اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بورس 2016
    عضو عادی
    • Oct 2015
    • 186

    #3826
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    سلام 25/3/95

    فقط سهام خودرویی بخرید حالا یک بررسی بورسی و تحلیل رفتاری بازار

    حقوقی در ایران خودرو از 4 روز قبل حدود 25 میلیون سهام خریده
    25میلیون را در 300 ضرب کنید می شود 7500000000تومان
    حالا به نظر شما این مبلغ پول کمیه و بی حساب وکتاب سهام خریده اند
    مطمئنا جواب شما منفی است
    پس بازار را تحلیل کنید بیشترین ارزش بازار الکی به سمت خودرویی ها نمی رود
    پشت پرده خبرهای رانتی هست پس فروشنده نباشید که ضرر می کنید
    کمی صبر شما از ضرر به سود می رساند برای همینه خورویی ها شدن لیدر بازار
    بخاطرسهام ارزشمند آنهاست بر ترس غلبه کنید بورس همینه کسی براحتی نمیتونه
    سود کسب کنه بازار بورس سرمایه را هم می تواند چند برابر کند هم در عرض چند روز
    نابود کند

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3827
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      فارس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد
      ۹۵/۰۳/۲۶ :: ۱۱:۱۸

      بازار سهام به کدام سو می رود؟/ چشم انداز بورس در پسا برجام


      بازار سهام در حالی با درجا زدن نماگرهای منتخب خود روبرو است که برخی کارشناسان این وضعیت را موقت و در حال گذار

      می‌دانند. شرایطی که با عبور از فصل مجامع و پایان اصلاح قیمت‌ها جانی تازه برای تداوم روند صعودی پیدا خواهند کرد.


      عبدالله اسدزاده از کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس ضمن بررسی روند فعلی بازار سهام گفت: از منظر آسیب

      شناسی شرایط فعلی بازار سهام آنچه که به وجود آمده ناشی از تفکر حاکم شده بر بازار سهام مبنی بر پیشرو بودن صنعت خودرو همزمان با اجرایی شدن

      توافق برجام بود که خبرهای مختلف در این گروه امکان ظهور و بروز بیشتری در بازار سهام پیدا کرد.وی افزود: هر چند برخی از انتظارها در گروه

      خودرویی ها محقق شد، اما شکاف بین واقعیت ها و انتظارات در این گروه پیشرو باعث شده تا بازار سهام اغلب خبرهای مثبت آنها را پیش‌خور کرده و

      در انتظار خبرهای جدید دیگری باشد
      .مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی
      ریاست جمهوری با بیان اینکه هنوز برگ‌های برنده دیگری برای صنایع

      پیشرو بازار سهام باقی مانده که
      برای رونمایی از آنها
      منتظر فرصت مناسب است،
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • 717
        عضو فعال
        • Apr 2011
        • 596

        #3828
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        بالاخره پس از طرح شایعاتی متفاوت:
        آگهی عرضه بلوکی "ورنا" ارائه شد
        آگهی عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت. فروشنده این سهام شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان و شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان می باشد.

        طی لحظاتی قبل بالاخره پس از مطرح شدن شایعات بسیاری آگهی معامله بلوکی شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت.

        به گزارش بورس نیوز، آگهی عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت. فروشنده این سهام شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان و شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان می باشد.

        طبق این اطلاعیه عرضه بلوکی سهام "ورنا" به صورت یکجا و نقد یا اقساط در تاریخ 12 تیر ماه سال جاری انجام خواهد شد.

        بر این اساس با توجه به قیمت پایه هر سهم این بلوک که 5063 ریال تعیین شده و اختلاف زیادی که با قیمت این سهم روی تابلوی معاملات که در محدوده 2740 ریال می باشد ، باید دید طی روزهای آینده روند معاملاتی "ورنا" چگونه رقم خواهد خورد.

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35714

          #3829
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          سایپا و ایران‌خودرو بهره‌وری منفی 38درصدی دارند؟!

