اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • negarminavi
    عضو فعال
    • May 2013
    • 35714

    #3796
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    یک کارشناس بازار خودرو پاسخ داد

    برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟


    یک کارشناس بازار خودرو به این سوال پاسخ داد که برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟

    فربد زاوه در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در این باره گفت: به نظر می‌رسد سکوت خبری هیوندای که بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات آماده به ایران بوده، بی‌دلیل نباشد. هیوندای با تعرفه‌های بالا و عوارض سنگین در برخی محصولات، تیراژهای بالای تولید را تجربه کرده است، حال با تولید خودرو در کشور می‌تواند تمامی معادلات را به هم بزند. اتفاقاً هیوندای از معدود برندهای بین‌المللی است که امکان صادرات گسترده از ایران را دارد هر چند ظرفیت برخی از این بازارها را قبلاً با کارخانجات دیگر پر کرده است ولی بازار عراق برای هیوندای می‌تواند از ایران تغذیه شود.

    وی ادامه داد: به موازات هیوندایی، ورود رسمی فولکس‌واگن با بخش خصوصی می‌تواند نویدبخش تغییر معادلات باشد. به نظر می‌رسد، پدیده سال 1395، مجموعه‌های خصوصی و مشارکت‌های آنها با شرکت‌های کم‌حاشیه‌تر بین‌المللی باشد تا شرکت‌های پر‌خبر دولتی.

    زاوه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امسال شاهد حضور خودروهای جدید داخلی در بازار نیز خواهیم بود؟ بیان کرد: به نظر می‌رسد پروژه دنای جدید ایران‌خودرو جزو اولین محصولاتی باشد که به بازار عرضه می‌شود. از گروه سایپا هم ساینا که همان فیس‌لیفت تیباست، به بازار می‌آید. این دو خودرو هیچ کدام محصول جدید به حساب نمی‌آیند.

    وی تصریح کرد:از سایر محصولات با برند داخلی اخبار موثقی موجود نیست. در واقع صنایع خودروسازی ایران، برنامه مشخص برای محصولات ندارند که بتوان وضعیت آنها را پیش‌بینی کرد. به هر صورت، نقطه مشترک اکثر محصولات جدید قیمت بالاتر آنها نسبت به نمونه‌های اصلی است که سبب می‌شود درصد قابل توجهی از بازار توانایی خرید این محصولات را نداشته باشند.

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3797
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      فارس گزارش می‌دهد

      همراهی شورای رقابت با نعمت‌زاده برای آزادسازی قیمت خودرو/ کاغذپاره‌‌ها به جریان افتاد


      این روزها شورای رقابت در حالی برای آزادسازی قیمت خودروها با وزیر صنعت همراه شده است که بازار خودرو همچنان در انحصار تولیدات دو

      شرکت بزرگ خودروسازی است و بخش اعظمی از نیاز بازار از طریق خودروهای داخلی تأمین می‌شود.

      به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای رقابت این روزها در حالی کمر به آزادسازی قیمت خودرو بسته است که دو هفته پیش وزیر صنعت در نامه‌ای به این

      شورا، آزادسازی قیمت خودرو و خروج این بخش از قید «انحصار» را خواستار شده بود.این نامه نعمت‌زاده با واکنش تند اعضای شورای رقابت روبرو شد تا آنجا که برخی

      اعضا از پاره کردن نامه وزیر صنعت در جلسه شورا خبر دادند هرچند برخی اعضا نیز این موضوع را تکذیب کردند.در همین حال، با وجود تأکید کلامی رئیس و اعضای

      شورای رقابت بر لزوم قیمت‌گذاری عادلانه خودروها، جدای از تلاش آشکار این شورا برای آزادسازی قیمت خودرو، اخیراً شاهد مصوبه افزایش قیمت خودرو توسط شورای

      رقابت بودیم. مصوبه‌ای که در شرایط رکود و کسادی بازار، قیمت محصولات ایران‌ خودرو را 1.81 درصد و قیمت محصولات سایپا را 0.4 درصد افزایش داد،البته این مصوبه

      با واکنش سرد بازار همراه بود و فعالان بازار خودرو را از این مصوبه شاکی کرد، چرا که معتقدند این مصوبه، رکود بیشتری را در بازار ایجاد خواهد کرد.بر این اساس، در

      لیست جدید قیمت خودروها شاهد افزایش 857 هزار تومانی قیمت تندر90 اتوماتیک، رشد 770 هزار تومانی قیمت دنا، افزایش 677 هزار تومانی قیمت تندر90 دنده‌ای و گرانی

      667 هزار تومانی پژو پارس بودیم که البته در کنار آن باید به رشد قیمت خودرو از محل افزایش نرخ بیمه شخص ثالث در سال جاری نیز اشاره کنیم. هرچند مسئولان بیمه

      مرکزی نیز هر نوع افزایش قیمت خودرو از محل رشد نرخ بیمه شخص ثالث را رد کرده و گفته بودند طبق توافق بیمه و خودروسازان، افزایش نرخ بیمه نباید بر روی قیمت

