورو و برای پژو 206 نیز حدود 2200 تا 2400 یورو ارز مصرف می شود. چنانچه ارز با نرخ مبادلاتی به این محصولات ارایه شود، با توجه به تفاوت بهای نرخ مبادلاتی با بازار آزاد، کاهش هزینه سه محصول مذکور به ترتیب زیر است.
        این میزان کاهش هزینه ها در حالی از محل تخصیص ارز مبادله ای محقق می شود که نرخ فروش خودرو درب کارخانه با بازار آزاد همچنان حدود پنج، شش میلیون تومان اختلاف دارد و این مصوبه تنها پنج درصد از اختلاف موجود را کاهش می دهد؛ بطوریکه می توان گفت اقدام مذکور تأثیر چندانی بر درمان دردهای خودروسازان در پی نخواهد داشت.
        لزوم خروج دولت از قیمت گذاری خودرو
        این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان بر لزوم عدم فرآیند قیمت گذاری خودرو توسط دولت تأکید کرد و افزود: برای ایجاد تعادل قیمتی بین کارخانه با بازار آزاد، بایستی قیمت ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود؛ چراکه تولیدکنندگان از طریق افزایش تیراژ می توانند با پاسخگویی به تقاضای موجود، کاهش قیمت را سبب شوند.
        افق صنعت خودرو در سایه مذاکرات وین

        بهنیا در جمع بندی سخنان خود با تأکید مجدد بر لزوم اعمال سیاست های حمایتی دولت از بنگاه های تولیدی ارزیابی خود را از آینده خودروسازان در سایه مذاکرات وین چنین بیان کرد: با توجه به پویایی بازار ایران و علاقه شرکت های خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری در بازار خودروی داخلی، حصول نتایج مثبت و رسیدن به افق های روشن، به سیاست های تیم مذاکره کننده ایرانی و دولت بستگی دارد و اینکه سیاست های اثرگذار بر صنعت خودرو چگونه با این مذاکرات هم راستا و در مسیر تحقق آن باشد تا در نهایت بتوان از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را داشت.

        نظر

        • جعفرزاده
          عضو فعال
          • Dec 2010
          • 5833

          #2074
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          دنیای اقتصاد: در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینه‌ای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايراني‌ها باز هم قوت گرفته است. پس از توافق هسته‌اي ژنو بود كه رسانه‌هاي اروپايي خبر از مذاكرات پنهان نمايندگان خودروسازي آمريكا با ايران دادند و حالا گويا دوباره مذاكراتي در حال انجام است.گفته می شود دو شرکت خودرو ساز آمریکایی تمایل به همکاری با همتایان ایرانی خود دارند.گرچه این خبر به طور رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما بعيد نيست شريك آينده خودروسازي ايران خودروسازانی از این کشور باشد .

          قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی

          شریک جدید خودروسازی ایران؟

          گروه خودرو: درحالی‌که مدت‌ها خبری از شایعات حضور خودروسازان آمریکایی در ایران نبود، دوباره این شایعه بر سر زبان‌ها افتاده و گفته می‌شود مذاکراتی میان نمايندگان دو طرف درحال انجام است .

          به گفته منابع آگاه، برخی خودروسازان آمریکایی ظاهرا اقداماتی را در «جاده مخصوص» آغاز کرده و در حال انجام مذاکراتی با همتایان ایرانی خود هستند، هرچند هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است. گفته می‌شود فورد و کرایسلر دو خودروساز آمریکایی هستند که برای حضور در ایران تمایل دارند و این در حالی است که پیش‌تر اخباری مبنی‌بر حضور جنرال موتورز (دیگر خودروساز بزرگ آمریکا) نيز در «جاده مخصوص» شنیده می‌شد .

