اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #3781
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    روایت رئیس شورای رقابت از نامه خودرویی وزیر صنعت و قضیه پاره کردن نامه 1395/2/1 14.22

    رئیس شورای رقابت با بیان اینکه وزیر صنعت در نامه به شورا بحث قیمت گذاری خودرو را مذموم اعلام کرده گفت: اعضای شورای رقابت یک گروه

    کارشناسی هستند و بحث پاره کردن نامه مطرح نبود.

    به گزارش پایگاه خبریبورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه یک‌شنبه هفته گذشته یک نامه از وزیر صنعت به شورای رقابت ارسال شده بود، به

    تسنیم اظهار داشت: آقای مدنی مشاور وزیر صنعت در ضمیمه این نامه اعلام کرده بودند اگر افزایش قیمت خودرو طی سالهای گذشته انجام می‌شد وضعیت خودروسازان امروز شکل بهتری داشت.

    وی با بیان اینکه وزیر صنعت نیز در نامه خود بحث قیمت گذاری خودرو را مذموم اعلام کرده، افزود: این نامه را وزیر صنعت برای رئیس جمهور ارسال و

    یک رونوشت آن را به تک تک اعضای شورای رقابت فرستاده بود. در جلسه آن روز موضوع نامه مطرح و قرار شد مرکز ملی رقابت یک جواب مناسب

    برای آن تهیه و اگر مورد تأیید اعضای شورای رقابت قرار گرفت به عنوان جوابیه برای وزیر صنعت ارسال شود.شیوا با تأکید براینکه در آن جلسه بحث

    پاره کردن نامه مطرح نبود، افزود: اعضای شورای رقابت یک گروه کارشناسی هستند و به صورت کارشناسی صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند اینکه

    یک نامه آن هم از شخص وزیر برای اعضا ارسال و آنها اقدام به پاره کردن آن کرده باشند کاملاً از جانب بنده تکذیب می‌شود
    .وی با بیان اینکه در نامه

    آقای مدنی مقایسه‌ای میان قیمت برخی کالاها و افزایش آنها متناسب با تورم بیان شده بود، گفت: مدیرعامل اسبق سایپا در این نامه تأکید کرد که

    اگر قیمت خودرو در سالهای گذشته به صورت متوسط 7 درصد افزایش پیدا می‌کرد عملاً وضعیت صنعت خودروسازی کشور امروز بهتر بود.
    رئیس

    شورای رقابت با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت در این نامه گفت: وزیر به نقش مخرب و بحران آفرین نظام قیمت گذاری در بخش خودرو تأکید کرده

    است،درحالیکه به اعتقاد من نظام قیمت گذاری برای بازارهای انحصاری به هیچ عنوان مخرب و بحران آفرین نیست.
    شیوا اضافه کرد: البته به اعتقاد

    من نظام قیمت‌گذاری به صورت کلی مناسب نیست اما باید توجه داشته باشیم در بازارهای انحصاری برای کنترل اوضاع باید نظارت بر قیمت گذاری‌ها

    صورت گیرد.
    مددی یکی از اعضای شورای رقابت از نامه‌ 29 فروردین 95 وزیر صنعت به این شورا در حمایت از خودروسازان خبر داده و گفته بود: اعضا

    از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند.
    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • امام قلی خان
      عضو فعال
      • Aug 2015
      • 1542

      #3782
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      هرکس از زالوحلبیسازها حمایت کند باید در میدانهای اصلی ایران با کابل خیس 1000 ضربه شلاق نوش جان کند و بعد با تولیدات ایران خودرو و سایپا از رویش عبور کنند.اگر مرد که خدا نیامرزدش و اگر نمرد 1000 ضربه ی دیگر کابل به سر و مغز معیوب و پیرش بزنند بکه بمیرد.
      نه محقق بود نه دانشمند چارپایی بر او کتابی چند
      از هم ندوشیم.
      با هم بنوشیم.

      نظر

      • اروین
        عضو فعال
        • Feb 2016
        • 422

        #3783
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        از پنجم ارديبهشت ماه آغاز مي شود؛
        پيش فروش كراس اوور جديد ايران خودرو

        گروه صنعتي ايران خودرو پيش فروش محصول جديد كراس اوورH30 را از هفته آينده آغاز مي كند.