      خودرو لحاظ شود.در چنین شرایطی شورای رقابت ضمن سکوت نسبت به افزایش قیمت خودرو به بهانه رشد نرخ بیمه، مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد تا برای دومین

      بار طی دو ماه ابتدایی سال شاهد گرانی خودرو باشیم.* مبنای افزایش قیمت چه بود؟مصوبه اخیر شورای رقابت برای رشد قیمت خودرو با این توجیه صادر شد که نرخ تورم

      بخشی صنعت خودرو و نمره منفی کیفیت خودروها تغییر کرده و همین مسئله باعث افزایش قیمت خودرو شده است. این در حالی است که هیچ جزئیاتی در مورد این رشد قیمت

      ارائه نشده و در حالی که مردم و حتی اعضای شورای رقابت انتظار ثبات یا کاهش قیمت خودرو در پی بهبود شرایط اقتصادی کشور را داشتند، شاهد گرانی دوباره خودرو

      بودیم.عیسی امامی، عضو ناظر شورای رقابت در این مورد به فارس می‌گوید: اعضای ناظر شورای رقابت اعتراض خود را در مورد مصوبه اخیر این شورا به رئیس شورا

      اعلام کرده‌اند.وی ادامه می‌دهد: ما نسبت به مصوبه شورا در مورد افزایش قیمت خودرو اعتراض داریم و اصلاً نباید چنین اتفاقی صورت می‌گرفت.* گام نخست شورای رقابت

      برای آزادسازی قیمت خودرودر جدیدترین اقدام شورای رقابت، پرتال رسمی این نهاد از مصوبه شورا در جهت آزادسازی قیمت خودرو خبر داده و اعلام کرده که به منظور

      حداکثر سازی توان رقابت در بازار خودرو، هر خودرویی که با توجه به تعرفه های وارداتی و خودروهای جایگزین در کلاس خود از قدرت رقابتی مناسبی برخوردار باشد به

      تدریج از نظام قیمت گذاری خارج خواهد شد.به این ترتیب آزادسازی قیمت‌گذاری خودروها کلید خورده و هرچند عنوان شده که خودروهای رقابت‌پذیر مشمول این فرآیند

      خواهند شد، اما باید دید این رقابت‌پذیری بر چه اساسی تعریف می شود و آیا به سایر خودروها نیز تعمیم داده نخواهد شد؟
      * شورای رقابت یا شورای رفاقت؟موضوع آزادسازی

      قیمت برخی خودروها در حالی از سوی شورای رقابت دنبال می‌شود که خودروسازان و وزیر صنعت که همواره حامی خودروسازان بوده
      ، طی یکی دو سال اخیر تأکید زیادی

      بر لزوم آزادسازی قیمت خودرو و خروج آن از شرایط انحصار داشته‌اند. اما پاسخی که به این درخواست آنها داده می‌شد این بود که مرجع قانونی تعیین انحصاری بودن یا

      نبودن یک بازار، شورای اقتصاد است و تا زمانی که این شورا به رفع انحصار از بازار خودرو رأی ندهد، امکان آزادسازی قیمت خودرو وجود نخواهد داشت.به این ترتیب

      مشخص نیست بحث آزادسازی قیمت برخی خودروها بر چه اساسی مطرح است و آیا این اقدام منع قانونی ندارد؟در عین حال، این سوال مطرح است که شورای رقابت تا چه

      حد به حقوق مصرف‌کنندگان توجه دارد و آیا عملکرد این شورا با حفظ عدالت و اصول قانونی صورت می‌گیرد یا اینکه حضور این شورا بیشتر برای خالی نبودن عریضه و فقط

      برای رفع تکلیف در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است؟

      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • rajabi
        عضو فعال
        • Dec 2014
        • 936

        #3798
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        میزان سود مشارکت خرید خودرو تعیین شد
        عصر خودرو- در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، میزان سود مشارکت خرید خودرو در روش‌های مختلف فروش، تعیین شده است.


        به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، براساس این قانون در روش فروش تحویل فوری با مدت زمان تحویل حداکثر یک ماه، سود مشارکت به خریداران پرداخت نمی‌شود.


        در روش فروش پیش‌فروش قطعی با مدت زمان تحویل حداکثر 9 ماه نیز سود مشارکت خرید خودرو، معادل حداقل سود سپرده برابر با مقررات نظام بانکی در مدت قرارداد، تعیین شده است.


        در روش فروش پیش‌فروش عادی با مدت زمان تحویل حداکثر 12 ماه نیز سود مشارکت خرید خودرو برابر با حداقل سود سپرده یک ساله نظام بانکی تعیین شده است.


        در روش فروش مشارکت در تولید با مدت زمان تحویل حداکثر سه سال نیز میزان سود مشارکت خرید خودرو برابر با حداقل سود سپرده سه ساله نظام بانکی تعیین شده است.


        اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش با ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری اجرایی شد

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #3799
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          رویترز خبر داد: 1395/2/21 9.4
          حضور شرکت قطعه ساز آلمانی در ایران جدی شد/ انتظار رشد ۵ درصدی اقتصاد

          شرکت قطعه ساز بوش آلمان درحالی دفتری را در تهران گشایش می کند که عضو هیئت مدیره این شرکت معروف جهانی اعلام کرده اقتصاد ایران در سال جاری ۵ درصد رشد می کند.