          خودروی چانگان را که خودرو‌ساز ساکن جاده قدیم 64 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده در چین 35 میلیون تومان و با آپشن‌های متنوع در کشورهای عربی 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

          به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «جوان» در یادداشتی از «مهران ابراهیمیان»نوشت:

          دیوار تعرفه واردات خودرو از این جهت بالاست که از تولید خودروی داخلی حمایت شود و تولیدات داخلی و حتی مونتاژ شده بر تولیدات خودروهای خارجی و شرکت‌های مادر ترجیح داده شوند و از این رهگذر سهم ایجاد اشتغال در این صنعت بیشتر یا دست‌کم حفظ شود و همچنین مانع خروج ارز شویم اما گویا رفیق‌بازی و بی‌توجهی به اصول مسلم اقتصادی باعث شده این صنعت روز به روز اوضاع وخیم‌تری را در داخل تجربه کند و به جای اینکه تولید بهبود یابد، ‌هر روز این صنعت متورم‌تر شده و بار سنگینی را آویزان خود کرده و هدف تولید خودروی ملی را دور‌تر می‌بیند، به نحوی که اکنون به جای تولید داخلی به مونتاژ خودروهای چینی روی آورده‌ایم و به جای تولید خودرو تنها هدفمان تولید اشتغال برای سفارش‌شدگانی است که از مجلس و بدنه دولت به آن تحمیل می‌شود، آن هم نه در خط تولید که در رده‌های مدیریتی با حقوق‌های نجومی!

          اما این کار تا کجا قرار است ادامه یابد؟ طی روزهای گذشته گزارشات زیادی مطرح شده مبنی بر دلیل چینی‌سازی جاده قدیم کرج که مهم‌ترین آن تنها و تنها سودهای زیاد مونتاژکاری خودروهای چینی برای سرپا نگه داشتن این صنعت است.

          شنیده‌ها حاکی است بانک پارسیان که وابستگی‌های آن به این صنعت مشهود است خود نیز سربار خودرو‌سازان شده و بار این صنعت را هم سنگین‌تر کرده، بنابراین آنها تنها امیدوارند با مونتاژ خودرو‌های چینی امورات بحرانی خود را پشت سر بگذارند.

          نگاهی به قیمت خودرو‌های چانگان c 35 یا دانگ فنگ 30H که در ماه‌های اخیر فروش آنها به ساعت هم نرسیده نشان می‌دهد اختلاف قیمت این خودرو‌ها با قیمت‌های خارجی بیش از 40 درصد است، آنچنان که خودروی چانگان که از سوی خودرو‌ساز ساکن جاده قدیم 64 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده در چین 35 میلیون تومان و با آپشن‌های متنوع در کشورهای عربی 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

          همچنین دانگ فنگ 30 نیز که ایران‌خودرو روی آن قیمت 43 میلیون تومانی گذاشته و لابد از امکانات آن هم زده و قابل قیاس با محصول عرضه شده با کشور مبدأ یا خارج نیست حدود 30 میلیون تومان قیمت واقعی دارد. به این ترتیب با سهم حدود 21 درصدی ساخت بر اساس توافق بین دو شرکت خودرو‌سازی چینی و خودروسازان داخلی ما می‌توان حدس زد سایپا با اسم تولید و مونتاژ در حقیقت نه فقط هیچ کارایی و بهره‌وری‌ای نداشته بلکه استفاده از نیرو‌‌های انسانی شاغل در سایپا و امکانات موجود در آن هزینه‌ای بیش از 46 درصد قیمت واقعی خودرو در شرایط رقابتی را به مردم تحمیل کرده‌اند که اگر مجموعه عریض و طویل سایپا نبود قیمت خودروی چینی مذکور حدود 30 میلیون تومان ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسید.

          با محاسبه‌ای مشابه نیز سهم کارگران و مدیران و تمامی امکانات ایران‌خودرو در تولید خودروی 30H بیشتر از منفی 30 درصد است در حالی که در تعریف تولید معمولاً یک کالا با فعالیت‌های گوناگون منجر به ارزش‌افزوده می‌شود که در اینجا چون بحث مونتاژ است منظور افزایش قیمت و تحمیل گرانی نیست، به عبارت بهتر در باز تولید و مونتاژ بیشتر به دنبال کاهش هزینه‌های خودرو‌های مونتاژ شده در قیاس با خودروهای وارداتی هستیم تا در رقابت با کارخانه مادر، تولیدات مونتاژ شده را ترجیح بدهیم اما خودروسازان به دلیل تعرفه‌های بالا و روش‌های مدیریت و حجم بالای نیروی مازاد بیشتر به جای تولید و صنعتداری با این روش‌ها بازرگانی می‌کنند و پوسته‌ای ظاهری از تولید را به نمایش می‌گذارند؛ روشی که با پیوستن ما به تجارت جهانی یا ادامه روند قیمت نفت به طور قطع به یقین امکانپذیر نخواهد بود.


