کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
رشد بیش از 75 درصدی تولید خودروی کشور
تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طی چهار ماهه سال جاری تولید خودروهای سواری با رشد 75.2 درصدی نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته و به تعداد 279 هزار و 739 دستگاه رسیده است.
رشد بیش از 75 درصدی تولید خودروی کشور
به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودروهای سواری در دوره این گزارش به این شرح است، پراید نسیم و صبا به تعداد 61 هزار و 136 دستگاه، پژو 405 بالغ بر 31 هزار و 754 دستگاه، پژو پارس به تعداد 36 هزار و 868 دستگاه، ˈMVMˈ به میزان 12 هزار و 14دستگاه، سمند 30 هزار و 865 دستگاه، تندر 90 به تعداد 14 هزار و 394 دستگاه و تیبا بالغ بر 22 هزار و 437 دستگاه تولید شد.
تولید سایر خودروهای سواری، در این مدت پژو 206 به تعداد 27 هزار و 145 دستگاه، پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به میزان 17 هزار و 555 دستگاه، رانا به تعداد 10 هزار و 634 دستگاه، محصولات رنو به تعداد 9 هزار و 142 دستگاه و مگان 19 دستگاه تولید شده است.
بر پایه این گزارش، طی چهار ماهه نخست امسال وانت 44 هزار و 714 دستگاه، کامیون سه هزار و 136 دستگاه، اتوبوس 63 دستگاه و مینی بوس 20 دستگاه تولید شد.
اقتصام (1) ** 1559**1594
انتهای پیام /*
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
رونمایی سیتروئن از نسخه جدید DS3 Cabrio مخصوص بانوان (تصاویر)
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: خودروساز فرانسوی سیتروئن از جدیدترین نسخه ارزان و جوان پسند خود تحت نام DS3 Cabrio رونمایی کرد که این بار با همکاری سازنده لوازم آرایشی Benefit توسعه یافته است.
این مدل جدید DS3 Cabrio DStyle by Benefit نام دارد که شروع قیمت ۱۸۷۴۵ پوندی دارد که به همراه حق بیمه ۱۰۰۰ پوندی عرضه شده است و در ضمن تغییرات مدل جدید شامل تم کلی رنگ سفید و رنگ غالب صورتی در آینه درب و چرخها به همراه آرم و نشانهای جدید است و در داخل نیز تشک کف جدید در کنار طراحی بروز داشبورد نیز خودنمایی میکند.
به هر حال مدل DS3 Cabrio DStyle by Benefit دارای یک موتور VTi بنزینی با قدرت پیشرانه ۱۲۰ اسب بخاری به همراه یک گیربکس پنج سرعته دستی است.
این چهارمین نسخه ویژه است که در رابطه مستقیم با یک شرکت آرایشی و بهداشتی است که از سوی سیتروئن عرضه میشود.
ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض
بنتلی در حال توسعه یک محصول جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱
خودروساز بریتانیایی بنتلی در صدد تولید یک مدل کوچک و جمع و جور برای توسعه سبد محصولات خود است. پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: این برند لوکس ساز زیر مجموعه فولکس واگن پیش بینی یک محصول جدید را در سبد محصولات خود که شامل خودرو شاسی بلند و ترکیبی در تمامیمدلهای سدان است که با توجه به شایعات به نظر میرسد محصول جدید کوپه وکوچکتر از مدل Continental است تا بیشتر در مسیر رقابت با پورشه ۹۱۱ و آستون مارتین Vantage قرار گیرد.
کوین روس مدیر فروش و بازاریابی بنتلی در این مورد اعلام کرده است که این شرکت در حال تبادل نظر برای ساخت یک مدل کوچکتر است تا سبد محصولات خود را گسترش داده وطیف بیشتری از خریداران را به سوی خود جلب کند
ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض
کاری به زیان های انباشته شرکت های این گروه نداریم، کاری به پی بر ای های بالای این گروه نداریم، کاری به سودهای نداشته یا بسیار اندک آنها نداریم اما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید قبول کنیم که فعلاً روند بازار سرمایه به سهام این گروه وابسته شده چرا؟ چون انتظار آتی سهامداران نسبت به سودآوری تولیدکنندگان این گروه که بیشترین وابستگی را به اتفاقات خارجی خصوصاً بحث مذاکرات هسته ای دارند آنقدر افزایش پیدا کرده بود که می توان گفت به نوعی اکثر فعالان بازار سرمایه را درگیر خود کرده به عبارت ساده تر یا فعالان بازار سرمایه سهام این گروه را دارند و یا منتظر ایجاد فرصت مناسب برای خرید سهام آنها هستند پس در صورتیکه قیمت سهام این گروه افزایش پیدا کند می تواند عاملی باشد برای افزایش حجم معاملات در دیگر گروه ها چون سهامداران این گروه می توانند با فروش سهام خودرویی اقدام به شکستن میانگین خرید خود در دیگر سهام موجود در پرتفوی نمایند و آن دسته از سهامدارانی که منتظر خرید سهام خودرویی می باشند می توانند از افزایش حجم معاملات در این گروه برای خرید سهامشان استفاده نمایند که این چرخه در مجموع سبب افزایش هیجان خرید و رونق در بورس می شود و این دلیل لیدری خودرویی ها در شرایط فعلی بازار سرمایه می باشد.
