اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • parham82
    ستاره دار(7)
    • Jun 2011
    • 509

    #2191
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
    صف خكاوه هيچ دليل منطقي نداره به نظرم آخر وقت داده بشه

    متاسفانه
    اینجا تنها چیزی که مهم نیست نظر شماست
    laughingsmileylaughingsmileylaughingsmiley
    یعنی شما تکنیکالی که تو خکاوه داره داد می زنه نمی بینی ؟!!!
    طاس اگر نيك نشيند همه كس نراد است
    @signal1357
    سیگنالهای خرید روزانه تلگرامی در پرهام سیگنال

    نظر

    • علی علیزاده
      عضو فعال
      • Jun 2013
      • 1159

      #2192
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      در اصل توسط parham82 پست شده است View Post

      متاسفانه
      اینجا تنها چیزی که مهم نیست نظر شماست
      laughingsmileylaughingsmileylaughingsmiley
      یعنی شما تکنیکالی که تو خکاوه داره داد می زنه نمی بینی ؟!!!
      خکاوه احتمالا ی پول بک میزنه که فرصت خرید میباشد
      یا غنی....

      نظر

      • علی علیزاده
        عضو فعال
        • Jun 2013
        • 1159

        #2193
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
        خکاوه احتمالا فردا ی پول بک میزنه که فرصت خرید میباشد

        یا غنی....

        نظر

        • ایرج اکبری
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 10934

          #2194
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          فرمول جدید افزایش قیمت خودرو


          در حالی که در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار اندکی کاهش یافته است ، رئیس شورای رقابت از نهایی شدن فرمولی خبر می دهد که در صورت اجرای آن قیمت خودرو افزایش می‌یابد، دولت یازدهم تاکنون در برابر افزایش قیمت خودرو مقاومت کرده است .



          به گزارش شبکه خبر، این فرمول جدید در حالی مطرح می شود که در بازار آزاد به دلیل افزایش عرضه و نبود تقاضا در سطوح قیمتی پیشنهادی ارزش خودرو با افت نسبی روبه‌رو شده است .



          به گفته رئیس شورای رقابت، پس از جلسه با دولت و انجام هماهنگی‌های لازم، دستورالعمل قیمت‌گذاری در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد تا برای تعیین قیمت خودروهای داخلی اقدامات لازم انجام شود .



          تأکید رئیس‌ شورای رقابت بر هماهنگی با دولت از این جهت است که اعمال این فرمول به افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌انجامد و دولت نیز مخالفت خود را در این مورد بارها اعلام کرده است. دولت یازدهم با وجود اصرار خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولات تولیدی، با تعریف بسته‌های حمایتی تاکنون مانع از اجرای خواسته خودروسازان شده است .



          در حال حاضر با توجه به جبران بخشی از کسری نقدینگی خودروسازان توسط دولت، تولید در شرکت‌های مذکور تا حدودی اوج گرفته و بازار در مسیر اعتدال قرار گرفته است، بنابراین افزایش قیمت خودرو طبق فرمول شورای رقابت بار دیگر می‌تواند بازار را از مسیر مذکور منحرف کند .



          رئیس شورای رقابت در این باره گفت که این شورا در جلسه این هفته خود با دولت، تکلیف فرمول قیمت خودرو را یکسره خواهد کرد ولی اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری، منوط به نظر دولت است .



          به گفته رضا شیوا، شورای رقابت پس از جلسه با دولت و انجام هماهنگی‌های لازم، دستورالعمل قیمت‌گذاری را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذارد تا برای تعیین قیمت خودروهای داخلی اقدامات لازم انجام شود. اظهارات شیوا مبنی بر هماهنگی با دولت، از آن جهت است که محمدرضا نوبخت، سخنگوی دولت در چند نوبت از موضع مخالف دولت درباره افزایش قیمت خودرو گفته و شورای رقابت نیز نمی‌خواهد خلاف این رویه رفتار کند .



