اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #646
    یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد:
    بی برنامگی مشکل اصلی خودروسازان

    پرشین خودرو: معاون آموزشی و پژوهشی مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: صنعت خودروسازی کشور با مشکلاتی متعددی مواجه است که می توان آن ها را از جنبه های مختلف بررسی کرد اما در حال حاضر مشکل اصلی این صنعت بی برنامگی است.
    امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور دارای متولی مشخصی نیست و با توجه به اینکه این صنعت با بحران های متعددی مواجه است نباید بی برنامه پیش رود.
    وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون عوامل مختلفی از جمله تحریم ها، کیفیت پایین محصولات، تورم و رفتارهای مردم صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار داده و این صنعت را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.
    وی عنوان کرد: در گذشته دو خودروساز بزرگ کشور زیرمجموعه دولت بودند اما در حال حاضر ظاهراً این شرکت ها دولتی نیستند و گروه های مختلفی مدیریت آن را برعهده دارند و نبود یکپارچگی در مدیریت سبب بروز مشکلات فراوانی شده است.
    این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به عدم حمایت دولت از صنعت خودروسازی، تأکید کرد: گذر شرکت های خودروسازی از حالت دولتی به خصوصی مستلزم برنامه ریزی های دقیقی است و در این راستا یا دولت باید فکری برای این صنعت کند و با دو خودروساز با همکاری یکدیگر به صورت یک سازمان خصوصی بزرگ رفتار کنند.
    وی بیان کرد: شرکت های خصوصی باید کارآفرینانه عمل کنند وخودشان محیط فعالیتشان را بسازند اما در حال حاضر خودروسازان کشور در انتظار دولت هستند و این انتظار روز به روز وضعیت را بدتر خواهد کرد.
    وی همچنین اظهار داشت: باید فکری به حال کل صنعت خودروسازی شود و اگر از هم اکنون خودروسازان با برنامه ریزی های دقیق پیش روند احتمال بهبود وضعیت تا دو سال آینده وجود دارد.
    وی متذکر شد: تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی مشکلات صنعت خودروسازی را برطرف نخواهد کرد بلکه این ضرورت وجود دارد که مدیریت های این صنعت تصحیح گردد.
    این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: سال ها پیش بحران های صنعت خودروسازی توسط کارشناسان پیش بینی و اخطار آن به مسئولین داده شده بود و عدم توجه مسئولین به این اخطارها موجب پیش آمدن شرایط کنونی شد.
    وی در ادامه افزود: نبود تنوع در محصولات و توجه نداشتن به نیاز مردم و عدم افزایش کیفیت محصولات متناسب با نیازها از مشکلات اصلی صنعت خودروسازی است و در حال حاضر چنانچه قیمت ها نیز کاهش یابد دیگر محصولات مورد پسند مصرف کنندگان نخواهد بود.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر در بخش عمده ای از صنعت خودروسازی به خودکفایی رسیدیم و تنها بخشی از قطعات به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی داخلی سازی نشده و از طریق واردات تأمین می شود که پس از تحریم ها و نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش شدید قیمت ها بودیم.
    کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون صنعت خودروسازی کشور در تولید چند محصول به خودکفایی رسیده اما این خودکفایی جهت تولید محصولات متنوع و با کیفیت بهتر گسترش داده نشده است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #647
      کمیسیون صنایع ممانعت خودروسازان در عدم رعایت استاندارد یورو ۴ را بررسی میکند

      خبرگزاری تسنیم:عضوکمیسیون صنایع ومعادن کشوربا اشاره به اینکه این کمیسیون موضوع ممانعت خودروسازان در رعایت استاندارد یورو ۴ را بررسی خواهد کرد،گفت: این هفته با دعوت از مسئولان سازمان استاندارد، محیط زیست و خودروسازان تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

      حمیدرضا فولادگر در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه براساس مصوبه دولت خودروسازان از اول تیرماه سال جاری موظف به رعایت استاندارد یورو4 در تولیدات خود هستند، اظهارداشت: هم راستای این موضوع خودروسازان از نبود زیرساختهای لازم و عدم توزیع سوخت سراسری گله مند و از اجرای این مصوبه ممانعت میکنند.

      وی با اشاره به اینکه در صورت عدم تولید خودرو با استاندارد مذکور سطح تولیدات کاهش و قیمت خودرو دچار نوساناتی خواهد شد، افزود: یکی از انتقادات خودروسازان در اجرای مصوبه دولت عدم توزیع سراسری سوخت است که در همین زمینه بنا بر اعلام شرکت فرآورده های نفتی طی چند روز آینده جایگاه سوخت در 8 کلان شهر افزایش و سوخت لازم عرضه خواهد شد.

