اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Quince
    عضو عادی
    • Mar 2013
    • 189

    #3076
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    مديرعامل شركت سايپاديزل خبر داد:
    مهندس تنهاپور خبر داد؛‌ رشد بي سابقه فروش و توليد شركت سايپاديزل در نه ماهه سال جاري
    ارتباطات شركت سايپاديزل - شركت سايپاديزل توانست در نه ماهه سال جاري با هدف گذاري مناسب و بهره گيري از شرايط بازار خودروهاي تجاري، رشد بي سابقه اي را در دو حوزه فروش و توليد تجربه كند.
    مهندس تنهاپور مديرعامل شركت سايپاديزل در گفتگويي ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين شركت در طي 9 ماه اخير تيراژ توليد خود را به 3279 دستگاه انواع كاميون و كاميونت رساند كه اين ميزان توليد در قياس با مدت مشابه سال گذشته رشد 320 درصدي را نشان مي دهد.
    وي با يادآوري اين موضوع كه شركت سايپاديزل در ماه هاي گذشته توانسته از تعداد كل توليد سال 92 عبور نمايد، گفت: ميزان توليد نه ماهه امسال نسبت به مجموع توليد سال 92 به ميزان 242 درصد رشد داشته است.
    تنهاپور همچنين با اشاره به برنامه ريزي صورت گرفته به منظور تناسب عرضه و تقاضا در شركت سايپاديزل ياد آور شد: در اين راستا با تحرك كم نظير حوزه هاي بازاريابي و فروش، اين شركت توانست تا پايان آذرماه، تعداد 3173 دستگاه انواع محصولات خود را به مشتريان تحويل قطعي نمايد كه اين ميزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 412 درصد و نسبت به كل فروش سال 92، ميزان 204 درصد رشد را نشان مي دهد. ضمن اينكه، اين شركت، تعداد 2500 دستگاه انواع محصولات خود را درسال جاري پيش فروش نموده است كه بر مبناي برنامه توليد، طي ماه هاي آتي، ، به تدريج تحويل مشتريان خواهد شد.
    مديرعامل سايپاديزل در ادامه رقم فروش 9 ماهه امسال شرکت سایپا دیزل را در دوره مشابه سه سال گذشته بی سابقه عنوان کرد و گفت: در اين مدت، حجم ريالي فروش شرکت نسبت به زمان مشابه سال گذشته 477 درصد رشد را نشان مي دهد. همچنين اين ميزان نسبت به حجم ريالي فروش كل سال 92، افزايشي معادل 228 درصد داشته است.
    وي ابراز اميدواري كرد روند افزايش فروش و توليد سايپاديزل در سال جاري و نيز سال آينده نيز ادامه يابد.
    مهندس تنهاپور، بهبود شرایط عمومی سایپاديزل را مرهون تلاش ها و مسئولیت پذیری تمامی کارکنان دانست و گفت: همکاری مجموعه نیروی انسانی و تلاش آنان در تغییر شرایط نامطلوب گذشته موجب شد سایپاديزل به ثبات و آرامش مورد نظر دست یافته و برای آینده ای روشن برنامه ریزی کند.
    [B][COLOR="#0000FF"]Today a [COLOR="#FF8C00"]Reader[/COLOR][COLOR="#FF8C00"][/COLOR] Tomorrow a [COLOR="#FF8C00"]Leader[/COLOR][/COLOR][/B]

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #3077
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      اعلام نتایج رضایت مشتریان از فرآیند فروش شرکت های عرضه کننده خودروهای سواری

      در میان 12 شرکت عرضه کننده خودرو، ایران خودرو ششم و سایپا دهم
      تهران - ایرنا - گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا در سیزدهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در بین 12 شرکت عرضه کننده خودروی سواری به ترتیب رتبه ششم و دهم را از آن خود کردند.
      در میان 12 شرکت عرضه کننده خودرو، ایران خودرو ششم و سایپا دهم
      به گزارش ایرنا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، سیزدهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر وهای سواری مربوط به نیمه اول سال 1393 انجام شد و طی آن با 108 هزار و 4 نفر خریدار خودرو از 12 شرکت عرضه کننده خودروی سواری که بیش از 67 مدل خودرو را عرضه کرده بودند، مصاحبه صورت گرفت. نتایج این بررسی ها افت 1.6درصدی رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 را نشان می دهد.

      شرکت مدیا موتورز با 1.4 درصد افزایش امتیاز، از بیشترین نرخ رشد رضایت مشتریان و شرکت کرمان موتور با 9.8 درصد افت امتیاز از بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال92 برخوردار شده اند.

      براساس نظرسنجی انجام گرفته شرکت مدیا موتورز عرضه کننده خودروهای ام جی روور مدلهای MG550 و MG6 با کسب 716 امتیاز از 1000، توانسته بیشترین رضایت مشتریان را از آن خود کند و در صدر جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری قرار گیرد.