          البته تا به امروز نه فورد نه کرایسلر و نه جنرال موتورز هیچکدام خبری رسمی ازمذاکره با خودروسازان ایرانی منتشر نکرده‌اند و ایرانی‌ها نیز واکنش خاصی در این مورد نداشته‌اند. در واقع همین‌که هیچکدام از طرفین مذاکرات خود را نه تایید می‌کنند و نه تکذیب، خود بر قوت انجام مذاکره می‌افزاید و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر اخباری رسمی در این مورد منتشر شود

          نظر

          • rajabnejad
            عضو فعال
            • Jan 2012
            • 4331

            #2075
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            گزارش تحقیق و تفحص از خودرو نهایی شد




            سید شریف حسینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تهیه و بررسی‌ اولیه برای ارائه به هیأت رئیسه مجلس انجام شده است .



            وی تصریح کرد: گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در حال آماده شدن برای قرائت در جلسه علنی مجلس است و تا 15 روز آینده از سوی کمیسیون صنایع برای قرائت در صحن مجلس ارائه خواهد شد .



            عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو یکسری موارد مد نظر بوده که خودروسازان باید رعایت کنند، به ویژه در بحث قیمت‌ها و اینکه یکسری از هزینه‌های اضافی خودروسازان باید کاهش یابد .



            حسینی با انتقاد از تولید برخی قطعات در خارج کشور و عرضه آن به نام تولید داخل، افزود: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، تولید برخی قطعات با برند ایرانی، که در خارج از کشور انجام می‌شود، باید هرچه سریعتر در داخل انجام شود، چرا که با نام تولید داخل عرضه می‌شوند، اما در واقع تولید شده در کشوری دیگر هستند .



            وی افزود: بحث‌های مدیریتی در صنعت خودروسازی نیز در حال پیگیری است.
            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #2076
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              رئیس سازمان امور مالیاتی:
              تسهیلات دریافتی توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از مؤسسات مالی و اعتباری غیر بانکی از 19 اسفند ماه سال 89 تا پایان دولت دهم به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب شد.
              به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی عسکری در این بخشنامه آورده است: با عنایت به ابهامات و سؤالات مطرح شده در خصوص نحوه و چگونگی اجرای تصمیم نامه های مورخ 19 تیر ماه 91 و مورخ 28 اسفند ماه 91 هیأت وزیران، بدینوسیله اعلام می گردد.

              با توجه به مفاد نامه مورخ 15 اسفند ماه 1392 سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاههای اجـرایی مـعاونت حقوقی رئیس جمهور، عنوان معاون محترم هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور کلیه تسهیلات دریافتی توسط شرکتهای ایران خودرو و سایپا از مؤسسات مالی و اعتباری غیربانکی موضوع تصمیم نامه اخیرالذکر از تاریخ 19 اسفند ماه 89 لغایت پایان دولت دهم به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب شده است.

              بدیهی است مفاد تصمیم نامه های مذکور صرفاً در خصوص هزینه های مالی محقق شده و شرکت فوق الذکر و در طی مدت فوق بوده و قابل تسری به سایر شرکت ها اعم از وابسته و یا سرمایه پذیر دو شرکت مارالذکر و دیگر اشخاص نمی باشد.

              بر اساس مصوبه مورخ 28 اسفند ماه 91 ، مؤسسات مالی و اعتباری که به موجب نامه مورخ 19 اسفند ماه 89 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت آنها مجاز شناخته شده است از تاریخ 19 اسفند ماه 90 حائز شرایط مؤسسات اعتباری غیربانکی مجاز موضوع بند(18) ماده(48) قانون مالیاتهای مستقیم می باشند.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • ایرج اکبری
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 10934

                #2077
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                رئیس سازمان امور مالیاتی:
                وام‌های دریافتی "ایران خودرو" و "سایپا" مشمول مالیات شدند


                با سلام ممکنه با دریافت مالیات از وام ها قیمت خودرو افزایش پیدا کند !!!
                كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35714

                  #2078
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                  رئیس سازمان امور مالیاتی:
                  وام‌های دریافتی "ایران خودرو" و "سایپا" مشمول مالیات شدند


                  با سلام ممکنه با دریافت مالیات از وام ها قیمت خودرو افزایش پیدا کند !!!
                  گل بود به سبزه نیز آراسته شد ! زیان کم داشتن خودرویی ها حالا مالیات بیشتر هم به اون اضافه شد !

