اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • اروین
    عضو فعال
    • Feb 2016
    • 422

    #3811
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    افزایش همکاری‌ شرکت نمایشگاهی بین‌المللی آلمان با قطعه سازان ایرانی ( آذربایجان‌ شرقی)

    مدیر عامل شرکت نمایشگاهی بین المللی نوژن پویان آلمان از افزایش همکاری‌های شرکت های نمایشگاهی بین‌المللی آلمان با قطعه سازان آذربایجان‌ شرقی خبر داد.


    به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی، واردات صرف انواع کالاها و محصولات به جمهوری اسلامی ایران، طبق تصمیم دولتمردان و مسئولان ارشد نظام، ممنوع شده و این مهم تنها در صورت انتقال دانش فنی از کشور خارجی و تصمیم طرفین برای همکاری مشترک با محوریت تولید و صادرات امکان پذیر است.

    "فادی قدوره"، مدیر عامل شرکت نمایشگاهی بین المللی نوژن پویان در حاشیه برگزاری نشست بررسی نخستین سمپوزیوم و نمایشگاه ماشین سازی، ماشین ابزار و تجهیزات فلزکاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه آیا این شرکت به جز بحث بازاریابی و فروش محصولات خود، تصمیمی به همکاریهای مشترک با جمهوری اسلامی و بخصوص با استان آذربایجان شرقی دارد یا خیر، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی ماشین‌سازی، ماشین‌ابزار و فلزکاری (AMB2016) در تهران افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، بازاریابی و فروش صرف قطعات و ماشین آلات خودمان نیست بلکه برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای افزایش سرمایه گذاریهای مشترک با ایران می‌دانیم.

    وی افزود: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از این روش برای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های مشترک خود و بخصوص مشتری یابی در نمایشگاه‌های بین المللی استفاده می کنند.

    او با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه، آخرین فعالیت ما در کشور ایران نخواهد بود تصریح کرد: ما خواهان افزایش فعالیت های مشترک خود با ایران هستیم و با برگزاری چنین نمایشگاه هایی، جمهوری اسلامی ایران را به مکانی برای ملاقات‌های بین المللی تبدیل می کنیم.

    به گفته مدیر عامل شرکت نمایشگاهی بین المللی نوژن پویان، قطعه سازان آذربایجان شرقی نیز از قطعه سازان پرآوازه هستند و شرکتهای قطعه سازی آلمانی همکاری خود با شرکتهای آذربایجانی را نیز افزایش خواهند داد.

    نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی ماشین‌سازی، ماشین‌ابزار و فلزکاری (AMB2016)، دهم تا دوازدهم خرداد ماه 1395 در مرکز دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود.

    نظر

    • rajabi
      عضو فعال
      • Dec 2014
      • 936

      #3812
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      خكاوه: افزايش سرمايه ١١٤٪‏ از محل تجديد ارزيابي دارايي ها روي كدال امد. مبارك سهامدارا

      نظر

      • negarminavi
        عضو فعال
        • May 2013
        • 35714

        #3813
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در فروردین 95؛

        تولید 9 خودروی سنگین متوقف شد



        فروردین ماه امسال تولید 9 مدل خودروی سنگین در خودروسازان داخلی به صفر رسید.

        به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مدت تولید کشنده M2642FTR شرکت ارس خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از 60 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        فروردین امسال تولید کامیون کمپرسی بنز LK2624 شرکت ایران خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از شش دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        در این مدت تولید کامیون باری بنز L1924 شرکت ایران خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از 45 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        فروردین امسال تولید کامیون کشنده فراز شرکت ایران خودرو دیزل با کاهش صد درصدی از 23 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        در این مدت تولید کامیونت فوتون 6T-AUMARK شرکت سایپا دیزل با کاهش صد درصدی از 112 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        فروردین امسال تولید کامیون کاویان K119 شرکت کاریزان خودرو ساوه با کاهش صد درصدی از 162 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        در این مدت تولید کامیونت کاویان K375 شرکت کاریزان خودرو ساوه با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        فروردین امسال تولید کامیون کشنده ماز 544018 شرکت آذهایتکس با کاهش صد درصدی از پنج دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        در این مدت تولید کشنده اسکانیا G400 شرکت ماموت دیزل با کاهش صد درصدی از 53 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #3814
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1395 - 20:31
          ۱۵ تفاهم نامه خودرویی بین ایران و الجزایر امضا شد/ قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و طرف الجزایری
          سایپا نیوز: در حاشیه دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع و معادن الجزایر ، تفاهم نامه همکاری در بخش های مختلف صنعتی،‌معدنی و تجاری به امضاء مسئولان دو کشور رسید.
          به گزارش سایپا نیوز و به نقل از شاتا: تفاهم نامه خودرویی بین مسئولان خودروسازی کشور و مدیرعامل CIMA MOTORS به امضاء رسید .

          قرارداد سهامداری سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید خودروهای سواری در الجزایر بین سایپا و طرف الجزایری امضاء شد ضمن اینکه دیگر تفاهم

          نامه ها ی امضاء شده بین طرفای ایرانی و طرف الجزایری به شرح ذیل است.

          تفاهم‌نامه برای ایجاد وانت پیکاپ و خودرو سواری بین پارس خودرو و طرف مقابل به منظور انتقال تکنولوژی و دانش فنی بین دو کشور،‌ تفاهم‌نامه


          تولید خودرو پادرا در الجزایر بین زامیاد و طرف الجزایری به منظور راه اندازی خط تولید خودروی تجاری سبک در الجزایر و تفاهم‌نامه کامیونت السوند

          در الجزایر بین سایپا دیزل وطرف مقابل برای خط تولید محصول تجاری خودرو نیمه سنگین در الجزایر از تفاهم نامه هایی بود که امضاء شد.

