اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #616
    تأثیر 15 درصدی تحریم در قیمت ها

    پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان گفت: به طور کلی تحریم ها بیش از 15 درصد در تولید تأثیرگذار نخواهد بود.

    علی اکبر جوانروح در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: صنعت خودروسازی کشور نیز مانند دیگر صنایع تحریم شده است و به کار بردن الفاظ تحریم و تأثیرهای آن تنها جنبه روانی دارد.
    وی در ادامه تصریح کرد: صنعت خودروسازی کشور مانند دیگر صنایع از ابتدای تحریم ها دچار مشکل شده است و خوشبختانه در حال حاضر این صنعت وابستگی چندانی به غرب ندارد در نتیجه تحریم ها چندان تأثیرگذار نخواهد بود.
    وی با اشاره به حضور شرکت رنو در کشور ما اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از قطعات مورد نیاز جهت ساخت خودرو در داخل کشور تولید می شود و دیگر قطعات و مواد اولیه نیز از روسیه و رومانی وارد می شود و با کشور چین نیز قراردادی جهت واردات منعقد شده است.
    این عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: عواملی از جمله افزایش قیمت کالا، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز موجب سوءاستفاده برخی افراد شده است و اینها تنها بهانه هایی جهت بهره بری هرچه بیشتر از تحریم ها است.
    وی با اشاره به تأثیر 15 درصدی تحریم ها در قیمت تمام شده خودرو، متذکر شد: قیمت مواد اولیه دولتی نظیر فولاد، آلومینیوم، پلی اتیلن و پتروشیمی با نرخ ارز مشخص می شود به همین دلیل نوسانات نرخ ارز موجب افزایش شدید قیمت ها شده است.
    جوانروح در پایان با بیان اینکه استفاده از ارز آزاد موجب کاهش توان کنترل می شود، خاطرنشان کرد: ادامه روند کنونی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی خواهد شد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • شبندر
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 3598

      #617
      گروه خودرو در كف قيمتي هست يعني الان بخر دوماه ديگه با 500درصد سود بفروش مخصوصا رايان سايپا
      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

