اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • بابک 52
    ستاره‌دار (27)
    • Mar 2011
    • 17028

    #451
    با هدف اثرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد


    خیز تیم مشایی برای تصرف خودرورسازی ها


    سایت میزان نیوز گزارش داده پس از سخنان روز گذشته «محمود احمدینژاد»، تیم مرتبط با «اسفندیار رحیم مشایی» که در ماه های اخیر از هیات مدیره سایپا و دهها شرکت وابسته و زیر مجموعه آن حذف شده بودند، به بهانه قیمت گذاریهای جدید خودرو ضد حملهای برای بازپس گیری مناصب و مشاغل خود تدارک دیدهاند.
    در پی کنفرانس مطبوعاتی رئیس دولت که در آن حملات نسبتاً شدیدی را به خودروسازان و نحوه قیمت گذاری جدید خودروهای تولید داخل مطرح کرده بود از روز گذشته زمزمههایی مبنی بر تغییر مدیران عامل دو خودرو ساز اصلی کشور و علی الخصوص سایپا به گوش میرسد.


    بنا بر این گزارش، سایپا در ماههای اخیر پس از خروج «پوستین دوز» از مدیریت آن به مرور در حال تغییر تیم مدیریتی خود بود و به تازگی موفق به ترمیم هیات مدیره شده بود و از یک هفته پیش مدیرعامل کنونی به عضویت هیات مدیره هم در آمد.


    اما پس از سخنان دیروز احمدینژاد به نظر میرسد تیم مرتبط با مشایی که در این ایام از هیات مدیره سایپا و دهها شرکت وابسته و زیر مجموعه آن حذف شده بودند، به بهانه قیمت گذاریهای جدید خودرو ضد حملهای برای بازپس گیری مناصب و مشاغل خود تدارک دیدهاند.


    نظیر این حرکت در ایران خودرو نیز با شتاب کمتری در حال اجراست و در آن شرکت نیز تیم مشایی و احمدینژاد میکوشند به بهانه حفظ حقوق مشتریان تغییرات مدیریتی را اعمال نموده و دو شرکت اصلی خودروسازی را به طور کامل به تصرف در آورند.


    دو شرکت ایران خودرو و سایپا و نحوه عرضه محصولات آنها میتواند در اقتصاد کشور و تبلیغات ایام انتخابات تاثیر بالایی داشته باشند.





    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

    نظر

    • ماهور
      عضو فعال
      • Feb 2011
      • 1239

      #452
      لزوم کاهش بیش از 20 درصدی قیمت خودرو


      رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان معتقد است که قیمت خودروهای داخلی باید بیش از 20 درصد کاهش یابد.

      سیدمحمد جعفری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال تاکیدات ریاست محترم جمهوری، مدیران عامل شرکتهای خودروساز از برنامه های خود برای کاهش قیمت این محصول خبر دادهاند.

      وی با بیان اینکه ما معتقدیم میزان کاهش قیمت خودروها باید بیش از 20 درصد باشد، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید بتوانند با مدیریت هزینههای تولید و افزایش بهرهوری، محصولات خود را به قیمت مناسبی تولید و عرضه کنند.

      رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: از نظر ما و حتی از نظر ریاست محترم جمهوری، قیمت هایی چون پراید 18 و 19 میلیون تومانی منطقی نبوده و این قیمتها باید کاهش یابد.

      وی افزود: از خودروسازان میخواهیم همان طور که خودشان اخیرا اعلام کردهاند، با احترام به حقوق مصرفکنندگان و در راستای عمل به تعهدات ملی خود محصولات تولیدی را به قیمتی متناسب با کیفیت آنها عرضه کنند.

      جعفری تصریح کرد: همان طور که ریاست محترم جمهوری اشاره کردهاند، در صورتیکه خودروسازان پاسخ مناسبی به انتظارات مردم ندهند راهکارهای دیگری چون کاهش تعرفه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
      چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند
      گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر...

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #453
        اضافه دریافت از خریداران خودرو سریعتر به خزانه دولت واریز میشود

        خبرگزاری فارس: دولت برای اصلاح مصوبه قیمتگذاری خودرو، تصویب کرد که مابهالتفاوت قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادلهای و قیمت تجاری بلافاصله به خزانه دولت واریز شود.

        به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد در بند 2 تصویب نامه نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده عبارت «بلافاصله پس از دریافت وجه از خریدار» جایگزین عبارت «در دوره های سه ماهه» شود.

        با موافقت دولت، مصوبه نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده اصلاح شد.

        این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

        بر اساس مصوبه پیشین نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده، شرکتهای یاد شده موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابه التفاوت قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادله ای و قیمت تجاری را «در دوره های سه ماهه» به حسابی که توسط خزانه داری کل کشور اعلام می شود، واریز کنند که با اصلاح این مصوبه شرکتهای داخلی سازنده موظفند وجوه خود را «بلافاصله پس از دریافت وجه از خریدار» به حساب واریز کنند.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #454
          دستور دولت به خودروسازها برای فروش سهام خود در بانکها

          خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از دستور جدید دولت به خودروسازها برای فروش سهام خود در بانکها و شرکتهای سرمایهگذاری غیرمرتبط خبر داد.

