اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • خوشبخت
    عضو فعال
    • Jul 2012
    • 5464

    #3691
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط meisam_em پست شده است View Post
    چند قیمت میخوره حدودا؟
    از 84 تا 110 میلیون

    به اپشناشه و مدل

    زندگی بدون تحریم سلام....

    نظر

    • Alain Delon
      Banned
      • Dec 2014
      • 628

      #3692
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      حمایت شدید و دفاع جانانه وزیر صنعت از تحولات مثبت سایپا

      بورس 24 :

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #3693
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط Alain Delon پست شده است View Post
        حمایت شدید و دفاع جانانه وزیر صنعت از تحولات مثبت سایپا

        بورس 24 :

        توجه توجه
        این مطالب بالا همه دغدغه های فعالان بازار سرمایه را برطرف کرد.لذا دیگه بدون استرس تقاضا میاد رو گروه سایپا.
        مثل امروز که امد رو خکاوه

        نظر

        • اروین
          عضو فعال
          • Feb 2016
          • 422

          #3694
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          موج سواری خودرویی‌ها در بورس

          بهبود اوضاع بورس تهران در دو ماه گذشته و بازدهی قابل توجه این بازار نسبت به سایر بازارها موجب شده است تا علاوه بر ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه، صنایع مختلف بورسی نیز با رشد مواجه شوند و کام سهامداران خود را شیرین کنند.

          به گزارش خبرنگار ایسنا، بهبود وضعیت بورس تهران بعد از دو سال رکود و هجوم خریداران برای خرید سهام شرکتها و نیز ورود نقدینگی جدید به این بازار موجب شد تا در کنار افزایش قیمت سهام شرکتها،اکثر صنایع بورسی با رشد قابل توجه قیمت مواجه شوند و بازدهی های خوبی کسب کنند.

          به این ترتیب لغو تحریم‌های سیاسی و خوش بینی ناشی از بهبود وضعیت اقتصادی باعث شد تا بورس تهران روزهای خوبی را برای سهامداران خود رقم بزند و با افزایش قیمت ها، اندکی از زیان‌های رفته آنها را جبران کند به طوری که این بازار از دی ماه تاکنون بازدهی 24 درصدی را نصیب همراهان خود کرده و با رشد بیش از 16 هزار واحدی شاخص مواجه شده است.

          البته در این میان برخی کارشناسان شدت رشد بورس در این مدت را هیجانی و اندکی نگران کننده می دادند و معتقدند که بازار سرمایه با جو روانی مواجه شده است زیرا هنوز اثر واقعی لغو تحریم ها در صنایع و شرکتهای بورسی مشاهده نشده است، اما عده ای دیگر جو ایجاد شده را ناشی از خوش بینی سهامداران از وضعیت آینده می‌دانند و معتقدند که بورس دیگر به دوران رکود خود برنمی گردد.

          با این حال افزایش مشارکت سهامداران برای خرید سهام شرکتها و ورود سرمایه جدید به این بازار موجب شد تمام صنایع بورسی با تغییر رویه مواجه شوند و بازدهی های قابل قبولی نصیب همراهان خود کنند به طوری که بررسی‌های ایسنا از وضعیت بازدهی صنایع بورسی در یکماه اخیر نشان می دهد که از میان 39 صنعت بورسی، بازدهی 38 صنعت مثبت شد و تنها یک صنعت از قافله عقب ماند.

          خودرویی ها صدرنشین شدند

          در این میان مهم ترین صنعتی که در این مدت مورد اقبال سهامداران قرار گرفته و با رشد های خیره کننده ای مواجه شده است، صنعت خودرو است؛ این صنعت که در دوسال گذشته وضعیت نامطلوبی در بورس داشته و با افت شدید قیمت مواجه شده بود، با لغو تحریم ها و انعقاد قراردادهای جدید به یکباره مورد هجوم و توجه سهامداران قرار گرفت و رشدهای خیره کننده ای را تجربه کرد.

          توجه بی سابقه سهامداران به این گروه و تشکیل صف های میلیونی برای خرید این شرکتها موجب شد تا این صنعت به لیدر بازار سرمایه تبدیل شده و در یکماه گذشته بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کند و با کسب 52.2 درصد بازدهی در یکماه در صدر جدول این گروه قرار بگیرد.

          دیگر گروهی که در این مدت بازدهی چشمگیری به دست آورده است، صنعت محصولات فلزی است که با رشد قیمت شرکتهای زیرمجموعه خود توانسته بازدهی 48 درصدی را در یکماه کسب کند و بعد از صنعت خودرو در رتبه دوم قرار بگیرد.