          به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رویترز گزارش داد شرکت قطعه ساز رابرت بوش آلمان در حال گشایش دفتری در تهران است و در نظر دارد تا

          پایان سال جاری میلادی 50 نفر را در ایران به کار گیرد.

          در این رابطه اوه راشکه عضو هیئت مدیره بوش گفت:مشتاقیم به ایران بازگردیم و برای تسریع این روند پیش از هر چیز در حال برقراری ارتباط با

          شرکا و مشتریان سابق خود در ایران هستیم.

          وی افزود: ایران ظرفیت قابل توجهی دارد و انتظار داریم اقتصاد ایران در سال جاری 5 درصد رشد کند. چشم انداز اقتصاد این کشور در میان مدت نیز

          بسیار امیدوارکننده است.

          بر اساس این گزارش برخی خودروسازان خارجی از جمله رنو، دایملر، پژو سیتروئن و سوزوکی برنامه های خود برای بازگشت به ایران یا افزایش

          تولیدات خود در این کشور را اعلام کرده اند.


          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • "heydar"
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 7493

            #3800
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط "heydar" پست شده است View Post
            ‌ نیسان، میتسوبیشی را خرید

            عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان با خرید ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد. نیسان با در اختیار گرفتن این مقدار از سهام میتسوبیشی در واقع کنترل این شرکت را نیز در دست خواهد گرفت.

            .////////////////////////
            یک سوم شرکت 2.2 میلیارد دلار کل شرکت 6.6 میلیارد دلار . به عبارتی میفته حدودا 23 هزار میلیارد تومان البته سهم سیت مدیریتی هست و خودش تو بازار ارزون تر هست . حدودا 20 هزار میلیارد تومان .دوستان حتما اطلاع دارند برند میتسوبیشی برند معتبر جهانی و made in japan هست :D
            . میتسوبیشی تولید سالانه اش حدودا 1 میلیون خودرو است.

            حالا میاریم در مقیاس خودرو و سایپا . اگر میتسوبیشی همان تعداد سهم که خودرو دارد را داشت قیمتش الان حدود 1200 تومان بود .
            و اگر همان تعداد سهم سایپا داشت قیمتش حدودا 500 تومان بود .
            قیاس اشتباهی هست ولی صرفا چهت اطلاع اون هایی که میگند100 تومان مفته:D

            نظر

            • rajabi
              عضو فعال
              • Dec 2014
              • 936

              #3801
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              ارزش سهام میتسوبشی طی چن روز گذشته به دلیل اثبات تقلبی بودن آزمایشات سوختشون حدود 50 درصد افت کرده
              باید خسارت بده به مشتریانش از سال 1990 به بعد
              باید تمام شرکتش رو برای خسارت بده به مشتریانش ، با این همه خسارت قیمتش شده این

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #3802
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                سخنگوی پژو سیتروئن: خودرو الیزه به ایران می‌آید








                اقتصاد نیوز نوشت:سخنگوی گروه پژو سیتروئن گفت: در دور جدید همکاری های خود با خودروسازان ایرانی سرمایه و تکنولوژی را با هم وارد ایران

                خواهیم کرد تا ساخت داخل افزایش یابد
                .
                سخنگوی گروه پژو سیتروئن گفت: در دور جدید همکاری های خود با خودروسازان ایرانی سرمایه و

                تکنولوژی را با هم وارد ایران خواهیم کرد تا ساخت داخل افزایش یابد
                .
                آلن لگوگک سخنگوی گروه پژو سیتروئن گفت: قصد داریم این بار با یک سرمایه

                گذاری مشترک با طرف ایرانی خود وارد بازار ایران شویم. این سرمایه گذاری اجازه انتقال بهتر تکنولوژی برای تولید خودرو و ساخت داخل کردن این

                محصولات را در ایران خواهد داد
                .
                او افزود: این پروژه همچنین می‌تواند سبب یک جهش در تکنولوژی خودرو‌هایی که در ایران تولید می‌شود باشد و

                ایران را یک مرحله به سمت مدرن‌تر شدن خودرو‌های تولیدی‌اش کمک کند
                .
                سخنگوی گروه پژو سیتروئن تصریح کرد: این پروژه به شریک ایرانی ما این

                امکان را می‌دهد تا از یک پلت فرم پیشرفته با موتوری و مشخصات فنی بسیار به روز استفاده کند که این عامل سبب کاهش آلودگی هوا و امن‌تر

                شدن خودرو‌ها در ایران خواهد شد
                .
                او گفت: همچنین در این همکاری و سرمایه گذاری مشترک سهم زیادی هم برای صادرات خودرو در ایران مد نظر

                قرار گرفته است. همکاری با قطعه سازان ایران از دیگر مواردی است که در این همکاری مورد توجه قرار گرفته است
                .
                شرکت سایپا همانند قرارداد

                ایران‌خودرو با پژو با شرکت سیتروئن که خواهر پژو محسوب می‌شود وارد همکاری شده است
                .
                منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته

                است: دومین قرارداد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی ایران در روزهای گذشته میان شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه به امضا رسیده

                که این قرارداد به صورت جوینت‌ونچر و با سرمایه‌گذاری این شرکت در سایت سایپای کاشان عملیاتی خواهد شد
                .
                معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

                افزود: براساس قراردادی که به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی باید منابع مالی خارجی خود را به ایران آورده و شرکت ایرانی سایپا نیز سایت

                تولید خودروی خود در کاشان را به عنوان آورده پروژه، در اختیار سیتروئن قرار می‌دهد
                .
                وی تصریح کرد: قرار بر این است که چندین مدل خودرو در

                کلاس جدید به صورت مشترک از سوی این دو خودروساز تولید شود که
                ۶۰درصد آن به بازار داخل و ۴۰درصد آن به بازارهای صادراتی ارسال خواهد

                شد
                .
                رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهارداشت: کار طراحی، مهندسی و تأمین منابع مالی از سوی این شرکت فرانسوی

                صورت خواهد گرفت و سایپا نیز آورده‌ای به صورت مالی نخواهد داشت
                .
                معظمی خاطرنشان کرد: سیتروئن علاوه بر انتقال دانش فنی، سرمایه نیز به

                ایران وارد خواهد کرد
                .
                در قراردادی که میان شرکت سیتروئن و سایپا به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی قرار است ۵۰۰میلیون دلار سرمایه را وارد

                ایران کند. پیش از این، پژوی فرانسه همکاری مشترکی به صورت جوینت‌ونچر را با گروه صنعتی ایران‌خودرو به امضا رسانده که بر مبنای آن، قرار

                است سه مدل خودروی این کمپانی فرانسوی در ایران به صورت مشترک تولید شود
                .
                قرار داد سایپا با سیتروئن بسیار شبیه به قرار داد ایران خودرو با

                شرکت پژو است. در هر دو قرار داد با مشارکت
                ۵۰درصدی طرف خارجی، شرکت مشترک شکل خواهد گرفت و در هر دو قرار داد قول صادرات خودرو

                از سوی طرف خارجی داده شده است. البته شباهت این قرار داد با قرار داد پژو با ایران خودرو از این حد هم فرا‌تر می‌رود
                .
                گروه پژو سیتروئن قصد دارد

                با پلت فرم کلاس سی خود که
                pf۱نام دارد به ایران باز گردد بر روی این پلت فرم خودرو‌های پژو ۳۰۱، ۲۰۰۸، ۲۰۸و سیتروئن الیزه توسعه یافته‌اند. که

                قرار است هر چهار خودرو در ایران تولید شود
                .
                بر اساس آخرین اطلاعات ایران خودرو تولید کننده اصلیترین قطعات پلت فرم pf۱در ایران خواهد بود و

                این قطعات از طریق ایران خودرو به سایپا برای تولید خودرو سیتروئن الیزه تحویل داده خواهد شد. با این استراتژی دو شرکت ایران خودرو و سایپا

                می‌تواند بر روی یک پلت فرم تیراژ تولید خودرو را تا بالای
                ۲۰۰هزار دستگاه افزایش دهند. که این روش ساخت قطعات این خودرو‌ها را در ایران

                اقتصادی می‌کند. گذشته از تولید محصولات پژو و سیتروئن در شرکت ایران خودرو و سایپا، این دو شرکت اجازه طراحی خودرو‌های خود بر روی این

                پلت فرم را هم دارند
                .
                در چند سال اخیر گروه پژو سیتروئن شکل گرفته است این گروه سعی می‌کند در استراتژی خود بر روی پلت فرم‌های مشترک

                خودرو‌های متفاوت با نشان‌های پژو و سیتروئن را تولید کند
                .
                پژو سیتروئن حالا این استراتژی خود را در ایران تکرار خواهد کرد و محصولات خود با پلت

                فرم مشترک را با آرم پژو در ایران خودرو و با آرم سیتروئن در سایپا تولید می‌کند
                .
                خودرو سیتروئن سیتروئن C-الیزه جدید با موتور ۱. ۶لیتری با قدرت

                ۱۱۴اسب بخار و جعبه دنده ۵سرعته دستی و یا CVT عرضه می‌شود.
                از نقاط اشتراک پژو ۳۰۱و سیتروئن الیزه آن است که هر دو خودرو در چین و در

                شرکت دانگ فنگ تولید می‌شوند
                .
                سه محصولی که پژو سعی دارد ابتدا به صورت وارداتی در بازار ایران وارد کند خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱و پژو

                ۲۰۰۸هستند. هر سه خودرو با اینکه کلاس متفاوتی دارند اما روی یک پلت فرم توسعه یافته‌اند و احتمالا اگر این محصولات در ایران تولید شوند از

                موتور
                ۱۱۰اسب بخاری کنونی (tu۵) که در پژو ۲۰۶تیپ ۵استفاده می‌شود بهره خواهند برد.
                پژو ۳۰۱و پلت فرم آن احتمالا جایگزین پژو ۴۰۵و پلت فرم