      نظر

      • khademi1350
        عضو فعال
        • Feb 2011
        • 583

        #618
        قفل صنعت خودرو با كدام کلید باز خواهد شد؟
        کد خبر: DEN-729586 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۳/۲۷ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۴۴
        گروه خودرو - کلیدی که این روزها به نماد حل مشکلات اقتصادی، سیاسی مردم تبدیل شده آیا میتواند قفل صنعت خودروی کشور را بازکند؟
        ظاهرا قرار است کلید تدبیر، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مديران دولت نهم و دهم از حل آن عاجز بودند، گره گشای رونق اقتصادی کشور شود.در این بین دستاندرکاران صنعت خودرو نیز گوشه چشمی به این کلید دارند تا شاید با کمک آن بتوانند قفلی که طی دو سال گذشته بر تولید خودرو زده شده، با تدبیر روحانی باز شود. بالا گرفتن کلید همراه با اعلام شعارهای انتخاباتی توسط روحاني اگر چه این روزها توقع مردم را برای حل زودهنگام مشکلات اقتصادی افزایش داده، اما روزنهای از امید را نیز در دل مدیران بسیاری از صنایع خصوصی و نیمه خصوصی از جمله صنعت خودرو گشوده است؛ به طوري كه آنها در اظهاراتشان به باز شدن قفلهایی که طی چند سال گذشته بر بسیاری از صنایع کشور زده شده، امیدوار شدهاند.
        حسن روحانی در پایان نخستین برنامه انتخاباتی تلویزیونی خود، با بالا بردن کلیدی که نماد باز شدن قفل مشکلات کشور خوانده میشد عنوان کرد که «من میخواهم بگویم همه چیز با تدبیر و امید و با کلید تدبیر حل خواهد شد.» با توجه به شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی رییسجمهور منتخب بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چینش وزرای کارآمد در تحقق این شعارها بسیار موثر است حال آنکه پیشبینی میشود رییس دولت یازدهم در کابینه خود از وزرای سابق دولت هاشمی و خاتمی بهره ببرد و محور حرکت اقتصادی دولت تدبیر و امید با این وزرا کلید بخورد. در همین حین روز گذشته خبرگزاری مهر پیشبینی کرده که حسن روحانی، در چینش وزرای اقتصادی خود، احتمالا کلید وزارت صنعت، معدن و تجارت را به یکی از این افراد، یعنی اسحاق جهانگیری (وزیر اسبق صنایع و ريیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی)، رضا ویسه (ريیس اسبق سازمان گسترش)، غلامرضا شافعی (ريیس فعلی سازمان گسترش)، یحیی آلاسحاق (وزیر بازرگانی دولت هاشمی رفسنجانی و ريیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران) و محمد نهاوندیان (ريیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ) خواهد سپرد که البته شانس جهانگیری، آلاسحاق و نهاوندیان بیش از سایر گزینههای دیگر است.
        حال بنا داریم که سوابق خودرویی هر یک از کاندیداهایی را که گمان میرود ممکن است طی ماههای آتی کلید این وزارتخانه به آنها سپرده شود، بررسی کنیم. اسحاق جهانگیری وزیر صنعت و معدن دوران خاتمی، در این بین شاید گزینه محکمی برای پست وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت باشد.به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، شاید هیچ واژهای به اندازه «پیکان» مردم به خصوص ایرانخودروییها را یاد اسحاق جهانگیری، وزیر صنایع و معادن پیشین نیندازد، کسی که پیکان، گاو شیرده ایرانخودرو را از چرخه تولید حذف کرد و پس از آن، این شرکت با مشکلات مالی فراوانی روبهرو شد. هر چند وی بارها در اظهارنظر و مصاحبههای خود عنوان کرده که پیکان باید میرفت؛ چراکه جان مردم مهمتر بود، اما بسیاری از دستاندرکاران صنعت خودرو اقدام وی را سیاسی خواندند و در نهایت عملی برای درخشش پرونده مدیریتی وی.در هر حال اگر چه خروج نابهنگام پیکان مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان خودرویی قرار گرفت، اما عقد قرارداد پلتفرم مشترک در زمان وی که خارج از حاشیهسازی و اختلال نبود، به سوابق درخشان جهانگیری افزود.
        به اعتقاد وی، ايرانخودرو چند سال وقت داشته تا جایگزین مناسبي برای پیکان بیابد این در حالی است که تندر قرار بوده تا جایگزین پیکان باشد، اما سنگاندازی برخی اجازه تحقق این هدف را نداده است. در هر صورت در دوران وزارت وی هم اولین خودروی ملی کشور تولید شد و هم با اندیشه جهانی شدن صنعت خودرو کشور، قرارداد پلتفرم مشترک با رنو امضا شد. اما از رضا ویسه نیز به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی نام میبرند.
        وي نیز از مديران قديمي و باسابقه صنعت خودرو بوده و تقريبا در تمامي گروههاي اين صنعت از جمله ايرانخودرو، سايپا و سازمان گسترش، حضوري فعال و تاثيرگذار داشته است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ويسه از آن دسته مديران صنعتي است كه ايدهها و فعاليتهايش در زمان مسووليت در بخشهاي مختلف صنعتي، داراي تفكر و عمق بوده و حكايت از دورانديشي و تجربه وي دارد. پروژه خودروي ملي و پلتفرم مشترك (X90)، طرحهايي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آنها گذشت و تحولاتي را كه با اجراي اين طرحها، در صنعت خودروي كشور به وجود آمده، ناديده گرفت و انكار كرد. ویسه معاون جهانگیری در دوران ریاست محمد خاتمی بود، وی با تبیين برنامهای 10ساله بانام سیاستهای توسعه صنعت خودرو قصد پیشرو کردن این صنعت را در کشور داشت. وی در مصاحبهای با «دنیای اقتصاد» عنوان کرده بود که ما براي آنكه بتوانيم توان طراحي و مديريت كيفيت خود را افزايش بدهيم و وارد بازارهاي جهاني شويم، طرح پلتفرم مشترك را تدوين كرديم كه دليل آن هم اين بود كه در قالب اين طرح در اندازه اقتصاد بزرگ، توليد كنيم؛ چرا كه خاصيت توليد مشترك، پايين آمدن قيمت تمام شده محصول است. اما از غلامرضا شافعی نیز در کابینه روحانی نام برده شده است. شافعی شاید تنها مدیر از دولت خاتمی بود که در دوران ریاستجمهوری احمدینژاد نیز صاحب كرسي مديريتي شد. وی هماکنون رییس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايميدرو) است. مهدي غضنفري وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته غلامرضا شافعي وزير تعاون دولت هاشمي رفسنجاني و وزير صنايع دولت خاتمي را به سمت معاون خود منصوب كرد و كليد ايدرو را به وي تحويل داد.
        شافعي پس از آنكه در سال 78 و با آمدن اسحاق جهانگيري به وزارت صنايع، از دولت هفتم خداحافظي كرد، كمتر در محافل ديده شد و در واقع گوشه عزلت گرفته و خود را به فعاليتهاي اقتصادي مشغول كرده بود.
        تشکیل ستاد صنعت خودرو از جمله اقدامات خودرویی وی محسوب میشود.
        او در دو مقطع، پا به وزارت صنايع گذاشت؛ يكي در اوايل دهه 60 و ديگري در سال 76 كه از سوي رييسجمهور دوره هفتم، به عنوان وزير صنايع معرفي شد. در واقع ورود شافعي از سال 63 به وزارت صنايع بعد از دوران مسووليت وي در سازمان ملي صنايع ملي ايران بود. او بيش از دو سال در اين سازمان بر كرسي رياست نشست. بر اين اساس هر چند از سوابق خودرویی یحیی آلاسحاق و محمد نهاوندیان سندی موجود نیست، اما این دو نیز در گمانهزنیها برای احراز پس وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #619
          وعده کاهش قیمت خودرو در دولت روحانی

