اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #4486
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    توجیه عضو مجمع تشخیص علیه واردات خودرو: باعث «مانور تجمل» می‌شود!

    مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واردات خودرو نوعی مانور تجمل را در جامعه ما دامن می‌زند به هر حال ارزی که می‌تواند اختصاص پیدا کند به کالا‌های اساسی حرکت می‌کند به سمت واردات خودرو، ولو اینکه کسی بگوید این ارز از صادرات خودرو و قطعات خودرویی به دست آمده و امثال اینها.





    برنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد مجلس گفت: عملکرد مجلس نمره قابل قبول می‌گیرد؛ خیلی ممتاز نیست ولی به گونه‌ای هم نیست که آدم بخواهد بگوید عملکرد مجلس زیر سوال است، گام‌های خوبی برداشته‌اند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #4487
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      آملی‌لاریجانی: در ماجرای مصوبه واردات خودرو، به مجمع تشخیص جفا شد / اتهام زنی به اعضای مجمع مبنی بر همدستی با مافیای خودرو تأسف بار است / به کار بردن تعابیری مانند «شورای نگهبان دوم» یا «مجلس سنا» برای مجمع، جای تعجب و تأسف دارد

      آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی اظهارات درباره نظر هیات نظارت مجمع درباره مصوبه واردات خودرو، گفت: در این بحث، به مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات عالی نظارت و برخی اشخاص جفا شد. افزود: اینکه برخی بخاطر مخالفت با یک نظر، اصل جایگاه قانونی هیأت عالی نظارت و ساختار آن را زیر سوال ببرند و تعابیر نادرستی مانند «شورای نگهبان دوم» یا «مجلس سنا» درباره آن به کار برند، جای تعجب و تأسف دارد.




      صدا و سیما: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی اظهارات درباره نظر هیات نظارت مجمع درباره مصوبه واردات خودرو، گفت: در این بحث، به مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات عالی نظارت و برخی اشخاص جفا شد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #4488
        پاسخ : اخبار گروه خودرو


        تسنیم: هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص در خصوص خودرو برگزار شده / واردات ۷۰ هزار خودرو در آستانه صدور مجوز قرار دارد


        خبرگزاری تسنیم نوشت: پیگیری خبرنگار این خبرگزاری نشان می‌دهد هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار شده و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام خواهد شد. گفتنی است، بحث مخالفت با واردات از طرف هیئت عالی نظارت انجام شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص چنین نظری نداشته است.

        خبرگزاری تسنیم نوشت: جلسه مقدماتی در صحن مجمع تشخیص در خصوص تعیین تکلیف بحث واردات خودرو انجام شده است. ظاهراً گره کور واردات ۷۰ هزار خودرو با پالس مشخص مجمع تشخیص و توسط خود دولت باز خواهد شد.

        در روز‌های اخیر بعد از انتشار قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ماجرای تغییر دقیقه ۹۰ مصوبه مجلس در خصوص ترخیص ۷۰ هزار دستگاه خودرو سواری حاشیه‌ساز شد. مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه، مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو را در متن بودجه لحاظ کرده بود و این موضوع عیناً در صحن مجلس تصویب شد. هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام که از قبل با واردات خودرو مخالف بود، بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و در نهایت از طریق شورای نگهبان موضوع به مجلس گزارش شد و در لحظات پایانی با اختیارات هیئت رئیسه مجلس، بخش مربوط به مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو از متن قانون حذف شد.

        این ماجرا حواشی زیادی را در پی داشت و حتی در یکی دو هفته اخیر شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی و حتی برخی خودرو‌های داخلی نیز بودیم. این درحالی است که پیش از این رئیس جمهور در نیمه اسفندماه التیماتوم سه ماهه به وزیر صمت برای فراهم کردن سازوکار واردات خودرو داده بود. نکته مهم اینکه واردات خودرو عملاً در اختیار دولت بوده و بحث درج ۷۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از جنبه شفاف شدن درآمد‌های خزانه مهم بود.