        معاون بازاریابی و فروش ايران خودرو با اعلام اين خبر، پيش پرداخت لازم براي ثبت نام را مناسب براي متقاضيان دانست و گفت: پيش پرداخت مبلغ 20 و 23 ميليون تومان منظور شده تا مشتريان عزيز با سطح درآمدي مختلف، توان ثبت نام را داشته باشند.
        مصطفي خان كرمي افزود: سود مشاركت طرح 21 درصد و موعد تحويل خودروها نيز مرداد تا آبان ماه برنامه ريزي شده است.
        وي قيمت نهايي محصول كراس اوورH30 را كم تر از 50 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع) و ایام پر خیر و برکت ماه رجب اين محصول با قیمت اولیه در حدود 44 میلیون تومان عرضه خواهد شد.
        وي از متقاضيان خواست با توجه به این که این خودرو ارزان ترین و مناسب ترین محصول اتوماتیک در محدوده قیمتی كم تر از 50 ميليون در بازار بوده و عرضه آن محدود است تا پیش از تکمیل ظرفیت اقدام به ثبت نام كنند.
        يادآور مي شود، مشتريان محترم مي توانند از ساعت 9 روز يك شنبه پنجم ارديبهشت ماه با مراجعه به نمایندگی های مجاز سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی ikco.iranecar.com نسبت به ثبت نام و بهره مندی از مزایای این طرح اقدام كنند.

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35715

          #3784
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          کارنامه صنعت خودرو در سال 1394


          نظر

          • اروین
            عضو فعال
            • Feb 2016
            • 422

            #3785
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            مجلسی مدیر عامل شرکت مشترک ایران خودرو-پژو شد

            از سوی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو،مهندس مراد مجلسی به عنوان مدیر عامل شرکت مشترک ایران خودرو-پژو معرفی شد.



            به گزارش ایکوپرس بر اساس مفاد قرار داد میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو،شرکتی با سرمایه گذاری 50-50 تاسیس و هر دو سال به صورت متناوب مدیر عامل و ریاست هیات مدیره از طرف ایران خودرو ویا پژو انتخاب می شود.

            از دیگر مفاد این قرار داد صادرات 30 درصد محصولات تولید مشترک وتیراژ تولید ظرف چهار سال از 15 هزار دستگاه به 200 هزار دستگاه افزایش می یابد.

            بر اساس این گزارش در سوابق مدیریتی مهندس مراد مجلسی،مشاور قائم مقام ارشد مدیر عامل ایران خودرو در امور فنی، تولید و مهندسی محصول، و مدیر برند محصولات به چشم می خورد.

            از دیگر سوابق ایران خودرویی مجلسی می توان به مدیر مجتمع سواری سازی، عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو، معاون طرح و توسعه مدیر عامل،مجری پروژه سواری، مدیر کارخانه اتوبوس سازی و مدیر سازمان مهندسی اشاره کرد

            قائم مقام مدیر عامل شرکت کرمان موتور، رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازان بم،رئیس هیات مدیره شرکت کرمان خودرو، رئیس هیات مدیره مهندسی قطعات کرمان خودرو و رئیس هیات مدیره شرکت خودرو سازی راین از دیگر سوابق مجلسی به شمار می آید.

            نظر

            • negarminavi
              عضو فعال
              • May 2013
              • 35715

              #3786
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              آخرین تلاشهای یک لیدر