          نظر

          • anahita
            عضو فعال
            • Jan 2013
            • 769

            #3830
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط anahita پست شده است View Post
            احتمالاً یه بالا میزنه خودرو ( حوالی 420 ) ؛

            بعدش میره برای 210 تومن (در میان مدت)

            (سایر خودرویی ها هم وضعیت مشابه دارند تقریباً )

            صرفاً تحلیل شخصی

            پست برای 28 فروردین !!!
            *** هرچه در جستن آنی ، آنی ***

            نظر

            • rajabi
              عضو فعال
              • Dec 2014
              • 936

              #3831
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت
              آغاز به كار شركت مشترك ايران خودرو و پژو


              با امضاي اين صورت جلسه، 17 قرارداد فرعي موجود در پروتكل همكاري هاي اين دو شركت، نهايي شده و مراحل ثبت اين شركت از فردا آغاز خواهد شد.
              با معرفي اعضاي هيات مديره و نهائي شدن 17قرارداد فرعي در پروتكل همكاري هاي دو خودروساز، شركت مشترك ايران خودرو- پژو (ايكاپ IKAP) با حضور وزير صنعت، ‌معدن و تجارت به صورت رسمي آغاز به كار كرد.

              به گزارش گروه خودروی عصر ایران و به نقل از ايكوپرس، با برگزاري مجمع موسسين شركت مشترك ايران خودرو و پژو ( ايكاپ) صورت جلسه تشكيل اين شركت به امضاي هاشم يكه زارع،‌ مديرعامل ايران خودرو و ژان كريستف كمار،‌قائم مقام مديرعامل پژو سيتروئن رسيد تا اين شركت كار خود را به صورت رسمي آغاز كند.

              با امضاي اين صورت جلسه، 17 قرارداد فرعي موجود در پروتكل همكاري هاي اين دو شركت، نهايي شده و مراحل ثبت اين شركت از فردا آغاز خواهد شد.
              گفتنی است مراد مجلسي پيشتر از سوي ايران خودرو به عنوان مديرعامل اين شركت منصوب شده است.

              اقدامات نهايي جهت آغاز به كار رسمي شرك مشترك ايران خودرو و پژو طي هفته هاي اخير به اتمام رسيده و يك هيات بلند پايه از مديران گروه پژو سيتروئن براي امضاي قرارداد نهائي به ايران سفر كرده اند.

              لازم به ذکر است كليات دور جديد همكاري هاي گروه صنعتي ايران خودرو و پژو بهمن ماه گذشته در سفر رئيس جمهوري به فرانسه به امضاي مديران دو شركت رسيده بود و در اين مدت اقدامات لازم براي اجرائي شدن اين توافق انجام شده است.


              http://www.asriran.com/fa/news/47579...رو-و-پژو

              نظر

              • اروین
                عضو فعال
                • Feb 2016
                • 422

                #3832
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                پژو نهایی شدن قرارداد با ایران خودرو را تایید کرد




                شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد قرارداد تولید خودرو با شرکت ایران خودرو نهایی شده است و این شرکت آماده می‌شود به بزرگ‌ترین بازار خودروی غرب آسیا بازگردد.

                نظر

                • بورس 2016
                  عضو عادی
                  • Oct 2015
                  • 186

                  #3833
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  توافق خودرویی ها هم با این خبر قطعی می شود:
                  --------------------------------------------------------------
                  جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن استقبال از بیانیه شرکت هواپیماسازی بوئینگ درباره توافق با ایران ایر، گفته است، این توافق در چارچوبی که توافق هسته‌ای، برجام، مشخص کرده است، انجام می‌شود.

                  به گزارش آسوشیتدپرس شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ روز سه شنبه در بیانیه‌ای از معامله تاریخی با ایران در چارچوب توافق هسته‌ای خبر داد. درصورت انجام این معامله، این بزرگ‌ترین قرارداد تجاری بین ایران و آمریکا پس از انقلاب در سال ۱۳۵۷ خواهد بود.

                  جان کربی گفته است: وزارت امور خارجه از بیانیه شرکت بوئینگ درباره توافق با ایران ایر استقبال می‌کند، این معامله در چارچوبی که توافق هسته‌ای با ایران، برجام، ترسیم کرده و مجاز شمرده انجام می‌شود. شرکت بوئینگ در خصوص این توافق با وزارت خارجه در تماس نزدیک بوده است.

                  نظر

                  • کامل
                    عضو فعال
                    • Apr 2013
                    • 558

                    #3834
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    روزنامه گاردین : شرکت فرانسوی خودروسازی پژو سیتروئن بازگشت خود به ایران را اعلام کرد.