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2079
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    در اصل توسط negarminavi پست شده است View Post
                    گل بود به سبزه نیز آراسته شد ! زیان کم داشتن خودرویی ها حالا مالیات بیشتر هم به اون اضافه شد !

                    صبر می کنیم تا موضوع مالیات بر وام ها از سوی مدیر عامل شرکت روشن بشه که چطور می خواهند این مالیات ها پرداخت شود از جیب خودرو ساز یا از جیب مصرف کننده !!!تا زیان پوشش داده شود
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ali20005
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 230

                      #2080
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post

                      صبر می کنیم تا موضوع مالیات بر وام ها از سوی مدیر عامل شرکت روشن بشه که چطور می خواهند این مالیات ها پرداخت شود از جیب خودرو ساز یا از جیب مصرف کننده !!!تا زیان پوشش داده شود
                      این خبر بد در میان اخبار خوب مثل سوزن در انبار کاه گم میشه. سود 60تومانی سایپا سال 88 به راحتی تکرار خواهد شد.
                      [CENTER][B][FONT=lucida console] [SIZE=4]/:.Heart.:/الیس الله بکاف عبده-آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)[/SIZE][/FONT][/B]/:.Heart.:/
                      [/CENTER]

                      نظر

                      • مسعود اب
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1502

                        #2081
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        افزایش عرضه‌خودرو و انتظارکاهش قیمت‌

                        بازار خودرو با باز شدن گره‌های مختلفی که آن را بیش از پیش دچار آشفتگی کرده بود، طی هفته‌جاری راه آرامش در پیش گرفته است.
                        هرچند عرضه خودرو به بازار به دلایل مختلفی مانند شماره نشدن خودروهای یورو2 و تک ایربگ توسط پلیس، مشخص نبودن نرخ بیمه شخص ثالث و همچنین مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته بود، اما حالا با رفع یک‌به‌یک این مشکلات فضای بازارتا حدودی روی آرامش به خود دیده است.
                        به گفته فعالان بازار با آغاز شماره‌گذاری خودروهای یورو2 از چهارشنبه هفته گذشته با پلاک93 و همچنین آغاز شماره‌گذاری خودروهای تک‌ایربگ از ابتدای ماه جاری، قیمت‌ها در بازار خودرو از حالت افزایشی خارج شده‌اند و عرضه خودروسازان بازار را به تعادل نزدیک کرده است.
                        آن‌طور که از فعالان بازار شنیده می‌شود عامل دیگری که باعث شده است بازار آرامش بیشتری پیدا کند، روند افزایش کمک‌های دولتی به خودروسازان در جهت رشد تیراژ و همچنین احتمال حضور دوباره پژو در ایران‌خودرو است. در حال حاضر با توجه به دو اتفاق اخیر که به آن اشاره شد، برداشت‌های عمومی این است که قیمت خودرو به واسطه تزریق ارز دولتی و بازگشت پژو که قطعا افزایش تولید را به همراه خواهد داشت، چندان رشد نخواهد کرد.
                        اما نکته‌ای که در بازار خودرو این هفته جالب به‌نظر می‌رسد این است که به گفته فعالان بازار با وجود ثبات قیمت‌ها، معاملات جان چندانی ندارند و نسبت به شرایطی که قیمت‌ها روند صعودی داشتند حجم معاملات رشد پیدا نکرده است. فعالان بازار در تحلیل رفتار مشتریان بازار می‌گویند: زمانی‌که قیمت‌ها کمی کاهش می‌یابد یا ثبات در پیش می‌گیرند، مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید می‌کشند و بازار دچار نوعی رکود می‌شود، اما زمانی‌که قیمت‌ها روند افزایشی پیدا می‌کنند ناگهان همه به بازار هجوم می‌آورند تا قبل از اینکه قیمت‌ها رشد بیشتری پیدا کنند خرید خود را انجام بدهند، همین رفتار نیز باعث رشد بیشتر قیمت‌ها می‌شود.
                        با تمام این تفاسیر به‌نظر می‌رسد رکود، سرنوشت بازار در ماه‌های آینده باشد.این در حالی است که آغاز عرضه نزدیک به 70 هزار خودرو یورو2 و تک ایربگ به بازار در کنار بیش از 50 هزار خودرو پیش‌فروش شده‌ای که قرار است تا یک ماه آینده وارد بازار شوند، به خودی خود می‌تواند باعث تعادل بازار خودرو و ثبات یا کاهش قیمت‌ها در حاشیه بازار شود.
                        اما در کنار افزایش عرضه خودرو به بازار، موضوعی که احتمال رکود خرید و فروش در بازار را زیاد می‌کند؛ شروع جام‌جهانی فوتبال و پس از آن آغاز ماه رمضان است. همزمانی این دو اتفاق از نگاه کارشناسان به این معنا است که مسافرت‌های تابستانی یک ماه از موعد مقرر هر سال عقب‌تر افتاده و طبعا معاملات نیز تحت‌تاثیر این تاخیر، مانند سال‌های قبل پررنگ نخواهد بود.
                        به گفته فعالان بازار عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان هم‌اکنون در بازار قابل مشاهده است. در کنار اظهارات فعالان بازار می‌توان به گفته‌های خودروسازان مبنی بر کاهش دو تا 2 و نیم میلیون تومانی قیمت خودرو طی هفته آینده در کنار افزایش عرضه نیز امیدوار بود. در حال حاضر فاصله قیمتی دو تا 5 میلیون تومانی بین کارخانه و بازار وجود دارد که مشتریان بسیاری را از خرید خودرو بازمی‌دارد.
                        حال باید دید تمام این اتفاق‌ها واقعا منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد یا اینکه نهایتا قیمت خودرو روی ارقام فعلی که حاصل هیجانی کاذب در بازار بوده است باقی می‌ماند؟

