اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #661
    چرا خودرو ارزان نشد؟

    کد خبر: DEN-731600 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۰۳ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۵۰
    دنیای اقتصاد- در شرایطی که ریزش قیمت در بازارهایی مانند سکه و ارز ادامه دارد، بازار خودرو همچنان در لاک گرانی مانده و کاهش قیمت چندانی در آن به چشم نمیآید.مشتریان انتظار داشتند با توجه به افت نرخ ارز و همچنین رخدادهای سیاسی اخیر کشور، قیمت خودرو نیز شکسته شود، اما کارشناسان معتقدند به دلیل وضع نابسامان تولید و تیراژ اندک، نباید انتظار کاهش قیمت در کوتاه مدت را داشت. به گفته آنها، اگر قرار بر ریزش قیمت خودرو باشد، این اتفاق در دراز مدت و برای خودروهایی که با نرخ ارز فعلی تولید یا وارد شده اند، رخ خواهد داد.

    چرا خودرو ارزان نشد؟

    گروه خودرو- در روزهایی که قیمت ارز روندی کاهشی به خود گرفته و بازار سکه نیز از سکه افتاده و طلا هم افت کرده است، برای خیلیها این پرسش پیش آمده که چرا خودرو ارزان نشد.
    از همان فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با انتشار نتایج اولیه، بیشتر بازارها واکنشی مثبت از خود نشان دادند و قیمتها روندی نزولی در پیش گرفتند از جمله ارز و سکه و طلا. با قطعی شدن نتایج و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید نیز واکنشها مثبتتر شد و قیمتها بیش از پیش کاهش یافتند تا جایی که نرخ دلار پس از مدتها به زیر سه هزار تومان هم رسید. این در حالی است که بازار خودرو کماکان در لاک گرانی خود ماند و به سان ارز و سکه، در مسیر کاهش و ریزش قیمت قرار نگرفت. حالا برای خیلیها محل پرسش شده که چرا انتخاب رییس جمهور جدید و کاهش نرخ ارز، بر بازار خودرو اثر نگذاشت و کاهش قیمتی در پی خود نداشت. اذهان عمومی همچنین این پرسش را هم مطرح میکنند که در ادامه چه سرنوشتی گریبان بازار خودرو و قیمتهایش را خواهد گرفت. آیا انتخاب رییس جمهور جدید ایران و کاهش نرخ ارز، در آینده بازار خودرو اثرگذار است و آن را در مسیر ارزانی قرار خواهد داد یا خودروها گرانتر از حال حاضر نیز خواهند شد.
    کارشناسان و فعالان بازار در پاسخ به پرسش اول که چرا بازار خودرو در این 10 روز اخیر کاهش قیمت چشمگیری را به خود ندید، پای تولید را وسط کشیده و از این موضوع به عنوان دلیل اصلی عدم کاهش قابل توجه قیمت خودرو یاد میکنند. به گفته آنها، نوسان قیمت کالاها به میزان عرضه و تقاضایشان بستگی دارد، به نحوی که اگر تقاضا بیش از عرضه باشد، کالاها گران میشوند و در حالت عکس، با کاهش قیمت روبهرو خواهیم بود. کارشناسان البته بر این باورند که اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی در کاهش قیمت ارز و سکه داشته، اما در نهایت این میزان عرضه و تقاضا است که منحنی قیمتها را بالا و پایین میکند. حال اتفاقی که در بازار خودرو افتاده این است که حجم عرضه با میزان تقاضا تناسب ندارد و هرچه هم اخبار خوش سیاسی و اقتصادی در کشور منتشر شود، باز تا عرضه و تقاضا هماهنگ نباشند نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.
    این اظهارنظر کارشناسان کاملا با شرایط حال حاضر تولید در صنعت خودرو کشور تطابق دارد، چه آنکه آمارها از تداوم روند کاهشی تولید حکایت میکنند و این به معنای متناسب نبودن «تیراژ» با «تقاضای بازار» است.
    اما فعالان بازار نیز با تایید کم اثر بودن رخدادهای سیاسی و کاهش قیمتهای اخیر بر قیمت خودرو، تاکید میکنند بازار با وجود راکد بودن همچنان روزهای گرانی را سپری میکند. به گفته فعالان بازار، با وجود رکودی که طی 10 روز گذشته بر بازار خودرو سایه افکنده، قیمتها چندان افت نکرده و کاهش نرخ ارز نیز تقریبا اثری بر بازار نداشته است. آنها میگویند اگر قرار بر اثرگذاری کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو باشد، این اتفاق در کوتاه مدت رخ نخواهد داد و باید منتظر اثرات آن در آینده بود زیرا خودروهای داخلی و خارجی حال حاضر بازار، مولود قیمت ارز در گذشته هستند نه نرخ ارز فعلی.
    به عبارت بهتر، خودروي تولید داخل که هم اکنون در بازار وجود دارد، قبلا به تولید رسیده، یعنی زمانی که نرخ ارز از قیمت فعلی آن بیشتر بوده است، بنابراین دلیلی ندارد که این خودرو متناسب با نرخ الان ارز قیمت داشته باشد. با این حساب، خودرویی که قطعات آن متناسب با نرخ فعلی ارز خریداری میشود، (به شرط ثابت ماندن سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه تولید) باید در زمان عرضه ارزانتر از قیمت حال حاضرش باشد. مثلا اگر تندری که با ارز سه هزار و 500 تومان تولید شده، هم اکنون 35 میلیون تومان قیمت دارد، شش ماه دیگر باید قیمتی کمتر از این داشته باشد، چون با ارز سه هزار و 200 تومانی به تولید رسیده است.
    در مورد خودروهای وارداتی نیز اوضاع به همین شکل است، به نحوی که برای تاثیر کاهش نرخ ارز بر خودروهای وارداتی باید چشم به آینده داشته باشیم. یکی از کارشناسان در این مورد میگوید: خودروي وارداتی که هم اکنون در بازار وجود دارد، قبلا و با ارز گران ثبت سفارش و خریداری شده، بنابراین واردکننده نمی تواند آن را متناسب با نرخ حال حاضر ارز به فروش برساند. با این حال اما خودروهایی که در آینده وارد کشور میشوند طبعا باید قیمت کمتری داشته باشند، مگر آنکه سایر فاکتورها تاثیرگذار بر قیمت وارداتی ها، تغییر کند.
    خودرو گران میشود؟
    اما به سراغ پرسش دوم برویم؛ سرنوشت قیمت خودرو در آینده چه خواهد شد؟
    به اعتقاد کارشناسان، تا زمانی که تولید خودرو سروسامان نگیرد و تیراژ رشد نکند، نه تنها نمیتوان به کاهش قیمتها امیدوار بود بلکه احتمال گرانی بیشتر نیز میرود. آنها معتقدند با خارج شدن بازار از رکود، تقاضا برای خرید خودرو رشد خواهد کرد و چون تیراژ پایین است، طبعا عرضه نیز متناسب نخواهد بود و در خوشبینانهترین حالت، قیمتها ثابت میمانند، هرچند احتمال گران شدن شان نیز بسیار بالا است.
    موضوع دیگری که کارشناسان بر آن تاکید دارند، احتمال ورود دوباره سرمایههای سرگردان به بازار خودرو است. آنها بر این باورند که مردم هم اکنون با توجه به ریزش قیمت سکه و ارز، در حال خروج سرمایههای خود از این دو بازار هستند و هیچ بعید نیست مقصد بعدی شان بازار خودرو باشد. اگر این اتفاق رخ بدهد، قیمت خودرو باز هم روندی صعودی به خود خواهد گرفت، چون تولید وضع مناسبی ندارد و نمیتواند جوابگوی تقاضای احتمالی باشد. طبق آخرین آمار، تولید خودرو در دو ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افتی حدود 60 درصد روبهرو بوده و بعید است به این زودیها وضع تولید رو به راه شود، بنابراین همچنان احتمال گران شدن خودرو بیشتر از ارزان شدنش است.