          براین اساس ؛‌ تفاهم‌نامه تولید صندلی خودرو در الجزایر بین سایپا آذین و طرف الجزایری به منظور انتقال تکنولوژی و داخلی‌سازی قطعات خودرو در

          کشور الجزایر،‌ تفاهم‌نامه تولید اکسبل خودرو در الجزایر بین مگا موتور برای انتقال دانش فنی و داخلی‌سازی قطعات و همچنین تفاهم نامه تولید

          رادیاتور خودرو در کشور الجزایر بین رادیاتور ایران وطرف دوم با مبلغ 15 میلیون دلار در 2 فاز نیز از دیگر تفاهم نامه های امضاء شده بود.

          این گزارش می افزاید: تولید کمک فنر ایندامین در الجزایر بین شرکت ایندامین و طرف الجزایری به منظور انجام سرمایه گذاری حدود 800 هزار دلار ،‌

          ایجاد خطوط کاربری‌های مختلف در خودروهای تجاری بین ایران کاوه سایپا وطرف مقابل و ایجاد خط تولید روغن، روان‌کاو‌ها و مایعات خودرویی در الجزایر بین شرکت
          شیمی تابان وطرف دوم نیز از تفاهم نامه های دیگری بود که به امضاء دو طرف رسید.

          همچنین ،‌ تفاهم نامه تولید داشبورد و سپر در الجزایر بین شرکت پلاسکوکار به منظور سرمایه گذاری 800 هزار دلار در 2 فاز و تفاهم‌نامه تولید

          شیشه خودرو بین سایپا شیشه برای تولید شیشه با 56 میلیون دلار سرمایه‌گذاری و تفاهم‌نامه ایجاد خطوط تولید انواع لنت ترمز خودرو بین لنت

          پارسیان پیشرو با 5/2 میلیون دلار سرمایه گذاری از تفاهمات انجام شده در این دیدار بود.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #3815
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران:


            کیفیت خودروهای داخلی بهبود می‌یابد






            یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶



            دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با گشایش‌های ایجاد شده در دوره پسابرجام کیفیت خودروهای داخلی به تدریج بهبود خواهد یافت.

            ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام خودروسازان و قطعه‌سازان در جهت همکاری با شرکت‌های مطرح بین‌المللی

            حرکت می‌کنند.

            وی با بیان اینکه به تدریج واردات قطعات خودرویی از چین در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: واردات قطعات از شرکت‌های معتبر اروپایی جایگزین

            قطعات چینی خواهد شد.

            دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: خودروسازان و قطعه‌سازان بر همکاری با شرکتهای صاحب نام بین‌المللی و اروپایی متمرکز شده‌اند که این

            موضوع انتقال تکنولوژی و رشد کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

            وی افزود: با توجه به روند موجود مصرف‌کنندگان به تدریج از اواخر تابستان امسال شاهد بهبود کیفیت خودروهای داخلی و از بین رفتی مشکلات

            فعلی خواهند بود.


            قربانی با بیان اینکه در کنار رشد کیفیت خودروهای تولیدی، کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان نیز بهبود خواهد

            یافت، تصریح کرد: مهمترین شرط خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی برای همکاری با شرکتهای خارجی، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی است که

            باعث رشد کیفیت محصولات تولیدی در کشور خواهد شد.


            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #3816
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              تاریخ خبر: 04/03/1395 | ساعت: 8:48|


              در گفت و گو با ایرنا؛

              مدیر شرکت کره جنوبی: ایران دارای توان لازم برای توسعه صنعت خودرو است

              تهران- ایرنا- مهندس پژوهش شرکت «هیوندای دایموس»* کره جنوبی گفت: ایران به لحاظ بهره مندی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودروسازی از توان لازم برای توسعه این صنعت و صادرات محصول به منطقه برخوردار است.

              «لی میونگ-جین»
              ** امروز (سه شنبه) در حاشیه نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در

              تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن اشاره به این که چشم انداز سرمایه گذاری را در ایران مثبت می داند، افزود: این شرکت بسته به قراردادهایی که با شرکای

              ایرانی امضا می کند، آماده هر نوع همکاری است.
              نخستین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی از سوم خرداد ماه جاری به مدت سه روز در سالن شماره هفت نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.

              رئیس تیم طراحی کارکرد صندلی شرکت هیوندای دایموس کره جنوبی گفت: این شرکت تولیدکننده سدان، خودروهای شاسی بلند، اتوبوس، کامیون و... است و زیرمجموعه

              شرکت هیوندایی موتور کره جنوبی به شمار می رود که بزرگ ترین سازنده اتومبیل در این کشور و دومین سازنده بزرگ اتومبیل در آسیا است.

              فعال صنعت خودرو کره جنوبی افزود: مصرف کنندگان ایرانی در درجه نخست نگران هزینه و سپس کیفیت هستند که از هر دو نظر محصولات این شرکت می تواند نظر آنها را تامین کند.
              میونگ - جین ادامه داد: بازارهای اصلی این شرکت تاکنون آمریکای شمالی، اروپا و چین بوده است و جای پایی در خاورمیانه نداشتیم که ایران می تواند به لحاظ موقعیت خوب

              منطقه ای و برخورداری از مواد اولیه مورد نیاز، قطب مناسبی برای تولید محصولات این شرکت و صادرات آن به کشورهای منطقه باشد.