                آن در ایران خودرو خواهد شد. الیزه همین وظیفه را برای پر کردن جای خالی زانتیا در سایپا بر عهده دارد
                .
                پژو ۳۰۱محصول ارزان قیمت شرکت پژو در

                کلاس سی محسوب می‌شود که در ایران با موتور
                ۱۶۰۰سی سی بنزنی با ۱۱۰اسب بخار عرضه خواهد شد. برخی منابع خبری قیمت احتمالی این

                خودرو را بالای
                ۶۰میلیون تومان اعلام کرده‌اند این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۰هزار یورو است.
                رقیب سر سخت پژو

                ۳۰۱در بازار جهانی و ایران، تندر ۹۰است. خصوصیت فنی دو خودرو بسیار شبیه یکدیگر است بنظر می‌رسد نسبت به تندر ۹۰تولیدی در ایران، پژو

                ۳۰۱قیافه بهتری دارد. البته اگر این محصول با قیمت بالای ۶۰میلیون تومان عرضه شود مشتریانش در برابر تندر ۹۰کمتر خواهد بود.
                پژو ۲۰۰۸که دیگر

                محصول پژو در ایران خواهد بود یک کراس اوور محسوب می‌شود. کراس اوور‌ها خودروهای ما بین شاسی بلند و خودروهای سواری هستند که

                معمولا بر روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه پیدا کرده‌اند
                .
                رقیب احتمالی این محصول در بازار ایران احتمالا محصول دیگری از ایران خودرو یعنی

                رنو کپچر خواهد بود. این کراس اوور رنو هم قرار است پس از توافق هسته‌ای در ایران خودرو ساخته شود
                .
                مهم‌ترین خصویت ۲۰۰۸اشتراکات در پلت

                فرم با پژو
                ۳۰۱است. پژو با استفاده از پلت فرم ۳۰۱خودرو ۲۰۰۸را توسعه داده است. این موضوع کمک می‌کند تا ایران خودرو راحت‌تر این خودرو را

                داخلی سازی کند چرا که اگر در ابتدا پژو
                ۳۰۱در ایران داخلی سازی شود به دلیل اشتراکات فراوان می‌توان ۲۰۰۸را راحت‌تر در ایران داخلی سازی

                کرد. از رقیبان احتمالی این خودرو در آینده می‌توان به رنو کپچر و سوزوکی گرند ویتارا (محصولات ایران خودرو) رنو داستر و کلئوس (محصولات پارس

                خودرو) و کیا اسپورتیج و هیوندای توسان اشاره کرد
                .
                موتور این خودرو هم مانند پژو ۳۰۱حدود ۱۱۰اسب بخار قدرت دارد و از نوع ۱۶۰۰سی سی است.

                این موتور توسعه یافته موتور تیپ
                ۵پژو ۲۰۶است البته احتمال دارد برای افزایش داخلی سازی از موتور پژو ۲۰۶تیپ ۵در پژ ۲۰۰۸و ۳۰۱تولیدی در ایران

                استفاده شود. قیمت احتمالی پژو
                ۲۰۰۸بالای ۹۰میلیون تومان تخمین زده می‌شود.
                قیمت الیزه هم بین ۶۰تا ۸۰میلیون تومان خواهد بود. در برابر این

                محصولات جدید، رنو دیگر خودرو ساز فرانسوی هم قصد دارد رنو سیمبل را در ایران تولید کند البته بزرگ‌ترین حسن محصولات رنو به پژو و سیتروئن

                قیمت پایین‌تر آن‌ها خواهد بود. رنو سیمبل قرار است بین
                ۵۰تا ۶۰میلیون تومان قیمت داشته باشد. در این صورت با تندر ۹۰و رنو سیمبل کار پژو ۳۰۱و

                سیتروئن الیزه در ایران سخت به‌نظر می‌رسد
                .

                تاريخ تنظيم: چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1395 - 14:50 | دریافت فایل

                فرم ثبت نظر



                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #3803
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو



                  سرمایه‌گذاری اسپانیا در صنایع قطعات خودرو ایران








                  به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا… افخمی‌راد در دیدار با «جیم گارسیا لگاز پونس» گفت:

                  شرکت‌های اسپانیایی در زمینه طراحی و تولید به ویژه در صنایع قطعات خودرو و پوشاک در ایران سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند که با توجه به

                  مزایای سرمایه‌گذاری در ایران مانند معافیت
                  ۲۰ساله از مالیات در مناطق آزاد، به منفعت خواهند رسید.
                  افخمی‌راد سودآوری سرمایه‌گذاری

                  شرکت‌های اسپانیایی در ایران را تضمین کرد و یادآور شد: ایران در زمینه تولید قطعات خودرو به پیشرفت‌های مهمی دست یافته که اگر اسپانیا در

                  این بخش سرمایه‌گذاری کند منفعت هر دو طرف تامین خواهد شد
                  .
                  رییس سازمان توسعه تجارت به اقدامات وزارت صنعت برای پیش‌گیری از قاچاق و

                  شفاف‌سازی تجارت نیز اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک نیز از جمله اولویت‌های کشور ما به شمار می‌رود ضمن اینکه برندهای

