اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • تمام
    عضو فعال
    • Jun 2011
    • 14648

    #4546
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    قیمت از قبل بین خریدار و فروشنده بستن
    فقط برای نمایش دقیقه نود قیمت را هم مشخص میکنن تا غریبه نتونه وارد گود بشه
    خدا خواست و ما توانستیم
    تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

    نظر

    • "heydar"
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 7493

      #4547
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      نظر شخصی بنده این است اگه توافق صورت بگیرد گروه قطعات خودرو به خصوص اینها که زیر ۳۰۰_۲۰۰ هستند بیشترین بازدهی را خواهند داد

      نظر

      • کیوان
        ستاره دار (1)
        • Jun 2011
        • 5094

        #4548
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط کیوان پست شده است View Post
        از نظر من از ابتدا هیچ واگذاری ای در کار نبود و نیست و من هرگز داستان فروشهای بلوکهایی که از سمت خودروسازان بیرون آمده را باور نکرده و ندارم،
        تمامش را بازی ای میدانم برای نوسانات تپل گرفتن از هیجان و جو کاذب در بازار سهام آنها
        سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست

        به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما حسین قربانزاده افزود: ۵ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن توسط سازمان خصوصی سازی وجود ندارد پس ابتدا باید این سهام از وثیقه خارج شود تا امکان واگذاری و شیوه آن مشخص شود.

        وی گفت: نظر ما بعنوان نظر تخصصی و کارشناسی این است که هم بلوک دولت و هم بلوکی که نهادهای عمومی و غیردولتی مثل صندوق بازنشستگی که حدود ۸ درصد از سهام ایران خودرو را دارند یا نهادهای دیگر و هم سهام این ۲ شرکت خودروساز (سایپا بیش از ۳۰ درصد و ایران خودرو بیش از ۲۰ درصد سهام تودلی) دارند می‌توانند در قالب بلوک ۴۰ درصدی و با ترکیب سهام مستقیم دولت و سهام نهادهای عمومی غیردولتی که می‌توانند به سهام نهادهای دولت خود را برسانند، این قابلیت را دارند در مزایده شرکت کنند و شرکت و یا مجموعه‌ای که تخصص این کار (خودروسازی) دارد که بلوک‌ها را خریداری کند.

        رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: راه حل خروج صنعت خودروسازی از بحران کنونی که با آن درگیر است حتماً واگذاری است. البته به نحو شایسته‌ای که در آن ملاحظاتی مثل حذف قیمت گذاری دستوری، حذف اجباری کارگران مازادی که وجود دارند و مناسبات دیگری که اختلال در بازار تلقی شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

        وی اضافه کرد: اما نظر کارشناسی این است که تا زمانی که سهام ایران خودرو و سایپا وثیقه است نمی‌توان در مورد واگذاری آن‌ها نظر داد.

        قربانزاده گفت: بعد از مباحث مربوط به خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دستور بعدی ما در مورد خصوصی سازی هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود که به کمیسیون تخصصی واگذار شد.

        وی افزود: ۱۵ درصد از سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس که قرار است در قالب مزایده با پریمیوم ۵۷ درصد عرضه شود موکول شد به جلسه کمیسیون تخصصی تا جلسه آینده در هیأت واگذاری مطرح شود.

        رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت لوله گستر اسفراین هم در قالب مصوبه هیأت دولت به صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی قیمت آن تصویب شد که ۴۰ درصد به سازمان تأمین اجتماعی و ۴۰ درصد هم به صندوق بازنشستگی در قالب انتقال سهام به این ۲ مجموعه انتقال پیدا کند.