          علاوه بر این صنایع، صنعت فرآورده های نفتی که شرکتهای پالایشگاهی را در دل خود دارد با وجود ابهامات متعدد این گروه از اقبال گسترده ای برخوردار شده و با کسب بازدهی 37 درصدی حتی از صنایع مطرح بازار همچون صنعت بانکداری نیز پیشی گرفته است و در مقام سوم بیاستد.کارشناسان می گویند با وجود گزارش های ضعیف این شرکتها و همچنین کاهش قیمت نفت رشد این صنعت بر اساس هیجان و نوسان گیری بوده و رشد این صنعت دوامی نخواهد داشت.

          در این میان صنعت رایانه نیز به شدت مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته و با رشد قیمت مواجه شده است، افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام این شرکتها موجب شد تا این صنعت در یکماه گذشته 36 درصد بازدهی نصیب سهامداران خود کند و در رتبه چهارم قرار بگیرد.

          صنعت تامین آب و برق و گاز با 26 درصد، استخراج نفت با 24 درصد، سایر مالی و کانه فلزی با 20 درصد، سرمایه گذاری ها با 19 درصد و محصولات کاغذی با 19 درصد از 10 صنعتی بودند که بیشترین بازدهی را در یکماه اخیر نصیب همراهان خود کردند.

          علاوه بر این صنعت مواد دارویی با 19 درصد، کانی غیز فلزی با 19.1 درصد، دستگاه های برقی و صنعت فنی و مهندسی با 17 درصدی، فلزات اساسی و غذایی به جز قند با 16 درصد به همراه صنعت زراعت از صنایعی بودند که بازدهی بیشتری از بازدهی شاخص بورس کسب کردند و مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفتند.

          در این میان از صنایعی که از کمترین اقبال نسبت به دیگر صنایع برخوردار شدند می توان به صنایعی همچون قند و شکر، منسوجات، وسایل ارتباطی، شیمیایی، انتشار و چاپ، مالی، بیمه، رادیویی، انبوه سازی، ماشین آلات، محصولات چوبی و چند رشته ای صنعتی نام برد که بازدهی 7 تا 11 درصدی را کسب کردند.

          صنعت بانکی از قافله عقب ماند

          این در حالی است که صنعت بانکداری با وجود لغو تحریم های سوئیفت با اقبال چشمگیری مواجه نشده و به دلیل ابهامات مربوط به تحریم بانک صادرات نتوانسته چندان مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد به طوری که این صنعت در یکماه اخیر تنها 7 درصد بازدهی به دست آورده است و از صنایع مطرح بازار عقب مانده است.

          صنعت سیمان نیز از صنایعی است که به دلیل کاهش تقاضا در داخل و خارج حال و روز خوبی ندارد و در این مدت با وجود روند صعودی بورس تنها 6 درصد بازدهی به همراهان خود داده است.

          غیر از سیمان، صنعت کاشی و سرامیک، ذغال سنگ و لاستیک از صنایعی هستند که کمتر مورد اقابل قرار گرفتند و به بازدهی یک تا 6 درصدی بسند کردند.با این حال با وجود روند صعودی بورس و رشد صنایع مختلف، تنها یک صنعت از غافله عقب مانده و زیان را در شرایط رونق بورس تجربه کرده است. به این ترتیب صنعت سایر معادن که تک سهم تامین ماسه ریخته گری را در اختیار دارد در یکماه اخیر 19 درصد زیان کسب کرده و در انتهای جدول قرار گرفته است.

          نظر

          • خوشبخت
            عضو فعال
            • Jul 2012
            • 5464

            #3695
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            مدیران ارشد «پژو- سیتروئن، رنو و سوزوکی» هفته آینده در تهران







            سایتو کنجی، قائم‌مقام اجرایی شرکت سوزوکی ژاپن، ژان‌کریستوف کومارد، عضو هیات‌مدیره و معاون اجرایی خاورمیانه و آفریقای پژو- سیتروئن و برنارد کامبیرف قائم،‌مقام ارشد مدیرعامل و رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند رنوی فرانسه از جمله سخنرانان اصلی این همایش هستند.
            روز گذشته نشست خبری سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با حضور امیرحسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساسان قربانی‌، دبیر همایش و علی‌محمد گودرزی، مدیرکل روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
            بر اساس این گزارش، مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در کشور نیست، ولی برای هر شرکت خارجی اولویت این است که از پتانسیل‌ها و زیر‌ساخت‌های موجود استفاده کند، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که سرمایه‌گذاری مشترک ریسک کمتری دارد و عمدتا شرکت‌های خارجی تمایل دارند به سمت شرکت‌های چابک بروند.
            امیرحسین قناتی با بیان اینکه شرکت فولکس‌واگن با 5 شرکت داخلی مذاکراتی را انجام داده است، ادامه داد: شرکت‌های بنز،ولوو، ایسوزو و مزدا از دیگر شرکت‌هایی هستند که با طرف‌های ایرانی مذاکره کردند.
            وی محور اصلی این همایش را همکاری‌های بین‌المللی و رقابت‌پذیری عنوان کرد و افزود: این موضوع هم چالش‌برانگیز و هم برای داخل و خارج جذاب است.
            زندگی بدون تحریم سلام....