اما متأسفانه آنچه که فعلاً در بین مسئولین خصوصاً بهارستان نشینان به چشم می خورد حساسیت بیش از حد به نرخ محصولات خودرویی است البته این موضوع نه تنها بد نیست بلکه جای تقدیر هم دارد اما ای کاهش این حساسیت برای تمامی صنایع بود به هر حال باید قبول کنیم سهمی که خودرو در زندگی مردم دارد بسیار کمتر از سهم شیر و لبنیات می باشد ولی در شرایط فعلی دلواپسی هایی که برای نرخ خودرو ایجاد شده برای نرخ شیر و لبنیات که رابطه مستقیم با سلامت جامعه دارد ایجاد نشده است.
وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.
چرا ایران خودرو در جا زد ولی هیوندای میلیاردی سود کرد؟
استاد دانشگاه صنعتی شریف در خصوص تفاوتهای صنعت خودرو در ایران و کره جنوبی گفت: از حدود 200 سال پیش تاکنون پنج انقلاب فناوری در دنیا رخ داد که صنعت خودروسازی چهارمین انقلاب محسوب میشود و ما از این پنج انقلاب، تنها توانستیم انقلاب چهارم را آن هم با تأخیر زیاد و ناقص دریافت کنیم.
ابراهیم سوزنچی با حضور در برنامه "پایش" گفت: سیاست صنعتی ما مبتنی بر خرید فناوری و نگاه به بازار داخل بود در حالی که نگاه کشور کره به توسعه فناوری و افزایش صادرات بود. نقش حاکمیت مدام در ایران مشاهده میشود ولی در کره دخالت نمیشود. نگرش مدیران چندان خوب نبود و فقط در مقطع کوتاهی کارهای مفید انجام شد.
بخشهایی از سخنان سوزنچی:
-ایران خودرو 12 هزار میلیارد تومان فروش دارد ولی هر شرکت دانش بنیان شاید یک میلیارد تومان فروش داشته باشد. باید به این صنعت بیشتر توجه کنیم. در حقیقت صنعت خودروسازی نیازمند تغییرات ساختار جدی سیاست گذاری است.
-از ابتدای انقلاب صنعتی که حدود 230 تا 240 سال پیش بود و دنیا دچار یک تحول اساسی شد یعنی در سال 1350 شمسی، دنیا شاهد پنج انقلاب فناوری بزرگ بود که هر کدام از این انقلابها چنان گستره عظیمی داشت که همه چیز را از جمله، اقتصاد، سیاست، جامعه، فرهنگ و سبک زندگی را تحت تأثیر قرار داده است. در سایه هر کدام از این انقلابها یک ماشین بوده است.
-شرکت ایران ناسیونال در سال 1341 تاسیس شد. این شرکت در ابتدای کار اتاقهای اتوبوس را میساخت ولی بعد از مدتی که کسب و کار رونق گرفت مدیر عامل تصمیم میگیرد تا به صنعت تولید خودرو ورود پیدا کند. بعد از بازدید از کشورهای مختلف دنیا در سال 1346 ایران ناسیونال تصمیم میگیرد با تولید پیکان شروع به تولید خودرو کند.
-هیوندای شرکتی بود که سال 1326 شمسی تاسیس شد ولی در این زمان در کار ساخت و ساز بود. بعد از جنگ دو کره در سال 1346 این شرکت به صنعت خودرو ورود پیدا میکند. در ابتدا با فورد صحبت میکنند تا یکی از مدلهای فورد را مونتاژ کنند. توافق در نهایت برای ورود هیوندای به صنعت خودرو انجام شد.