        قربانزاده افزود: علیرغم اینکه ما معتقدیم موضوع رد دیون جزو مواردی است که باید اصلاح شود و به دلیل اینکه از مصوبات دوره گذشته است، اساساَ از مقوله واگذاری‌ها کنار رود، اما مجبوریم این مصوبات دوره گذشته را تا پایان سال ا جرا کنیم تا سال آینده بتوانیم در قالب فروش سهام بطور مستقیم در بازار سرمایه شرکت‌ها را به فروش برسانیم.
        ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #4549
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          در اصل توسط کیوان پست شده است View Post
          سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست

          به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما حسین قربانزاده افزود: ۵ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن توسط سازمان خصوصی سازی وجود ندارد پس ابتدا باید این سهام از وثیقه خارج شود تا امکان واگذاری و شیوه آن مشخص شود.

          وی گفت: نظر ما بعنوان نظر تخصصی و کارشناسی این است که هم بلوک دولت و هم بلوکی که نهادهای عمومی و غیردولتی مثل صندوق بازنشستگی که حدود ۸ درصد از سهام ایران خودرو را دارند یا نهادهای دیگر و هم سهام این ۲ شرکت خودروساز (سایپا بیش از ۳۰ درصد و ایران خودرو بیش از ۲۰ درصد سهام تودلی) دارند می‌توانند در قالب بلوک ۴۰ درصدی و با ترکیب سهام مستقیم دولت و سهام نهادهای عمومی غیردولتی که می‌توانند به سهام نهادهای دولت خود را برسانند، این قابلیت را دارند در مزایده شرکت کنند و شرکت و یا مجموعه‌ای که تخصص این کار (خودروسازی) دارد که بلوک‌ها را خریداری کند.

          رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: راه حل خروج صنعت خودروسازی از بحران کنونی که با آن درگیر است حتماً واگذاری است. البته به نحو شایسته‌ای که در آن ملاحظاتی مثل حذف قیمت گذاری دستوری، حذف اجباری کارگران مازادی که وجود دارند و مناسبات دیگری که اختلال در بازار تلقی شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

          وی اضافه کرد: اما نظر کارشناسی این است که تا زمانی که سهام ایران خودرو و سایپا وثیقه است نمی‌توان در مورد واگذاری آن‌ها نظر داد.

          قربانزاده گفت: بعد از مباحث مربوط به خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دستور بعدی ما در مورد خصوصی سازی هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود که به کمیسیون تخصصی واگذار شد.

          وی افزود: ۱۵ درصد از سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس که قرار است در قالب مزایده با پریمیوم ۵۷ درصد عرضه شود موکول شد به جلسه کمیسیون تخصصی تا جلسه آینده در هیأت واگذاری مطرح شود.

          رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت لوله گستر اسفراین هم در قالب مصوبه هیأت دولت به صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی قیمت آن تصویب شد که ۴۰ درصد به سازمان تأمین اجتماعی و ۴۰ درصد هم به صندوق بازنشستگی در قالب انتقال سهام به این ۲ مجموعه انتقال پیدا کند.

          قربانزاده افزود: علیرغم اینکه ما معتقدیم موضوع رد دیون جزو مواردی است که باید اصلاح شود و به دلیل اینکه از مصوبات دوره گذشته است، اساساَ از مقوله واگذاری‌ها کنار رود، اما مجبوریم این مصوبات دوره گذشته را تا پایان سال ا جرا کنیم تا سال آینده بتوانیم در قالب فروش سهام بطور مستقیم در بازار سرمایه شرکت‌ها را به فروش برسانیم.

          با سلام و احترام خدمت کیوان خان عزیز و دوست داشتنی

          این خبری که شما گذاشتید مربوط به ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶ می باشد و دقیقا در آخر خبر نوشته شده که " توی تا سال آینده بتوانیم در قالب فروش سهام به فروش برسانیم " ، که منظورش دقیقا سال 1401 یعنی امسال هست و این فروش احتمالاً تا شهریور امسال طبق تعهد انجام می شود .

