اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • behruzzz
    عضو عادی
    • Sep 2022
    • 81

    #4666
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    میشه گفت بهترین حالت نیست ولی ایده خوبیه، وقتی قراره سفره ای پهن بشه دولت هم سهم خودش رو برمیداره ( مثل پتروشیمی، فولاد و حالا خودرو ).
    اون ۸۵ درصد اگر واقعا صرف حمل و نقل عمومی بشه خوبه، چون دوباره برای خرید اتوبوس و ... برمیگرده به جیب خودروساز

    نظر

    • نجاT...
      عضو فعال
      • Dec 2013
      • 2639

      #4667
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      یعنی افزایش نرخ خودرو برای خودروساز. مثلا اگر قیمت پایه ۱۸۰ میلیون بوده، و در بورس کالا ۳۵۰ میلیون تومان به فروش برسه، ۱۷۰ میلیون تومان فاصله از قیمت اصلی وجود داره که ۱۵ درصد این ۱۷۰ میلیون تومان میشه حدودا ۲۵ میلیون تومان که به خودروساز میرسه. یعنی حدودا ۱۳ درصد گرانی خودرو و افزایش نرخ برای خودرو ساز و این میتونه شناور و رو به افزایش باشه. مبلغ کمی هم نیست.
      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

      نظر

      • Amir.tala
        ستاره دار (2)
        • Dec 2015
        • 3149

        #4668
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط Amir.tala پست شده است View Post
        دو تا مطلب رو باید از هم جدا کنند که نمی کنند متاسفانه!

        1- قیمت کارخانه ای یا همان ذاتی خودرو درست نیست و باید اصلاح بشه.

        2- تازه قیمت که اصلاح شد می رسیم به اینکه با اون قیمت ذاتی،تقاضا بالاتر و بیشتر از عرضه هست(حالا به دلایل مختلف که جای بحثش نیست) اینو باید چه کنیم؟
        که خب پیشنهاد خودم فروش در بورس کالا و برگشت ماالتفاوت به خزانه بانک مرکزی هست.
        خوندنش این پست رو؟/.:biggrinsmiley.:/


        خلاصه مصوبه کمیسیون تلفیق:

        1️⃣ خودروسازان از سال آینده تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد.

        2️⃣ قیمتهای پایه جدید خودروها توسط شورای رقابت تعیین و پس از تایید حسابرس اعلام خواهد شد. (قیمتها حداکثر در بازه 3 ماهه بروز میشود)

        3️⃣ 85 درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه به حساب وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها واریز میشود. ( جهت توسعه حمل و نقل عمومی)
        15 درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه خودروها برای کلیه محصولات سایپا و ایران خودرو ، متعلق به خودروسازان خواهد بود⁉️


        البته می رفت خزانه بهتر بود چون اینطوری کم کم نقدینگی جمع می شد و می رفت سر جاش(خزانه).اما حالا این هم روشیست برای خودش!

        نظر

        • نجاT...
          عضو فعال
          • Dec 2013
          • 2639

          #4669
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          الان میتونن براحتی قیمت پایه رو ببرن بالا که هم خودرو ساز سود بالا ببره هم اون ۸۵ درصدیا!
          انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

          نظر

          • ققنوس14
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1545

            #4670
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            در اصل توسط نجاT... پست شده است View Post
            یعنی افزایش نرخ خودرو برای خودروساز. مثلا اگر قیمت پایه ۱۸۰ میلیون بوده، و در بورس کالا ۳۵۰ میلیون تومان به فروش برسه، ۱۷۰ میلیون تومان فاصله از قیمت اصلی وجود داره که ۱۵ درصد این ۱۷۰ میلیون تومان میشه حدودا ۲۵ میلیون تومان که به خودروساز میرسه. یعنی حدودا ۱۳ درصد گرانی خودرو و افزایش نرخ برای خودرو ساز و این میتونه شناور و رو به افزایش باشه. مبلغ کمی هم نیست.
            با قيمت گذاري جديد شوراي رقابت اين اختلاف قيمت ديگه كمتر ميشه.
            كالائي داريم توليد مي كنيم كه از قبل فروش اون چه ارگانهاي بي ربطي پولدار ميشن.چه راهكار عجيبي؟
            وزارت كشور نيروي انتظامي فراجا نيروهاي ضد شورش انتخابات
            جالبه كه سازمان شهرداريها و دهياريها هم زيرنظر وزارت كشور هستن
            البته خدا كنه صرف حمل و نقل عمومي بشه.
            سوالي كه پيش مياد اينه كه اگر ديگه اختلاف قيمت وجود نداشت و يه زماني قيمت بورس كالا كمتر از قيمت كارخونه بود چجوري ميشه؟
            اين اتفاق خواهد افتاد حالا دير يا زود مثل سالهاي قبل.
            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