    دنیای اقتصاد- در شرایطی که ریزش قیمت در بازارهایی مانند سکه و ارز ادامه دارد، بازار خودرو همچنان در لاک گرانی مانده و کاهش قیمت چندانی در آن به چشم نمی‌آید. مشتریان انتظار داشتند با توجه به افت نرخ ارز و همچنین رخدادهای سیاسی اخیر کشور، قیمت خودرو نیز شکسته شود، اما کارشناسان معتقدند به دلیل وضع نابسامان تولید و تیراژ اندک، نباید انتظار کاهش قیمت در کوتاه مدت را داشت. به گفته آنها، اگر قرار بر ریزش قیمت خودرو باشد، این اتفاق در دراز مدت و برای خودروهایی که با نرخ ارز فعلی تولید یا وارد شده اند، رخ خواهد داد.
    آخرین ویرایش توسط وحید 20؛ 2013/06/25, 01:25.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #662
      مهلت دوباره برای یورو۴، تناقضی که پایان ندارد

      کد خبر: DEN-731601 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۰۳ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۵۰
      گروه خودرو- از همان روزی که ممنوعیت شمارهگذاری خودروهای یورو۲ آغاز شد، اخبار رفع توقف شمارهگذاری خودروهای یورو۲ از رسانههای مختلف به گوش رسید اما این اخبار در حالی بود که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از طرفهای اصلی این ماجرا، هیچگاه این اخبار را تایید نکرد.
      اخباری که از مهلت دوباره کارگروه حمایت از تولید یا هیات دولت برای خودروسازان حکایت داشت اما سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها این اخبار را هیچگاه تایید نکرد بلکه ريیس این سازمان روز گذشته اعلام کرد که مصوبهای در خصوص مهلت مجدد خودروسازان برای استاندارد یورو۴ تصویب نشده است. البته به نظر میرسد که سازمان حفاظت محیط زیست عزم خود را جزم کرده تا این بار مهلتی دوباره به تصویب نرسد؛ چراکه محمدیزاده در بخشی از صحبتهایش گفته است که به عنوان ريیس سازمان حفاظت محیط زیست از طرف خودش و سازمان محیط زیست قول میدهد که تجدیدنظری در این مصوبه انجام نشود.
      اما اظهارات محمدیزاده در حالی است که معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت در حمایت از خودروسازان پیشنهادی را مطرح کرده است.
      این پیشنهاد که به گفته محسن صالحینیا به تصویب کارگروه حمایت از تولید هم رسیده شامل جدولی برای مهلتدهی به شرکتهای خودروساز است، بر این اساس خودروسازان میتوانند به تدریج از اول مهر تا پایان سال تولیداتشان را به استاندارد یورو ۴ مجهز کنند. اما محمدیزاده کارگروه حمایت از تولید را از اصل فاقد این اختیار میداند که بتواند مصوبه دولت را لغو یا تغییری در آن ایجاد کند. به هر حال با وجود تمام اخباری که خبر از رفع توقف شمارهگذاری خودروهای یورو۲ میدهد، تنها چیزی که در حال حاضر قطعیت دارد مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت شمارهگذاری خودروهای یورو۲ از ابتدای تیرماه است.