              وی گفت: دورنمای توسعه فعالیت های این شرکت در ایران، بسته به شمار پروژه هایی است که این شرکت بر اساس تفاهمنامه های احتمالی آینده بر عهده می گیرد ، اما با توجه

              به نوظهور بودن بازار ایران و فرصت های بی شماری که در آن وجود دارد، چشم انداز همکاری های آینده روشن است.

              میونگ-جین نخستین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در تهران را فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات این شرکت دانست و افزود: این نخستین باری است که این شرکت

              محصولات خود را در ایران به نمایش می گذارد.

              به گزارش ایرنا، کره جنوبی از کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران تلاش زیادی می کند و می کوشد شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.


              تهران دوازدهم اردیبهشت ماه امسال میزبان «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی، بود.

              در این سفر که نخستین حضور رییس جمهوری کره جنوبی در ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان تهران و سئول در سال 1962 میلادی یعنی 52 سال پیش به شمار

              می رفت، یک هیات 236 نفره متشکل از مدیران شرکت ها و موسسه های بازرگانی و صنعتی این کشور ، گئون هی را همراهی کردند.

              در این سفر تاریخی 19 یادداشت تفاهم و سند همکاری در حضور سران دو کشور امضا شد.

              خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی بیست و دوم اردیبهشت ماه با استناد به گزارش موسسه تحقیقات اقتصادی کره جنوبی، نوشت: سئول به دنبال صادرات 84 میلیارد و 500

              میلیون دلاری به تهران در بازه زمانی 2016 تا 2025 از طریق ارتقا و بهبود روابط برای همکاری اقتصادی دوجانبه است.
              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • اروین
                عضو فعال
                • Feb 2016
                • 422

                #3817
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                تولید خودروی کوئید را نه تائید می‌کنم نه تکذیب



                درحالی مدیرعامل رنو از امضای توافق‌نامه با ایران‌خودرو برای تولید خودروی ارزان‌قیمت کوئید خبر می‌دهد که مدیرعامل ایران‌خودروگفت:توافق با رنو برای تولید این خودرو را نه تائید می‌کنم نه تکذیب.

                هاشم یکه‌زارع در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص امضای توافق‌نامه با شرکت فرانسوی رنو برای تولید خودروی کوئید در ایران‌خودرو گفت: امضای این توافق‌نامه با رنو برای تولید کوئید را نه تائید و نه تکذیب می‌کنم. متاسفانه نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم، البته موظف نیستم که به همه سئوالات پاسخ دهم.

                گفته‌های یکه‌زارع در شرایطی عنوان می‌شود که پیمان کارگر، مدیرعامل رنو خاورمیانه اعلام کرده که برای تولید خودروی کوئید با ایران خودرو و رنو سیمبل با سایپا به توافق رسیده و موافقت‌نامه‌ای هم در این رابطه امضا شده است.



                /
                آخرین ویرایش توسط اروین؛ 2016/05/28, 00:46.

                نظر

                • negarminavi
                  عضو فعال
                  • May 2013
                  • 35714

                  #3818
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  معادله مجهول رنو در ایران

                  گروه خودرو: در حالی که پیش‌بینی می‌شد رنو پس از توافق هسته‌ای فعالیت خود را در کشور بیشتر کند، اما به‌نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی هنوز تکلیف خود را (در ایران) مشخص نکرده است.هرچند پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس به تازگی خبر از امضای تفاهمنامه میان رنو و خودروسازان ایرانی داده، با این حال نه ایران‌خودرو و نه سایپا، هیچکدام این موضوع را مورد تایید قرار نداده‌اند. آن طور که کارگر عنوان کرده، طبق تفاهم‌نامه موردنظر، رنو دو محصول جدید در ایران به تولید خواهد رساند که در این بین، مدل کوئید (محصول ارزان قیمت رنو) در ایران‌خودرو و مدل سیمبل (نسل جدید تندر-90) در سایپا تولید خواهند شد.

                  گفته‌های کارگر در شرایطی است که مدیرعامل ایران‌خودرو، این تفاهم‌نامه و مفاد آن را مورد تایید قرار نداده، اما تکذیب نیز نکرده است. ‌هاشم یکه‌زارع در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر عنوان کرده که «متاسفانه نمی‌توانم در مورد امضای توافق‌نامه با رنو، صحبتی انجام بدهم، هرچند تولید کوئید را نیز نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.» در این شرایط اما خبر می‌رسد که رنوپارس چند دستگاه کوئید را از هند به ایران آورده و به نظر می‌رسد هدف از این کار، انجام تست‌های لازم برای تولید (در ایران) است. کوئید یکی از محصولات ارزان قیمت رنو به‌شمار می‌رود و به‌شدت مورد علاقه ایران‌خودرویی‌ها قرار گرفته، تا جایی که آنها پیش‌تر به خودروساز فرانسوی هشدار داده‌اند اگر این محصول را در اختیار آنها قرار ندهد، امکان همکاری مشترک وجود نخواهد داشت. تا اینجای کار به نظر می‌رسد می‌توان عقد تفاهم‌نامه میان رنو و خودروسازان ایرانی را پذیرفت، با این حال تایید نشدن این موضوع ازسوی ایران‌خودرو و سایپا، تردیدهایی را در مورد قطعی بودن تفاهم‌نامه موردنظر ایجاد می‌کند. از طرفی، مسوولان ایران‌خودرو و سایپا قبلا تاکید کرده‌اند که رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند، اما مدیرعامل رنوپارس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با هر دو خودروساز ایرانی سخن گفته است و این موضوع نیز یکی دیگر از ابهامات تفاهم‌نامه اعلامی است. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد مذاکرات میان خودروسازان ایرانی و رنو، هنوز در جریان بوده و طرفین همچنان در حال سبک و سنگین کردن شرایط و امتیازگیری از یکدیگر هستند.