            نظر

            • نجاT...
              عضو فعال
              • Dec 2013
              • 2639

              #3696
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              وزیر صنعت: چهره صنعت خودروسازی باید تغییر کند...

              نعمت‌زاده همچنین در پاسخ در مورد مذاکره با شرکت‌های خودروسازی خارجی اظهار داشت: با سه یا چهار گروه در حال مذاکره هستیم و با شرکت بنز برای خودروهای سنگین به توافق رسیده‌ایم.
              وی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً شرکت بنز شروط وزارت صنعت را برای همکاری با ایران نپذیرفته است، گفت: خیر. این طور نیست و بنز شروط ما را قبول دارد...
              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

              نظر

              • کيانوش
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 6613

                #3697
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                نعمت زاده در بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا :
                خودم بر تمام امور شرکت سایپا نظارت دارم


                يکشنبه، 9 اسفند 1394
                ساعت: 16:37 Sunday, February 28, 2016
                كد خبر: 381906


                به گزارش خبرخودرو، مهندس محمدرضا نعمت زاده ، وزیر صنعت معدن و تجارت به همراه هیاتی از غرقه گروه خودرو سازی سایپا بازدید کرد

                وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو داخلی گفت: سایپا شرکت خوبی است و دارای توانمندی های بالایی درحوزه تولید می باشد.

                وی افزود: این شرکت دارای اشکالاتی هم است که باید آن را بر طرف کرد.

                وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: عمده اشکال سایپا ساختار مالی نادرست این شرکت است که در گذشته به اشتباه شکل گرفته و هم اکنون باید با همکاری همدیگر این اشکالات برطرف شود.

                وی افزود: در این برهه زمانی همه باید وحدت کلمه داشته باشیم و بنده خودم برهمه امور نظارت دارم .
                نعمت زاده گفت: در این زمان همه باید با هم تلاش کنیم و به سمت تولید بیشتر و بهتر حرکت کنیم.

                ...............................
                204درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی سایپا امد رو کدال.
                .............................
                ایا بلوک 49درصدی سایپا به رنوی فرانسه داده خواهد شد.؟
                از نظر کیانوش.اری
                ............................
                انوقت کف قیمت سایپا و وساپا 1000تومان خواهد شد.

                نظر

                • خوشبخت
                  عضو فعال
                  • Jul 2012
                  • 5464

                  #3698
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  روحانی به خودروسازان دنیا چه می‌گوید؟







                  رییس جمهور در حالی طی سومین همایش بین المللی صنعت خودرو سخنرانی خواهد داشت که به نظر می رسد وی از این فرصت برای دعوت دوباره از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران، کاهش تعرفه خودرو و رقابتی سازی این صنعت استفاده خواهد کرد.

                  فردا و پس فردا، میهمانانی از شرکت های بزرگ خودروسازی و قطعه سازی دنیا به ایران خواهند آمد تا در سالن اجلاس سران، شاهد برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو کشور باشند.

                  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در این همایش که اولین اتفاق بین المللی مهم صنعت خودرو کشور در پسابرجام به شمار می رود، رییس جمهور نیز به عنوان میهمان ویژه سخنرانی خواهد کرد و این نشان می دهد همایش موردنظر برای دولت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

                  این اهمیت از آن جهت است که در همایش سوم به دلیل اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های بین المللی، میهمانان بیشتر و سرشناس تری در مقایسه با دو دوره قبلی دارد و بنابراین فرصت بسیار خوبی برای ترغیب خودروسازان و قطعه سازان و طراحان خارجی به کشور وجود خواهد داشت.

                  از همین رو به نظر می رسد رییس جمهور سمت و سوی سخنرانی خود را به جاذبه های صنعت و بازار خودرو ایران برده و بدین واسطه، شرکت های خارجی را به سرمایه گذاری در «جاده مخصوص» ترغیب کند.

                  روحانی که تا به امروز بارها از آغوش باز ایران برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی سخن گفته، یک بار نیز (در اجلاس داووس) اختصاصی به صنعت خودرو پرداخته بود و از آمادگی دولت برای فروش سهام خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی صحبت به میان آورد.

