اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کیوان
    ستاره دار (1)
    • Jun 2011
    • 5094

    #496
    در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
    خودروسازان در آستانه ورشکستگی

    احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان به زمین گیرشدن خودروسازان اعتراف کرد و گفت: با توقف خرید خودرو از سوی مردم و کاهش ورود نقدینگی به سیستم مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز متوقف شده است. با ادامه یافتن این وضعیت تیراژ تولید قطعات کاهش یافته و به دنبال آن با کمتر شدن میزان تولید خودرو باز هم شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.


    نعمت بخش اشاره کرده است که: از مردم میخواهیم با توجه به دلایل ذکر شده نسبت به تأمین خودروهای مدنظر خود با قیمتهای فعلی اقدام کرده و در انتظار کاهش قیمتها نباشند


    ببین 2 روز فقط اگر این مردم از اینها ماشین و جنس نخرن به چه فضاحتی میافتن. این دزدها عادت کردن به سر کیسه کردن مردم. امیدوارم ملت چشم و گوششون بیشتر از اینها باز بشه و بیشتر از این به این جماعت شارلاتان باج ندهند.

    اون چند ورق حلبی را نخرید نمی میرید ولی اونها بیچاره میشن ، ولی باور کنید همچین وسیله نا امن و اسقاطی را بگیرید احتمالا به مرگ زودرس دچار میشوید و اونها هم فربه تر!
    ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #497
      نعمت بخش اشاره کرده است که: از مردم میخواهیم با توجه به دلایل ذکر شده نسبت به تأمین خودروهای مدنظر خود با قیمتهای فعلی اقدام کرده و در انتظار کاهش قیمتها نباشند


      [SIZE=5]با سلام اگر شورای رقابت کاهش حداقل 20 درصدی را برای خودرو سازان لحاظ نکند صد درصد بر مردم خود خیانت کرده و دیگه شورا و دولت جواب قانع کننده برای مردم ندارد این دزدان اشغال هم شرف خود و اخرت خود را برای دو زار پول به فروش می رساند و مردم باید آگاه باشند 2 ماه خرید نکند ببینید باز هم این دزدان از این نوع جملات بیان می کنند و یا می ایند و از مردم التماس می کنند که حتی در قیمتهای قبلی حاضر به فروش هستند فقط مردم باید خرید نکند با تشکر [/SIZE]
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #498
        نياز نقدينگي خودروسازان 21 برابر شده است

        با وجود اين كه شاخص بهاي كالاهاي مصرفي خانوار از سال 76 تا كنون هفت و نيم برابر شده، اما خودروسازان توانستند با افزايش تيراژ توليد و بهره وري، قيمت محصولات خود را تاحد زيادي كنترل كنند.

        به گزارش ایکوپرس ، معاون استراتژي و برنامه ريزي ایران خودرو با بيان اين مطلب درنشست تخصصی بازار خودرو و آسیب شناسی قیمت ها گفت: شيوه نامناسب قيمت گذاري و هم چنين عرضه مواد اوليه در بورس كالا به ويژه در شرايط بحراني امسال، باعث شده تا خودروسازان با زیان روبه رو شوند.

        وي كه در ميز گرد تخصصي "بازار خودرو؛ آسيب شناسي قيمت ها" سخن مي گفت، خودروسازي را از بزرگ ترين مصرف كنندگان نقدينگي در دنيا ذكر كرد و گفت: در بحران اقتصاد جهاني، اولين صنعتي كه تحت تاثير قرار گرفت، غول هاي خودروسازي دنيا بودند، چرا كه اين صنعتت تسهيلات و نقدينگي قابل توجهي مصرف مي كند.

        معاون استراتژي ايران خودرو افزود: در يك سال اخير شرايط گشايش اسناد اعتباري و دريافت تسهيلات بانكي به گونه اي پيش رفته كه براي انجام امور توليدي، حدود 21 برابر نقدينگي بيشتري لازم است.

        تقوي نژاد ضمن تشريح مواردي چون افزايش قيمت مواد اوليه و هزينه هاي عملياتي درصنعت خودرو، اظهار كرد: بررسي افزايش قيمت در عوامل موثر بر قيمت تمام شده محصولات خودروسازي نشان مي دهدبهاي تمام شده خودرو در سال 91 نسبت به سال 90 حدود 104 درصد افزايش يافته است.

        وي ايران را با 5/15درصد، چهارمين کشور رشد يابنده دنيا در صنعت خودرو پس از چين، ترکيه و هند عنوان كرد و گفت: طراحي و توسعه پلتفرم هاي جديد و تنوع محصول مهم ترين راهبرد اين صنعت در دهه 1390 تا 1400 است.

        معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو از توسعه همکاري و اتحادهاي استراتژيك با برندهاي خودروساز جهاني در زمينه زير سيستم ها و پلتفرم مشترک خبر داد و گفت: طراحي و توليد محصول مشترک و ايجاد مراکز تحقيق و توسعه جهاني از جمله رويكردهاي صنعت خودرو در افق 1404 است.

        وي رشد هزينه هاي عملياتي صنعت خودرو در سال جاري نسبت به سال گذشته را 61 درصد ذكر كرد و گفت: در اين دوره هزينه مواد اوليه 110 درصد و هزينه هاي مالي نيز 134 درصد افزايش يافته كه اين موارد در كنار عدم تمديد اقساط معوق خودروسازها و ناکافي بودن سقف تسهيلات با توجه به افزايش نرخ ارز و سطح عمومي قيمت ها، كار را براي خودروسازان دشوار كرد.

        تقوي نژاد توسعه پلتفرم هاي جديد در كلاس هاي ابعادي کوچك و بزرگ با استانداردهاي روز اروپا را راهبرد بزرگ ايران خودرو عنوان كرد و گفت: بر اين اساس بر روي پلتفرم كوچك چهار نوع محصول و بر روي پلتفرم بزرگ شش نوع محصول جديد سواري بزرگ، چندمنظوره، وانت و شاسي بلند از سال 1393 به بعد توليد خواهد شد.

        معاون استراتژي ايران خودرو با اشاره به حمايت دولت هاي غربي در مواجهه با رکود شديد صنعت خودرو در سال 2009 براي شکستن دور باطل دام نقدينگي، اظهار داشت: انتظار مي رود نهادها و دستگاه هاي مالي بزرگ در ايران نيز چنين رويكردي را در پيش گيرند.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #499
          استمرار عرضه با قیمتهای قبلی ؛


          خودروسازان دستور رئیس جمهور را عملی نکردند


          گروه اقتصادی: تا وقتی که قیمت خودرو در کشور پایین بود، خودروسازان کمبود و گرانی قطعه رابهانه ای برای کاهش تولید عنوان میکردند، اما ظاهراً اززمانی که قیمتها افزایش پیداکرده است، خودروهای تولیدی طی 15 روز به مشتریان واگذار میشود.


          این درحالی است که طبق دستور رئیس جمهور، کار قیمتگذاری جدید خودروها باید در چارچوب دستورعمل شورای رقابت و با تعیین قیمتها توسط سازمان حمایت اجرایی شود، اما با گذشت 14 روز از دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت خودرو، هنوز تصمیم مشخصی در این خصوص اتخاذ نشده و در این شرایط، خودروسازانی که تنها 5 روز پس از مصوبه دولت نسبت به افزایش قیمتها اقدام کردند، تاکنون قیمت تولیداتشان را اصلاح نکرده و با ماهیگیری از آب گلآلود، همچنان محصولات خود را با قیمتهای افزایش یافته و اغلب نرخ تجاری به مردم عرضه میکنند.


          برخی کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی بازار خودرو نتیجه برنامهریزی از پیش تعیین شده شرکتهای خودروساز است تا نحوه تولید و عرضه خودرو را طوری جلو ببرند که عطش بازار هر روز بیشتر از روز قبل باشد و به این ترتیب، قیمتهای دلالی و بازار مبنای قیمتگذاری جدید خودروها شود.


          روند افزایش قیمت خودرو در بازار نیز مؤید این مسأله است، به طوری که رشد قیمتها در بازار خودرو از حدود دو ماه پیش از تعیین نرخهای جدید کارخانهای، روندی شتابان به خود گرفت تا نرخهای دلالی در بازار و قیمتهای 100 درصد افزایش یافته، پایه تعیین قیمت کارخانهای خودروها باشد.

          حال با وجود ضربهای که توسط خودروسازان به حقوق مصرفکنندگان بازار انحصاری خودروهای داخلی وارد شد، اجحاف حقوق خریداران توسط شرکتهای خودروساز همچنان ادامه دارد.


          فارس در این باره نوشت: در حال حاضر شرکت ایران خودرو، پژو پارس ELX را با قیمت افزایش یافته 37 میلیون تومانی و موعد تحویل 15 روزه عرضه میکند و علاوه بر این، عرضه پژو 206 تیپ 5 با نرخ 36 میلیون و 600 هزار تومان و موعد تحویل 15 روزه توسط این شرکت در حال انجام است! فروش مدلهای مختلف سمند نیز با قیمتهای افزایش یافته و تحویل 15 روزه از سوی ایران خودرو صورت میگیرد!


          شرکت سایپا هم در عرضه سریع محصولات خود با نرخهای افزایش یافته، تعلل نداشته و در حال حاضر سایپا 132 مدل SX و مدل SL پایه گازسوز، سایپا 132 مدل SX و 141 مدل SX با قیمتهای افزایش یافته، 15 روزه به خریداران عرضه میشوند!