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #3819
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    هدیه تازه بانک‌ها به خودروسازان/ وام 100 میلیونی بدون سپرده




                    دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱


                    گرچه متقاضی دریافت وام بانکی خودرو باید مدتها در تک تک بانک‌ها به دنبال راهی برای دریافت وام حداکثر 15 میلیون تومانی باشد، اما توافقات

                    برخی بانکها و موسسات با خودروسازان به ارائه تسهیلاتی حتی تا سقف 100 میلیون تومان هم منتهی شده است.

                    به گزارش خبرنگار ایسنا، اخیرا بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از بانک‌ها در سطح شهر مشاهده می شود که اجرای طرح واگذاری اعتباری خودروهای

                    داخلی را در دستور کار خود قرار داده و برای آن تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می کند.

                    رقم هنگفت اعطای تسهیلات این بانک به خودروسازان در شرایطی جای سوال بیشتری به همراه دارد که در کمتر بانکی می توان وام 15 میلیون

                    تومانی مصوب بانک مرکزی برای خرید خودرو را پیدا کرد و بانکها نبود منابع برای پرداخت این تسهیلات را دلیل عدم ارائه آن اعلام می کنند. حتی اگر

                    بانکی حاضر به پرداخت باشد شرایط سخت و خاصی را برای وام حداکثر 15 میلیون تومانی اعلام می کند.

                    با این حال در قالب طرح ویژه و یا هر توافقی با خودروسازان فعلا این قبیل طرح ها در شبکه بانکی در حال اجراست. طرحی که می تواند سود

                    بیشتری را نسبت به پرداخت وام 15 میلیون تومانی برای بانکها به همراه داشته و یا شرایط خاص و مناسبی را برای خودروساز فراهم می آورد تا

                    بجای فروش اقساطی که مدتها طول می کشد تا منابع فروش به آن برگشت داده شود، اکنون یکباره تمامی منابع ناشی از فروش خودرو را دریافت

                    کند.

                    این در حالی است که شرایط فروش خرید خودرو با طرح این بانک نیز قابل توجه بوده و می تواند برای مشتری جذاب باشد. بر اساس توضیحات

                    دریافتی درباره نحوه دریافت وام خودرو، بانک ارائه کننده تسهیلات و یکی از شرکت های خودروساز وارد مذاکره و توافق شده‌اند و فعلا برای دو مدل

                    خودرو تسهیلات پرداخت می شود.

                    مشتری خرید خودرو برای اخذ این وام که تا سقف 100 میلیون تومان می رسد ، باید 30 درصد هزینه خرید را نقد پرداخت کرده و 70 درصد مابقی به

                    صورت تسهیلات در اختیار وی قرار می گیرد. دوره بازپرداخت تسهیلات سه تا پنج ساله بوده و با سود 20 درصد بازپرداخت خواهد شد. تسهیلاتی که

                    می تواند برای مشتری نسبت به وام 15 میلیون تومانی معمول بانکها جذاب باشد،
                    چرا که متقاضی می تواند بدون سپرده گذاری، وامی با اختلاف

                    بیش از 80 میلیون از مبلغ 15 میلیون تومانی و با سودی برابر و حتی کمتر دریافت کند.


                    حمایت وِیژه و سودآور بانکها از خودروسازان در سال گذشته نیز با طرح حمایتی بانک مرکزی در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی دولت همراه بود و

                    ظاهرا از آنجا آغاز شد. زمانی که بانک مرکزی اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد تومان از منابع خود را در اختیار خودروسازان قرار داد و حدود 130 هزار

                    دستگاه خودرو با وام 25 میلیون تومانی و سود 16 درصد فروش رفت. طرحی که در دوره خود با واکنش‌ها و انتقاداتی هم از سوی کارشناسان و

                    مسئولان سایر حوزه‌ها و بخش‌های تولیدی اقتصاد همراه بود.


                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • b-asgharne
                      عضو فعال
                      • Nov 2013
                      • 1055

                      #3820
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      حالا کسی متوجه شد کدوم بانکه 100 میلیون با شرایط فوق وام می ده و کدام خودروها؟!

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #3821
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو







                        ۱۰:۲۲ | ۱۳۹۵/۰۳/۱۱


                        وزیر صنعت:
                        مذاکرات برای تولید خودروهای سواری آلمانی آغاز شد


                        پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در گذشته ایران و آلمان در زمینه تولید خودرو سواری همکاری صنعتی نداشته‌اند بنابراین ما مذاکرات ‏را پس

                        از برجام درباره حضور خودروسازان آلمانی آغاز کردیم.‏

                        محمدرضا نعمت‌زاده پس از دیدار خود با «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و قائم مقام صدراعظم آلمان گفت: برخی موانع بسیار پیش پا افتاده بر سر راه

                        همکاری‌های دو کشور وجود دارند که حاصل چندین سال توقف روابط می‌باشند ‏و اینها باید یک به یک حل و فصل شوند.‏

                        وی در ادامه گفت: برخی از شرکت‌های خصوصی‌سازی شده به بانک‌های آلمانی بدهکار هستند که آنها باید هرچه سریع‌تر بدهی‌های ‏خود را

                        پرداخت کنند. دولت خوشبختانه کل تعهداتش را انجام داده و توافقات انجام شده‌اند. ‏

                        او اضافه کرد: در رابطه با وام‌ها هم آمادگی وجود دارد. ما امروز با یکی از بانک‌های دولتی هم ملاقات داشتیم. امیدواریم که با تلاش ‏طرفین مساله