        در اواخر هفته گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت و تأثیر مجمع در موضوعات حساس و اساسی کشور گفت: صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو مصوبه‌ای نداشته است.

        آیت‌الله لاریجانی گفت: در موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه انداختند و آن را بهانه‌ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند در حالی که صحن مجمع درباره این مصوبه نظری نداده است و برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می‌پندارند.

        پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار شده و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام خواهد شد. گفتنی است، بحث مخالفت با واردات از طرف هیئت عالی نظارت انجام شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص چنین نظری نداشته است.

        جدای از این مباحث، همان‌طور که پیش‌تر تأکید شد، بحث واردات خودرو در حیطه مقررات بوده و نیاز به قانون خاصی که الزاماً در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شود ندارد. به عبارت ساده‌تر موضوع واردات خودرو در سال ۹۷ توسط دولت ممنوع شد و ظاهراً بعد از مکاتبه رسمی رئیس جمهور در خصوص سامان‌دهی آشفته‌بازار خودرو قرار است در پایان اردیبهشت‌ماه بحث واردات خودرو نیز تعیین تکلیف شود.

        بر این اساس به نظر می‌رسد در روز‌های آتی نظر‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام یک پالس مشخص برای دولت داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، از آنجا که هم دولت و هم مجلس موافق واردات خودرو هستند، تأیید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #4489
          پاسخ : اخبار گروه خودرو


          پلیس: کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا فاصله ای کهکشانی دارد / خودروسازان از مردم عذرخواهی کنند


          جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فاصله کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا را فاصله‌ای کهکشانی دانست و با انتقاد از وضعیت تولید داخل گفت: دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است.

          حسینی با اشاره به سیستم‌های ایمنی روی خودروها اظهار می‌کند: وقتی از ترمز A.B.S و کیسه هوا صحبت می‌کنیم این‌ها جزو آپشن‌ها و امکاناتی است که خیلی قدیمی شده است. امروز دنیا به سمت اتومبیل‌های هوشمند و خودران رفته که دیگر نیازی به حضور راننده در آن وجود نداشته باشد. امروز وقتی خودمان را با تکنولوژی روز دنیا مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که فاصله ما با آنها کهکشانی است.

          او ادامه می‌دهد:‌ در این میان اما آنچه که بیشتر مایه تاسف است این است که خودروسازان ما هیچوقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچوقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم. البته واقعا خودروسازان ما بهترینند، شما ببینید وقتی بنز و .. خودرو می‌سازند باید برای خرید آن کلی التماس کنند و تسهیلات بگذارند، اما خودروسازان ما همین خودروها را هم با شرط و شروط می‌گذارند و پیش فروش می‌کنند و هزار و یک بامبول و اداواطوار در می‌آورند!

          خودروسازان بابت کاستی ها معذرت خواهی کنند

          جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی می افزاید:‌ آن چیزی که به نظرم مردم را ناراحت می‌کند همین مسائل است. یک خودروساز بیاید و بگوید مقدورات من همین است و بابت کاستی‌ها معذرت می‌خواهم و به خاطر این کاستی این امتیازات را هم در خدمات پس از فروش و نحوه واگذاری و شرایط فروش و ... در نظر می‌گیرم. خودروسازی ما فاصله‌اش با استانداردهای روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است.

          حسینی از نحوه مصرف سوخت خودروها نیز انتقاد کرده و می گوید:‌ امروز در دنیا دیگر ماشینی که صدی ۱۵ بسوزاند نداریم. با یک دو دو تا چهاری ساده اگر همین خودروهایی که الان در حال تردد هستند را کنار بگذاریم و ماشین خوب و کم مصرف خارجی با مصرف صدی سه و چهار بیاوریم. با اختلاف پول بنزینی که صرف جویی می‌شود، می‌توان به کارکنان دو شرکت خودروساز بزرگ گفت بروید در خانه بنشینید و ما پول شما را از همین رقم صرفه‌جویی شده می‌دهیم. این برای کشور خیلی به صرفه است.