      گروه خودرو- از همان روزی که ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ آغاز شد، اخبار رفع توقف شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ از رسانه‌های مختلف به گوش رسید اما این اخبار در حالی بود که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از طرف‌های اصلی این ماجرا، هیچ‌گاه این اخبار را تایید نکرد. اخباری که از مهلت دوباره کارگروه حمایت از تولید یا هیات دولت برای خودروسازان حکایت داشت اما سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها این اخبار را هیچ‌گاه تایید نکرد بلکه رییس این سازمان روز گذشته اعلام کرد که مصوبه‌ای در خصوص مهلت مجدد خودروسازان برای استاندارد یورو۴ تصویب نشده است.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #663

        شمارهگذاری خودروها امروز از سر گرفته میشود


        دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با مصوبه جدید هیات دولت و ابلاغ آن شمارهگذاری خودروهای داخلی با استاندارد آلایندگی یورو 2 و یورو 3 از امروز - سهشنبه - از سر گرفته میشود.

        احمد نعمتبخش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: عملکرد غیر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست موجب توقف شمارهگذاری خودروهای یورو 2 و یورو 3 از ابتدای هفته گذشته شد.

        وی با بیان این که عملکرد این سازمان در حالیست که طبق مصوبه دولت در سال 89 ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها شش ماه پس از توزیع سوخت باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این مصوبه قید شده بود که وزارت نفت باید از ابتدای فروردین سال 91 توزیع سراسری سوخت یورو 4 را آغاز کند که البته این کار صورت نگرفت.

        دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با توجه به عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4 هیات دولت ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 را به ابتدای سال آینده موکول کرد.

        وی افزود: بنابراین برخلاف برخی اظهارات صورت گرفته، هیات دولت مهلت جدیدی به خودروسازان نداده است بلکه این مهلت به وزارت نفت داده شده تا توزیع سراسری سوخت یورو 4 را انجام دهد.

        نعمتبخش تصریح کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیات دولت شمارهگذاری خودروهای یورو 2 و یورو 3 باید از امروز از سر گرفته شود.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #664
          قیمت خودرو با افت نرخ ارز کاهش نمییابد


          رئیس شورای رقابت با بیان اینکه تورم بخشی سه خودرو مگان، تندر و ۲۰۶ تا آخر هفتهاز سوی بانک مرکزیاعلام میشود،گفت: کاهش قیمت خودرو مستلزم تعیین نرخ تورم بخشی جدید از سوی بانک مرکزیاست و تا زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی جدید راتعیین نکندنرخ خودروبراساس قیمت و تورم فعلی قیمت گذاری میشود.

          جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره تعیین تورم بخشی سه خودروی تندر90، مگان و 206 که هنوز از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است، تصریح کرد: خودروهایی که تورم بخشی آن ها هنوز اعلام نشده سهم زیادی در بازار ندارند؛ البته پارامترهایی که در تعیین قیمت این خودروها باید لحاظ شوند به ویژه نرخ تورم بخشی که توسط بانک مرکزی اعلام می شود، باید مشخص شوند.
          رئیس شورای رقابت، با بیان اینکه بانک مرکزی برای تعیین نرخ تورم بخشی به آنالیز قیمت نهاده های تولید خودروسازان و میزان ارزبری خودروها نیاز داراد، افزود: البته اطلاعات خودروهایی که هنوز تورم بخشی آنها اعلام نشده است را اخیرا دریافت کردیم و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت و با وجود اینکه سهم این خودروها در بازار زیاد نیست اما نرخ تورم بخشی تا آخر این هفته از سوی بانک مرکزی اعلام شود.


          قیمت خودروبا کاهش نرخ ارز پایین نمی آید


          پژویان در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو کاهش می یابد؟ افزود: کاهش نرخ ارز به شورای رقابت ارتباط ندارد؛ اگر نرخ ارز ۱۰۰۰ تومان یا ۴۰۰۰ هزار تومان باشد فقط در تعیین نرخ تورم نقش دارد و این موضوع نیز وظیفه بانک مرکزی است وبانک مرکزی هر نرخی اعلام کند ما این نرخ را به خودروسازان ابلاغ می کنیم.

          وی ادامه داد: اما فقط به عنوان یک کارشناس اعلام می کنم که اگر به جای مسئولان بانک مرکزی بودم بر اساس نوساناتی که در یک دوره خاص اتفاق می افتد تصمیم گیری قطعی نمی کردم و در زمانی که یک ثباتی در متغیرها به وجود آمد براساس این ثبات تصمیم گیری می کردم. پژویان تاکید کرد: البته بانک مرکزی به عنوان یک نهاد رسمی این اختیار را دارد در هر زمان نسبت به تعیین نرخ تورم بخشی اقدام کند اما اگر از من به عنوان یک اقتصاددان سوال کنند می گویم این نرخ زمانی اعلام شود که تلاطم و نوسانات نرخ ارز از حالت سینوسی به تدریج به یک محور ثابت تبدیل شود.
          وی درباره خودروهایی که تورم بخشی آنها اعلام شده است اما علی رغم کاهش نرخ ارز همچنان با تورم ۵۳ درصدی به فروش می رسند، گفت: نرخ تورم بخشی بانک مرکزی در یک مدتی ملاک قیمت است و از نظر ما قیمت گذاری خودروها بر اساس همان دستورالعمل و تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده و تا زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی جدید برای خودروهایی که نرخ تورم بخشی آن ها در گذشته اعلام شده تعیین نکند و در شورا تایید نشود این خودروها بر اساس همان قیمت و تورم فعلی قیمت گذاری می شوند.

