اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #706
    پورمختار:
    قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت محول شد

    رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با اشاره به آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت یا سازمان حمایت،گفت:در جسله هفته گذشته با مسئولان وزارت صنعت و شورای رقابت تصویب شد که از این پس شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو به طور مستقیم دخالت نکند و رونوشتی از این مصوبه به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال شد.

    محمد علی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت یا سازمان حمایت تصریح کرد: قیمت گذاری توسط سازمان حمایت قانونی و منطقی است به دلیل اینکه با نگاه به وظیفه شورای رقابت موضوعی به عنوان قیمت گذاری خودرو توسط این شورا وجود ندارد بلکه شورای رقابت باید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تهیه و برای قیمت گذاری به سازمان حمایت ارائه دهد.

    نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای رقابت برای هر خودرو قیمت تعیین کرده و برای قیمت گذاری با خودروسازان توافق کرده است، افزود: ما جلسه ای روز یکشنبه هفته گذشته با وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای رقابت داشتیم که موضوع قیمت گذاری مطرح شد و در همان جلسه تصویب شد که از این پس شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو به طور مستقیم دخالت نکند؛ این در حالی است که قبل از آن این اتفاق می افتاد که وظیفه شورای رقابت نبود.

    وی با بیان اینکه این مصوبه صورتجلسه و سپس به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت ابلاغ شد، ادامه داد: رونوشتی از این مصوبه نیز به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه شد.

    رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با اشاره به اینکه قیمت گذاری از سازمان حمایت خارج نشده بود که مجدد برگردد بلکه این سازمان منتظر دریافت دستورالعمل قیمت گذاری از سوی شورای رقابت بود، افزود: علی رغم اینکه ما طی نامه ای به شورای رقابت اعلام کرده ایم که دستورالعمل را باید به سازمان حمایت ابلاغ کنند اما تا هفته گذشته این دستورالعمل را برای سازمان حمایت ارسال نکرده بود و شورای رقابت دستورالعمل را در سایت قرار داده بود که این ارجاع قانونی محسوب نمی شود و باید دستورالعمل قیمت گذاری رسما به سازمان حمایت برای تعیین قیمت ارسال می شد تا این سازمان نسبت به قیمت گذاری اقدام می کرد.

    پورمختارتصریح کرد: از سازمان حمایت در خواست کرده بودیم که بعد از دریافت دستورالعمل از شورای رقابت طی مدت مشخصی نسبت به تعیین قیمت هر خودرو اقدام کند که این موضوع را از سازمان حمایت جویا شدیم که اعلام کردند به دلیل اینکه دستورالعمل قیمت گذاری را از شورای رقابت دریافت نکرده ایم نمی توانیم نسبت به قیمت گذاری اقدام کنیم که این موضوع قابل قبول است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به اینکه در جلسه مذکور مشخص شد که شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری را باید به سازمان حمایت ابلاغ کند، سازمان حمایت باید طی مدت مشخصی نسبت به قیمت گذاری هر خودرو اقدام کند.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت بررسی واردات خودرو با ارز مرجع در کمیسیون اصل نود گفت: هفته آینده گزاش نهایی واردات خودرو با ارز مرجع بررسی می شود.

    رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با بیان اینکه واردات خودرو با ارز مرجع حدود ۹۰۰میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: این گزارش آماده شده و در جلسه هفته آینده نیز نهایی می شود و برای قرائت در صحن به هیئت رئیسه مجلس ارسال می شود./
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #707
      شورای رقابت اعلام کرد:

      بازگشت قیمتگذاری خودروها به سازمان حمایت صحت ندارد

      شورای رقابت اظهارات رییس کمیسیون اصل 90 درباره بازگشت قیمتگذاری خودروها به سازمان حمایت را رد کرد.

      به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای رقابت در واکنش به اظهارات روز گذشته رییس کمیسیون اصل 90 مجلس که از بازگشت قیمتگذاری خودروها به سازمان حمایت خبر داده بود، اعلام کرد در جلسه مورد اشاره به هیچ وجه در این رابطه تصمیم گیری جدید صورت نگرفته است.

      در اطلاعیه منتشر شده توسط شورای رقابت آمده است: ضمن تأکید مجدد بر این موضوع مهم که از دستور العمل تنظیم قیمت در هر زمان مشخص فقط یک قیمت واحد قابل استخراج است و با توجه به اینکه شورای رقابت بر اساس فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشروعیت یافته است. هرگونه اصلاح و مرزبندی جدید، کاهش یا افزایش در اختیارات و وظایف این شورا فقط با تصویب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت میسر خواهد بود.