          با این حال، فرمولی که شورای رقابت پس از بررسی‌های خود به آن رسیده، نه تنها نشانی از کاهش قیمت ندارد، بلکه بوی گرانی هم می‌دهد و دولت نمی‌خواهد زیر بار افزایش قیمت خودرو برود. موضع مخالف دولت در برابر افزایش قیمت خودرو در حالی است که خودروسازان هنوز هم اصرار بر گرانی دارند و می‌گویند چون هزینه‌های تولید بالا رفته، اثر آن باید در قیمت نهایی خودرو لحاظ شود، آن هم در شرایطی که بازار در حالتی متعادل قرار گرفته و حباب قیمت نیز تا حدی شکسته شده است .



          در این شرایط، برای مردم جای سئوال است که چرا با وجود ایجاد تعادل نسبی در بازار و افت قیمت ها، خودروسازان باز هم بر گرانی اصرار دارند؟ آنها این را هم می‌پرسند که وقتی می‌توان با افزایش عرضه، بازار را کنترل کرد، چرا خودروسازان از اجرای این کار سر باز می‌زنند و با کاهش عرضه، مقدمات گرانی را فراهم می‌آورند؟



          رئیس شورای رقابت در پاسخ به این پرسش‌ها، گفت: ما به خودروسازان توصیه کرده‌ایم که عرضه مناسبی به بازار داشته باشند و افزایش قیمت را همواره به عنوان آخرین ترفند و راهکار استفاده کنند؛ از طرفی، نظارت لازم نیز در این مورد انجام می‌شود تا خودروسازان طبق قانون عمل کنند. جدای از اظهارات شیوا، به نظر می‌رسد دولت و وزارت صنعت نیز به نوعی با خودروسازان بر سر عرضه و قیمت خودروها به توافقاتی رسیده‌اند و این موضوع می‌تواند تضمینی باشد برای متعادل ماندن بازار .



          از طرفی، خودروسازان می‌دانند که وزارت صنعت دولت یازدهم، بر سر مسائلی مانند قیمت خودرو و نحوه کنترل بازار، با خودروسازان شوخی ندارد و اگر امتیازاتی به آنها داده، در عوض، عرضه مناسب و تثبیت قیمت را مطالبه خواهد کرد .



          فرمولی ناهماهنگ با دولت



          اما رئیس شورای رقابت دیروز از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری خودرو صحبت به میان آورده وباز هم تأکید کرده که تا وقتی تورم هست، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد. شیوا گفت که قیمت خودرو زمانی کاهش می‌یابد که هیچ تورمی وجود نداشته باشد .



          وی با اشاره به فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو، گفته که چون با تورم عمومی و تورم بخشی روبه‌رو هستیم، زمانی کاهش قیمت خواهیم داشت که در آینده هیچ تورمی وجود نداشته باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا روند کاهشی تورم درسال ۹۳ نمی‌تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد نیز تاکیده کرده که از اسفند‌ ۱۳۹۱ تا اسفند‌ ۱۳۹۲ تورم داشته‌ایم و محاسبات قیمت خودرو نیز براساس تورم ایجاد شده خواهد بود .



          تشویق و تنبیه خودروسازان



          رئیس شورای رقابت به نوعی خبر از تشویق و تنبیه خودروسازان نیز داده است. شیوا با بیان اینکه در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، برای خودروسازان جایزه و جریمه در نظر گرفته شده، گفته که این جایزه و جریمه به‌طور مستقیم در قیمت‌گذاری خودرو مؤثر است و به نوعی در راستای نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود .



          وی تاکید کرده که بر این اساس، میزان جایزه و جریمه خودروها محدوده‌ای بین ۵/۲- تا ۵/۲+ درصد دارد که به عنوان جریمه و پاداش بهره‌وری و کیفیت در فرمول گنجانده شده است. شیوا این را هم می‌گوید که در برنامه پنجم توسعه، متوسط بهره‌وری صنعت ۲ درصد است و بنابراین سالانه باید دست کم ۲ درصد کاهش قیمت از محل بهره‌وری نصیب مصرف‌کنندگان شود
          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

          نظر

          • جعفرزاده
            عضو فعال
            • Dec 2010
            • 5833

            #2195
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            آغاز پيش فروش محصولات ايران خودرو
            گروه صنعتي ايران خودرو،ضمن عرض تبريك به مناسبت سالروز آزاد سازي خرمشهر و عيد بزرگ مبعث رسول اكرم(ص) در راستاي تامين نياز مشتريان، شرايط پیش فروش خرداد ماه خود را آغازمی كند.

