اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • غفران
    عضو فعال
    • Sep 2013
    • 1123

    #2596
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۵/۳ - ۱۱:۵۴

    اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها در صنعت خودرو ایران
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه گذاری کمپانی‌های خودروسازی ایتالیا خبرداد و گفت: معافیت مالیاتی طولانی مدت و رفت و آمد بدون ویزا؛ مشوق‌های ایران برای سرمایه گذاران ایتالیایی است.


    به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله افخمی راد در دیدار با هیات اقتصادی ایتالیا، با اشاره به قدمت روابط تجاری تهران و رم، ایتالیا را به سرمایه‌گذاری در ایران برای احیای جایگاه پیشین خود دعوت کرد و گفت: قانون سرمایه گذاری ایران به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارای مزایای بالایی است و در این مناطق سرمایه‌گذاران از تسهیلات ویژه‌ای همچون معافیت‌ مالیاتی طولانی مدت و رفت‌وآمد بدون ویزا برخوردارند و می‌توانند به صورت کامل و هم مشارکت با ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها تاکید کرد وافزود: در زمینه خودروسازی زمینه همکاری ایران و ایتالیا فراهم است و بسیاری از خودروسازان ایرانی بعد از حذف تدریجی تحریم‌ها زمینه مناسبی را برای گسترش ارتباط با کشورهای مختلف فراهم کرده‌اند.
    وی، زمینه‌های همکاری ایران و ایتالیا را گسترده دانست و تصریح کرد: ارتباط با ایران فرصت مناسبی برای کشور ایتالیا است، چرا که ایران دروازه ورود به آسیای میانه محسوب می‌شود.
    افخمی راد، روی کار آمدن دولت یازدهم و تنش‌زدایی و ارتباط صمیمانه دولت با کشورهای مختلف را عامل موثری دانست که اشتیاق کشورهای مختلف برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران را تشدید کرده است به طوری که این کشورها حتی منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای نشدند.
    وی به صدور مجوز نمایشگاهی به نام «Made In Italy» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که قرار است در ژانویه 2015 در تهران برگزار شود، زمینه‌ساز گسترش روابط تهران و رم است.
    افخمی راد، با تاکید بر ارتباط موثر صنایع ایران و ایتالیا افزود: ایران در زمینه کشاورزی، بازرگانی و گردشگری آمادگی توسعه روابط با ایتالیا را دارد.
    همچنین آندره‌آ ملونی، رییس هیات بازرگانی ایتالیا در این دیدار از اشتیاق بالای ایتالیا برای سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت با ایران در همه عرصه‌ها خبر داد و گفت: سه هدف اصلی سفر به ایران، تلاش برای جست‌وجوی فرصت‌های همکاری دو جانبه، آماده‌سازی زمینه برای همکاری‌های آینده و حل مشکلات و موانع گسترش تجارت ایران و ایتالیا بوده است.
    وی با اشاره به اعزام هیات‌های تخصصی ایتالیا به ایران بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم افزود: تمایل ایتالیا برای توسعه روابط با تهران با توجه به سیاست‌های دولت روحانی مضاعف شد و برای افزایش زمینه‌های همکاری تجاری بسیاری از نمایندگان صنایع ایتالیا به تهران آمده‌اند.
    افخمی راد، با تاکید بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط در همه عرصه‌ها با ایران گفت: صنایع ایتالیا به خصوص در دو حوزه فناوری زیستی و مواد نوین شاهد پیشرفت‌های بالایی بوده و امید است در این زمینه‌ها، همکاری‌های موثری با ایران به وجود آید.
    همچنین آندره کراوس، رئیس آژانس توسعه صنایع ایتالیا نیز در این دیدار، بر تشکیل «میز تهران» در ایتالیا تاکید کرد و افزود: این تصمیم با هدف یافتن راه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران و رم تشکیل شده است.
    وی، اعزام متقابل هیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی مویرگی به همه بخش‌ها و واحدها را از عواملی دانست که در گسترش روابط تهران و رم موثر است.
    کراوس از علاقه صنایع ایتالیا برای حضور در ایران خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به این جریان که در ایتالیا رو به گسترش است، باید به صورت متقابل هدایت‌گر و یاری‌رسان باشیم، ضمن اینکه شناخت متقابل ایران و ایتالیا در توسعه همکاری‌ها موثر است.
    ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

    نظر

    • mary
      عضو فعال
      • Jun 2014
      • 133

      #2597
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      دوستان در مورد خودرو:

      نظر

      • ابوذر
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 614

        #2598
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط mary پست شده است View Post
        دوستان در مورد خودرو:
        ممنون از زحمات شما ولی بهتر است این مطالب را زودتر در قرار دهید تا استفاده بهتر از آن بشود .