          شما در فروم " جو بازار " یه لینکه منبع گذاشتید که مربوط به وبسایت www.tazetarinha.com


          با لینک سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست - تازه ترین ها

          هست و اگر وارد این وبسایت شوید و دقت فرمایید در پایینش دقیقاً زده از خبرگزاری مهر نقل کرده ولی متاسفانه به این موضوع دقت نکردید که خبرشان تاریخ ندارد و خبر در اصل مال سال گذشته هست .

          واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال هم قانونی نبود و خود فرابورس کلی ایراد گرفته بود که ماست مالی اش کردند .

          لینک خبر که نشان می دهد مربوط به خبرگزاری مهر هست و مال 5 ماه پیش :

          سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

          در هر صورت باید این مشکل وثیقه بودن حل شود ، ولی بنده فقط بدین طریق خواستم عرض کنم که خبری که گذاشتید مال سال گذشته هست

          ارادت
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • کیوان
            ستاره دار (1)
            • Jun 2011
            • 5094

            #4550
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
            با سلام و احترام خدمت کیوان خان عزیز و دوست داشتنی

            این خبری که شما گذاشتید مربوط به ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶ می باشد و دقیقا در آخر خبر نوشته شده که " توی تا سال آینده بتوانیم در قالب فروش سهام به فروش برسانیم " ، که منظورش دقیقا سال 1401 یعنی امسال هست و این فروش احتمالاً تا شهریور امسال طبق تعهد انجام می شود .

            شما در فروم " جو بازار " یه لینکه منبع گذاشتید که مربوط به وبسایت www.tazetarinha.com


            با لینک سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست - تازه ترین ها

            هست و اگر وارد این وبسایت شوید و دقت فرمایید در پایینش دقیقاً زده از خبرگزاری مهر نقل کرده ولی متاسفانه به این موضوع دقت نکردید که خبرشان تاریخ ندارد و خبر در اصل مال سال گذشته هست .

            واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال هم قانونی نبود و خود فرابورس کلی ایراد گرفته بود که ماست مالی اش کردند .

            لینک خبر که نشان می دهد مربوط به خبرگزاری مهر هست و مال 5 ماه پیش :

            سهام دولت در خودروسازی‌ها قابل واگذاری نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

            در هر صورت باید این مشکل وثیقه بودن حل شود ، ولی بنده فقط بدین طریق خواستم عرض کنم که خبری که گذاشتید مال سال گذشته هست

            ارادت


            درود بابک جان ،
            ممنون از تذکر شما
            اتفاقا من قبل گذاشتن خبر کلی دنبال تاریخش گشتم که همچین قضیه ای پیش نیاد ولی پیدا نکردم!
            حالا اصل ماجرا این هست که مفاد این خبر که گذاشتم همین چند ساعت قبل و در کانال تلگرامی بورس 24 نقل شده از همین آقای حسین قربانزاده ولی بعنوان گزارشی از جلسه سطح بالای دولتی در خصوص واگذاری بلوک خودرویی ها گذاشته شده که همین بحثها رو مجدد مطرح کرده و چون از اینجا نمیشد به تلگرام دسترسی داشت من سرچ کردم تا خبرش رو در وبسایتهای خبری پیدا کنم که چون اینهم تاریخ نداشت تصور کردم همون گزارش و مطلب هست، چون همچنان ایشون همین امکان عدم واگذاری رو مطرح کرده!
            ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

            نظر

            • nava.trader
              عضو عادی
              • Jan 2022
              • 173

              #4551
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط کیوان پست شده است View Post