            به گزارش ايكو پرس، فروش خرداد ماه از ساعت 10 صبح روز يكشنبه چهارم خرداد ماه بر روي سايت اينترنتي فروش محصولات گروه صنعتي ايران خودرو به نشانيwww.ikco.com و یا ikco.iranecar.com فعال مي شود.

            هم وطنان مي توانند با مراجعه به سايت مذكور و يا يكي از نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو براي ثبت نام در اين فروش ويژه اقدام كنند.در این روش خانواده خودروهای سمند، 206، 405، پارس وتندر90 عرضه می گردد.

            نظر

            • ali20005
              عضو فعال
              • Dec 2013
              • 230

              #2196
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              در اصل توسط علی علیزاده پست شده است View Post
              خکاوه احتمالا ی پول بک میزنه که فرصت خرید میباشد
              صذ در صد موافقم
              [CENTER][B][FONT=lucida console] [SIZE=4]/:.Heart.:/الیس الله بکاف عبده-آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)[/SIZE][/FONT][/B]/:.Heart.:/
              [/CENTER]

              نظر

              • وحید 20
                ستاره‌دار(98)
                • Mar 2011
                • 29911

                #2197
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                تثبیت قیمت خودرو در صورت پرداخت ضرر و زیان به خودروسازان

                به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : بر اساس اطلاعات ارسالی خوروسازان به شورای رقابت انتظار می رود قیمت ها افزایش یابد زیرا در غیر این صورت روند زیان دهی شرکتها ادامه خواهد یافت.


                احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : انتظار می رود که شورای رقابت با توجه به فرمول و دستورالعمل گذشته، تورم بخشی سال گذشته را اعمال نموده و هر چه سریعتر قیمت ها را مشخص نماید تا خودروسازان از زیان خارج شوند.

                وی گفت : خودروسازان لیست قیمت تمام شده تولید را به شورای رقابت ارسال کرده ، بنابراین انتظار می رود که با توجه به دستورالعمل قیمت گذاری محاسبه نموده و درصد افزایش قیمت را مشخص نماید.

                وی تاکید کرد : در صورتی که به صورت منصفانه بررسی شود به نظر می رسد باید بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت در خودروها اعمال شود.

                وی گفت : امید واریم هر چه سریعتر شورای رقابت تشکیل جلسه داده و تکلیف قیمت خودرو را مشخص نمایند تا خودروسازان از زیان خارج شوند.

                وی با اشاره به تاکید دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو ، گفت : خودروسازان تابع دولت بوده و حاضرند تا افزایش قیمتی را اعمال نکند به شرط آنکه دولت ضرر و زیان خودروسازان را پرداخت کند.

                وی با اشاره به تبصره 2 ماده 101 قانون پنجم توسعه گفت : در بر اساس این ماده از قانون بر دولت تکلیف گردیده چنانچه قیمت کالایی کمتر از قیمت واقعی تعین شود ،دولت باید کمک زیان پرداخت کند ، بنابراین در صورتی که دولت 6 هزار میلیارد تومان زیان 2 سال گذشته خودروسازان را پرداخت کند و در سال جاری مانند صنعت شیر به صنعت خودرو نیز ضرر و زیان بدهند قطعا خودروسازان نیز قیمت ها را ثابت نگه خواهند داشت.

                دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت : در صورتی که خودرو را با کالاهای مصرفی و یا حتی کالاهای با دوام و غیر دوام مقایسه شود باز میزان افزایش قیمت خودرو در طول 10 سال گذشته درصد بسیار کمی افزایش یافته در حالی که بسیاری از این کالاها چندین برابر افزایش قیمت داشتند.

                نعمت بخش افزود : متاسفانه از هم اکنون تدوام اجرای سیاست تثبیت قیمت خودرو ، زمینه فساد و رانت خواری را در بازار خودرو فراهم کرده است بنابراین باید هرچه سریعتر قیمت خودرو آزاد شود تا مشکلات ایجاد شده در بازار و همچنین خودروسازان برطرف شود، خودروساز نیز در این جریان متعهد می شود با آزاد شدن قیمت خودرو، قیمت ها در بازار افزایش نیافته بلکه کاهش نیز خواهد یافت.

                وی گفت : با کاهش تقاضای کاذب و خروج پول های سرگردان از بازار ، قیمت خودرو کاهش می یابد.