          بازار گلآلود خودروی ایران در حالی به محلی مناسب برای سودجویی شرکتهای داخلی خودروساز تبدیل شده که چینیها نیز بیکار ننشسته و سعی دارند با عرضه خودروها در سطح معمولی خود به این بازار، سود بالایی را کسب کنند.


          طی روزهای اخیر از یک خودروی چینی با نام «آسا» توسط شرکت بهمن موتور رونمایی و اعلام شد که این خودرو با داخلیسازی 40 درصدی در کشور تولید و عرضه خواهد شد!
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #500
            درخواست خودروسازان از مردم برای خرید خودرو


            به دنبال کاهش شدید فروش خودرو در کشور خودروسازان با اعلام برخی شرایط خاص در فروش و نیز هشدار نسبت به آینده از مردم خواستند خرید را آغاز کنند!

            به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو سه هفته اخیر به دنبال تاکیدات صورت گرفته از سوی مسوولان به ویژه رییسجمهوری در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروها، مصرفکنندگان به امید تحقق این وعدهها خرید خودرو را متوقف کردهاند.

            این موضوع موجب شده که ورود نقدینگی جدید به شرکتهای خودروساز به شدت کاهش یافته و آنها را به اتخاذ راهکارهایی برای ترغیب مردم به خرید خودرو وا دارد.

            در این زمینه چندی پیش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد که قیمت رسمی خودروها کاهش نخواهد یافت بنابراین مردم محصولات مورد نیاز خود را با قیمتهای فعلی تامین کنند.

            مشاور انجمن خودروسازان ایران نیز به مصرفکنندگان هشدار داد که در سال آینده به دلیل اضافه شدن هزینههای شمارهگذاری، بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده قیمت رسمی خودروها بیشتر از امسال خواهد بود.

            گروه صنعتی ایران خودرو نیز در اطلاعیهای اعلام کرد که برای جلب اطمینان مصرفکنندگان به تمام شبکه نمایندگیهای فروش این شرکت در سراسر کشور ابلاغ شده که هرگونه کاهش قیمت خودرو در قراردادهای قطعی فروش نیز اعمال خواهد شد.

            در این شرایط اما مصرفکنندگان نیز همچنان در انتظار تحقق وعدههای داده شده برای کاهش قیمت رسمی خودروها هستند
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #501
              در صورت شناور شدن ارز مبادلاتی ، قیمت خودرو افزایش بیشتری خواهد یافت

              به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص قیمت خودرو گفت : کاهش قیمت خودرو در شرایط کنونی عملا امکان پذیر نیست.

              محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : پیش بینی می شود قیمت خودرو در سال آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

              وی با اشاره به شناور شدن نرخ ارز مبادله ای در برنامه بودجه سال آینده ، تاکید کرد : در صورت شناور شدن نرخ ارز مبادلاتی در سال آینده و احتمال افزایش نرخ ارز مبادله ای، پیش بینی می شود که قیمت خودرو به طور رسمی در سال آینده نیز افزایش یابد.

              وی با اشاره به ضرر و زیان خودروسازان در سال جاری گفت : به استناد تبصره 2 ماده یکصد و یک برنامه پنجم توسعه دولت موظف است چنانچه قیمت محاسبتی شرکتها زیر قیمت تمام شده تعیین شود معادل زیان وارده را به آنها را پرداخت کند بنابراین در صورت ادامه ضرر و زیان خودروسازان این ضررو زیان چگونه جبران خواهد شد.

              وی تصریح کرد : به نظر می رسد با توجه به مستندات شرکتهای خودروساز در خصوص قیمت تمام شده محصولات، نه تنها قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت بلکه پیش بینی می شود در سال آینده قیمت خودروافزایش نیز داشته باشد.

              وی گفت : چنانچه دولت کمک نماید تا موانع تولید برطرف شود مسلما رشد تولید خودرو محقق شده و تا حدودی این اقدامات مانع از افزایش قیمت ، بلکه تعدیل قیمت خودرو خواهد شد.

              عضو انجمن قطعه سازان گفت : در صورتی که نرخ ارز افزایش یابد هیچ راهی جزء افزایش قیمت خودرو نخواهد بود البته جو سازی های اخیر و اطلاعات غلطی که ارائه می شود موجب گردیده که صحبت هایی در خصوص تسهیل واردات خودرو مطرح شود در حالی که در شرایطی که مشکلات ارزی در کشور وجود دارد و ارز کافی برای مایحتاج ضروری و بخش های تولیدی کشور وجود ندارد بنابراین در این شرایط واردات خودرو اصولا مسیر درستی نیست و تنها عده ای دلال و سودجو از این وضعیت منتفع خواهند شد.