      فولادگر اضافه کرد: کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این موضوع با دعوت از مسئولان سازمان استاندارد، محیط زیست و خودروسازان این امر را بررسی و در نهایت نظر خود را اعلام خواهد نمود.

      این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در جلسه بعد از ظهر کمیسیون صنایع مصوبه دولت در لزوم خودروسازان برای اجرای استاندارد یورو 4 در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در هفته جاری تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • تکنیکالیست
        عضو فعال
        • May 2012
        • 1101

        #648
        این کاربر وحید 20 بدجور دلش میخاد سهام با ارزش خودرویی را که در میانه راه خالی کرده به هر طریقی مجددا در همان قیمتها بخرد.پسر گل میچرخی تو اینترنت و تو گوگل سرچ میکنی و دنبال اخبار تاریخ گدشته بر ضد خودرویی ها میگردی و با کپی پیس شروع به تبلیغ منفی میکنی که چی؟اپر سهم رو نداری . بورس بازا دیگه به این چیزا عادت کردن برادر بیخیال این داستانا باش.همین اخبار ضد و نقیض در طول این چند سال گروه خودرو را به کف قیمتی خود رسانده و حال نوبتی هم باشه نوبت خودروسازان است.حالا تو خودتو هرچی دوست داری تبلیغ منفی کن. شک نکن به اون قیمتهایی که شما دوست داری دوباره وارد بشی دیگه بر نمیگرده و صد البته روند خودرویی ها با ورود دولت اصلاحات و بهبود صنایع داخلی روز به روز بهتر هم خواهد شد.
        گروه پیش رو بازار خودرویی ها می باشند بدون شک فقط کمی صبر کن تا شاهد شیفت سرمایه ها به سمت این گروه باشی . بانکی و خودرویی فعلا بعد از انتخاب اصلاحات تو همین مدت کم بیشترین رشد را داشته است در بازار بورس و این روند با استارت ریاست جمهوری روحانی ادامه دار خواهد بود
        لطفا هر خبری میگذارید با ذکر منبع و تاریخ باشد تا دیگر کاربران را به اشتباه نیاندازید
        ......

        نظر

        • سلطان بورس
          كاربر فعال
          • Aug 2011
          • 3373

          #649
          در اصل توسط تکنیکالیست پست شده است View Post
          این کاربر وحید 20 بدجور دلش میخاد سهام با ارزش خودرویی را که در میانه راه خالی کرده به هر طریقی مجددا در همان قیمتها بخرد.پسر گل میچرخی تو اینترنت و تو گوگل سرچ میکنی و دنبال اخبار تاریخ گدشته بر ضد خودرویی ها میگردی و با کپی پیس شروع به تبلیغ منفی میکنی که چی؟اپر سهم رو نداری . بورس بازا دیگه به این چیزا عادت کردن برادر بیخیال این داستانا باش.همین اخبار ضد و نقیض در طول این چند سال گروه خودرو را به کف قیمتی خود رسانده و حال نوبتی هم باشه نوبت خودروسازان است.حالا تو خودتو هرچی دوست داری تبلیغ منفی کن. شک نکن به اون قیمتهایی که شما دوست داری دوباره وارد بشی دیگه بر نمیگرده و صد البته روند خودرویی ها با ورود دولت اصلاحات و بهبود صنایع داخلی روز به روز بهتر هم خواهد شد.
          گروه پیش رو بازار خودرویی ها می باشند بدون شک فقط کمی صبر کن تا شاهد شیفت سرمایه ها به سمت این گروه باشی . بانکی و خودرویی فعلا بعد از انتخاب اصلاحات تو همین مدت کم بیشترین رشد را داشته است در بازار بورس و این روند با استارت ریاست جمهوری روحانی ادامه دار خواهد بود
          لطفا هر خبری میگذارید با ذکر منبع و تاریخ باشد تا دیگر کاربران را به اشتباه نیاندازید
          سلام
          من آقای وحید 20 رو نمیشناسم و قصد دفاع هم ندارم ولی باید واقعیت را گفت
          وضعیت صنعت خودرو به شدت خراب هست و در گزارشات 3 ماهه هم شما به اخبار آقای وحید 20 و من میرسید که تولید به شدت پایین اومده و قصد تخریب نداشتن
          متاسفانه در بورس ما سهمی که قصد تعدلیل مثبت یا منفی داشته باشه قبل از تعدیل رشد یا نزول میکنه که 2 عامل دلیل این هست 1: جو حاکم بر تعدلیل 2: احساسات
          قیمت زامیاد 60 شده 95
          سایپا 90 شده 120
          و چند سهمی که در جو مثبت خودرویی 40 تا 50 % مثبت باز شدن
          هنوز تازه آقای روحانی 1 ماه دیگه دولت رو در دست میگیره و تا مذاکرات شروع بشه و به نتیجه برسه و شرکت های خودرویی ساختار خودشونو اصلاح کنن یعنی 1 سال زمان میبرن تا بهبود پیدا کنن
          حالا الان سهم های خودرویی 50% رشد کردن و باز شما توقع دارین که بازم بیان بالاتر درصورتی که هیچی تو این گروه تا 1 سال دیگه نیست . اگر هم برای ارزش دارایی خریداری میشه پس خیلی شرکت های دیگه هم زیر ارزش دارایی معامله میشن و توجهی نمیشه
          باز گروه بانک لیاقت رشد دارن چون حداقل سود دارن و تقسیم سود در مجمع و لغو تحریم چند بانک و pe مناسب