                وی با اشاره به اینکه هم اکنون 90 درصد از مراجعه کنندگان به سایت شرکتها ، مصرف کننده واقعی نیستند، افزود : متاسفانه هم اکنون با باز شدن سایت شرکتها ، تنها 10 درصد خریدار بوده و 90 درصد دلالان هستند بنابراین در این شرایط ، چنانچه قیمت خودرو به حاشیه بازار واگذار شود قطعا قیمت کاهش می یابد و 90 درصد از مصرف کنندگان قیمت ها را ارزان تر خریداری خواهند کرد و خودروسازان نیز ضرر و زیان نکرده و دولت نیز مجبور نخواهد بودکه کمک زیان به شرکتها پرداخت کند.
                درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                نظر

                • جعفرزاده
                  عضو فعال
                  • Dec 2010
                  • 5833

                  #2198
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  بهاره چراغی: رئیس شورای رقابت در تازهترین خبردرمورد قیمت خودرو عنوان کرده کارهای کارشناسی که قرار بوده شورای رقابت در رابطه با بازنگری فرمول محاسبه‌ی قیمت خودرو انجام دهد به اتمام رسیده است و شورا باید تصمیم بگیرد چه زمانی فرمول جدید را اعلام کند. ساسان قربانی، دبیر انجمن هیئت قطعه سازان معتقد است که حتی با اعلام فرمول محاسبه جدید قیمت خودرو مردم نباید منتظر کاهش قیمت خودرو باشند.( هدف حافظ )

                  نظر

                  • شبندر
                    عضو فعال
                    • Sep 2012
                    • 3598

                    #2199
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    وقتي كه گروه خودرو صف فروشند قطعاتي ها بايد در صف فروش قفل شوند چون هرچقدر هم سود بسازند پرداخت نشدنيه
                    دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                    نظر

                    • شبندر
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 3598

                      #2200
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      واقعا خودرو خوب مقاومت كرده هر سهمي مي بود تا بحال 200ميليون صف فروش ميشد
                      دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                      نظر

                      • شبندر
                        عضو فعال
                        • Sep 2012
                        • 3598

                        #2201
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        خيلي جالبه اين حقيقي ها واقعا جالب معامله ميكنند توي اين بازار با اين اخبار دارند روي بعضي سهم ها كه دو روز ديگه صف فروش دارند رقابت مي كنند
                        دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                        نظر

                        • جعفرزاده
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 5833

                          #2202
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          در اصل توسط شبندر پست شده است View Post
                          وقتي كه گروه خودرو صف فروشند قطعاتي ها بايد در صف فروش قفل شوند چون هرچقدر هم سود بسازند پرداخت نشدنيه
                          بازم تو شبندر !!!!!!!!!!!!! اون وقت که صف خرید بودند چه وضعیتی داشتند و دارند

                          نظر

                          • شبندر
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 3598

                            #2203
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            در اصل توسط جعفرزاده پست شده است View Post
                            بازم تو شبندر !!!!!!!!!!!!! اون وقت که صف خرید بودند چه وضعیتی داشتند و دارند
                            بعضي از حقيقي ها الان دارند همينطوري خريد مي كنند بعد دو روز بعد ميان ديگران را مقصر جلوه مي دهند و تحليل آنها را باعث ضرر خود مي دانند خوب الان با چشم باز خريد كنيد وقتي كه ميبينيد بازار داره منفي ميشه دست از خريد برداريد ،فردا شايد يه تكوني بخوره ولي دوباره بازار منفي خواهد شد اخبار مثبت هم ديگه واقعي نيستند مگر اينكه عملا به سهامداران ثابت بشه
                            دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                            نظر

                            • کيانوش
                              عضو فعال
                              • Dec 2011
                              • 6613