              درود بابک جان ،
              ممنون از تذکر شما
              اتفاقا من قبل گذاشتن خبر کلی دنبال تاریخش گشتم که همچین قضیه ای پیش نیاد ولی پیدا نکردم!
              حالا اصل ماجرا این هست که مفاد این خبر که گذاشتم همین چند ساعت قبل و در کانال تلگرامی بورس 24 نقل شده از همین آقای حسین قربانزاده ولی بعنوان گزارشی از جلسه سطح بالای دولتی در خصوص واگذاری بلوک خودرویی ها گذاشته شده که همین بحثها رو مجدد مطرح کرده و چون از اینجا نمیشد به تلگرام دسترسی داشت من سرچ کردم تا خبرش رو در وبسایتهای خبری پیدا کنم که چون اینهم تاریخ نداشت تصور کردم همون گزارش و مطلب هست، چون همچنان ایشون همین امکان عدم واگذاری رو مطرح کرده!
              تو کلاب هاوس گفتن

              نظر

              • تمام
                عضو فعال
                • Jun 2011
                • 14648

                #4552
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                بعد از 6 ماه حالا میگن وثیقه است
                خدا خواست و ما توانستیم
                تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #4553
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  در اصل توسط کیوان پست شده است View Post

                  درود بابک جان ،
                  ممنون از تذکر شما
                  اتفاقا من قبل گذاشتن خبر کلی دنبال تاریخش گشتم که همچین قضیه ای پیش نیاد ولی پیدا نکردم!
                  حالا اصل ماجرا این هست که مفاد این خبر که گذاشتم همین چند ساعت قبل و در کانال تلگرامی بورس 24 نقل شده از همین آقای حسین قربانزاده ولی بعنوان گزارشی از جلسه سطح بالای دولتی در خصوص واگذاری بلوک خودرویی ها گذاشته شده که همین بحثها رو مجدد مطرح کرده و چون از اینجا نمیشد به تلگرام دسترسی داشت من سرچ کردم تا خبرش رو در وبسایتهای خبری پیدا کنم که چون اینهم تاریخ نداشت تصور کردم همون گزارش و مطلب هست، چون همچنان ایشون همین امکان عدم واگذاری رو مطرح کرده!

                  با سلام و احترام ، بله ظاهراً به جای وبسایت سازمان خصوصی سازی توی کلاب هاوس شفافسازی کرده اند !!!!!!!!!!

                  لینک صحبتهای ایشان به صورت صوتی :

                  audio_2022-08-05_22-00-40.ogg - یو آپلود

                  مهم ؛ جلسه سطح بالای دولتی با مخبر درباره واگذاری ایران خودرو و سایپا


                  حسین قربان زاده در کلاب هاوس :


                  ◀️دو خودرو ساز ما کل سهم‌شان وثیقه است یعنی اگر من اراده کنم و همین فردا خودم به این نتیجه برسم، این امکان وجود ندارد


                  ◀️چند روز پیش هم جلسه‌ای در خدمت معاون اول محترم بودیم و من آنجا هم عرض کردم، مس، فولاد، ایران‌خودرو و سایپا به دلیل وثیقه بودن‌شان ، امکان اینکه این‌ها را مستقیم واگذار کنیم، نداریم و به شدت پیگیر این موضوع هستیم که وثایق این‌ها معلوم شود.


                  ◀️این‌ شرکت ها سال ۷۹ و ۸۰ برای مبلغ اندکی وثیقه شده‌اند و همچنان این سهام وثیقه مانده است. من به جد پیگیری می‌کنم در ماه آینده که این ۴ شرکت وثایق‌شان به این وسیله آزاد شود و امکان واگذاری سهم‌شان فراهم شود


                  ◀️ولی درمورد ارزش‌گذاری فرمایش شما را قبول ندارم، ما مارکت بورس را وقتی به رسمیت شناختیم، باید قیمت تابلوی آن را هم به رسمیت بشناسیم، من هم می‌دانم که یک نقایصی دارد، عمق این بازار را می‌دانم حتی بعضا ملاحظاتی که در مورد دستکاری و ملاحظات دیگری که وجود دارد، تخلفاتی که ایجاد می‌شود را می‌دانم، اما با همه این‌ها همانطور که ما قاضی فاسد هم داریم، ولی ما نمی‌توانیم کل احکام قضایی را زیر سوال ببریم ما نمی‌توانیم قیمت روی تابلوی بازار سرمایه را زیر سوال ببریم و بگوییم که بروید به روش ارزش خالص روز دارایی ارزش گذاری کنیم و با آن روش شرکت بورسی را عرضه کنیم