          نظر

          • سلطان بورس
            كاربر فعال
            • Aug 2011
            • 3373

            #650
            متاسفانه وقتی کسی سهمی را داره دوست داره همش خبر خوب ازش بشنوه و کوچکترین خبر منفی به واکنش ایجاد میشه که تنها دلیلش تعصب هست

            نظر

            • hossein sh
              ستاره دار(1)
              • Mar 2012
              • 688

              #651
              معاون وزیر صنعت در گفتوگو با فارس:

              خودروسازان برای تولید یورو۴ دوباره مهلت گرفتند/جدول زمانبندی از مهر تا پایان سال


              معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت از تهیه جدول جدیدی برای مهلتدهی به شرکتهای خودروساز جهت تولید با استاندارد یورو ۴ خبر داد و گفت: بر این اساس خودروسازان به تدریج از اول مهر تا پایان سال تولیداتشان را به استاندارد یورو ۴ مجهز میکنند.

              محسن صالحینیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر تمام خودروها موفق به دریافت تأییدیه نمونه برای تولید با استاندارد یورو 4 شدهاند و برای برخی خودروها مانند تندر 90، پژو 206، پژو 207 و رانا نیز جهت تولید انبوه با استاندارد یورو 4 مجوز لازم و اجازه شمارهگذاری اخذ شده است.

              وی ادامه داد: در مورد برخی خودروها مانند پژو 405، سمند، پژو پارس و تیبا نیز فرایند دریافت مجوز برای تولید انبوه با استاندارد یورو 4 در حال انجام است.

              معاون وزیر صنعت با اشاره به مصوبه دولت برای اجبار تولید خودرو با استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه، گفت: دلیل تأخیر خودروسازان در اجرای این مصوبه، محدودیت در تأمین و تدارک برخی قطعات خاص با توجه به مسائل ارزی و زمان مربوطه و همچنین محدودیت منابع تأمین قطعه است.



              * محدودیت واردات قطعات یورو4

              وی افزود: در تأمین بسیاری از قطعات مورد استفاده در بخش ECU که در واقع تنظیم سیستم سوخترسانی خودرو را انجام میدهد و یا قطعات بخش سوخترسانی تا موتور و یا قطعاتی مانند کاتالیست که برای تأمین آنها به ارز نیاز داریم، با توجه به افزایش نیاز ارزی و محدودیتهای موجود در کشور با مشکل مواجه هستیم.

              وی تصریح کرد: در این شرایط، این بحث مطرح شد که تولید خودرو با استاندارد یورو 4 بر اساس یک جدول زمانبندی آغاز شود و این کار تا پایان سال به اتمام برسد.

              صالحینیا توضیح داد: در این راستا به دولت پیشنهاد کردیم که دریافت تأییدیه نمونه تا ابتدای مهر ماه تکمیل شود و از ابتدای مهر تا پایان سال نیز با برنامهای رو به ارتقا، مجوز تولید انبوه خودروها با استاندارد یورو 4 دریافت شود.

              وی افزود: این پیشنهاد در ماههای قبل مورد تأیید قرار نگرفت و در نهایت، کارگروه حمایت از تولید الزام تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را از ابتدای تیرماه مصوب کرد در حالی که همان موقع خودروسازان پیشنهاد اجرای تدریجی این طرح را از ابتدای مهر ماه ارائه کرده بودند.

              معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در حال حاضر نیز که فرصت خودروسازان برای تولید خودرو با استاندارد یورو 2 تمام شده است، توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو 4 صورت نگرفته و فقط بحث از توزیع این سوخت در چند کلانشهر و در جایگاههای محدودی مطرح است، در حالی که طبق مصوبات قبلی، سوخت یورو 4 باید 6 ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد در کشور توزیع سراسری شود.

              وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدودیتهای موجود در تأمین قطعات و همچنین عدم عرضه سراسری سوخت یورو 4 ، در مورد خودروهایی که امکان بروز رسانی در فرصت کوتاهی برای آنها فراهم بود، این مسئله اجرایی شد و در مورد سایر خودروها نیز این کار میتواند با تفاهم وزارت صنعت، وزارت نفت و سازمان محیط زیست اجرایی شود.



              * فرصت خودروسازان از ابتدای مهر تا آخر سال

              وی تصریح کرد: پیشنهاد ما در این مورد این است که خودروهای داخلی از اول مهر ماه به تدریج به استاندارد یورو 4 مجهز شوند که این مسئله در کارگروه حمایت از تولید به ریاست معاون اول رئیس جمهور مطرح و مصوب شد تا فرصت جدیدی در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

              صالحینیا افزود: بانک مرکزی نیز در زمینه تأمین منابع ارزی و ریالی خودروسازان کمک خواهد کرد.

              به گفته وی، در کارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور قرار شد پیشنهادی در این مورد تهیه و به کارگروه ارائه شود که این پیشنهاد حدود سه هفته پیش به کارگروه حمایت از تولید ارائه شد و منتظر ابلاغ آن هستیم.

              معاون وزیر صنعت افزود: طبق مصوبه کارگروه حمایت از تولید، خودروسازان از ابتدای مهر تا پایان سال محصولاتشان را به استاندارد یورو 4 مجهز خواهند کرد که این مسئله از سوی کارگروه حمایت از تولید ابلاغ خواهد شد.

              وی، دلیل تأخیر در ابلاغ این مصوبه را انجام برخی اصلاحات عنوان کرد.



              * پژو 405 و پژو پارس در حال تجهیز به یورو4

              وی تصریح کرد: اجرای استاندارد یورو 4 در مورد برخی خودروها مانند رانا، پژو 206 و تندر 90 انجام شده و در مورد وانت باردو، پژو405، پژو پارس، سمند و سورن نیز در حال انجام است که به محض تکمیل، مجوز شمارهگذاری این خودروها صادر خواهد شد.

              وی افزود: مجوز تأییدیه نمونه برای تمامی این خودروها صادر شده است.

              انتهای پیام/م

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #652
                در اصل توسط تکنیکالیست پست شده است View Post
                این کاربر وحید 20 بدجور دلش میخاد سهام با ارزش خودرویی را که در میانه راه خالی کرده به هر طریقی مجددا در همان قیمتها بخرد.پسر گل میچرخی تو اینترنت و تو گوگل سرچ میکنی و دنبال اخبار تاریخ گدشته بر ضد خودرویی ها میگردی و با کپی پیس شروع به تبلیغ منفی میکنی که چی؟اپر سهم رو نداری . بورس بازا دیگه به این چیزا عادت کردن برادر بیخیال این داستانا باش.همین اخبار ضد و نقیض در طول این چند سال گروه خودرو را به کف قیمتی خود رسانده و حال نوبتی هم باشه نوبت خودروسازان است.حالا تو خودتو هرچی دوست داری تبلیغ منفی کن. شک نکن به اون قیمتهایی که شما دوست داری دوباره وارد بشی دیگه بر نمیگرده و صد البته روند خودرویی ها با ورود دولت اصلاحات و بهبود صنایع داخلی روز به روز بهتر هم خواهد شد.
                گروه پیش رو بازار خودرویی ها می باشند بدون شک فقط کمی صبر کن تا شاهد شیفت سرمایه ها به سمت این گروه باشی . بانکی و خودرویی فعلا بعد از انتخاب اصلاحات تو همین مدت کم بیشترین رشد را داشته است در بازار بورس و این روند با استارت ریاست جمهوری روحانی ادامه دار خواهد بود
                لطفا هر خبری میگذارید با ذکر منبع و تاریخ باشد تا دیگر کاربران را به اشتباه نیاندازید
                با سلام
                ابتدا نمیخواستم پاسخی بدم چون برخی مطالب بهترین پاسخ براش سکوته

                اما برای روشن شدن مطلب توضیح مختصری عرض میکنم.