          گروه خودرو – در روزهایی که بازار تبلیغات انتخابات ریاستجمهوری داغ بود اظهارنظرهای پراکندهای در مورد آینده صنعت خودرو از سوی برخی از کاندیداها عنوان شد، اظهاراتی که در ظاهر برای خشنودی مردم و در اصل برای زیر سوال بردن فعالیتهای چندین ساله دست اندرکاران این صنعت تعبیر شد.
          «بنجل»، «فرغون» و «قتلگاه متحرک»، نمونهای است از واژههایی که برخي کاندیداهای ریاستجمهوری یازدهم در قبال پیشروترین و مهمترین صنعت حال حاضر ایران پس از صنعت نفت، به کار بردند. یکی از هشت کاندیدای ریاستجمهوری خودروهای داخلی را «فرغون آپشندار» عنوان کرد و دیگري نیز خودروهای ساخت داخل را قتلگاه متحرک خواند حال آنکه دیگر کاندیداها از جمله حسن روحانی رییسجمهور منتخب مردم تا پایان موعد تبلیغات انتخاباتی هیچ اشارهای به وضعیت این صنعت در گفتار و دیدگاههای خود نکرد. حال آنکه یکشنبه شب گذشته محمد باقر نوبخت مشاور اقتصادی روحانی در برنامه زنده تلویزیونی پایش ضمن تشریح برنامههای اقتصادی رییسجمهور نکاتی کوتاه نیز در مورد صنعت خودرو عنوان کرد.
          مشاور اقتصادی ريیسجمهور منتخب در این برنامه با اشاره به ۱۰ مولفهای که در بهبود فضای کسبوکار کشور موثر است تاکید کرد که یکی از برنامههای دولت یازدهم ساماندهی بازار خودرو است. وی توضیح داد که افزایش قیمت خودرو ربطی به تحریمها ندارد و به مدیریت مجموعه برمیگردد، بر این اساس دولت دکتر روحانی از مدیران شایسته در این عرصه استفاده میکند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.
          اظهارنظر نوبخت، مشاور اقتصادی روحانی در شرایطی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان وعده دوباره کاهش قیمتها از سوی دولت جدید بازهم میتواند بلاتکیفی خودروسازان و متقاضیان را به همراه داشته باشد.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #620
            رییس انجمن صنايع ریختهگری خبر داد
            بدهی 800 میلیارد تومانی خودروسازان به ریختهگران