      همچنین شرکت های اطلس خودرو عرضه کننده خودروهای کیا و شرکت آسان موتور عرضه کننده خودروهای هیوندای به ترتیب با دریافت 686 و 673 امتیاز از 1000 امتیاز در رده های بعدی این جدول قرار گرفتند.

      در این میان، رضایت مشتریان از فرآیند فروش گروه خودروسازی ایران خودرو که 52.4 درصد از سهم بازار خودرو کشور را در اختیار دارد، به میزانی بوده که از 1000 ، امتیاز 613 را برای این خودروساز در نظر گرفته و این شرکت را در رده ششم جدول رضایتمندی قرار داده اند. همچنین مشتریان میزان رضایت خود از فروش خودروهای سایپا با 41 درصد از سهم بازار کشور را با ارایه 578 امتیاز از 1000 نشان داده و آن را در رده دهم جدول جای داده اند.

      با بررسی خصوصیات مورد نظرسنجی قرار گرفته، مشتریان بیش از همه از نحوه برخورد پرسنل شرکت های عرضه کننده خودرو راضی بوده و از طرف دیگر در مورد رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو کمترین رضایت را داشته اند به طوریکه خصوصیت 'رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو ' با امتیاز 395 از 1000پایین ترین و خصوصیت 'نحوه برخورد پرسنل' با امتیاز 716 از 1000 بیشترین میزان رضایت مشتریان را در بین شاخص های مورد ارزیابی کسب کرده است.

      بیشتر انتقادات مطرح شده از سوی مشتریان در فرآیند فروش خودروهای سواری مربوط به بالا بودن قیمت خودرو است که بیش از 14درصد مشتریان به صورت مستقیم به آن اشاره کرده اند.

      براساس این گزارش، در نیمه دوم سال 1392 در مجموع 405 هزار و 996 خودروی سواری به مشتریان عرضه شده که از این تعداد 84.1 درصد خودروها در دسته خودروهای سدان (36خودرو)، 13.9 درصد در دسته خودروهای هاچ بک (15 خودرو) و 2 درصد در دسته خودروهایSUV حدود 16 خودرو قرار می گیرد.

      از نکات قابل توجه اینکه، سهم بازار 95.2درصد خودرو های سدان و هاچ بک مربوط به 2 شرکت ایران خودرو و سایپا و سهم بازار 80.3 درصد خودروهای SUV مربوط به دو شرکت کرمان خودرو و مدیران خودرو (شرکت عرضه کننده دو خودروی ام وی ام 33X و لیفان 60X) است.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • rajabnejad
        عضو فعال
        • Jan 2012
        • 4331

        #3078
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        نعمت‌زاده خبر داد
        احتمال همکاری مشترک ایران و تونس در خودروسازی




        وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به توانایی تونس در ساخت قطعات خودرو و توانایی ایران در ساخت خودرو می توانیم در زمینه ساخت خودرو همکاری مشترک با تونس داشته باشیم.


        به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا نعمت زاده امروز - دوشنبه - در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس اظهار کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایران و دولتی در بخش هایی که منافع دو کشور حفظ شود آماده سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم به شرطی که این سرمایه‌گذاری‌ها از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار باشد.


        وی با بیان این‌که دستاوردهای اجلاس قبلی موافقت نامه تجارت ترجیحی بود، افزود: علاقه مندیم فهرستی که قبلا تهیه شده را در صورت توسعه همکاری‌ها گسترش دهیم و امیدواریم با تشکیل شورای مشترک بازرگانی دو کشور ارتباط بین کارآفرینان و بازرگانان اقتصادی توسعه یابد.


        وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که زمینه های همکاری در بخش های مخابراتی، حمل و نقل دریایی و دیگر بخش‌ها با تونس وجود دارد، گفت: برای گسترش این روابط داشتن روابط طبیعی بانکی اجتناب ناپذیر است که در زمینه ایجاد این روابط‌ بانکی حتما باید به توافقاتی برسیم تا بستر را برای همکاری بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم.

        نعمت زاده در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به وجود شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری متعدد در ایران که در 48 کشور فعال هستند این توانایی وجود دارد که در پروژه‌های زیربنایی، صنعتی و معدنی مشارکت کنیم.

        وی همچنین با بیان این‌که در صنعت ریلی ساخت انواع واگن‌های باری، مسافری و لوکوموتیو در ایران توانایی‌های خوبی وجود دارد، افزود: همه این زمینه ها می تواند در همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گیرد و در زمینه کشاورزی در جهت عملیاتی کردن یادداشت تفاهم نامه نیز تلاش می کنیم و در رابطه با تجارت دارو و تشکیلات پزشکی نیز علاقه مندیم تفاهم نامه ای داشته باشیم.

        وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه از حضور وزیر بازرگانی تونس و هیات همراه به کشورمان تشکر و اظهار کرد: علائق دو کشور ایران و تونس بر توسعه روابط است ولی ما در بخش اقتصادی و بازرگانی و همکاری های اقتصادی جای بیشتری برای توسعه همکاری ها داریم و امیدواریم این اجلاس ها و گفت‌وگوها و تفاهم نامه ای که به امضا می رسد موجب گسترش این همکاری ها در آینده شود.

        نعمت زاده ادامه داد:‌ با وجود توانایی های خوب در زمینه علمی، پژوهشی، فناوری، صنعتی، معدنی، گردشگری، فرهنگی و سایر زمینه‌ها بالاخص در بحث گردشگری که هر دو کشور زمینه های خوبی دارند امیدواریم بتوانیم این همکاری ها بین دو کشور گسترش دهیم.


        به گزارش ایسنا، همچنین نجلا حروش - وزیر بازرگانی تونس - در این اجلاس با بیان این‌که روابط ایران و تونس خوب بوده و در سطوح مختلف این روابط دستاوردهای مناسبی داشته ایم، گفت: دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و تونس فرصت مناسبی برای ارزیابی کارنامه کمیسیون مشترک و همچنین گفت وگو در مورد راه‌های پیشبرد این کمیسیون است.

        وی افزود: طی این اجلاس موافقت نامه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری بورس ، فنی، کشاورزی و ... بین طرفین به امضا خواهد رسید.

        وزیر بازرگانی تونس در ادامه اظهار کرد: اخیرا شورای بازرگانی مشترک ایران و تونس تشکیل شده و در این شورا مهمترین فعالان اقتصادی که علاقه مندی نسبت به گسترش رابطه دو کشور دارند حضور خواهند داشت و این شورا در اولین نشست خود که به زودی برگزار می‌شود نقش بسزایی در نزدیک سازی دیدگاه‌ها و افزایش دیدارها و پیشبرد سرمایه‌گذاری و شراکت میان طرفین خواهد داشت.
        هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #3079
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          ادغام کارخانه های خودروساز با انحصار شکنی مغایرت دارد

          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادغام شرکتهای خودروساز را منجر به تشدید شرایط انحصار دانست و گفت: با شکستن فضای انحصار، رقابت در بازار افزایش یافته و توسعه صنعت خودرو را شاهد خواهیم بود.

          اله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نقش ادغام خودروسازی ها در بهبود وضعیت این صنعت، گفت: ادغام کارخانه های خودروسازی موجود، تنها یک انحصار جدید به وجود می آورد و هر میزان که تعداد خودروسازان رشد کند، شاهد شکل گیری رقابت بیشتر خواهیم بود.

          نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: ادغام خودروسازی ها باعث تشدید انحصار شده و ما به هیچ عنوان موافق آن نیستیم، چراکه تنها راهکار بهبود وضعیت صنعت خودرو، مهیا سازی فضای رقابت در شرایط برابر است.

          وی تصریح کرد: ادغام خودروسازی ها احتمال تبانی را افزایش داده و در اینصورت، مردم متضرران اصلی خواهند شد، لذا ما موافق ادغام کارخانه های خودروساز داخلی با یکدیگر نبوده و خواهان شکستن فضای انحصار هستیم.

          عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای پیشرفت صنعت خودرو، باید به فکر مشارکت با شرکتهای پیشرفته بین المللی بود، در این صورت علاوه بر واردات تکنولوژی روز، شاهد تصاحب بازارهای منطقه برای صادرات خواهیم بود.

          این نماینده مرد در مجلس نهم بیان کرد: با شکستن فضای انحصار، رقابت در بازار افزایش یافته و توسعه صنعت خودرو را شاهد خواهیم بود.

          وی گفت: به هر حال اگر از یک سو جلودار واردات باشیم و از سوی دیگر هم اقدام به ادغام خودروسازی ها کنیم باعث تشدید انحصار شده ایم و به هیچ عنوان نباید این اتفاق رخ دهد.

          دهقانی با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای فعال در صنعت خودرو، باید به فکر تولید باشند، تصریح کرد: مشارکت با خودرسازان مطرح جهانی رشد شرکتهای کوچک را به همراه داشته و حضور در بازارهای بین المللی نیز خواسته ای دستیافتنی می شود.

          وی افزود: تلاش تمام خودروسازان باید تصاحب بازارهای منطقه باشد، چرا که حضور در بازارهای بین المللی، علاوه به افزایش کیفیت، منطقی شدن قیمتها را هم به همراه دارد.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • negarminavi
            عضو فعال
            • May 2013
            • 35715

            #3080
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            دو خودرو جدید در پارس خودرو تولید می شود

            امروز با حضور مدیران ارشد گروه خودرو سازی سایپا از دو خودرو جدید H۳۲۰ و H۳۳۰ شرکت پارس خودرو رونمایی شد

            به گزارش «نسیم»، دوخودرو جدید H320 وH330 از محصولات جدید شرکت پارس خودرو، با حضور مهندس مدنی –مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا، مهندس آقا محمدی – قائم مقام مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و مدیر عامل شرکت پارس خودرو، دکتر بناب- قائم مقام مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا ، جمعی از مدیران عامل شرکت های گروه خودروسازی سایپا، مدیران و معاونان شرکت های گروه، مدیران فروش، نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش و ... برگزار شد.