              نجفی منش تاکید کرد : تسهیل در واردات خودرو و حرکتهایی که در این راستا صورت می گیرد در سالی که به نام تولید ملی نام گذاری شده و در روزهای پایانی آن قرار داریم اصلا به صلاح کشور نیست.
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • کیوان
                ستاره دار (1)
                • Jun 2011
                • 5094

                #502
                خودرو سازها با دپو کردن قطعات خودرو چی فکر میکردند ! حالا چی شد ! به فکرشون هم خطور نمی کرد مردم یهو بکشن عقب و پول بهشون ندن!!! :))

                چه پر رو هم هستند به مردم هشدار! میدن که زودتر پولهاتون را بدهید به ما باهاش شتر درست کنیم !!!!!!
                ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #503
                  مردم منتظر نباشند/ قیمت جدید خودرو امروز نهایی نمیشود

                  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس تصمیمات جدیدی که در دولت و تحت فشار رسانهها و افکار عمومی اتخاذ گردید، قرار شد قیمت خودروها که به تازگی افزایش سرسام آور یافته و مصوبات دولت هم در این افزایش قیمتها بی تاثیر نبوده است، کاهش یابد.

                  سازوکار کاهش قیمت ها هم تعیین دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت با همکاری سازمان حمایت و خودروسازان اعلام شده است که قرار است اولین جلسه شورای رقابت با این دستور کار امروز برگزار شود و احتمالا در این جلسه ارقامی درباره میزان کاهش سطح عمومی قیمت خودروها بدون اعلام قیمت نهایی تک تک خودروها مشخص شود.

                  رئیس شورای رقابت در این زمینه با تأکید براینکه قیمت نهایی خودرو در جلسه امروز شورا مشخص نمیشود، گفته بود: کارگروه ویژهای برای روششناسی تعیین قیمت از هفته قبل در شورا تشکیل شده است.
                  جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره تعیین تکلیف قیمت خودرو در جلسه فردای شورای رقابت، اظهار داشت: نباید انتظار داشت که امروز قیمت خودرو مشخص میشود چراکه برای تعیین قیمت نهایی به زمان احتیاج داریم.
                  وی با بیان اینکه کارگروه روش شناسی تعیین قیمت خودرو از هفته گذشته در شورای رقابت تشکیل شده است، افزود: این کارگروه باید اقدامات کارشناسی را انجام دهد و بعد از نهایی شدن این اقدامات قیمت خودرو در شورای رقابت مشخص می شود.

                  رئیس شورای رقابت تأکید کرد: امروز قبل از تشکیل جلسه شورای رقابت ابتدا کارگروه روش شناسی جلسه ای خواهد داشت و سپس بنده گزارش این کارگروه را در شوار قرائت خواهم کرد. امیدوارم تا قبل از پایان سال و نهایتاً پایان هفته این قیمتها نهایی شود.

                  پژویان درباره میزان کاهش قیمت خودرو در شورای رقابت گفت: اینطور نیست که اعضاء شورای رقابت دور یک میز بنشینند و قیمت خودرو را تعیین کنند چراکه قیمت گذاری خودرو باید از طریق کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #504
                    پژویان به فارس خبر داد
                    آغازجلسه شورای رقابت برای تعیین الگوی قیمتگذاری خودرو ازساعاتی دیگر
                    خبرگزاری فارس:رئیس شورای ملی رقابت گفت:جلسه امروز شورای رقابت برای تعیین الگوی قیمتگذاری خودرو ساعت 15:30 شروع و تا 18:30 به طول خواهد انجامید.

                    جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای تعیین الگوی قیمتگذاری خودرو اظهار داشت: این جلسه ساعت 15:30 شروع و تا 18:30 به طول خواهد انجامید.

                    وی ادامه داد: بعد از اتمام این جلسه مفاد تصمیم گیری ها و مصوبات آن اعلام می شود.

                    پژویان افزود:در جلسه امروز روش های قیمتگذاری محصولات خودرو بررسی می شود. در این رابطه کارگروه مربوطه روشهایی را توضیح میدهد تا در صورت لزوم شورای رقابت هم نظراتش را اعلام کند.