            گروه صنعت و معدن- مشکلات خودروسازی به صنایع مرتبط و پایین دستی نیز منتقل شده، به طوری که پس از افت حدود 50درصدی تولید خودرو و مشکلات به وجود آمده در صنعت قطعهسازی، صنعت ریخته گری نیز علاوه بر افت تولید، تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی را تجربه کرد.
            کمبود نقدینگی از یک سو و کاهش تقاضا از سوی دیگر عمده دلیلی است که موجب شد تا برخی از فعالان این صنعت برای ادامه بقا، کاهش تولید را در دستور کار خود قرار دهند و برخی دیگر عطای تولید را به لقایش ببخشند.
            تاثیر مستقیم صنعت خودرو بر صنایع ریختهگری و مشکلات به وجود آمده برای خودروسازان را میتوان عمده دلیل افت تولید در این بخش دانست؛ مشکلی که در سال جاری شدت گرفت و با توجه به پیشبینیهای صورت گرفته
            مبنی بر افت بیش از پیش تولید خودرو در سال جاری، گفته میشود دو صنعت قطعهسازی و ریختهگری نیز شاهد رکود بیشتری خواهند بود. از سوی دیگر، افزایش مطالبات این بخش از خودروسازان و دولت نیز کاهش نقدینگی فعالان ریختهگری را به همراه داشته، مشکلی که با اجرای وعده داده شده به خودروسازان مبنی بر اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات برطرف خواهد شد.
            به گفته محمدحسین فلاح، رییس انجمن صنایع ریختهگری بدهی خودروسازان به انجمن ریختهگری حدود 800 میلیارد تومان است. علاوه بر خودروسازان، دولت نیز رقم قابلتوجهی به این بخش بدهکار است که پرداخت مطالبات این بخش میتواند بخشی از مشکلات این صنعت را برطرف کند.
            وي در خصوص مطالبات صنعت ريختهگري از دولت نیز اظهار کرد: مطالبات ما از دولت هيچ عدد و رقم خاصي ندارد، اما سازمانهاي آب و برق کشور، پروژههايي نظير مسکن مهر و... به دليل عدم گردش نقدينگي، بدهيهاي بالايي به صنعت ريختهگري دارند.
            رییس انجمن صنایع ریختهگری معتقد است نبود تکنولوژی، نیروی انسانی و سرمایه عمدهترین مشکلات عدم گسترش صنعت ریختهگری محسوب نمیشود، بلکه مهمترین مسالهای که این صنعت با آن مواجه است کشش بازار است.
            فلاح در جمع خبرنگاران کشش بازار را اصل حیاتی دانست و افزود: کشش بازار برای توسعه و بقای این صنعت در اولویت قرار دارد و این صنعت در کشور با بازار زنده است.
            فلاح با بیان اینکه اگر یک خرد متعارف در فضای اقتصاد کلان کشور جاری شود صنعت ریختهگری به خوبی میتواند به بازویی قوی برای دولتمردان تبدیل شود، گفت: این در حالی است که این صنعت در رده صنایع انرژیبر قرار دارد و باید در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانهها یارانه خاصی نظیر صنعت سیمان و فولاد برای آن در نظر گرفته میشد.
            عدم ارائه آمار پرداخت یارانهها
            وی در مورد پرداخت یارانه اجرای قانون هدفمندی یارانهها به صنعت نیز گفت: هیچ آماری از سوی وزارت صنعت یا مراکز مسوول در مورد میزان یارانه نقدی پرداخت شده به بخش صنعت ارائه نشده و این در حالی است که باید 30درصد از درآمد هدفمندی یارانهها به بخش تولید اختصاص مییافت.
            فلاح افزود: ما هیچ وقت متوجه نشدیم که چرا وزارت صنعت عبارت «پرداخت 30 درصد از درآمدها» را به «یک بسته کمکی» تبدیل کرد که عمده پولی که در آن لحاظ شده بود از طریق وام با نرخ بهره پایین تعریف میشد.
            وی توضیح داد: به این ترتیب وزارت صنعت به بخش کوچکی از صنایع، وامی پرداخت کرد که سال بعد آن را پس گرفت، هر چند هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه میزان وام پرداخت شده است نیز وجود ندارد.
            به گفته وی، از بین 30 شرکت زیرمجموعه انجمن مدیران صنایع، تنها 3 شرکت از صنعت ریختهگری موفق به دریافت وام با بهره یک درصد از محل درآمد هدفمندی یارانهها شدهاند.
            فلاح با بیان اینکه در یک تعریف ساده تورم به معنی برداشت دولتها از جیب مردم است، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از صنایع با
            50 درصد ظرفیت به فعاليت خود ادامه میدهند، بسیاری از آنها تعطیل شده و بسیاری از آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار میکنند.
            رییس انجمن صنایع ریختهگری در ادامه گفت: شروع صادرات بعد از صنایعدستی میتواند به صنایع ریختهگری منتسب شود و این در حالی است که کشورهای مختلفی از ما قطعات ریختهگری خریداری میکنند.
            تولید با 50درصد ظرفیت
            عبدالحمید قدیمی، دبیر انجمن صنایع ریختهگری نیز در این نشست در خصوص آمار تولید صنعت ریختهگری تصریح کرد: برآورد ما از این صنعت ظرفیت تولید حدود یک میلیون تن است، اما اوج تولید قطعات ریختهگری به سال 89 بازمیگردد. در آن سال در مجموع تولیدات این صنعت به 780 هزار تن رسید، اما در سال 91 بیش از 500 هزار تن نبوده و با این شرایط میتوان گفت در حال حاضر این بخش با 50 درصد از ظرفیت در حال فعالیت است. به گفته قدیمی، به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت و انباشته شدن مطالبات، صنایع بسیاری در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند و برآیند این موضوع اتفاقات ناگوار در فضای کسب و کار است.
            تشریح وضعیت صادرات
            دبیر انجمن صنایع ریختهگری درباره وضعیت صادرات صنعت ریختهگری در کشور اظهار کرد: صادرات قطعات ریختهگری عمدتا مربوط به کشور فرانسه و ایتالیا بوده که این کشورها از قطعات ریختهگری در صنعت خودروسازی استفاده میکنند. وی بیان کرد: خودروسازی پژو نیز هنوز از ایران قطعات ریختهگری را خریداری میکند. قدیمی در ادامه با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیجفارس، قطر و ترکیه دیگر کشورهای هدف برای صادرات صنعت ریختهگری در کشور هستند، گفت: 20درصد از تولیدات ما در صنعت ریختهگری به کشور قطر صادر میشوند. همچنین قطعات ریختهگری به عنوان قطعات راه سازی به کردستان عراق نیز صادر میشود. دبیر انجمن صنایع ریختهگری در پایان با تاکید بر اینکه سال گذشته حتی به چین هم نمونههایی از قطعات ریختهگری صادر شد، گفت: در مجموع برآورد ما از صادرات قطعات ریختهگری حدود 70 میلیون یورو بوده، هر چند که وضعیت صادرات ما تا 200 میلیون یورو در سال نیز رشد کرد.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • bahary
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 2510