          با جابه‌جا کردن کاپوت و چراغ خطر خودروی جدید تولید نمی‌شود

          وی به تصمیم مجلس برای واردات خودرو هم اشاره کرده و تصریح می‌کند:‌ به نظرم با تصمیمی که گرفته شده اگر اجرایی شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد. خودروسازان متوجه شدند که وقت آن رسیده که تغییر جدی در کیفیت خودرو اعمال کنند. دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است. باید پلتفرم تغییر کند و سامانه‌ها و سیستم‌های ایمنی را ارتقاء دهند. باید در مصرف سوخت و آلاینده‌ها تعییر جدی داده شود. برای ایمنی سرنشینان، استحکام اتاق و بدنه خودرو باید تغییر جدی پیدا کند.

          آمار حریق خودروها در اثر تصادفات بسیار بالاست

          جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه می‌دهد: اینکه دو تا ماشین به هم بخورند و تقی به توقی آتش بگیرند، اصلا پذیرفته نیست. آمار و درصد حریق خودروها چه خود به خود و چه در اثر تصادف بسیار بالاست. در تصادف لرستان که در ایام نوروز رخ داد، هشت نفر زنده زنده در آتش سوختند. دو وسیله دچار حریف شد، چه کسی می‌خواهد جواب این‌ها را بدهد؟

          حسینی در خاتمه می گوید:‌ در همه جای دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است و همه این را پذیرفتند که انسان ممکن است و می‌تواند خطا داشته باشد، اما مجازات یک خطا نباید مرگ باشد و یک نفر و همراهانش جان خود را از دست بدهند. خطا پذیرفته شده است، راه و خودرو باید قابلیت این را داشته باشند که بتوانند آن خطا را جبران کنند. اما متاسفانه این اتفاق امروز نمی‌افتد. یعنی هم بخشی از راه‌های ما این ایراد را دارد که بخشنده نیست و خودروی ما هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • Samk
            عضو فعال
            • Dec 2020
            • 447

            #4490
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post

            پلیس: کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا فاصله ای کهکشانی دارد / خودروسازان از مردم عذرخواهی کنند


            جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فاصله کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا را فاصله‌ای کهکشانی دانست و با انتقاد از وضعیت تولید داخل گفت: دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است.

            حسینی با اشاره به سیستم‌های ایمنی روی خودروها اظهار می‌کند: وقتی از ترمز A.B.S و کیسه هوا صحبت می‌کنیم این‌ها جزو آپشن‌ها و امکاناتی است که خیلی قدیمی شده است. امروز دنیا به سمت اتومبیل‌های هوشمند و خودران رفته که دیگر نیازی به حضور راننده در آن وجود نداشته باشد. امروز وقتی خودمان را با تکنولوژی روز دنیا مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که فاصله ما با آنها کهکشانی است.

            او ادامه می‌دهد:‌ در این میان اما آنچه که بیشتر مایه تاسف است این است که خودروسازان ما هیچوقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچوقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم. البته واقعا خودروسازان ما بهترینند، شما ببینید وقتی بنز و .. خودرو می‌سازند باید برای خرید آن کلی التماس کنند و تسهیلات بگذارند، اما خودروسازان ما همین خودروها را هم با شرط و شروط می‌گذارند و پیش فروش می‌کنند و هزار و یک بامبول و اداواطوار در می‌آورند!

            خودروسازان بابت کاستی ها معذرت خواهی کنند

            جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی می افزاید:‌ آن چیزی که به نظرم مردم را ناراحت می‌کند همین مسائل است. یک خودروساز بیاید و بگوید مقدورات من همین است و بابت کاستی‌ها معذرت می‌خواهم و به خاطر این کاستی این امتیازات را هم در خدمات پس از فروش و نحوه واگذاری و شرایط فروش و ... در نظر می‌گیرم. خودروسازی ما فاصله‌اش با استانداردهای روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است.

