اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • اشراق
    عضو فعال
    • Feb 2012
    • 319

    #601
    افتتاح کارخانه تولید خودروی ایرانی در عراق

    سایت تولید ایران خودرو درراستای توسعه بازارهای هدف صادراتی با ظرفیت 30 هزار دستگاه ازمحصولات این شرکت تا یک ماه آینده در شهر اسکندریه در جنوب پایتخت عراق به طور رسمی افتتاح می شود.

    به گزارش ایسنا، عبدالعظیم سعدیان - معاون صادرات ایران خودرو - با اعلام این خبر گفت: توافقهای اولیه برای ایجاد این خط تولید خودرو از سه سال پیش آغاز و به توافق نامهای سه جانبه بین گروه صنعتی ایران خودرو، یک شرکت عراقی و وزارت صنایع این کشور منجر شد.

    به گفته وی این خط تولید در شهر اسکندریه عراق ایجاد شده و به تولیدخودروهای خانواده سمند و رانا خواهد پرداخت.

    سعدیان خاطرنشان کرد: نزدیک به یک دهه است که محصولات ایران خودرو در بازار عراق حضور دارند و پس از روآ، پژو 405، پژو پارس و سمند، اینک خودروهای رانا و در آینده نزدیک دنا نیز به مشتریان عراقی عرضه خواهد شد.

    به گفته او در این سایت محصولات ایران خودرو به صورت قطعات منفصله (اس کی دی ) مونتاژ خواهد شد.

    معاون صادرات ایران خودرو تاکید کرد: محصولات ایران خودرو برای مردم عراق خودروهایی با کیفیت به شمار میروند و راه اندازی سایت تولید خودرو درشهر اسکندریه به معنای افزایش دامنه حضور ایران خودرو در این کشوراست.

    وی با بیان اینکه استحکام، ایمنی و خدمات مناسب پس از فروش باعث شده تا محصولات ایران خودرو سهم قابل قبولی از بازارهای هدف به دست آورند، افزود: محصولات گروه صنعتی ایران خودرو توانایی کار کردن در دمای بالای 50 درجه تا منهای 30 درجه سانتی گراد را دارند، از این رو در کشورهای مختلف و با شرایط جغرافیایی گوناگون با استقبال رو به رو می شوند.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #602
      بازنگري مجدد قيمت خودرو

      دنياي اقتصاد- در حالی که کمتر از یک ماه از اعلام قیمت جدید خودروها بر اساس دستورالعمل قیمتگذاری شورای رقابت میگذرد، روز گذشته یکی از اعضای این شورا از بازنگری قیمتها خبر داد. بر همین اساس با اعلام نرخ تورم بخشی خودرو برای اردیبهشت امسال از جانب بانک مرکزی، قیمت خودروها بار دیگر مورد بازنگری قرار میگیرد. خودروسازان پیش از این بارها به نرخ تورم بخشی اعلام شده اعتراض کرده بودند. به گفته دبیرانجمن خودروسازان از این پس نرخ تورم بخشی، هر سه ماه یکبار برقیمت خودروها اعمال میشود.