          غلامرضا شافعی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: دولت به خودروسازها دستور داده است تا سهام خود را در بانکها و شرکتهای سرمایهگذاری غیرمرتبط بفروشند اما این کار با موانعی مواجه است.
          وی در تشریح این موانع گفت: بر اساس ضوابط بانک مرکزی افراد حقیقی نمیتوانند بیش از 5 درصد سهام یک بانک را در اختیار داشته باشند درحالیکه سهامی که از برخی بانکها در اختیار یکی از شرکتهای خودروسازی است بیش از این مقدار است بنابراین این شرکت برای فروش سهام خود در این بانک باید سهام را خرد کند که این کار قطعاً زیانهای هنگفتی برای این شرکت بهدنبال دارد.
          شافعی ادامه داد: سهام موجود در دست این خودروساز اصطلاحاً سهام مدیریتی است و از ارزش بیشتری نسبت به سهام عادی برخوردار است بنابراین خرد کردن و فروختن این سهام بهصرفه و صلاح این خودروساز نیست.
          به گزارش تسنیم، این سخنان در حالی از سوی رئیس هیأت عامل ایدرو بیان میشود که بررسیهای اجمالی در مورد میزان حضور ایران خودرو بهعنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در بازار سرمایه نشان میدهد این خودروساز که قاعدتاً باید تمامی منابع مالی خود را در حوزه تولید سرمایهگذاری کند، بهصورت غیرمستقیم و مستقیم در تعدادی از شرکتهای بورسی سهام دارد. ارزش روز بخشی از سهام این خودروساز در بازار سرمایه کشور به رقمی بالغ بر 435 میلیارد و 507 میلیون تومان میرسد.
          بهعبارت دیگر ایران خودرو و شرکتهای زیرمجموعه آن تنها با فروش تعدادی از سهام خود در بازار میتوانند تقریباً نیمی از تسهیلات مورد نیازشان را بدون اینکه لازم باشد سودی به بانکهای پرداخت کننده تسهیلات بدهند تأمین کنند.
          بررسیها نشان میدهد شرکت ایران خودرو با واسطه بیمه ایران خودرو، شرکت گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو و تام ایران خودرو تنها در بانک پارسیان بهصورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 13.38 درصد سهم دارد که با احتساب قیمت 190 تومانی هر سهم بانک پارسیان، ارزش این مقدار سهام به حدود 346 میلیارد تومان میرسد. این مقدار بدون ارزش سهام گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو در شرکتهایی مانند مهرکام پارس، نیرو محرکه، بیمه پارسیان، فنرسازی خاور، محورسازان ایران خودرو، الکتریک خودرو شرق و رینگسازی مشهد است که رقمی بالغ بر 88 میلیارد تومان است.
          بنا بر این گزارش، بررسیها در مورد ارزش برخی از سهام سایپا و شرکت سرمایهگذاری وابسته به آن هم نتایج تقریباً مشابهی به ارمغان میآورد.
          بنا بر محاسبات انجامشده ارزش سهام شرکت سرمایهگذاری سایپا که شرکت سایپا بالغ بر 20 درصد بهصورت مستقیم در آن سهم دارد در 10 شرکت بورسی ملی صنایع مس ایران، رنا، سایپا، پارس خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، سایپا آذین، معدنی املاح ایران و عمران و توسعه به حدود 276 میلیارد و 903 میلیون تومان میرسد. اگر به این مبلغ ارزش سهام سایپا در شرکت سرمایهگذاری وابسته به آن را هم اضافه کنیم به مبلغی در حدود 334 میلیارد و 895 میلیون تومان میرسیم یعنی حدود یکسوم تسهیلات هزار میلیارد تومانی مورد نظر.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • بابک 52
            ستاره‌دار (27)
            • Mar 2011
            • 17028

            #455
            فروش قطعی خودرو متوقف شد


            در پی انتقاد رئیس جمهور از افزایش بیش از حد قیمت مصوب خودروها، فروش و پیش فروش خودرو با قیمت قطعی بر روی سایت فروش اینترنتی شرکتهای خودروساز متوقف شد.


            به گزارش فارس، قرار است شرکتهای خودروساز قیمت محصولات خود را مورد بازنگری قرار دهند و به همین دلیل تا زمانی که قیمتهای جدید اعلام نشود، فروش و پیشفروش خودرو با قیمت قطعی متوقف خواهد بود.


            در فروش و پیشفروش قطعی، قیمت خودرو در قرارداد مشخص میشود و خودروساز موظف است خودرو را با قیمت مشخص شده به خریدار تحویل دهد، اما در حال حاضر که قرار شده قیمتها مورد بازنگری قرار گیرد و کاهش یابد عرضه خودرو با نرخهای قبلی قابل قبول نخواهد بود.


            در عین حال، پیش فروش خودرو با شرط تحویل خودرو به قیمت مصوب روز تحویل خودرو در حال انجام است.


            به گفته غضنفری، وزیر صنعت قرار است شرکتهای خودروساز قیمت جدید محصولاتشان را طی روزهای آینده اعلام کنند.


            مشتریان بازار خودرو معتقدند همانطور که خودروسازان در مدت 5 روز پس از مصوبه قیمتگذاری خودرو نسبت به افزایش قیمتها و اعلام نرخهای جدید اقدام کردند، حال کاهش قیمتها نیز باید با همان سرعت صورت گیرد.


            به گفته مشتریان بازار خودرو، خودروسازان باید با کارشناسی دقیق نسبت به تعیین قیمتها اقدام کنند و اینطور نباشد که با وجود افزایش نجومی قیمت برخی خودروها، تنها شاهد کاهش جزئی نرخها باشیم.


            در جلسه اعضای کمیسیون صنایع با معاونان وزیر صنعت در مورد قیمتگذاری خودرو بر لزوم کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت مصوب خودروها تأکید شد که باید دید در نهایت چقدر از آن محقق خواهد شد.


            در عین حال، دولت امروز نسبت به اصلاح یک بند از مصوبه قیمتگذاری خودرو اقدام کد که بر اساس آن، عبارت «بلافاصله پس از دریافت وجه از خریدار» جایگزین عبارت «در دوره های سه ماهه» شد و به این ترتیب، خودروسازان موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابه التفاوت قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادلهای و قیمت تجاری را «در دوره های سه ماهه» به حسابی که توسط خزانه داری کل کشور اعلام می شود، واریز کنند.
            The greater the risk ، The greater the reward

            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

            نظر

            • بابک 52
              ستاره‌دار (27)
              • Mar 2011
              • 17028

              #456
              احتمال کاهش 4 تا 7 درصد قیمت رسمی محصولات ایران خودرو و سایپا تا 48 ساعت آینده


              یک مقام مسئول در صنعت خودرو در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در 48 ساعت آینده قیمت رسمی و کارخانهای خودرو کاهش خواهد یافت و قیمتهای جدید از سوی خودروسازان اعلام خواهد شد، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار است قیمت خودرو در برخی از مدلها 4 تا 5 درصد و در برخی از مدلهای دیگر 6 تا 7 درصد کاهش قیمت را تجربه کند، این در شرایطی است که قیمت خودروهایی که توانایی خرید قشر متوسط و پایین جامعه در آنها بیشتر است، بیشتر از سایر قیمتها کاهش خواهد یافت.