                    جین کریستوف کومارد، ناظر برنامه های پژو سیتروئن در خاورمیانه و آفریقا می گوید: امروز روز بازگشت پژو سیتروئن به ایران است. ما به این بازگشت بسیار مفتخریم.

                    وی افزود: این شرکت به ایران متعهد است و از طریق این شرکت ایرانی ما نشان خواهیم داد که با جبران گذشته به درستی به آینده نیز متعهد هستیم و آماده سرمایه گذاری 800 میلیون یورویی در ایران هستیم.


                    /

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3835
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      حل مشکل مبادلات بانکی خودروسازان ایرانی و فرانسوی



                      روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3800 تاریخ چاپ:1395/04/08

                      گروه خودرو: در حالی ازسرگیری تبادلات بانکی و بازگشت آن به روال عادی یکی از موضوعات مهم درکاهش هزینه خودروسازی کشور عنوان می‌شود که عضو هیات‌مدیره انجمن

                      قطعه‌سازان از آغاز تبادلات بانکی میان ایران و فرانسه از طریق یکی از بانک‌های معتبر فرانسوی خبر داد.


                      محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به فرانسه در دیدار با مقامات فرانسوی بحث آغاز تبادلات

                      بانکی از طریق یکی از بانک‌های مطرح فرانسوی را نهایی کرده است. براین اساس یکی از مشکلات صنعت خودرو که روند کند ازسرگیری تبادلات بانکی با شرکت‌های قطعه‌ساز و

                      خودروساز فرانسوی بود به‌زودی حل خواهد شد. در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که گشایش اعتبار و انتقال پول و همکاری بانک‌ها نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن

                      قراردادهای خودرویی دارند. در همین زمینه محمدرضا نجفی‌منش می‌گوید: اجرایی‌ شدن قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خودروسازان و قطعه‌سازان منوط به آغاز تبادلات بانکی است و از

                      آنجا که روند این موضوع بسیار کند است در صورت همکاری این بانک فرانسوی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
                      موضوع دیگری که در این میان حائز اهمیت است بحث کاهش

                      هزینه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز به‌واسطه لغو تحریم‌های بین‌المللی و به‌دنبال آن آغاز مبادلات بانکی با کشورهای اروپایی است. یکی از عواملی که در دوران تحریم موجب

                      افزایش هزینه صنعت خودرو ایران می‌شد، بحث دور زدن تحریم‌ها به‌خصوص در زمینه مبادلات مالی بود؛ بنابراین در صورت حل مشکل نقل‌وانتقال پول از طریق این بانک فرانسوی،

                      صنعت خودرو ایران می‌تواند در ارتباط با شرکای فرانسوی تا حدودی هزینه‌هایش کاهش یابد.
                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ali110
                        عضو فعال
                        • Jul 2013
                        • 467

                        #3836
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        ماشاا... خودرو / لیدر از خواب بیدار شد



                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35714

                          #3837
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          اقتصادنیوز گزارش می‌دهد

                          چند نفر در صنعت خودرو ایران کار می‌کنند؟

                          خودروسازان دولتی، فربه از مازاد نیرو


                          بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر 15 میلیون دستگاه انواع خودرو در کشور در حال تردد است و نزدیک به 885 هزار نفر در بخش تولید و خدمات صنعت خودرو ایران مشغول به کارند.

                          به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر 15 میلیون دستگاه انواع خودرو در کشور در حال تردد است و نزدیک به 885 هزار نفر در بخش تولید و خدمات صنعت خودرو ایران مشغول به کارند.

                          این گزارش حاکی از آن است که 122 هزار نفر از این تعداد در شرکت‌های خودروساز مشغول کارند که نزدیک به 110 هزار نفر از این تعداد در دو گروه بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا کار می‌کننند و ماهانه نزدیک به 200 میلیارد تومان دریافت حقوق و مزایا دارند.

                          آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که روزانه بیش از 5 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید می‌رسد که نشان می‌دهد هر نفر شاغل در صنعت خودرو کشور، ماهانه 1.3 خودرو به تولید می‌رساند.

                          بر اساس آماری که انجمن خودورسازان ایران در اختیار اقتصادنیوز قرار داده، 265 هزار نفر هم اکنون در واحدهای قطعه‌سازی فعالیت دارند که بیشتر آنان حقوق و مزایای خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند. صنعت قطعه‌سازی کشور این روزها به دلیل تکنولوژی پایین از کارگران بیشتری بهره می‌برد که در صورت ارتقای تکنولوژی علاوه بر کیفی‌سازی محصولات، از تعداد کارگران این صنعت کاسته خواهد شد.