      شورای رقابت از تعیین قیمت خودرو مطابق نرخ تورم اردیبهشت خبر داد
      بازنگری در قیمت خودرو
      گروه خودرو – باردیگر بازنگری در قیمت خودروهای داخلی .این بار هم شورای رقابت وعده داده با این تفاوت که دیگر از وعده کاهش قیمت خبری نیست، بلکه سخن از افزایش قیمتها با محاسبه نرخ تورم اردیبهشت ماه سالجاری است.
      صعود قیمتی خودرو اما این بار در قالب وعده نمیگنجد، بلکه خبری به ظاهر ساده است برای مسوولان شورای رقابت که بدون در نظر گرفتن اظهار نظرهای قبلی خود و همراه آن افزایش سطح توقعات متقاضیان خودرو، به همین راحتی عنوان میشود ؛ حال آنکه این راه رفته، برای مشتریان ناآشنا نیست؛ بلکه سازمان حمایت نیز همین مسیر را با وعده و وعید و حمایت از مشتریان طی کرده بود. این سازمان با شکل گیری وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت و تحویل کلید ساختمان خیابان سمیه به مهدی غضنفری در کنار دیگر مسوولیتهای خود، وظایف گستردهای در تبیين حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو پیدا کرد.
      این سازمان همزمان با تشدید تحریمهای بینالمللی و همچنین اوج گیری مشکلات مالی خودروسازان، امر خطیر قیمتگذاری خودرو را به عهده گرفت. در چنین شرایطی شرکتهای خودروساز که همیشه نگاهی به دست یاری دولت دارند افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را از این سازمان درخواست کردند این در حالی است که سازمان حمایت که در شعارهای خود، تعریف جدیدی از حمایت از مصرفکنندگان خودرو ارائه کرده بود با این درخواست مخالفت کرد.برخی از کارشناسان معتقدند که این سازمان با مخالفتهای خود، به نوعی انگيزه افزايش توليد را نزد خودروسازان سركوب كرد هر چند که خودروسازان نیز کاهش تولید را به ازای افزایش قیمت به جان خریدند.
      در هر صورت سازمان حمایت نیز با بروز مشکلاتی که مانع از تولید خودرو میشد تن به افزایش قیمتها و در نهایت آزاد سازی قیمت خودرو داد. قیمتگذاری خودرو بر اساس هزینه تولید، برگزاری جلسات متعدد با خودروسازان برای قیمتگذاری و ...راه رفتهای بود که هم اینک شورای رقابت قصد پیمودن آن را دارد. به تعبیری شورای رقابت راه رفته سازمان حمایت را به یاد متقاضیان خودرو میآورد. این شورا نیز اما برخلاف سازمان حمایت که به پشتوانه مهدی غضنفری مسوولیت قیمتگذاری و نظارت بر عملکرد خودروسازان را به عهده داشت، با پشتیبانی و وساطت شخص رییس جمهور پا به عرصه قیمتگذاری خودرو نهاد. شعارهای این شورا مبنی بر حمایت محض از مصرفکنندگان و سرزنش خودروسازان به دلیل عرضه محصولاتی بیکیفیت آن هم با قیمتی گزاف، خاطره ورود سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، به عرصه قیمتگذاری خودرو را یادآوری میکند.در نهایت اینکه سازمان حمایت نیز تسلیم خواست خودروسازان شد و تا جایی رفت که حتی به آزاد سازی قیمت خودرو نیز تن داد. حال شورای رقابت که در نگاه مشتریان خودرو به عنوان نهادی شناخته میشد که قرار است بطور جدی دست رد به خواسته خودروسازان مبنی بر افزایش دوباره قیمتها یا لااقل ثبات آن بزند، هم ظاهرا تسلیم شده است. اینکه این شورا تسلیم شرایط اقتصادی کشور شده و یا تسلیم خواسته خودروسازان موضوعی نیست که قصد بررسی آن را در این گزارش داشته باشیم، اما آنچه در این گیر و دار نمود پیدا میکند این است که شورای رقابت نیز قصد همفکری با خودروسازان را دارد و بنا ندارد بزرگترین بنگاههای صنعتی کشور را تسلیم خواستههای خود کند.
      بازنگری در قیمتها
      از آخرین جلسه قیمتگذاری خودرو حدود یکماه میگذرد، جلسهای که با حضور خودروسازان و شورای رقابت بر سر تعیین قیمتهای نهایی خودروهای پرتیراژ برگزار شد. ظاهرا همه از این جلسه با رضایت خاطر بیرون آمدند و کسی شکایتی از نوع قیمتگذاری نداشت. شورای رقابت معتقد است که طبق فرمول این شورا قیمتگذاری کرده و خودروسازان نیز مدعی هستند طبق همان فرمولی که شورای رقابت به آن پایبند است، قیمتها را تعیین کرده است.اما دیروز اظهار نظرهای جدیدی در مورد عدم ثبات این قیمتها به گوش رسید. حکایتی که باردیگر عملکرد سازمان حمایت را در خاطرهها زنده میکند.