              این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون قرار بر این است که خودروسازان کاهش قیمت را از طریق کاهش هزینه صورت دهند که جمعبندی آن، ظرف دو سه روز آینده مشخص خواهد شد.


              وی اظهار داشت: در مجموع به نظر میسد که بتوان 2 تا 3 درصد از سود خودروسازان و 1 تا 2 درصد از هزینههای تولید را کاهش داد تا در مجموع در برخی از خودروها 4تا5 درصد و در برخی دیگر از خودروها 6 تا 7 درصد کاهش قیمت را تجربه کنیم.


              این مقام مسئول افزود: در حال حاضر مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ به منظور اجرای دستورات رئیسجمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حال بررسی شیوههای کاهش قیمت در محصولات تولیدی خود هستند.


              به گزارش مهر، رئیسجمهور در مصاحبه یکشنبه هفته جاری خود با خبرنگاران خودروسازان را مکلف کرده بود تا قیمت را کاهش دهند که بر این اساس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستوری به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در راستای دستور رئیسجمهور، اعلام کرده بود که شرایط برای بازنگری در قیمت فراهم شود.


              این در شرایطی است که مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا نیز کمیته تجدیدنظر در قیمت خودرو تشکیل داده و از سوی دیگر، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده بود که همانند سایرین منتظر است تا قیمتهای جدید خودرو ابلاغ شود.


              بر این اساس پیشبینی میشود علاوه بر اینکه قیمت خودرو از سوی خودروسازان در مدلهای مختلف کاهش یابد، قیمت خودرو در بازار آزاد نیز با توجه به برنامهریزیهای خودروسازان بزرگ برای افزایش عرضه، کاهش یابد.
              The greater the risk ، The greater the reward

              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #457
                مدیرعامل سازمان گسترش دستور داد


                خودروسازان سهام خود در بانکها را بفروشند


                مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از دستور جدید دولت به خودروسازها برای فروش سهام خود در بانکها و شرکتهای سرمایهگذاری غیرمرتبط خبر داد.


                به گزارش مشرق ، غلامرضا شافعی افزود: دولت به خودروسازها دستور داده است تا سهام خود را در بانکها و شرکتهای سرمایهگذاری غیرمرتبط بفروشند اما این کار با موانعی مواجه است.


                وی در تشریح این موانع گفت: بر اساس ضوابط بانک مرکزی افراد حقیقی نمیتوانند بیش از 5 درصد سهام یک بانک را در اختیار داشته باشند درحالیکه سهامی که از برخی بانکها در اختیار یکی از شرکتهای خودروسازی است بیش از این مقدار است بنابراین این شرکت برای فروش سهام خود در این بانک باید سهام را خرد کند که این کار قطعاً زیانهای هنگفتی برای این شرکت بهدنبال دارد.


                شافعی ادامه داد: سهام موجود در دست این خودروساز اصطلاحاً سهام مدیریتی است و از ارزش بیشتری نسبت به سهام عادی برخوردار است بنابراین خرد کردن و فروختن این سهام بهصرفه و صلاح این خودروساز نیست.


                این سخنان در حالی از سوی رئیس هیأت عامل ایدرو بیان میشود که بررسیهای اجمالی در مورد میزان حضور ایران خودرو بهعنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در بازار سرمایه نشان میدهد این خودروساز بهصورت غیرمستقیم و مستقیم در تعدادی از شرکتهای بورسی سهام دارد. ارزش روز بخشی از سهام این خودروساز در بازار سرمایه کشور به رقمی بالغ بر 435 میلیارد و 507 میلیون تومان میرسد.


                بهعبارت دیگر ایران خودرو و شرکتهای زیرمجموعه آن تنها با فروش تعدادی از سهام خود در بازار میتوانند تقریباً نیمی از تسهیلات مورد نیازشان را بدون اینکه لازم باشد سودی به بانکهای پرداخت کننده تسهیلات بدهند تأمین کنند.


                بررسیها نشان میدهد شرکت ایران خودرو با واسطه بیمه ایران خودرو، شرکت گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو و تام ایران خودرو تنها در بانک پارسیان بهصورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 13.38 درصد سهم دارد که با احتساب قیمت 190 تومانی هر سهم بانک پارسیان، ارزش این مقدار سهام به حدود 346 میلیارد تومان میرسد.

                این مقدار بدون ارزش سهام گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو در شرکتهایی مانند مهرکام پارس، نیرو محرکه، بیمه پارسیان، فنرسازی خاور، محورسازان ایران خودرو، الکتریک خودرو شرق و رینگسازی مشهد است که رقمی بالغ بر 88 میلیارد تومان است.


                بنا بر این گزارش، بررسیها در مورد ارزش برخی از سهام سایپا و شرکت سرمایهگذاری وابسته به آن هم نتایج تقریباً مشابهی به ارمغان میآورد.


                بنابر محاسبات انجامشده ارزش سهام شرکت سرمایهگذاری سایپا که شرکت سایپا بالغ بر 20 درصد بهصورت مستقیم در آن سهم دارد در 10 شرکت بورسی ملی صنایع مس ایران، رنا، سایپا، پارس خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، سایپا آذین، معدنی املاح ایران و عمران و توسعه به حدود 276 میلیارد و 903 میلیون تومان میرسد. اگر به این مبلغ ارزش سهام سایپا در شرکت سرمایهگذاری وابسته به آن را هم اضافه کنیم به مبلغی در حدود 334 میلیارد و 895 میلیون تومان میرسیم یعنی حدود یکسوم تسهیلات هزار میلیارد تومانی مورد نظر.