-پیکان اسم ایرانی یک ماشین انگلیسی به معنای فلش است. این ماشین را شرکتی به نام تالبوت میساخت و این گروه در آن زمان در حال ورشکست شدن بود. از مدیرعامل سؤال میشود که چرا این کار را انجام میدهی در پاسخ گفت خیلی چیزها در زندگی دست آدم نیست. طبق مطالعات و شواهد مشخص شد که نقش شاه خیلی پررنگ بوده و در حقیقت شاه دستور به همکاری ایران ناسیونال با شرکت تالبوت را میدهد. مدیر عامل با اینکه راضی نبود این کار را انجام داد.
-هیوندای و ایران خودرو شرکتهای خصوصی بودند. هیوندای خودش تصمیم میگیرد که با فورد کار کند ولی ایران ناسیونال نمیتواند خودش تصمیم بگیرد. بنابراین تولید پیکان ثمره تصمیم شاه است. در سال 1350 هیوندای وارد صنایع سنگین میشود. در همان سال دولت کره یک بسته سیاستی جدی میدهد و میگوید که این مونتاژ به درد من نمیخورد و هر کس بتواند یک خودرو کره ای تولید کند که 90 درصد آن تولید داخلی باشد به آن وام، معافیت مالیاتی، بازار داخلی، امکان صادرات و برخی مشوقهای دیگر را میدهم.
-با اتخاذ سیاست مذکور توسط دولت کره در سال 1351 با حضور شرکت هیوندای و دوو، در آن سال هیوندای پنج هزار خودرو تولید میکند در حالی که ایران خودرو 60 هزار تولید پیکان داشته است.
-هیوندای یک برنامه ای به دولت میدهد که 80 هزار خودرو را تولید کند. این شرکت با اعتماد به نفس بالا ورود پیدا میکنند و در کنار انعقاد قرارداد با 26 شرکت مختلف دنیا، با قطعه سازان مختلف دنیا نیز تعامل برقرار میکند. یعنی هر بخشی از دانش خودرو سازی را از یک کشور میگیرند و به کار گیری آن برای هیوندای چندین سال زمان برد. در نهایت در سال 1355 هیوندای پونی که نسل اول خودروی کره ای است ساخته میشود.
-در حالی که سال 1355 در سیاست کشور ما هویدا میگفت هر ایرانی یک پیکان و این به آن معناست که فقط خودروی پیکان تولید شود و اصلاً بحث خودروی ایرانی مطرح نبود. در همان زمان ایران خودرو میگوید سیاست خودکفایی قطعات پیکان را به کار بگیریم و با وجود تاسیس یک سری از شرکتها با شکست مواجه میشوند. یعنی اصلاً به سمت خودرو داخلی حرکت نکردند و فقط خو دوری پیکان تولید میکردند.
-در همان سال کشور کره صادرات هیوندای را به آمریکای جنوبی شروع کرده و به ظرفیت تولید 56 هزار خودروی پونی دست پیدا کردند. به مرور زمان خودروی فورد هم کم اهمیت شد البته این خودرو همچنان در مدار تولید وجود داشت.
-صنعت خودرو بعد از انقلاب در سه سطح نگرش مدیران خودروساز، رابطه حاکمیت و صنعت خودرو و سیاستهای کلان توسعه صنعتی مورد بررسی قرار میگیرد. بعد از انقلاب در سال 1360 مدیرعامل ایران خودرو از کشور خارج شد. پس از خروج مدیرعامل ایران خودرو صنعت خودرو ملی شده و زیر مجموعه سازمان گسترش شد. این سازمان یک بخش دولتی است که با سیاستهای بخش خصوصی اداره میشود و از کارهایی بود که شاه انجام داد.
-سازمان گسترش توسعه صنعتی کشور را رو به جلو هدایت میکرد. رئیس هیات عامل آن توسط وزیر صنایع تعیین می شود، به نوعی دخالت حکومت در خودروسازی را بعد از انقلاب نهادینه کردیم.
-در همین سال هیوندای نسل دوم هیوندای پونی را تولید کرد. بعد از آن بحران نفت اتفاق افتاد و بنزین گران شد. بازار آمریکا به یک بازار خوب برای ورود تبدیل شد. مدیرعامل هیوندای گفت تصمیم دارم به بازار آمریکا ورود پیدا کرده و رقابت کنم. هیوندای برای این تصمیم تکنولوژی لازم را نداشت. با کلی سعی و خطا توانستند وارد بازار آمریکا و در حقیقت وارد بازار جهانی شوند. در سال اول فروش خوبی داشتند ولی چون تکنولوژی خوب را نداشتند این فروش به مرور در حال ضعیف شدن بود و ناچار شدند برای ورود به بازار جهانی عملکرد خودشان را ارتقا دهند.