      دیروز یک عضو شورای رقابت از تعیین نرخ تورم جدید خودروها توسط بانک مرکزی خبر داد. محمد علی مددی که با خبرگزاری فارس گفت و گو کرده اظهار کرده که نرخ تورم بخشی خودرو برای اردیبهشت امسال از سوی بانک مرکزی تعیین شده که بر این اساس، قیمت خودروها مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. وی همچنین با اشاره به اینکه امروز جلسه شورای رقابت برای قیمتگذاری جدید برگزار میشود تاکید کرده که با توجه به اعتراض خودروسازان در مورد قیمتگذاری جدید خودروها، از بانک مرکزی خواستیم تا نرخ تورم بخشی خودروها را مورد بازنگری قرار دهد و نرخهای جدید را برای اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته ارائه کند.
      وی با بیان اینکه این نرخ تورم از سوی بانک مرکزی به شورای رقابت ارائه شده است، افزود: نرخ تورم اعلام شده بین 55 تا 60 درصد است که بر این مبنا، قیمت همه خودروها مورد تجدیدنظر قرار میگیرد.
      به گفته وی، قیمتهای جدید افزایش چندانی نسبت به قیمتهای قبلی نخواهد داشت و قیمت جدید خودروها بر اساس فرمول قیمتگذاری شورای رقابت و با توجه به نرخ تورم بخشی جدید مشخص خواهد شد.
      مددی با بیان اینکه متغیرهایی مانند هزینه کارگری و نرخ ارز در نرخ تورم بخشی خودرو موثر است، تصریح کرده که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی خودرو را با تاخیر به شورای رقابت اعلام کرد که آن نرخ بر مبنای هزینههای پایان سال 91 بود. به گفته وی، نرخ جدید تورم خودروها بر مبنای هزینههای ناشی از تولید در اردیبهشت سالجاری محاسبه شده است.
      در همین زمینه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز با تایید گفتههای مددی عنوان کرده که شورای رقابت به خودروسازان وعده داده است قیمت خودروها با توجه به نرخ تورم سه ماهه بروزرسانی شود.
      احمد نعمتبخش اظهار کرده که با توجه به اینکه دستورالعمل شورای رقابت بر مبنای قیمت خودرو در فروردین 91 یا همان اسفند 90 تدوین شده است، خودروسازان خواستار بازنگری در مبنای قیمتگذاری هستند.
      وی ادامه داد: در اسفند سال 90، دولت از خودروسازان خواست تا به افزایش 6 درصدی قیمتها راضی شوند و بقیه افزایش قیمت که حدود 14 درصد بود در اوایل سال 91 اعمال شود که این اتفاق عملی نشد.
      وی با بیان اینکه مبنای قیمتگذاری خودرو غلط بوده است، اضافه کرده که این مساله باعث زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان شد که شورای رقابت از ما خواست تا فعلا با نرخهای مصوب اخیر کار را جلو ببریم؛ اما قول دادند که تورم سه ماهه اول سال را در قیمتها لحاظ کنند.
      نعمت بخش با بیان اینکه اعمال نرخ تورم سه ماهه باعث افزایش قابل توجه قیمت خودرو نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروسازان تولیداتشان را با زیان عرضه میکنند، به ما وعده دادند تا با اعمال تورمهای 3 ماهه از زیان تولید خارج شویم.
      وی در پاسخ به این سوال که پیشبینی میکنید چه زمانی خودروسازان از زیان تولید خارج شوند؟ گفت: اگر دو نوبت تورم سه ماهه در قیمت خودرو لحاظ شود، ممکن است از زیان خارج شویم.
      دبیر انجمن خودروسازان در ادامه با تاکید بر اینکه خودروسازان خواستار گرانفروشی نیستند، گفت: افزایش قیمت خودرو باعث کم شدن مشتریان ما خواهد شد و به همین دلیل به دنبال افزایش قدرت خرید مردم و هماهنگ کردن لیزینگها برای فروش خودرو به صورت اقساطی و با وام هستیم. وی همچنین با انتقاد از تعیین نرخ تورم 62 درصدی برای خودروهای فول سیکیدی، گفت: حدود 86 درصد قیمت یک خودرو به قطعات آن بستگی دارد و در حال حاضر که قیمت قطعات وارداتی خودروهای فول سیکیدی بیش از 2 برابر افزایش یافته است، حداقل رشد 200 درصدی را برای این 86 درصد شاهد هستیم.
      با توجه به اظهار نظر این عضو شورای رقابت و دبیر انجمن خودروسازان، روز گذشته خبرگزاری ایسنا نیز از درخواست جدید خودروسازان خبر داد. ظاهرا خودروسازان از شورای رقابت خواستهاند تا با توجه به آنکه موفق به دریافت ارز مبادلهای نشدهاند نرخ تورم بخشی باقی خودروهای داخلی براساس نرخ ارز آزاد مورد استفاده آنها محاسبه و ابلاغ شود.
      گفته میشود که شورای رقابت و خودروسازان در حال رایزنی در این زمینه بوده و به زودی توافق نهایی در این زمینه حاصل خواهد.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • yosef
        عضو فعال
        • Dec 2012
        • 440