            حسینی از نحوه مصرف سوخت خودروها نیز انتقاد کرده و می گوید:‌ امروز در دنیا دیگر ماشینی که صدی ۱۵ بسوزاند نداریم. با یک دو دو تا چهاری ساده اگر همین خودروهایی که الان در حال تردد هستند را کنار بگذاریم و ماشین خوب و کم مصرف خارجی با مصرف صدی سه و چهار بیاوریم. با اختلاف پول بنزینی که صرف جویی می‌شود، می‌توان به کارکنان دو شرکت خودروساز بزرگ گفت بروید در خانه بنشینید و ما پول شما را از همین رقم صرفه‌جویی شده می‌دهیم. این برای کشور خیلی به صرفه است.

            با جابه‌جا کردن کاپوت و چراغ خطر خودروی جدید تولید نمی‌شود

            وی به تصمیم مجلس برای واردات خودرو هم اشاره کرده و تصریح می‌کند:‌ به نظرم با تصمیمی که گرفته شده اگر اجرایی شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد. خودروسازان متوجه شدند که وقت آن رسیده که تغییر جدی در کیفیت خودرو اعمال کنند. دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است. باید پلتفرم تغییر کند و سامانه‌ها و سیستم‌های ایمنی را ارتقاء دهند. باید در مصرف سوخت و آلاینده‌ها تعییر جدی داده شود. برای ایمنی سرنشینان، استحکام اتاق و بدنه خودرو باید تغییر جدی پیدا کند.

            آمار حریق خودروها در اثر تصادفات بسیار بالاست

            جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه می‌دهد: اینکه دو تا ماشین به هم بخورند و تقی به توقی آتش بگیرند، اصلا پذیرفته نیست. آمار و درصد حریق خودروها چه خود به خود و چه در اثر تصادف بسیار بالاست. در تصادف لرستان که در ایام نوروز رخ داد، هشت نفر زنده زنده در آتش سوختند. دو وسیله دچار حریف شد، چه کسی می‌خواهد جواب این‌ها را بدهد؟

            حسینی در خاتمه می گوید:‌ در همه جای دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است و همه این را پذیرفتند که انسان ممکن است و می‌تواند خطا داشته باشد، اما مجازات یک خطا نباید مرگ باشد و یک نفر و همراهانش جان خود را از دست بدهند. خطا پذیرفته شده است، راه و خودرو باید قابلیت این را داشته باشند که بتوانند آن خطا را جبران کنند. اما متاسفانه این اتفاق امروز نمی‌افتد. یعنی هم بخشی از راه‌های ما این ایراد را دارد که بخشنده نیست و خودروی ما هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد.
            يعني با يك عذر خواهي مسئله حل ميشه؟؟!!!...

            نظر

            • اسد-ص
              ستاره دار(5)
              • Feb 2011
              • 683

              #4491
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              سلام وقتی کاربری ... اسم کاربری و عکسی که گذاشته خوشآیند نیست به کاربر مربوطه انتقادمیکنم چرا کاربری مرا محدود میکنید . درآیند فقط لازم بود گزارش میکنم . لطفا کاربری مرا آزاد کنید .

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #4492
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                ایلان ماسک: تسلا تا سال ۲۰۲۴ خودرو بدون پدال و فرمان تولید می‌کند


                دیجیاتو: ایلان ماسک در جلسه اعلام درآمد تسلا، درباره چشم‌انداز این شرکت و روبو تاکسی خودران صحبت کرد. به گفته ماسک، این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۴ بدون فرمان یا پدال تولید خواهند شد و غول خودروسازی در سال آینده رویداد اختصاصی برای معرفی آن‌ها برگزار می‌کند.