                  هرچند با گذشت دو سال از این اظهارات، هنوز اقدامی عملی برای واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به خارجی‌ها انجام نشده، با این حال به نظر می‌رسد دولت همچنان مایل به انجام این کار بوده و در پی فراهم آوردن مقدمات آن است. از همین رو برخی کارشناسان معتقدند روحانی طی سخنرانی خود در همایش صنعت خودرو، باز هم خارجی‌ها را برای سرمایه‌گذاری در خودروسازی ایران دعوت خواهد کرد.

                  به عبارت بهتر، دولت بدش نمی آید تمام یا بخشی از سهام خودروسازان کشور را در صورت پیدا شدن مشتریانی مناسب و واجد شرایط، به خارجی ها واگذار کند، چه آنکه رییس جمهور پیش تر در اجلاس داووس این موضوع را مطرح کرده بود.

                  با این حساب، تاکید دوباره رییس جمهور بر آمادگی دولت مبنی بر فروش سهام خودروسازان به خارجی ها، می تواند خارجی ها را بیش از پیش نسبت به این موضوع ترغیب کند. به اعتقاد کارشناسان، رییس جمهور در سخنرانی خود سعی خواهد کرد امنیت سرمایه گذاری در ایران پسابرجام را برای خارجی ها باورپذیر کرده و از این راه احتمال سرمایه گذاری آنها در صنعت خودرو کشور بالا ببرد.

                  از سوی دیگر اما این احتمال نیز وجود دارد که روحانی از برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات خودرو نیز بگوید، برنامه‌ای که ظاهرا قرار است درجهت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، به اجرا در بیاید. به هر حال ایران در حال فراهم کردن مقدمات پیوستن به سازمان تجارت جهانی است و یکی از پیش نیازهای اصلی تحقق این هدف، کاهش تدریجی تعرفه ها است.
                  زندگی بدون تحریم سلام....

                  نظر

                  • خوشبخت
                    عضو فعال
                    • Jul 2012
                    • 5464

                    #3699
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    وزیر صنعت: صنعت خودرو کشور آینده خوبی دارد










                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما محمدرضا نعمت زاده در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران در جمع خبرنگاران افزود : دستاوردهای قطعه سازان و خودروسازان به نمایش گذاشته شده است که این موفقیت ها جای خوشحالی دارد و از همه زحمتکشان وکارکنان و مهندسان که برای این صنع زحمت کشیدند و در پیشرفت آن مشارکت دارند تشکر کرد.



                    نعمت زاده گفت : صنعت خودروسازی کشور به دلیل کم کاری خودشان و همچنین به دلیل تبلیغات، مظلوم واقع شده است و خوشبختانه دستاورد جدید را در این نمایشگاه دیدیم .



                    وی افزود : باید همه کمک کنند اگر کمی وکاستی هم وجود دارد برطرف شود و در همایش بین المللی خودرو هم که فردا با حضور 500 نفر از سازندگان خودرو برگزار می شود این دستاوردها را معرفی می کنیم تا مشاهده کنند که صنعت خودروسازی ایران چه دستاوردهایی دارد و در آن صورت برای ارتقاء محصول و همچنین توسعه بازار صادراتی همکاری خواهند کرد.



                    وزیر صنعت گفت : اگر شرکت های خارجی از نزدیک این دستاوردها را ببینند نگاهشان تغییر خواهد کرد و البته ما به مردم عرض می کنیم که نقاط ضعف را در کنار نقاط مثبت ببینند و باید همه برای پیشرفت این صنعت تلاش و همکاری کنیم.



                    نعمت زاده افزود: اقتصاد مقاومتی راهی است که باید طی کنیم و در این مسیر از توان داخلی ، نیروی تحصیل کرده و جوان و همچنین تجارب داخلی استفاده کنیم و با این روند آینده صنعت خودروی کشور خوب خواهد بود.



                    وی درباره تعرفه واردات خودرو هم گفت : تا کنون بحثی نشده است و تا دو هفته آینده در دولت بررسی خواهد شد .



                    نعمت زاده درباره همکاری با خودروسازان چینی هم گفت :‌ در دوره تحریم که کاملا واقعی بود خیلی از کشورها از ایران رفتند اما چین ما را رها نکرد و خودروسازان ما هم برای تامین نیاز خود از این کشور استفاده می کردند .



                    وی افزود : البته چین دارای سطوح مختلف فناوری است و بخشی از محصولات و خودروهای این کشور در سطح استانداردهای چینی و اروپایی است و به امریکا و بوئینگ هم قطعه صادر می کنند و در دوره جدید هم باید تلاش کنیم از پیشرفته ترین فناوری ها و دستاوردهای این کشور بهره ببریم .