                  مطرح اسپانیایی در زمینه پوشاک می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا به شرکت‌های ایرانی عرضه‌کننده آن برندها نمایندگی فروش اعطا کنند؛

                  چرا که طبق بخشنامه معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای خارجی ملزم به داشتن نمایندگی

                  آن برندها هستند
                  .
                  وی دریافت نمایندگی برندهای خارجی را یکی از مشکلات کشور در زمان تحریم دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل از

                  سوی اسپانیا شد
                  .
                  افخمی‌راد در پایان با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور به اندازه ظرفیت‌های آنها نیست، خاطرنشان کرد: برای توسعه همکاری‌های

                  اقتصادی لازم است نقشه راه فراهم شود تا بر اساس آن آینده همکاری‌ها ترسیم و گسترش روابط تجاری ریل‌گذاری شود
                  .
                  ایران در بارسلون

                  نمایشگاه برگزار می‌کند
                  «جیم گارسیا لگاز پونس» وزیر تجارت اسپانیا نیز در این دیدار وعده حل مشکلات ارتباط بانک‌های اسپانیایی با ایران را داد و

                  گفت: ما در اسپانیا بانک‌ها معتبری داریم که می‌توانند به ایران برای توسعه روابط بانکی کمک کنند، به زودی ما این بانک‌ها را برای مذاکره با

                  طرف‌های ایرانی روانه تهران می‌کنیم
                  .
                  وی با استقبال از پیشنهاد افخمی‌راد برای سرمایه‌گذاری اسپانیا در صنعت پوشاک و صنعت ساخت قطعات

                  خودرو گفت: اسپانیا نیز تمایل دارد در این زمینه‌ها با ایران وارد همکاری شود
                  .
                  وزیر تجارت اسپانیا در ادامه این جلسه برگزاری نمایشگاه‌ها را از جمله

                  اقدامات مهم برای توسعه روابط دانست و تاکید کرد: ما آمادگی داریم برای ایران امکان برگزاری دو نمایشگاه در بارسلون را فراهم کنیم
                  .
                  به گزارش

                  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در دیدار افخمی‌راد با وزیر تجارت اسپانیا، حسین اسفهبدی، معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت

                  سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و سفیر اسپانیا در تهران نیز حضور داشتند
                  .

                  تاريخ تنظيم: چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1395 - 14:49 | دریافت فایل

                  فرم ثبت نظر



                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #3804
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تاریخ خبر: 24/02/1395 | ساعت: 10:47|


                    تولید مشترک خودروی برقی میان ایران و کره جنوبی

                    پکن - ایرنا - یکی از شرکت بین المللی خودروساز کره جنوبی امروز جمعه از امضای قراردادی با ایران به منظور اجرای طرح‌های مشترک برای تولید خودروهای برقی و قطعات خودرویی خبر داد.


                    به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های کره جنوبی، طبق

                    قراردادی که طرفین امضا کرده اند، شرکت مزبور که از زیر مجموعه شرکت «ال جی» محسوب می شود، در تولید خودروهای برقی و اجرای طرح های زیربنایی ضروری با کشورمان همکاری خواهد داشت.
                    قرار است این شرکت برای تولید این خودروهای برقی با شرکت های خودروساز حاضر در ایران همکاری کرده و بخشی از فعالیت آن ایجاد مجموعه های تولید باتری و

                    تجهیزات مورد نیاز این خودروها عنوان شده است.
                    طرفین بر اساس این قرارداد به توافق رسیده اند که تا سال 2023 میلادی دستکم 60 هزار دستگاه از این خودروها را تولید کنند.


                    یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد که بیشتر بندهای این قرارداد که مراحل مقدماتی را می گذراند، تا پایان سال قطعی می شود تا فعالیت های مشترک دو

                    کشور هر چه سریعتر در این زمینه آغاز گردد.

                    شرکت «ال اجی» کره جنوبی نیز اعلام کرده است که با ایران برای توسعه طرح های مشترک در بازارهای دیگر جهان نیز همکاری خواهد کرد.

                    بنابر این گزارش، انتظار می رود که این شرکت با همکاری شرکت های ایرانی، طرح های دیگری را در بخش تولید خودروهای برقی، ساخت ایستگاه های تولید باتری و

                    قطعات و تجهیزات این خودروها در خارج از بازار ایران اجرا کند.

                    کره جنوبی و ایران به تازگی در جریان سفر سه روزه خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به تهران با افزایش حجم تبادلات تجاری از شش میلیارد و 100 هزار

                    دلار کنونی به 18 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

                    دو کشور همچنین نزدیک به 60 سند، تفاهمنامه و قرارداد امضا کرده اند که ارزش آنها بالغ بر 45 میلیارد و 600 میلیون دلار گزارش شده است.


                    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی، 12 اردیبهشت ماه جاری به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان سفری سه روزه به تهران داشت.


                    وی را در این سفر، هیاتی متشکل از ٢٣٦ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت ها و صاحبان صنایع کشورش و بالغ بر 70 خبرنگار همراهی می کردند.