        نظر

        • جعفرزاده
          عضو فعال
          • Dec 2010
          • 5833

          #2599
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          به گزارش ايكو پرس مهندس هاشم يكه زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در مجمع عمومي سالانه تاكيد كرد: شركت پژو قرار است با ايران خودرو،شركت مشتركي به صورت 50-50 تشكيل دهد .







          وي ادامه کرد: بر اساس اين توافق شرکت پژو ملزم به ارايه پلاتفرم براي توليد محصول مشترک شده و علاوه برآن نسبت به صادرات محصولات در منطقه نيز از طريق ايران خودرو اقدام خواهد کرد .







          يکه زارع با بيان اين‌كه ايجاد مرکز تحقيق و توسعه مشترک با شرکت پژو سيتروئن در اين قرارداد پيش بيني شده، از توليد دو محصول جديد پژو 301 و 2008 در فاز اول همکاري مشترک خبر داد و افزود: قرارداد با پژو بر اساس توليد محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه سازان ايراني و نه به صورت سي.كي.دي خواهد بود .







          مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از توافق براي توليد محصول با شرکت رنو نيز خبر داد و گفت: در مرحله اول همکاري با شرکت رنو، دو محصول «کليو 4» و «کپچر» در نيمه دوم امسال به بازار عرضه می شود. يكي از اين دو محصول در کلاس خودروي کوچک بوده و در هر 100 كيلومتر 5 ليتر سوخت مصرف مي كنند .







          همکاري با ساير خودروسازان







          يکه زارع همچنين با اشاره به راهبرد ايران خودرو در توليد مبني بر عرضه 10 تا 15 محصول جديد تا سه سال آينده گفت: از اين تعداد سه محصول با برند ايران خودرو طراحي و توليد خواهد شد .

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #2600
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            برنامه نگاه 1 در شبکه اول سیما در خصوص قیمت خودرو هم اکنون در حال پخش...

            درصورت دسترسی نداشتن به تلویزیون
            لیست شبکه های پخش زنده سراسری ، استانی ، برونمرزی ، رادیویی ، رادیونما ، رادیو نما ، شبکه یک ، شبکه دو ، شبکه سه ، شبکه 3 ، شبکه ورزش ، شبکه تماشا ، شبکه آی فیلم
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • جعفرزاده
              عضو فعال
              • Dec 2010
              • 5833

              #2601
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              گروه خودرو: ایران خودرو پس از گذشت ماه‌ها مذاکره با شرکای فرانسوی خود بالاخره برنامه تولید این دو شرکت خودروساز در ایران را تشریح کرد؛ به‌طوری‌که پژو قرار است با تولید دو خودرو پژو 301 و 2008 بار دیگر به بازار خودروکشورمان بازگردد و شرکت رنو نیز با کلیو 4 و کپچر فعالیت‌های خود را گسترده‌تر از پیش کند. بر این اساس دو خودرو پژو قرار است جایگزین خودروهای 405 و وانت پیکان شود.از سوی دیگر طبق مذاکرات دو خودروساز پژو و ایران خودرو قرار بر این شده که شرکتی مشترک به‌صورت 50-50 تشکیل شود تا منافع هر دو خودروساز در ایران تامین شود. پیش از این شرکت پژو بدون سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو کشورمان، نهایت بهره را از بازار انحصاری ایران برد حال آنکه با مخالفت مجلس و همچنین شرط و شروط ایران‌خودرو برای حضور پژو در ایران، به ظاهر قرارداد منصفانه‌ای بین دو شرکت منعقد شده است؛ به‌طوری‌که به گفته ‌هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو که در مجمع عمومی سالانه سخنراني كرده، این شرکت بر اساس توافق دو جانبه شرکت پژو ملزم به ارائه پلاتفرم برای تولید محصول مشترک شده و علاوه‌بر آن نسبت به صادرات محصولات در منطقه نیز از طریق ایران خودرو اقدام خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرده که ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش‌بینی شده است، اما طبق توافق دو شرکت تولید دو محصول جدید پژو 301 و 2008 در فاز اول همکاری مشترک قرار خواهد گرفت و همچنین قرارداد با پژو بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه‌سازان ایرانی و نه به‌صورت سی.کی.دی خواهد بود .

              مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از توافق برای تولید محصول با شرکت رنو نیز خبر داد و گفت: در مرحله اول همکاری با شرکت رنو، دو محصول «کلیو 4» و «کپچر» در نیمه دوم امسال به بازار عرضه می‌شود. یکی از این دو محصول در کلاس خودرو کوچک بوده و در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما در کنار دو شرکت فرانسوی، چینی‌ها نیز در شرکت ایران خودرو سهمی از تولید به عهده دارند؛ به‌طوری‌که به گفته یکه‌زارع قبلا مذاکراتی با دو شرکت چینی انجام شده که هم‌اکنون نیز با در نظر گرفتن مسائل کیفی مقرر شده محصولات جدید از این دو شرکت به بازار ایران عرضه شوند.

              نظر

              • لولی بربط زن
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1862

                #2602
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با فارس:
                مشکل قیمت خودرو دستوری حل نمی‌شود/ اصلاح قیمت خودرو با کاهش تعرفه واردات و باراز رقابتی
                رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران معتقد است، قیمت خودروی داخلی در بازار رقابتی است و کاهش تعرفه واردات تعیین کننده است، نه اینکه دستوری تعرفه‌ها را بالا ببریم و از آن طرف اجازه افزایش قیمت تولید داخل را هم ندهیم.




                احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت تعیین قیمت خودرو در کشور خاطرنشان کرد: مادامی که قیمت خودرو دستوری تعیین می‌شود، نه تنها در صنعت خودرو بلکه در رشته‌های دیگر هم گره‌ای باز نخواهد شد، باید به سمت اقتصاد رقابتی برویم و مرزها را با تعرفه کم باز کنیم.
                وی در پاسخ به اینکه آیا کاهش تعرفه واردات خودرو به ضرر خودروسازان داخلی تمام نمی‌شود، گفت: باید عوارض سنگینی مانند مالیات بر ارزش افزوده و یک سری عوارض جنبی را از دوش خودروسازان داخلی بردارند که بتوانند قیمت تمام شده را رقابتی کنند، تا وقتی شرکتی مانند فولکس واگن یا فیات وارد کشور شد، امکان رقابت داشته باشند.
                قیمت تمام شده خودروسازان بالاست
                رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ورود دستوری مجلس برای قیمت‌گذاری را نادرست دانست و اضافه کرد: وزیر صنعت با تحلیل و مطالعه به این نتیجه رسید که قیمت تمام شده خودروسازان بالاست و در نهایت اجازه افزایش قیمت را دادند.
                به گفته پورفلاح افزایش قیمت خودرو چندان هم به نفع خودروسازان نیست، چرا که تقاضا در بازار کاهش یافته و در نتیجه رکود بر تولید حاکم می‌شود که هم به ضرر مصرف‌کننده و هم خودروسازان است.
                دست از سرقیمت خودرو برداریم/ بازار رقابتی خودش قیمت‌ را تعیین می‌کند
                وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دست از سر قیمت خودرو برداریم و اجازه دهیم بازار قیمت را تعیین کند و مصرف‌کننده حق انتخاب داشته باشد. اینکه دستوری تعرفه‌ها را بالا ببریم و دیوار بلندی در برابر واردات ایجاد کنیم و از آن طرف هم بگوییم قیمت خودروی داخلی بالا نرود، مشکلی حل نمی‌شود.
                افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت خودرو منطقی است
                وی در پاسخ به اینکه به نظر شما افزایش اخیر قیمت خودروها منطقی است، گفت: افزایش قیمت‌ها کمی تند است، ولی قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده بود پایین‌تر از حد انتظار بود، چرا که در سال جدید بعد از افزایش نرخ ارز با افزایش 25 درصدی دستمزدها روبه‌رو بودیم، مضاف بر اینکه اگرچه مالیات بر ارزش افزوده 2 درصد افزایش یافته، اما در زنجیره تولید در حقیقت 33 درصد افزایش داشته است.
                عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین به این نکته اشاره کرد که با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت انرژی مصرف در صنایع بالا رفت، بدون آنکه حمایتی از صنعت انجام شود و از طرفی سهم صنایع را هم ندادند و نخواهند داد و با این وضعیت افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت خودرو کاملا معقول است.
                پورفلاح در پاسخ به اینکه چرا مردم در این میان باید هزینه‌ها را متحمل شوند و چگونه می‌توان خودرو ارزان‌قیمت در اختیار مردم گذاشت، گفت: باید به نسبت ضعیف شدن ارزش ریال قدرت خرید مردم هم تعدیل شود. وقتی ریال 70 درصد تضعیف شد، باید به همین نسبت ظرف یکی دو سال قدرت خرید مردم تسهیل شود.
                وی ادامه داد: از طرفی دیگر کارگران ما خیلی از خودرو استفاده نمی‌کنند و در بین 400 کارگر 50 نفر هم خودرو ندارند، بلکه این مسئله بیشتر در قشر کارمندان و طبقات بالاتر دیده می‌شود.
                خودروسازان داخلی با خارجی‌ها مشارکت کنند
                پورفلاح در مورد حضور سرمایه‌گذار خارجی و مشارکت با خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت و بهبود قیمت نیز اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذار ترغیب می‌شود، این است که قیمت فروش خودرو معقول باشد و اگر دستوری قیمت را پایین نگه دارند، هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهد بود. پیشنهاد ما همواره این بوده که خودروسازان خارجی به جای ایجاد واحد‌های مستقل در کشور با خودروسازان داخلی مشارکت کنند، چرا که الان خودروسازان ژاپنی و آمریکایی نیز با هم جوینت شده‌اند، ولی نباید فراموش کرد که باید فضا رقابتی باشد، نه اینکه قیمت‌ها را شورای رقابت تعیین می‌کند، وزارت صنایع مخالفت می‌کند و مجلس دستوری برخورد می‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی سرمایه‌گذار خارجی وارد نمی‌شود.
                - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=....fIcvPHDS.dpuf
                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                نظر