          رئیس شورای رقابت در پایان درباره اینکه در شرایط فعلی کاهش تعرفه واردات می تواند برای رقابت پذیری موثر باشد؟ خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در یک رقابت نزدیک با خودروهای خارجی تولید کنیم یکی از عوامل این است که نرخ تعرفه در حد معقول تعیین شود یعنی نرخ تعرفه باید بر اساس مبانی علمی دقیق تعین شود نه دوره ای./

          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #665
            خودروسازان خطاب به دولت: فورا کمک کنید؛ وگرنه ورشکست میشویم

            درحالی که آمریکا اخیرا تحریمهای تازهای برعلیه صنعت خودرو ایران اعمال کرده است، خودروسازان درخواست کمک فوری خود را به دولت ارسال کرده و هشدار دادهاند: درصورتی که به صورت فوری به صنعت خودرو کمک نشود، این صنعت با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه شده و ورشکست خواهدشد.
            به گزارش افکارنیوز، دولت آمریکا اخیرا در اقدامی بی سابقه و برای نخستین بار صنعت خودروسازی کشور را هدف تحریمهای مستقیم خود قرار داد و کشورها و شرکتهای طرف فعالیت با خودروسازان ایرانی را تهدید کرد در صورت هرگونه خرید، تامین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودروسازی ایران، با برخورد شدید دولت امریکا مواجه خواهند شد.

            به گفته کارشناسان صنعت خودرو، دولت آمریکا به این دلیل برای نخستین بار صنعت خودروی ایران را برای اعمال تحریم مناسب دید که این صنعت به دلیل بی توجهی و سیاستهای غلط دولت دهم به خصوص طی ماههای گذشته در شرایط شکننده ای قرار گرفته است و همین شرایط شکننده، به مثابه چراغ سبزی برای دولت آمریکا عمل کرده است و آنها تصور می کنند به لطف این بی توجهی و فشار داخلی بر صنعت خودرو، میتوانند با اعمال فشار بر طرفهای خارجی، ضربه آخر را به صنعت خودروسازی ایران وارد کنند.

            بررسی تازه خودروسازان بزرگ کشور که اخیرا در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به صورت مبسوط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، تحریمهای تازه آمریکا که قرار است از اول ماه جولای اجرایی شود، هزینه تامین قطعات برای خودروسازان کشور را ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داد و این مساله در کنار بحرانی که طی ماههای گذشته گریبان این صنعت را گرفته، چشم انداز صنعت خودرو را تیره و نامعلوم میکند.

            مشاور انجمن خودروسازان ایران گفته است: در هشت سال گذشته صنعت خودرو سرکوب مالی شده و قیمت محصولات آن به طور مصنوعی پایین نگاه داشته شده است که نتیجه آن رشد ۷.۷ برابری شاخص قیمت کالاهای عمومی در این مدت در مقایسه با رشد ۱.۴ برابری قیمت خودروها بوده است.

            در همین ارتباط یک مقام مسوول که خواست نامش در خبر ذکر نشود، نیز با بیان اینکه شرکتهای کره ای در تحریمهای تازه، پیشتاز هستند، گفت: شرکتهای کره ای تامین کننده قطعات که علیرغم تحریمهای سالهای اخیر همچنان با خودروسازان ایرانی کار می کردند، به تازگی به خودروسازان ایرانی اعلام کرده اند از اول ماه جولای فروش قطعه به کشورمان را متوقف خواهند کرد.

            وی ادامه داد: با این شرایط، جریان خرید قطعات، از طریق کشورها و شرکتهای واسطه و با صرف هزینه و زمان چند برابری ممکن خواهد بود.

            به همین دلیل، خودروسازان با ارایه درخواستی فوری به دولت خواستار دریافت کمک ارزی وعده داده شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده خود در شورای پول واعتبار و بانک مرکزی شده اند.

            در این درخواست هشدار داده شده که درصورت عدم تخصیص این کمکها صنعت خودرو با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه شده و ورشکست خواهدشد.

            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • hossein sh
              ستاره دار(1)
              • Mar 2012
              • 688

              #666
              پیشنهاد شافعی برای حل مشکل خودروسازان


              » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت


              معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پیشنهاد داد که دولت دو میلیارد دلار ارز از منابع خارج از کشور در اختیار خودروسازان قرار دهد.

              به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا شافعی، رئیس هیات عامل ایدرو در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد شما برای کمک به صنعت خودروسازی گفت: قبلا گفته بودیم دولت دو میلیارد دلار از منابع ارزی خود در خارج از کشور را در اختیار خودروسازان قرار دهد و خودروسازان معادل ریالی این مبلغ را به دولت بازگردانند.

              وی افزود: با این دو میلیارد دلار می توان خودروسازان می توانند چهار برابر کالا بسازند؛ یعنی حدود هشت میلیارد دلار که می توان معادل ریالی آن را جذب کرده و صنعت خودرو جانی دوباره بگیرد.

              وی افزود: امروز مشکل نقدینگی یکی از مشکلات اصلی صنعت خودروسازی است و این کار خاصیت ضد تورمی نیز دارد.

              انتهای پیام

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #667
                تدابیر ویژه هفت گانه بانک مرکزی برای حمایت از تولیدکنندگان

                سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تعیین ضربالاجل برای سه وزارتخانه جهت ارائه بسته حمایتی از بخش تولید، تدابیر ویژه بانک مرکزی در این حوزه را تشریح کرد.
                خبرگزاری فارس: تدابیر ویژه هفت گانه بانک مرکزی برای حمایت از تولیدکنندگان

                مصطفی افضلیفرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون پرداخت و از اتخاذ تصمیماتی بهمنظور حل مشکلات فراروی تولید و صنعت در این جلسه خبر داد.

                وی خاطر نشان کرد که در این جلسه معاون راهبردی رئیس جمهور، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، معاونین وزرای اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان حضور داشتند.

                سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کمیسیون پس از نشستهای متعدد با تولیدکنندگان و سرمایهگذاران گزارشی از مشکلات و معضلات فراروی آنها تهیه کرد که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

                افضلیفرد عمده مشکلات فراروی تولیدگریان و صنعتگران را "تحریم و تبعات آن از جمله تحریم فروش قطعات یدکی و صنعتی و مواد اولیه و خرید قطعات"، "ضعف شدید نقدینگی"، "عدم امکان تأمین سرمایه از بانکها و پیامد اقدامات بانکها علیه واحدهای تولیدگر بدهکار همچون سود بانکی بسیار بالا و وثیقههای سنگین" عنوان کرد.