                  رئیس خصوصی سازی در کلاب هاوس :


                  ◀️ شرکت بورسی قیمت سهم دارد، مبنا باید قیمت سهم تابلو باشد، اما این ملاحظات که کسی قیمت را عمدا پایین نیاورد، دستکاری نکند و به قول شما با آن فضایی که یک هلدینگ یا شرکتی دارد که این موتوریته را دارد که دستکاری کند، این ملاحظاتی است که اولا ناظر باید حواسش باشد، ثانیا ما به عنوان سازمان خصوصی سازی این اجازه را نمی‌دهیم همانطوری که قیمت را در روزی که فریز می‌کنیم، بعد از آن هر اتفاقی هم بیفتد، تاثیری ندارد و با همان قیمتی که تعیین شده است با اضافه ارزش بلوکی است.

                  رئیس خصوصی سازی در کلاب هاوس :


                  ◀️در مورد اضافه ارزش بلوکی روش‌های مختلف و دستورالعمل وجود دارد، اگرچه هنوز آنچه که دستورالعمل قاطعی باشد در خصوص فرمول افزایش مدیریتی وجود ندارد و ما هم نتوانسته‌ایم هنوز به آن سمت برسیم که آئین نامه‌ای به این شکل تصویب کنیم، اما بالاخره چون قانون این اجازه را داده است ، آیین نامه قیمت‌گذاری هم تصریح دارد که به پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی و تصویب هییت عالی واگذاری ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که از همه کارشناسانی که در ارزش‌گذاری در سطح ۱ کشور حضور دارند استفاده کنیم




                  ◀️همانطوری که در سال گذشته برای اضافه ارزش بلوکی آن استفاده کرده‌ایم و به درصد ۴۰ رسیده‌ایم و برای اضافه ارزش بلوکی ۱۸ درصد سهم دولت امسال ما داریم این را بازنگری می‌کنیم، ولی حتما بعد از آن جمع‌بندی که مطرح می‌شود اضافه ارزش بلوکی آن کمک می‌کند به اینکه این سهم سهم ارزنده‌ای برای فروش باشد.


                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • مدافع
                    ستاره‌دار(5)
                    • Oct 2020
                    • 2446

                    #4554
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    درود

                    وثیقه مثیقه رو ول کنید. جو مثبت خودرو هم ربطی به واگذاری نداره. آخه کدوم واگذاری خخخخخ

                    این قبل از بازار پخش کردن تا نقدیون جا نمانند بتوانند سوار شوند. این خ ها وقتی میان پایین با یه بهونه بالا میرن. اون بالا هم با یه بهونه میریزن.

                    زیاد تحلیل بنیادی نکنید.

                    یک برگ سهم خ ندارم. میخواستم جا به جا کنم گفتم ولش اون ور از جو خ ها ما هم منتفع میشویم.

                    نظر

                    • shabah
                      عضو فعال
                      • Jan 2022
                      • 764

                      #4555
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      در اصل توسط مدافع پست شده است View Post
                      درود

                      وثیقه مثیقه رو ول کنید. جو مثبت خودرو هم ربطی به واگذاری نداره.

                      این قبل از بازار پخش کردن تا نقدیون جا نمانند بتوانند سوار شوند. این خ ها وقتی میان پایین با یه بهونه بالا میرن. اون بالا هم با یه بهونه میریزن.

                      زیاد تحلیل بنیادی نکنید.

                      یک برگ سهم خ ندارم. میخواستم جا به جا کنم گفتم ولش اون ور از جو خ ها ما هم منتفع میشویم.
                      کلا سناریو هست

                      احتمالا این خبر وثیقه هم برای خرید جامانده ها بوده

                      جالب اینجا بازار رو تا جایی پایین میارن که از فرداش مثبت میشه. یعنی تو کف بازار نمیمونه!!