                • لولی بربط زن
                  عضو فعال
                  • Nov 2013
                  • 1862

                  #2603
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو
                  معاون سایپا قیمت "ال90" را اعلام کرد


                  36 میلیون و 147 هزار تومان برمبنای نرخ سال 92
                  معاون سایپا قیمت "ال90" را اعلام کرد

                  يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
                  کد مطلب: 245864

                  معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد که درباره قیمت فروش محصولات خود تابع نظرات نهادهای قانونی و شورای رقابت هستیم. وی از پیش فروش محصولات این شرکت به مناسبت عید سعید فطر و با تسهیلات تا 15 میلیون تومان خبر داد و گفت: چند خودروی وارداتی و دیگر محصولات در این طرح پیش فروش عرضه و قیمت آن در زمان تحویل تعیین خواهد شد.





                  اقتصاد ایران آنلاین: محمدعلی قادری گفت: امیدواریم هرچه زودتر ابهامات مربوط به قیمت خودروها برطرف شود.


                  او با بیان این‌که مبنای عمل ما مصوبات و ابلاغیه‌های شورای رقابت به عنوان مسوول قانونی تعیین قیمت خودرو است گفت: جلسات کارشناسی مربوط به تعیین قیمت تندر 90 برگزار شده اما هنوز شورای رقابت ابلاغیه‌ای در مورد قیمت نهایی این خودرو نداشته است.


                  معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد:‌ هم اکنون تندر 90 را بر مبنای قیمت سال 1392 به اضافه مالیات سال جاری می فروشیم که حدود 36 میلیون و 147 هزار تومان است.


                  قادری از آغاز پیش فروش محصولات این شرکت به مناسبت عید سعید فطر و با تسهیلات تا 15 میلیون تومان خبر داد و به ایسنا گفت: چند خودروی وارداتی و دیگر محصولات در این طرح پیش فروش عرضه و قیمت آن در زمان تحویل تعیین خواهد شد.