                    نعمت زاده اظهار داشت : در فضای جدید هم رقابت جدی است و با شرکت های مختلف خودروسازی از جمله با دایملر بنز برای خودروی سنگین مذاکره کردیم که این تلاش ها ادامه دارد .
                    زندگی بدون تحریم سلام....

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3700
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی:


                      وارد همکاری بلندمدت با خودروسازان خارجی می‌شویم






                      دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷



                      ایران قصد دارد وارد همکاری‌های بلندمدت با خودروسازان خارجی متعدد شده و صنعت خودروی خود را ارتقاء دهد.

                      به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد خزاعی - رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی - روز گذشته در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: لغو تحریم‌ها فرصت ویژه‌ای را برای خودروسازان جهان ایجاد کرده تا در داخل ایران به فعالیت بپردازد.

                      وی با بیان این‌که ایران قصد دارد وارد سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان خارجی شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالانه یک میلیون دستگاه
                      خودرو در ایران تولید می‌شود با این حال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد.

                      رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی تصریح کرد: جمعیت 80 میلیونی ایران بیانگر بزرگ‌بودن بازار خودروی ایران است. در حال حاضر 17 میلیون

                      خودرو در کشور تردد می‌کنند که معادل یک خودرو برای هر پنج نفر است. بنابراین فرصت مناسبی برای رشد در این بخش وجود دارد.

                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • خوشبخت
                        عضو فعال
                        • Jul 2012
                        • 5464

                        #3701
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        امضای ۳ تفاهم‌نامه خودرویی بین ایران و شرکت‌های خارجی








                        به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران سه تفاهم نامه به امضا رسید.



                        اولین تفاهم نامه میان شرکت ماموت و شرکت خودروسازان اسکانیا سوئد منعقد شد.



                        دومین تفاهم‌نامه نیز میان انجمن قطعه‌سازان ایران و قطعه‌سازان ترکیه به امضا رسید.



                        در ادامه این مراسم انجمن قطعه سازان ایران و انجمن قطعه سازان هند نیز تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندند.



                        همچنین دانشگاه شریف و شرکت سایپا نیز تفاهم نامه‌ای مشترک بر 11 پروژه دانش‌بنیان را به امضا رسانده‌اند.
                        زندگی بدون تحریم سلام....

                        نظر

                        • Alain Delon
                          Banned
                          • Dec 2014
                          • 628

                          #3702
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو


                          افزایش سرمایه 204 درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها














                          مبـــــــــــارک همه ســـــــــهامداران

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #3703
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            اریخ خبر: 10/12/1394 | ساعت: 11:33|


                            همایش بین المللی صنعت خودرو؛

                            نعمت زاده: به دنبال تراز مثبت در صنعت خودرو هستیم

                            تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: ما به دولت تعهد داده ایم که تراز عرضه خودرو کشور مثبت باشد.


                            به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» امروز دوشنبه در آیین افتتاح سومین

                            همایش بین المللی صنعت خودرو اضافه کرد: خودرو باید مولد ارز باشد و برای توسعه اقتصاد خود و اقتصاد ملی نیز تاثیرگذار باشد.

                            وی ادامه داد: این اتهام که گفته می شود وقتی ارز کاهش می یابد تولید خودرو نیز افول پیدا می کند باید برطرف شود.

                            نعمت زاده با بیان اینکه صنایع خودرو مهمترین بخش صنعتی کشور را تشکیل می دهد، افزود: 10 درصد از ارزش افزوده صنعت مربوط به این بخش است؛ از نظر اشتغال نیز

                            صنعت خودرو در رتبه سوم قرار دارد و از جهت فناوری نیز دارای فناوری متوسط و بالاست.

                            وی افزود: یکی از اهداف چشم انداز 20 ساله ایران این است که سطح تولیدات خود را از نظر فناوری افزایش دهد و از 37 درصد کنونی به 50 درصد برساند و این نسبت تولیدات، از فناوری متوسط وبالا برخودار باشد.
                            وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یک و نیم سال پیش موفق شدیم که برنامه راهبردی 10 ساله را تنظیم و فعالیت شرکت ها را برمبنای آن آغاز کنیم.

                            وی، افزایش توان طراحی و مهندسی، رسیدن تولید خودرو به سه میلیون دستگاه در سال و جذب مشارکت شرکت های خارجی را از اهداف این صنعت در ایران برشمرد.

                            و
                            ی گفت: یکی از شرکت خودروسازی های فرانسوی با شرکت ایران خودرو قراردادی با مشارکت 50 - 50 منعقد کرده اند که به زودی فعالیت آنها آغاز می شود.