                به گفته Business Insider، ماسک در گفته‌های تاکید داشت که این خودرو فاقد فرمان یا پدال خواهد بود، زیرا کاملا برای قابلیت‌های خودران بهینه شده است. ماسک در ادامه همچنین توضیح داد:
                «این دستگاه اساسا به گونه‌ای بهینه شده است که بر هر واحدی، کمترین هزینه ممکن به دست خواهد آمد. فکر می‌کنم این واقعا یک محرک بزرگ برای رشد تسلا خواهد بود.»
                هنگامی که از ماسک برای ارائه جزئیات بیشتری در مورد روبو تاکسی سوال شد، او اشاره کرد که تسلا ممکن است قصد داشته باشد در سال آینده، رویدادی را برای بررسی جزئیات بیشتر دستگاه خود برگزار کند.
                در چند وقت گذشته، ماسک اشارات بسیار زیادی به روبو تاکسی کرده است. به عنوان مثال، چند هفته پیش در جریان مراسم افتتاحیه کارخانه گیگافکتوری تسلا، ماسک به یک نوع روبو تاکسی بسیار آینده‌نگرانه اشاره کرده بود، اما جزئیات یا توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد. با این وجود، حالا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها توسط ماسک ارائه شده است.
                با افتتاح گیگافکتوری‌های بیشتر، امکانات تسلا برای تولید در طول چند سال گذشته رشد کرده است. با این وجود، باید اشاره کرد که روبو تاکسی نوعی طراحی جدید است و پیش از عرضه به بازار، باید آزمایش‌های سنگینی را پشت سر بگذارد. به همین، باید دید ادعا‌های ایلان ماسک برای چند سال آینده تا چه اندازه صحت دارند.
                مدیرعامل تسلا در جریان رویداد اعلام درآمد خود با سرمایه‌گذاران، همچنین اعلام کرده بود که این شرکت بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو جدید تولید خواهد کرد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۶۰ درصدی فروش را تجربه خواهد کرد. همچنین درآمد غول خودروسازی، بالاتر از میزان پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران (۱۷.۸۰ میلیارد دلار) ۱۸.۷۶ میلیارد دلار اعلام شده است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #4493
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو


                  رئیس پلیس راهور: هزینه‌های تصادفات رانندگی در کشور بیش از هشت درصد تولید ناخالص داخلی است / خودروسازان برای اصلاح ایمنی تولیدات خود مقاومت می‌کنند

                  رئیس پلیس راهور گفت: تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر هشت درصد تولید ناخالص داخلی است. هزینه مذکور برای سال ۹۰ فقط معادل ۵۱۹ هزار میلیارد ریال بوده است. مقاومت خودروسازان برای اصلاح و ایمن‌سازی تولیدات خود منجر به تداوم تلفات رانندگی و از بین رفتن سرمایه‌های کشور می‌شود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #4494
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو


                    کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد


                    عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره تصویب کلیات کلیات طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و برای بررسی بیشتر جزئیات آن به کمیسیون های تخصصی مجمع ارجاع شد.

                    کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شدایسنا: رئیس کمیسیون صنایع و معادن از مجلس از تصویب کلیات طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

                    عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره تصویب کلیات کلیات طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و برای بررسی بیشتر جزئیات آن به کمیسیون های تخصصی مجمع ارجاع شد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #4495
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      نماینده مجلس: مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی، یک جوک خنده‌دار است


                      جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی نوشته است که «مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی(خودرو‌های با تکنولوژی ۳۰ سال قبل)، تنها یک جوک خنده‌دار است. لطفا برای شعور مردم احترام قائل شوید.»




                      جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی نوشته است که «مشروط کردن واردات خودرو به صادر کردن آشغال‌های مونتاژکاران داخلی(خودرو‌های با تکنولوژی ۳۰ سال قبل)، تنها یک جوک خنده‌دار است. لطفا برای شعور مردم احترام قائل شوید.»