              #621
              با توجه به اخبار مربوط به گروه خودرو هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت سهام و صفهای خرید آن وجود ندارد.با فرض اینکه دولت جدید بخواهد با همان کلید تدبیرش قفل این صنعت را باز کند، حداقل دو سال زمان می برد تا رکود حاکم بر فضای این صنعت تغییر کند. باید قبول کرد که روحانی دست معجزه گر عیسی و عصای موسی ندارد که یک شبه بتواند مشکلات بوجود آمده طی 8 سال مدیریت سخیف و ویرانگر محمود را دگرگون کند.
              آخرین ویرایش توسط bahary؛ 2013/06/19, 07:09.

              نظر

              • محمد 66
                عضو فعال
                • Mar 2011
                • 2938

                #622
                در اصل توسط bahary پست شده است View Post
                با توجه به اخبار مربوط به گروه خودرو هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت سهام و صفهای خرید آن وجود ندارد.با فرض اینکه دولت جدید بخواهد با همان کلید تدبیرش قفل این صنعت را باز کند، حداقل دو سال زمان می برد تا رکود حاکم بر فضای این صنعت تغییر کند. باید قبول کرد که روحانی دست معجزه گر عیسی و عصای موسی ندارد که یک شبه بتواند مشکلات بوجود آمده طی 8 سال مدیریت سخیف و ویرانگر محمود را دگرگون کند.

                دوست عزیز اگر با کلید تدبیر دولت جدید قفل خودروسازان باز شود بعد از 2 سال ، دیگه به جای سایپا 100 تومانی باید سایپا 1000 تومانی بخری .

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #623
                  عضو انجمن قطعهسازان خودرو در گفت و گو با ایلنا:
                  عملا بازاری برای قطعهسازان خودرو وجود ندارد/ روحانی از وخامت اوضاع اقتصادی با خبر است

                  امید است دولت روحانی بتواند راه حلی برای از میان برداشتن فشارها بیابد و با اعمال سیاستهای جدید، تحریم بانكها را هم از میان بردارد چرا كه با این امر بسیاری از مشكلات داخلی از جمله كاهش تولید خودرو از بین میرود.

                  با تحریمهای اعمال شده ساخت خودرو با مشكلات جدی روبرو شده است و عملا بازاری برای قطعهسازان وجود ندارد.

                  سید مجدالدین دشتی عضو انجمن قطعه سازان خودرو در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت: اگر روحانی بتواند مسایل خارجی را حل كند، میتواند مسایل قطعه سازان را نیز حل كند.

                  وی با تاكید بر این موضوع كه بخش زیادی از مشكلات اقتصادی داخلی به سیاستهای خارجی بستگی دارد، بیان كرد: امید است دولت روحانی بتواند راه حلی برای از میان برداشتن فشارها بیابد و با اعمال سیاستهای جدید، تحریم بانكها را هم از میان بردارد چرا كه با این امر بسیاری از مشكلات داخلی از جمله كاهش تولید خودرو از بین میرود.

                  دشتی در همین راستا اظهار داشت: عدم تحریم بانكها، مشكل خرید قطعههای مورد نیاز اعضای انجمن از شركتهای خارجی و پرداخت به آنها را از میان میبرد و بازارها رونق پیدا میكنند.

                  وی در پایان تاكید كرد: روحانی به خوبی از وخامت اوضاع اقتصادی با خبر است بنابراین میتواند در جهت بهبود شرایط گامهای موثری بردارد.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #624

                    صادرات خودرو 84 درصد کاهش یافت


                    صادرات خودروی ایران در دو ماهه نخست امسال با کاهش 84.74 درصدی به 1006 دستگاه رسید.