                            نعمت زاده افزود: همچنین پنج مورد همکاری خارجی دیگر در صنعت خودرو در حال مذاکره است؛ در این بین تفاهم اولیه با دایملر بنز برای تولید موتورهای دیزلی و همچنین خدمات پس از فروش نهایی شده است.
                            نعمت زاده ادامه داد: امروز و فردا نیز مذاکراتی با شرکت های خارجی داریم که امیدواریم به نتایج قطعی برسیم.

                            وی به شاخص رقابت پذیری در تولید خودرو اشاره کرد و گفت: محصولات ما باید از نظر کیفیت، قیمت تمام شده و همچنین طراحی قدرت رقابت پذیری داشته باشند تا بتوانیم به هدف صادراتی یک سومی محصولات مشترک دست پیدا کنیم.

                            نمعمت زاده گفت: می خواهیم از نام و نشان همکاران خارجی خود استفاده کنیم و انتظار داریم همانطور که ما بازار خود را در اختیار آنها قرار می دهیم آنها نیز بازارهای خود را در اختیار تولیدات مشترک قرار دهند.

                            نعمت زاده تصریح کرد: خدمات پس از فروش از جمله موضوع هایی است که در مشارکت های خارجی مورد توجه قرار داده ایم؛ اگر بخواهیم خودرو صادر کنیم باید خدمات پس از فروش مناسبی برای آن ببینیم.
                            وی گفت: ما از نظر مواد اولیه فلزی و پلمیری تا اندازه زیادی به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم نواقص را با همکاری های خارجی رفع کنیم.

                            وی با تاکید بر مساله کاهش آلایندگی های خودرویی، گفت: بحث آلایندگی در کلانشهرها بسیار مهم است و در این مسیر باید سوخت مرغوب تر تولید کنیم؛ اکنون سوخت ما یورو 4 است و پالایشگاهی با هدف تولید یورو 5 در حال احداث است.

                            وی، مشتری را در کنار تولید و توزیع ضلع سوم راس هرم صنعت خودرو دانست و گفت: همه ما تلاش می کنیم رضایت مشتری را جلب کنیم؛ بنابراین از طراحی تا پایان کار باید مساله رضایت مشتری مدنظر قرار گیرد.
                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • نجاT...
                              عضو فعال
                              • Dec 2013
                              • 2639

                              #3704
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              رنو به دنبال دو قرارداد جدید در ایران...

                              شرکت قرار است اولین قرارداد را با شرکت سایپا و دومین قرارداد خود را نیز با شرکت ایران‌خودرو منعقد کند. در کنار این دو قرارداد این شرکت در حال بررسی چندین واحد خودروسازی در ایران برای خرید یک واحد خودروساز و تولید مستقیم در ایران است.

                              پیمان کارگر مدیر رنو در منطقه خاورمیانه گفته است: «قرار داد رنو با شرکت سایپا و ایران‌خودرو با قرار داد شرکت پژو تفاوت بنیادین خواهد داشت. ما مثل پژو عمل نخواهیم کرد. آنها در شراکت خود با ایران‌خودرو بصورت پنجاه‌پنجاه کار می‌کنند در حالی که ما می‌خواهیم در همکاری مشترک با سایپا و ایران‌خودرو مدیریت پروژه با رنو باشد برای همین در قرارداد با سایپا سهم رنو در سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک ۶۰ درصد و سهم سایپا ۴۰ درصد خواهد بود. در مورد ایران‌خودرو هم فعلا میزان درصد همکاری مشخص نشده است.»
                              رنو قصد دارد مدل کوئید که ارزان‌ترین محصول این شرکت است را در ایران تولید کند و آن‌ را به عنوان جایگزین پراید معرفی کند. پیمان کارگر مدیر خاورمیانه رنو اخیرا اعلام کرده است که رنو قصد دارد این محصول را با قیمت ۲۵ میلیون تومان وارد بازار ایران کند.
                              وی گفته است: «ما می‌خواهیم ارزان‌ترین مدل رنو را در ایران تولید کنیم. این خودرو می‌تواند بهترین جایگزین برای پراید باشد. برای این کار در حال مذاکره با دو شریک خود، ایران خودرو و سایپا هستیم. البته اگر با این دو خودروساز به نتیجه نرسیم به دنبال روش دیگری برای تولید این خودرو در ایران خواهیم رفت. برای اینکه این خودرو را در ایران تولید کنیم حداقل به دو سال زمان نیاز داریم. برای آنکه قیمت این خودرو به حدود ۲۵ میلیون تومان برسد باید ساخت داخل این خودرو در حدود ۸۰ درصد باشد.»
                              رنو کوئید چگونه خودرویی است؟
                              این محصول برای اولین بار در هند معرفی شد و با ساخت داخل ۹۵ درصدی در هند با قیمت ۵ هزار دلار در این کشور تولید و عرضه می‌شود. کارلوس گون مدیر عامل شرکت رنو نیسان درباره این خودرو می‌گوید: «با توجه به نیاز بازار هند این خودرو را در کلاس مینی کراس اوور عرضه کردیم که البته در آینده بر پایه این خودرو محصولات سدان و هاچ‌بک را نیز تولید خواهیم کرد. در ساخت این خودرو ما از تجربیات مشترک رنو فرانسه و نیسان ژاپن استفاده کردیم.» رنو کوئید ارزان‌ترین خودرویی است که توسط یک خودروساز طراز اول در جهان تولید می‌شود و این عامل سبب رقابت بین ایران‌خودرو و سایپا برای تولید این خودرو شده است...
                              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                              نظر