      لازم به ذکر است جلسه مورد اشاره فقط به منظور تعامل مثبت و همکاری تشکیل شده و هیچ گونه صورت جلسهای نه تنظیم و نه تصویب شده است و اصولا جلسه ای که با حضور دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو نماینده از کمیسیون اصل 90 بوده نمی تواند درخصوص اختیارات شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصمیم گیری کند.
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #708
        تولید برخی خودروهای داخلی افزایش یافت

        جدیدترین آمارهای رسمی نشان دهنده رشد تولید برخی از خودروهای سواری در خردادماه امسال است.

        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ماه تولید 9 مدل خودروی سواری داخلی افزایش یافته است بهگونهای که تولید رانا با رشد 3386 درصدی از 57 دستگاه در خردادماه سال گذشته به 1987 دستگاه رسیده است.

        تولید پژو پارس دوگانهسوز ایران خودرو خراسان نیز با رشد 36.1 درصدی از 1498 دستگاه به 2039 دستگاه افزایش یافته است.

        تولید پژو پارس معمولی ایران خودرو فارس نیز رشد 71.7 درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تولید این خودرو از 198 دستگاه در خردادماه سال گذشته به 340 دستگاه افزایش یافته است.

        تولید نیسان تیانا نیز با رشد 14.8 درصدی از 115 دستگاه به 132 دستگاه رسیده است. در این مدت مونتاژ نسیم و صبا دوگانهسوز نیز رشد 19.7 درصدی را تجربه کرده و تولید این خودرو از 147 دستگاه به 176 دستگاه رسیده است.

        تولید امویام 110 سه سیلندر نیز با رشد 57.3 درصدی از 96 دستگاه به 151 دستگاه و تولید امویام H315 با رشد 198.3 درصدی از 240 دستگاه به 716 دستگاه رسیده است.

        تولید نسیم و صبا نیز رشد 24.6 درصدی را تجربه کرده است بهگونهای که تیراژ این خودرو از 9267 دستگاه به 11 هزار و 543 دستگاه رسیده است. تولید تیبا نیز با رشد 131.3 درصدی از 1223 دستگاه به 2829 دستگاه افزایش یافته است.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • وحید 20
          ستاره‌دار(98)
          • Mar 2011
          • 29911

          #709
          واکنش پژویان به اظهارات غضنفری/ تنظیم قیمت در اقتصادهای آزاد هم وجود دارد

          رئیس شورای رقابت با بیان اینکه سیستم تنظیمکننده قیمت در همه جای دنیا و حتی کشورهای با اقتصاد آزاد وجود دارد، گفت: مباحث مطرح شده از سوی وزیر صنعت در مورد قیمتگذاری خودرو به هیچ وجه پایه علمی ندارد.



          جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به بحثهای مطرح شده از سوی غضنفری وزیر صنعت، اظهار داشت: بابت صحبتهای وزیر صنعت به عنوان یک عضو از هیأت دولت خیلی متأسف شدم که در مورد مسائلی که به وی ارتباطی ندارد، اظهارنظر میکند و علاوه بر این، وی اصلاً تخصصی در این خصوص ندارد که در مورد انحصار در اقتصاد و مسائل تخصصی آن صحبت کند.

          وی ادامه داد: غضنفری آدم خیلی شجاعی است زیرا خیلی شجاعت لازم است تا در زمینهای که اطلاعاتی نسبت به آن ندارد، با این قاطعیت اظهارنظر کند.

          پژویان تصریح کرد: امیدوارم کسی نخواهد به بحثهای مطرح شده از سوی وزیر صنعت عمل کند زیرا همه این مباحث اشتباه و غلط است.

          * وزیر صنعت، دانش اقتصادی ندارد

          وی در واکنش به بحثهای مطرح شده از سوی وزیر صنعت مبنی بر اینکه قیمتگذاری خودرو تلهای برای قیمتگذاری سایر کالاها است، گفت: این مسئله اشتباه است، غضنفری دانش اقتصاد ندارد. در همه جای دنیا، تمام بازارهای اقتصادی دارای تنظیمکننده قیمت هستند و حتی در کشوری مانند آمریکا و کشورهای اروپایی با اقتصاد آزاد نیز چنین سیستمی وجود دارد.
          پژویان تأکید کرد: در شرایط انحصار همیشه رگولاتوری و تنظیمکننده قیمتها وجود دارد و من نمیدانم وزیر صنعت بحث تله قیمت را از کجا آورده است؟

          وی ادامه داد: من به عنوان کسی که بیش از 40 سال است اقتصاد میخوانم تاکنون چنین واژهای را نشنیدهام و مباحث آقای غضنفری به هیچ وجه پایه علمی ندارد.