        #603
        ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه: به نقل از نجات: "حریف خودروسازان نمی شویم /قوه قضائیه دخالت كند---عضو شورای رقابت با بی نتیجه خواندن جلسه دیروز این شورا درباره تعیین قیمت برخی خودروهای باقی مانده ، اعلام كرد: خودروسازان از قانون تبعیت نمی كنند و زور ما نیز به آنها نمی رسد."

        در آخر مجبور میشوند قیمت خودرو را مانند سیمان آزاد کنند . و شاهد صف خرید خودروها ، همانند سیمانیها خواهیم بود .
        آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

        نظر

        • مصطفی مصری پور
          عضو فعال
          • Mar 2012
          • 6951

          #604
          در اصل توسط yosef پست شده است View Post
          ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه: به نقل از نجات: "حریف خودروسازان نمی شویم /قوه قضائیه دخالت كند---عضو شورای رقابت با بی نتیجه خواندن جلسه دیروز این شورا درباره تعیین قیمت برخی خودروهای باقی مانده ، اعلام كرد: خودروسازان از قانون تبعیت نمی كنند و زور ما نیز به آنها نمی رسد."

          در آخر مجبور میشوند قیمت خودرو را مانند سیمان آزاد کنند . و شاهد صف خرید خودروها ، همانند سیمانیها خواهیم بود .
          آزاد کردن خودرو و سیمان دو موضوع کاملا متفاوت هستن.

          ما توی کشور چیزی به اسم تعرفه واردات سیمان نداریم. چون مازاد تولید سیمان در داخل وجود داره.
          آزادسازی قیمت خودرو هم اگر با قاعده خودش یعنی برداشتن تعرفه ها صورت بگیره دیگه اثری از خودروساز نخواهد بود که بخواد صف خرید هم بشه.
          شرایط کنونی بهشت خودروسازهاست اما به دلیل ناکارایی مدیریتی به این وضع دچار شدن.
          وقتي برنده ميشوي، نيازي به توضيح نداري! وقتي مي بازي چیزی برای توضیح دادن نداری!

          نظر

          • roohe-khashen
            عضو فعال
            • Apr 2011
            • 2270

            #605
            در اصل توسط yosef پست شده است View Post
            ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه: به نقل از نجات: "حریف خودروسازان نمی شویم /قوه قضائیه دخالت كند---عضو شورای رقابت با بی نتیجه خواندن جلسه دیروز این شورا درباره تعیین قیمت برخی خودروهای باقی مانده ، اعلام كرد: خودروسازان از قانون تبعیت نمی كنند و زور ما نیز به آنها نمی رسد."