                    به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس تازهترین آمار گمرک ایران در دو ماهه نخست 1392 ارزش خودروهای صادراتی ایران نیز با کاهش 78.73 درصدی به 8 میلیون دلار رسید. همچنین وزن خودروهای صادراتی با افت 82.52 درصدی بالغ بر 1000 تن شد. میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی دو ماهه اول 1392 مبلغ 7825 دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 39.38 درصدی را نشان میدهد.

                    84.39 درصد از کل خودروهای صادراتی ایران در این مدت به مقصد بازار عراق ارسال شدند. تعداد بسیار محدودی خودرو نیز به آذربایجان، عراق و اوکراین صادر شد.

                    صادرات خودرو به عراق در این مدت با کاهش 84.76 درصدی به 849 دستگاه رسید. سال گذشته برخی رسانهها از توقف صادرات خودروی ایران به عراق از ابتدای سال جاری میلادی خبر دادند. براساس ادعای این رسانهها مقامات عراقی به بهانه غیراستاندارد و بیکیفیت بودن خودروهای ساخت ایران جلوی ورود این خودروها را به کشورشان گرفتهاند. اگرچه بعدا وزارت بازرگانی عراق با انتشار بیانیهای توقف صادرات خودروهای ایرانی را به این کشور تکذیب کرد. هماکنون بیشترین خودروهایی که در عراق از آن استفاده میشود، خودروهای ساخت ایران است.

                    صادرات خودرو در دو ماهه ابتدایی 1392 سهمی معادل 0.16 درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داد.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #625
                      عضو انجمن قطعه سازان خودرو خبر داد:
                      تعطیلی 137 واحد قطعهسازی و تعدیل 50 درصدی كارگران

                      چكیده: «تاكنون بیش از 137 واحد تولید قطعه سازی تعطیل شده و بین 30 تا 50 درصد از كارگاههای تولیدی نیز یا تعدیل نیرو داشته اند و یا به صورت نیمه وقت فعالیت می كنند.»

                      عضو انجمن قطعه سازان خودرو از تعطیلی 137 واحد تولیدی قطعات خودرو و تعدیل 50 درصدی نیروی كار كارگاه های فعال خبر داد.

                      محمد رضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه دخالت های شورای رقابت در قیمت گذاری باعث ركود در صنعت خودرو شد اظهار داشت: هیچ نقطه ای در دنیا دولت در بحث قیمت گذاری خودرو دخالت نمی كند برای حل یك موضوع نباید صورت مسئله را پاك كرد.

                      وی با اشاره به وضعیت نابسامان قطعه سازان خاطر نشان كرد: صنف قطعه ساز خواستار حمایت بیشتر تولید از سوی رییس جمهور منتخب است و اینكه دخالت دولت در امر قیمت گذاری را تا حد امكان كاهش دهد.

                      نجفی منش با اشاره به آمار كاهش تولید خودرو طی سال گذشته و دو ماهه ابتدای سال جاری افزود: دخالت های بی مورد دولت باعث كاهش 46 درصدی تولید خودرو در سال 91 و كاهش 50 درصدی تولید خودرو طی 2 ماهه ابتدای سال جاری شد.

                      وی خاطر نشان كرد: تاكنون بیش از 137 واحد تولید قطعه سازی تعطیل شده و بین 30 تا 50 درصد از كارگاههای تولیدی نیز یا تعدیل نیرو داشته اند و یا به صورت نیمه وقت فعالیت می كنند.

                      نجفی منش با بیان اینكه در بحث صادرات قطعه نیز با مشكل مواجه هستیم گفت: در گذشته به كشورهایی كه خودرو صادر می شد قطعه آن خودرو نیز صادر می شد اما با گسترش تحریم ها این موضع نیز منتفی شد.

                      وی با انتقاد از بی تدبیری مسئولین در داخل كشور گفت: تبلیغات منفی داخلی در خصوص بی كیفیتی خودرویی نظیر پراید باعث شد بازار این خودرو در عراق را از دست بدهیم.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • bahmaei.m
                        عضو عادی
                        • Dec 2012
                        • 145

                        #626
                        با سلام
                        زمانی که نوشته های این دوستان در باره صنعت خودرو را می خوانم یادم به نوشته بعضی در شبندر 190 تومانی وشبریز 400 تومانی می افتد که این دوستان خیلی ها از تازه کارها را که به گفته این غزیزان گوش داده از سوده بالای 300 درصدی باز داشتند اگر دوستان به این صنعت که با این همه فشار با سر پا مانده اعتمادی ندارند لطفا مانع دیگر دوستان نگردند