                        بیمه‌های صادراتی را هم حل کنیم. در این رابطه قرار شد که در روزهای آینده مسئول وزارت اقتصاد آلمان ضمن سفر ‏به تهران مسایل باقی‌مانده را با مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی حل و فصل کند. ‏

                        نعمت‌زاده در رابطه با قطعی‌شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران گفت: در خودروهای سنگین، اتوبوس و کامیون ما همکاری ‏درازمدت داشتیم و

                        این همکاری‌ها دوباره ازسر گرفته شده‌اند. در حال حاضر ما درحال تعمیق همکاری‌هایمان به‌صورت سرمایه‌گذاری ‏مشترک هستیم. مذاکرات به‌خوبی

                        پیش می‌روند و ما انشاالله در یکی دو ماه آینده در این زمینه شاهد انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری ‏مشترک خواهیم بود.‏

                        وی در ادامه درمورد خودروهای سواری گفت: در گذشته دو طرف در این زمینه همکاری صنعتی نداشته‌اند بنابراین بعد ما مذاکرات ‏را پس از برجام در

                        این باره شروع کردیم. طرفین علاقه‌مند هستند ولی باید شرایط بررسی شوند تا انشاالله به نفع هر دو کشور باشد. ‏

                        او در ادامه گفت: ما در این زمینه با سایر کشورها هم در حال مذاکره هستیم. مذاکرات خود را با فرانسوی‌ها نهایی کردیم و با ‏ایتالیایی‌ها هم

                        مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری مشترک درجریان هست. با کشورهای دیگر از جمله با آلمان هم مذاکره می‌کنیم و فردا نیز ‏قرار شده است تا بازدیدی از

                        صنایع خودروسازی داشته باشیم. در حال حاضر هر دو طرف در حال مطالعه هستیم و امیدوار هستیم که ‏این همکاری نیز انشاالله به سرانجام برسد.‏

                        ‏محمدرضا نعمت‌زاده که در راس یک هیات بلندپایه به برلین پایتخت آلمان سفر کرده است، روز دوشنبه «مرکز همکاری‌های ‏اقتصادی ایران و اروپا» در

                        مساحت یک هزار متر مربع که در یکی از طبقات در داخل ساختمان «اتحادیه بازرگانی خاورمیانه و ‏خاورنزدیک آلمان» واقع شده است را افتتاح کرد.‏
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35714

                          #3822
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          تداوم افت تولید خودروسازان

                          گروه خودرو: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی آمار تولید خودروسازان در دو ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد که تولید خودروهای سواری كشور در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9/ 3 درصد افت را تجربه کرده است. طبق آمار منتشر شده، سه خودروساز بزرگ كشور شامل ايران‌خودرو، سايپا و پارس‌خودرو، در مجموع 133 هزار و 863 دستگاه خودروی سوارى را طى دو ماه نخست امسال به توليد رساند‌ه‌اند كه در اين بين، ايرا‌ن‌خودرو بيشترين و پارس خودرو كمترين تعداد دستگاه‌هاى توليدى را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که ایران خودرو طی دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت تولید را تجربه کرده است، اما پارس خودرو و سایپا به ترتیب با رشد تولید مواجه‌ شده‌اند.

                          بر اين اساس، ايران خودرو با تیراژ 77 هزار و 23 دستگاهی به‌عنوان پرتیراژ‌ترین خودروساز کشور شناخته می‌شود. این در حالی است که این شرکت افت 9/ 6 درصدی را طی دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. با این وجود، سایپا که به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور شناخته می‌شود با تیراژ 56 هزار و 840 دستگاهی توانسته رشد 4 درصدی تولید طی دو ماه نخست سال جاری را در کارنامه خود ثبت کند. پارس خودرو نیز که سومین خودروساز کشور شناخته‌ می‌شود با تولید 20 هزار و 748 دستگاه خودرو توانسته تولید خود را 36 درصد افزایش دهد. همچنین در مورد تولید خودرو طی اردیبهشت امسال نیز باید به افت 7/ 0 درصدی نسبت به اردیبهشت 94 اشاره کنیم، به‌طوری‌که در این ماه 102 هزار و 92 دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید. تولید سواری در اردیبهشت امسال 8/ 1 درصد نسبت به اردیبهشت 94 کاهش داشته است.

                          اما سرى به جزئيات آمار توليد دو ماه ابتدايى امسال بزنيم و ببينيم افت و خيز تيراژ خودروهاى سوارى داخلى به چه شكل بوده است. بنابر آمار، بیشترین رشد تیراژ تولید خودرو آبی‌های جاده مخصوص به تندر -90 می‌رسد؛ به‌طوری‌که این خودرو با تیراژ تولید 3 هزار و 561 دستگاهی توانسته رشد 5/ 165 درصدی را ثبت کند. پس از تندر، سمند با تیراژ 15 هزار و 464 دستگاهی رتبه دوم رشد تولید خودرو آبی‌های جاده مخصوص را به خود اختصاص داده است؛ به‌‌طوری‌که تولید این خودرو رشد 22 درصدی را طی دو ماه نخست سال جاری در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