            در این مراسم ابتدا ناصر آقا محمدی- مدیر عامل شرکت پارس خودرو ضمن خیر مقدم به میهمانان مراسم گفت: شرایط سختی در سه سال گذشته بر صنعت خودرو حاکم بود و از سال 90 به بعد صنعت خودروی ایران به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها شرایط سختی را تجربه کرد. در این بین شرکت خودروسازی پارس خودرو که در سبد محصولاتش برندهای معروف و باکیفیتی مثل نیسان و رنو را داشت، بیش از دیگر شرکت‌ها بار شرایط تحریم را به دوش کشید. عدم همکاری برندهای معروف و مشکل در تامین قطعات باعث شد در تحویل خودروهای مختلف با مشکل رو به رو شویم. اما خوشبختانه با صبر و حوصله‌ای که نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش در برخورد با مشتریان داشتند و همکاری بسیار خوبی که در این زمینه انجام دادند، توانستیم تا اندازه زیادی از این شرایط دشوار عبور کنیم.

            آقا محمدی اضافه کرد: در دوران تحریم با همکاری و تدبیر مدیران گروه خودروسازی سایپا، سعی کردیم تحریم ها و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. به طور مثال بعد از اینکه نیسان از تامین قطعات خودروهای شاسی بلندش در ایران سر باز زد، پارس خودرو به سراغ شرکت های خودرو ساز دیگر رفت و توانست امتیاز تولید نیسان پیکاپ را با نام ریچ در اختیار گیرد و به این ترتیب توانستیم دوباره تولید خودروی دو دیفرانسیل را از سر بگیریم و این بخش از بازار را به خوبی تغذیه کنیم.

            وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با آوردن رنو کولئوس دوباره به بازار شاسی بلندهای لوکس هم برگردیم و این خودرو امروز جایش را در بین مردم به عنوان یک خودروی با کیفیت باز کرده است و از اوایل سال آینده نیز خودرو ساندرو(B90) را به بازار عرضه خواهیم کرد و این خودرو با توجه به تنوعی که در آپشن دارد و عمده قطعات ‌آن داخلی است قطعا با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو خواهد شد.

            مدیر عامل شرکت پارس خودرو در مورد برند شرکت برلیانس هم گفت: مشتریان پارس خودرو انتظار کیفیت بالایی از پارس خودرو دارند و دغدغه ما هم برای انتخاب شرکای خوب و متفاوت بر همین اساس بود و لذا پس از بررسی های فراوان، پارس خودرو به سراغ شرکت برلیانس رفت زیرا این شرکت جزو 5 خودروساز برتر چین است و البته شریک تجاری کمپانی BMW است و چند محصول از این کمپانی در خطوط تولید این شرکت مونتاژ می‌شود.

            وی تصریح کرد: آنچه که باعث تفاوت پارس خودرو با سایر شرکت های خودروساز می شود، شبکه گسترده خدمات پس از فروش است. قطعا وقتی محصولی با برند پارس خودرو راهی بازار می‌شود، مردم انتظار دارند خدمات مناسبی هم دریافت کند. خوشبختانه در این راه هم پارس خودرو گام‌هایی موثر‌تری از گذشته برداشته است.

            آقا محمدی گفت: همیشه بخش عمده‌ای از تولیدات شرکت پارس خودرو به پراید اختصاص داشته است. اما در آینده قصد داریم تیراژ این محصول را کاهش دهیم و محصولات جدید را جایگزین این خودرو کنیم. انشالله وقتی در اردیبهشت ماه سال آینده برلیانس را راهی بازار کردیم، قصد داریم رنو ساندرو را نیز به سبد محصولاتمان اضافه کنیم و در سال آینده قطعا رشد تولید را با عدد قابل توجهی تجربه خواهیم کرد.

            وی تصریح کرد: در 8 ماهه امسال با تلاش همه کارکنان شرکت پارس خودرو توانستیم رکورد کل سال گذشته را بشکنیم و امیدواریم با عرضه محصولات جدید و تنوع در سبد محصولاتمان بتوانیم رضایت خاطر مشتریانمان را همچون گذشته به دست آوریم.

            در ادامه رضا تقی زاده –معاون بازار یابی و فروش داخلی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نقش مهم نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گروه سایپا گفت: نمایندگان فروش سایپا همچون سربازان گمنامی هستند که در سراسر کشور بدون هیچ ادعایی به گروه سایپا کمک می کنند و در سال گذشته با وجود مشکلات فراوان تلاش فراوانی کردند و با مدیریت و دلسوزی به خروج از بحران کمک کردند.