-در سال 1364 در حالیکه هیوندای مشغول ساختن یک خودروی دیگر کره ای است شرکت تالبوت در حال ورشکت بود و ایران خودرو به ظرفیت سه هزار تولید نزدیک شد. ایران خط تولید پیکان را در سال 1368 از شرکت تالبوت خرید و دوباره تولید پیکان در ایران راه اندازی شد. در همین سال نسل دوم ماشین دیگر کره تولید شد.
-در سال 1372 هیوندای تکنولوژی بدنه و طراحی را توسعه داد ولی تکنولوژی موتور را نداشت و کسی آن را به هیوندای نمیداد. اما در نهایت بعد از سعی و خطای زیاد به موتور کره ای هم دست پیدا کردند. همچنین سال 1372 در صنعت خودروسازی ایران مدیریت جدیدی وارد ایران خودرو شد که به مسئله فناوری اهمیت دادند و اعتقادشان بر توسعه شبکه قطعه سازی بود.
-در این سال ما تازه به خودروی صفر رسیدیم با این تفاوت که در کره دولت دخالت نمی کند و سیاست صنعتی خوبی داشتند ولی ایران نگاهش به فناوری فقط برای خریدن بود. در سال 1388 رویکرد فناوری هم کمرنگ شد و فقط در فکر تیراژ بالای تولید بودیم و سیاست های دخالتی حاکمیت نیز همچنان وجود داشت.
-درآمد هیوندای 86 میلیارد دلاردر حالی که درآمد ایران خودرو 4 میلیارد دلار است. سود هیوندای 8 میلیارد دلار بود ولی ایران خودرو 400 میلیون دلار ضرر کرد. کارکنان گروه صنعتی هیوندای 63 هزار نفر و ایران خودرو 51 هزار نفر است. تولید خودرو هیوندای 4 میلیون و 700 هزار و تولید خودرو ایران خودرو تنها 400 هزار است. در نهایت صادرات هیوندای سه و 4 دهم میلیون و صادرات ایران خودرو 1500 است.
آقا حیدر واقعا عالی است ولی به نظرتون نباید توی این تاپیک مسائل مربوط به نوسانگیری ماشین ها باشه البته رشته خودم اقتصاده و اتفاقا همین تفاوت خودرو در ایران و کره جزء سوالامون بود(اقتصاد توسعه )امیدوارم دلگیر نشده باشین ولی اینجا جای طرح مشکلات نیست
سهشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
یکی از خودروسازان مطرح اروپایی در تلاش برای حضور در بازار خودروی ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه در دورهای جذابیتهای بازار خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ اروپایی از جمله بنز، فیات، فولکس، پژو و رنو را به ایران کشاند اما در پس از مدتی به دلیل تحریمهای خارجی برخی از این خودروسازان نیز به تدریج فعالیتهای خود را در ایران متوقف کردند.
به دنبال تشدید تحریمهای خارجی در دو سال اخیر نیز هماکنون تنها این شرکت رنو فرانسه است که کمابیش به فعالیت خود در ایران ادامه میدهد و فعالیت سایر خودروسازان حتی پژو در ایران متوقف شده است.
در این شرایط تفاهمنامه ژنو و تعلیق شش ماهه برخی تحریمها از جمله تحریم صنعت خودرو در کنار تمدید چهار ماهه این تفاهمنامه فضایی را برای خودروسازان خارجی مایل به حضور در ایران فراهم کرده تا با برخی خودروسازان داخلی مذاکره کنند.
در این زمینه براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، یکی از خودروسازان مطرح اروپایی نیز تمایل زیادی به بازگشت به بازار ایران داشته و در این زمینه به تفاهمات اولیه با شرکای ایرانی خود نیز دست یافته است.
این وضعیت در حالی است که کارشناسان معتقدند بالا بودن تقاضای خرید خودرو در بازار ایران در کنار قدیمی بودن برخی از خودروهای پرتیراژ در حال تولید در کشور موجب شده تا جذابیت بازار خودروی ایران برای شرکتهای خارجی افزایش یابد.