                        نظر

                        • وحید 20
                          ستاره‌دار(98)
                          • Mar 2011
                          • 29911

                          #627
                          مشكلات قطعهسازان

                          فارس - دبیر انجمن قطعهسازان با بیان اینکه اجرای مصوبه دولت برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 و با دو ایربگ از ابتدای تیرماه امکانپذیر نیست، گفت: این مصوبه در صورتی قابل اجرا است که قطعات لازم برای تولید و سوخت مناسب تامین شود. ساسان قربانی اظهار كرد: تولید خودرو با استاندارد یورو 4 به دلیل مشکل تامین قطعات و همچنین محدودیت عرضه بنزین یورو 4 از ابتدای تیرماه امکانپذیر نیست.

                          وی با بیان اینکه تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در شرایط فعلی به صورت محدود امکانپذیر است، تصریح کرد: تولید انبوه این خودروها امکانپذیر نیست، زیرا برای این تولید باید برنامهریزی مشخصی صورت گیرد و در این جهت باید مشخص باشد که توزیع بنزین و همچنین تامین قطعات به چه صورت انجام خواهد شد. وی ادامه داد: تولیدکنندگان کنترلی بر پارامترهای تولید ندارند و در واقع بستر لازم برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 و یا با دو ایربگ فراهم نیست.
                          قربانی با اشاره به آمادگی صنعت قطعهسازی و خودروسازی برای تولید محدود خودرو با استاندارد یورو 4، گفت: تولید انبوه این نوع خودروها نیازمند یک برنامهریزی مشخص است و محدودیتها در تامین قطعه و سوخت باید برطرف شود.
                          به گفته وی، در تامین ایربگ نیز مشکلاتی وجود دارد و محدودیتهای تامین ارز باعث شده تا واردات قطعات لازم برای تولید ایربگ با مشکل همراه باشد؛ به همین دلیل واردات قطعه برای تولید ایربگ به میزان لازم صورت نگرفته است.
                          دبیر انجمن قطعهسازان افزود: مصوبه دولت برای تولید خودرو با دو ایربگ از ابتدای تیرماه قابل اجرا نیست؛ زیرا قطعات لازم برای تولید ایربگ به کشور وارد نشده است.

                          فارس - دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه اجرای مصوبه دولت برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 و با دو ایربگ از ابتدای تیرماه امکان‌پذیر نیست، گفت: این مصوبه در صورتی قابل اجرا است که قطعات لازم برای تولید و سوخت مناسب تامین شود. ساسان قربانی اظهار کرد: تولید خودرو با استاندارد یورو 4 به دلیل مشکل تامین قطعات و همچنین محدودیت عرضه بنزین یورو 4 از ابتدای تیرماه امکان‌پذیر نیست. وی با بیان اینکه تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در شرایط فعلی به صورت محدود امکان‌پذیر است، تصریح کرد: تولید انبوه این خودروها امکان‌پذیر نیست، زیرا برای این تولید باید برنامه‌ریزی مشخصی صورت گیرد و در این جهت باید مشخص باشد که توزیع بنزین و همچنین تامین قطعات به چه صورت انجام خواهد شد.
                          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                          نظر

                          • farhad894
                            عضو عادی
                            • Oct 2012
                            • 251

                            #628
                            با سلام دوستان کسی از سود تخصیص یافته تو مجمع خرینگ خبر داره چقدر است

                            نظر

                            • وحید 20
                              ستاره‌دار(98)
                              • Mar 2011
                              • 29911

                              #629
                              عدم شمارهگذاری خودروهای یورو ۲ از فردا

                              قائممقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه فردا آخرین مهلت خودروسازان برای انطباق محصولاتشان با استاندارد یورو ۴ است، گفت: بر همین اساس پلیس راهور ناجا خودروهایی که با استاندارد یورو ۲ تولید میشوند را شمارهگذاری نمیکند.

                              علی محمد شاعری در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس اظهارداشت: فردا آخرین مهلت خودروسازان برای ارتقای سطح استاندارد محصولاتشان به استاندارد یورو 4 است.

                              قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: بر اساس مصوبه دولت از ابتدای تیرماه سال جاری شرکتهای خودروساز مکلف به تولید و عرضه خودرو با استاندارد یورو 4 هستند و بر همین اساس نیز پلیس راهور ناجا اختیار دارد از فردا از شمارهگذاری خودروهای یورو 2 در 8 کلانشهر کشور خودداری کند.