                          کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که یا خودروسازان با روش بهینه و بر اساس ارتقای بهره وری باید به فعالیت خود ادامه دهند یا اینکه با همین تعداد کارگر و تکنولوژی کنونی به تولید خودرو بپردازند که در این صورت از رویای دستیابی به بازارهای جهانی ناکام خواهند ماند.

                          بر اساس اعلام انجمن خودروسازان ایران، کارخانه‌های خودرو کشور در سال 89 با نزدیک به 100 هزار نفر کارگر، اقدام به تولید یک میلیون و 700 هزار خودرو کرده‌اند، اما درحال حاضر با 122 هزار پرسنل، تولیدی کمتر از یک میلیون دستگاه در سال دارد.

                          از نظر سیاستگذاران صنعت خودرو کشور، بهتر است تا دولت مجوز تعدیل نیروی چند ده هزار نفری کارکنان صنعت خودرو را صادر کند تا آنان با بهره‌وری بالاتری به تولید پرداخته و حقوق و مزایایی که به طور اضافه به کارگران مازاد پرداخت می‌شود را صرف ورود تکنولوژی‌های جدید کنند.

                          آمار انجمن خودروسازان بیانگر آن است که در بخش صنعت قطعه‌سازی و خودرو در مجوع 390 هزار نفر، در بخش تامین مواد اولیه خودرو، 380 هزار نفر و در بخش نمایندگی خودروسازان و خدمات پس از فروش حدود 85 هزار نفر مشغول کارند که این تعداد در نهایت موید آن است کل اشتغال ایجاد شده از سوی صنعت خودرو ایران، 855 هزار نفر است.

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #3838
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            تلاش اروپایی ها برای سرمایه گذاری مشترک با قطعه سازان ایرانی




                            رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر قطعه سازان داخلی به لحاظ کیفیت در تولید در سطح استانداردهای

                            بین المللی و روز دنیا قرار دارند، اظهار داشت : با تولید خودروهای جدید ، قطعه سازان داخلی توانایی داخلی سازی حداقل 60 درصد از قطعات از

                            تولیدات جدید را خواهند داشت
                            .
                            وی همچنین به توجه به روند ارتقاء و توسعه قطعه سازان در سال های اخیر پراخت و افزود : قطعه سازان در دهه

                            های گذشته با تلاش و همت مدیران این شرکتها در سطح و رتبه بسیار خوبی قرار گرفتند اما در یکی دو سال اخیر اکثر قطعه سازانی که به لحاظ بنیه

                            مالی ضعیف بودند یا تعطیل و یا از دور فعالیت کنار رفتند
                            .
                            وی در ادامه به توان بالای قطعه سازان در داخلی سازی بخش مهمی از قطعات خودروهای

                            جدید اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون قطعه سازان داخلی از دانش و توان بالایی در تولید قطعات بخوردارند چنانچه انتظتر می رود ظرف یکی دو

                            سال آینده تا حداقل 60 درصد از قطعات خودروهای جدید را داخلی سازی نمایند
                            .
                            وی با اشاره به اینکه 35 درصد قطعه سازان داخلی حدود 60 تا 70

                            درصد قطعات مورد نیاز داخل را تامین می کنند تاکید کرد : البته سایر قطعه سازان نیز با وجود اینکه از دانش لازم برخوردارند اما درصد کمتری از

                            قطعات خودروها را تولید می کنند
                            .
                            مدیرعامل شرکت آذین خودرو در ادامه با توجه به موضوع ایجاد شرکتهای مشترک قطعه سازی در جریان همکاری

                            میان خودروسازان داخلی و اروپایی گفت : ایجاد شرکتهای مشترک قطعه سازی بستگی به توسعه همکاری های خودروسازان دارد چنانچه در این

                            سالها غالب خودروسازان برای تولید خودروهای جدید ، تیر وان ها را ایجاد کردند تا زمینه همکاری قطعه سازان داخلی با خودروسازان خارجی نیز

                            فراهم شود
                            .
                            رضایی تصریح کرد : پیش بینی می شود با توافقات اخیر شرکتها مساله جوینت ونچرها پررنگ تر شود چنانچه در حال حاضر بسیاری از

                            قطعه سازان بزرگ اروپا علاقه مند به توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی هستند مسلما در جریان توسعه این همکاری ها شاهد انتقال دانش

                            فنی نیز خواهیم بود
                            .
                            وی در ادامه با اشاره به نقش همکاری های اخیر بر وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور گفت : انتظار می رود ظرف

                            حداقل 5 سال آینده نتیجه قطعی همکاری ها بر صنعت خودرو ایران مشخص شود
                            .
                            وی تصریح کرد : البته در جریان همکاری ها صورت گرفته با

                            شرکتهای اروپایی باید قوانین و مقررات موجود در فضای کسب و کار در کشور بازسازی و به روز رسانی شوند
                            .