                منبع :تسنیم
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #458
                  مصوبه خودرویی دولت اصلاح شد:


                  خودروسازان آنلاین پول خزانه را بدهند!


                  در حالی بازار و مردم چشم انتظار عملی شدن سخنان شیرین رئیس جمهور در کنفرانس خبری اخیر وی هستند، که مصوبه دولت در خصوص قیمت گذاری خودرو اصلاح شده است! اصلاح این مصوبه این امر را به ذهن میرساند که دولت نه نگران مردم، بلکه نگران پولی است که از قبل خودروسازی به خزانه میرود!
                  کد خبر: ۳۰۵۴۳۵تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶


                  در حالی بازار و مردم چشم انتظار عملی شدن سخنان شیرین رئیس جمهور در کنفرانس خبری اخیر وی هستند، که مصوبه دولت در خصوص قیمت گذاری خودرو اصلاح شده است! اصلاح این مصوبه این امر را به ذهن میرساند که دولت نه نگران مردم، بلکه نگران پولی است که از قبل خودروسازی به خزانه میرود!
                  به گزارش تابناک، صحبتهای جنجالی اخیر رئیس جمهور در خصوص خودرو این امید را به وجود آورد که به تدریج وضعیت بازار خودرو سامان بگیرد و حقوق مصرف کنندگان احقاق شود. اما بر خلاف آنچه در روز بعد از این سخنان به گوش میرسید، شواهد حاکی از این است که دولت گویا چندان هم به فکر مردم نبوده است!


                  مصوبه اخیر دولت در خصوص قیمت گذاری خودرو را اصلاح شده است. اما نگاهی به نوع اصلاح این مصوبه آمیخته ای از طنز و تأمل را برای مخاطب به همراه دارد.


                  بر اساس این اصلاحیه هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ در بند (2) تصویب نامه نحوه تعیین قیمت خودروهای سبک توسط شرکتهای داخلی سازنده عبارت "بلافاصله پس از دریافت وجه از خریدار" جایگزین عبارت " در دوره های سه ماهه" میشود.


                  این بند از مصوبه قبل از اصلاح اشعار داشت که 95 درصد از مابهالتفاوت فروش خودرو به نرخ ارز مبادلاتی و قیمت تجاری را در دوره های سه ماهه به حساب خزانه واریز کنند. حال این اصلاحیه خودروساز را مجبور میکند که این پول بلافاصله و به عبارت خودمانی «آنلاین» به حساب خزانه واریز شود! آیا دولت و رئیس جمهور نگران مردم هستند یا نگران پولی که خودروسازان باید به خزانه بدهند؟!


                  در همان زمانی که سخنان رئیس جمهور در خصوص بالا بودن قیمت خودرو و دلالی خودرو سازان و ... را میشنیدیم بلافاصله یک سؤال ذهن را به خود مشغول میکرد: آیا این مصوبه را خود دولت و رئیس جمهور ابلاغ نکرد؟ آیا رئیس جمهور نمیدانست با ابلاغ این مصوبه قیمت خودرو شاهد چه افزایشی خواهد بود؟


                  بعد از سخنان رئیس جمهور اخبار خودرویی داغ شد. از اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص کاهش قیمت گرفته تا سخنان جمشید پژویان و سخنان صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت که به شکل تلویحی از امکان مذاکره برای کاهش تعرفه واردات خودرو سخن گفته بود.


                  امروز اما همه چیز گویا متفاوت است. دیروز سازمان حمایت از [مصرف کنندگان و ] تولید کنندگان، چراغ سبز شش ماهه به خودروسازان نشان داد. تقوی رئیس این سازمان گفته: فعلاً بر اساس ضوابط قبلی عمل میکنیم و آنچه خودروسازان عمل میکنند در چارچوب مصوبهای که دولت ارائه کرده است، خواهد بود.


                  البته وی هشدار داده که: قیمتهای خودروسازان باید روند کاهشی داشته باشد و تا به سطح قیمت محاسباتی سازمان حمایت ظرف شش ماه برسد، اگر این اتفاق نیفتاد حتماً مجدداً دولت ورود پیدا کرده و تصمیم جدیدی را اتخاذ میکند.


                  این امر نشان از آن دارد که دولت چندان علاقه ای به تغییر وضعیت خودرو حداقل در کوتاه مدت و با اقدام ضرب العجل نمیبیند.


                  همچنین در حالی که دیروز صافدل از امکان بررسی پیرامون کاهش تعرفه واردات خودرو سخن گفته بود، کیومرث فتح الله کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت گفته: درخواستی برای کاهش تعرفه خودرو دریافت نکردیم.


                  وی اشاره کرده: تا این لحظه که من با شما صحبت میکنم، هیچ موردی به صورت رسمی و یا کتبی درخواست کاهش تعرفه خودرو دریافت نکردهایم، البته ما هم مثل شما اخباری را مبنی بر این مسائل از طرف شورای رقابت یا نمایندگان مجلس شنیدهایم.


                  همه اینها آیا به این معنی نیست که دولت فعلاً دغدغه سر و سامان دادن به بازار خودرو را آن گونه که در بیان به خوبی نشان میدهد،در عمل ندارد؟ اصلاح مصوبه برای واریز شدن قیمت به شکل آنلاین به حساب خزانه، و نه اصلاح در موارد ضروری و چالشی این مصوبه، چراغ سبز شش ماهه سازمان حمایت از [مصرف کنندگان و] تولید کنندگان به خودروسازان و سخنان معاون سازمان توسعه و تجارت در خصوص تعرفه، بیش از پیش ذهن را به این سو رهنمون میشود که سخنان رئیس جمهور در آن برنامه تلویزیونی جنبه تبلیغاتی داشته است.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #459
                    زمان اجرای کاهش تعرفه واردات خودرو

                    مهدی غضنفری امروز چهارشنبه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که طرح کاهش تعرفه واردات خودرو چه زمان وارد کمیسیون ماده یک میشود تصریح کرد: بعد از این که قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی را با نرخ مبادلهای انجام دهد تیم اقتصادی دولت تصمیم گرفت تعرفهها را تقریبا نصف کند.

