اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #4741
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    نماينده مجلس: چرا برای خودروی ۴۰۰ میلیونی باید ۵۰۰ میلیون بلوکه کرد؟


    جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: خودروی ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمام می شود حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟


    ایسنا: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: خودروی ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمام می شود حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟


    جلال رشیدی کوچی با اشاره به شرایط پیش بینی شده برای پیش فروش خودروهای وارداتی، بیان کرد: این راه ها در حوزه واردات خودرو اشتباه است چرا که ما می خواهیم با عرضه محدودی که انجام می دهیم، رضایت عمومی را به دست آوریم؛ در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و منجر به انحصار و ویژه خواری خواهد شد.
    وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه خودروهای وارداتی نیز با این تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم راه غلط را طی کرده ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چندبرابر قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار گیرد که واقعا مسیر اشتباهی است.
    نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هر چقدر هم که ما می گوییم گوش شنوایی نیست. خودرو ۱۰ هزار دلاری که با ارز نیمایی وارد شده است، دوستان بالغ بر یک میلیارد دلار پول برای این موضوع گذاشته‌اند، حتی گفتند تعرفه واردات نیز بین ۶ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است. با دلار ۳۰ تومانی هم که حساب کنیم یک خودروی ۱۰ هزار دلاری تقریبا ۴۰۰ میلیون می شود. چرا باید برای پیش ثبت نام ۵۰۰ میلیون پول گذاشت تا بعد ببینیم چه می شود؟
    وی در ادامه تاکید کرد: مدت ها بر این موضوع تاکید شد که قرار است خودروهای اقتصادی وارد شود برای همین هم برای واردات سقف ۲۰ هزار دلاری برای خودرو ها لحاظ کردند. آیا واقعا این قیمت‌ها واقعی است؟
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • TARGET
      عضو فعال
      • Nov 2014
      • 2282

      #4742
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
      نماينده مجلس: چرا برای خودروی ۴۰۰ میلیونی باید ۵۰۰ میلیون بلوکه کرد؟


      جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: خودروی ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمام می شود حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟


      ایسنا: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: خودروی ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمام می شود حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟


      جلال رشیدی کوچی با اشاره به شرایط پیش بینی شده برای پیش فروش خودروهای وارداتی، بیان کرد: این راه ها در حوزه واردات خودرو اشتباه است چرا که ما می خواهیم با عرضه محدودی که انجام می دهیم، رضایت عمومی را به دست آوریم؛ در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و منجر به انحصار و ویژه خواری خواهد شد.
      وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه خودروهای وارداتی نیز با این تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم راه غلط را طی کرده ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چندبرابر قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار گیرد که واقعا مسیر اشتباهی است.
      نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هر چقدر هم که ما می گوییم گوش شنوایی نیست. خودرو ۱۰ هزار دلاری که با ارز نیمایی وارد شده است، دوستان بالغ بر یک میلیارد دلار پول برای این موضوع گذاشته‌اند، حتی گفتند تعرفه واردات نیز بین ۶ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است. با دلار ۳۰ تومانی هم که حساب کنیم یک خودروی ۱۰ هزار دلاری تقریبا ۴۰۰ میلیون می شود. چرا باید برای پیش ثبت نام ۵۰۰ میلیون پول گذاشت تا بعد ببینیم چه می شود؟
      وی در ادامه تاکید کرد: مدت ها بر این موضوع تاکید شد که قرار است خودروهای اقتصادی وارد شود برای همین هم برای واردات سقف ۲۰ هزار دلاری برای خودرو ها لحاظ کردند. آیا واقعا این قیمت‌ها واقعی است؟

      بخاطر بی عرضگی توی نماینده آشغال مردم!