                    گفتنی است پس از تعیین الگوی قیمت گذاری خودرو، سازمان حمایت و وزارت صنعت باید بر اساس این الگو قیمت های جدید خودرو را در اسرع وقت اعلام کند که ویژگی های آن عبارتند از: خداحافظی با فروش خودرو با قیمت تجاری، محاسبه قیمت ارز برای خودروسازان بر مبنای ارز مبادلاتی و تعدیل و کاهش قیمت محاسباتی خودرو به خاطر تجدید نظر در جدول آنالیز خودرو و ارایه تسهیلات بانکی و ارز مبادلاتی.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • ایرج اکبری
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 10934

                      #505
                      رئیس شورای رقابت در گفتوگو با فارس:
                      دستورالعمل نرخ خودور موقتی و شب عیدی است/خودروسازان باید اطاعت کنند
                      خبرگزاری فارس: رئیس شورای رقابت با اعلام جزئیات جلسه امروز در مورد قیمتگذاری محصولات خودرو تأکید کرد: این دستورالعمل موقتی و برای شب عید مردم و خودروسازان بوده و شرکتهای خودرویی باید از آن اطاعت کنند.

                      جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای رقابت که یکی از مفاد دستور جلسه آن مربوط به قیمتگذاری خودرو بود، اظهار داشت: در این جلسه دستورالعمل موقتی استخراج شد،که بر اساس آن قیمتهای جدید خودرو مبتنی بر نرخهای مصوب شهریور ۹۱ به علاوه تورم بخشی ۶ ماهه دوم سال از سوی سازمان حمایت تعیین خواهد شد تا مردم و شرکتهای خودروساز بتوانند برای شب عید اقدام کنند. در این میان ممکن است بعد از نهایی شدن دستورالعمل کلی، قیمتها کمتر یا بیشتر باشد که در آن صورت مردم و یا شرکتهای خودروساز باید این مابهالتفاوت را پرداخت کنند.

                      رئیس شورای رقابت ادامه داد: این دستورالعمل براساس قیمتهای شهریور 91 بوده، ولی با توجه به مدتزمان باقیمانده تا پایان سال بعید میدانم دستورالعمل نهایی در سال جاری ابلاغ شود.

                      این مقام مسئول تأکید کرد: با این همه شرکتهای خودروساز باید از دستورالعمل شورای رقابت اطاعت کنند، در غیر این صورت برخوردهای لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

                      پژویان در پاسخ به این سؤال که دستورالعمل نهایی قیمت خودرو بر چه پایه و اساسی تنظیم خواهد شد، گفت: برپایه یک سری شاخصها مانند بهرهوری، هدایت خودروسازها به افزایش تولید محصولات و حرکت به سمت خودروی ملی دستورالعمل تهیه شده که میتواند به اصلاح بازار کمک کند. کارگروه مرکز ملی رقابت نیز یکسری عواملی را در نظر گرفته و به پیشنهادات و توصیههای شورای رقابت توجه کرده است.

                      وی در پایان گفت: با این حال امید است در فرصت 21 روزهای که شورا برای مرکز ملی رقابت تعیین کرده، دستورالعمل قیمتگذاری محصولات خودرو نهایی و در سال آینده ابلاغ شود
                      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                      نظر

                      • بابک 52
                        ستاره‌دار (27)
                        • Mar 2011
                        • 17028

                        #506
                        رئیس شورای رقابت خبر داد


                        درخواست لغو مصوبه هیئت وزیران درباره قیمتگذاری خودرو


                        خبرگزاری فارس: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در جلسه عصر یکشنبه شورای رقابت درخواست لغو مصوبه اخیر هیئت وزیران درباره قیمتگذاری خودرو ارائه شده است، گفت: تصمیمات شورای رقابت باید منتج به رونق خودروسازی به نفع مردم شود.

                        به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جمشید پژویان رئیس شورای رقابت که یکشنبهشب در برنامه گفتوگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن میگفت با بیان اینکه طی 21 روز کاری آینده دستورالعمل قیمتگذاری خودرو نهایی میشود، اظهار داشت: شورای رقابت پس از کش و قوسهای فراوان به مبحث تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو از طریق کارگروه مربوطه ورود پیدا کرد.


                        وی افزود: در جلسه عصر یکشنبه شورای رقابت یکسری رهنمودها برای کارگروه تعیین دستورالعمل قیمت خودرو به تصویب رسید که بر همین اساس کارگروه موظف شد ظرف 21 روز کاری این دستورالعمل را نهایی کند.


                        پژویان در تشریح بیشتر این دستورالعمل خاطرنشان کرد: این دستورالعمل به صورت نرمافزار حسابداری اقدام به قیمتگذاری نخواهد کرد بلکه براساس پارامترهایی مبتنی بر مبانی علمی اقتصاد که منجر به کاهش قیمتهای فعلی شود، خواهد بود.


                        رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قطعاً هدف شورا زیان خودروسازان نخواهد بود، تأکید کرد: در شرایط فعلی یک دستورالعمل موقت برای قیمتگذاری تعیین خواهد شد تا بر همین اساس آسیبی هم به خط تولید خودروسازان وارد نشود.