                    وی ادامه داد: از جمله تعرفه خودرو که در همان زمان نصف شد. در مصوبهای که اخیرا دولت طی قیمت گذاری خودرو داشت و سازمان حمایت آن را اجرایی میکند در بند آخر آن آمده که سالانه پنج واحد درصد از تعرفه خودرو کاهش یابد.

                    او با تاکید بر اینکه در مصوبه اول تعرفه خودرو یک بار نصف شده و در مصوبه دوم در سال ۹۲ پنج واحد درصد از تعرفه آن کاهش می یابد گفت: براین اساس تعرفه واردات خودرو در سال آینده ۴۰ درصد میشود و دولت این اختیار را دارد که اگر بخواهد درصد بیشتری از تعرفه واردات خودرو را کاهش دهد این موضوع عملیاتی شود.

                    غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا جداول قیمتی خودروها مورد قبول وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: دیروز جلسهای با رییس شورای رقابت برگزار شد که در پی این جلسه تصمیماتی درباره موضوع خودرو و سایر موضوعات قیمت گذاری گرفته شد.

                    وی ادامه داد: در مورد خودرو قرار شد کار کارشناسی سازمان حمایت به شورای رقابت معرفی شود. جمعآوری این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل اطلاعات خودروسازان است. همچنین به خودروسازان گفته شده است که مستندات لازم را به شورای رقابت تقدیم کنند. همچنین شورای رقابت اعلام کرده است که ظرف یکی دو هفته آینده این موضوع بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.

                    غضنفری افزود: مستنداتی که این روزها خودروسازان روی سایتهای خود منتشر کرده اند برای بیان قیمت تمام شده تولید خودرو بیشتر نشانگر این است که چه عاملهایی در جمع عوامل قیمت تمام شده خودرو نقش داشتهاند و چه تعدادی از آن ها ناشی از نرخ ارز و یا نرخ تورم است.

                    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت و شورای رقابت مستندات خودروسازان را بررسی می کنند و امیدواریم شورای رقابت به زودی جمعبندی خود را اعلام کند.

                    غضنفری با بیان اینکه این موضوع در همه خودروها صدق می کند خاطرنشان کرد: پنج خودرویی که تاکنون اعلام شده نمونههایی بوده است که زودتر آماده شده و قرار شده است سایر اطلاعاتی که در مورد این خودروها مورد نیاز شورای رقابت است به زودی از سوی خودروسازان ارائه شود.

                    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رعایت حقوق مصرفکنندگان بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد نیاز داریم که هم مصرفکنندگان و هم تولیدکنندگان و هم جامعه اصناف و همه فعالان اقتصادی مراقبت بیشتری در مورد عرضه به موقع و مستمر کالا و عرضه کیفی کالا و خدمات و هم رعایت قیمتها داشته باشند.

                    وی ادامه داد: ممکن است موضوع تورم و نوسانات نرخ ارز در برخی بازارها آثار مستقیم و بر برخی بازارها آثار غیر مستقیم داشته باشد اما رعایت حقوق مصرفکنندگان کمک می کند تا فشار کمتری در شرایط فعلی اقتصاد بر مردم وارد شود.

                    از سازمان حمایت انتظار بیشتری داشتیم

                    غضنفری با بیان اینکه به نظر من سازمان حمایت و تعزیرات در سال جاری تلاش بسیاری را در این زمینه انجام داده است تصریح کرد: حس می کنم موفقیتی که انتظار داشتهایم را به دست نیاوردیم و تثبیت قیمتها آن طور که در خور سازمان حمایت بود انجام نشد و کنترل قیمت نیز به درستی انجام نشد.

                    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کنترل و تثبیت قیمتها آن طور که مورد نظر سازمان حمایت و سازمان تعزیرات بوده انجام نشده است تصریح کرد: تغییر در پارامترهای کلان اقتصاد باعث شد در پایین دست با اقتصاد خرد هم آثار آن پدیدار شود و طبیعتا این گونه بحثها تلاش در حوزه اقتصاد خرد آثار محدودی دارد اما دولت تلاش کرد که در اقتصاد کلان هم کنترلهای لازم را در زمینه نقدینگی قیمت ارز انجام دهد.

                    غضنفری ادامه داد: قرار شد با شورای رقابت کار اولیهای در مورد خودرو آغاز کنیم و فکر می کنم سال آینده در مورد سایر کالاها نیز با شورای رقابت جلساتی داشته باشیم تا بررسی کنیم که آیا شورای رقابت این آمادگی را دارد که تا در مورد سایر کالاها وارد شوند یا خیر.

                    از خود رئیس جمهور بپرسید

                    وی در پاسخ به این سوال که منافع وزارت صنعت، معدن و تجارت در واردات خودرو چیست که رییس جمهور اعلام کرده که می خواهد در این زمینه تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند، اظهار کرد: این سوال را باید از خود رییس جمهور بپرسید.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #460
                      کاهش ۴۷ درصدی تولید خودرو در ایران


                      خبرگزاری «تسنیم» از کاهش ۴۷ درصدی تولید انواع خودرو در ایران طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و نوشت تولید این محصولات نسبت به سال ۱۳۹۰ از ۱۴۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه به ۷۷ هزار و ۴۲۰ دستگاه رسیده است.


                      این خبرگزاری روز سهشنبه (هشتم اسفند) گزارش کرده در ۱۰ ماه گذشته تولید انواع خودروی سواری ۸. ۴۶ درصد افت داشته بهگونهای که تولید این محصول از ۱۲۲ هزار و ۲۳۲ دستگاه در دی ماه سال ۹۰ به ۶۴ هزار و ۹۸۴ دستگاه رسیده است.
                      به گزارش «تسنیم» دی ماه امسال نیز تولید انواع وانت با کاهش ۳. ۴۳ درصدی از ۲۰ هزار و ۲۷۶ دستگاه در زمان مشابه در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۴۹۸ دستگاه رسیده است.