                              وی بیان داشت: بر اساس گزارشهای ارسالی از شرکتهای خودروسازی هماکنون 70درصد خودروهای تولید داخل(از نظر تیراژ)منطبق با استاندارد یورو 4 تولید میشوند و گواهیهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردهاند.

                              به گفته شاعری، تولید این میزان خودرو با استاندارد یورو 4 برای 8کلانشهر کشور کافی است.

                              قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه اولویت نخست این سازمان تولید و عرضه خودرو با استاندارد یورو 4 در 8کلانشهر کشور است، یادآور شد: مابقی خودروها حداکثر طی 2 ماه آینده منطبق با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه میشود.

                              وی بیان داشت: نیروی انتظامی از فردا خودروهایی را که در 8 کلانشهر کشور اعم از استانهای تهران، اهواز، اصفهان،شیراز، مشهد، اراک، کرج و تبریز منطبق با استاندارد یورو 4 باشد شمارهگذاری میکند و در غیر این صورت نسبت به شمارهگذاری خودروهای تولیدی منطبق با استاندارد یورو 2 ممانعت میکند.

                              این مقام مسئول درباره تولید بنزین یورو4 خاطرنشان کرد: تولید و عرضه بنزین با استاندارد یورو 4 آغاز شده است به طوریکه در اواسط هفته گذشته بنزین یورو 4 در 20 جایگاه سوخت استان تهران عرضه شد؛ البته به توزیع بنزین با استاندارد جهانی به تدریج در سایر نقاط و شهرهای کشور آغاز میشود.
                              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #630
                                دلایل کاهش تولید قطعات خودرو/ واردات قطعات هایتک با محدودیت مواجه است

                                دبیر انجمن قطعهسازان با تشریح دلایل کاهش تولید خودرو و ارتباط آن با عرضه قطعات به خودروسازان گفت: واردات برخی مواد اولیه مورد نیاز قطعهسازان با مشکل مواجه شده و در حال حاضر بیشترین محدودیت در زمینه واردات قطعات هایتک است.

                                ساسان قربانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یک خودرو از تعداد بیشماری قطعه ساخته میشود که کافی است 5 یا 6 شرکت قطعهساز از بین هزار شرکت نتوانند قطعات لازم را تأمین کنند، در نتیجه خودرو تجاری نمیشود و کف کارخانه باقی میماند.

                                وی ادامه داد: کمبود نقدینگی، عدم دسترسی به ارز مبادلهای، محدودیت انتقال پول و همچنین تأثیر تحریمها بر واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعهسازی از جمله مشکلات موجود و دلایل عدم تأمین کافی قطعات برای تولید خودرو در کشور است.

                                قربانی تصریح کرد: این عوامل باعث شده تا قطعات به اندازه کافی به خودروسازان نرسد و در مقابل، خودروسازان نیز در تأمین بخشی از قطعات که به طور مستقیم به کشور وارد میکردند با مشکل مواجه شدهاند که این مسأله باعث کاهش تولید خودرو شده است.

                                وی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه لازم برای تولید قطعات از طریق واردات تأمین میشود، گفت: واردات این نوع مواد نیز با مشکل مواجه شده و در حال حاضر بیشترین محدودیت در زمینه واردات قطعات هایتک و قطعاتی که با فناوری بالا تولید میشوند، وجود دارد.

                                وی با بیان اینکه قیمت خودرو و قطعات به اندازه لازم و متناسب با افزایش هزینه تولید تعدیل نشده است، گفت: قیمت ارز سه برابر شده و در عین حال، مواد اولیه داخلی نیز 3 تا 4 برابر افزایش قیمت داشته است که در چنین شرایطی تعدیل قیمت خودرو متناسب با رشد قیمت مواد اولیه نبوده است.

                                دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به کاهش تولید خودرو طی سال جاری، گفت: مشکل انتقال پول و عدم تأمین ارز مبادلهای برای خودروسازان و قطعهسازان باعث کاهش تولید خودرو در کشور شده است.

                                وی با بیان اینکه ممکن است حدود 5 درصد ارز مورد نیاز قطعهسازان از طریق ارز مبادلهای تأمین شده باشد، تصریح کرد: بقیه ارز مورد نیاز قطعهسازان باید از بازار آزاد تأمین شود که این مسأله قیمت تولید را افزایش میدهد و علاوه بر این، محدودیتهایی در تأمین ارز وجود دارد.

                                وی تأکید کرد: قیمت خودرو تعدیل شده ولی با توجه به اینکه این تعدیل قیمتها با افزایش هزینه تولید متناسب نبوده است، این مسأله در سطح کیفی محصولات تأثیرگذار خواهد بود.

                                به گفته قربانی، قیمت تولیدات را نمیتوان به صورت دستوری کاهش داد.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X