                        وی گفت: این دستورالعمل در شرایط حاضر به صورت علیالحساب خواهد بود و برهمین اساس خودروسازان طبق قیمتهای مصوب شهریورماه و همچنین تورم 6 ماه آینده آن در سال جاری محصولات خود را قیمتگذاری خواهد کرد.


                        پژویان با اشاره به اینکه در این دستورالعمل یک قیمت پایه وجود دارد، گفت: برهمین اساس پارامترهای مختلفی قیمت را تعیین خواهد کرد.


                        وی با انتقاد از اینکه خودروسازان با وجود تولید خودرو با عنوان ملی قیمتها را افزایش دادهاند، گفت: یکسری از دلایلی که باعث افزایش قیمتها بود شوک تحریمها و افزایش قیمت برخی کالاهای وارداتی بود که بالطبع باعث کاهش ارزش ریال شد.


                        رئیس شورای رقابت گفت: شورای رقابت هماکنون نیز در حال مطالعه تأثیر افزایش قیمتها و بسیاری از پارامترهای موجود در اقتصاد کشور است و مبتنی بر آنها اقدام خواهد کرد.


                        پژویان در پاسخ به انتقاد معاون شرکت ایران خودرو مبنی بر استفاده تمامی خودروسازان از قطعات دیگر کشورها برای تولید محصولات گفت: اینکه خودروسازان دیگر کشورها از قطعات یکدیگر استفاده میکنند با عنوان برند ملی مطرح نمیکنند اما باید مشخص شود که یک خودرو تا چه میزان از سهم تولیدات و منابع ملی تولید شده است.


                        وی ادامه داد: افزایش قیمتها و انرژی مربوط به دو سال گذشته است و تحریمها نیز مربوط به 30سال گذشته است و نباید با یک نوسان ارزی قیمتها به این شکل افزایش یابند.


                        رئیس شورای رقابت با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت خودروها طی این مدت اخیر کاملاً روشن است، گفت: قطعهسازان قطعات را با قیمتهای داخلی تولید نمیکردند و دائماً نیز خودروسازان شعارهایی مبنی بر تولید خودروی ملی سر میدادند.


                        پژویان در ادامه تأکید کرد: یکی از راههای اقتصاد مقاومتی حل و فصل مسائل در داخل است چرا که در شرایط خاص اقتصادی و جنگ نابرابر در این بخش قرار داریم.


                        وی افزود: خودروسازان در این میان به مسئولان نوید میدادند که براساس اقتصاد مقاومتی عمل میکردند و اعلام کرده بودند که یک میلیون و 450 هزار دستگاه خودرو تولید خواهند کرد.


                        رئیس شورای رقابت گفت: دلیل اینکه خودروسازان طی هفت سال گذشته توانستند قیمتها را سرشکن کنند، تولید انبوه آنها بود.


                        پژویان بیان داشت: اگر تولیدکنندگان خودرو در همان ظرفیت تولید سابق خود را حفظ میکردند قطعاً خودروها افزایش نمییافت.


                        وی گفت: نکته کلیدی این است که باید صنعت قطعهسازی و خودروسازی را تا زمانی که ظرفیت افزایش کارایی و تولید را دارند کمک و حمایت کرد.


                        رئیس شورای رقابت تأکید کرد: باید دید چه بخشی از این افزایش قیمتها مربوط به تورم و چه بخشی به افزایش قیمت ارز و کاهش تولید بوده است و براساس آن اقدامات مربوطه را انجام داد.


                        پژویان گفت: خودروسازان در دورانی که با کمبود نقدینگی مواجه بودند هم زمان در دیگر بازارها سرمایهگذارییهایی انجام دادند و نباید بدون دقت به اینکه دستورالعمل شورا برچه اساسی است درباره آن جبهه گرفت.


                        وی ادامه داد: در شهریورماه خودروسازان از منافع تولید انبوه خودروها را به فروش میرساندند و امیدوارم مصوبات شورا موجب بهبود شرایط خودروسازان به نفع مردم شود.


                        رئیس شورای رقابت تأکید کرد: یکی از مصوبات جلسه عصر روز یکشنبه لغو مصوبه اخیر هیئت وزیران در خصوص قیمتگذاری خودرو از سوی خودروسازان بوده است.


                        پژویان با ذکر این مطلب گفت: قطعاً شورای رقابت اقدامی را انجام خواهد داد تا خودروسازی در کشور رونق یافته و به نفع مردم رقم بخورد.
                        The greater the risk ، The greater the reward

                        هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #507
                          دبیر انجمن خودروسازان:


                          دولت تکلیف خودروسازان را مشخص کند

                          مصوبه هیئت وزیران یا دستورالعمل شورای رقابت؟


                          خبرگزاری فارس: دبیر انجمن خودروسازان با تأکید براینکه دولت باید تکلیف شرکتهای خودروسازی را در خصوص چگونگی قیمت خودرو مشخص کند، گفت: در حال حاضر قیمتهای خودروسازان قانونی بوده و براساس مصوبه دولت است.