              دیروز بار دیگر سهام گروه خودرویی پس از ریزش‌های مداوم با صف خرید مواجه شد. ایجاد صف‌های خرید در ساعات ابتدایی معاملات در نماد «خساپا» به تدریج به دیگر نمادهای این گروه کشیده شد. تمرکز نقدینگی در این گروه باعث شده که همچنان قیمت سهام این گروه حساسیت بالایی نسبت به اخبار داشته باشد. موضوعی که در میان کارشناسان بازار نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. مشابه معاملات روز گذشته گروه خودرویی را در هفته‌های گذشته به خصوص هفته‌های نخست معاملات سال جدید نیز شاهد بودیم. از طرفی میل به اصلاح جدی قیمت، پس از رشد‌های بیش از حد قیمت سهام این گروه در سه ماه پایانی سال گذشته، این نمادها را با سرعت به سمت صف فروش پیش می‌برد. از سوی دیگر، برخی فعالان بازار نیز که در دوره صعود مداوم خودرویی سودهای عجیب و خارج از عادتی کسب کرده‌اند، همچنان به امید کسب سودهای کلان در این گروه حضور دارند. این در حالی است که دیگر معامله‌گران که تحلیل دقیقی از بازار ندارند، با مشاهده صف‌های خرید به سرعت به خرید سهام ترغیب شده و اصطلاحا موج‌سواری می‌کنند.

              گرچه برداشت از برخی اخبار عاملی برای تشکیل صف خرید در گروه خودرویی شده است، اما با نگاهی جامع‌تر به معاملات هفته‌های اخیر و از ابتدای سال مشابه این هجمه معامله‌گران در سمت خرید یا فروش مشاهده شد. هیجان این گروه در این مدت باعث شده قیمت سهام روند متعادلی نداشته باشد. بررسی سابقه معاملاتی نمادهای این گروه کاملا گویای روند صفر و یکی معاملات است. تشکیل صف‌های خرید در یک روز معاملاتی و رنگ باختن این صف‌ها در روز بعد و به دنبال آن تشکیل سریع صف‌های فروش بر این موضوع تاکید دارد. با وجود اینکه زیان‌های نسبتا زیادی به پرتفوی خریداران سهام در قله قیمتی نمادهای خودرویی تحمیل شده است، همچنان شاهد حضور پررنگ نوسان گیران در نمادهای این گروه هستیم. این در حالی است که همچنان عوامل فشار بر قیمت سهام خودرویی کاملا حضور دارند، این عوامل سدی مقاوم را در برابر رشد قیمت سهام این گروه ایجاد کرده‌اند که مانع از رشد زیاد این نمادها می‌شوند.

              در این خصوص، احتمال افزایش فشار فروش در گروه سایپا با اضافه شدن سهام ناشی از افزایش سرمایه (سهام جایزه) بسیار زیاد است. بسیاری از سهامداران این گروه در هفته‌های گذشته با شناسایی سود حداکثری اقدام به خالی کردن پرتفوی خود کرده‌اند. در شرایط کنونی نیز افزایش سهام جدید به پرتفوی می‌تواند با فشار قابل توجه فروش همراه شود. در حالی که روز گذشته «خساپا» با صف 80 میلیون سهمی معاملات را به پایان رساند، اما این عدد در برابر حجم بسیار زیادی که ناشی از افزایش سرمایه آزاد خواهد شد بسیار کمتر است (با توجه به افزایش سرمایه 130 درصدی این شرکت به ازای هر 10 سهم که سهامداران در زمان مجمع داشته‌اند، 13 سهم به پرتفوی آنها اضافه خواهد شد). بر این اساس، دور از انتظار نیست که معادل حجم عرضه سهام در هفته‌های اخیر یا حتی بیش از آن را در سهام این شرکت شاهد باشیم (از روز بازگشایی پس از مجمع 26 اسفند، حجم معاملات بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون سهم بوده است). البته ممکن است با تغییر نگاه‌ها به بازار تا حدی از شدت عرضه کاسته شود، اما رسیدن قیمت‌ها به سطوح بالا احتمال افزایش عرضه را بیشتر خواهد کرد.

              امیدواری به خروج از رکود در کل اقتصاد و همچنین گروه خودرو وجود دارد، این موضوع نگاه بلندمدت سهامداری را تا حدودی جذاب می‌سازد، با این حال، روند معاملات سهام این صنعت حاکی از تمرکز ویژه سفته‌بازان در این گروه است. انباشت نقدینگی در گروه خودرو باعث شده که دیگر گروه‌های بازار از نبود نقدینگی رنج ببرند. البته سایر گروه‌ها، پتانسیل ایجاد اخبار و شایعات را مانند آنچه در ماه‌های اخیر برای خودرو شاهد بودیم، ندارند. این موضوع جذابیت را برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به وجود آورده و به تدریج به کل بازار سرایت کرده است؛ بنابراین، سایر فعالان بازار نیز برای جا نماندن از سودهای سریع به تدریج به این سمت کشیده شده‌اند.

              Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz46omak6Vr

              نظر

              • sotedelan
                عضو جدید
                • Sep 2012
                • 14

                #3787
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری در بازدید از کارخانه سایپا از صنعت خودرو حمایت کرد. مدیرعامل سایپا هم اعلام کرد با سیتروئن و رنو مذاکرات خوبی انجام شده که در مراحل پایانی است.


                به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی بانک معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری دیروز از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا بازدید کرد و در نشستی با مدیرعامل گروه و مدیران ارشد سایپا گفت: متاسفانه در گذشته صنعت خودرو به دلیل برخی سیاست‌ها که بعضا احساس می‌شد به ضرر منافع ملی بوده، به سمتی بردند که این صنعت ملی تبدیل به یک صنعت ضعیف شود تا پس از آن به سرمایه شخصی تبدیل شود.

                وی افزود: درست است که سیاست دولت باید در جهت خصوصی سازی باشد اما نه اینکه یک صنعت ملی را تضعیف کنیم. خوشبختانه مدیران صنعت خودرو، این صنعت تضعیف شده را دوباره به یک صنعت قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل کردند. برخی دوستان سخنانی می گویند که شاید تا حدودی معتبر باشد؛ اما وقتی نقد می‌کنند که چرا بیش از پیش از صنعت خودرو حمایت می‌شود به نظر می‌رسد به جوانب مختلف این موضوع توجه ندارند و فقط به تولید توجه می‌کنند.

                این مقام مسئول گفت: صنعت خودرو می‌تواند با در خدمت گرفتن نیروهای تخصصی، اقتصاد کشور را در منطقه و دنیا مطرح کند و ارزش افزوده را در دانشگاه‌ها بالا ببرد. این صنعت هر روز دچار تحول می‌شود و به سادگی نمی‌توان از کنار‌ آن عبور کرد. البته باید به سمت تجاری شدن و اداره شدن به صورت خصوصی پیش برود اما از سوی دیگر باید چتر حمایتی برای آن به وجود بیاید.

                بانک با بیان اینکه نباید اجازه داد صنعت خودرو در کشور تضعیف شود، گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های عمومی دولت دقیق بوده است و بر عکس کسانی در اواخر دوره‌های قبل، این صنعت را با مخاطراتی مواجه کرده بودند

                نظر

                • sotedelan
                  عضو جدید
                  • Sep 2012
                  • 14

                  #3788
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  مذاکره سایپا با سیتروئن و رنو

                  مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز گفت: همگام با دولت تدبیر و امید و با نگاه استفاده از متخصصان داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی، سایپا نیز در شرایط جدید بعد از برجام به دنبال ایجاد شرایطی بوده تا صنعت خودرو کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد. اواخر سال 91 و بعد از تحریم های ناجوانمردانه گروه خودرو سازی سایپا با مشکلات عمده ای روبرو شد. به صورتی که از تولید 800 هزار دستگاه در سال به 300 هزار دستگاه کاهش یافت.

                  وی افزود: تحریم ها باعث شد تا فرصت های شغلی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی بشدت کاهش یابد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ تصمیم های مناسب در عرصه سیاسی و اقتصادی، بارقه های امید بار دیگر به تولید برگشت و روند تولید شکل بهتری به خود گرفت.

                  وی گفت: در سال 93 با توجه به فشار تحریم ها در مسیر مذاکرات، تولید روند مناسبی داشت و در سال 94 با جوسازی و اطلاعات غلطی که بعضی افراد از صنعت خودرو سازی به مردم دادند، باعث تضعیف این صنعت شد که خوشبختانه با تصمیم ها و راهکاری های مناسب دولت در بخش های مختلف، شرایط تولید روند مثبتی پشت سر گذاشت.