            وی افزود: در گروه خودروسازی سایپا اتفاق ویژه ای در حال انجام است و خروج این گروه خودروساز از تولید تک محصولی و ایجاد تنوع در سبد محصولات است و در سال آینده 15 محصول جدید و متنوع در گروه خودروسازی سایپا تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

            معاون بازار یابی و فروش داخلی گروه سایپا تصریح کرد: بر همین اساس استراتژی فروش محصولات نیز با توجه به گستردگی قیمتی محصولات عوض خواهد شد و شبکه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش نیز باید در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام دهند.

            وی سال آینده را سال خوبی برای حوزه کسب و کار خودرو دانست و گفت: با توجه به تغییر قوانین بانکی و کاهش سوددهی بانکها، قطعا سرمایه گذاری در حوزه خودرو بسیار سود ده خواهد بود وکسانی که در این حوزه سرمایه گذاری کنند در سال آینده 20 تا 30 درصد سود خواهند برد.

            تقی زاده در مورد عرضه خودروهای جدید H330 وH320 نیز گفت: پیش فروش این خودروها از هفته آینده شروع خواهد شد و با توجه به اینکه خطوط تولید این خودرو آماده شده و شرایط تولید آن کاملا محقق است پیش بینی می شود که تحویل آن نیز به موقع و بدون تاخیر انجام شود و اولین تحویل این خودروها در اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده خواهد بود.

            در ادامه مصطفی وحیدزاده- مدیر عامل شرکت سایپا یدک با اشاره به سنگین بودن وظیفه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش گفت: از زمانی که خودرو تولید و از شرکت های خودرو ساز خارج می شود تا سالیان طولانی وظیفه حوزه خدمات پس از فروش است که برند و خوشنامی گروه سایپا را حفظ کند و این یک وظیفه سنگین است که به دوش شبکه نمایندگان فروش وخدمات پس از فروش گروه است.

            وی افزود: سایپا یدک به عنوان یک پل رابط است که نمایندگان فروش را به عنوان شرکای تجاری به خودروساز متصل می کند و نقش نماندگان در ایجاد رضایت و خوشنامی در بین مردم بسیار تاثیرگذار است.

            وحید زاده گفت: سایپا یدک در مورد خودروهای جدیدی که وارد سبد محصولات گروه سایپا شده اند و ایجاد ارتباط با شرکای جدید خارجی، شرکت های خودروساز گروه و نمایندگان فروش اقدامات خوبی انجام داده است و هماهنگی های لازم جهت تامین قطعات و ارائه خدمات صورت پذیرفته است.

            وی افزود: در مورد خودروهای جدیدی که در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد پیش بینی می شود با توجه به نام و برند خوبی که این شرکت در بین مردم از گذشته ایجاد کرده بتواند بازار خوبی کسب کند.

            مدیرعامل سایپا یدک سال 94 را به واسطه ایجاد تنوع محصول در گروه سایپا سالی سخت برای نمایندگان فروش دانست و گفت: با توجه به ورود 15 محصول جدید در سبد محصولات گروه سایپا قطعا سال آینده از جهت ارائه خدمات این محصولات جدید به مشتریان، سالی سخت و پرکار برای نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش است و البته این نوع سختی بسیار دلچسب و شیرین است.

            وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نحوه برخورد و تعامل با مردم و نحوه ارائه خدمات به مشتریان است که در این موضوع نقش اصلی را نمایندگی ها ایفا می کنند و لذا سایپا یدک در این حوزه فعالیت های خود را در موضوعات آموزش به کارکنان نمایندگی ها و تجهیز ابزار آلات و کارگاه ها شروع کرده است.

            وحیدزاده در خصوص خودروهای جدید گروه سایپا گفت: امیدواریم که بین شرکت های خودروساز و شرکت های ارائه دهنده خدمات همچنان این هماهنگی وجود داشته باشد تا قبل از ورود این خودروهای جدید به بازار مشکلی بابت خدمات پس از فروش نداشته باشیم و البته خوشبختانه تدارک برای این محصولات جدید دیده شده و نگرانی خاصی وجود ندارد.

            نظر

            • Vishkia
              عضو عادی
              • Oct 2014
              • 205

              #3081
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              شاخص گروه خودرو درگیر مقاومت سنگین 12330 هست و به نظر من با توجه به نمودارها طی روزهای آتی اون رو خواهد شکست.
              ضمنا روند شاخص این گروه در بازه زمانی دیماه 92 (شروع ریزش شاخص) تا امروز از حالت نزولی خارج شده و به حالت رنج متمایل به صعودی با شیب بسیار کم تبدیل شده.

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #3082
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                شیوا در گفت و گو با خانه ملت:

                قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی کند/ از فرمول شورای رقابت تنها یک قیمت به دست می آید

                رییس شورای رقابت با بیان اینکه احتمال تغییر قیمت خودرو تا پایان سال بعید است، گفت: ما دستورالعمل تعیین نرخ خودرو را به نحوی آماده کرده ایم که تنها یک قیمت واحد از این فرمول به دست می آید.