                        وارداتی‌ها در اوج
                        نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که در خانواده هیوندایی؛ سوناتا با دو میلیون تومان رشد نسبت به هفته گذشته به 142 میلیون تومان رسیده است. رشد قیمت این خودرو در حالی است که به عقیده فعالان بازار نزولی بودن نرخ ارز می‌تواند بر متعادل نگاه داشتن قیمت خودرو اثرگذار باشد. آزرا دیگر مدل این خانواده در بازار این هفته 205 میلیون تومان قیمت داشته و سانتافه2014 نیز با 195 میلیون تومان قابل معامله است. دیگر شاسی‌بلندهای این خانواده؛ یعنی IX55 و IX35 نیز به ترتیب روی 228 و 147 میلیون تومان باقی‌ مانده‌اند.
                        مدل I30 این خانواده کره‌ای در بازار این هفته قیمتی برابر با 105 میلیون تومان داشته و یاریس هاچ‌بک نیز 92 میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شده است.
                        نگاهی به قیمت‌ها در خانواده کیا نیز نشان‌دهنده این است که طی هفته‌جاری، قیمت‌ها در این خانواده نیز ثبات داشته‌اند. اسپورتیج بعد از رشد قیمت 4 میلیون تومانی که در هفته قبل تجربه کرد، این هفته روی 149 میلیون تومان ثابت ماند و کیا‌اپتیما نیز با یک میلیون تومان کاهش قیمت این هفته به 146 میلیون تومان رسید. تویوتا اوریون نیز که از ژاپنی‌های موجود در بازار است این هفته جهش قیمتی نداشته و روی 208 میلیون تومان باقی‌مانده است. دیگر مدل این خانواده؛ یعنی کرولا هم در حال‌حاضر 128 میلیون تومان قیمت دارد.