          * اظهارنظر در مورد مسائل اقتصادی با مسائل سیاسی متفاوت است

          وی توضیح داد: از آقای غضنفری که وزیر مدبری است، انتظار میرود که اگر اظهارنظری میکند، دقت لازم را داشته باشد، زیرا اظهارنظر در مورد مسائل علمی با مباحث سیاسی فرق میکند.
          رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در مباحث سیاسی، هر کس نظر خود را بیان میکند، گفت: وقتی در مورد مسائل علمی بحث میشود، حتماً باید بر آن علم، تسلط داشته باشیم و یا حداقل از یک مشاور قوی استفاده کنیم. وی افزود: من وقتی صحبتهای وزیر صنعت را شنیدم، خیلی تأسف خوردم.

          به گزارش فارس، مهدی غضنفری وزیر صنعت،معدن و تجارت امروز با بیان اینکه قیمتگذاری یک کالای خاص مانند خودرو، ما را به سمت تله قیمتگذاری میکشاند، گفت: در حوزه اقتصاد اگر تصمیم به قیمتگذاری کالایی خاص گرفته شود، به تدریج سایر کالاها نیز باید قیمتگذاری شوند.
          وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در یک اقتصاد می توان تنها یک کالا را قیمت گذاری و کنترل کرد و به سایر کالاها توجهی نداشت، اظهار داشت: با قیمت گذاری کالایی خاص به ناچار موج قیمت گذاری به گستره وسیعی از کالاها میانجامد و عملاً ما را درگیر دامنه بی انتهایی از قیمت و کنترل میکند، چنین رویهای نهایتاً منجر به گیر افتادن در تله قیمت گذاری می شود.
          درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

          توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

          نظر

          • Masoud F
            عضو عادی
            • May 2013
            • 54

            #710
            سلام دوستان

            من چهارشنبه بعد از چند روز دنبال کردن اخبار خودرو سهام خساپا خریدم

            دلایل و اخباری که باعث ورود من به خساپا بود به شرح زیرند. لطفا عزیزانی که چهارشنبه فروختن دلایلشونو بگن شاید خبر بوده و من ندیدم

            17.5 درصد سهام سایپا به ارزش کل پایه 6 هزار میلیارد ریال از طریق بورس واگذار می شود به شرط آن که از مبلغ 3600 ریال کمتر نباشد

            خودرو سازان با شروع فصل تابستان و رونق احتمالي بازار خودرو از ميزان توليد خود عليرغم توافق با شوراي رقابت كاسته و در چند روز اخير درخواست افزايش قيمت هاي جديد خود را به شوراي رقابت تحويل داده اند

            حذف ارز مرجع بر اساس قانون بودجه 92 کل کشور و اعلام رسمی ارز تک نرخی از سوی بانک مرکزی
            معاون سابق ارزی بانک مرکزی با مثبت ارزیابی کردن افزایش نرخ ارز مرجع به 2477 تومان، گفت: این اقدام موجب کاهش تقاضای ارز و افزایش عرضه در مرکز مبادلات خواهد شد و این پدیده شرایط را برای کاهش نرخ ارز در بازار آزاد فراهم میکند.

            امیدواری زیادی در میان فعالان صنعت خودرو برای تمام شدن روند تعیین دستوری قیمتها با ورود دولت یازدهم به رأس امور وجود دارد، خصوصا اینکه رییسجمهور منتخب در صحبتهای اخیر خود تاکید کرده است، دولت باید از اقتصاد دستوری پرهیز کند.حال باید تا چند ماه دیگر که دولت تدبیر و امید کارها را به طور كامل در دست میگیرد منتظر ماند و دید امیدی که در دل فعالان صنعت خودرو جوانه زده است، نتیجهاش چه خواهد شد.