                      چقدر سهامداران آماتور رو دوشیدن با همین روش نخ نما. آخه یه آدم عاقل چند بار از یه سوراخ گزیده میشه. حداقل دیکه تو سوراخ انگشت نمیکنه!!

                      اگه تو این کشور عاقل بود که وضع کشور این نبود. بازار سرمایه نشانگر وضعیت عقلی و هیجانی عموم جامعه هست

                      نظر

                      • کیوان
                        ستاره دار (1)
                        • Jun 2011
                        • 5094

                        #4556
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        وقتی گفتم اینا بی شرف تر از چیزی هستن که نشون میدن میگید نه !
                        دوستی میگفت امکان نداره واگذاری بیوفته نیمه دوم چون اینها تعهد قانونی دارن تا شهریور تعیین تکلیف کنند!
                        یعنی هنوز هم شک دارید به اینکه کشور افتاده دست یک مشت دزد سر گردنه بی قانون که هرچی عشقشون و منافعشون بکشه انجام میدن بی ترس و نگرانی از هرگونه مواخذه و بازخواست؟!!



                        واگذاری سهام شرکت‌های خودرویی به نیمه دوم سال موکول شد!

                        دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری و تعیین تکلیف ETF ها خبر داد.
                        به گزارش ایسنا، مهدی مساحی در حاشیه نشست خبری معاون وزیر اقتصاد از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: کار ارزش‌گذاری این سهام زمان‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد.




                        لینک
                        ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                        نظر

                        • منیب
                          عضو فعال
                          • Feb 2011
                          • 2440

                          #4557
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          [Forwarded from اخبار موثق]
                          [ Photo ]
                          فورد به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت محکوم شد

                          ?برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که شرکت خودروسازی فورد به دلیل نقص در یکی از مدل‌هایش که منجر به مرگ یک زوج در سال ۲۰۱۴ در جورجیا شد، به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت محکوم شد.
                          ?دو سرنشین یک خودروی فورد «اف۲۵۰» در سال ۲۰۱۴ در پی واژگون شدن آن کشته شدند و اینک هیئت منصفه جورجیا این غول خودروسازی را مقصر دانسته است.
                          ?هیات منصفه این دادگاه همچنین روز پنج‌شنبه شرکت خودروسازی فورد و شرکت خدماتی «پپ بویز» را به دلیل نصب اشتباه لاستیک خودروی این زوج کشته شده به پرداخت ۲۴ میلیون دلار غرامت به فرزندان آن‌ها محکوم کرد.

                          @Movasagh_ir


                          [Forwarded from اخبار موثق]
                          منتظر افزایش قیمت خودروهای داخلی باشید!

                          معاون حمل‌ونقل وزارت صمت:
                          ?دولت مجددا قرار است مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو رو صادر کند، اما به شکلی متفاوت؛ یعنی فقط افزایش قیمت خودروهای زیان‌ده!
                          ?قرار است خودروهایی که تولید آن برای خودروسازان زیان دارد، گران‌تر شود اما با استناد به اظهارات مدیران سایپا و ایران‌خودرو، همه‌ی خودروهای این دو خودروساز زیان‌ده بوده است
                          ?اما در این میان برخی خودروها نیز نسبت به باقی زیان‌ده‌تر هستند، مانند سمند و تیبا و پژو ۲۰۶!
                          @Movasagh_ir
                          بارخدایاآبروی مرابتوانگری نگاهداروشخصیت مرابه تنگدستی ازبین مبرکه ازروزی خواران توروزی خواهم وازآفریده های بدکردارتومهربانی جویم-علی(ع)