                          در این میان اما روند کاهش توليد محصولات پژويى ايران‌خودرو، طى دو ماه ابتدايى امسال ادامه داشته، به نحوى كه به جز پژو 405 که با رشد تیراژ همراه بوده سایر محصولات پژویی این شرکت افت تولید را در بازه زمانی مورد نظر تجربه‌ کرده‌اند. براین اساس، آمار تولید پژو 405 در دو ماه ابتدايى امسال، 20 هزار و 679 دستگاه بوده که سبب شده تولید این خودرو افزایش 13 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند. با این وجود، آمار توليد پژو 206 در دو ماه ابتدايى امسال، 17 هزار و 21 دستگاه بوده که سبب شده تولید این خودرو 6 درصد کاهش داشته باشد. ایران خودرویی‌ها در تولید پژو پارس نیز با افت مواجه شده‌اند به نحوی که تولید 15 هزار و 167 دستگاهی این خودرو نشان از افت 7/ 35 درصدی تیراژ این خودرو دارد. دیگر محصول آبی‌های جاده مخصوص که افت را تجربه کرده رانا است که تولید یکهزار و 875 دستگاهی آن حکایت از کاهش 57 درصدی این خودرو در مدت زمان مذکور دارد. دنا نیز که این روزها شورای رقابت قیمت آن را آزاد اعلام کرده با تولید 2 هزار و 931 دستگاهی، کاهش 30 درصدی داشته است.

                          آن‌طور که آمار می‌گوید، سایت خراسان ایران‌خودرو که تولید هایما و سوزوکی را نیز برعهده دارد، طی دو ماه نخست سال جاری تنها توانسته تولید 6 دستگاه سوزوکی گرندویتارا را محقق کند. براین‌اساس تیراژ این خودرو طی دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 94 درصدی را نشان می‌دهد. هایما نیز که ایران خودرو در اواسط سال گذشته تولید آن را در سایت خراسان خود آغاز کرد تیراژ 301 دستگاهی در آمار این شرکت داشته است. از ایران خودرو به سایپا برویم، جایی که محصولات مونتاژی آن با افزایش تیراژ روبه‌رو بوده‌اند و پراید و تیبایش کاهش تولید داشته‌اند. در این بین، سراتو که محصول کره‌ای نارنجی‌های جاده مخصوص به شمار می‌رود، 7/ 10 درصد افزایش تیراژ را تجربه کرده است. برلیانس محصول چینی این شرکت هم با تولید 977 دستگاه طی دو ماه نخست سال جاری افزایش 6413 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. با این وجود پراید که زمانی عنوان پرتیراژ‌ترین خودرو این شرکت را به خود اختصاص می‌داد با تولید 20 هزار و 154 دستگاهی، افت 94/ 11 درصدی را تجربه کرده است. در کنار پراید اما تیبا نیز با افت تیراژ روبه‌رو شده، چه آنکه سایپایی‌ها طی دو ماه نخست سال جاری 12 هزار و 684 دستگاه تیراژ داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت 32/ 13 درصدی را نشان می‌دهد.

                          آن طور که آمار‌ها نشان می‌دهد، تولید پارس خودرو نیز طی دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد 36 درصدی را نشان می‌دهد. به‌طوری‌که به جز پراید که با افت تولید مواجه بوده سایر خودروهای تولیدی این شرکت رشد تولید را تجربه کرده‌اند. براساس آمار، تولید پراید در این شرکت با تیراژ 22 هزار و 390 دستگاهی، افت 52/ 13 درصدی را تجربه کرده است. با این وجود دیگر محصولات شرکت پارس خودرو با رشد تولید مواجه شده‌اند. به‌طوری‌که ساندرو با تولید 2 هزار و 670 دستگاهی، رشد 53 هزار درصدی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین این خودرو توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد. بعد از ساندرو، برلیانس محصول چینی این شرکت با تیراژ یکهزار و 908 دستگاهی، توانسته رشد 5/ 639 درصدی را به خود اختصاص دهد. در این میان محصولات رنویی پارس خودرو با رشد همراه بوده‌اند؛ به‌طوری‌که تندر -90 با تیراژ 3هزار و 462 دستگاهی طی دو ماه نخست سال جاری توانسته رشد 5/ 443 درصدی را از آن خود کند. تیراژ پارس تندر نیز در بازه زمانی موردنظر به یک هزار و 513 دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5/ 7 درصد افزایش را به خود می‌بیند.


                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #3823
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو



                            ۱۱:۱۵ | ۱۳۹۵/۰۳/۱۷











                            خودروساز فرانسوی به تولید ایرانی می‌اندیشد؛
                            ایرانیزه کردن 80 درصدی محصولات «رنو»


                            پرشین خودرو: رنوی فرانسوی قصد دارد که ‌«‌عمق ساخت داخل قطعات‌»‌ ‌محصولاتش در ایران را به 80 درصد رسانده و قطعه‌سازان ایرانی را در بازی تجارت جهانی سهیم کند.

                            به گزارش «پرشین خودرو»، نمایشگاه دستاوردهای صنعت قطعه‌سازی ایران در مرکز طراحی و مهندسی رنو، به مدت یک روز در فرانسه برگزار شد

                            تا گامی در جهت تحقق مذاکرات قطعه‌سازان ایرانی با رنو برداشته شود و در همین نمایشگاه یک روزه که 25 گروه ایرانی در قالب 25 شرکت حضور

                            داشته‌اند، مدیران ارشد رنو از افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات محصولات خود در ایران سخن گفتند.


                            محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان، که در این نمایشگاه حضور داشته، درباره این نمایشگاه و مذاکرات پیرامونش می‌گوید: «در این

                            نمایشگاه 25 غرفه در اختیار قطعه‌سازان ایرانی که طرف قرارداد رنو در ایران بوده‌اند، قرار داشت.