                        ادامه ثبات در خودروهای داخلی
                        خودروهای داخلی که طی چند هفته گذشته با چند جهش فاصله قیمت بین بازار و کارخانه را بیش از پیش افزایش داد، با ورود به این هفته، دومین هفته ثبات قیمت‌ها را تجربه کردند. بر همین اساس به گفته فعالان بازار خودروهای داخلی در معرض کاهش چشمگیر قیمت‌ها هستند.
                        آن‌طور که فعالان بازار از قیمت خودروهای داخلی می‌گویند،206 تیپ 5 با فاصله قیمتی برابر با 4 میلیون تومان با کارخانه، در حال حاضر 39 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. مدل صندوق‌دار این خودرو یعنی V8 نیز 40 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. تندر پارس‌خودرو هم مانند هفته گذشته روی قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان باقی ماند و مدل ایران‌خودرویی آن نیز با قیمت 39 میلیون تومان در بازار این هفته معامله شد. تندر دنده اتوماتیک هم که تولید آن چند وقتی است آغاز شده، در بازار قیمتی برابر با 48 میلیون و 800 هزار تومان دارد.
                        اما پژو405 که فعالان بازار می‌گویند با آغاز تولید خودروهای یورو4، نمونه‌های یورو2 آن در بازار پیدا نمی‌شود هم در بازار این هفته ثبات قیمت داشته است. به این ترتیب 405 بنزینی روی 31 میلیون تومان باقی ماند و مدل دوگانه‌سوز آن نیز 29 میلیون و 700 هزار تومان قمیت دارد. پارس سال در مدل یورو2 خود 36 میلیون تمان قیمت دارد و یورو4 آن نیز روی 38 میلیون و 500‌هزار تومان است.
                        سمند ال.ایکس هم که در حال حاضر با استاندارد آلایندگی یورو4 به بازار عرضه می‌شود، قیمتی برابر با 31 میلیون تومان دارد. رانا عضو دیگری از خانواده خودروهای ملی ایران‌خودرو نیز در مدل EL TU5 خود 33 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد و مدل LX TU5 آن نیز 35 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. آن‌طور که از خانواده پراید خبر می‌رسد این محصول هم در بازار ثبات قیمت داشته است. پراید 111 همچنان روی 21 میلیون و 500 هزار تومان باقی مانده است.
                        مدل‌های 131 و 132 این خانواده نیز به ترتیب روی 19 میلیون و 500 و 18 میلیون و 900 هزار تومان باقی مانده‌اند. خودرو تیبا نیز در بازار قیمتی برابر با 23 میلیون و 900 هزار تومان دارد که نشان‌دهنده ثبات قیمت این خودرو است.

                        منبع: دنیای اقتصاد
                        بمنظور موفقیت
                        تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                        نظر

                        • مسعود اب
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1502

                          #2082
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          ارزانی تا 2 میلیون‌تومانی «خودرو»

                          با آغاز شماره‌گذاری خودروهای داخلی با استاندارد «یورو 2» و افزایش عرضه، تب چند هفته‌ای بازار خودرو فروکش کرد و قیمت‌ها تا حدودی کاهش یافت اگرچه کاهش قیمتی خودروها هرگز به پای افزایش دوتاپنج‌میلیونی دو هفته قبل نمی‌رسد.
                          توقف شماره‌گذاری خودروهای دارای استاندارد آلایندگی «یورو 2» از آغاز سال جاری سبب شده بود تعداد قابل‌توجهی از خودرو سواری دارای این استاندارد در انتظار آغاز شماره‌گذاری بماند و عرضه خودرو در بازار کاهش یابد. همین موضوع منجر به کاهش عرضه در بازار آزاد و افزایش تقاضای مشتریان شده و در نهایت قیمت خودرو را بالا برد. به نحوی که قیمت برخی از خودروها مانند پراید تا دومیلیون‌تومان و قیمت 206 تا پنج‌میلیون‌تومان افزایش یکباره یافت. اما جدیدترین اخبار به‌دست‌آمده و گزارش‌های میدانی از بازار خودرو، حکایت از آن دارد که قیمت خودرو تا حدودی کمتر شده و میزان عرضه خودرو هم افزایش داشته است.