            در آخر مجبور میشوند قیمت خودرو را مانند سیمان آزاد کنند . و شاهد صف خرید خودروها ، همانند سیمانیها خواهیم بود .
            و یه قرف خیلی مهم بین سیمانیها و خودروییهاست اونم اینه که سیمانیها تا قبل از ازاد سازی نیز سود ده بودند و سود خوبی داشتند وبه سود دهی انها با این ازاد سازی قیمت اضافه شد اما خودرویی ها وضعیتشان فرق میکند زیان ده هستند و با ازاد سازی خودرو فعلا باید برای جبران زیان وارد عمل شوند تنها شانسشون کاندیداتوری هاشمی بود که متاسفانه سوخت شد من قبل از رد صلاحیت مقدار زیادی سایپا خریدم که با اعلام رد صلاحیت همگی را تبدیل به وپترو کردم
            دستم بگرفت و پا به پا برد...

            نظر

            • yosef
              عضو فعال
              • Dec 2012
              • 440

              #606
              خودرویها از جمله صنایع اشتغال زایی هستند که در صورت ورشکست شدن ، کشور دچار بحران خواهد شد ، بر همین اساس حکومت اجازه نخواهد داد تا خودروسازها دچار مشکل شوند و همانگونه که اطلاع داریم با برگزاری جلسات پی در پی تلاش دارند تا مشکلات آنها را به خیر و خوشی حل نمایند . سهامداری خودروییها باید با دید بلند مدت باشد ، که سود خوبی در آن نهفته است.
              آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

              نظر

              • rajabnejad
                عضو فعال
                • Jan 2012
                • 4331

                #607
                رشد قیمت خودرو و افزایش تقاضا برای لیزینگ



                در همین ارتباط مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: میزان تقاضا برای خرید خودرو در پی افزایش چند برابری قیمت آن و کاهش توان خرید مردم در حالی با کاهش همراه شد که بسیاری از متقاضیان تمایل به تملک خودرو از طریق لیزینگ را پیدا کردند.

                حمید ابدالی افزود: اگرچه شرکت های فعال در این گروه با افزایش تقاضا روبرو شدند، اما جهت اعطای تسهیلات به مشتریان خود و تأمین مالی قراردادهای منعقد شده با مشکلاتی مواجه هستند. چرا که بانک مرکزی برای اعطای مجوز دریافت تسهیلات و اعتبارات به شرکت های فعال در این گروه، قوانین و مقرراتی را مصوب کرده که موجب بروز مشکلات و موانعی برای فعالان این گروه شده است.

                وی در بیان تغییرات نرخ بهره تسهیلات اعطایی به مشتریان نیز گفت: طبق دستور بانک مرکزی طی سال گذشته نرخ بهره 15 درصدی برای مشتریان در نظر گرفته شد و نرخ بهره مذکور پس از روند رو به رشد بهای خودرو نیز تا کنون تغییری نکرده است.

                این مقام مسئول در ارتباط با روند تولید و فروش خودرو طی سال گذشته ابراز داشت: در پی تحریم های اعمالی بر کشور تولید خودرو های سواری و نیز واردات آن با موانعی روبرو شده، به گونه ای که در حال حاضر شاهد عرضه خودروهای چینی با کیفیت پایین هستیم. از این رو بسیاری از شرکت های فعال در این گروه همچون "ولیز" به لیزینگ ماشین های تجاری و تجهیزاتی روی آورده اند.

                مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران افزود: بنابراین می توان گفت که این امر موجب کاهش قراردادهای انعقادی مربوط به عملیات لیزینگ نسبت به سال های قبل شده چرا که تقاضا برای خودروهای سواری بیش از خودروهای تجاری و تجهیزاتی است.

                ابدالی در ارزیابی عملکرد 12 ماهه سال 91 "ولیز" عنوان کرد: با توجه به حجم تجهیزات و ماشین آلاتی که لیزینگ شده و نیز دریافت تضمین های مناسب از مشتریان، می توان گفت که این شرکت نه تنها سود برآوردی خود را محقق کرده، بلکه از پتانسیل رشد سودآوری نیز برخوردار است.