                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3805
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      بوش در ایران دفتر می‌زند



                      » سرویس: اقتصادي - خودرو


                      سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴


                      قطعه ساز خودروی آلمانی رابرت بوش یک دفتر در تهران افتتاح می‌کند و قصد دارد تا پایان امسال 50 نفر را استخدام کند.

                      به گزارش ایسنا، اووه راشکه، یکی از اعضای هیات مدیره رابرت بوش که مسئول فعالیتهای این شرکت در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا است، در

                      این باره گفت: از اینکه به ایران بازمی‌گردیم خوشحال هستیم و برای اینکه هر چه سریعتر فعالیتهایمان در ایران را گسترش دهیم در وهله نخست با

                      شرکای داخلی و مشتریان سابقمان تماس می‌گیریم.

                      وی در ادامه افزود: پتانسیل بازار ایران فوق العاده بالا است و بوش انتظار دارد اقتصاد ایران امسال حدود پنج درصد رشد کند و رشد میان مدت هم

                      بسیار امیدوارکننده است.

                      بر اساس گزارش رویترز، از زمان اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمهای هسته ای علیه تهران، شماری از خودروسازان خارجی از جمله رنو،

                      دایملر، پژو سیتروئن و سوزوکی موتور اعلام کرده اند قصد دارند دوباره وارد ایران شوند یا تولید در این کشور را افزایش دهند.

                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #3806
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو


                        تولید وانت افزایش یافت

                        چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸



                        فروردین ماه امسال تولید انواع وانت در کشور 39.2 درصد افزایش یافت.

                        به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مدت تولید اواع وانت
                        در گروه صنعتی ایران خودرو با رشد 165.1 درصدی از 501 دستگاه در فروردین 1394 به 1328

                        دستگاه افزایش یافت.

                        فروردین امسال تولید
                        انواع وانت در گروه خودروسازی سایپا با رشد 20.1 درصدی از 1783 دستگاه در فروردین 1394 به 2142 دستگاه افزایش یافت.


                        در این مدت تولید انواع وانت در گروه بهمن با کاهش 10.3 درصدی از 580 دستگاه در فروردین 1394 به 520 دستگاه کاهش یافت.

                        فروردین امسال تولید انواع وانت در مرتب با کاهش صد درصدی از سه دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید.

                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #3807
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم









                          نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور در بودجه ۹۵و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: اگر

                          دولت شرکت‌های سودده را به ما واگذار می‌کرد وضع صندوق اینگونه نبود
                          .
                          حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیمبه گزارش اخبار خودرو به نقل از

                          اقتصادنیوز، اکبر نوروزی گفت:
                          دولت قبل سهام هر چه شرکت ناکارآمد و پر از دردسر را به ازای بدهی خود به صندوق

                          بازنشستگی فولاد واگذار کرد


                          که نتیجه آن عقب ماندگی مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد کشور بود
                          .
                          نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان

                          صنعت فولاد کشور در بودجه
                          ۹۵و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دولت بنا را بر این گذاشته تا صندوق بازنشستگی فولاد تا پایان برنامه ششم

                          توسعه روی پای خود بایستد و بتواند از محل شرکت‌هایی که سهامش را دریافت کرده درآمدزایی داشته باشد
                          .
                          او افزود: شرکت‌هایی نظیر دخانیات،

                          ۲۰درصد سهام یکی از خودروسازان و زغال‌سنگ های طبس و کرمان از جمله شرکت‌های ناکارآمدی هستند که دولت سهام آنها را به صندوق

                          بازنشستگی فولاد واگذار کرده تا
                          ۱۲٫۵هزار میلیارد تومان از بدهی ۳۳هزار میلیارد تومانی خود به صندوق را بپردازد، اما عملا با این واگذاری‌ها

                          مشکلات و تعهدات بیشتری را برای صندوق به وجود آورده است
                          .
                          نوروزی در پاسخ به این پرسش که ۲۰درصد سهام یکی از دو خودروساز بزرگ کشور

                          آیا سودده بوده است یا خیر، گفت: برخی گمان می‌کنند که چون
                          ۲۰درصد سهام یک خودروساز را به ما داده‌اند پس مشکلات مالی صندوق نیز تا

                          حدودی کم شده و قادریم از عهده پرداخت برخی مطالبات برآییم در حالی که پیشنهاد ما این است سیاستگذارن محترم لطف کرده و سهام این شرکت

                          را باز پس گیرند و سهام شرکت‌های سودده‌تری را به ما واگذار کنند چرا که سهام خودروسازان برای ما سود عملیاتی نداشته است
                          .
                          او افزود: به عنوان

                          مثال سهام دو شرکت زغال سنگ طبس و کرمان نیز به صندوق واگذار شده در حالیکه این دو شرکت چهار هزار نفر نیرو دارد و درآمدهایش با

                          هزینه‌هایش جور در نمی‌آید
                          .