            پیشبینی کاهش قیمت فلزات پایه

            تداوم روند کاهشی و رکود بازارآهن

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #711
              [COLOR="#FF0000"]صادرات 9 میلیون دلار خودرو در سه ماهه امسال]
              خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: صادرات 9 میلیون دلار خودرو در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه، عبور شاخص بورس از مرز 55 هزار واحد، عقب نشینی سازمان بنادر از اخذ ارزی تعرفه های بندری، ضرورت افزایش سقف آورده متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر و ذخیره سازی 12 میلیارد لیتر سوخت مایع در کشور از مهمترین اخبار اقتصادی در هفته گذشته بود.به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت، گمرک ایران با اعلام گزارش آمار مقدماتی تجارت خارجی در 3 ماهه نخست سال جاری اعلام کرد در این مدت یکهزار و 126 دستگاه خودروی سواری به ارزش 9 میلیون دلار صادر شد که این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته 14 هزار و 570 دستگاه به ارزش 81 میلیون دلار بوده است.

              میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در سه ماهه نخست سال 1392 مبلغ 7847 دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 40.91 درصدی مواجه بوده است. عمده کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری در سه ماهه نخست سال 1392، عراق، آذربایجان و اکراین بوده است.

              همچنین در سه ماهه نخست سال جاری 8 هزار و 504 خودروی سواری به ارزش 189 میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 8 هزار و 313 دستگاه به ارزش 176 میلیون دلار بوده است.

              میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی سه ماهه نخست سال 1392 مبلغ 22179 دلار (نزدیک به 2.83 برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 4.87 درصدی مواجه بوده است. کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری در این مدت امارات متحده عربی، چین و جمهوری کره بود.
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • Mishow
                عضو عادی
                • Apr 2012
                • 43

                #712
                با سلام مجمع عادی عمومی سالیانه پارس خودرو امروز با اعلام زیان انباشته وبدون تقسیم سود بکار خود پایان داد.
                [I][B]زندگی زیباست ای زیبا پسند****زیبا پسندان به زیبایی رسند[/B][/I]

                نظر

                • Masoud F
                  عضو عادی
                  • May 2013
                  • 54

                  #713
                  فک کنم دارن تحریمها را شل میکنن. همین امروز فرداست که خبر خودرویها هم بیاد. انشالله

                  خبر زیر خلاصهای از عصر ایران به نقل از رویترز است

                  تحریمهای بانکی برای واردات غذا برداشته شد:

                  (...)
                  اکنون می توان از حسابهای بانکی بلوکه شده برای پرداخت پول واردات مواد غذایی مورد استفاده برای انسان و حیوان، استفاده کرد که تغییری در زمینه تحریم های ایران محسوب می شود.
                  (...)
                  آخرین ویرایش توسط Masoud F؛ 2013/07/12, 12:29.

                  نظر

                  • hossein sh
                    ستاره دار(1)
                    • Mar 2012
                    • 688

                    #714
                    در نشست اخیر با رئیس ایدرو مطرح شد
                    درخواستهای خودروسازان و قطعه سازان برای افزایش تولید و تنظیم بازار

                    نشست دبیران انجمنهای خودروسازان و قطعه سازان و تعدادی از مدیران ارشد شرکتهای خودروساز کشور با رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع به منظور بررسی راهکارهای مقابله با چالش های صنعت خودرو برگزار شد.



                    به گزارش فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، این جلسه به دلیل نقش و جایگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بهعنوان سازمان توسعه ایِ صنعتی و نیز سهامدار بزرگترین شرکت های خودروساز کشور در محل این سازمان برگزار شد و طی آن، رویدادهای اخیر صنعت خودرو که منجر به کاهش تولید محصولات این صنعت شده و موضوعاتی نظیر تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو و نحوه قیمت گذاری محصولات آن مورد بررسی قرار گرفت.

                    این گزارش حاکی است، مدیران صنعت خودروی کشور برای تامین ارز مورد نیاز این صنعت اعلام آمادگی کردند مشروط بر این که در قیمتگذاری خودروها اصلاحات لازم صورت گرفته و نرخ حاشیه بازار برای محصولات این صنعت اعمال شود.

                    همچنین اعلام شد لازم است واردات خودرو از طریق ارز آزاد صورت گرفته و تعرفه جاری اعمال شود.

                    بنابراین گزارش، بررسی بازار خودروی سایر کشورها نشان می دهد با وجود تسخیر عمده بازار این کشورها توسط برندهای ملی، راهکار تعیین قیمت خودرو مورد استفاده نبوده و لذا در جلسه پیشنهاد شد در بازار خودروی کشور نیز ضمن استفاده از تدابیر دیگر برای تنظیم بازار، در صورت ضرورت قیمت گذاری، از تمام ظرفیت های مفاد ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه استفاده شده و دولت مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت عادلانه را پرداخت کند.