                وی در پایان پیرامون برنامه افزایش سرمایه شرکت تصریح کرد: به منظور افزایش توان مالی شرکت، افزایش سرمایه حدود 30 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در برنامه آتی مدیریت قرار گرفته است.
                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                نظر

                • ایرج اکبری
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 10934

                  #608
                  بر اساس دستور اوباما
                  آمریکا تحریمهای جدیدی علیه ایران در زمینه ریال و صنعت خودرو تصویب کرد

                  کاخ سفید در آستانه انتخابات ایران اعلام کرد که بر اساس دستور باراک اوباما، آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه ایران در زمینه واحد پول و صنعت خودرو این کشور اعمال کرده است.

                  به گزارش خبرگزاری فارس، آمریکاییها که در آستانه انتخابات ایران موضعگیریها درباره تحریمها را افزایش دادهاند در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران بار دیگر مانور خود را درباره تحریمها تکرار کردند.

                  کاخ سفید طی بیانیهای از تحریمهای جدید علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: تحریمهای جدید آمریکا، واحد پول و صنعت خودرو ایران را هدف قرار میدهد.

                  «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید گفت که هدف این تحریمها ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هستهای است.

                  بر اساس تحریمهای جدید، آمریکا نهادهای مالی خارجی را که عامدانه در معاملات مهم برای خرید یا فروش ریال اقدام میکنند و یا حسابهای خارج از ایران را که ریالی است حفظ کردهاند، تحریم خواهد کرد. این اولین بار است که تحریمها به طور مستقیم واحد پولی ریال را هدف قرار میدهند.

                  همچنین بر اساس این تحریمها، افرادی که به فروش، تامین یا انتقال کالاهای مهم، یا خدمات مورد استفاده در بخش صنعت خودرو ایران اقدام میکنند تحریم خواهند شد.

                  ناظران سیاسی بر این باورند که آمریکا از کارت تحریمهای برای تاثیرگذاری در انتخابات ایران استفاده میکند.
                  كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                  نظر

                  • metitondar
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 443

                    #609
                    در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
                    بر اساس دستور اوباما
                    آمریکا تحریمهای جدیدی علیه ایران در زمینه ریال و صنعت خودرو تصویب کرد

                    کاخ سفید در آستانه انتخابات ایران اعلام کرد که بر اساس دستور باراک اوباما، آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه ایران در زمینه واحد پول و صنعت خودرو این کشور اعمال کرده است.

                    به گزارش خبرگزاری فارس، آمریکاییها که در آستانه انتخابات ایران موضعگیریها درباره تحریمها را افزایش دادهاند در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران بار دیگر مانور خود را درباره تحریمها تکرار کردند.

                    کاخ سفید طی بیانیهای از تحریمهای جدید علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: تحریمهای جدید آمریکا، واحد پول و صنعت خودرو ایران را هدف قرار میدهد.

                    «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید گفت که هدف این تحریمها ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هستهای است.

                    بر اساس تحریمهای جدید، آمریکا نهادهای مالی خارجی را که عامدانه در معاملات مهم برای خرید یا فروش ریال اقدام میکنند و یا حسابهای خارج از ایران را که ریالی است حفظ کردهاند، تحریم خواهد کرد. این اولین بار است که تحریمها به طور مستقیم واحد پولی ریال را هدف قرار میدهند.

                    همچنین بر اساس این تحریمها، افرادی که به فروش، تامین یا انتقال کالاهای مهم، یا خدمات مورد استفاده در بخش صنعت خودرو ایران اقدام میکنند تحریم خواهند شد.

                    ناظران سیاسی بر این باورند که آمریکا از کارت تحریمهای برای تاثیرگذاری در انتخابات ایران استفاده میکند.
                    با این خبر صنعت خودرو برای مدت ها به کما میره و شایدم "الفاتحه مع الصلوات"...

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #610
                      فاصله صنعت خودرو تا تعطيلي كامل

                      فرارو- با گسترده شدن دامنه تحريم ها بر صنعت خودروسازي حالا اين سوال مطرح است كه اين صنعت تا چه اندازه با تعطيلي كامل فاصله دارد؟

                      بر اساس تحریمهای جدید آمریکا، افرادی که به فروش، تامین یا انتقال کالاهای مهم، یا خدمات مورد استفاده در بخش صنعت خودرو ایران اقدام میکنند تحریم خواهند شد. این تحریمها از اول ژوئیه به اجرا در میآیند.