کارشناسان معتقدند که به محض لغو رسمی تحریمها شاهد هجوم یکباره خودروسازان خارجی برای حضور در بازار ایران خواهیم بود.
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
همین چند وقت پیش بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتراضهای شدیدی به قیمتگذاری از سوی شورای رقابت برای خودروهای تولید داخل داشتند و کار تا جایی پیش رفت که شورای رقابت، تلویحی پذیرفت که در قیمت خودروها بازنگری کند.
اما گویا با آغاز تعطیلات تابستانی نمایندگان، پیگیری این موضوع نیز تعطیل شده و دیگر نه نمایندهای به این موضوع گیر میدهد و نه شورای رقابت، دوست دارد در این باره سخی به میان آید. خودروسازها نیز از فضای موجود بهرهبرداری کرده و با باز کردن سایتهای فروش و فروش محصولات خود، بیسرو صدا سعی در تثبیت قیمتها دارند.
به گزارش «تابناک»، تازهترین رویدادهای مربوط به حوزه خودرو و قیمتهای آن، مربوط به روز گذشته است که معاون راهبردی رئیس جمهور با حضور در صدا و سیما درباره آن اظهارنظر کرد و کاملا علنی اعلام داشت که بهای خودرو از دست دولت خارج شده و تنها کاری که دولت میتواند انجام دهد، این است که تعرفه خودرو را کاهش دهد. حال چه میزان از این اظهارات تهدید است و چه مقدار از آن تصمیم دولت، موضوعی است که هنوز شفاف از سوی کسی عنوان نشده است.
محمد باقر نوبخت در برنامه پایش روز گذشته، با تأکید بر اینکه نگاه دولت این است که از هیچ افزایش قیمتی استقبال نکند، گفت: ما نیز انتظارمان این است که مردم از خودرو با کیفیت استفاده کنند. در خارج، دولت دستگاهی با اختیاراتی که دارد نسبت به افزایش قیمت اقدام میکند، در اینجا دولت نمیتواند دخالت کند. شرکتهای خودروسازی دولتی نیستند؛ بنابراین، دولت در قیمتگذاری خودروها نقش ندارد و شورای رقابت سازوکارهای تعیین قیمتها را بیان میکند.
وی به اعلام نظر دولت به شورای رقابت اشاره و تصریح کرد: انتظار داشتیم شورای رقابت واقعیتهای اقتصادی را در نظر بگیرد و نسبت به افزایش آن اقدام نکند. ما نظرمان را در این رابطه گفتیم.
نوبخت ادامه داد: اما کاری که میتوانستیم بکنیم، این بود که اینها توجیه نکنند با این دلایل مجبوریم قیمتها را بالا ببریم. به همین دلیل به خودروسازها ارز ارزان دادیم تا توجیه اقتصادی کمتری برای افزایش بهای خودرو داشته باشند.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه خودروسازها با اجازه دولت قیمت خودرو را افزایش ندادند، تصریح کرد: نگاه و سیاست دولت را بسیار صادقانه گفتیم. سیاست دولت بر افزایش هیچ کالایی به ویژه خودرو نیست. هنوز خود من به عنوان یک ایرانی، به گمانم میشود خودرو با کیفیت بهتر و قیمت ارزانتر توزیع شود. خودروسازها بدانند ما دست را خیلی برای واردات باز نگذاشتیم که البته اگر نیاز باشد، این کار را میکنیم.
اما محمدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: مسائل پیرامون خودرو حل شدنی نیست. ما در کمیسیون بحثهای زیادی در این خصوص انجام دادیم و سرانجام قرار شد، شورای رقابت در قیمتها بازنگری کند، در کمیسیون اصل ۴۴ نیز بحثهای در این خصوص انجام گرفته است.
وی گفت: ساختار فعلی، نه دولتی و نه خصوصی یا به عبارتی هم دولتی و هم خصوصی، باعث میشود در جایی که لازم است این شرکتها خصوصی باشند و در جایی که لازم نیست، دولتی باشند؛ بنابراین، باید اصلاح ساختار در این باره صورت گیرد.