                          نظر

                          • ققنوس14
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 1545

                            #4558
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            آیین‌نامه واردات خودرو با اولویت سقف ۲۰ هزار یورو، بورس کالا و... ابلاغ شد.
                            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، متن مصوبه آیین‌نامه واردات خودرو که بعد از مدت ها کش و قوس ۲۶ مرداد در هیات وزیران نهایی و اخیرا" توسط محمدمخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده ، منتشر شد و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اعلام تصویب آیین نامه واردات خودرو به ورود محصولات با اولویت خودروهای ارزان در نیمه دوم سال خبر داد.
                            براساس این گزارش، ، واردات خودرو با سقف ۲۰ هزار یورو و حداکثر یک میلیارد یورو و با ثبت سفارش و تخصیص ارز، اولویت با محصولات کمتر از ۱۰ هزار یورو و عرضه در بورس کالا از جمله مهمترین این مصوبه هستند.
                            ۱- واردات خودرو با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو (فوب) مجازاست. اولویت واردات با خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو (فوب) است.
                            تبصره ۱ - تخلیه خودرو بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است.
                            تبصره ۲ - ارزش گمرکی براساس ماده ۱۴ قانون امورگمرکی (سیف) محاسبه خواهد شد.
                            ۲ - خودروهای وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه می‌شود. کار گروهی با مسئولیت وزارت صنعت و عضویت وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، موظف است نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی برحسب ارزش (فوب) را به گونه‌ای تأمین کند که مابه‌تفاوت قیمت پایه با قیمت پایانی در بورس کالا، معادل سود عادلانه باشد. کارگروه مجاز به تعیین علی‌الحساب سود بازرگانی در زمان ترخیص و تعیین سود بازرگانی قطعی در زمان فروش است.
                            ۳ - وزارت صنعت موظف است با هدف توسعه تولید خودروهای اقتصادی (حداکثر۱۰ هزاریورو) ضمن پیش‌بینی مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تولید، اقدامات مورد نیاز برای هدایت بخشی از واردات به سمت تولید و افزایش ساخت داخل را به عمل آورد. برنامه ساخت داخل واردکنندگان موضوع این بند باید به تأیید وزارت صنعت برسد.
                            ۴ - واردات خودروهای سواری بصورت سرمایه‌گذاری خارجی (با تأیید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی)‌ برای استفاده درشبکه حمل‌ونقل عمومی مجاز است. دستورالعمل این بند توسط وزارت صنعت با همکاری وزارت کشور تدوین و ابلاغ می‌شود.
                            ۵ - واردات خودرو برای شماره‌گذاری در مناطق آزاد تجاری - صنعتی منحصر به خودروهای دو نیرویی(هیبریدی) یا تمام برقی است. سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ برعهده واردکنندگان است.
                            ۶- سقف منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودروهای موضوع این تصویب‌نامه به غیر از سرمایه‌گذاری خارجی، حداکثر معادل یک میلیارد یورو است.
                            ۷ - منابع ارزی مورد نیاز این تصویب‌نامه از محل ارز حاصل ازصادرات، رمزدارایی،‌ سرمایه‌گذاری خارجی (با تایید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی) و سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.
                            ۸ -وزارت صنعت باهمکاری بانک مرکزی (درخصوص مباحث مرتبط با آن بانک) دستورالعمل‌های اجرایی این تصویب‌نامه از جمله چگونگی تأمین و تخصیص ارز،‌ مشخصات فنی،‌ خدمات پس از فروش، انتقال فناوری و تعیین صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای واردکنندگان را تدوین و ابلاغ می‌کند.
                            ۹ - وزارت صنعت موظف است گزارش اجرای این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.
                            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                            نظر

                            • سهامدار خرد
                              عضو فعال
                              • Sep 2020
                              • 2323

                              #4559
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              چرا هیچ خبری گروه خودرو را صف نمیکند
                              اخبار بلوک
                              فروش در بورس کالا
                              واردات خودرو اغلب توسط خودروسازان
                              و نهایتا برجام که تقریبا قطعی شده

                              واقعا چرا

                              نظر

                              • ققنوس14
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 1545

                                #4560
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                سخنگوی وزارت صمت از آغاز مرحله اجرایی واردات خودرو از اول مهر خبر داد و گفت: واجدین شرایط واردات خودرو تا ۱۹ شهریور فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.