                اول اینکه اون موقعی که جو شدید منفی در خودرویی ها حاکم بود (مثلا زامیاد 60تومانی)و کمتر کسی در مورد این سهم ها صحبت میکرد بنده خریدار بودم و در تاپیک های مختلف هم چندین بار عنوان داشتم که با وجود شرایط نامناسب این گروه ولی دیگه جایی برای افت براشون نمونده و با اومدن اولین خبر مثبت رشد میکنند و در واقع نسبت ریسک به بازده اونها طوریست که ارزش خرید دارند که در این خصوص مطالب مختلفی زدم.

                حالا بعد از 50 درصد رشد شما نیاز نیست ارزندگیشونو به من یاداوری کنید.

                شما از کجا میدانید که من از این گروه سهم ندارم؟هدف من اطلاع رسانی در مورد سهم های مختلف است و هیچ فرقی هم نمیکنه سهم رو داشته باشم و یا نداشته باشم و اینکه خبر مثبت باشه یا منفی که عملکرد این سالهای من کاملا این موضوع رو نشون میده.مثل برخی افراد نیستم که تا سهمی رو میخرم میشه طلا و تا میفروشم شروع به تخریب کنم و سعیم همیشه این بوده که در نظرات و مطالبم داشتن یا نداشتن سهم تاثیری نداشته باشه که البته طبیعیه وقتی سهمی رو دارم بیشتر اخبارش رو دنبال کنم.

                در مورد خبرهایی که عنوان کردید تاریخ گذشته خدمتتن عرض کنم که تمام خبرها به روز بوده و مربوط به همان روز و یا نهایتا روز قبل از اون هست و منبع خبرها هم در داخل متن خبر هست که از کدام سایت و یا خبرگزاری هستند.

                اینکه خودرویی ها بازهم از این قیمتها بعد از 50درصد سود که از خریدشون بردم رشد میکنند و یا نه بنده اظهار نظری نکردم و مطابق روال عادی خبرهای خبرگزاریها رو اونم به روز زدم.

                اینکه خبری مثلا در ایسنا زده شده و من همون روز در اینجا قرارش میدم مگه زدن خبر توسط من تاثیری در افت یا رشد سهم داره؟خبر در دید عموم هست و بنده برای راحتی دوستان خبرهارو از منابع مختلف جمع اوری میکنم و در تاپیک های مختلف قرار میدم حالا بجای تشکر این حرفهارو میزنید؟؟البته بنده انتطار تشکر از کسی ندارم و بر حسب علاقم به این سایت در این سایت زحمت میکشم و هیچ چشم داشتی هم ندارم.

                واقعا مناسفم افرادی با تفکرات شما وجود دارد.

                بنده هنوز بخشی از سهم های خودرویی که در کمترین قیمتها خریدم رو دارم(درصد کمی از سبد)و علاوه بر این حتی در صورت فروختن این سهم ها توسط من سود کردن برام اسان است و هیچ وقت خودم رو معطل و لنگ چند تا سهم نمیکنم که منتظر افت اونا باشم و براحتی در بازار سود میشه کرد.

                و در اخر بازهم میگم متاسفم براتون.


                از بقیه دوستان هم عذرخواهی میکنم که پاسخ شاید کمی تندی دادم ولی گاها لازم است.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • داش مهدی
                  عضو فعال
                  • Jan 2011
                  • 595

                  #653
                  من اینجا تشکر میکنم از کاربر گرامی وحید20 که استادی برازنده نامشون هست

                  ثانیا تحسین میکنم زحماتشون رو در قرار دادن به موقع اخبار در تاپیکها. هر موقع خواستم سهمی رو تحلیل کنم تاپیکشو باز میکنم با یه آرشیو کامل از اخبار به درد به خور که وحید20 عزیز قرار دادن روبرو میشم و کلی کارم راحت میشه

                  ثالثا اعلام میکنم از اولین روزهای ورودم به فرومهای بورسی (سال 89- بورس 24) کاربری به صداقت و جنتلمنی وحید20 ندیدم

                  رابعا خیلی حال میکنم با منطق سهامداری و نوسانگیریش و یاد میگیرم البته.