                    همچنین بنا بر گزارش مذکور، در این جلسه وابستگی صنعت خودرو در شبکه تامین قطعات به سه بخش شامل قطعات 100درصد خارجی، قطعات با کسری ظرفیت داخلی و قطعاتی که از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند تقسیم بندی و مقرر شد خودروسازان نسبت به رفع کمبودهای موجود در این سه بخش اقدام کنند و سازمان گسترش نیز در چارچوب وظایف و ماموریت های خود، مشارکت لازم را در این فرایند صورت خواهد داد.

                    انتهای پیام/م

                    نظر

                    • motenaweb
                      عضو عادی
                      • Jul 2013
                      • 226

                      #715
                      در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                      اگر خبرهايي كه كارشناسهايم به من داده اند را بدانيد طوفاني در اين گروه بپا خواهد شد.
                      خودرو 14000تومان تا خرداد 93
                      خساپا 800 تومان تا آبان 92
                      ولساپا 990 تومان تا آبان 92
                      وساپا 729 تومان تا شهريور 92
                      خاذين 400تومان تا مهر 92
                      خاور 400تومان تا مهر 92
                      و بقيه هم به نسبت حساب كنيد
                      ولساپا روي 200تومان باز ميشه و وساپا روي 170 تومان
                      آقا سلام
                      بفرمایید قیمت های فوق الذکر را بر اساس چه منطقی پیش بینی میکنید؟ مثلا ایران خودرو را روی چه حسابی 100 برابر می دانید سهامش را در 12 ماه اینده؟!
                      همچنین 5 برابر شدن قیمت ساپیپا و لیزینگ آن؟
                      متشکرم
                      علی

                      نظر

                      • سرمایه گذار
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 1925

                        #716
                        گروه خودرو 2 سال آینده را بایستی ضررهای سال های قیل را جبران و تازه بتواند مثل سایر گروه ها در مجمع سالیانه سود توزیع کنند.
                        اما افزایش قیمت سهام آنها را بخاطر شرایط مثبت بازار سهام و انتظار بهبود در شرایط بازار کسب و کار قابل درک است اما نه به اندازه مقادیر که جناب شبندر آورده است .
                        آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.

                        نظر

                        • motenaweb
                          عضو عادی
                          • Jul 2013
                          • 226

                          #717
                          بله. من هم چنین نظری دارم.
                          اما به نظر شما ، با توجه به اینکه قیمت سهام هایی که جناب شبندر ارائه کردند ، اکنون در کف و نزدیک قیمت اسمی هست ، خرید 10 هزار تا 20 هزار سهم از سهام این شرکت های فعال در زمینه خودروسازی و تشکیل گروه خوردویی در سبد سهام تا قبل از دولت تدبیرو امید :) ، راهکار مناسبی هست؟ نگاه یکساله دارم البته به این قضیه.

                          نظر

                          • سلطان بورس
                            كاربر فعال
                            • Aug 2011
                            • 3373

                            #718
                            در اصل توسط motenaweb پست شده است View Post
                            آقا سلام
                            بفرمایید قیمت های فوق الذکر را بر اساس چه منطقی پیش بینی میکنید؟ مثلا ایران خودرو را روی چه حسابی 100 برابر می دانید سهامش را در 12 ماه اینده؟!
                            همچنین 5 برابر شدن قیمت ساپیپا و لیزینگ آن؟
                            متشکرم
                            علی
                            آقای شبندر مطالبی که میزنن بیشتر جک هست تا واقعیت
                            خودرو 14000 تومانی واقعا منو به عقل ایشون شک میندازه

                            نظر

                            • motenaweb
                              عضو عادی
                              • Jul 2013
                              • 226

                              #719
                              خوب بفرمایید تحلیل شما چی هست؟ ایا ایجاد سبدی مربوط به شرکت های خودروسازی وقتی قیمتشون در کف هست مثل الان منطقی هست؟ تا اخر سال رشد خوبی خواهند داشت؟

                              نظر

                              • mahshid
                                عضو عادی
                                • May 2011
                                • 40

                                #720
                                با توجه به برآورد قيمتهاي سهام اعلام شده گروه خودرو توسط ايشان احتمالا منظورشون خودرو 1400 تومن باشه نه 14000 تومن ...

                                نظر

                                در حال کار...
                                X