                              • کيانوش
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 6613

                                #3705
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                نعمت‌زاده به مهر پاسخ داد:
                                تعهد ارزی وزارت صنعت به دولت/ مذاکره با خودروسازان کره‌ای و ژاپنی

                                شناسهٔ خبر: 3569094 - دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت وزیر صنعت با بیان اینکه به دولت تعهد داده‌ایم تا بخشی از ارز مورد نیاز کشور را تامین کنیم، گفت: امروز با مقامات کره‌ای و ژاپنی در خصوص همکاری‌های خودرویی مذاکره خواهم کرد.
                                به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت‌راده در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران گفت: به دولت تعهد داده‌ایم تا بخشی از ارز موردنیاز کشور را تامین کنیم که بر این اساس، صنعت خودرو یکی از بازوهای قدرتمند برای تامین ارز موردنیاز کشور و انجام این تعهد وزارت صنعت معدن و تجارت است.
                                وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر گفت: چنانچه صادرات را فعال کنیم، به طور قطع می‌توانیم ارزآوری مناسبی داشته باشیم و البته اینکه چه زمانی بتوانیم سهم عمده‌ای از ارز کشور را تامین کنیم، بستگی به افزایش عمق سطح ساخت داخل خودروهای تولیدی دارد.

                                نعمت‌زاده گفت: در خودروهای جدید نیز تلاش ما این است که بتوانیم علاوه بر افزایش ساخت داخلی، زمینه را برای صادرات فراهم کنیم تا ارز آوری بیشتری در این رابطه داشته باشیم. در این میان، البته اصرار ما این است که از حداقل عمق ساخت داخل به ۸۰ درصد در سال‌های آینده برسیم.

                                وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در حال حاضر خودروسازان اروپایی از جمله شرکای اصلی صنعت خودروی ایران در دوران پساتحریم شده‌اند و البته امروز با هیات بزرگی از کره ملاقات خواهم داشت و با ژاپنی‌ها و تعداد دیگری از خودروسازان صاحب‌نام دیگر هم مذاکراتی انجام خواهم داد.

                                وی گفت: لازم است صنعت خودروی کشور را به روز کرده و در جهت استفاده از فناوری‌ها گام برداریم و این در شرایطی است که سال‌های تحریم باعث شده صنعت کشور در بخش سرمایه‌گذاری و تولید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

                                نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: البته خودروسازان همکاری‌هایی را با دانشگاه‌ها شروع کرده‌اند.

                                وزیر صنعت در این همایش هم با تاکید بر ضرورت حفظ کیفیت در صنعت خودرو، گفت: به بهای حفظ کیفیت خط تولید را باید ساعت‌ها متوقف کرد تا از هزار خودرو حتی یک خودرو هم نقص فنی نداشته باشد.

                                نعمت زاده اظهارداشت: صنعت خودرو یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی کشور است که حدود ۱۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را در خود جای داده است. در عین حال تلاش ما این است که بتوانیم سهم این بخش را افزایش دهیم و به لحاظ اشتغال و فناوری نیز آن را به سمت افزایش به کارگیری فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا حرکت دهیم.

                                وی افزود: در حال حاضر سهم تولیدات صنعتی از لحاظ فناوری پایین است اما تا ۵ سال آتی باید ۵۰ درصد از تولیدات صنعتی کشور از فناوری متوسط به بالا برخوردار شود که صنعت خودرو می تواند در این میان نقش موثری ایفا کند.

                                نعمت زاده تصریح کرد: حدود یک سال و نیم قبل برنامه راهبردی ۱۰ ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت تنظیم شده که بر مبنای آن، حرکت رو به جلو در بخش صنعت رو به انجام است و البته اگر اصلاحاتی لازم باشد، صورت خواهد گرفت.

                                به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدف اصلی ما ارتقای کیفی محصولات خودرو اعم از قطعات اجزا و خود خودرو است و تلاش داریم به افزایش ظرفیت تولید خودرو به ۳ میلیون دستگاه در یک چشم انداز ۱۰ ساله برسیم.