                  زمستان پارسال همه تو جو پالایشی بودن تبلیغ شبندر 800 تومنی به بالا رو میکردن و گروه خودرو رو ورشکست و فلک زاده میدونستن. ببینید کی قیمتهاشون رو کم ریسک میدونست
                  و البته ترکش اندیشه های دگم عده ای هم به تنش میخورد
                  http://forums.boursy.com/showthread.php?t=1998&page=37
                  الان بعد از 50 درصد رشد و امار تولید بسیار ضعیف کوارتر اول عده ای تحلیل گر گروه خودرو میشن و تبلیغ گروه خودرو رو میکنن و سهام دلاری رو فلک زاده میدونن

                  عزیز من سهم ارزشمندتر و کم ریسک تر از سایپای 120 تومنی در بازار فعلی فراوونه. انشاالله که هر کی خودرویی باقیمت فعلی هم میخره سود کنه

                  در آخر هم بگم که کمتر پیش میاد من مجیز کسی رو بگم ولی این گونه مطلب زدن در مورد یه کاربر فعال رو بر نمیتابم و من هم برای اون کسی که اون پست کذایی رو زد آرزوی سلامتی دارم
                  آخرین ویرایش توسط داش مهدی؛ 2013/06/24, 16:34.
                  مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ

                  نظر

                  • شبندر
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 3598

                    #654
                    خدمت دوستان عرض كنم كه پروسه تحريم سالها طول كشيد اما پروسه لغو تحريم كاري است كه ممكنه يك شبه انجام بشه
                    مثل يك دادگاه كه سالها طول ميكشه تا حكمي صادر بشه ولي با يك رضايت يك روزه باطل ميشه.
                    بنابراين بازار هوشمنده و به پيشواز گروه خودرو رفته و صد در صد تحريم ها برداشته خواهد شد زيرا بنا بر اخبار بدست آمده اروپا و اكثركشورها هم از اين تحريم ضرركردند و فقط خود ايران متضرر نشده چراكه ايران بازار بسيار بزرگي براي اروپاست و ميبينيد كه با كوچكترين روزنه اي تمايل شديدي به لغو تحريم ها نشان دادند.
                    دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                    نظر

                    • داش مهدی
                      عضو فعال
                      • Jan 2011
                      • 595

                      #655
                      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                      خدمت دوستان عرض كنم كه پروسه تحريم سالها طول كشيد اما پروسه لغو تحريم كاري است كه ممكنه يك شبه انجام بشه
                      مثل يك دادگاه كه سالها طول ميكشه تا حكمي صادر بشه ولي با يك رضايت يك روزه باطل ميشه.
                      بنابراين بازار هوشمنده و به پيشواز گروه خودرو رفته و صد در صد تحريم ها برداشته خواهد شد زيرا بنا بر اخبار بدست آمده اروپا و اكثركشورها هم از اين تحريم ضرركردند و فقط خود ايران متضرر نشده چراكه ايران بازار بسيار بزرگي براي اروپاست و ميبينيد كه با كوچكترين روزنه اي تمايل شديدي به لغو تحريم ها نشان دادند.

                      هیچی دیگه، من خیلی آروم از کادر خارج میشم و آرزوی سلامتی براتون دارم
                      مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ

                      نظر

                      • سلطان بورس
                        كاربر فعال
                        • Aug 2011
                        • 3373

                        #656
                        در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                        با سلام
                        ابتدا نمیخواستم پاسخی بدم چون برخی مطالب بهترین پاسخ براش سکوته

                        اما برای روشن شدن مطلب توضیح مختصری عرض میکنم.

                        اول اینکه اون موقعی که جو شدید منفی در خودرویی ها حاکم بود (مثلا زامیاد 60تومانی)و کمتر کسی در مورد این سهم ها صحبت میکرد بنده خریدار بودم و در تاپیک های مختلف هم چندین بار عنوان داشتم که با وجود شرایط نامناسب این گروه ولی دیگه جایی برای افت براشون نمونده و با اومدن اولین خبر مثبت رشد میکنند و در واقع نسبت ریسک به بازده اونها طوریست که ارزش خرید دارند که در این خصوص مطالب مختلفی زدم.

                        حالا بعد از 50 درصد رشد شما نیاز نیست ارزندگیشونو به من یاداوری کنید.

                        شما از کجا میدانید که من از این گروه سهم ندارم؟هدف من اطلاع رسانی در مورد سهم های مختلف است و هیچ فرقی هم نمیکنه سهم رو داشته باشم و یا نداشته باشم و اینکه خبر مثبت باشه یا منفی که عملکرد این سالهای من کاملا این موضوع رو نشون میده.مثل برخی افراد نیستم که تا سهمی رو میخرم میشه طلا و تا میفروشم شروع به تخریب کنم و سعیم همیشه این بوده که در نظرات و مطالبم داشتن یا نداشتن سهم تاثیری نداشته باشه که البته طبیعیه وقتی سهمی رو دارم بیشتر اخبارش رو دنبال کنم.