            نظر

            • TARGET
              عضو فعال
              • Nov 2014
              • 2282

              #4671
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              ارتقا خاور از بازار پایه به فرابورس مهمترین رویداد خودرویی در این زیانسازی خودرویی ها

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #4672
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                ایزدخواه:
                عرضه خودرو در بورس با شیوه فعلی توزیع رانت است!/انتقاد از شروط جدید خودروسازان برای متقاضیان قرعه کشی/مازاد درآمد عرضه خودرو در بورس نباید به خودروسازان تعلق گیرد!


                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودرو در بورس بیشتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد، مازاد درآمد نباید به خودروساز تعلق گیرد و باید تمام یا ۵۰ یا ۸۰ درصد آن به عنوان مالیات بر مازاد درآمد اخذ شود.


                روح اله ایزدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره عرضه خودرو در بورس، گفت: در شرایطی که خودرو به دلیل کاهش ارزش پول ملی، رشد نرخ ارز و... به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده، مشکلات بازار خودرو حل نمی‌شود مگر اینکه انگیزه سوداگری از بازار حذف شود تا زمانیکه انگیزه سوداگری به صورت کامل از بازار خارج نشود، بازار خودرو به تعادل نمی‌رسد.

                نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره‌ای که شورای رقابت قیمت‌گذاری دستوری خودرو را انجام می‌داد و خودروسازان موظف بودند که با قیمت‌های تعیین شده خودرو را عرضه کنند و بهای خودرو در کارخانه کمتر از قیمت آن در بازار بود، سیل تقاضا برای این کالا ایجاد شد زیرا خرید خودرو عاملی برای سودآوری آنی و فراوان بود؛ به طور مثال قیمت خودرو در کارخانه 150 میلیون تومان و در بازار آزاد 250 تا 300 میلیون بود بنابراین با برنده شدن در قرعه‌کشی خودروسازان حدود 100 تا 150 میلیون تومان نصیب خریدار می‌شد.

                وی اضافه کرد: در سال 99 بیش از 50 درصد خرید خودرو از خودروسازان با انگیزه سوداگری و سودجویی بوده به این معناکه خودروی خریداری شده از خودروساز تا چند ماه در پارکینگ خریدار می‌ماند و پیمایشی نداشت و از آن استفاده نمی‌شد که این موضوع به نوعی سوداگری در سمت خریدار است.

                مازاد درآمد عرضه خودرو در بورس نباید به خودروسازان تعلق گیرد

                این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا از آنجا که معامله در این فضا براساس مزایده و رقابت است، قیمت خودرو از حالت دستوری خارج و بصورت مزایده شد به طور مثال قیمت تمام شده تارا 250 میلیون تومان است اما در بورس 400 میلیون به فروش می‌رسد با این شیوه اضافه درآمد نصیب خودروساز می‌شود بنابراین سوداگری در سمت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خودرو رخ می‌دهد.

                ایزدخواه با بیان اینکه در شرایطی که قیمت خودرو دستوری است، رانت برای خریدار تولید می‌شود اما با عرضه خورو در بورس، رانت نصیب تولیدکننده می‌شود، ادامه داد: برای رفع این مشکل باید رانت را از بازار حذف کرد به این معناکه اگر رانتی در سمت خریدار در حال ایجاد است با مالیات بر معاملات بعدی آن را حذف کرد به طور مثال اگر فردی با قیمت کارخانه خودرو خریداری کرد، تا دو یا 3 سال حق فروش نداشته باشد و در صورتی که خودروی خریداری شده را پیش از این موعد به فروش رساند 50 یا 80 درصد مابه التفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار را در قالب مالیات پرداخت کند زیرا این مالیات از تولید رانت در سمت خریدار جلوگیری می‌کند.

                وی همچنین در تشریح راهکار حذف رانت در سمت تولیدکننده، افزود: اگر خودرو در بورس بیشتر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد، مازاد درآمد نباید به خودروساز تعلق گیرد و باید تمام یا 50 یا 80 درصد آن به عنوان مالیات بر مازاد درآمد اخذ شود که متاسفانه این شیوه اجرایی نمی‌شود و مراجع مربوطه به این موضوع بی‌توجه هستند.