                      براساس این گزارش تولید انواع مینیبوس، میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش ۸. ۸۴ درصدی از ۴۳۴ دستگاه به ۶۶ دستگاه کاهش یافته است.
                      به گزارش دیگربان، در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت ۶. ۷۲ درصدی را تجربه کرده٬ به طوری که تولید این محصول از سه هزار و ۱۷۸ دستگاه به ۸۷۲ دستگاه کاهش یافته است.


                      دیماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایران خودرو ۴۵ درصد، پارس خودرو ۷. ۶۶ درصد، خودروسازی راین ۸۷.۱ درصد، سایپا ۴۱ درصد و کرمان موتور ۱۰۰ درصد کاهش یافته یافته است.


                      چهارم دی ماه نیز ایرنا گزارش کرده بود در سال جاری تولید اتوبوس در ایران ۶۳ درصد و وانت حدود ۴۴ درصد کاهش داشته و تولید انواع آمبولانس٬ مینیبوس و خودروهای آتشنشانی نیز متوقف شده است.


                      صنایع خودروسازی ایران در سالهای اخیر با تشدید تحریمهای بینالمللی در شرایط وخیمی قرار گرفتهاند به طوری که تولید بسیاری از کارخانههای خودروسازی با افت شدید تولید مواجه شده است.
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • مخبرالدوله
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 5228

                        #461

                        ۰
                        عضو انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه گفت: با افزایش ۲۰ درصدی نرخ دیه، احتمالا نرخ پایه بیمه شخص ثالث ۸۰۰ هزار تومان میشود.

                        مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #462
                          پراید به 3 شرط 10 میلیون میشود


                          دبیر انجمن خودروسازان با اعلام اینکه حملات غیرمنصفانه به خودروسازان پس از سخنان اخیر رئیس جمهور آغاز شد، از شرط و شروط خودروسازان با دولت برای کاهش قیمت خودرو خبر داد.

                          به گزارش اروم نیوز، احمد نعمتبخش در گفتوگو با تسنیم ضمن اشاره به اینکه بعد از سخنان چند روز گذشته رئیس جمهوری مبنی بر افزایش غیراصولی قیمت خودرو و تلاش خودروسازان برای کاهش قیمتها حمله غیرمنصفانه به صنعت خودرو صورت گرفته است، اظهارداشت: از همان ماههای نخست افزایش قیمت خودرو شرکتها اعلام کرده بودند که ارزش پول ملی کشور کاهش پیدا کرده و این امر تأثیر زیادی را بر سطح تولیدات آنها خواهد گذاشت.


                          وی ضمن بیان اینکه 85 درصد یک خودرو را مواد اولیه و قطعات تشکیل میدهد، افزود: در بخش واردات ما در سالهای گذشته مواد مورد نیاز خود را با یوروی 1400 و دلار 1226 تومانی تأمین میکردیم در حالی که در ماههای اخیر با نوسانات قیمت ارز، یورو به 5 هزار تومان و دلار به 3700 تومان رسیده است.


                          دبیر انجمن خودروسازان ایران اضافه کرد: قیمت ارز نسبت به سال گذشته 3.5 برابرافزایش پیدا کرده است و به دلیل آنکه خودروسازان از ارز مبادلهای نیز استفاده نمیکنند مشکلات آنها در تأمین مواد اولیه بیش از پیش شده است.


                          نعمت بخش در ادامه ضمن گلایه از اینکه در بخش مواد اولیه تولید داخل نیز بیشتر تولیدکنندگان در بورس وجود داشته و چون بورس را دولت نماد اقتصادی خود میداند همه روزه تلاش ویژهای را برای افزایش قیمت آن می کند، تصریح کرد: تمام این عوامل خارجی و داخلی دست به دست هم داده است تا مواد اولیه صنعت خودرو هر روز گرانتر از دیروز و به دنبال آن قیمت ها رشد قابل توجهی را تجربه کند.

                          * وزرای اقتصادی دولت نهم مقصرند

                          وی به بیان ریشه یابی افزایش قیمت خودرو درماه های جاری پرداخت و گفت: از سال 86 تا 87 که وزرای دولت نهم معتقد بودند نباید خودرو گران شود آن را کالایی حساس معرفی کردند که از آن سال تا سال 90 هر ساله قیمت خودرو را فقط 2 درصد افزایش دادند.

                          دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در آن سالها پژوی 405 فقط 13 میلیون تومان بود، تصریح کرد: تثبیت قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت آن از جانب دولت در آن سالها باعث شد تا مردم به قیمتهای اعلامی خودروسازان عادت نموده و به یکباره در مقابل قیمتهای جدید واکنش نشان دهند.

                          وی ضمن اشاره به اینکه تا سال 90 تقریباً بازار خودرو با افزایش قیمت محدودی مواجه بود، افزود: بعد از ادغام وزارتخانهها مسئولیت تعیین قیمت به سازمان حمایت واگذار شد البته باید بگویم این ادغام ها باعث شد تا از همان سال اختلافات بر سر افزایش قیمت خودرو و ممانعت بخشهای دولتی به وجود آمد.

                          دبیر انجمن خودروسازان ایران به موافقت 6درصدی دولت در اسفند ماه سال 90 به افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و اظهارداشت: با رایزنیهای فراوان در نهایت موفق شدیم با بیان ادله 6 درصد افزایش قیمت را شاهد باشیم اما این برای صنعتی که هر روز با تأمین مواد اولیه خود مشکل داشت راضی کننده نبود.


                          نعمتبخش با اشاره به اینکه در دوازدهم مهرماه سالجاری مصوبه دیگری برای افزایش قیمت خودرو لحاظ گردید، تصریح کرد: براساس مصوبه 12/7/91 ایران خودرو امکان 10 درصدی افزایش قیمت محصولات خود و سایپا مجوز 18 درصدی را دریافت کرد.