                "ممنوعالخروجی صاحبان برخی واحدهای تولیدی بدهکار به بانکها"، "عدم افزایش قیمت خرید قطعات متناسب با کاهش ارزش ریال"، "بلاتکلیفی قیمتگزاری خودرو و یکهتازی شورای رقابت و عدم شفافیت در میزان تکالیف و اختیارات سایر دستگاهها در این عرصه" از دیگر مشکلات پیش روی بخش تولید کشور است.

                سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین "روش نامناسب اخذ مالیات بر ارزش افزوده که باید از مصرفکننده دریافت شود اما در حال حاضر تولیدکننده قبل از وصول از خریدار محصول آن را پرداخت می کند"، "عدم تخصیص ارز مبادلهای برای قطعهسازان"، "عدم نظارت بر واردات قطعات و مواد اولیه"، "بی ثباتی در مقررات واردات و صادرات" و "عدم پرداخت سهم تولید و صنعت از هدفمندی یارانه" را از دیگر مشکلات تولیدگران و صنعتگران عنوان کرد.

                وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی ها مقرر شد وزارتخانههای اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و همچنین معاونت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان حمایت، ظرف یک ماه بستههای حمایتی خود را به کمیسیون ارائه کنند.

                افضلیفرد در عین حال متذکر شد که بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با اتخاذ تدابیری ویژه در این زمینه، ظرف یک هفته برنامههایی را در این راستا عملیاتی کند.

                سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از "بخشودگی جرائم تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی و تقسیط 5 ساله آنها" و "آزادسازی وثیقه های واحدهای تولیدی متناسب با پرداخت بدهیهایشان" به عنوان بخشی از این تدابیر یاد کرد.

                وی افزود: قرار شد بانک مرکزی برای حمایت از واحدهای تولیدی اقدام به سپردهگذاری در بانکها کند و در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از منابع ریالی همچون صندوق توسعه ملی نیز تشریع شود.

                "پرداخت مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به دو شرکت عمده خودروساز" از دیگر تدابیر بانک مرکزی برای حمایت از بخش تولید است که به گفته بهمنی دستور آن به زودی ابلاغ می شود.

                افضلیفرد همچنین تصریح کرد که بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی بانکهای عامل حق ندارند بیش از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از صاحبان واحدهای تولیدی تسهیلات دریافت کنند.

                سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطر نشان کرد که گزارش نهایی این کمیسیون در خصوص راهکارهای حل مشکلات حوزه تولید و اقداماتی که قرار است در این عرصه انجام شود، تقدیم مقام معظم رهبری و مردم می شود.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • rajabnejad
                  عضو فعال
                  • Jan 2012
                  • 4331

                  #668
                  غلامرضا شافعی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع امروز در نشست خبری خود با اشاره به علائم مثبتی که در بازار خودرو دیده میشود، اظهار داشت: روند کاهنده تولید اصلاح شده و به سمت بهبود تولید پیش میرود. علائم مثبتی ظاهر شده و شرایط موجود موجب میشود، کسانی که منابع مالی را در بورس بازی ارز صرف میکردند، اکنون تبدیل به ریال میکنند و یکی از جاهایی که باید انتظار داشته باشیم، تقاضا برای آن افزایش یابد، بخش خودرو است. وی ادامه داد: از دیگر نکات مثبت این است که ارزها از پستوها بیرون آمده و میتوان توقع داشت خودروسازان بتوانند بخش عمدهای از نیاز خود را به ارز تامین کنند. وی پیش بینی کرد که روند موجود تا 20 درصد قیمت خودرو را پایین بیاورد.
                  هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #669
                    کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی قیمت خودرو به دنبال افت ارزش دلار

                    خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل از کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی با کاهش قیمت دلار خبر داد و گفت: در خودروهای وارداتی نیز این هفته بازار با کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی روبه رو بوده است.

                    حسین زمانی افشار در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه هم راستای روند نزولی نرخ دلار قیمت انواع اتومبیل های داخلی هم با کاهش قابل توجهی روبه رو بوده است، اظهارداشت: قیمت پژوپارس که پیش از این 38 میلیون تومان به فروش می رسید در حال حاضر باکاهش 5 میلیون تومان به قیمت 33 میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار میگیرد.

                    وی ضمن بیان این مطلب که قیمت 206 تیپ 5 از 42 میلیون تومان به 40 میلیون تومان رسیده است، افزود: رانا از 22 میلیون تومان به 21 میلیون تومان و خودروی EF7 نیز با کاهش دو میلیون تومانی از 28 میلیون تومان قیمت 26 میلیون تومان را تجربه میکند.

                    رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل اضافه کرد: ال 90 هم از 36 میلیون تومان به 33 میلیون تومان و خودروی تیبا از 22 میلیون تومان به 21 میلیون تومان و مگان از 92 میلیون تومان به 88 میلیون تومان رسیده است.

                    زمانی افشار با بیان اینکه این روزها با کاهش قیمت دلار تولیدات سایپا 300 تا 400 هزار تومان کاهش یافته است، تصریح کرد: در محصولات ایران خودرو نیز در وانت پیکان 300 تا 400 هزار تومان کاهش قیمت را شاهد بوده ایم.