                          اما نکته قابل توجه این است که اگرچه کمبود عرضه قیمت‌ها را دو تا پنج‌میلیون‌تومان افزایش داد، اما افزایش عرضه نتوانست قیمت‌ها را تا این حد پایین بیاورد و کاهش قیمتی بسیار کم بود، مثلا قیمت پراید۱۱۱ تنها با 200هزارتومان کاهش، از ۲۲میلیون‌و۲۰۰هزارتومان به 22میلیون رسیده است یا قیمت پراید۱۳۱ با 800هزارتومان کاهش، 21میلیون‌تومان شده است. قیمت 206 همچنان تغییری نکرده و حدود 40میلیون‌تومان معامله می‌شود و پژو405 هم با اندک اختلافی حوالی 30 تا 33میلیون‌تومان در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف معامله می‌شود و نسبت به قیمت دو هفته قبل کاهشی نداشته است.

                          ملکی یکی از نمایندگی‌ها فروش خودرو گفت: قیمت‌ها کاهش نیافته تنها مقداری از تندی قیمت‌های قبلی کم شده است، مثلا قیمت ال90 حدود 44میلیون‌تومان شده بود و اکنون با دومیلیون کاهش، به 42میلیون رسیده است واگرنه در مورد برخی از محصولات مانند پراید قیمت تنها 300 تا 500هزارتومان کاهش یافته است. تماس با نمایندگی دیگری نشان از‌ آن دارد که نه‌تنها قیمت‌ها کاهش نیافته، بلکه قیمت پراید 300هزارتومان هم افزایش یافته است. چند نمایندگی اعلام می‌کنند هیچ خودرویی برای عرضه ندارند و چند نمایندگی هم فهرست دقیق قیمت‌ پراید و تیبا را ردیف می‌کنند و معتقدند انواع پراید و تیبا در بازار موجود است اما پژو در بازار کم است.

                          اختلاف 2 تا 8 میلیونی کارخانه و بازار آزاد

                          قیمت بازار آزاد از قیمت‌های کارخانه پیشی گرفته است و بین قیمت انواع خودرو در بازار آزاد و کارخانه دو تا هشت‌میلیون‌تومان اختلاف وجود دارد. سرمدی یکی از نمایندگان فروش محصولات سایپا با اشاره به این موضوع گفت: قیمت پراید131 در بازار آزاد حدود 21میلیون است و در کارخانه 18میلیون‌و900هزارتومان. قیمت آزاد پراید111 حدود 22میلیون‌تومان است و قیمت بازار آن با اختلاف سه‌میلیون‌تومانی 19میلیون‌و100هزارتومان. اما بیشترین اختلاف مربوط به خودرو L90 است. قیمت کارخانه آن 36میلیون‌تومان است اما این خودرو در بازار آزاد هشت‌میلیون گران‌تر و با قیمت 42میلیون‌تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت بازار آزاد تیبا هم دو‌میلیون از قیمت کارخانه بیشتر است؛ 22میلیون‌و500هزارتومان در برابر 24میلیون‌و500هزار‌تومان. اما این فروشنده تاکید می‌کند کارخانه‌های تولید خودرو به مردم وعده می‌دهند، اما در عمل، خودرویی را با این قیمت معامله نمی‌کنند. فروش فوری را که بسته‌اند و وقتی هم برای خرید به سایت فروش مراجعه می‌کنید ظرفیت فروش همه محصولات تکمیل است، مثلا L90 در سایت 36میلیون‌تومان است اما اگر هر روز هم سایت را چک کنید، می‌بینید نوشته ظرفیت تکمیل است و کسی نمی‌تواند از کارخانه خودرویی را بخرد.

                          شماره‌گذاری خودروهای «یورو 2» قیمت‌ها را کاهش داد

                          از اول سال جاری که عرضه خودروهای «یورو 2» متوقف شده بود، ‌عرضه خودرو کاهش یافت و قیمت‌ها ناگهان افزایش یافت. حال به نظر می‌رسد دولت که نتوانسته با وعده ارز مبادله‌ای به خودروسازان قیمت‌ها را کاهش دهد، با آزادسازی شماره‌گذاری سعی در تنظیم بازار خودرو دارد. چون بر اساس جدیدترین مصوبه هیات دولت که در دهم ماه جاری به دستگاه‌های مسوول ابلاغ شده است، زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای سواری و سنگین به «یورو 4» و «یورو 3» به ابتدای شهریورماه امسال موکول شده است. اواخر سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران توافق کردند که استاندارد آلایندگی خودروها از ابتدای تیرماه امسال به یورو4 ارتقا یابد.