                                به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف با بیان اینکه واجدین شرایط واردات خودرو تا 19 شهریور فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند، گفت: مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از اول مهرماه آغاز می‌شود.

                                سخنگوی وزارت صمت افزود: آیین نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یاد شده (حداکثر تا آخر شهریور) اسامی شرکت‌های منتخب اعلام می‌شود.

                                وی گفت: پس از تایید و اعلام شرکت هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

                                سخنگوی وزارت صمت سه گروه اولویت نخست مشمول آیین نامه واردات خودرو را واردکنندگان خودروی اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودروی برقی به مناطق آزاد برشمرد.

                                قالیباف در مورد متقاضیان واردات خودروی اقتصادی نیز اظهار داشت: شرط لازم برای این دسته، الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات بعد از فروش است، اما اگر علاوه بر این موارد برنامه داخلی‌سازی داشته باشند امتیاز مضاعف محسوب می‌شود.

                                وی خاطرنشان‌کرد: در درخواستی که ارائه می‌شود باید علاوه بر مشخص شدن جزئیات الزامات گفته شده، نوع خودرویی که قصد وارد کردن آن را دارند نیز مشخص شود.

                                مشاور رسانه ای وزیر صمت عنوان کرد: در خصوص متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد خط تولید خودرو نیز مشوقی در نظر گرفته شده است که بتوانند هزینه های ریالی خود را بابت خرید کارخانه و راه اندازی خط تولید از طریق واردات خودرو و فروش آن تامین کنند.

                                وی تاکید کرد: استفاده از این مشوق مازاد بر سقف یک میلیارد یورویی واردات خودرو خواهد بود.

                                قالیباف در خصوص واردات خودرو در مناطق آزاد نیز گفت: در مناطق آزاد فقط خودروی برقی مجوز واردات دارد و شرایط متقاضیان مشابه واردکنندگان خودروی اقتصادی است، با این توضیح که فعلاً داخلی‌سازی مورد نظر نیست و به جای آن باید وارد کننده نسبت به ایجاد زیرساخت و ایستگاه شارژ خودرو تعهد دهد.

                                سخنگوی وزارت صمت درخصوص نحوه بررسی درخواست ها و تایید نهایی شرکت ها نیز تصریح کرد: هر شرکتی که امتیاز بیشتری از الزامات آیین نامه نظیر انتقال فناوری به دست آورد، اولویت خواهد داشت.

                                قالیباف در پایان در مورد حقوق دولتی واردات خودرو نیز اظهار داشت: تعیین درصد حقوق دولتی بر اساس قیمت کشف شده نهایی در بورس کالا مشخص می‌شود.

                                اسامی خودروهای وارداتی زیر 20 هزار دلار با مجوز وزارت صمت
                                تویوتا کرولا هیبرید به قیمت 20425 دلار
                                نیسان ورسا به قیمت 15580 دلار
                                نیسان سنترا به قیمت 19950 دلار
                                کیا سول به قیمت 19790
                                کیا ریو به قیمت 16450 دلار
                                کیا ریو 5 درب به قیمت 17390 دلار
                                کیا فورته به قیمت 19490 دلار
                                میتسوبیشی میراژ SEG4 به قیمت 19250 دلار
                                میتسوبیشی میراژ G4 BlackEdition به قیمت 18595 دلار
                                هیوندای اکسنت SE به قیمت 17935 دلار
                                نیسان ورساS به قیمت 18880 دلار
                                کیاریوS به قیمت 18340 دلار
                                آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                                نظر

                                در حال کار...
                                X