                        در مورد خبرهایی که عنوان کردید تاریخ گذشته خدمتتن عرض کنم که تمام خبرها به روز بوده و مربوط به همان روز و یا نهایتا روز قبل از اون هست و منبع خبرها هم در داخل متن خبر هست که از کدام سایت و یا خبرگزاری هستند.

                        اینکه خودرویی ها بازهم از این قیمتها بعد از 50درصد سود که از خریدشون بردم رشد میکنند و یا نه بنده اظهار نظری نکردم و مطابق روال عادی خبرهای خبرگزاریها رو اونم به روز زدم.

                        اینکه خبری مثلا در ایسنا زده شده و من همون روز در اینجا قرارش میدم مگه زدن خبر توسط من تاثیری در افت یا رشد سهم داره؟خبر در دید عموم هست و بنده برای راحتی دوستان خبرهارو از منابع مختلف جمع اوری میکنم و در تاپیک های مختلف قرار میدم حالا بجای تشکر این حرفهارو میزنید؟؟البته بنده انتطار تشکر از کسی ندارم و بر حسب علاقم به این سایت در این سایت زحمت میکشم و هیچ چشم داشتی هم ندارم.

                        واقعا مناسفم افرادی با تفکرات شما وجود دارد.

                        بنده هنوز بخشی از سهم های خودرویی که در کمترین قیمتها خریدم رو دارم(درصد کمی از سبد)و علاوه بر این حتی در صورت فروختن این سهم ها توسط من سود کردن برام اسان است و هیچ وقت خودم رو معطل و لنگ چند تا سهم نمیکنم که منتظر افت اونا باشم و براحتی در بازار سود میشه کرد.

                        و در اخر بازهم میگم متاسفم براتون.


                        از بقیه دوستان هم عذرخواهی میکنم که پاسخ شاید کمی تندی دادم ولی گاها لازم است.
                        آقای وحید 20 من از شما تشکر میکنم که همیشه اخبار را در سایت به روز قرار میدید و تحلیل های منطقی به دور از احساسات قرار میدید که دچار گمراهی افراد تازه وارد نمیشه
                        شما واقعا انسان شریفی هستید و دنبال منافع خود نیستید و هر خبری را که به ضررخود منجرب شود باز در سایت قرار میدید تا اطلاع رسانی کنید
                        متاسفانه خیلی از شخصیت های معامله گران بورس دچار بی اخلاقی شدن ( وقتی سهمی را میخرند فقط خوب ازش میگن و تا میفروشن بد میگن . هر کسی راحب سهمی داره نظری میده متاسفانه با بدرفتاری جوابش داده میشه و خیلی دیگه ) ای اش کمی رفتار خود را اصلاح میکردیم و به همه چیز با نگرش مثبت نگاه میکردیم .

                        نظر

                        • وحید نصیری
                          عضو فعال
                          • Dec 2012
                          • 594

                          #657
                          دوستان نکات لازم رو یاداور شدن .... من هم به نوبه خودم از اطلاع رسانی وحید 20 تشکر میکنم ..... :x

                          و از دوست عزیزی که انتقاد کردند که چرا خبر منفی میزارید .... بهتره بهش بگیم شما لطف کن خبرهای مثبت گروه خودرو رو بزار .... فی الواقع میبینی که چیزی در بساط ندارند ...

                          یه نیمچه تحلیلی هم دارم که دوستان میتونند اشتاباهاشو بهم گوشزد کنند ...

                          دلار یا هر کالایی دیگری افت نمیکنه مگر اینکه
                          یکی عطش خریدار کاسته بشه ...... چیزی که با عرضه زیاد از بین میره و به واقع تو سهام بورسی هر از چندگاهی شاهدش هستیم .........
                          دومی عقب نشینی خریدار که این میتونه ضعیف شدن فاند دلیلش باشه .....