                  جمالی ادامه داد: گروه خودرو سازی سایپا در سال گذشته با کمک های دولت و اتکا به توان متخصصان داخلی، توانست سال موفقی را پشت سر بگذارد و در حال حاضر با بستر مناسبی که دولت در عرصه سیاسی به وجود آورده است، امیدوارم همکاری های مشترک با شرکای تجاری خارجی در زمینه سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی بیش از پیش باعث رشد صنعت خودرو سازی کشور شود.

                  مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا از استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حضور شرکت های مطرح خودروسازی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سیتروئن و رنو مذاکرات خوبی انجام شده که در مراحل پایانی آن است. به طور حتم با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در گروه سایپا، در آینده ای نزدیک شاهد رشد تولید و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهیم بود

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #3789
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    | تاریخ خبر: 06/02/1395 | ساعت: 20:1|


                    در گفت وگو با ایرنا

                    مجوز افزایش نرخ خودروهای تولیدی سایپا و ایران خودرو صادر شد

                    تهران- ایرنا- رئیس شورای رقابت اعلام كرد: در جلسه عصر امروز(دوشنبه) شورا، با توجه به بررسی های كیفی تولیدات داخلی خودروسازان، مجوز
                    افزایش قیمت حداكثر چهار دهم درصدی تولیدات سایپا و 1.8 درصدی ایران خودرو صادر شد.

                    «رضا شیوا» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این افزایش نرخ برای خودروسازان سقف قیمتی است و این دو خودروساز می توانند افزایش قیمتی نیز نداشته باشند.
                    ادامه دارد..
                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • sotedelan
                      عضو جدید
                      • Sep 2012
                      • 14

                      #3790
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      به گفته کفاش پنجه شاهی، رشد اولیه خودرویی ها به بحث های بنیادی از جمله اصلاح ساختار مالی و افزایش فروش شرکت ها مربوط می شد اما افزایش سه تا چهار برابری قیمت برخی از نمادها در یک بازه کوتاه مدت عادی نبود.

                      کفاش پنجه شاهی ادامه داد: در روزهایی که بازار با افت خودرویی ها مواجه شد، پول ها جذب معدنی ها، فلزی ها و سنگ آهنی ها شد و دو سه روز نوسان مثبت داشتند؛ اما بازار مجدد به سراغ خودرویی هایی آمده اند و به نظر می رسد نوسان را در این گروه خواهیم داشت.

                      نظر

                      • اروین
                        عضو فعال
                        • Feb 2016
                        • 422

                        #3791
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تغییرات مدیریتی در گروه سایپا

                        طی حکمی از سوی دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، مهندس فریبرز شهباز به سمت مدیر عاملی شرکت سایپا کاشان منصوب شد.

                        از سوابق وی در گروه سایپا می توان به قائم مقامی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سایپاکاشان، قائم مقامی معاونت مهندسی سایپا ، عضویت در هیئت مدیره شرکت سویکو ( سوریه ) و عضو موظف هیئت مدیره شرکت سیکو(شرکت مهندسی توسعه سایپا) اشاره کرد.

                        طی حکمی از سوی دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، مهندس محمدرضا شیخ عطار بعنوان مدیرعامل شرکت مگاموتور منصوب شد

                        به موجب این حکم و به استناد مواد ۸۸ و ۱۰۷ و ۱۰۹ و ۱۱۰ و۱۱۱ قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت و مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۸/ ۴/۹۳، جنابعالی به سمت مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره و نماینده شخصیت حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار (سهامی خاص) در هیات مدیره شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل سایپا “مگاموتور” (سهامی خاص) منصوب می شوید .

                        شایان ذکر است مهندس شیخ عطار از مدیران باتجربه صنعت خودرو بوده و قبل از این به عنوان مدیر عامل شرکت سایپا کاشان مشغول به فعالیت بوده است .

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35715

                          #3792
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد



                          گروه خودرو: در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.


                          اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.

                          بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.

                          Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/...#ixzz46vEa7dPq

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35715

                            #3793
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            تولید 5 وانت متوقف شد

                            اسفند ماه سال گذشته تولید پنج مدل وانت در خودروسازان داخلی به صفر رسید.