                    به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در خودروهای وارداتی نیز این هفته بازار با کاهش 5 تا 10 میلیون تومانی روبه رو بوده است
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #670
                      شمارهگذاری خودروهای یورو ۲ از سر گرفته شد

                      دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه سازمان محیط زیست با دلایل غیرمنطقی بر ممانعت از شمارهگذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۲ تأکید داشت، گفت: با توافق دولت، مشکل شمارهگذاری این خودروها برطرف شد.

                      احمد نعمتبخش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: مسئولان سازمان محیط زیست سعی داشتند با دلایل غیرمنطقی، در شمارهگذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 ممنوعیت ایجاد کنند که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانستند و مقرر شد خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 2 نیز شمارهگذاری شوند.

                      وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت در سالهای 84 و 89، توزیع سوخت یورو 4، شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد اجباری است درحالی که سازمان محیط زیست این مصوبه را مدنظر ندارد.

                      وی افزود: از سویی، در مصوبه پیشنهادی سازمان محیط زیست در 16 اسفند سال 90 در مورد کاهش آلایندگی هشت کلانشهر، عنوان شده بود که توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 91 و تولید خودرو با این استاندارد از ابتدای سال 92 اجباری شود.

                      نعمتبخش توضیح داد: به این ترتیب در مصوبه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست، توزیع سوخت استاندارد باید یک سال قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام میشد که ظاهراً مسئولان سازمان محیط زیست این موضوع را نیز فراموش کردهاند.

                      وی تصریح کرد: در عین حال این سوال باقی است که چطور ممکن است توزیع سوخت تنها در هشت کلانشهر انجام شود و در این شرایط برخی میتوانند خودرو با استاندارد یورو 2 را در سایر شهرها شماره گذاری کنند.

                      دبیر انجمن خودروسازان پیشتر از توقف شمارهگذاری برخی محصولات شرکت زامیاد و پارس خودرو به دلیل تولید با استاندارد یورو 2 خبر داده بود.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #671
                        تحریم صنعت خودرو به نفع غرب نیست

                        کد خبر: DEN-732155 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۰۵ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۵۲
                        ایسنا - دبیر انجمن قطعهسازان ایران گفت: تحریم صنعت خودرو به نفع کشورهای غربی نخواهد بود.
                        ساسان قربانی اظهار کرد: مردم ایران با حضور فعالشان در انتخابات اعلام کردند که در سرنوشت خود مشارکت داشته و خواهان عزت و سربلندی در جهان هستند.
                        وی با بیان اینکه کشورهای غربی نمیتوانند بدون توجه به این عامل اساسی به تحریمهای خود به ویژه در حوزه خودرو ادامه دهند، خاطرنشان کرد: بررسی مواضع اخیر کشورهای غربی نشان میدهد که آنها به این واقعیت پی بردهاند که نشستن پشت میز مذاکره و پیشبرد منطقی کار بهتر از دمیدن بر تحریمهای بینتیجه و غیرمنطقی خواهد بود.
                        دبیر انجمن قطعهسازان ایران ادامه داد: ایران از نظر منابع زیرزمینی، نیروی انسانی، زیرساختهای صنعتی، ظرفیتهای بازار و همچنین جایگاه ژئوپلتیکی کشور بزرگی بوده و میتواند به پایگاه توسعه صنعتی منطقه تبدیل شود.
                        وی افزود: بنابراین با توجه به این واقعیات کشورهای غربی از تحریم صنعت خودروی ایران سودی نبرده و تنها بازار بزرگ ایران را به شرکتهای رقیب واگذار خواهند کرد، البته این تحریمها مشکلاتی را نیز برای ما ایجاد خواهد کرد.
                        قربانی با بیان اینکه باید غرب را وادار کرد که از خصومت غیرمنطقی دست برداشته و رویکرد درستی در برابر مردم ایران داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به حضور پرشکوه مردم در انتخابات و رویکردهای رییسجمهوری منتخب معتقدیم که کشورهای غربی باید از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند.
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • rajabnejad
                          عضو فعال
                          • Jan 2012
                          • 4331

                          #672
                          پاسخ دبیر انجمن خودروسازان



                          به گزارش فارس به نقل از انجمن خودروسازان، احمد نعمت بخش در پاسخ به اظهار نظر مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران اظهار داشت: به نظر میرسد رویه و روال غلط و البته مرسومی که شما و برخی دیگر از هم کیشانتان پیش از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری پیش گرفته بودید، به ذائقهتان خوش آمده و قصد ادامه دادن آن را دارید.

                          وی افزود: بگذریم از اینکه قبل انتخابات، دلیل حضور در رسانهها برای تبلیغات بود و امروز هدف شما از این سمپاشی مشخص نیست، اما پیشنهاد میکنم برای ادامه روند ناصواب خود دست کم حوزهای برگزینید که اندک آشنائی با آن داشته باشید صنعت خودرو به همان اندازه که جذابیتهای رسانهای و اجتماعی دارد، بیش از آن پیچیدگیهای فنی و کارشناسی دارد که اشراف بر آن از عهده هر کسی از جمله جنابعالی بر نمیآید.

                          نعمت بخش افزود: شما بر اساس کدام تخصص، تجربه یا سواد صنعتی مدعی شدهاید که سمند و پراید نمیتوانند استانداردهای یورو 4 را پاس کنند؟ بد نیست در کنار ورودهای بیجا به حوزههای کاری که تخصص آن را ندارید، گاهی به مرور اخبار نیز بپردازید. سمند پس از گذراندن استانداردهای روز اروپایی در بازارهای بلاروس و روسیه عرضه شده و در خصوص خودرو پراید هم همین هفته پیش اعلام شد که 1500 دستگاه از این محصول مطابق با استانداردهای یورو 4 تولید شده است.