                          به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در برنامه گفتوگوی ویژه خبری یکشنبه شب با اشاره به اینکه رئیس جمهور از افزایش قیمت خودروها انتقاد کرده است، گفت: خودروسازان به عنوان عیدی به مردم قصد دارند قیمتها را طبق گفته دولت کاهش دهند.


                          وی ادامه داد: در قبال این کاهش قیمت بنا شده تا ارز مبادلهای و تسهیلات ریالی در اختیار خودروسازان قرار دهند در غیر این صورت زیان خواهند دید.


                          دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از دستورالعمل شورای رقابت مبنی بر محاسبه قیمت خودرو براساس قیمت شهریور جاری گفت: این دستورالعمل قابلیت اجرایی ندارد چرا که قیمتهای شهریور نزدیک به قیمتهای اسفند سال 90 بوده و در آن زمان ارز مرجع دریافت میشده است.


                          نعمتبخش تصریح کرد: پس از این جریان خودروسازان از ارز آزاد استفاده کردهاند بنابراین چطور میتوانند براساس این دستورالعمل اقدام کنند.


                          وی گفت: هماکنون بالای 90 درصد قطعهسازان وابستگی ارزی دارند به طوری که در تمام ارزها افزایش قیمت داشتهایم.


                          دبیر انجمن خودروسازان اظهار داشت: هماکنون بابت خرید قطعه از خودروسازان باید چندین برابر نقدینگی وجود داشته باشد و در این میزان قطعهسازان نیز برای تهیه مواد اولیه و نهادهها باید به جای دلار 1226 تومانی از دلار آزاد در بازار استفاده کنند.


                          نعمتبخش تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون به دلیل فشارهای دولت و سازمان حمایت خودروسازان سرکوب مالی شدهاند و به عبارتی تاکنون بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان زیان دادهاند.


                          وی با بیان اینکه خودروسازان برای قیمتگذاری براساس مصوبه دولت عمل میکنند، گفت: کمبود نقدینگی باعث شد تا قطعهسازان قطعات کمتری به خودروسازان تحویل دهند.


                          دبیر انجمن خودروسازان افزود: بانکها نیز به میزان سال گذشته به خودروسازان تسهیلات پرداخت نکردند و همین امر موجب شد تا با مشکلات نقدینگی مواجه شویم.


                          نعمتبخش در خاتمه با اشاره به اینکه دولت باید تکلیف خودروسازان را درباره قیمتگذاری خودرو مشخص کند، گفت: آیا مصوبه هیئت وزیران را باید اجرا کنیم و یا اینکه به دستورالعمل شورای رقابت عمل کنیم.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #508
                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتوگو با فارس


                            تحقیق و تفحص از خودروسازی برای امتیازگیری نیست


                            خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی برای امتیازگیری نیست، برای اصلاح امور است.

                            علی علیلو نماینده شبستر و عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در جلسه یکشنبه 20 اسفندماه ، 15 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی انتخاب شدند که 14 نفر آنها عضو کمیسیون صنعت و یک نفر از کمیسیونهای دیگر انتخاب شده است.


                            وی افزود: از روز سهشنبه هفته جاری هیئت رئیسه و نواب رئیس این کمیته مشخص میشوند و در سال جاری اقدامات کلی و خطوط اصلی مشخص و البته بستگی به نظر رئیس کمیته تحقیق و تفحص، اقدامات عملیاتی تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی از سال 92 آغاز میشود.


                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد اینکه آیا تحقیق و تفحصهای انجام شده در مجلس نتیجهای در بر داشته و آیا این تحقیق و تفحص از خودروسازی نتیجهای خواهد داشت، گفت: این کمیته مصمم است، تا این ماموریت به ثمر بنشیند و در جهت اصلاح امور صنعت خودروسازی موثر خواهد بود.


                            علیلو در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص بنا به گفته عدهای، راهی برای گرفتن امتیاز و باج از یک مجموعه است، یا در جهت اصلاح امور خواهد بود، افزود: این چنین نیست که باجخواهی باشد و بنده چنین کسی را سراغ ندارم و چنین شخصی در مجلس وجود ندارد، یا من سراغ ندارم، در مورد این 15 نفری که عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی هستند، من چنین شخصیتی را نمیبینم.


                            عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تاکید کرد: همه اعضای این کمیته قرص و محکم و با اراده قوی ماموریت خود را در تحقیق از خودروسازی کشور انجام میدهند.