                  به گفته او، در فروش ویژه عید سعید فطر وانت 151 نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهد شد.
                  ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                  نظر

                  • ائلشن
                    عضو فعال
                    • Oct 2012
                    • 993

                    #2604
                    ۳ جلسه مشترک برای بازنگری قیمت خودرو برگزار شد/ اعلام نتیجه؛ ۲۰ مرداد

                    عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت از برگزاری سه جلسه این کارگروه برای بازنگری در قیمت خودروها خبر داد و گفت: نظر نهایی این کارگروه حدود ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد.

                    علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تقریباً سه جلسه مشترک بین کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برگزار شده و به نقاط خوبی رسیده‌ایم.

                    وی تصریح کرد: قرار شد جزئیات این جلسات محرمانه باقی بماند تا حدود 20 مرداد ماه نتیجه نهایی اعلام شود.

                    وی ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس به دنبال کاهش قیمت خودرو هستند ولی باید دید نتیجه بحث‌ها به کجا می‌رسد.

                    علیلو اظهار داشت: جلسات مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت در دفتر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی برگزار می‌شود.

                    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....VHVqq5k5.dpuf

                    نظر

                    • غفران
                      عضو فعال
                      • Sep 2013
                      • 1123

                      #2605
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
                      تعداد بازدید: ۳۰۶
                      صفحه نخست » اقتصادی


                      مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ برای خودرو ۵.۵ درصد بوده که کمترین تغییر قیمت را در میان گروه‌های کالایی همچون بهداشت و حمل و نقل و مسکن و پوشاک از خود نشان می دهد.


                      به گزارش مهر، امیرحسین قناتی با بیان اینکه با توجه به تغییر مختصر قیمت خودرو در مصوبه شورای رقابت، شاهد واکنش ها و جوسازی های مختلفی بوده ایم، تصریح کرد: قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت بر مبنای روش کاملا علمی و بدون در نظر گرفتن هزینه های سربار و مالی شرکت های خودروساز بوده که خود موید رعایت موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس و مسئولین در این خصوص است.


                      مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید و تاثیر سایر عوامل خارج از حیطه تولید، نمی توان انتظار افزایش قیمت در محصول تولیدی را نداشت.


                      وی اظهار داشت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و دیگر موارد از عوامل خارج از اختیار تولید است که منجر به افزایش قیمت می شود.


                      قناتی یادآور شد: درصد تغییر بین ۲.۳۸ تا ۱۰.۰۶ درصدی قیمت خودروها طی ۱۴ماه شامل ۲ درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث به میزان ۲۵ درصد، تغییر استاندارد موتورها از یورو ۲ به یورو ۴ و الزام تهیه و نصب کیسه ایمنی هوا بوده است که در قیمت های سال ۹۲ منظور نشده بود.


                      وی ادامه داد: در این بین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران که درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ به خرداد ماه ۹۲ گروه های اصلی را نشان می دهد، بیشترین رشد قیمت مربوط به گروه بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل با حدود ۲۶درصد افزایش بوده و دو گروه مسکن و پوشاک به دنبال این گروه ها رشد حدود ۱۹ درصدی را تجربه کرده اند.


                      مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: در این میان گروه خودرو با ۵.۵ درصد رشد کمترین درصد تغییر را به خود اختصاص داده است.


                      وی سپس گفت: قیمت های جدید خودرو با لحاظ کردن تمام عوامل دخیل در تولید و همچنین شاخص های کیفیت و بهره وری مشخص شده است.


                      قناتی افزود: قیمت اردیبهشت ماه سال ۹۲ بر مبنای قیمت تمام شده سال ۹۱ توسط شورای رقابت محاسبه شده بود که با در نظر گرفتن تورم نقطه به نقطه و تفاوت های فوق الذکر شاهد آن هستیم که شورای رقابت با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و با حداقل افزایش قیمت موافقت کرده است.