                            اسفند 1394 تولید وانت باردو ایران خودرو تبریز با کاهش صد درصدی از 4569 دستگاه در اسفند 1393 به صفر رسید.

                            در این مدت تولید وانت وینگل تک کابین تک دیفرانسیل شرکت سازه‌های خودرو دیار با کاهش 100 درصدی از 50 دستگاه در اسفند 1393 به صفر رسید.

                            اسفند سال گذشته تولید وانت وینگل دو کابین تک دیفرانسیل شرکت سازه‌های خودرو دیار با کاهش صد درصدی از 36 دستگاه در اسفند 1393 به صفر رسید.

                            در این مدت تولید وانت وینگل دو کابین دو دیفرانسیل با کاهش صد درصدی از 10 دستگاه در اسفند 1393 به صفر رسید.

                            اسفند سال گذشته تولید وانت نیسان پیکاپ شرکت پارس خودرو با کاهش صد درصدی از 13 دستگاه در اسفند 1393 به صفر رسید.

                            نظر

                            • ایرج سابق
                              عضو فعال
                              • Oct 2015
                              • 7434

                              #3794
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              وزارت صنعت اعلام کرد؛
                              شرط جدید وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی/ موتور باید یورو ۶ باشد





                              سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴


                              معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مذاکره با فرانسوی‌ها برای تولید خودرو در ایران خبرداد و گفت: حداقل ۴۰ درصد قطعات باید داخلی‌سازی شده و موتور خودرو هم،

                              دارای استاندارد یورو ۶ باشد.به گزارش
                              خبرگزاری مهر، منصور معظمی در دیدار با هیات مدیره شرکت فرانسوی سیتروئن، با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران و فرانسه در

                              حوزه خودروسازی گفت: امیدواریم در آینده همکاری‌های دوجانبه خوبی داشته باشیم، این در حالی است که بر اساس سیاست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌داخلی‌سازی

                              قطعات خودرو، تاکید بر صادرات تولیدات خودرویی و همچنین استفاده از تجهیزات و قطعات خودرو ساخت داخل در تولید محصولات جدید، مورد توجه و تاکید جدی قرار دارد.

                              معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اهمیت برقراری همکاری سازنده که متضمن تامین سود و منافع دوجانبه است، افزود: توجه به کیفیت خودروهای تولید

                              شده جهت کسب رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل اصرار داریم مدل های جدید خودرو با بهترین کیفیت تولید شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

                              وی با اشاره به لزوم طراحی مدل‌های جدید خودرو گفت: در هرگونه شراکت سرمایه‌گذاری جدید باید مسائل عمده و کلیدی مورد توجه جدی قرار گیرد از جمله اینکه حداقل ۴۰

                              درصد از قطعات خودرو باید داخلی‌سازی شود و بعلاوه ۳۰ درصد از تولیدات صادر گردد و همچنین نوع موتور براساس رده‌بندی یورو ۶ باشد.




                              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #3795
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                وزیر صنعت خبر داد

                                تصویب آیین نامه ای در جهت حمایت از مصرف کنندگان در دولت/سمند و پراید سوار می شوم/مجوز واردات خودروهای آمریکایی باید لغو شود
                                ۹۵/۰۲/۰۹ :: ۱۴:۱۴


                                وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین نامه ای در جهت حمایت از مصرف کنندگان در دولت خبر داد و گفت: این آیین نامه در کل به نفع خریدار است.

                                به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب مسائل و مشکلات حوزه خودرو را مورد بررسی بیشتر قرار داد.در ابتدای برنامه وزیر صنعت در

                                پاسخ به سوالی که پرسیده شد خودروی شخصی شما چیست؟ گفت: از خودروی داخلی و ملی استفاده می کنم که خودروی شخصی ام یک سمند و یک پراید است.در ادامه برنامه

                                نعمت زاده درباره خودروهای تولیدی در کشور گفت: هر خودرو جایگاه خود را در کشور دارد. بعضی اوقات یک نوع برند نمره کیفیت نمی گیرد و طبعا ماشین های ارزان