                              #2204
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              تاريخ مخابره : 1393/3/4 - 12:18
                              نعمت بخش در گفتگو با اكوبورس:
                              وعده تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به بار نشست
                              دبير انجمن خودروسازان ايران عنوان کرد: مراحل بروكراسي تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به مراحل عملياتي رسيده و قرار است نرخ ارز با مبلغ تمام شده 2620 الي 2630 تومان به اين شركت ها اختصاص يابد.
                              احمد نعمت بخش، دبير انجمن خودروسازان ايران در گفتگو با خبرنگار اكوبورس، از آغاز تخصيص ارز مبادله اي به شركت هاي خودرو ساز خبر داد.
                              نعمت بخش در رابطه با فرآيند افزايش نرخ خودرو در سال 93 ، با گلايه از عدم حضور اعضاي انجمن صنفي در جلسات شوراي رقابت براي قيمت گذاري خودرو عنوان کرد: طبق فرمول جديد شوراي رقابت ، افزايش نرخ خودرو قطعي مي باشد اما درصد و ميزان آن وابسته به اجزاي فرمول دارد.
                              وي در رابطه با ارز تخصيص يافته به اين گروه افزود: در سال گذشته قرار بود ارز با نرخ 2550 تومان به خودرو ساز ها تخصيص يابد در حالي که نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه خودروساز ها مجبور بودند ارز با نرخ آزاد را به صورت رقابتي از بازار تهيه نمايند. اما در سال 93 با مصوبه جديد دولت مبني بر تخصيص ارز مبادله اي به شركت هاي اين گروه مي توان چشم انداز بهتري را براي خودرو در نظر گرفت.
                              وي ادامه داد: مراحل بروكراسي تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به مراحل عملياتي رسيده و قرار است نرخ ارز با مبلغ تمام شده 2620 الي 2630 تومان به اين شركت ها اختصاص يابد.
                              نعمت بخش در رابطه با قيمت يک خودرو عنوان کرد: مردم فكر مي کنند که قيمت خودرو ها گران است اما بايد در نظر بگيرند که 40 درصد از قيمت يک خودرو به خودرو ساز تعلق نمي گيرد. 8 درصد از اين 40 درصد مربوط به ارزش افزوده، 2الي 3 درصد بيمه شخص ثالث، 3 درصد هزينه شماره گذاري، 6 الي 7 درصد هزينه گمرک و 20 درصد مربوط به تسويه تسهيلات بانكي مي باشد.
                              وي هم چنين افزود: در سال گذشته شوراي رقابت به فرمول قيمت گذاري خود عمل نكرد. در فرمول سال 92 مبناي قيمت گذاري بر اساس قيمت هاي سال 91 بوده است که خود 14 درصد زير قيمت تعيين شده توسط سازمان حمايت از مصرف کنندگان بود و پيگيري هاي انجمن از مراجع مختلف نيز تاثيري در افزايش اين نرخ نداشت.
                              از سوي ديگر سال گذشته قرار بود هر سه ماه يک بار نرخ تورم بخشي خودروها براساس فرمول شوراي رقابت محاسبه و به قيمت‌ها اضافه شود، در حالي که اتفاق نيفتاد. اين موارد در کنار اجبار خودروساز ها براي تهيه ارز از بازار آزاد موجب شد تا شركت هاي خودرويي در مجموع در سال گذشته در حدود 2000 ميليارد تومان زيان داشته باشند.
                              دبير انجمن خودروسازان ايران افزود: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، چنانچه دولت قيمت کالايي را کمتر از قيمت واقعي تعيين کند بايد مابه‌التفاوت آن را به توليدكننده پرداخت نمايد. سال گذشته در اين زمينه دولت از برخي صنايع به خوبي حمايت نمود در حالي که در رابطه با خودرويي ها چنين اتفاقي نيفتاد.
                              نعمت بخش افزود: در سال جديد با توجه به اين مطلب که خودروساز ها 70 درصد افزايش توليد دارند، چنانچه تخصيص ارز مبادله اي به همين نحو ادامه يابد و شوراي رقابت نيز به فرمول پيشنهادي خود عمل نمايد ، مي توان شاهد سودآوري محدود شركت هاي اين گروه باشيم.