                          این در حالی است که پلیس از ابتدای فروردین‌ماه امسال شماره‌گذاری خودروهای سواری و سنگین «یورو 2» را متوقف کرده است با این حال، با ابلاغ مصوبه دولت شماره‌گذاری این خودروها به‌زودی آغاز خواهد شد. با این اقدام شماره‌گذاری خودروهای «یورو 2» مجددا از سر گرفته می‌شود تا خودروهایی که در انتظار شماره‌گذاری بودند، وارد بازار شوند و تندی قیمت‌ها را تا حدودی کاهش دهند.

                          منبع: روزنامه شرق
                          بمنظور موفقیت
                          تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                          نظر

                          • مسعود اب
                            عضو فعال
                            • Jun 2013
                            • 1502

                            #2083
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            پژو 301 در راه بازار ایران

                            یکی از خودروهایی که قرار است بزودی در کشور توسط شرکت ایران خودرو تولید گردد پژو 301 نام دارد.
                            این خودرو به هیچ عنوان از مولفه های یک خودروی لوکس بهره نمی‌برد و در دسته خودروهای ارزان قیمت قرار می‌گیرد. این خودرو در رده خودروی تندر 90 بوده که صد البته ظاهر بهتری نسبت به آن دارد . این خودرو محصول مشترک شرکت چینی دانگ فنگ و پژو فرانسه می‌باشد که این مسئله کمی مشتریان آن را دل‌چرکین نموده است. در ادامه می‌توانید تصاویری از این خودروی فرانسوی چینی را مشاهده کنید.
                            منبع: ارانیکو
                            بمنظور موفقیت
                            تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                            نظر

                            • مسعود اب
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 1502

                              #2084
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              افق روشن خودرویی ها در سایه مذاکرات وین/لزوم خروج دولت از قیمت گذاری