                          *کاهش سود سهام ایران خودرو و سایپا در بورس و احضار مدیران خودروساز

                          وی در پاسخ به این پرسش که واگذاری تعیین قیمت خودرو به سازمان حمایت بعد از ادغام وزارتخانهها آیا مغایرتی با قانون برنامه پنجم توسعه نداشت، گفت: موضوع قیمتگذاری کالاهای خاص و اساسی در دستور کار سازمان حمایت قرار داشت اما مسئولان برای آنکه خودرو را نیز به این بخش واگذار کرده بودند و منافاتی با قانون نداشته باشد در شورای اقتصاد خودرو را کالایی انحصاری معرفی کردند تا بدین منظور سازمان حمایت بتواند قیمتگذاریها را انجام دهد و تخلفی ایجاد نشود.

                          نعمت بخش ضمن تأکید بر اینکه قیمتهای اعلامی مصوبه 12/7/91 با ارز 2 هزار تومان تعیین شده بود، افزود: در آن زمان مدیران خودروساز مخالفتهای خود را با موافقت این میزان افزایش قیمت اعلام کرده بودند اما به نتایج مثبتی دست پیدا نکردند.

                          وی با بیان اینکه به واسطه حضور شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا در بورس و کاهش سهم این شرکت تا حدودی مشکلات صنعت خودرو برای بخشهای مربوطه مشخص شد، تصریح کرد: سهام این دو شرکت به یکباره از 140 به زیر 100 تومان رسید به نحوی که شرکت سایپا نتوانست به تعهدات خود در سال 91 که به سهامداران خود وعده سود 40 درصدی را عنوان کرده بود دست پیدا کند.

                          به گفته نعمتبخش حتی ایران خودرو نیز نتوانست به وعده 38 درصدی سود سهام خود به سهامداران خود دست پیدا کند به نحوی که براساس اطلاعات این شرکت هر سهم سهامداران آن با 36 تومان زیان نیز مواجه شد.


                          نعمتبخش ضمن اشاره به اینکه پایین آمدن سهام این دو شرکت در بورس باعث شد تا رئیس جمهور مدیران دو شرکت را احضار و از آنان دلایل این امر را جویا شود گفت: در آن جلسه مدیران مشکلات خود را مطرح و موافقتها بر سر تعیین قیمتها براساس ارز مبادلهای صورت گرفت.

                          وی اضافه کرد: برهمین اساس مصوبه دولت صادر شد و خودروسازان اختیار تعیین قیمت تجاری را که حدفاصل بین حاشیه بازار و ارز مبادلهای بود را دریافت کردند.


                          *قیمت تمام شده یک دستگاه پراید 16 میلیون و 300 تومان

                          ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت یک دستگاه پراید برای خودروسازان 16 مییلیون و 300 هزار تومان تمام میشود، گفت: در حال حاضر خودروساز پراید را 17 میلیون تومان قیمتگذاری کرده است در حالی که نه ارز مبادلهای دریافت میکند و نه میتواند مواد اولیه محصول خود را از بازارهای مختلف تامین کند.



                          وی در ادامه به ارائه راهکارهای خودروسازان برای کاهش قیمت خودروها از جمله پراید اشاره کرد و گفت: اگر قطعات ساخت این خودرو از طریق ارز مرجع برای شرکتهای خودروساز تامین شود ما تعهد کاهش 18 درصدی قیمت این خودرو را خواهیم داد.

                          به گفته نعمتبخش البته در کنار این اقدام اگر بانکها نیز همانند سال گذشته گشایش اعتبار را با نرخ گذشته ارائه نمایند 10 درصد نیز از این مسیر کاهش قیمتها را نیز تجربه خواهیم کرد.


                          وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر برای گشایش اعتبار 135 درصد هزینه پرداخت کنیم گفت: اگر خودروساز تسهیلات را همانند سال گذشته دریافت کند در کنار 18 درصد 10 درصد قیمت پراید کاهش خواهد یافت.

                          وی اضافه کرد: برخی از اقلام مورد نیاز خودروسازها در بورس با افزایش قیمت مواجه شدند که اگر این اقلام نیز مانند آلومینیوم و مس همانند سال گذشته به خودروسازان فروخته شود 10 درصد از این طریق قیمتها را کاهش میدهیم.

                          * در صورت موافقت با پیشنهادات قیمت پراید 10 میلیون میشود

                          دبیر انجمن خودروسازان ضمن تاکید بر اینکه اگر در مجموع با 3 پیشنهاد فوقالذکر مسئولان موافقت کنند، در مجموع قیمت پراید را با 38 درصد کاهش به قیمت 10 میلیون تومان میرسانیم.

                          وی با اشاره به اینکه در کنار این موارد اگر دولت ارز مبادلهای و 2000 میلیارد تومانی قطعهسازان را پرداخت کنند قیمتها تا حد قابل توجهی تعدیل خواهد یافت گفت: ایران خودرو چند وقتی است که درخواست فروش سهام بانک پارسیان را دارد اما این امر هنوز مورد موافقت مسوولان قرار نگرفته است به نحوی که اگر این امکان برای فروش سهام بانک پارسیان موافقت شود این شرکت خودروساز با کسب منابع بیشتر و پرداخت پول خودروسازان خواهد توانست بر مشکلات خود فائق آید.

                          وی افزایش تولید را تنها راه تعادلسازی قیمتها دانست و گفت: دولت اگر منابع مالی و مواد اولیه مناسب در اختیار ما قرار دهد به طور حتم قیمتها را تعدیل خواهیم کرد.


                          این مقام مسئول در انجمن خودروسازان ضمن تاکید بر اینکه با دستور بازار خودرو به هیچ عنوان متعادل نخواهد شد گفت: لازمه سازماندهی بازار خودرو همکاری تمام بخشها در ارتقای سطح تولید و رفع کمبودهای مالی است.