                رضا شیوا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در ارتباط با شیوه قیمت گذاری خودروی دنا و اعتراض خودروسازان به نرخ های اعلام شده، گفت: شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل و تنظیم قیمت بر اساس اطلاعات اعلامی خودروساز را داشته و بر اساس این رسالت نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

                رییس شورا و مرکز ملی رقابت افزود: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا را نیز شورای رقابت بر اساس قیمت پایه خودرو( قیمت سمند سورن)، بعلاوه 37 قلم کالا که در سمند سورن و دنا متفاوت است تعیین می کند.

                وی تصریح کرد: تعدادی از این 37 قلم کالا در هر دو خودرو مشترک هستند، اما در دنا ارقام یافته و تعدادی از قطعات نیز جدیدند، خودروساز قیمت این قطعات را در اختیار شورای رقابت گذاشته و ما هم بر اساس محاسبات صورت گرفته نرخ کنونی دنا را اعلام کردیم.

                شیوا در واکنش به تهدید ایرانخودرو، مبنی بر احتمال تعطیلی خط تولید خودروی دنا نیز گفت: این موضوع به شورای رقابت ربطی ندارد، اما به هر حال سرمایه گذاری بسیاری برای راه اندازی خط تولید دنا صورت گرفته و باید که این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری برسد، اما بازهم این موضوع جزو وظایف شورای رقابت نبوده و مطمئنا توقف تولید دنا هم به صرف ایرانخودرو نیست.

                رییس شورای رقابت تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای دنا بر اساس نرخ های اعلامی از سوی خودروساز است و ما هیچ قیمتی را تغییر ندادیم، بلکه ما قیمت خودروی سورن را بعلاوه 37 قلم کالای جدید کرده و حتی مسایلی از قبیل سرمایه گذاری را هم بر نرخ کلی خودرو سرشکن کردیم.

                وی در بخش دیگری از سخنان خود و در رابطه با تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو نیز بیان کرد: شورای رقابت وظیفه دارد که بصورت سالانه قیمت خودروها را بررسی کند و این محاسبه بر اساس تورم و سایر متغیرها است، لذا بعید می دانم که برنامه ای برای تجدید قیمت گذاری در سال جاری داشته باشیم.

                شیوا در رابطه با مسایل مطرح شده مبنی بر غیر قانونی بودن قیمت گذاری از سوی شورای رقابت نیز گفت: شورای رقابت با مرکز ملی رقابت متفاوت است، شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل را داشته، اما مرکز ملی رقابت تشکیلات اجرایی و نظارتی بوده و وظایف کارشناسی شورا را بر عهده دارد، لذا شورا دستورالعمل را تعیین کرده و هر مرکزی می تواند با قرار دادن نرخ ها در دستورالعمل، قیمت خودرو را محاسبه کند.

                رییس شورای رقابت تاکید کرد: ما دستورالعمل را به نحوی آماده کرده ایم که تنها یک قیمت واحد از این فرمول به دست می آید.

                وی در رابطه با اقدامات در دست بررسی در شورای رقابت نیز گفت: بحث تعیین دستورالعمل برای قیمت خودرو یک بحث کوچک بوده و اکنون پروژه های بسیار بزرگی بر عهده شورای رقابت است.

                وی تصریح کرد: ما تنظیم کننده های بخشی را برای کالاهایی که انحصاری هستند به وجود می آوریم تا وارد برنامه ریزی تولید، قیمت و تعرفه شوند.

                شیوا ادامه داد: قانونگذار، شورای رقابت را موظف به تنظیم بخشی کالاهای انحصار طبیعی کرده که نمونه آن تعیین فرمول قیمت گذاری برای آب، برق، گاز، راه آهن و تلفن ثابت بوده و ما با تشکیل کارگروه های کارشناسی در حال بررسی آنها هستیم.

                وی مورد دیگری را که قانونگذار بر عهده شورای رقابت گذاشته در خصوص صدور مجوزها عنوان کرد و گفت: کسانی که برای رونق کسب و کار به دنبال مجوز هستند می توانند با مشاهده کارشکنی و تاخیر، به شورای رقابت مراجعه کرده تا ما از مجموعه مربوط در این مورد جواب بخواهیم.

