پاسخ : ليزينگ خودروغدير ( ولغدر )
و اما ولغدر.....
فعلا این سهم و گروهش از لحاظ قیمتی با ایرانخودرو و گروهش همبستگی دارد...ولی به نظرم بزودی راهش را از خودرو جدا خواهد کرد....
اولا دلیل افزایش قیمتی خودرو بسیار منطقی بوده و رئیس شورای رقابت از عملکرد قانونی خود در مصاحبه اخیرش دفاع کرده و در قبال تورم40 در صدی پارسال ... افزایش قیمتی 5.5 در صدی طبیعی است و....
دوما سخنگوی دولت قبل از گران شدن خودرو... از عدم تمایل دولت گفته بود ولی به دلیل جایگاه قانونی شورای رقابت و رویکرد دولت به تبعیت از قانون.... اختیار تام را به شورای رقابت واگذار کرده بود... حالا به چه منظوری زیر حرفش زده... خدا داند.
به هر حال چه در صورت گران شدن و چه در صورت گران نشدن خودرو..... معیار اصلی برای رشد لیزینگ .... بیشتر افزایش تولید در صنعت خودرو است و حتی گران نشدن خودرو می تواند تمایل خریداران خودرو به صورت لیزینگ را افزایش دهد....
به عبارتی میزان افزایش قیمت خودرو در قبال افزایش میزان فروش اقساطی در شرکت های لیزینگی.... از تاثیر کمتری در افزایش درآمد و سود سازی شرکت های لیزینگی برخورداره....
بزودی با اجباری شدن افزایش سرمایه با حداقل مثلا 100 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی برای شرکت های لیزینگی ( برای بانکها..حداقل 400 میلیارد تومان فعلا اجرایی شده )
ولغدر می تواند حداقل تا 233 در صدر افزایش سرمایه دهد.... که این امر می تواند قیمت ولغدر را تا حداقل 333 تومان افزایش دهد.... چرا حداقل؟ برای اینکه به نظر شما کف قیمتی یک شرکت لیزینگی مانند ولغدر... بعد از چنین افزایش سرمایه ای ... می تواند زیر 100 تومان باشد؟
به شخصه اعتقاد دارم از حالا به بعد با توجه به نزدیک شدن به زمان توافق نهایی هسته ای و مستعد شدن بازار برای افزایش حداقل 2 واحد در p/e کل سهام شرکتها ..... نوسان گیری از سهامی مانند ولغدر که پتانسیل رشد قیمتی را به دلایل ذکر شده فوق داره... بسیار ریسک داره
شنبه هم ولغدر و گروهش ممکنه متاثر از معاملات خودرو قرار گیره... ولی با آمدن کمترین اخبار مذاکرات مثبت هسته ای.... فروشندگانش را جا بگذارد.... مسلما همه ما بر اساس تحلیل خودمان در بازار معامله می کنیم.....
و اما ولغدر.....
فعلا این سهم و گروهش از لحاظ قیمتی با ایرانخودرو و گروهش همبستگی دارد...ولی به نظرم بزودی راهش را از خودرو جدا خواهد کرد....
اولا دلیل افزایش قیمتی خودرو بسیار منطقی بوده و رئیس شورای رقابت از عملکرد قانونی خود در مصاحبه اخیرش دفاع کرده و در قبال تورم40 در صدی پارسال ... افزایش قیمتی 5.5 در صدی طبیعی است و....
دوما سخنگوی دولت قبل از گران شدن خودرو... از عدم تمایل دولت گفته بود ولی به دلیل جایگاه قانونی شورای رقابت و رویکرد دولت به تبعیت از قانون.... اختیار تام را به شورای رقابت واگذار کرده بود... حالا به چه منظوری زیر حرفش زده... خدا داند.
به هر حال چه در صورت گران شدن و چه در صورت گران نشدن خودرو..... معیار اصلی برای رشد لیزینگ .... بیشتر افزایش تولید در صنعت خودرو است و حتی گران نشدن خودرو می تواند تمایل خریداران خودرو به صورت لیزینگ را افزایش دهد....
به عبارتی میزان افزایش قیمت خودرو در قبال افزایش میزان فروش اقساطی در شرکت های لیزینگی.... از تاثیر کمتری در افزایش درآمد و سود سازی شرکت های لیزینگی برخورداره....
بزودی با اجباری شدن افزایش سرمایه با حداقل مثلا 100 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی برای شرکت های لیزینگی ( برای بانکها..حداقل 400 میلیارد تومان فعلا اجرایی شده )
ولغدر می تواند حداقل تا 233 در صدر افزایش سرمایه دهد.... که این امر می تواند قیمت ولغدر را تا حداقل 333 تومان افزایش دهد.... چرا حداقل؟ برای اینکه به نظر شما کف قیمتی یک شرکت لیزینگی مانند ولغدر... بعد از چنین افزایش سرمایه ای ... می تواند زیر 100 تومان باشد؟
به شخصه اعتقاد دارم از حالا به بعد با توجه به نزدیک شدن به زمان توافق نهایی هسته ای و مستعد شدن بازار برای افزایش حداقل 2 واحد در p/e کل سهام شرکتها ..... نوسان گیری از سهامی مانند ولغدر که پتانسیل رشد قیمتی را به دلایل ذکر شده فوق داره... بسیار ریسک داره
شنبه هم ولغدر و گروهش ممکنه متاثر از معاملات خودرو قرار گیره... ولی با آمدن کمترین اخبار مذاکرات مثبت هسته ای.... فروشندگانش را جا بگذارد.... مسلما همه ما بر اساس تحلیل خودمان در بازار معامله می کنیم.....
نظر