                            پیش از این ما مذاکراتی با رنو داشتیم که در قالب این مذاکرات از رنو خواسته بودیم همراه با توسعه محصولات خود، بخشی از قطعات خود را از ایران

                            تأمین کنند، خوشبختانه رنو به این درخواست پاسخ گفت و برای شروع کار نمایشگاه تــوانمنــدی‌هــای صنــعت قطعه‌سازی ایران در مرکز تکنو سنتر

                            که همه مراکز تحقیقاتی رنو در آن مستقر است و 12 هزار پرسنل دارد، برگزار شد.‌»‌ ‌

                            او ادامه داد: «در طول این نمایشگاه یک روزه حدود 500 نفر از مدیران ارشد رنو و نیسان و کارشناسان این شرکت‌ها از غرفه‌ها بازدید کرده و با

                            قطعه‌سازان گفت‌وگو کردند. همچنین روز پیش از برگزاری رنو سه تن از مدیران ارشد این شرکت انتظارات خود از قطعه‌سازان ایرانی برای حضور در

                            تولید جهانی رنو را بیان کردند.‌»‌ ‌

                            نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که انتظارات رنو از قطعه‌سازان ایرانی چه بود؟ توضیح داد: «کیفیت، قیمت تمام شده، تحقیق و توسعه و

                            استانداردهای مورد قبول این شرکت، از جمله مواردی بود که مدیران رنو درباره آن سخن گفتند، البته اکثر قطعه‌سازان ایرانی همه این موارد را در

                            دستور کار خود دارند. هدف رنو این است که 80 درصد از قطعات محصولات خود را داخلی‌سازی کرده تا سطح رقابت پذیری‌اش بالاتر رود.‌»‌ ‌



                            سعید هاشمی، قائم مقام شرکت قطعه‌سازی آذین‌خودرو نیز که در این نمایشگاه حضور داشته، درباره دستاورد برگزاری نمایشگاه در گفت‌وگو با

                            «فرصت امروز» گفت: «شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، شرکت‌هایی بودند که قابلیت حضور در کلاس جهانی تولید قطعات را دارند و براساس

                            ارزیابی‌های خود رنو انتخاب شده بودند تا قابلیت‌های صنعت قطعه‌سازی ایران را ارائه دهند. از 10 روز قبل برای این نمایشگاه تبلیغ شده بود. نشان

                            دادن قابلیت‌های صنعت قطعه‌سازی ایران نکته بسیار خوبی بود.‌»‌ ‌

                            او ادامه داد: «مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه آشنایی مدیران رنو با توانایی‌های قطعه‌سازی ایران بود زیرا همه مدیران رنو به ایران سفر نکرده

                            بودند. همچنین هدف رنو برای 80 درصد کردن عمق ساخت داخل محصولاتش و پیوستن ایران به جرگه تأمین‌کنندگان جهانی قطعات رنو از نکاتی بود

                            که در این نمایشگاه مطرح شد.‌»‌ ‌


                            موضوع رقابت‌پذیری، نکته‌ای است که خودروسازان فرانسوی از جمله رنو برای حفظ بازار جذاب ایران بیشتر به آن می‌اندیشند. پیش از این میزان

                            ساخت داخل خودروی ال 90 در ایران 60 درصد بوده اما حالا رنو می‌خواهد همزمان با توسعه محصولاتش در بازار ایران، میزان عمق ساخت داخل

                            قطعات خود را به 80 درصد برساند؛ خبری خوش که می‌تواند به توسعه صنعت قطعه‌سازی ایران انجامیده و در کنار آن قطعه‌سازان ایرانی را مجددا

                            به بازارهای جهانی متصل کند.


                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35714

                              #3824
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              کارنامه مبسوط خودروسازان در اردیبهشت

                              در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز می‌توانید کارنامه مبسوط خودروسازان طی اردیبهشت ماه امسال را مشاهده کنید.



                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35714

                                #3825
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                پس از ماه‌ها تعلیق انتشار گزارش کیفی

                                کیفیت خودروها، ناقص اعلام شد


                                گروه خودرو: آمار کیفیت خودروهای داخلی در حالی پس از مدت‌ها تعلیق، دوباره اعلام شد که طی آن، تنها پنج محصول موفق به کسب سه ستاره کیفی از پنج ستاره شدند. در این گزارش که کماکان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام می‌شود، 32 خودرو داخلی تحت ارزیابی کیفی قرار گرفته و در پنج گروه قیمتی شامل زیر 25 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون و بالاتر از 100 میلیون تومان دسته بندی شده‌اند. بر این اساس، سوزوکی گرندویتارا در دسته بالای 100 میلیون، سراتو در دسته 75 تا 100، جک J5 در دسته 50 تا 75، تندر اتومات در گروه 25 تا 50 میلیون و پراید 132 در دسته زیر 25 میلیون تومان، در صدر نشسته‌اند. در مجموع اما سوزوکی گرندویتارا، تندر-90 (در تمام مدل‌ها)، رانا، سراتو و مزدا3 تنها خودروهایی هستد که توانسته‌اند سه ستاره کیفی را کسب کنند و سایر خودروها تنها دو یا یک ستاره دارند.