                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یا از این طرف بوم می‌افتند یا از آن ور بوم؛ یا قیمت‌گذاری خودرو دستوری است که صف ایجاد می‌کند و ناچار به لاتاری و قرعه‌کشی می‌شویم که شیوه‌ی عادلانه‌ای نیست، یا خودرو در بورس عرضه می‌شود و سود ناشی از این موضوع به جیب خودروساز می‌رود که این سیاست نیز ناعادلانه است زیرا اضافه درآمدی که برای این شرکت‌ها ایجاد می‌شود، حاصل عملکرد خودروساز، کیفیت بهتر و بهره‌وری بالاتر یا تیراژ بیشتر نیست این اضافه درآمد ناشی از فضای ملتهب بازار، کمبود عرضه فشار تقاضا و ...است.

                این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: باید در شرایطی که عرضه با تقاضا برابر نیست خودرو به دست فردی که به معنای واقعی نیازمندتر است، برسد، با قرعه کشی این افراد احصا نمی‌شوند.

                وی با بیان اینکه همچنان که ایجاد رانت در سمت خرید اشتباه است و نباید دلالی در سمت خرید ایجاد شود، اضافه درآمد در سمت عرضه نیز اشتباه است، تصریح کرد: در حال حاضر اختلاف نظر ما با وزارت صمت و شورای عالی بورس، این است که اضافه درآمد ناشی از عرضه خودرو در بورس حق خودروساز نیست و نباید به جیب خودروساز برود و باید عوارض و مالیات از این شرکت‌ها اخذ شود و صرف رفاه عامه، حمل و نقل شهری و... شود.

                وزارت صمت چند ماه گذشته چرخش 180 درجه‌ای در این موضوع داشت

                این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در ابتدای دولت موضوع عرضه خودرو در بورس و الزامات آن را با وزیر صمت در میان گذاشتیم، وی با این شیوه مخالفت کرد این در حالی است که وزارت صمت چند ماه گذشته چرخش 180 درجه‌ای در این موضوع داشت و خودرو را در بورس عرضه کرد، حتی وزیر صمت عرضه خودرو در بورس را بهترین شیوه عرضه می‌داند و معتقد است بهای خودرو در بورس از بازار آزاد کمتر است بنابراین هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از این وضعیت سود می‌برند.

                ایزدخواه تصریح کرد: هرچند ما ابتدا موضوع عرضه خودرو در بورس را مطرح کردیم اما اجرای این سیاست را مشروط به برخی الزامات دانستیم به این معناکه رانت نباید در سمت تولیدکننده توزیع شود تا فضایی ایجاد نشود که تولیدکننده با انگیزه سوداگری، عرضه قطره چکانی در بورس و بازارسازی داشته باشد که متاسفانه این مهم محقق نشد.

                عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اتفاقی که در پیش داریم و من بابت آن احساس خطر کرده و هشدار می‌دهم این است که یا شورای رقابت بر شیوه غلط قیمت‌گذاری دستوری اصرار کند و اتفاقات سال‌های 99 و 1400 تکرار شود، ادامه داد: در سال 99 حدود 100 هزار میلیارد تومان رانت برای افرادی که نه خریدار بودند و نه تولیدکننده ایجاد شد و این رانت فقط نصیب افرادی شد که شانس و اقبال بهتری داشتند و توانستند خودرو را از لاتاری بخرند و در بازار آزاد به فروش رسانند که در این شیوه فسادهایی نیز رخ داد به طور مثال افرادی 7 هزار دستگاه خودرو به شیوه‌های مختلف مانند استفاده از ربات، اجاره کارت ملی و...خریداری کرده بودند.

                وی با بیان اینکه سایت نمی‌تواند شیوه مناسبی برای عرضه خودرو باشد، تصریح کرد: اینکه سایت سایپا اعلام کرده بود که خودرو نصیب فردی می‌شود که زودتر ثبت‌نام کرده، یعنی اینکه هر فردی که دسترسی بهتری به اینترنت و اینترنت پرسرعت دارد، حق خرید خودرو خواهد داشت.

                این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قرعه‌کشی شیوه نادرستی است و نارضایتی تولید می‌کند، ادامه داد: بخت و اقبال نباید ملاک سیاست‌گذاری قرار گیرد زیرا شانس و اقبال در هیچ پارادایم عقلی و عدالتی تلقی نمی‌شود.