                          در بخشی دیگر از این اطلاعیه خطاب به وحید نوروزی آمده است: شما خودروسازان را متهم کردهاید که منافع جامعه را نادیده گرفته و با جان مردم بازی کردهاند. پرسش این است که نادیده گرفتن منافع جامعه و بازی با جان مردم از سوی خودروسازان بوده است یا مجریان تونل توحید؟ شما بهتر از هر کسی میدانید ممنوعیت تردد موتورسیکلت در این تونل که شاهکار مدیریت شما و همکارانتان در مدیریت شهری به شمار میرود، به این دلیل است که فنهای تعبیه شده در آن قدرت تهویه مناسب هوا را ندارند و امکان دارد موتورسواران در میانههای تونل خفه شوند.

                          به گفته نعمت بخش، سیاستگذاران و تصمیمسازان کشور در سالهای پس از انقلاب هر تصمیمی را بنا بر شرایطی حاکم بر جامعه گرفتهاند. آنان در زمان اولویتبندی میان رشتههای صنعتی برای تخصیص حمایتها، صنایعی را برگزیدند که علاوه بر منافع اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده، مسائل اجتماعی همچون اشتغالزایی و خروج مواد خام از کشور را نیز باعث شود.

                          وی یادآور شد: بیشک آن صنعت خودرو را در چنین جایگاهی دیدند و از سوی دیگر میدانستند که توان و ظرفیت کشور برای تولید مداد رنگیهایی که کودکان این سرزمین برای نقاشیهای صادقانه خود نیاز دارند، کافی است. اما به نظر میرسد شما علاوه بر نقاشیهای صادقانه و کودکانه، برای مصارف دیگر نیز به مداد رنگی نیاز دارید.

                          در ادامه آمده است: اگر این گونه است بدانید که رنگ کردن مردم و افکار عمومی با این مصاحبههای غیرکارشناسانه و غیرفنی نیز امکانپذیر نیست. مخاطب این روزگاران رسانهها از هر کارشناسی کارشناستر هستند و تفاوت نقدهای سازنده با اظهارنظرهای مخرب را به خوبی درک میکنند.

                          در پایان جهت تنویر افکار عمومی یادآور مینماید به دلیل عدم عرضه سوخت مناسب یورو 4 در سراسر کشور، موتور خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 4 با استفاده از بنزین موجود در درازمدت آسیب دیده و کاتالیست آنها که بایستی لااقل یکصدهزار کیلومتر کار کند، با بنزین موجود در بیست هزار کیلومتر از بین میرود و هزینه قابل توجهی به مالک خودرو تحمیل میکند و لذا تصمیمگیران ارشد کشور تصمیم گرفتند تا توزیع سراسری سوخت یورو 4، تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را تا پایان سال به تعویق اندازند.
                          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                          نظر

                          • وحید 20
                            ستاره‌دار(98)
                            • Mar 2011
                            • 29911

                            #673
                            فرانسه: تحریم ایران برای صنعت خودروسازی ما فاجعه بار است/ این موضوع "اضطرار ملی" است/ فوراً از اوباما بخواهید فرانسه را معاف کند!

                            تعطیل شدن سایت های متعلق به فرانسه در کوتاه مدت میتواند نتایج فاجعه انگیزی برای صنایع خودرو سازی فرانسه در برداشته باشند و این امر، بیکاری گسترده ای را در بخش خودرو سازی فرانسه به دنبال خواهد داشت.
                            پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                            رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه امروز، چهارشنبه تحریم های آمریکا علیه ایران را برای بخش خودرو سازی فرانسه فاجعه انگیز توصیف کرد.

                            به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وی از دولت این کشور خواست تا به فوریت از رئیس جمهوری آمریکا بخواهد تا بخش صنعت خودرو سازی فرانسه را از شمول تحریم ها علیه ایران معاف کند.

                            "فیلیپ مارینی" رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه به متن تحریم های مصوب آمریکا که تحت شماره 13645 در سوم ژوئن گذشته بخش خودرو سازی ایران را هدف قرار داده است، اشاره کرد و گفت: "صنعت خودرو سازی فرانسه با توجه به اهمیت مناسباتی که با بخش صنعت خودرو سازی ایران دارد، بزرگترین قربانی این تحریم ها است."

                            "فیلیپ مارینی" گفت: "دهها شرکت فرانسوی فعال در بخش خودروسازی به لحاظ این تحریم ها علیه ایران نمی توانند قطعات و سرویس های خود را عرضه کنند. وی افزود: "کاهش فعالیت در بخش خودروسازی ایران منجر به تعطیل شدن سایت های خودرو سازی در ایران خواهد شد که به وسیله شرکت ها و گروه های صنعتی فرانسوی کنترل میشوند."

                            رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه با توجه به این موضوع اعلام کرد که تعطیل شدن سایت های متعلق به فرانسه در کوتاه مدت میتواند نتایج فاجعه انگیزی برای صنایع خودرو سازی فرانسه در برداشته باشند و این امر، بیکاری گسترده ای را در بخش خودرو سازی فرانسه به دنبال خواهد داشت.

                            او گفت که این موضوع یک اضطرار ملی است و از دولت سوسیالیست فرانسه خواست تا بدون فوت وقت در جهت رفع این تحریم ها و یا معاف کردن فوری فرانسه از شمول این تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران اقدام کند.

                            یاد آور میشویم که فروش خودروهای ساخت کارخانه پژو وسیتروئن در اروپا با مشکلاتی روبرو گردیده و میزان آن در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت دوره مشابه در سال گذشته درحدود 15 درصد کاهش یافته است. در چنین شرایطی، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران در بخش خودرو سازی، شرکت بزرگ خودرو سازی "پ اس آ PSA" فرانسه را که سازنده اصلی خودروهای پژو و سیتروئن میباشد با مشکلات عمده ای روبرو ساخته است. این تحریم ها، این شرکت فرانسوی را از فروش 400 هزار مجموعه قطعات خودرو به ایران محروم کرده است.