                          تاريخ تنظيم: یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1395 - 14:38 | دریافت فایل

                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • rajabi
                            عضو فعال
                            • Dec 2014
                            • 936

                            #3808
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط ایرج سابق پست شده است View Post
                            حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم









                            نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور در بودجه ۹۵و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: اگر

                            دولت شرکت‌های سودده را به ما واگذار می‌کرد وضع صندوق اینگونه نبود
                            .
                            حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیمبه گزارش اخبار خودرو به نقل از

                            اقتصادنیوز، اکبر نوروزی گفت:
                            دولت قبل سهام هر چه شرکت ناکارآمد و پر از دردسر را به ازای بدهی خود به صندوق

                            بازنشستگی فولاد واگذار کرد


                            که نتیجه آن عقب ماندگی مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد کشور بود
                            .
                            نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد از تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان

                            صنعت فولاد کشور در بودجه
                            ۹۵و برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دولت بنا را بر این گذاشته تا صندوق بازنشستگی فولاد تا پایان برنامه ششم

                            توسعه روی پای خود بایستد و بتواند از محل شرکت‌هایی که سهامش را دریافت کرده درآمدزایی داشته باشد
                            .
                            او افزود: شرکت‌هایی نظیر دخانیات،

                            ۲۰درصد سهام یکی از خودروسازان و زغال‌سنگ های طبس و کرمان از جمله شرکت‌های ناکارآمدی هستند که دولت سهام آنها را به صندوق

                            بازنشستگی فولاد واگذار کرده تا
                            ۱۲٫۵هزار میلیارد تومان از بدهی ۳۳هزار میلیارد تومانی خود به صندوق را بپردازد، اما عملا با این واگذاری‌ها

                            مشکلات و تعهدات بیشتری را برای صندوق به وجود آورده است
                            .
                            نوروزی در پاسخ به این پرسش که ۲۰درصد سهام یکی از دو خودروساز بزرگ کشور

                            آیا سودده بوده است یا خیر، گفت: برخی گمان می‌کنند که چون
                            ۲۰درصد سهام یک خودروساز را به ما داده‌اند پس مشکلات مالی صندوق نیز تا

                            حدودی کم شده و قادریم از عهده پرداخت برخی مطالبات برآییم در حالی که پیشنهاد ما این است سیاستگذارن محترم لطف کرده و سهام این شرکت

                            را باز پس گیرند و سهام شرکت‌های سودده‌تری را به ما واگذار کنند چرا که سهام خودروسازان برای ما سود عملیاتی نداشته است
                            .
                            او افزود: به عنوان

                            مثال سهام دو شرکت زغال سنگ طبس و کرمان نیز به صندوق واگذار شده در حالیکه این دو شرکت چهار هزار نفر نیرو دارد و درآمدهایش با

                            هزینه‌هایش جور در نمی‌آید
                            .

                            تاريخ تنظيم: یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1395 - 14:38 | دریافت فایل

                            سیاهنمایی پایانی ندارد

                            نظر

                            • rajabi
                              عضو فعال
                              • Dec 2014
                              • 936

                              #3809
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              صفحه نخست » اقتصادی
                              تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

                              معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکرات گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده است.

                              محسن صالحی نیا امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مذاکرات سایپا و سیتروئن حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده است.

                              وی با اشاره به این که آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده است ، گفت: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز بعنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است.

                              صالحی نیا خبر داد، شرکت سیتروئن برای سرمایه گذاری در فاز نخست، علاوه بر تکنولوژی، پول نقد نیز خواهد آورد.

                              معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این نوع همکاری ها تا زمانی که قراردادی امضا نشده است ، نمی توان با قطعیت در مورد ساختار همکاری ها صحبت کرد؛ اما با این حال، قریب به یقین این تفاهم ها تبدیل به قرارداد می شود.

                              به گزارش ایرنا، منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پیش از این از نهایی شدن همکاری سیتروئن و سایپا خبر داده و گفته بود: حدود 18 تا 24 ماه آینده تولید مشترک سیتروئن و سایپا وارد بازار ایران می شود.

                              معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقرر شده است همکاری شرکت سیتروئن و سایپا به صورت مشارکتی برابر (50-50) باشد و جدیدترین مدل های شرکت سیتروئن در این مجموعه تولید خواهد شد.

                              وی افزود: سرمایه گذاری در سایت کاشان شرکت سایپا - بعنوان آورده شرکت سایپا - انجام خواهد شد.

                              با این حال، فریبرز شهباز مدیر عامل شرکت سایپا کاشان در این ارتباط گفت: تا زمانی که مدیریت سایپا همکاری با شرکای خارجی را اعلام نکند، از نظر ما این مذاکرات نهایی شده قلمداد نمی شود.
                              وی اضافه کرد: اگر همکاری گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی فرانسوی سیتروئن نهایی شود، خط تولید پنج محصول این شرکت از جمله محصول الیزه (ELIZE) در سایت سایپا کاشان راه اندازی خواهد شد.

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #3810
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                تاریخ خبر: 28/02/1395 | ساعت: 21:16|


                                ایران و الجزایر 19 تفاهمنامه همکاری امضا کردند/ورود صنعت خودرو ایران به الجزایر

                                تهران- ایرنا- 19 یادداشت تفاهم در دومین نشست کمیته مشترک ارزیابی همکاری های صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر امضا شد که 15 مورد از آنها در زمینه خودروسازی و قطعات خودرویی بود.
                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X