                      بهرام شهرياري عضو سابق هيأت مديرهي انجمن قطعه سازان در گفتگو با فرارو گفت: «متاسفانه در حالي كه از قبل پيش بيني مي شد كه دامنه تحريم ها گسترش يابد اما براي شرايط امروز فكري نشده است.»

                      شهرياري با تاكيد بر اين مطلب افزود: «نه تنها صنعت خودروسازي كشور نتوانست در اين مدت به سمت حداكثر كردن ساخت داخل پيش برود بلكه واحد هاي قطعه ساز داخلي را نيز بنا به دلايل مختلف تعطيل كرد. در نتيجه اين اقدامات صنعت خودرو آنچه را كه داشته را نيز از دست داده است و خود را وابسته تر كرده است.»

                      وي با اشاره به عزم جدي تحريم ها براي فلج كردن صنعت خودرو گفت: «ما تا پيش از اين تنها صادركننده قطعه به پژو به طور مستقيم بوديم. اما عليرغم سرمايه گذاري هاي سنگين در اين بخش و تعهد پژو به خريد قطعات، تحريم ها مانع از تبادل مالي شد.»

                      اين قطعه ساز با اشاره به فضاي چند جانبه تحريم گفت: «علاوه بر اين قطعه سازاني كه هم اكنون در حال توليد هستند خط توليد رباتيك دارند كه براي تهيه قطعات اين رباتها نيز دچار مشكل هستند. صنعت خودرو پيش بيني هاي درستي از اين شرايط نداشته است.»

                      به گفته شهرياري چند سال پيش بزرگترين شركت طراح خودرو به ايران آمد كه براي طراحي بدنه و پلت فرم مشاركت كند. اما مديران خودروسازي اين موقعيت را به دليل سياست هاي غلط از دست دادند. توافقات اوليه بر ميزان بهره وري 60 درصدي خودروسازان و اشتغال 150 مهندس ايراني در اولين پروژه بوده است.

                      وي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت خودروسازي ايران تا چه اندازه با تعطيلي كامل فاصله دارد گفت: « در صورتي كه شركت هاي كوچك قطعه ساز تبديل به شركت-گروه هاي بزرگ قطعه سازي شوند و داشته هاي سخت افزاري، مديريتي و دانش فني خود را در اختيار هم قرار دهند و علاوه بر اين مراكز تحقيق و توسعه در كنارشان راه اندازي شود مي توان به آينده اميدوار بود. در غير اين صورت صنعت خودروسازي محكوم به فنا است.»
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #611
                        قیمت خودرو افزایش یافت





                        فعالان بازار از رشد قابل توجه قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی خبر میدهند.


                        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قیمت خودروهای داخلی امروز با شوک افزایشی قابل توجهی همراه بوده است. در این زمینه فعالان بازار کاهش عرضه و در کنار آن افزایش تقاضای خرید این محصولات را مهمترین دلیل رشد قیمتها میدانند.

                        به گفته آنها میزان موجودی انبار فروشندگان پاسخگوی نیاز خریداران خودرو نبوده و به این دلیل قیمتها افزایش مییابد.

                        در این شرایط خبری از شورای رقابت که قرار بود با دستورالعمل قیمتگذاری خود قیمت خودروها را کاهش داده و کنترل کند، نیست.