      نظر

      • ققنوس14
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1545

        #4743
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
        اگر قبول نکرده باشه !!!چه بسا دلیل برکناریش همین بوده باشه
        آجرلو كه استقلال رو قهرمان كرد هم سر حق پخش فوتبال تو صدا و سيما درگير شد و خيلي عجيب
        و سريع كنارش گذاشتن.كلا هر كي با صداوسيمادر مي افته سريع تعويض ميشه.
        آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

        نظر

        • شاخص بورس جعلی است
          عضو فعال
          • Jan 2022
          • 415

          #4744
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          آیا بلوک خودرویا بازم خالیبندی بود؟
          این دیگه بورس نیست.2 روز شاخصو باد میکنن بعد چند هفته سهام رو صف فروش میکنن .موقع رشد شاخض 70.000 واحدی سهام نهایتا 5درصد رشد میکنن ولی تو اصلاح بعدش15 تا 30درصد میریزن .شاخص میتونه در 3-4 روز قله 2/100 سال 99 روو بزنه ولی اکثریت سهام هنوز تو ضرر 50 تا 90 درصدی باقی بمونن..لذا.پیشنهاد میکنم

          ساحتمان بورس درسعادت ایاد را تبدیل به توالت عمومی کنند و عشقی و دارودستش هم بشینن کنار درها از هرکسی که خودشو اونجا تخلیه میکنه یه پولی بگیرن.اینطوری هم یه کار مفیدی انجام میشه یه پولیم گیرشون میاد و جیب مردم سهامدار هم خالی نمیشه .

          نظر

          • ققنوس14
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 1545

            #4745
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            ۵۱ هزار تقاضای خرید خودروهای وارداتی و دلیل عدم اعلام قیمت

            به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ضیغمی با اعلام اینکه ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی تا ساعت ۱۸ فردا ادامه داشته و فعلا تمدید نمی‌شود، گفت: از شنبه تا به امروز ۵۱ هزار ثبت نام انجام شده که به‌ معنای ثبت‌نام واقعی و نهایی نبوده و معرفی افراد پس از پایان فرآیند و بررسی‌ اعلام می‌شود.

            وی افزود: ۲۶ بانک هم برای افتتاح حساب کوتاه مدت متقاضیان و پرداخت سود مشارکت کرده‌ و باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب افراد مسدود شود که طبق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودرو ثبت‌نامی است. در عمل هم میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها اعلام شده است.

            این مقام مسئول ادامه داد: نرخ ETS معاملات الکترونیکی ارز بانک مرکزی در زمان ترخیص خودرو مهم بوده و باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند. به همین دلیل قیمت نهایی مشخص نیست. سایپا تنها شرکتی بود مراحل واردات دو محصول چانگان را طی کرد. قرار است پنج خودرو از چانگان، هیوندای و فیات وارد و حقوق گمرکی ها تعیین شود. علت تاخیر در ورود محصولات هم عدم همکاری برخی دستگاه‌ها است.
            ضیغمی گفت : فعلا" ۱۲۰۰ دستگاه وارد شده و تعداد قابل توجهی هم یا در روی آب یا در بنادر کشور مبدا در حال بارگیری هستند. برخی خودرو‌ها با فروش قطعی یک ماهه و بقیه با تحویل سه ماه واگذار خواهد شد. تاکنون ۳۳ شرکت درخواست بیش از یک نشان تجاری داده اند و بیش از ۲۰ شرکت هم در حال دریافت مجوز‌ بوده و ۱۰ شرکت هم ۹۵ هزار خودرو ثبت سفارش کرده اند.
            آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

            نظر

            • pahlevan
              ستاره دار (1)
              • Sep 2020
              • 439

              #4746
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط ققنوس14 پست شده است View Post
              ۵۱ هزار تقاضای خرید خودروهای وارداتی و دلیل عدم اعلام قیمت

              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ضیغمی با اعلام اینکه ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی تا ساعت ۱۸ فردا ادامه داشته و فعلا تمدید نمی‌شود، گفت: از شنبه تا به امروز ۵۱ هزار ثبت نام انجام شده که به‌ معنای ثبت‌نام واقعی و نهایی نبوده و معرفی افراد پس از پایان فرآیند و بررسی‌ اعلام می‌شود.