                            تاريخ تنظيم: چهارشنبه 9 تیر ماه 1395 - 11:17 | دریافت فایل

                            فرم
                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • negarminavi
                              عضو فعال
                              • May 2013
                              • 35714

                              #3839
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز تشریح کرد

                              2 مانع بزرگ خودروسازان برای تامین مالی از بازار سرمایه

                              شرط خودروسازان خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران



                              دبیر انجمن خودروسازان موانع بزرگ صنایع خودروسازی کشور را برای تامین سرمایه از بازار سرمایه تشریح کرد و با اشاره به مذاکره خودروسازان بزرگ کشور با شرکای تجاری، از شرط طرف‌های خارجی برای انعقاد قرارداد تولید خودرو با ایران پرده برداشت.

                              احمد نعمت‌بخش به اقتصادنیوز گفت: خودروسازان برای تامین مالی خود از بازار سرمایه و بستن قراردادهای جدید با شرکای تجاری خارجی با دو مشکل «انحصاری بودن خودروهای سورای» و «قیمت‌گذاری دولتی» روبرو هستند که این موضوع سبب شده تا بازار سرمایه بر اساس مقرراتی که دارد مانع تامین مالی خودروسازان از این بازار شود.

                              او افزود: شورای اقتصاد در دولت قبل رای به انحصاری بودن صنعت خودرو در ایران داد که ما معتقدیم با لغو این مصوبه از سوی شورای اقتصاد دولت یازدهم بسیاری از مشکلات پیش روی صنعت خودرو کشور برداشته خواهد شد و علاوه بر خروج خودرو از قیمت‌گذاری دولتی، خودروسازان می‌توانند نیاز خود به منابع مالی را از طریق بازار سرمایه تامین کنند.

                              دبیر انجمن خودروسازان افزود: مدیران صنعت خودرو کشور این روزها که برای بستن قراردادهای بزرگ با طرف‌های خارجی به مذاکره می‌پردازند، وقتی مورد سوال قرار می‌گیرند که نظام قیمت‌گذاری خودرو در کشور شما چگونه است و می‌شنوند که مکانیسم موجود در این خصوص به چه صورت است، در توسعه همکاری‌های خود با طرف ایرانی تامل بیشتری به خرج می‌دهند چرا که آنها اصولا محصولات خود را در بازار آزاد و رقابتی تولید کرده و عرضه می‌کنند.

                              نعمت‌بخش گفت: خودروسازان کشور هم‌اکنون آمادگی لازم را برای انتشار اوراق دارند اما بند انحصاری بودن راه را بر آنان بسته است از این رو انتظار می‌رود تا شورای اقتصاد وارد قضیه شود و مصوباتی اینچنینی را سریعا حذف کند چون صنعت خودرو کشور با توجه به گسترش فعالیت‌های خود و از سرگیری همکاری با بزرگان خودروساز دنیا قادر نیست وزن انحصاری بودن و قیمت‌گذاری دولتی را تحمل کند.

                              نظر

                              • اروین
                                عضو فعال
                                • Feb 2016
                                • 422

                                #3840
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                خبر ویژه شنبه


                                علت اقبال امروز سایپا

                                بررسی های بورس پرس از چند مقام مسئول حکایت از آن دارد که گویا قرارداد سایپا با سیتروئن و فروش بلوک 49 درصدی سایپا کاشان به طرف فرانسوی به روزهای پایانی رسیده و همین موضوع باعث شده تا امروز علاوه بر معامله 429 میلیون سهم سایپا توسط 2.728 حقیقی و 34 حقوقی ، صف خرید 101 میلیون سهمی تشکیل شود.
                                در این رابطه یکی از مدیران گروه سایپا به بورس پرس گفت: خبرهای مثبت سایپا در روزهای آینده اعلام می شود و قرارداد مهم بعداز ماه ها پیگیری ، روز شنبه امضاء و نهایی می شود.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X