                          دلار با توجه به وضعیت نابه سامان سیاسی روند رو به رشدی کرد .... و خودرو بر عکس اون افت کرد .... یعنی این دوتا شدند بتا منفی همدیگه ..... با یه دلیل مشترک
                          مهندسی معکوس برداشت بالا این شد که اگه دلار کاهش پیدا کنه ..... خوذرو میره بالا ..... چون دلیل فاندشون تقریبا یکیه ....
                          اما به واقع باید توجه کنیم که دلار با عرضه زیاد میاد پایین ولی پایین اومدن دلار به این معنی نیست که تحریم برداشته میشه ....
                          تا یه جایی چون این دو بتا منفی اند میتونند به صورت بتا منفی عمل کنند ... اما از بعد از اون باید برادریشون رو ثابت کنند .... فی الواقع اینا با دلار 2000 تومنی هم نمیتونند کاری کنند .... صنعتی که با تحریم داره دست و پنجه نرم میکنه و مواد اولیه گیرش نمیاد فرقی نمیکنه دلار 2000 تومن باشه یا 3500 ....
                          به هر حال بازار سرمایه با خوشبینی نسبت به عملکرد دولت آینده خودرو رو مقداری آورده بالا و به قیمت اسمی رسونده که منطقیه ولی وقتی سهم از قیمت اسمی فراتر میره یعنی اینکه باید سود بسازه ... حالا سود سازی اینا در رفع تحریم هست .... منتظر اثبات برادریشون باید باشیم ...... چون ماهیتا فعلا سودی نمیتونند بسازند .....
                          ---------------------------------
                          بهترین تفریح خوابه!

                          نظر

                          • سیگنال
                            Banned
                            • Nov 2012
                            • 714

                            #658
                            جالبه اینجا تاپیک خودرویی است ولی چند تن از دوستان متاسفانه فقط دنبال اخبار منفی می باشند. اگر سهمهای گروه خودرویی را ندارید از لحاظ اخلاقی درست نیست که اخبار بد یک گروه را پخش کنید.مگر اینکه از این کار هدف دیگری را دنبال کنید

                            بنده هم معتقدم با رفع مشکلات سیاسی سهام گروه خودرو رشد خوبی پیش رو دارند و این گروه را صعودی میبینم

                            نظر

                            • mahdavi1
                              عضو عادی
                              • May 2013
                              • 119

                              #659
                              پس با این حساب ما که سهم خودرویی داریم امروز سهمامونو بفروشیم که دوستان منتقد خودروی ها سهمامونو جمع کنند علت معاملات سنگین خودرویی تو روزای گذشته همین میتونه باشه

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #660
                                در اصل توسط سیگنال پست شده است View Post
                                جالبه اینجا تاپیک خودرویی است ولی چند تن از دوستان متاسفانه فقط دنبال اخبار منفی می باشند. اگر سهمهای گروه خودرویی را ندارید از لحاظ اخلاقی درست نیست که اخبار بد یک گروه را پخش کنید.مگر اینکه از این کار هدف دیگری را دنبال کنید

                                بنده هم معتقدم با رفع مشکلات سیاسی سهام گروه خودرو رشد خوبی پیش رو دارند و این گروه را صعودی میبینم
                                مثل اینکه مطالب و توضیحات این تاپیک رو اصلا نخوندید!
                                بهتره توضیحات روز دوشنبه و یکی دو روز قبل من به همراه لینکی که داش مهدی عزیز قرار دادند رو یکبار بخونید.

                                البته در تاپیک های دیگر هم به وقتش(نه الان که 50درصد بالا اومدن)اشاره به رشد خودروییها شد که همون موقع هم جالبه که این بحث ها بود و یه عده میگفتند چرا میگی خودروییها رشد میکنن و الان قضیه برعکس شده!!!!

                                خبرهایی که با زحمت فراوان از منابع متعدد برای راحتی دوستان و اینکه ارشیوی از خبرها در هر تاپیک متناسب به موضوعش جمع بشه تا بعدا مورد استفاده دوستان برای تحلیل قرار بگیره(خودمم گاها مطالب و خبرهای یک سهمو از اول تا اخر میخونم وقتی میخوام در موردش اطلاعات کسب کنم)شد جو دادن منفی؟
                                ایا اساسا قرار دادن خبر تاثیری در رشد یا عدم رشد سهم داره؟

                                در ضمن میگم مطالب رو نمیخونید همینه همانطور که اشاره شد خودم سهم خودرویی دارم البته با درصد کمی از سبد اونم از قیمتهای پایین و هیچ فرقی هم نمیکنه خبر مثبت باشه و یا منفی و هدف صرفا اطلاع رسانیه.

                                اتفاقا اگر سهمی را داشته باشم بیشتر سعی میکنم جنبه منفیشو در نظر بگیرم تا مثبت.

                                ادی هایی که معلوم نیست کی هستند و از کجا پیداشون شده بعد از سالها که صداقتم برای همه اثبات شده دارن حاشیه سازی میکنن.

                                در ضمن بنده هیچ جا نگفتم که خودرویی ها دیگه بالا نمیان و کلا اظهار نظری در این قیمتها نداشتم.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X