                              چشم انداز صنعت خودرو با کاهش شعله تحریم های بین المللی و ورود شرکت های خودروساز خارجی علاقه مند برای حضور در بازار ایران برای مشارکت، روشن ارزیابی می شود. چراکه بازار ایران برای فعالیت در صنعت مذکور بسیار جذاب است.
                              عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: فروش سالانه دو میلیون تا 2.5 میلیون خودرو و وجود بیش از هفت میلیون خودروی فرسوده، بازار مطلوبی را برای حضور شرکای خارجی فراهم می سازد و با توجه به اینکه آنها به این موضوع واقف هستند، می توان در کنار ادامه همکاری ها با شرکت های خودروسازی پژو و رنو، زمینه حضور شرکت های کره ای و ژاپنی را نیز فراهم سازیم. فرهاد بهنیا افزود: مطلبی که در حال حاضر آزار دهنده می باشد، عدم وجود زیرساخت های متناسب با تولید کشور است. چراکه شرکت های تولیدی مواد اولیه صنعت خودرو همچون فولاد، پتروشیمی، روی و مس با ارز دولتی فعالیت خود را آغاز کرده اند و رسالت نخست آنها تأمین مواد اولیه واحدها و بنگاه های تولیدی داخلی است. حال آنکه این صنایع با خام فروشی محصولات و فرآورده های تولیدی خود، هزینه و در نتیجه قیمت محصولات تولیدی سایر صنایع همچون خودرو را به شدت افزایش می دهند. وی ادامه داد: بدین ترتیب با وجود آنکه وظیفه دولت سوق دادن سرمایه ها به سمت واحدهای تولیدی است، متأسفانه سیاست دولت های قبلی، بیشتر نگاه ها را به سمت بازارهای ارز، مسکن و کالا سوق داده و افزایش بی رویه و سنگین 300 تا 400 درصدی قیمت ها در همه عرصه ها را موجب شده است. وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال آن، تخصیص اعتبارات و تسهیلات با نرخ بهره سنگین به تولیدکنندگان نیز باعث شد سرمایه گذاران از واحدهای تولیدی دور شده و به سمت بورس روی آورند. در نتیجه مواد اولیه صنایع نیز به دلیل برخی رفتارهای سفته بازانه، هم اکنون با قیمتی بالاتر به دست واحدهای تولیدی می رسد. از این رو بایستی مسئولین در مؤلفه های ورودی صنایع مختلف به ویژه خودرو تجدید نظر کنند. وی نکته بعدی را در نرخ بهره تسهیلات اعطایی به بنگاه های تولیدی از جمله خودروسازها دانست و اظهار داشت: نرخ بهره اعطایی به واحدهای تولیدکننده در دنیا حدود 5.7 درصد است و این رقم در چین و کره جنوبی به ترتیب 6 و 2.75 درصد اعمال می شود. حال آنکه در ایران این میزان با احتساب جرایم دیر کرد حدود 32 تا 37 درصد است، آن هم در صنعتی که حاشیه سود حدود پنج درصد دارد. ارز مبادله ای درمان کننده دردهای خودروسازان نیست! بهنیا در خصوص تصمیم دولت برای تخصیص ارز با نرخ مبادلاتی به خودروسازان نیز تصریح کرد: در تشریح آثار مالی ناشی از مصوبه اخیر هیأت وزیران برای تخصیص ارز مبادله ای به خودرویی ها می توان به چند مثال اشاره کرد. به عنوان نمونه، دو خودروی سمند و پژو به صورت تقریبی نزدیک به 1200 تا 1300 یورو ارزبری دارند، همچنین برای وانت پیکان 900 یورو و برای پژو 206 نیز حدود 2200 تا 2400 یورو ارز مصرف می شود. چنانچه ارز با نرخ مبادلاتی به این محصولات ارایه شود، با توجه به تفاوت بهای نرخ مبادلاتی با بازار آزاد، کاهش هزینه سه محصول مذکور به ترتیب زیر است.
                              این میزان کاهش هزینه ها در حالی از محل تخصیص ارز مبادله ای محقق می شود که نرخ فروش خودرو درب کارخانه با بازار آزاد همچنان حدود پنج، شش میلیون تومان اختلاف دارد و این مصوبه تنها پنج درصد از اختلاف موجود را کاهش می دهد؛ بطوریکه می توان گفت اقدام مذکور تأثیر چندانی بر درمان دردهای خودروسازان در پی نخواهد داشت. لزوم خروج دولت از قیمت گذاری خودرو این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان بر لزوم عدم فرآیند قیمت گذاری خودرو توسط دولت تأکید کرد و افزود: برای ایجاد تعادل قیمتی بین کارخانه با بازار آزاد، بایستی قیمت ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود؛ چراکه تولیدکنندگان از طریق افزایش تیراژ می توانند با پاسخگویی به تقاضای موجود، کاهش قیمت را سبب شوند. افق صنعت خودرو در سایه مذاکرات وین بهنیا در جمع بندی سخنان خود با تأکید مجدد بر لزوم اعمال سیاست های حمایتی دولت از بنگاه های تولیدی ارزیابی خود را از آینده خودروسازان در سایه مذاکرات وین چنین بیان کرد: با توجه به پویایی بازار ایران و علاقه شرکت های خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری در بازار خودروی داخلی، حصول نتایج مثبت و رسیدن به افق های روشن، به سیاست های تیم مذاکره کننده ایرانی و دولت بستگی دارد و اینکه سیاست های اثرگذار بر صنعت خودرو چگونه با این مذاکرات هم راستا و در مسیر تحقق آن باشد تا در نهایت بتوان از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را داشت.
                              بمنظور موفقیت
                              تمایل شما برای رسیدن به موفقیت، باید بیشتر از ترس از شکست باشد . . .

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #2085
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                با سلام ، يك سال پيش در يك پستي گفتم كه ورود سرمايه گذاران خارجي در خودروسازي ايران صورت خواهد گرفت حتي بدون اينكه خود مديران بدانند مخبران بنده در سراسر دنيا تمام اطلاعات لازم را براي بنده فراهم ميكنند
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X