                رییس شورا و مرکز ملی رقابت افزود: همچنین مورد دیگر اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی به تازگی موظف شده که شرایط صدور هر نوع مجوزی را در سایت مشخصی اعلام کند تا متقاضیان مجوز بتوانند از این طریق، برای دریافت مجوز اقدام کنند، وزارت اقتصاد همچنین موظف است که بلافاصله پس از تکمیل مدارک متقاضی، نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و اگر این اتفاق رخ نداد متقاضی می تواند به شورای رقابت شکایت کرده و اینها از جمله مواردی هستند که ما آن را دنبال می کنیم./
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #3083
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  شیوا در گفت و گو با خانه ملت:

                  قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی کند/ از فرمول شورای رقابت تنها یک قیمت به دست می آید
                  رییس شورای رقابت با بیان اینکه احتمال تغییر قیمت خودرو تا پایان سال بعید است،



                  با سلام معنی این جمله به نظر می رسه این باشه که افزایش قیمت در سال 94 آماده ارایه به شورای رقابت بابت تایید و تقدیم به مردم همیشه در صحنه از جمله حامیان حمایت قاطع از مذکراه کننده گان هسته ای حتی با شدید ترین تحریم ها می باشند
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • m.hossein
                    Banned
                    • Nov 2013
                    • 3031

                    #3084
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو





                    قیمت قطعی خودروی دنا اعلام شد

                    قیمت قطعی خودروی دنا اعلام شد









                    به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir) ، "نادر قاضی‌پور" با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت، اظهار داشت: نماینده ایران‌ خودرو هفته گذشته در جلسه‌ای با رئیس شورای رقابت اسناد و مدارکی را در مورد قیمت تمام شده تولید دنا ارائه کرده بود که در جلسه عصر امروز شورای رقابت، در این مورد بحث شد و در نهایت، اعضای شورا بر عدم بازنگری در قیمت‌گذاری دنا تأکید کردند . وی ادامه داد: اعضای شورای رقابت بر قیمت تعیین شده برای دنا تأکید دارند و تجدید نظری در قیمت این خودرو صورت نخواهد گرفت . قاضی پور افزود: مرکز ملی رقابت، قیمت جدید دنا را اعلام خواهد کرد . به گزارش اکونیوز به نقل ازفارس، چندی پیش قیمت دنا، محصول جدید ایران‌ خودرو از سوی شورای رقابت 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده بود که ایران خودرو نسبت به این قیمت معترض شده و اعلام کرده بود، عرضه دنا با این قیمت به صرفه نیست و اگر قرار باشد قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت اعمال شود، خط تولید دنا متوقف می شود . ایران خودرو خواستار قیمت گذاری 48 میلیون تومانی برای خودروی دنا بود . بر اساس جلسه امروز شورای رقابت، قیمت تعیین شده برای دنا نهایی است و تغییری در این قیمت‌گذاری اعمال نخواهد شد
                    تاريخ تنظيم: چهارشنبه 10 دی ماه 1393 - 21:47

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #3085
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      تاریخ خبر: 12/10/1393 | ساعت: 12:51| نسخه چاپی |

                      تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید خودرو در کلاس جهانی
                      تهران – ایرنا - سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید خودرو در کلاس جهانی با استفاده از مشاوران معتبر بین المللی برای بهبود و ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل تاکید کرد.
                      تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید خودرو در کلاس جهانی
                      به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ساسان قربانی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضاء شورا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تصریح کرد: دراین جلسه با توجه به نقش و سهم صنعت خودرو در رشد و توسعه اقتصادی کشور طی سالجاری، ارائه تصویری واقعی و شفاف از اقدامات صورت گرفته مورد تاکید قرار گرفت.

                      وی گفت: براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اهمیت تولید داخل به همراه تحقق اهداف صادراتی، نیاز به همراهی تمامی ارگان ها وسازمانهای تاثیرگذار بر موفقیت این صنعت از دیگر موارد حائز اهمیتی بود که دراین جلسه به آن پرداخته شد.

                      قربانی ادامه داد: در این راستا مقرر شد طی گزارشهای تصویری اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در صنعت خودرو کشور را به صورت ادواری به اطلاع عمومی برسانند.

                      سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش سهم ساخت داخل اظهار کرد: ضمن پایش روند ساخت تولیدات داخلی، گزارشهای ادواری به همراه گزارش تولید در شورا ارائه شود.

                      وی به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهمیت تولید در کلاس جهانی و در نظر گرفتن اهداف تعیین شده در افق 1404 مبنی بر محوریت صادرات اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید گزارش لازم ارائه شود از این رو مقرر شد استفاده از مشاوران معتبر بین المللی نسبت به بهبود فرآیند تولید و ارتقاء کیفیت محصولات ارائه شود.

                      به گفته قربانی؛ همچنین اطمینان شرکتهای خودروساز و قطعه ساز از اینکه هرگونه هزینه در جهت ارتقائ کیفیت سطح رضایتمندی مشتریان به عنوان یک سرمایه گذاری موثر محسوب شود نیز از دیگر تاکیداتی بود که وزیر به آن اشاره کرد.