                      وی در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا موضوع افزایش کیفیت تولیدات داخل و افزایش بهره وری شرکت های خودروساز از مطالبات به حق مردم و مسئولین است که مسلما وزارتخانه متبوع با تعیین و اجرای اهداف جدید کیفی و توسعه محصولات جدید در راستای ارتقای سطح رضایت مشتریان این صنعت اهتمام جدی دارد.
                      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #2606
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        قاضی پور در گفتگو با مهر:
                        اطلاعات نادرست علت افزایش قیمت خودرو بود/ امکان کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد

                        ارائه اطلاعات نادرست خودروسازان به شورای رقابت علت اصلی افزایش قیمت خودرو بود.
                        نادر قاضی پور عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین جزئیات نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع با رئیس شورای رقابت و مدیران شرکت های خودروسازی به منظور بررسی نحوه قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: در این جلسه مشخص شد که اطلاعات و داده هایی که خودروسازان به شورای رقابت ارائه کرده بودند با اطلاعات که کمیسیون صنایع جمع آوری کرده بود همخوانی نداشت.

                        وی با بیان اینکه شورای رقابت بر اساس اطلاعات نادرست ارائه شده خودروسازان اقدام به تعیین قمیت کرد، افزود: خودروسازان اطلاعات غلطی ارائه کردند و از طرفی آبشن هایی که باید طبق دستورالعمل نحوه قیمت گذاری در خودروها قرار می دادند در نظر نگرفتند.

                        عضوکمیسون صنایع مجلس با اشاره به نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی گفت: مدارک و مستنداتی در کمیسیون وجود دارد که می توان طبق آن قیمت های کنونی خودرو را بین 15 تا 30 درصد کاهش داد.

                        قاضی پور با بیان اینکه 8 نفر از اعضای شورای رقابت را دولتی ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: ما مقصر را دولت می دانیم زیرا دولت می توانست با سازوکار و اختیاراتی که دارد قیمت خودرو را کاهش دهد.

                        گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و اجرای اصل هفتاد و ششم قانون اساسی و ماده ۱۹۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده بود توسط هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور در خرداد ماه ۱۳۹۳ به پایان رسید.
                        بررسی نحوه تعامل شرکت‌های خودروسازی با قطعه‌سازان، بررسی عملکرد قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی و میزان برنامه‌ریزی انجام شده به منظور بهبود کیفیت خودرو، بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت خودرو در جهت کاهش هزینه، قیمت تمام شده و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، بررسی میزان هزینه‌های غیرمرتبط و بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌های بی‌مورد و خارج از چهارچوب مقررات شرکت‌های خودروسازی، از جمله محورهای این تحقیق و تفحص بود.

                        در پایان قرائت این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: گزارش تحقیق و تفحص از صنایع خودروساز به همراه ضمائم آن برای پیگیری بیشتر به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • علی علیزاده
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 1159

                          #2607
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                          قاضی پور در گفتگو با مهر:
                          اطلاعات نادرست علت افزایش قیمت خودرو بود/ امکان کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد

                          .
                          ارواح عمتون:D
                          یا غنی....

                          نظر

                          • هامد
                            ستاره دار(7)
                            • Aug 2012
                            • 2611

                            #2608
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            دفاع دوباره وزارت صنعت از نرخهاي جديد خودرو : روش قيمت گذاري علمي بود



                            مقام مسئول در وزارت صنعت:
                            افزايش قيمت خودرو بر مبناي واقعيات اقتصادي کشور است




                            عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس: اعتراضي به قيمت گذاري خودرو نداريم



                            توضيحات معاون سايپا در مورد قيمت فروش محصولات

                            اِلهی عَظُمَ الْبَلاء

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #2609
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                              قاضی پور در گفتگو با مهر:
                              اطلاعات نادرست علت افزایش قیمت خودرو بود/ امکان کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد

                              امیدوارم همینگونه بشه تا مردم از زیر این گرانی کمی خارج بشن
                              ولی بسیار بعید است و در حالت خوشبینانه کاهش بیشتر از 2 3درصد اونهم اگر بشه دور از ذهن هست.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • ali63
                                عضو عادی
                                • Mar 2014
                                • 93

                                #2610
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                قاضی پور در گفتگو با مهر:
                                اطلاعات نادرست علت افزایش قیمت خودرو بود/ امکان کاهش قیمت خودرو تا 30 درصد
                                این بابا یا یادش رفته اینجا ایرانه یا
                                مست بوده و ...
                                /:.yead.://:.yead.://:.yead.://:.nono.:/

                                نظر

                                در حال کار...
                                X