                                قیمت و قدیمی تر از لحاظ کیفیت در درجه پایین تری قرار دارند.وی گفت: حداقل استانداردهای ملی باید در تولید خودرو رعایت شود و اگر غیر از این باشد نمره گذاری نمی

                                شود.وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه آیا خودرویی هست که در جهت نفع نواقص آن برآمده باشید، گفت: با کادرتولید کنندگان و سازمان ملی استاندارد مرتب جلسه

                                داریم و مشکلات و نواقص بررسی می شود.وی گفت: قرار است 10 درصد به صورت سالانه بهبود کیفیت داشته باشیم و هدف گذاری کرده ایم . باید نارضایتی مشتریان هم

                                سالانه 5 درصد کاهش داشته باشد.نعمت زاده افزود: سال گذشته از خریداران یک میلیون و 600 خودروی فروخته شده نظرخواهی شده است که روند همیشه رو به بهبود بوده

                                است. وی گفت: کیفیت خودرو نسبی است ، اما برای هر خودرویی استاندارد ملی و استاندارد داخل کارخانه باید رعایت شود.نعمت زاده تاکید کرد: نظارت ها سخت تر شده

                                است. معیار اندازه گیری کیفیت را مشکل تر کرده ایم. ضوابط را در جهت اینکه صنایع را برای بهبود کیفیت مورد فشار قرار دهیم، تغییر داده ایم.وی درباره قیمت گذاری

                                خودرو در شورای رقابت گفت: از نمایندگان در شورای رقابت خواسته ایم که قیمت گذاری تکلیفی را بردارند و در صورت این کار نباید نگران قیمت باشیم چون عرضه زیاد

                                شده است و واردات هم وجود دارد. وی گفت: شرکت های خارجی هم معتقدند اگر قیمت گذاری باشد به مشکل می خوریم.وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از آیین نامه ای

                                که در جهت حمایت از مصرف کنندگان 10 روز پیش در جلسه هیئت دولت تصویب شد خبر داد و گفت: این آیین نامه چند ده ماده ای است که قلا در سال 89 داشتیم که نواقصی

                                داشت اما یکسالی است که با نظرخواهی از خریداران و واحدهای تولیدی اصلاحیه ای داشتیم ، به دولت ارائه شد که تصویب شد و این آیین نامه به نفع خریدار است.نعمت زاده

                                در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع واردات خودروهای آمریکایی که مقام معظم رهبری در جمع کارگران به آن اشاره کردند چیست؟ گفت: من خودم نمی دانستم که

                                دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این

                                مجوز داده شد و البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.*کارت زرد مجلسی ها به

                                من ناحق بودنعمت زاده گفت: در خصوص واردات خودروهای لوکس ما گام های خوبی برداشته ایم اما مجلس به ناحق سال گذشته به من در خصوص واردات خودروهای

                                لوکس کارت زرد داد که باید همین جا اعلام کنم در سال 88 حدود 31 هزار و 500 خودروی بالای 2500 سی سی، در سال 89 حدود 24 هزار خودرو، در سال 90 حدود 19

                                هزار خودرو، در سال 91 حدود 16 هزار و 500 خودرو، در سال 92 حدود 4 هزار خودرو وارد شد.وی افزود: در سال 93 هم 711 خودرو وارد شد که 500 دستگاه خودروی

                                بنز و متعلق به پلیس بود و 211 خودروی دیگر نیز با مجوزهای قبلی یا برای سفارتخانه ها وارد شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 94 هم بنا بر آمار گمرک، یک

                                مورد از این خودروها وارد نشد و مصوب کردیم که اگر یک مورد وارد شد، خارج کنند.نعمت زاده افزود: البته تردد این خودروها در داخل مناطق آزاد مشکلی ندارد اما گاهی

                                اوقات کم لطفی می کنند و این خودروها از مناطق آزاد خارج می شود.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از تصمیمات ما این بوده است که نهادها، بنگاه ها، بانک ها و یا

                                شهرداری هایی که صنایعی در زیرمجموعه خود دارند خودشان مسئول فعال کردن این صنایع باشند.


                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X