وی گفت: شورای رقابت باید دستور عمل صادر میکرد، نه اینکه خود ورود کند و مورد به مورد قیمت اعلام کند، برای تجدید نظر هم کارگروهی تشکیل و چند جلسهای برگزار شد، ولی تعطیلی مجلس کار را عقب انداخت، البته اینها خودشان در شورا جلساتی داشتهاند و باید دید پس از تعطیلات کاهشی در قیمتها داشتهاند یا نه؟
این نماینده گفت: فعلا که خودروسازها با همین قیمتهای اعلام شده فروش خود را انجام میدهند و محصولات خود را نقد و اقساط عرضه میکنند تا بتوانند قیمتها را تثبیت کنند. ما قبول داریم که قیمت تمام شده گران است، ولی چند مورد است که نباید نادیده گرفته شوند؛
نخست اینکه سال پایه باید به توافق برسی و بر اساس آن قیمت افزایش پیدا کند.
دوم آنکه قرار نیست، همه هزینههای قیمت تمام شده از مردم گرفته شود، بخشی از این مبالغ باید با بهرهوری جبران شود.
وی درباره سخنان نوبخت نیز گفت: دولت اختیار کاهش قیمتها را دارد و میتواند تعرفهها را کاهش دهد و میتوانست بسیار زودتر از اینها این کار را انجام دهد. سه سال پیش کمیسیون ماده یک این اختیار را به دولت داد و دولت هر زمان بخواهد، میتواند تعرفهها را کاهش دهد.
سایت مرکز ملی رقابت در حالی نامه اعتراض آمیز مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا پیرامون قیمت پایه خودرو طی سال 92 را منتشر کرده که نامه مذکور مربوط به سال گذشته بوده است.
سایت مرکز ملی رقابت در حالی نامه اعتراض آمیز مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا پیرامون قیمت پایه خودرو طی سال 92 را منتشر کرده که نامه مذکور مربوط به سال گذشته بوده است.
براساس گزارش بورس نیوز، پیگیری های خبرنگار ما مبنی بر علت و هدف این اقدام شورای رقابت برای انتشار خبری که مربوط به سال گذشته بوده، به این نتیجه منجر شد که قصد شورای مذکور بر یادآوری اعتراض خودروسازان بر سر قیمت پایه خودرو به فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس مبنی بر بوده است.
چراکه برخی نمایندگان مجلس در حالی معتقدند بایستی بازنگری در قیمت های جدید اعمال شود که خودروسازان از قیمت های پایه مصوب شورا راضی هستند و اعتراض این مجموعه ها در این خصوص طی سال 92 نیز به شورای رقابت ارسال شده بود و نمی توان گفت که اکنون دو خودروساز بزرگ داخلی نسبت قیمت های پایه مصوب را پذیرفته اند.
علاوه بر این، طی پیگیری های به عمل آمده، مشخص شد که جلسه شورای رقابت با نمایندگان مجلس جهت بازنگری در قیمت های جدید خودرو، پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی و احتمالاً پایان مرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.
در پایان این گزارش می افزاید، به نظر می رسد این اقدام شورای رقابت بیانگر اعتقاد راسخ رییس آن بر نحوه قیمت گذاری خودرو و فرمول تعیین شده توسط شورا و نیز عدم تمایل آن در کاهش قیمت خودرو می باشد.
ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
ساعت: 21:49| تاریخ خبر: 15/05/1393
نعمت زاده: قیمت خودرو منطقی است
شهرکرد- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت فعلی خودرو در کشور با توجه به میزان هزینه های تولید آن منطقی است.
نعمت زاده: قیمت خودرو منطقی است به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا نعمت زادهˈ شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های چهارمحال و بختیاری گفت: قیمت خودرو در کشور تنها پنج یا شش درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که این افزایش منطقی است.
وی اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت خودرو ناشی از دو درصد مالیات بر ارزش افزوده است که مجلس امسال تصویب کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، استفاده از موتور مطابق با استاندارد یورو چهار در خودروهای داخلی، اجباری شدن نصب کیسه هوا در تمامی خودروهای تولید شده از ابتدای امسال و افزایش بیمه شخص ثالث را از دیگر عوامل افزایش قیمت خودرو برشمرد.
نعمت زاده ادامه داد: تنها نصف قیمت خودروی متعلق به خودروساز و تولیدکنندگان است و مابقی آن را امور واسطه ای شامل می شود.
به گفته وی، با هدف خروج از رکود اقتصادی و تورم و بهبود وضعیت بخش صنعت، لایحه ای با عنوان ˈحمایت از تولید و خروج از تورمˈ تنظیم و شنبه هفته آینده تقدیم مجلس می شود.
کاروان دولت تدبیر و امید امروز و فردا مهمان استان چهارمحال و بختیاری است
كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.
نظر