                            ایران دومین بازار عمده بین المللی شرکت فرانسوی "پ اس آ PSA" در جهان بوده است
                            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                            نظر

                            • شبندر
                              عضو فعال
                              • Sep 2012
                              • 3598

                              #674
                              با سلام :
                              اين افت هفته پيش گروه خودرو بهترين فرصت براي خريد بود و بدانيد بعد از اين افت قيمتي شاهد پرواز اين گروه خواهيم بود مانند سيماني ها و دارويي ها. 90درصد قطعات خودرو در داخل توليد مي شود و اون 10 درصد هم هزينه چنداني براي واردات ندارد حتي با دلار 3000توماني. در صورتي كه قيمت خودرو بيش از 100درصد افزايش يافته كه بر اساس برآوردهاي كارشناسهايم تنها وساپا مي تواند امسال 200تومان سود بسازد و ولساپا بيش از 300 تومان قابليت سود سازي دارد و اگر كم اعلام ميكنند به خاطر بي ثباتي قيمت ها در ايران است و بازارهاي عراق و روسيه و افغانستان و ... هم با ايران قرارداد دارند به دليل خودروي ارزان تر و با كيفيت تر ،حالا شما حساب كنيد مثلا دارو 20درصد افزايش قيمت گرفته بادلار 3000توماني و هر روز سهم هاي دارويي گران تر مي شوند و واردات هم دارند( كه بند خودم 3ميليون سهم ازشون دارم و تريدرهام اعلام كرده اند تا 50ميليون سهم خريداري كرده اند) و سيماني ها (كه من معتقد نيستم بهشون ولي تريدرم 80ميليون سهم خريد كرده)با 20درصد افزايش قيمت و صادرات هر روز افزايش قيمت دارند، با اين اوصاف گروه خودرويي كه افزايش قيمت دوبرابري داشته اند و هر روز به خريداران اضافه مي شود و خريد اينترنتي نيم ساعته پر مي شود مي توانند سودهاي بالايي بسازند من قول مي دهم روزي نزديك است كه سهام خودرو را با قيمتهاي بالاي 1000تومان در همين بورس 100ميليون معامله كنند.
                              و سهام هاي نفتي كه امروز با قيمت هاي بالايي خريد وفروش مي شوند(بنده خودم 20ميليون سهم دارم و تريدرم 173 ميليون سهم از نفتي ها خريده)
                              به تثبيت قيمتها در حول و هوش همين قيمتهاي امروزه بسنده مي كنند وشايد هم كاهش مختصري داشته باشند.
                              گروه خودرو و بانكي و تجهيزاتي كمترين ريسك بازار را دارند و كمترين قيمت را دارندو در كف قيمتي قرار گرفته اند ، و بهترين گزينه براي خريد هستند ده برابر شدن اين قيمتها را با چشم هايم ميبينم.
                              دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                              نظر

                              • وحید 20
                                ستاره‌دار(98)
                                • Mar 2011
                                • 29911

                                #675
                                مسوول اوضاع صنعت خودرو كيست؟

                                کد خبر: DEN-732586 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۴/۰۸ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۵۳

                                گروه خودرو – قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته اظهار نظر متفاوتی نسبت به آنچه آشفتگی در بازار و شرکتهای خودروساز طی یکسال گذشته خوانده میشود، عنوان کرده است. وی که با خبرگزاری فارس به گفتوگو نشسته با تاکید بر اینکه در قضیه خودرو دچار عوامزدگی شدیم، اظهار داشته که «مساله خودرو وارد محاورات ژورنالیستی شد و این آفت بزرگی بود و مصلحت ملی در آن نبود؛ چرا که مبحث علمی اقتصاد قبل از انتخابات در یک فضای ژورنالیستی حساس و عوامزده تبدیل به تسویه حساب گروههای سیاسی با یکدیگر شد.»
                                وی همچنین در ادامه عنوان کرده که در افزایش قیمت خودرو بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم.
                                اظهار نظر محمد صادق مفتح قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن وتجارت از این بابت قابل توجه است که وی برخلاف مسوولان اين وزارتخانه و حتي وزير، عملکرد شورای رقابت یا خودروسازان را در مورد شرایط بهوجود آمده در صنعت خودرو زیر سوال نبرده، بلکه مقصر اصلی موقعیت ایجاد شده را رسانههای گروهی کشور خوانده که از سال گذشته همراه با افت تولید، تنها گزارش عملکرد مسوولان این وزارتخانه را به گوش مردم رساندهاند. از سوی دیگر اظهار نظر این مقام اجرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی است که بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو موقعیت شکننده خودروسازان را در صورت ادامه روند چندین ساله تولید به مسوولان یادآوری کرده بودند، تا جایی که عدم بهرهوری در شرکتهای یاد شده، تولید خودروهایی با تکنولوژیهای بعضا 20 ساله، ارجحیت کمیت بر کیفیت در این شرکتها و وابستگی به وام و تسهیلات اعطایی از سوی دولت، از زمان تصدي مهدی غضنفری بر صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همیشه مورد انتقاد وی نیز بود.
                                بنابراین موقعیت ایجاد شده نه بر گردن رسانهها است که گاه اظهارنظرهای کارشناسانه را به گوش مسوولان می رسانند، که بر گردن مسوولانی است که طی سالهای گذشته، هر ماه با چشمپوشی از چالش خودروسازی کشور تنها به ارائه آماری از تعداد خودروهای داخلی اکتفا می کردند هر چند که این روزها بازگویی آمار تولید افتخار چنداني محسوب نمیشود. بنابراین شرایط ایجاد شده به نظر می رسد بیشتر دستپخت مسوولان باشد تا رسانهها.
                                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X