                                اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در شرایطی گزارش کیفی خودروها را پس از ماه‌ها تاخیر، رسما اعلام کرده که تا مدت‌ها به دلیل مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجازه انتشار این گزارش را نداشت. هرچه هست، در روش جدید ارزیابی، دیگر خبری از اطلاعات مربوط به نمرات منفی نیست و این موضوع به‌نوعی از ناقص بودن آمار مربوطه حکایت دارد. این شرکت در گذشته با ارزیابی کیفی خودروها در 9‌معیار مختلف، عددی را به‌عنوان «مجموع نمرات منفی» برای هر خودرو اعلام می‌کرد و این «عدد» نشان‌دهنده سطح کیفی بود. بر این اساس، هر خودرویی که نمره منفی کمتری دریافت می‌کرد، طبعا از کیفیت بالاتری برخوردار بود و هرچه نمره موردنظر بالا می‌رفت، نشان از پایین بودن کیفیت خودروها داشت. این در شرایطی است که شرکت بازرسی در شکل جدید ارزیابی خود، خودروهای داخلی را با توجه به دریافت «ستاره» طبقه‌بندی می‌کند، به این معنی که هرچه کیفیت بالاتر باشد، خودروها ستاره بیشتری دریافت خواهند کرد.

                                از قرار معلوم، کف کیفیت در روش جدید ارزیابی، دریافت یک ستاره است و سقف آن نیز پنج ستاره. به‌عبارت بهتر، خودرویی که یک ستاره دریافت می‌کند، دارای پایین‌ترین سطح کیفی است و آنکه موفق به کسب پنج ستاره می‌شود، بالاترین کیفیت را دارد. طبعا خودروهایی نیز که چهار،سه و دو ستاره دریافت می‌کنند، به ترتیب از کیفیت بالاتری برخوردارند. این در حالی است که طی دو گزارش اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هنوز هیچ کدام از خودروهای داخلی نتوانسته‌اند بیش از سه ستاره دریافت کنند. هرچند شرکت بازرسی کیفیت و وزارت صنعت دقیقا مشخص نکرده‌اند که مبنای این ستاره‌ها چیست و جزئیات ارزیابی کیفی خودروها چه تغییری در مقایسه با گذشته کرده است، با این حال به‌نظر می‌رسد معیارهای سختگیرانه جهانی برای کیفیت خودروها لحاظ شده و از همین رو به جز تندر پارس‌خودرو، سایر خودروها نتوانسته‌اند از «سه ستاره» رد شوند.

                                هرچه هست، در گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان، تنها دو محصول یعنی ویتارا و مزدا3 به چشم می‌آیند که هر دو موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند. همچنین در گروه خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان نیز تنها سراتو و جک S5 به چشم می‌آیند و در این بین، سراتو صاحب سه ستاره شده و جک نیز تنها یک ستاره به دست آورده است. جک طی یک سال گذشته با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو شد، با این حال کسب تنها یک ستاره کیفی، تردیدهایی را در مورد کیفیت این محصول به‌وجود می‌آورد. این خودرو چینی البته مدلی سواری به نام J5 نیز دارد که توانسته کارنامه کیفی بهتری را از خود به جا بگذارد. جک J5 که در گروه خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان قرار دارد، موفق به کسب دو ستاره کیفی شده تا در کنار برلیانس H330 پارس خودرو (دیگر عضو این گروه) قرار بگیرد. برلیانس خودرو چینی نسبتا جدید پارس خودرو به شمار می‌رود و اگرچه مدلی سایپایی نیز دارد، اما نام آن در جمع خودروهای تحت ارزیابی به چشم نمی‌آید.

                                در این گروه که کلا در اشغال چینی‌ها قرار دارد، ام وی ام مدل 550 نیز عضو است که توانسته تنها یک ستاره برای خود دست و پا کند. البته ام‌وی‌ام X33 جدید و لیفان X60 نیز اوضاع بهتری نداشته و آنها نیز موفق به کسب فقط یک ستاره کیفی از بازرسان شرکت بازرسی شده‌اند. اما در گروه خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان که دارای بیشترین عضو است، تندر-90‌ها آقایی می‌کنند، چه آنکه برای هر چهار مدل این محصول، سه ستاره کیفی ثبت شده است.

                                بر این اساس، تندر-90 اتومات در صدر قرار دارد و سایر تندرها نیز رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. طبق جدول کیفی ارائه شده، تندر ایران خودرو، پارس‌تندر و تندر پارس خودرو توانسته‌اند رده‌های دوم تا چهارم گروه تحت بررسی را به خود اختصاص دهند. پس از تندر-90‌ها اما این رانا است که توانسته با کسب سه ستاره کیفی، ایران خودرویی‌ها را سورپرایز کند. رانا که در گذشته حرف و حدیث‌هایی در مورد کیفیت آن وجود داشت، در گزارش جدید شرکت بازرسی موفق به کسب سه ستاره کیفی شده تا خود را در کنار امثال ویتارا و تندر ببیند.

                                از رانا که بگذریم، در رده‌های بعدی با خودروهایی به نام ام‌ وی ‌ام 315 جدید، پژو 206‌هاچ بک و 206 صندوقدار و دنا روبه‌رو می‌شویم که همه آنها موفق به کسب تنها دو ستاره کیفی شده‌اند. این در شرایطی است که سایر خودروهای این گروه شامل سمند، پژو 405، پارس و تیبا2، فقط یک ستاره کیفی به دست آورده‌اند.

                                سری هم اما به گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان بزنیم، گروهی که تیبا و چهار مدل پراید را در خود جای داده است. پرایدهای این گروه را مدل‌های 132،111 و 131 (در دو مدل سایپایی و پارس خودرویی) تشکیل داده‌اند که از آنها به‌عنوان ارزان‌ترین خودروهای کشور یاد می‌شود. همچنین تیبای صندوقدار نیز که عضو این گروه است، پس از پراید، کمترین قیمت را در بازار خودرو کشور دارد. طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر پنج عضو گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان، جزو تک ستاره‌ها به شمار می‌روند و کیفیت‌شان چندان تعریفی ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X