                      در مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو، این موضوع به صادرات خودرو ، قطعه و خدمات نیروی محرکه مشوط شده است.

                      مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از جنجال های راوان شب گذشته کلیات این طرح را تصویب کرد.
                      جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس پیش از این در روز چهام اردیبهشت گفته بود: منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات خودرو انجام نشود، به طور قطع به صورت جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • پروواز
                        ستاره‌دار(6)
                        • Sep 2020
                        • 5236

                        #4496
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        قالیباف: با پول پراید می‌توان خودروی باکیفیت بسیارعالی وارد کرد.

                        آملی لاریجانی: اجبار مردم به خرید خودروهای داخلی با این قیمت‌ها ظلم نیست؟

                        رئیس پلیس راهور: ایران‌خودرو و سایپا تعطیل شوند، به نفع کشور است
                        .

                        رئیس جمهور: واردات خودرو آزاد شود.

                        آخرین ویرایش توسط پروواز؛ 2022/04/30, 11:55.

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #4497
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          شکایت ۱۷ نماینده از «فاطمی‌امین» درباره خودروسازی

                          ?جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از وزیر صمت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده‌اند.

                          ?محورهای درخواست؛ عدم شفافیت در صورت‌های مالی خودروسازها، تعارض منافع در تصمیم‌گیری در صنعت خودرو، سوءمدیریت و عدم توسعه استانداردهای صنعت خودرو، تحمیل نیروی انسانی غیر متخصص و مازاد به شرکت‌های خودروسازی است.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #4498
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو


                            قالیباف: با ۵ هزار دلار می‌توان خودرو با کیفیت بسیار عالی وارد کرد


                            رییس مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب کلیات طرح واردات خودرو گفت: در موضوع واردات خودرو، این گونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه به تولید در داخل کشور هم توجه می شود. محمدباقر قالیباف گفت: در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد.


                            ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب کلیات طرح واردات خودرو گفت: در موضوع واردات خودرو، این گونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه به تولید در داخل کشور هم توجه می شود.
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #4499
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو


                              رئیس پلیس راهور: برای رئیس سازمان استاندارد متاسفم؛ من ژنرال سلبریتی نیستم / ما نمی توانیم تحمل کنیم که هر روز خانواده هایمان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و سکوت کنیم


                              سردار کمال هادیانفر در واکنش به انتقاد مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد که گفته بود: «ژنرال های سلبریتی اخیرا در برخی فضاها ورود می کنند» تاکید کردک من ژنرال سلبریتی نیستم و برای رئیس سازمان استاندار متاسفم که از چنین عناوینی استفاده می کند.

                              وی افزود: ما اصلا در کشور ژنرال سلبریتی نداریم؛ ما سربازیم و به سربازی ولایت افتخار می کنیم. به همین خاطر به ایشان می گویم در ایران چنین کسی پیدا نمی کنند.

                              رئیس پلیس راهور در ادامه با انتقاد مجدد از کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت: ما درباره کیفیت خودرو همچنان پیگیر هستیم چون این وظیفه خدایی است و فردا باید در آن دنیا پاسخگو باشیم. ضمن اینکه افزایش کیفیت خودرو مطالبه مقام معظم هبری و شخص رییس جمهور است و از همه مهم تر پای جان مردم و امنیت مردم در میان است.

                              سردار هادیانفر با طرح این سوال که وقتی در هر ساعت ۲نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند می شود خودروساز بگوید نقشی ندارد؟ افزود: تصادف هر روز اتفاق می افتد اما این دلیل نمی شود هر روز مردم هم بمیرند. کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد که با هر تصادف کسی بمیرد؟ پراید الان به هرشی ثابت یا متحرکی می‌خورد تلفات یا مجروح می‌دهد برای همین من برای این ماشین از عنوان ارابه مرگ استفاده کردم.

                              هادیانفر ادامه داد: ما نمی توانیم تحمل کنیم که هر روز خانواده هایمان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم.