                وی اضافه کرد: ما می‌گوییم خودرو را در بورس کالا عرضه کنید اما اضافه درآمد از خودروساز گرفته شود تا تولیدکننده انگیزه‌ای برای سوداگری نداشته باشد. باید خودروساز با تولید بیشتر خودرو ، سود به دست آورد نه سود بیشتر و آنی حاصل از التهاب بازار. در صورتی که اضافه درآمد حاصل از عرضه خودرو در بورس از خودروساز اخذ شود بازار به سرعت مدیریت می‌شود. در میان مدت نیز باید با افزایش تیراژ تولید خودرو را از کالای سرمایه‌ای بودن خارج کنیم تا در شرایط التهاب ارزی و تحریم کشور، خودرو موجب سودجویی عده‌ای چه خریدار چه تولیدکننده نشود.

                شیوه کنونی واردات خودرو ما را به تعادل نمی‌رساند

                عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزارت صمت، شورای رقابت و هیات دولت هشدار داد که از مقررات‌گذاری خلق الساعه و سعی و خطاهای آنی دست بردارند و یکبار برای همیشه بازار را درست جراحی و تنظیم کنند.

                ایزدخواه با بیان اینکه شورای رقابت براساس قانون حق تعیین دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو را دارد اما این موضوع منافاتی با عرضه خودرو در بورس ندارد؛ شورای رقابت می‌تواند قیمت پایه را تعیین کند یا به موضوع مقدار عرضه را ورود کند، افزود: اگر بخواهیم امتیازاتی به اقشار خاص مانند طرح جمعیت و.. در حوزه خودرو بدهیم نباید این موضوع به بازار خودرو تحمیل شود بلکه باید با شیوه‌های دیگر جبران شود به طور مثال می‌توان به خانواده‌های مشمول تسهیلات ارزان قیمت خرید خودرو داد. تا زمانیکه خودرو عامل سوداگری باشد، چه در طرف خرید چه عرضه بازار هیچ‌گاه به تعادل نمی‌رسد.

                همان خودروسازان قبلی مجوز واردات دریافت کردند

                ایزدخواه درباره واردات خودرو، گفت: هرچند مجلس واردات خودرو را مصوب و تلاش کرد که انحصار در بازار ایجاد نشود و همه افراد حقیقی و حقوقی امکان واردات داشته باشند، اما متاسفانه در مجمع، قانون مجلس اصلاح شد و موجب شد که حس کنیم که در عمل واردات کارکرد خود را ندارد و شیوه کنونی واردات ما را به تعادل نمی‌رساند زیرا هم انحصار در واردکننده داریم و اغلب همان خودروسازان هستند که مجوز واردات دریافت کردند هم در شیوه واردات خودرو از مسیر پیش بینی شده در قانون مجلس خارج شده‌ایم و خیلی امیدی به تحول سریع در حوزه واردات نداریم.

                عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره شروط جدید خودروسازان برای ثبت نام در قرعه کشی‌ها مبنی بر واریز پول خودرو، تصریح کرد: این موضوع نیز ابزار کارآمدی نیست زیرا دلالان می‌توانند با اجاره کارت ملی، این شرط را اجرایی کنند، همان گونه که در گذشته نیز اجاره می‌کردند، با این شرط افرادی که توانایی مالی بالایی دارند، می‌توانند در این طرح‌ها ثبت نام کنند.
                عرضه خودرو در بورس با شیوه فعلی توزیع رانت است/انتقاد از شروط جدید خودروسازان برای متقاضیان قرعه کشی/مازاد درآمد عرضه خودرو در بورس نباید به خودروسازان تعلق گیرد :: خبرگزاری خانه ملت
                این خبر مربوط به هفته گذشته است و با اینکه در ابتدا برخی بعید میدانستن مابالتفاوت به خودروساز نرسه ولی با مصوبه کمیسیون تلفیق داره در این مسیر پیش میره.البته منظور کلیت است و اینکه چه درصدی باشد و... تا تصویب نهایی نشه قطعی نیست.

                باید منتظر تصویب در صحن بود تا جزییات رو بهتر بشه بررسی داشت و اینکه شورا رقابت هم نرخ های پایه رو در عمل به چه صورتی محاسبه میکنه.
                ولی درکل برای خروج از بلاتکلیفی شرکتها و بورس باعث ارامش نسبی میشه.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #4673
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  عضو کمیسیون تلفیق خبر داد:

                  اجازه واردات خودروی کارکرده صادر شد


                  رشیدی کوچی، عضو کمیسیون تلفیق در توئیتی نوشت: یک خبر خوب؛ دقایقی قبل در کمیسیون اجازه واردات انواع خودرو‌های دست‌دوم سواری، کِشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.





                  رشیدی کوچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.