                            عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: انجام تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در واقع کمک به صنعت خودروسازی خواهد بود.


                            علی لو در مورد این که آیا تحقیق و تفحص از خودروسازی در نهایت به کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو میانجامد، گفت: این طرح دو هدف کلی دنبال میکند، یکی هدف کوتاه مدت است که قیمت خودرو تعدیل و به مردم کمک و بازار خودرو رونق گیرد، دوم اینکه در دراز مدت اشکالات زیربنایی و ساختاری صنعت خودرو اصلاح شود و در نتیجه قیمتها به طور ساختاری کاهش یافته و اصلاح شود.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • ایرج اکبری
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 10934

                              #509
                              لغو دستورالعمل شورای رقابت کذب محض است لغو دستورالعمل شورای رقابت کذب محض است


                              رییس شورای رقابت هر گونه بحث در رابطه با لغو دستورالعمل قیمتی این شورا در رابطه با قیمت خودرو را تکذیب کرد و گفت: افرادی که چنین اظهاراتی می کنند باید پیگرد قانونی شوند زیرا در حال نشر اکاذیب هستند.

                              جمشید پژویان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 توضیح داد: در این جلسه که با حضور بعضی از اعضای کمیسیون و اعضای شورای رقابت برگزار شد قرار شد شورا دستورالعمل قطعی خود را با قدرت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند آنچه که در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت مطرح شده کذب محض است و باید افرادی که آن را مطرح کردهاند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

                              وی در رابطه با قیمت امروزی که سازمان حمایت اعلام کرده نیز گفت: این امر نیز برخلاف قانون است و سازمان حمایت برخلاف قانون، قیمت جدید را اعلام کرده است.من معتجبم که چرا حتی از دستورات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تبعیت نمی کنند.

                              پژویان تاکید کرد: گمانهزنیهای فعلی در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت تنها به این دلیل است که برخی خودروسازان با حمایت غیرقانونی سازمان حمایت قیمتها را به صورت غیر قانونی افزایش دادهاند و حالا می ترسند با دستورالعمل جدید قیمتها به حالت قبل خود بازگردد.
                              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #510
                                تصمیم اخیر شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو قابلیت اجرایی ندارد

                                به گزارش خبر خودرو، مشاور انجمن خودروسازان در خصوص تصمیم اخیر شورای رقابت در خصوص بازگشت قیمت خودروسازان به شهریور ماه با احتساب تورم موجود در این مدت ، گفت : قیمت شهریور ماه خودروسازان همان قیمت اسفند ماه سال گذشته سازمان حمایت و بر اساس ارز مرجع است که موجب گردید خودروسازان در سال جاری زیان 3 هزار و 500 میلیارد تومانی را متحمل شوند.

                                داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در حالی که قیمت های شهریور ماه خودروها ، موجب ضرر و زیان خودروسازان شده، چگونه است که شورای رقابت خواستار بازگشت قیمت خودروها به این عدد به اضافه تورم بخش صنعت در 6 ماه اول است ضمن آنکه تا کنون میزان این تورم بخشی اعلام نشده است .

                                وی تصریح کرد : قطعا دکتر پژویان، رئیس شورای رقابت نسبت به خودروسازان حسن نیت دارند و با شناختی که از این ایشان دارم مسلما ایشان قصد ندارند تولید کنندگان داخلی ضربه ببینند .

                                مشاور انجمن خودروسازان تاکید کرد : ظاهرا اطلاعاتی که بر اساس آن در شورای رقابت تصمیم گیری شده است ناکافی بوده که منجر به چنین تصمیمی شده است به عنوان مثال در مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب رئیس شورای رقابت و دبیر انجمن خودروسازان ، دکتر پژویان مباحثی را مطرح کردند که مشخص شد یا اطلاعات لازم به ایشان داده نشده است یا اطلاعات ارائه شده به دلیل مشغله زیاد فرصت مطالعه نکردند.

                                میرخانی گفت : پیش از این بنده و آقای نعمت بخش حضور رئیس شورای رقابت رسیدیم و اطلاعات لازم را خدمت ایشان ارائه کردیم حتی جدول میزان افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه مورد استفاده در هر خودرو از جمله فولاد ، مواد پتروشیمی و مس را خدمت ایشان اعلام نمودیم که به نظر می رسد به دلیل مشغله کاری فرصت نکردند مطالعه نمایند.

                                وی با تاکید بر اینکه تصمیم اخیر شورای رقابت که بر اساس اطلاعات نادرست گرفته شده ، قابلت اجرایی ندارد، تصریح کرد : در صورت عملی شدن تصمیم شورای رقابت ، فاتحه صنعت خودرو خوانده شده و قطعا موجب نابودی صنعت خودرو کشور خواهد شد
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X