                              رئیس پلیس راهور در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس استاندار گفت: برای ما جای تاسف است که رئیس سازمان استاندارد هنوز نرفته الیاژ باک خودرو را اندازه بگیرد اما ایشان پاسخ بدهد که در تصادف بهبهان چرا ۴ خودرو اتش گرفتند؟ بگویند که در ۱۰ سال گذشته چگونه نظارت کردند که وضعیت خودروها این شد.

                              وی تصریح کرد: باید کیفیت ایمنی خودروها درست شود. این قطعی است. ما هر ساعت ۲کشته داریم و از این موضوع نمی گذریم. تصادف امر اجتناب ناپذیری است اما اینکه کسی داخل ماشین آتش بگیرد و از آهن پاره نتواند خارج شود به هیچ چیزی به غیر از غیراستاندارد بودن خودروها ربط ندارد.

                              سردار هادیانفر در ادامه با حمایت مجدد از واردات خودرو گفت: تاکید ما بر این است که حتما یک بازار رقابتی وجود داشته باشد چون یکی از آیتم های اصلی که در سال ۸۵ باعث شد آمار کشته های تصادفات رانندگی از ۲۵هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسد آزاد شدن واردات خودروی ایمن بود. چون همان موقع که واردات آزاد شد خودروسازها گرفتار شدند و رفتند آپشن های جدید مانند کیسه هوا و... اضافه کردند به خودروهایشان!

                              رئیس پلیس راهور همچنین با دعوت از رئیس سازمان استاندارد و خودروسازها برای عذرخواهی از مردم تاکید کرد: این افراد حتما عذرخواهی کنند و از همین فردا کیفیت و ایمنی خودروها را افزایش دهند.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #4500
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو


                                نماینده مجلس: مافیای خودرو، بیشتر از چنگیزخان، ایرانی کشته اند / برخی خواص، پشت این مافیا هستند / تنها راه نجات از دست قماربازان و رانتخواران احیای گردان‌های دوران دفاع مقدس است


                                سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل ادامه داد: طنز تلخ خودروی ملی که بیشتر شبیه تراژدی ارابه های مرگ ایرانیان است را به خورد مردم دادند و در حالی که بیشتر از چنگیزخان مغول از ایرانیان را کشته اند، اما تاکنون کسی را یارای مقابله با آنها نبوده و نیست و حتی دولت های مختلف را بلعیده اند

                                فارس: نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی گفت: تنها راه نجات مردم از دست قماربازان و رانتخواران سیاسی، احیای گردان های مخلص دوران دفاع مقدس است.

                                سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (11 اردیبهشت) مجلس در تذکری اظهار داشت: داستان بازی خودروسازان با امنیت خاطر مردم و با بیت المال، داستان عجیب و غریبی نیست.

                                وی ادامه داد: از دولت پنجم به بعد، خوش اشرافیگری در بسیاری از خواص رخنه کرد، آنها به جای حفاظت از میراث انقلاب، آن را سهم الارث پدران خود دانستند و امروز پشت مافیای خودرو هستند. حتی نهادهای بالادستی را دچار اشتباهات محاسباتی کردند.

                                نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل ادامه داد: طنز تلخ خودروی ملی که بیشتر شبیه تراژدی ارابه های مرگ ایرانیان است را به خورد مردم دادند و در حالی که بیشتر از چنگیزخان مغول از ایرانیان را کشته اند، اما تاکنون کسی را یارای مقابله با آنها نبوده و نیست و حتی دولت های مختلف را بلعیده اند.

                                فلاحی تصریح کرد: به نظر من تنها راه نجات مردم ایران از دست قماربازان اقتصادی و رانتخواران سیاسی، احیای گردان ها و لشکرهای مخلص دوران دفاع مقدس است. گردان های حر، کمیل، حنظله و لشکرهای محمد رسول الله (ص) و عاشورا.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X