              وی افزود: ۲۶ بانک هم برای افتتاح حساب کوتاه مدت متقاضیان و پرداخت سود مشارکت کرده‌ و باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب افراد مسدود شود که طبق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودرو ثبت‌نامی است. در عمل هم میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها اعلام شده است.

              این مقام مسئول ادامه داد: نرخ ETS معاملات الکترونیکی ارز بانک مرکزی در زمان ترخیص خودرو مهم بوده و باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند. به همین دلیل قیمت نهایی مشخص نیست. سایپا تنها شرکتی بود مراحل واردات دو محصول چانگان را طی کرد. قرار است پنج خودرو از چانگان، هیوندای و فیات وارد و حقوق گمرکی ها تعیین شود. علت تاخیر در ورود محصولات هم عدم همکاری برخی دستگاه‌ها است.
              ضیغمی گفت : فعلا" ۱۲۰۰ دستگاه وارد شده و تعداد قابل توجهی هم یا در روی آب یا در بنادر کشور مبدا در حال بارگیری هستند. برخی خودرو‌ها با فروش قطعی یک ماهه و بقیه با تحویل سه ماه واگذار خواهد شد. تاکنون ۳۳ شرکت درخواست بیش از یک نشان تجاری داده اند و بیش از ۲۰ شرکت هم در حال دریافت مجوز‌ بوده و ۱۰ شرکت هم ۹۵ هزار خودرو ثبت سفارش کرده اند.
              ۵۱ هزار نفر
              با احتساب نفری ۵۰۰ میلیون میشه ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان!
              نه مدل این خودروها مشخصه نه قیمتش!!!
              حتی معلوم نیست کی تحویل بدن!
              هرکسی جای دولت باشه می‌زنه توی سر این ملت ://

              Sent from my M2007J3SY using Tapatalk

              نظر

              • شاهان
                ستاره دار (1)
                • Aug 2022
                • 1790

                #4747
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                شنبه و یک شنبه مجدد گروه ب حمایت های خیلی قوی میرسن برای برگشت .

                نظر

                • وحید 20
                  ستاره‌دار(98)
                  • Mar 2011
                  • 29911

                  #4748
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  ?سخنگوی وزارت صمت: اگر تقاضای خودروهای ثبت‌نامی بیش از عرضه باشد، افراد در لیست انتظار می‌روند.

                  ?بعد از اینکه نوبت‌ها با قرعه‌کشی مشخص شد، رتبه‌های اول ۳ ماهه ماشین می‌گیرند و رتبه‌های آخر در لیست انتظار می‌روند و مثلا ۱.۵ تا ۲ سال دیگر خودرو را تحویل می‌گیرند.
                  درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                  توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #4749
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    11 اسفند 1400 خورشیدی رییس جمهوری سرزده از پارکینگ‌ها و خط تولید شرکت ایران خودرو بازدید و در پی آن 8 فرمان صادر کرد تا طی 6 ماه صنعت خودرو متحول شود و حالا دو "شش‌ماه" گذشته است. (از ضرب‌الاجل سه‌ماهۀ برخی بندها طبعا 4 "سه‌ماه" گذشته)


                    عصر ایران؛ سروش بامداد- در سالگرد صدور 8 فرمان سید ابراهیم رییسی به مدیریت صنعت خودرو به جای هر توضیحی یا طرح این پرسش که از ضرب‌الاجل‌های اعلام شده چه خبر یادآوری آنها خالی از لطف نیست.

                    سال پیش و درست در چنین ساعت و روزی ( 11 اسفند 1400 خورشیدی) رییس جمهوری به صورت از پیش اعلام نشده از پارکینگ‌ها و خط تولید شرکت ایران خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل این شرکت تولیدی قرار گرفت و در پی آن 8 فرمان صادر کرد تا طی 6 ماه شاهد تحول باشیم. (ضرب‌الاجل برخی بندها سه ماهه است و طبعا از آنها 4 سه ماه گذشته است).