                      وی متذکر شد در ادامه این جلسه با توجه به گزارش پیشرفت پروژه مرکز آزمون جاده ای و سایر فعالیتهای صورت گرفته در صنعت خودرو و به منظور آگاهی بیشتر مسئولان ذیربط دراین صنعت، جهت حضور در جلسات شورا دعوت شوند و از نزدیک در جریان اقدامات و برنامه های این صنعت قرار بگیرند.

                      عضو شورای سیاستگذاری صنعت خودرو همچنین افزود: با توجه به نقش مهم و اساسی ایجاد مرکز آزمون جاده ای و همچنین تجهیز آزمایشگاههای تست خودرو در افزایش ایمنی و تست خودر و همچنین تحقق اهداف صادراتی با همکاری شرکتهای خودروسازی و شرکتهای مرتبط، تسریع در اجرای پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی مورد تاکید قرار گرفت.

                      وی خاطرنشان کرد: درپایان این جلسه بازدیدی از یک نمونه خودرو برقی ارائه شده از سوی یکی از شرکتهای خودروسازی توسط وزیر صنعت، معدن وتجارت و اعضای شورا صورت گرفت.
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • rajabi
                        عضو فعال
                        • Dec 2014
                        • 936

                        #3086
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        عکس/ رقیب جدید پژو206 از چین می‌آید

                        "برلیانس اچ ۳۲۰"محصول کشور چین، از نظر طراحی بدنه تا حدی به نسل اول ب ام و سری یک شباهت ‏دارد،اما به جای پلت فرم دیفرانسیل عقب ب ام و از ساختار دیفرانسیل جلو با یک موتور ۱.۵ ‏لیتری چهار سیلندر و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می گیرد.طراحی ظاهری به خوبی ‏محصولات چانگان نیست،اما جذابیت های خاص خود را دارد.

                        نظر

                        • علی بابا
                          عضو فعال
                          • Mar 2012
                          • 972

                          #3087
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          نام خودرو: mvm 110
                          نام كمپاني تولیدکننده : T.cvb cho چين

                          قيمت جهاني: 1400 دلار

                          قيمت با نرخ دلار ٣٤٠٠ تومني: 4 ميليون و 760 هزارتومان

                          كيفيت خودرو: بسيار نامطلوب

                          نوع كاربري : كار در شهرك هاي صنعتي ، داخل محدوده شرکتهای بزرگ و دانشگاههای بزرگ و فرودگاه ها، ممنوعيت عبور و مرور در شهر ها و جاده هاي چين
                          صادرات : فقط به ایران
                          قيمت در ايران: ٢٠ ميليون تومان

                          منبع: مجله پدال



                          سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

                          نظر

                          • علی بابا
                            عضو فعال
                            • Mar 2012
                            • 972

                            #3088
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط علی بابا پست شده است View Post
                            نام خودرو: mvm 110
                            نام كمپاني تولیدکننده : T.cvb cho چين

                            قيمت جهاني: 1400 دلار

                            قيمت با نرخ دلار ٣٤٠٠ تومني: 4 ميليون و 760 هزارتومان

                            كيفيت خودرو: بسيار نامطلوب

                            نوع كاربري : كار در شهرك هاي صنعتي ، داخل محدوده شرکتهای بزرگ و دانشگاههای بزرگ و فرودگاه ها، ممنوعيت عبور و مرور در شهر ها و جاده هاي چين
                            صادرات : فقط به ایران
                            قيمت در ايران: ٢٠ ميليون تومان

                            منبع: مجله پدال



                            سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

                            نظر

                            • ائلچی
                              ستاره دار (2)
                              • Jul 2013
                              • 1945

                              #3089
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              من الان قیمتش رو نگاه کردم 6هزار و خورده ای بود که !
                              أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #3090
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                شماره‌گذاری 5 خودروی داخلی متوقف شد

                                معاون سازمان حفاظت محیط زیست از ممنوعیت شماره‌گذاری 5 خودروی تولیدی به دلیل آلایندگی خبر داد.

                                به گزارش ایسنا، سعید متصدی در گفت‌وگو با سایت خبری محیط زیست ایران با اشاره به اینکه تمامی خودروهای سواری بنزینی موظفند استاندارد آلایندگی یورو 4 را رعایت کنند، تصریح کرد: بر این اساس 5 خودروی تولید داخل موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 نشدند که امروز طی نامه‌ای به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ممنوعیت شماره‌گذاری این خودروها اعلام شد.

                                وی به فهرست این خودروها اشاره کرد و گفت: وانت تک‌کابین و 2 کابین GONOW شرکت پویا خودرو، سواری ویانا 1500 سی‌سی شرکت سناباد خودرو توس، پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 شرکت ایران‌خودرو و مزدا 3 اتوماتیک هاچ‌بک شرکت بهمن موتور، 5 خودرویی هستند که به دلیل عدم رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 مجوز شماره‌گذاری‌شان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست لغو شده است.

                                وی گفت: برابر نامه ارسالی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از فردا چهارشنبه شماره‌گذاری‌ این خودروها را متوقف خواهد کرد.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X