                        به گزارش ایسنا، قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:


                        نوع خودرو پلاک91 پلاک 92
                        سایپا 111ای.ایکس - 17 میلیون و 800 هزار
                        سایپا131 ای.ایکس - 16 میلیون و 800 هزار
                        تیبا - 20 میلیون و 500 هزار
                        تندر 90 پارس خودرو E2 - 37 میلیون و 500 هزار
                        مگان - 89میلیون
                        206 صندوقدارv8 - 41میلیون
                        206 تیپ 2 - 38 میلیون
                        تندر 90 ایران خودرو E2 - 37 میلیون و 500 هزار
                        پژو پارس سال - 34 میلیون و 500 هزار
                        پژو 405 - 26 میلیون
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • khademi1350
                          عضو فعال
                          • Feb 2011
                          • 583

                          #612
                          انتخاب روحانی بعنوان ریاست جمهوری --------------------- صعود سهم های رشد نکرده بازار -------------------------- خودروی ها و بانکی ها --------------------- از خودرویی ها اونایی که سود خوبی هم ساخته باشند و مجمع پیش روی را داشته باشند ( وساپا )

                          نظر

                          • ata007
                            عضو فعال
                            • Nov 2011
                            • 6291

                            #613
                            گروه خودرو رو جدی بگیرید
                            یه رالی 100% دارند

                            نظر

                            • شبندر
                              عضو فعال
                              • Sep 2012
                              • 3598

                              #614
                              ولساپا بزودي 990 تومان خواهد رسيد
                              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #615
                                تولید خودرو در اردیبهشت ماه 55 درصد کاهش یافت

                                میزان تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال به 45 هزار و 457 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش 55.8 درصدی را نشان میدهد.

                                به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در اردیبهشت امسال 45 هزار و 457 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که از این رقم، 38 هزار و 537 دستگاه به تولید خودرو سواری اختصاص داشته است. در این شرایط، تولید خودروی سواری در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش 56.7 درصدی را نشان میدهد.

                                همچنین در این مدت، تولید وانت به 6 هزار و 134 دستگاه رسید که افت 48.4 درصدی را نسبت به اردیبهشت 91 تجربه کرده است.

                                طبق آمار، تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدای امسال نیز نسبت به دو ماهه ابتدای سال گذشته با کاهش 58 درصدی روبرو بوده و در دو ماهه ابتدایی امسال 68 هزار و 295 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

                                بر این اساس، تولید سواری در دو ماهه اول امسال 58 هزار و 635 دستگاه بود که نسبت به دو ماهه اول سال گذشته 59.5 درصد کاهش داشته است.

                                * افت 50 درصدی تولید خودروهای تجاری

                                در اردیبهشت امسال، تولید خودروهای تجاری نیز در کشور به 6 هزار و 920 دستگاه رسید که کاهش 50.3 درصدی را نسبت به اردیبهشت 91 نشان میدهد.

                                میزان تولید خودروهای تجاری در دو ماهه اول امسال نیز 9 هزار و 660 دستگاه بود که افت 46.1 درصدی را نسبت به دو ماهه اول سال گذشته نشان میدهد.

                                * کاهش 70 درصدی تولید ایران خودرو

                                در اردیبهشت امسال، 14 هزار و 362 دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که این رقم نسبت به تولیدات این شرکت در اردیبهشت سال گذشته 64.9 درصد کاهش داشته است.

                                همچنین آمار تجمعی دو ماهه اول امسال نشان میدهد تولید ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 70 درصدی همراه بوده است.

                                * تولید سایپا 36 درصد کاهش یافت

                                در مورد تولیدات گروه صنعتی سایپا نیز میتوان به کاهش 38.5 درصدی تولیدات این گروه خودروسازی نسبت به اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد، به طوری که در اردیبهشت امسال 15 هزار و 184 دستگاه خودرو توسط گروه سایپا تولید شد.

                                تولیدات این گروه خودروسازی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 36.4 درصدی همراه بوده است.

                                در اردیبهشت امسال، 5 هزار و 468 دستگاه خودرو نیز توسط شرکت پارس خودرو تولید شد که افت 73.3 درصدی را نسبت به اردیبهشت سال گذشته نشان میدهد.

                                روند کاهشی تولید شرکتهای خودروساز طی ماههای اخیر در حالی ادامه دارد که خودروسازان به وزیر صنعت قول داده بودند تا در صورت موافقت دولت با افزایش قیمت محصولاتشان، تولیداتشان را افزایش دهند.

                                کاهش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان باعث شده تا روند افزایشی قیمتها در بازار طی هفتههای اخیر دوباره از سر گرفته شود.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X