                              نظر

                              • شبندر
                                عضو فعال
                                • Sep 2012
                                • 3598

                                #2205
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
                                تاريخ مخابره : 1393/3/4 - 12:18
                                نعمت بخش در گفتگو با اكوبورس:
                                وعده تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به بار نشست
                                دبير انجمن خودروسازان ايران عنوان کرد: مراحل بروكراسي تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به مراحل عملياتي رسيده و قرار است نرخ ارز با مبلغ تمام شده 2620 الي 2630 تومان به اين شركت ها اختصاص يابد.
                                احمد نعمت بخش، دبير انجمن خودروسازان ايران در گفتگو با خبرنگار اكوبورس، از آغاز تخصيص ارز مبادله اي به شركت هاي خودرو ساز خبر داد.
                                نعمت بخش در رابطه با فرآيند افزايش نرخ خودرو در سال 93 ، با گلايه از عدم حضور اعضاي انجمن صنفي در جلسات شوراي رقابت براي قيمت گذاري خودرو عنوان کرد: طبق فرمول جديد شوراي رقابت ، افزايش نرخ خودرو قطعي مي باشد اما درصد و ميزان آن وابسته به اجزاي فرمول دارد.
                                وي در رابطه با ارز تخصيص يافته به اين گروه افزود: در سال گذشته قرار بود ارز با نرخ 2550 تومان به خودرو ساز ها تخصيص يابد در حالي که نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه خودروساز ها مجبور بودند ارز با نرخ آزاد را به صورت رقابتي از بازار تهيه نمايند. اما در سال 93 با مصوبه جديد دولت مبني بر تخصيص ارز مبادله اي به شركت هاي اين گروه مي توان چشم انداز بهتري را براي خودرو در نظر گرفت.
                                وي ادامه داد: مراحل بروكراسي تخصيص ارز مبادله اي به خودروساز ها به مراحل عملياتي رسيده و قرار است نرخ ارز با مبلغ تمام شده 2620 الي 2630 تومان به اين شركت ها اختصاص يابد.
                                نعمت بخش در رابطه با قيمت يک خودرو عنوان کرد: مردم فكر مي کنند که قيمت خودرو ها گران است اما بايد در نظر بگيرند که 40 درصد از قيمت يک خودرو به خودرو ساز تعلق نمي گيرد. 8 درصد از اين 40 درصد مربوط به ارزش افزوده، 2الي 3 درصد بيمه شخص ثالث، 3 درصد هزينه شماره گذاري، 6 الي 7 درصد هزينه گمرک و 20 درصد مربوط به تسويه تسهيلات بانكي مي باشد.
                                وي هم چنين افزود: در سال گذشته شوراي رقابت به فرمول قيمت گذاري خود عمل نكرد. در فرمول سال 92 مبناي قيمت گذاري بر اساس قيمت هاي سال 91 بوده است که خود 14 درصد زير قيمت تعيين شده توسط سازمان حمايت از مصرف کنندگان بود و پيگيري هاي انجمن از مراجع مختلف نيز تاثيري در افزايش اين نرخ نداشت.
                                از سوي ديگر سال گذشته قرار بود هر سه ماه يک بار نرخ تورم بخشي خودروها براساس فرمول شوراي رقابت محاسبه و به قيمت‌ها اضافه شود، در حالي که اتفاق نيفتاد. اين موارد در کنار اجبار خودروساز ها براي تهيه ارز از بازار آزاد موجب شد تا شركت هاي خودرويي در مجموع در سال گذشته در حدود 2000 ميليارد تومان زيان داشته باشند.
                                دبير انجمن خودروسازان ايران افزود: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، چنانچه دولت قيمت کالايي را کمتر از قيمت واقعي تعيين کند بايد مابه‌التفاوت آن را به توليدكننده پرداخت نمايد. سال گذشته در اين زمينه دولت از برخي صنايع به خوبي حمايت نمود در حالي که در رابطه با خودرويي ها چنين اتفاقي نيفتاد.
                                نعمت بخش افزود: در سال جديد با توجه به اين مطلب که خودروساز ها 70 درصد افزايش توليد دارند، چنانچه تخصيص ارز مبادله اي به همين نحو ادامه يابد و شوراي رقابت نيز به فرمول پيشنهادي خود عمل نمايد ، مي توان شاهد سودآوري محدود شركت هاي اين گروه باشيم.
                                دربازاري كه حقوقي ها و سهامداران اصلي نوسان گير شده اند اين خبرها فقط براي انداختن سهم ها به حقيقي هايي هست كه براي سود كردن آمده اند نه براي ضرر دادن.
                                دوستاني كه مطالب بنده را براي اولين بار ميخوانند با تحقيق و مشورت با افراد متخصص، تريد كنند

                                نظر

                                در حال کار...
                                X