                    بعد از یک سال البته روشن است که تا چه اندازه محقق شده‌اند و آقای رییس جمهوری هم با کسب تجارب جدید قاعدتا باید دریافته باشند که قضایا پیچیده‌تر از آن است که با تدابیری از جنس دوران ریاست قوه قضاییه یا تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و به صرف بازدید سرزده و پای درددل مراجعین نشستن و صدور فرمان سامان پذیرند.


                    از این رو به همین یادآوری بسنده و همان 8 فرمان را مرور می‌کنیم. این اشاره هم مناسبت دارد که سال پیش و در جریان این بازدید سرزده از انتصاب مدیرعامل جدید ایران خودرو تنها یک ماه می‌گذشت و حالا هم او برکنار شده است هر چند خود به صدا و سیما گفت اصطلاح برکناری درست نیست ولی به هر رو در سالگرد 8 فرمان دیگر در مصدر کار نیست:


                    ۱- در حوزه تولید

                    الف) تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ % افزایش یابد.
                    ب) سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم گردد.
                    پ) در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، تولید و عرضه شوند.

                    ۲- تولید خودروهای جدید و پیشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش یابد و سرمایه گذاری و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.


                    ۳- نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکتهای خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداکثر ظرف ۲ ماه آینده، اقدام شود.


                    ۴- به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع گردد و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

                    ۵- در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم؛

                    الف) ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد.
                    ب) از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.
                    پ) هرگونه واگذاری خودرو به شرکتها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی به صورت رانتی و غیرشفاف و متفاوت با رویه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.


                    ۶- به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جایگزین کردن آنها با خودروهای با کیفیت برای صاحبان مشاغل مربوطه، تسهیل شود.


                    ۷- به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل؛

                    الف) هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است و دستگاههای مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.
                    ب) خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.

                    ۸- واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #4750
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      چرا خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه نمی‌شوند؟

                      رئیس سازمان بورس:
                      ?از آنجایی که زمان و تعداد خودروهای خارجی به کشور مشخص نیست، امکان عرضه آن‌ها در بورس کالا وجود نداشت.

                      ?عرضه از طریق بورس کالا، به شرطی که کالا شرایط بورس کالا را داشته باشد امکان پذیر است.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • TARGET
                        عضو فعال
                        • Nov 2014
                        • 2282

                        #4751
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        با اجرای دستورالعمل شورای رقابت، دوران طلایی خودروسازان آغاز می‌شود

                        نظر

                        • ققنوس14
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 1545

                          #4752
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

                          نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی را اعلام کرد.

                          محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

                          وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

                          نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

                          دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

                          بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودروهای سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودروهای سواری را مشخص کرد.
                          آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                          نظر

                          • امیدازاد
                            عضو فعال
                            • Sep 2020
                            • 3777

                            #4753
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط ققنوس14 پست شده است View Post
                            نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

                            نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی را اعلام کرد.

                            محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

                            وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

                            نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

                            دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

                            بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودروهای سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودروهای سواری را مشخص کرد.
                            ......واردات رو ازاد کنید .ملت تصمیم بگیره خودش ..چی بخره .این لگن ها رو هم صادر کنید تا خودروساز هرقیمتی دلش میخواد بفروشه ...دیگه نه سر ملت منت بزارید نه کلی شورا و سازمان درست کنید برا قیمت گذاری و نظارت ....به ولله کشورهای دیگه این سیرک بازار فروش خودرو رو ببینن...ازمون حق توحش می گیرن

                            نظر

                            • ققنوس14
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 1545

                              #4754
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              اين روش قيمتهاي كارخانه را حداقل 40% افزايش ميده
                              آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                              نظر

                              • ققنوس14
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 1545

                                #4755
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                چشم اميد جان من واردات رو آزاد كردم
                                فقط يه مشكل كوچولو هست
                                كسي حرف من رو گوش نميده/:.smilingsmiley.:/
                                آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                                نظر

                                در حال کار...
                                X