                                وی خاطرنشان کرد: افزایش توان طراحی مهندسی و تحقیق و توسعه یکی از الزامات جهانی شدن صنعت خودروی ایران است که ما در این مسیر هنوز در ابتدای راه قرار داریم اما جلب مشارکت شرکت های معتبر خارجی می تواند در این راستا یاری رسان باشد.

                                نعمت زاده از انجام مذاکره با ۵ شرکت معتبر جهانی دیگر برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران خبر داد و گفت: تفاهم اولیه دایملر بنز با سه شرکت ایرانی برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی خودروهای بازرگانی و خدمات پس از فروش صورت گرفته و امروز نیز مذاکراتی با سایر خودروسازان خارجی خواهیم داشت و البته فردا هم برخی از حرکت‌هایی که آغاز شده است، به تصمیم خواهد رسید.

                                این عضو کابینه یازدهم با تاکید بر ضرورت رقابت پذیری بخش صنعت خاطرنشان کرد: به لحاظ قیمت تمام شده طراحی و پذیرش مشتریان باید رقابت ایجاد شده، ضمن اینکه پیش بینی ما این است که از سه میلیون خودروی تولید شده در سال‌های آینده یک سوم به کشورهای دیگر صادر شود که این موضوع شرط اول رقابت پذیری است.

                                نعمت زاده اظهار داشت: دلیل ما برای مشارکت با خارجی‌ها این است که از نام و نشان آنها استفاده کرده و همانطور که بازار بزرگ خود را در اختیار آنها قرار می دهیم، بازارهای خارجی آنها را نیز در اختیار بگیریم.

                                وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به دنبال تولید خودروهای روزآمد هستیم تا با شرایط زمان بتوانند علاوه بر کاهش مصرف سوخت با استانداردهای آلایندگی روز دنیا نیز مطابقت داشته و راهی بازارهای صادراتی شوند.

                                وی بیان داشت: خدمات پس از فروش یکی از نکاتی است که در مشارکت با خارجی‌ها دنبال می کنیم، ضمن اینکه اگر بخواهیم خودرو را صادر کنیم باید خدمات پس از فروش قوی داشته باشیم.

                                نعمت زاده افزود: به دولت تعهد داده ایم که بالانس ارزی بخش صنعت مثبت باشد که در این میان، نه تنها باید ارزبری صنعت خودرو متعادل شود بلکه این صنعت باید مولد ارز برای توسعه اقتصاد ملی باشد.

                                وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به توان داخلی در ساخت و طراحی قطعات مشارکت قطعه سازان ایرانی هم با شرکای خارجی باید توسعه یابد، البته ما به لحاظ تامین مواد اولیه فلزی و پلیمری تا اندازه زیادی خودکفا هستیم اما باید نواقص خود را رفع کنیم.

                                وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث آلایندگی خودروها، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید سوخت مرغوب تر تولید کرده و استانداردهای آلایندگی را رعایت کنیم البته هم اکنون از سوخت یورو ۴ استفاده می کنیم اما با پالایشگاهی که در حال احداث داریم، امیدواریم ظرف یک سال آتی سوخت یورو ۵ را استفاده کنیم.

                                نعمت زاده، مشتری را ضلع سوم تولید و عرضه دانست و گفت: همه تلاش در تولید برای جلب رضایت مشتری است، ضمن اینکه استحکام، ایمنی و راحتی را نیز نباید فراموش کرد.

                                وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ایرادات خودرو حتی به قیمت خواباندن خط تولید نیز برای ساعت‌ها برطرف شود، تصریح کرد: اگر لازم باشد باید خط تولید را ساعت‌ها متوقف کرد تا ایراد خودروها را رفع کرده و خودروی مناسبی را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

                                در ادامه «کیم یونگ گوئن» رئیس انجمن جهانی خودروسازان نیز با بیان اینکه امروز صنعت خودروسازی جهان با چالش‌های گوناگونی مواجه است و فروش خودرو در سال گذشته در دنیا ۸۹ میلیون دستگاه بوده است که البته پیش بینی می شود با توجه به کاهش قیمت نفت، در اروپا و آمریکا تقاضا برای خرید خودرو ۱.۹ درصد افزایش یافته و فروش خودرو به ۹۱ میلیون دستگاه برسد.

                                وی خاطرنشان کرد: خودروسازان فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی به همراه خودروسازان اروپای شرقی به رونق خوبی دست یافته اند و البته در خاورمیانه ۴۳ میلیون دستگاه تقاضا وجود داشته که بیشتر آنها خودروهای شاسی بلند بوده است.

                                .....................
                                سال 95 سال خرگوش نیست سال خودرو هست.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X