                  وی در توئیتی نوشت: یک خبر خوب؛ دقایقی قبل در کمیسیون اجازه واردات انواع خودرو‌های دست‌دوم سواری، کِشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • گالیور
                    عضو فعال
                    • Sep 2020
                    • 8853

                    #4674
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    با این مصوبات صنعت خودرو به جایی نخواهد رسید.

                    خودشان هم خودشان را باور ندارند که چنین اقدامات و مصوباتی را اجرایی میکنند.


                    حضرت علی فرمود:

                    بزرگترین گناه: ناامیدی است.


                    در تعجبم چرا فناوری الهی در کشور ما کارایی ندارد!!!!
                    چرا مستقیم انلاین نیستیم و صرفاً دنبال کپی پیست فناوری دیگران هستیم.

                    مثل اینه که مسلمان بره اصول و مرسومات را از روی دست مسیحیت یا جهود و چه بسا بودایی نگاه و اجرا کند !!


                    چه خبر از خویششششتن خیش !!؟؟

                    نظر

                    • afshinamin
                      عضو فعال
                      • Jul 2013
                      • 4495

                      #4675
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      پس از انتشار اطلاعیه شورای رقابت در روزهای اخیر عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شده بود و تداوم آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. اما عصر سه‌شنبه شورای عالی بورس رأی به عرضه خودرو در بورس کالا داد.
                      به گزارش خبرگزاری بازار سرمایه، عرضه های جدید خودرویی در بورس کالا به شرح زیر است:
                      فیدلیتی ۷ نفره : ۲۵۰ دستگاه سفید/ ۲۵۰ دستگاه مشکیفیدلیتی ۵ نفره: ۲۵۰ دستگاه سفید/۲۵۰ دستگاه مشکیریسپکت: ۳۰۰ دستگاه سفید/۲۰۰ دستگاه مشکی درصد پیش پرداخت: ۱۰۰٪تاریخ عرضه : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱تاریخ تحویل: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲وانت کارا:تک کابین: ۵۰۰ دستگاهدو کابین: ۵۰۰ دستگاهدرصد پیش پرداخت: ۵۰٪تاریخ عرضه : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱تاریخ تحویل: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲کامیون کشنده EM POWER : ۱۰۰ دستگاهدرصد پیش پرداخت: ۳۰٪تاریخ عرضه: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱تاریخ تحویل : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کامیونت FORCE :مجموعا ۴۵۰ دستگاه۲۲۰ دستگاه(بدون کاربری)تاریخ عرضه: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱تاریخ تحویل: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲درصد پیش پرداخت: ۳۰٪۲۳۰ دستگاه (با کاربری)تاریخ عرضه: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱تاریخ تحویل: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱درصد پیش پرداخت : ۳۰٪

                      نظر

                      • zess
                        عضو فعال
                        • Nov 2013
                        • 3107

                        #4676
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        تویوتا کمری 2018 با کارکرد 90 هزار در حال حاضر در کشور عمان با پول ایران حدود 870 میلیون تومان میباشد.

                        لندکروز 2018 با کارکرد 130 هزار قیمت در عمان حدود 2.9 میلیارد تومان میباشد

                        هیوندا الانترا 2020 با کارکرد 60 هزار حدود 560 میلیون تومان

                        هیوندا توسان 2018 با کارکرد 100 هزار حدود 730 میلیون تومان

                        هیوندا ولستر 2019 صفر حدود 610 میلیون تومان

                        کیا اپتیما 2020 کارکرد 60 هزار حدود 550 میلیون تومان

                        اسپورتیج 2020 کارکرد 80 هزار حدود 720 میلیون تومان
                        آخرین ویرایش توسط zess؛ 2023/02/07, 20:41.

                        نظر

                        • گالیور
                          عضو فعال
                          • Sep 2020
                          • 8853

                          #4677
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          به جای این اعداد و ارقام باید سرعت و آهنگ رشد فناوری خودروسازهای لگنمان سرعت و شتاب گیرد.

                          نظر

                          • zess
                            عضو فعال
                            • Nov 2013
                            • 3107

                            #4678
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            کشنده مرسدس بنز اکتروس 2019 قیمت در عمان حدود 3.6 میلیارد هست

                            نظر

                            • امیدازاد
                              عضو فعال
                              • Sep 2020
                              • 3776

                              #4679
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              بیخود ...به هوای واردات خودرو دست دوم شیکمتون رو صابون نمالید !!!..

                              نظر

                              • گالیور
                                عضو فعال
                                • Sep 2020
                                • 8853

                                #4680
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                همش صرفاً خودزنیه

                                نظر

                                در حال کار...
                                X