                          منبع:شریان
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #463
                            اعلام قیمت جدید خودروها تا پایان سال


                            ایسنا - رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل کمیته بررسی قیمت خودرو خبر داد و اعلام کرد: طی دو هفته آینده نتایج این کمیته اعلام میشود. جواد تقوی درباره آخرین وضعیت تجدیدنظر در قیمت خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دستور لازم را برای سازمان حمایت و خودروسازان صادر کرده است.


                            خوشبختانه یک کمیته کار بررسی در حوزه خودروسازان شکل گرفته است که طی یکی دو روز آینده فعال میشود و به زودی قیمتهای جدید را اعلام میکنیم. وی درباره زمان اعلام نتایج کمیته کار کارشناسی قیمت خودرو گفت: نتایج طی دو تا سه هفته آینده اعلام میشود.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #464
                              نظر رییسجمهوری در مورد تعرفه اصلح است


                              گروه خودرو– کاهش 45 درصدی واردات خودرو طی دو ماهه گذشته،برخلاف دیگر سالها هیچ واکنش منفی به همراه نداشت،این در حالی است که طی سالهای گذشته بررسی تعرفه خودرو وقت زیادی از نمایندگان مجلس و دولتیها میگرفت.


                              افزایش نرخ ارز هزینه واردات خودرو را با توجه به تعرفه 90 درصدی، بیش از پیش افزایش میداد این در شرایطی است که دولت برای حفظ همین اندک وارداتی نیز که صورت میگرفت، تعرفه واردات را بدون هیچ چانه زنی به یکباره 45 درصد کاهش داد. نزول تعرفه واردات خودرو نه با واکنش منفی خودروسازان همراه بود و نه با شعف و شادی واردکنندگان چرا که با روند صعودی نرخ ارز، خودروهای وارداتی با هزینه سنگینی وارد کشور میشوند؛ بنابراین کاهش تعرفه، تاثیری خنثی بر روند واردات دارد.

                              در همین حال در شیوه نامه تعیین قیمت خودرو که هشتم بهمن ابلاغ شد مقرر شده که سالانه پنج درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد؛ بنابراین سال آینده تعرفه واردات 40 درصد خواهد بود.

                              هر چند که با تهدید محمود احمدینژاد مبنی بر کاهش و صفر کردن تعرفه شنیده شده که کمیسیون ماده یک قرار است در این زمینه جلسهای فوقالعاده تشکیل دهد. از سوی دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید دارد که نظر احمدینژاد در این زمینه اصلح است.

                              در هر شکل مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید کرده که با توجه به دو مصوبهای که امسال برای کاهش تعرفه داشتیم، تعرفه واردات خودرو در سال 92 حدود 40 درصد است.


                              وی که در حاشیه دوازدهمین همایش حمایت از حقوق مصرفکننده سخن گفته در این زمینه ادامه داده که بعد از اینکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی یا تعرفه را با نرخ ارز مبادلاتی انجام دهد تیم اقتصادی دولت تعرفهها را به نصف کاهش داد؛ بنابراین تعرفه خودرو به 45 درصد تقلیل یافت.


                              غضنفری خاطرنشان کرده که با توجه به وجود این مصوبه به نظر میرسد کاهش تعرفه خودرو به میزان پنج درصد از سال آینده ملاک عمل قرار گیرد، البته دولت این اختیار را دارد که اگر ريیسجمهوری خواستار کاهش درصد بیشتری برای تعرفه واردات خودرو بود، این کار عملیاتی شود.
                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • Moradad
                                عضو فعال
                                • Mar 2011
                                • 355

                                #465
                                پژو و پراید

                                «پژو» یکروز طعنه زد به «پراید»

                                که تو مسکین چقدر یابویی !


                                با چنین شکل ضایعی ، بالله

                                بی جهت توی برزن و کویی


                                رنگ لیمویی مرا بنگر

                                ای که تیره ، شبیه هندویی


                                من تمیزم ولی تو ماه به ماه

                                مطلقا دست و رو نمی شویی


                                بچه می ترسد ، آن طرفتر رو !

                                که به هیئت ، شبیه لولویی


                                من نه خودرو ، گُلم ، سَمن بویم

                                تو نه خودرو ، گیاه خودرویی !


                                من به پاریس بوده ام چندی

                                زیر پای «چهاردهم لویی» !


                                روی «باسکول» بیا ، بپر ، بینم !

                                روی هم رفته چند کیلویی ؟!


                                در تو آهن به کار رفته ولی

                                نازکی عین برگ کاهویی !


                                صاحبت با تو گر به جایی خورد

                                سهم الارث ورثه ی اویی !


                                از «پژو» چون چنین شنید «پراید»

                                گفت : ای دوست ! چرت می گویی


                                بنده گیرم به قول تو یابو

                                تو گمان کرده ای که آهویی ؟!


                                «خویشتن ، بی سبب بزرگ مکن

                                تو هم از ساکنان این کویی !»


                                انتقادی اگر ز من داری

                                مطرحش کن ، ولی به نیکویی


                                زیر این آسمان مینایی

                                ای خوشا فکر و ذکر مینویی


                                برو خود را بسوز و راحت کن

                                بیعلاج است آتشین خویی


                                بخت باید تو را نه آپشن و تیپ

                                ای که در بند چشم و ابرویی


                                بخت ماشین اگر سپید بُوَد

                                خواه بژ باش ، خواه لیمویی !


                                ارج و قربم کنون ز تو بیش است

                                زان جهت در پی هیاهویی


                                خوار بودم ولی عزیز شدم

                                کرد دوران ز بنده دلجویی


                                قیمت من کنون رسیده به بیست

                                این منم من ، «پراید» جادویی !


                                توی بنگاه پیش هم بودیم

                                غرّه بودی به خوش بر و رویی


                                بنده رفتم فروش و یکماه است

                                توی دپرس ، هنوز آن تویی !

                                نظر

                                در حال کار...
                                X